Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Dzséjt

Ajánlott hozzászólás

A Dzséjttel való diskurzus meghozta a kedvem, hogy másodjára is kipörgessem a Detroitot. Ezúttal két nap alatt megvoltam vele, ami beszédes, tekintve a játék hosszát. :D Annak ellenére újra beszippantott, hogy egyszer már végig vittem. Ugyanis szinte egyáltalán nem így éreztem. Elképesztő, mennyire más történetet lehet kapni az eltérő döntések sorozatával. És ez így is csupán 2 játék volt, elméletileg ennél is sokkal több van benne. :clap: Egyébként úgy érzem, most jobb döntéseket hoztam (noha immár tudatosan aggódtam egy-egy karakterért bizonyos jeleneteknél). 

Spoiler

Ami a legfontosabb: Kara és Alice (sőt, Luther is) életben maradtak, átjutva Kanadába (azt egyébként elírtam a minap, hogy az 1. játéknál a buszpályaudvaron szedtek le minket, mert mint most rájöttem, az már a határátkelőnél volt). Marcus és North között ezúttal szerelem szövődött, továbbá kitartottam a békés út mellett, ami az androidok jogaiért való harcot illeti. Carl életben maradt (szimpi volt az öreg), ellenben Hank öngyilkos lett. És még számos érdekes apróság.

 

2019. 04. 20. - 13:22, Dzséjt írta:

Detroit: Become Human

  Spoiler elrejtése

 

Kara & Alice: ó, szóval így alakul, ha a buszra szállsz fel. Na, én abba az irányba nem mentem el, engem csempészek vittek. Úgy tűnik akkor, hogy a busz a kevésbé helyes döntések útja, hiszen, ahogy a játék alapján nekem tűnt, már eleve csak úgy lehet feljutni a buszra, ha ellopod a jegyeket. Vagy van más mód is? Mondjuk valószínűleg így is átjutottam volna, ha arra megyek, mert én simán feláldoztam Luthert már korábban is. Ha meg nincs mellettem, ezek alapján akkor egy Jerry-t küldtem volna a levesbe. Lehet mégis arra kellett volna mennem?

 

 

Spoiler

A csempészes sztori nekem valószínűleg totál kimaradt. Miután Rose kirakott minket, és a buszpályaudvar felé tartva választani kellett, hogy a rövidebb, de kockázatosabb úton megyünk-e oda, vagy a hosszabbon, én direkt választottam az előbbit, mert utóbbi elvileg nem fért volna bele az időlimitbe, ami az utolsó busz indulásáig volt hátra. A buszra szerintem csak a jegyek ellopásával (pontosabban vissza nem adásával) lehet feljutni, de eddig nem mertem megkockáztatni a másik opciót, a folyós (?) útvonalat. Úgy voltam vele, hogy a jegyét elvesztő család legfeljebb később jut ki Detroitból, de életben maradnak, viszont minket, androidokat tuti megöltek volna (legalábbis ez volt a logikám), ha lebukunk. A buszról leszállva, a határátkelőnél pedig Jerry sajnálatos feláldozásával tudtam csak átmenni, mert nem akartam úgy járni, mint első alkalommal... ha jól vettem ki, itt mindenképp fel kell áldozni valakit, ha át akarunk jutni. Nem tudom, a másik útvonalon milyen kilátások vannak, de a leírtak alapján nem túl jók. :)  

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 3 héttel később...
2019. 01. 11. - 16:44, Dzséjt írta:

Horizon Zerod Dawn
 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

 

Tegnap elolvastam végig a topicot és ezen hozzászólás újra felébresztette bennem hogy mennyire jó játék a HZD.  Ma szó szerint egész nap a játék története volt a fejemben alig bírtam a munkámra figyelni.Én kb tavaly decemberben nyomtam végig.Maximálisan egyetértek Dzséjttel, én is hasonlót éreztem. Aloyt a szívembe zártam azonnal, nagyon beleéltem magam a gyerekként kitaszított létébe és hogy mi lesz belőle később. Az egyszerűen elképesztő hogy a két történet mennyire ügyesen haladt együtt. A jelenlegi és a múlt. Mikor megkapjuk a scanner kütyüt már akkor baromira érdekelt hogy mit tettünk, hogyan jutott ide az emberiség?

