Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Dzséjt

Ajánlott hozzászólás

Így már tényleg nehezebb, ugyanis a GoW adta meg ennek a "műfajnak" a kezdőlökést. Amik ez előtt jöttek ki, még elég primitívek voltak, amik ez után, meg már erősebb masinát igényelnek.

 

Én azért a Future Soldiert kipróbálnám, hátha elviszi alacsony beállítások mellett, bár pont ez nem lett egy kiemelkedően jó játék. Esetleg kipróbálhatod a Spec Ops: The Line-t, mert ez szerintem baromi jó lett, és a minimum követelményekbe talán még bele is esik.

 

Ha nem ragaszkodsz a katonai felálláshoz, akkor ott a Max Payne 3, de ez is necces, hogy elviszi-e. A 2013-as Tomb Raider is fedezékes TPS, de nyilván a hangsúly itt már nem a lövöldözésen van, hanem inkább az osonáson, plusz ez már inkább RPG. A Mass Effect is hasonló fedezékrendszerrel rendelkezik, de ez méginkább az RPG irányába tolódik.

 

 

Én ezekről tudok, ezekkel játszottam (kivétel a Future Soldier és a MP3), ezekről tudom, hogy jó játékok, csak nem vagyok benne biztos, hogy elviszi-e őket a géped.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A 2013-as Tomb Raider is fedezékes TPS, de nyilván a hangsúly itt már nem a lövöldözésen van, hanem inkább az osonáson, plusz ez már inkább RPG.

A Tomb Raider egyáltalán nem RPG, se nem TPS, hanem mezei akció-kalandjáték.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A Tomb Raider egyáltalán nem RPG, se nem TPS, hanem mezei akció-kalandjáték.

Amiben van skill tree, nekem már RPG :P Jó ez egy kicsit túlzás, de ez mégis csak egy RPG-s elem. És szerintem azt is nehéz letagadni, hogy van benne lövöldözés is (ha ezt a megközelítést válaztja a játékos), amit ráadásul harmadik személyből tehetjük, így kimeríti a TPS fogalmát. Nem azt mondom, hogy erre van kihegyezve a játék, de megtalálható benne ez az elem is.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Persze, található benne elem, de attól még nem lesz az. Attól, hogy a sci-fiben van krimi elem, még nem lesz krimi. Így egy játék sem lesz attól RPG, hogy van benne skill tree, vagy mert hátulról láthatjuk a karaktert és lehet benne lövöldözni. Ha ennyi kellene egy műfajhoz, akkor minden második játék RPG lenne, minden harmadik RPG vagy FPS. De az RPG nem azért RPG, mert skill tree van benne, hanem mert sokkal bonyolultabb az a skill tree, mint egy TPS-ben, mert van benne választható szöveg, meg mellette milliónyi több szöveg, részletesen kidolgozott univerzummal, száznyi mellékküldetés, szerteágazó sztoriszálakkal, milliónyi NPC, több minigame. Ezek egyike sincs benne a Tomb Raiderben.

TPS meg akkor lesz egy játék, ha a semmilyen más játékelem nem zavar bele drasztikusan a "nézd a hátam lövöldébe". Nincsenek fejtörők, nincs ugrabugrálás, csak mész és lősz, de azt jó sokszor és sokáig. Tipikus példa a Max Payne-sorozat. Vagy az említett Gears of War-sorozat. Szó szerint csak mész és lősz. A Tomb Raiderekben ennél hatványozottan több dolgunk akad, így nem meríti ki a TPS fogalmát, alaposan túlszárnyalja azt.

A Tomb Raider éppen ezért egy akció-kalandjáték, amiben van RPG elem, meg TPS elem - bár ez a kettő amúgy is szinte már megkerülhetetlen, mert amiben lőni kell, azt vagy külső, vagy belső nézetből teszed, a fejlődés meg majdhogynem kötelező játékelem már lassan a Pac-Manben is. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Így már tényleg nehezebb, ugyanis a GoW adta meg ennek a "műfajnak" a kezdőlökést. Amik ez előtt jöttek ki, még elég primitívek voltak, amik ez után, meg már erősebb masinát igényelnek.