Végig ott van a szörnyü titok, a múlt borzalma. Az adagolás is zseniális ahogy Dzséjt írja. Én nagyon kevés mellékküldetést hajtottam végre(max 2-őt), mert annyira érdekelt a megfejtés hogy nagyon a fősodorra hajtottam. Annyira feltápoltam Aloyt hogy a nagy robotokat is esélyem legyen kinyírni(95 %-ban a tüzes nyilat használtam), aztán hajrá. Meglepődve olvasom tőletek hogy hova el lehet jutni Aloy-al. Hogy még a nagy dögöket is meg lehet hackelni Nálam még az segített hogy a nagyokról lerobbantottam a lézerfegyvert aztán azzal adtam nekik. Szerintem a legnehezebb a krokodilt volt kinyírni. Az rámnyomta a fagyasztást aztán annyi is volt. Őket kerültem. Meg az hogy nem volt fedezék. Folyamatosan mozogva kellett harcolni.

Na de párszor még végig fogom vinni, a Frozen Wildot még nem játszottam ki pedig megvan, és akkor majd végignyomom a mellékküldetéseket is.

A Norad engem is szíven ütött(az ma ilétezik), meg mikor szétrohadt kocsik közt, közlekedési lámpák közt császkáltam az is tetszett.

A kardinális kérdés nálam az volt hogy Elisabeth Sobeck és Aloy közt milyen kapcsolat van. Hisz az ajtók aként azonosították, a lánya meg nem lehet hisz kb 1000 éve halott a tudós nő. Imádom a rejtélyeket.

Van még ezzel a játékkal kapcsolatban valami ami azt jelzi mennyire hatással volt rám a fantasztikus történet. Olyat csináltam amit soha egyetlen játékkal sem az elmúlt 25 évben. Kiszótáraztam.

Játszottam vele és mikor átvezető videó jött, utána abbahagytam a játékot, youtube-ra felmentem és megkerestem azt a videót. Majd az angol felirat alapján kiszótáraztam az ismeretlen szavakat. Hát volt pár. Egyszerüen baromira érdekelt minden csepp info a múltról és zavart hogy szavakat nem értettem.

Volt hogy egy óra volt ez ,de nem érdekelt.

A másik hogy soha eddig ennyire jó posztapokaliptikus történettel nem találkoztam ,se játékban, se filmben ,se könyvben. Pedig imádom őket, de nagyjából mindegyik egy kaptafára készül(meteor, áramnélküliség, vírus, zombi stb miatt van vége az emberiségnek). Itt nem és maga a megoldás egyszerűen olyan mint mikor 60 lórugást kapsz.

Nálam elnyerte a minden idők legjobb játéka címet.  Ami ezt megközelíti az a The Last of Us . Ez az egyetlen játék ami nemhogy 20 000 ft-de a dupláját is megéri az én értékrendem szerint(max 6000 ft-ot szoktam adni egy játékért.

 

Pár gondolat még spoiler mögött meg pár kérdés azokhoz akik végigjátszották, érintve a Dzséjt által spoiler mögé rakottakat is.

 

Spoiler

Szóval ha belegondolunk abba a helyzetbe hogy Dr Sobeckék mibe kerültek, azt hiszem nem lehet leírni azon érzések tömkelegét ami egyáltalán felfoghattóvá tenné. Dzséjt már azt leírta hogy egy bug okozta, egy mindennapos programozói probléma.

Mikor egyre több info jött arról hogy mi történt a múltban, még mindig arra gondoltam hogy a robotsereg legyőzte az emberi hadsereget, ,de a szokásos módon maardtak túlélők és azoknak a leszármazottai élnek ma, a robotok meg... Na arról nem volt ötletem. Aztán az első döbbenet azon a hologram-videón ért mikor Faro megmondja Elisabethnek hogy a robotok nem válaszolnak, nem lehet leállítani őket, és minden élőt üzemanyaggá alakítanak. A Project Zero Downról azt hittem hogy a hadsereg harcol a robotok ellen addig amig Elisabeth meg nem találja a megoldást a blokkolásukra.