 

Én azért a Future Soldiert kipróbálnám, hátha elviszi alacsony beállítások mellett, bár pont ez nem lett egy kiemelkedően jó játék. Esetleg kipróbálhatod a Spec Ops: The Line-t, mert ez szerintem baromi jó lett, és a minimum követelményekbe talán még bele is esik.

 

Ha nem ragaszkodsz a katonai felálláshoz, akkor ott a Max Payne 3, de ez is necces, hogy elviszi-e. A 2013-as Tomb Raider is fedezékes TPS, de nyilván a hangsúly itt már nem a lövöldözésen van, hanem inkább az osonáson, plusz ez már inkább RPG. A Mass Effect is hasonló fedezékrendszerrel rendelkezik, de ez méginkább az RPG irányába tolódik.

 

 

Én ezekről tudok, ezekkel játszottam (kivétel a Future Soldier és a MP3), ezekről tudom, hogy jó játékok, csak nem vagyok benne biztos, hogy elviszi-e őket a géped.

 

A Spec Ops-szal teszek egy próbát a MP3 nem megy el meg az amúgy is inkább "bevetődök a szobába lassítva és szétlövök mindenkit" legalábbis a 2 az volt :D ME trilógiát már végigvittem másik géppel és bár számtalan variáció akad benne mégsem vagyok az újrajátszások híve :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ok, de az eredeti kérdés az volt, hogy kerestetik egy külsőnézetes "fedezékből fedezékbe" lövöldözős játék, aminek nem is túl nagy a rendszerigénye. Én speciel nem is merek sok ilyen játékot, de a TR részben megfelel ennek a kritériumnak ezért gondoltam beírom ide (nameg amúgy is jó kis game). Én speciel pont nem ezzel a játékstílussal pörgettem ki anno (sőt, ha azt mondom, hogy 5-ször elsütöttem egy puskát, akkor lehet sokat mondok), de kétségkívül lehet úgy is játszani benne, ahogy Cupsy szereti.

 

Szerk.: Cupsy, azért a Max Payne is fejlődött azóta, és meglepően jól vegyítették az új játékmechanikákat a sorozatra jellemző sajátosságokkat, elég ha megnézed ezt a videót 13:25-től

Szerkesztve: - Nabopolasszar
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ok, de az eredeti kérdés az volt, hogy kerestetik egy külsőnézetes "fedezékből fedezékbe" lövöldözős játék, aminek nem is túl nagy a rendszerigénye.

Én meg csak azt a választ pontosítottam. Mivel sokan allergiásak az RPG műfajra, jobb nem tévesen azonosítani egy amúgy valóban remek játékot. És jobb téves elképzeléseket sem adni. Leül elé úgy, hogy olyan, mint a Gears of War, aztán hasonlóság alig akad (mindkettő külső nézetes, lehet bennük lőni és van fedezékrendszer, de ez ezer másik játékra is igaz: Mafia 3, Dead Space 3, Max Payne 3, GTA 5, The Last of Us, Watch Dogs, stb... sok ilyen van). Oké, te tovább magyaráztad, ami jó, csak szeretem a pontosságot, pláne, ha a választott szakmámba vág. :) Úgy könnyű elkerülni a félreértést, meg azt, amivel naponta szembesülök: hogy valaki azért szarozik le egy jó játékot, mert tévesen ítélte meg a műfajt. (Ha tudnátok, hány ilyen marha van.)

 

Amúgy tessék, ezen a listán 77 játék van, ami így vagy úgy, de hasonlít a GoW-ra. :D Mondjuk ez nem csak a fedezékrendszeres harcot, de több más szempontot is figyelembe vett. Néhánynál azt sem igazán értem, milyen szempontot... A Telltale-féle The Walking Dead és a GoW között ha megfeszülök sem találnék hasonlóságot. :hmm:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ó, ki, péntek óta mással sem ütöm el a szabadidőmet. Egy fél órája hagytam csak abba kicsit. A sztorija, a karakterei és a hangulata nagyon adja magát, New Bordeaux pedig remek helyszín. Én már olyan 20 órát öltem bele, de még egy percig nem untam - ugyanakkor nem lehet tagadni, hogy a küldetések ismétlődőek, viszont szerintem éppen elég szabadságot ad a játék ahhoz, hogy saját magadnak tedd szórakoztatóvá őket. Ha minden küldetést úgy oldasz meg, hogy mindenkit lelövöldözöl, akkor persze, gyorsan unalomba fullad, de én például mindig igyekszem magamnak feldobni. Hol áldozatok nélkül lopok el autót, hol mesterlövészpuskával tisztítom meg a terepet távolról, hol AK-47-essel mészároskodom, hol lopakodva, késsel némítom el az ellenfeleket. Szóval bőven fel lehet ezt dobni.

 

Ami tényleg gáz, az a technikai megvalósítás, elkel majd még pár patch, hogy rendbe legyen a játék. Bár jómagam elkerültem eddig a komolyabb bugokat (egyszer akadt be egy küldetés, de azt egy checkpoint visszatöltéssel elintéztem), de rengeteg hibáról hallani. Plusz még kifogásolható, hogy New Bordeaux bár hatalmas, nincs igazán mit csinálni benne. Ki lehet rámolni boltokat, meg lehet keresgélni Playboy magazinokat és más dolgokat, de ennyi. Sajnos sok tartalom majd később, ingyenes vagy fizetős DLC formájában jelenik meg. Ilyen lesz a versenyzés, a ruhák, a jármű átalakítás... Hogy ezek miért nem kerültek be az alapjátékba, azt nem t'om.

 

Pro:

+ Remek hangulat

+ Nagyszerű karakterek

+ Jó sztori

 

Kontra

- Technikai hibák

- Unalomba fulladhat

 

Összességében azt mondanám, hogy most még nem ajánlott megvenni. Ha lejjebb megy az ára, és kijön hozzá minden tartalmi DLC, plusz az előre láthatóan ezernyi patch, akkor már remek vásár lehet. Viszont szerintem simán odatehető a Mafia 1-2 mellé. A Mafia 2-nél mindenképpen jobb, a Mafiához viszont ez sem ér fel, legalábbis sztori szintjén. Mert más tekintetben... Nos, maradjunk annyiban, hogy Lost Heavenben sem lehetett olyan marha sok mindent csinálni, ha éppen nem a sztorival foglalkoztál.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Köszi, a technikai hibákra sokan panaszkodtak, akkor valószínű még várok vele. Igazából az átívelő szál érdekelne. A második rész esetében tetszett, ahogy megoldották, hogy az első játék befejezését beleszőtték az egyik küldetésbe. Ugye az előzetesben elvileg szerepelt Vito... Ő milyen szerepet játszik a harmadik részben?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ő az egyik alvezére Lincolnnak, szóval elég fontos szerepet kapott. És mivel gondolom ez téged is annyira érdekel, mint amennyire engem érdekelt a játék előtt: választ kapunk pár, a Mafia 2-ben nyitva hagyott kérdésre.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerk.: Cupsy, azért a Max Payne is fejlődött azóta, és meglepően jól vegyítették az új játékmechanikákat a sorozatra jellemző sajátosságokkat, elég ha megnézed ezt a videót 13:25-től

 

Valóban, bár személy szerint ha be tudok lassítani akkor nem igazán aknáznám ki a fedezékeket. :)

 

Amúgy tessék, ezen a listán 77 játék van, ami így vagy úgy, de hasonlít a GoW-ra. :D Mondjuk ez nem csak a fedezékrendszeres harcot, de több más szempontot is figyelembe vett. Néhánynál azt sem igazán értem, milyen szempontot... A Telltale-féle The Walking Dead és a GoW között ha megfeszülök sem találnék hasonlóságot. :hmm:

 

Köszi! Jó kis lista, majd szemezgetek belőle. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A Witcher 3. részét érdemes úgy elkezdeni, hogy eddig semmi közöm nem volt a franchise-hoz? Mennyire szükséges az 1-2 kijátszása?