Mikor Sobeck kimondja Faronak hogy megállíthatatlanul vége emiatt az életnek a Földön, szó szerint meg kellett állítani a játékot, mert csak ültem ott jó sokáig és csak annyit tudtam mondogatni hogy Úristennnn, annyira letaglózott a hír. P*cs Faro meg fel sem fogta, mert én őt is felelőssé teszem, mégpedig azért hogy nem rakott bele valami vészleállítót a robotokba( ő nem engedélyezte ugyanis) amit csak a Fas ismert. Másodsorban ő váltott át harci robotok gyártására a pénz miatt. Szóval az emberiség pusztulásában Ted Faro nagyon is felelős.

Aztán jöt a második lórúgás, de ez már jó értelemben. Mikor kiderült mi a PZD. Én ott is csak bámultam.

Gondoljunk bele hogy micsoda elképesztő ember lehetett Sobeck. Tudja hogy vége mindennek azaz ő is és a családja is tutira meghal másfél év múlva. Mekkora felelőségérzet kell ahhoz hogy a biztos halál tudatában azon dolgozz hogy készíts egy olyan rendszert ami újraíndítja az életet, úgy hogy te nem fogod tudni hogy sikerült-e. Mekkora teher ez szó szerint. Valljuk be a az emberek 95 %-a sz*rt volna a jövőre, az emberiségbe a maradék másfél évet a saját önző céljainak szenteli(persze nem lehet ezért őket hibáztatni).

Természetesen le a kalappal a PZD többi résztvevői elött is, akik annyi 'ajándékot' kaptak hogy leélhetik az életüket az Elisyumba a családtagjaikkal. De milyen élet az ,bezárva évtizedekig tudván hogy a földi életnek már annyi. Mondjuk annyi értelme azért volt hogy GAIA indulását tudták felügyelni.

Aztán, milyen irtózatos munkára vállalkoztak, megirni az alrendszereket, magát GAIA-t mindezt úgy hogy sürget az idő. A másfél évet én is nagyon kevésnek érzem különben egy ilyen rendszer létrehozására, ráadásul ahogy Dzséjt írja ez csak akkor annyi ha a többi nemzet belement egyből az amerikai tervbe. De így pl a Brexit körüli hercehurcát nézve ezt nehezen hinném.

Mert ugye meg kell írni a rendszereket, tesztelni kell, irtózatos mennyiségü dologra meg kell tanítani, szinte minden létező lehetséges esetre felkészíteni. Pl az "anya" rendszer ami létrehozta a gyerekeket és tanította őket.

Elképesztően átjött az e-mailekből, a holo-videókból a heroikus küzdelem. Ahogy szívtak vele, a hogy a remény egyre csökkent. Meg a végén hogy választhatsz, vagy euthanázia vagy élet a föld alatt.

Közben párhuzamosan futott a felszínen a másik dráma. Az Enduring Victory a hazugságos háború. Viszont elkerülhetetlen volt reményt önteni az emberekbe, hisz akkor nemhogy a katonák, hanem senmki nem harcolt volna. Ők ugyanolyan hősök voltak mint a tudósok, csak ők nem tudták a szörnyü igazságot.

Tulajdonképpen csak a PZD végégig kellett kitartaniuk. De mi Aloyként ugye harcoltunk csak egy ilyen robottal. Belegondolva hogy ilyenekből ezrével özönlöttek a hadsereg ellen, borzongató. Szó szerint semmi esélye nem volt a bakáknak. Ez nagyon átjött a katonák után maradt mailekből, illetve a PZD-nél. Ott szerintem már egy minden mindegy harc dúlhatott oda szoríthatták vissza a sereg maradékát a robotok.

Aztán az átlagemberek. Már belegondolni is rossz mit csináltak az emberekkel a robotok mikor elkapdosták őket hogy üzemanyaggá "változtassák" őket. Milyen kint álhattak át. Gondolom ledarálták őket élve minta fasírtot.

Általában minden posztapokaliptikus műnél bele próbálok gondolni abba mit érezhetnek a szereplők, a túlélők. Ennyire brutális tiszteletet még sosem éreztem egyikük iránt sem. Elisabeth Sobeck emberként ugyanannyira a szívemhez nőtt mint Aloy, tudósként meg istení magasságokba jutott.