Erre őszintén szólva azt felelném, hogy egyáltalán nem érdemes. Reálisan nézve viszont megérteni meg lehet, ugyan nem teljesen (karakterek közti kapcsolatok, múltbeli események nem lesznek tiszták) és persze anélkül is nagyszerű játék, de az élmény mindenképpen úgy teljes, ha a trilógia záródarabja előtt az első két részt is ismered. Mivel a mentéseket itt is lehet cipelni, itt is érvényesülnek a későbbi részekben, különösen a harmadik részben a korábbi döntéseid, ami akárcsak a Mass Effectben, itt is sokat ad hozzá.

És mivel az első két rész is zseniális program (még ha az első rész már kissé fapados is), így vétek lenne kihagyni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Köszi a válaszokat. :) Egy kollégám erősködött, hogy nyugodtan kezdhetem a 3. résszel, mert a sztori nagyjából így is világos lesz, a játékélmény viszont itt a legjobb. Elég sok "alap játék" van már a listámon, amikkel eddig nem játszottam (többek között a Mass Effect sorozat is), időm viszont elég kevés van játszani. Ezért került szóba a "rövidített" megoldás, de meggyőztetek, hogy az 1-2-vel kezdjek. Amint végeztem az Alien Isolationnel, neki is ugrok. :peace:

 

A magyar szinkronról jót még nem hallottam. :D Bár az ismerős azt mondta, hogy eredeti nyelven se sokkal jobb.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az a helyzet, hogy magát a Witcher 3-at kijátszani sem rövid idő. Én már beleöltem 229 órát és 37 percet (igaz, ebben benne vannak a nagy kiegészítők is, azelőtt olyan 160-180 óránál járhattam), és még mindig csak 70%-át teljesítettem a teljes játéknak. A Witcher 1-2 együtt véve sincs ilyen hosszú. :)

 

Angolul egyáltalán nem rossz, és szerintem azért a magyar szinkron sem annyira borzalmas, mint sokszor mondják, ám én mégis az angolt javaslom. Az eredeti lengyel nyelvhez nem volt még szerencsém.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 2 héttel később...

Hát sajnos egyelőre az 2017 tavasza, még nincs fixálva. Egyelőre azt mondta az EA, hogy jól haladnak, de ha úgy érzik, hogy a jól működő játék elkészítéséhez több idő kell, akkor akár fél évet is hajlandóak halasztani. Amúgy kiderült még pár dolog:

- Megismerhetjük a hátteret: az Andromeda Iniciatíva független a Rendszerek Szövetségétől, négy Ark hajó van, az embereké a Hyperion. Van egy ötödik hajó is, a Nexus. Az Arkok vezetője a Pathfinder, ezt a feladatot Alec Ryder, Grissom egykori bajtársa látja el a Hyperionon.

- Visszatérnek a Mass Effect 2-ből a lojalitás-küldetések.

- December 1-jén kapunk gameplay-videót.

- Immár Xbox One-on is játszható az egész Mass Effect-trilógia.

- Megnézhettük a sima és a Deluxe Edition borítóját.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ütős kis tréler. Nekem kicsit ugyan kaotikus. Majd kikockázással tüzetesebben átvizsgálom hogy tisztuljon a kép. :cool:

De hogy azok a hűséges küldetések mi a nyűnek ebbe is? A ME2-ből is száműzném azt a rendszert ha akarnám. A legtöbbjük ugyan egész jó. No meg "'mara" be nem sorozása miatt csak 11 span gondjával-bajával kell foglalkoznom.

"SubZerot" is mellőzném ha lehetne. A küldetését se kéne megcsinálnom mert a végjáték alatt úgyis el szoktam röptettetni. :evil:

Szerkesztve: - Rog
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.