Aztán ahogy kiderült az is hogy Faro elpusztította az Appolo készitőit ,hát ott nem is tudom mitt tettem volna vele. Mindent elvette a jövendő emberektől hogy megismerjék a múltat és talán tanuljanak belőle.

 

Akkor pár kérdés.

 

Hogy reprodukálták magukat a robotok  a világvége elött? Ahhoz kell egy gyár. Bementek a robotgyárba és lemásolták magukat? Honnan szereztek acélt, technológiát? Gondolom mikor nem kezdtek válaszolni a parancsokra csak leállították az emberek ezeket a gyárakat.

Miért úgy lettek megalkotva hogy szerves anyagból készítsenek üzemanyagot? Kevés szintetikus üzemanyag volt már a Földön?

A hadsereg miért nem vetette be a nukleáris fegyvereket ellenük? Még mindig több esély van túlélni, mint kihalni.

Van-e info arról hogy az egész világ hadserege harcolt-e vagy csak az amerikai?

 

Tulajdonképpen be lett fejezve GAIA vagy nem végeztek vele teljesen? Mert aki azt választotta hogy az Elysiumban él tovább az még fejleszthette a kihalás után is. Bár lehet hogy az Elysium nem abban az épületben volt ahol GAIA. Ez kicsit homályos.

GAIA honnan kapott tápellátást, áramot a kihalás után? A kihalás 2066-ban történt(Elisabeth utolsó mailje miatt), a jelen pedig kb 1000 évvel játszódik utána. Hogyhogy működik ma is?

Nagyjából mikor született meg az első ember a kihalás után? Először ugye feltörte a kódot majd leállította a Faro-robotokat, majd terraformálta a Földet hogy legyenek növények újra, levegő és víz. Ez meddig tarthatott? Elisabeth 300 évet mondott ,de lehet félreértettem.

GAIA miért állatformájú robotokat csinált? Hogy az új emberek megismerjék a régmúlt állatait?

MIért tartott, illetve tart ilyen sokáig a terraformálás? Hisz még Aloy idejében is azt csinálják. Viszont ha nincs kész akkor miért reprodukálta egy félkész terraformált Földre az emberiséget?

Azt jól értelmeztem hogy az egyik alrendszer ami a gyerekek születéséért és neveléséért felet, kizavarta őket a nagyvilágba és őbelőlük lettek a mai emberek? Azaz szaporodtak és nem ez az alrendszer klónozott rengeteg embert.

 

Ki ez a Sylens igazából? Mintha a végén nagyon jóban lett volna Hadessel. Mia célja? Tényleg csak az ősök kutatása?

 

Az nem lehet hogy Hades egyszerűen csak meghíbásodott és az alapprógramját hajta végre? Azaz hogy rebootolja GAIA-t és újra kiírtson mindenkit hogy megint újra lehessen kezdeni? Nem hiheti azt programhibából hogy ezt neki végre kell hajtani?

 

Dzséjt írta hogy hova tünt Ted Farro? Hát meghalt a kihalásnál nem?

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

@Frenkie Válaszoltam a kérdéseidre a Horizon: Zero Dawn-nal kapcsolatban.

Spoiler

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Hogy reprodukálták magukat a robotok  a világvége elött? Ahhoz kell egy gyár. Bementek a robotgyárba és lemásolták magukat? Honnan szereztek acélt, technológiát? Gondolom mikor nem kezdtek válaszolni a parancsokra csak leállították az emberek ezeket a gyárakat.

Gyárakban reprodukálták magukat nagy tömegben. A háború folyamán természetesen próbálták ezeket az automatikus gyárakat leállítani vagy elpusztítani az emberek. Volt, ahol sikerült és volt, ahol nem. A gond az, hogy egyrészt, többnyire nem sikerült, másrészt, a robotok maguknak is újakat építettek. Plusz a robik minden mást is tudtak hasznosítani, hiszen önjavítással és önreplikálással is felvértezték őket, így például felhasználhattak akár autóroncsokat és épületek acélszerkezetét is a helyszíni gyors javításra, vagy éppen új gép létrehozására.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Miért úgy lettek megalkotva hogy szerves anyagból készítsenek üzemanyagot? Kevés szintetikus üzemanyag volt már a Földön?

Az elképzelése az volt, hogy így a robotokat sosem kell visszahívni a harctérről vagy az őrhelyükről újratöltésre vagy karbantartásra, illetve ezzel gyengítik az ellenséget, hiszen felélik a készleteket.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

A hadsereg miért nem vetette be a nukleáris fegyvereket ellenük? Még mindig több esély van túlélni, mint kihalni.

Vetettek be, de hasztalan és az ugyanúgy a kihaláshoz vezetett volna. Mire a Chariot-vonal megbolondult, már több millió robot csellengett a Földön (kilenc évvel a Chariot-vonal megbolondulása előtt az USA már leszerelte az összes emberi katonáját, ez közel 20 millió fő - jelen korunkban az összamerikai haderő 17 millió bevethető katonát számlál -, ezeket mind robotokkal helyettesítették). És egy is képes újra felépíteni a robotok raját. Tehát az utolsó darabig szét kellett volna bombázni őket. Ez több száz, ha nem több ezer atombomba ledobását jelentené, amivel ugyanúgy kinyírták volna a környezetet. Ezzel csak az egyik kihalást felcserélték volna a másikra. Amúgy gondolkodtak ezen is, és az emberiség egy részét áttelepítették volna Föld köröli űrállomásokra vagy holdbázisokra, de ennek a kivitelezése végül nem jött volna össze időben, illetve félő volt, hogy a robotoknak nem lesz elérhetetlen az orbitális vagy a Hold.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Van-e info arról hogy az egész világ hadserege harcolt-e vagy csak az amerikai?

Az egész világ harcolt. Kénytelenek voltak, a robotok minden szerves anyagot támadtak. Az Operation: Enduring Victory is nemzetközi összefogás volt, bár az USA kezdeményezte. De van is egy videó, amiben láthatjuk, hogy Herres tábornok elmondja a hadvezetésnek, hogy nemsokára a nemzetközi vezetők elé fog állni és közli, hogy indul az Enduring Victory. És már csak azért is bevonták az egész világot, hiszen csak így tudták lassítani a robotokat annyi ideig, hogy elkészülhessen a Zero Dawn.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Tulajdonképpen be lett fejezve GAIA vagy nem végeztek vele teljesen? Mert aki azt választotta hogy az Elysiumban él tovább az még fejleszthette a kihalás után is. Bár lehet hogy az Elysium nem abban az épületben volt ahol GAIA. Ez kicsit homályos.

GAIA be lett fejezve, de a Zero Dawn nem. Az volt a lényeg, hogy a GAIA és a sub-funkciók (APOLLO, HADES és a többi) elkészüljön, illetve azok a létesítmények, amikkel GAIA a feltörés után leállíthatja a Faro-robotokat (MINERVA tornyai), meg a Cradle-k, ahol az emberi és más biológiai mintákat tárolták és, ahol újra meg lehetett teremteni az életet. De például a robotgyárakat, vagyis a Cauldronokat már HEPHAESTUS készítette el a Faro-robotok leállítása után.

GAIA nem Elysiumban volt. Elysium egy ugyanolyan bunker volt, mint ahol Aloy is született. GAIA a GAIA Prime nevű bunkerben volt, messze Elysiumtól. Hogy be tudják fejezni GAIA-t, a Zero Dawn projekt vezetői, az Alfák (Sobek és társai) ott maradtak a GAIA Prime-ban, nem mentek el Elysiumba (bár elvileg nekik is oda kellett volna menni, de önként feláldozták magukat).

Elysium sorsa egyelőre ismeretlen. Elvileg 2000 embernek adott menedéket 100 évre, aztán kifogyott az élelemből. De láttuk, hogy itt semmi sem ment a terv szerint.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

GAIA honnan kapott tápellátást, áramot a kihalás után? A kihalás 2066-ban történt(Elisabeth utolsó mailje miatt), a jelen pedig kb 1000 évvel játszódik utána. Hogyhogy működik ma is?

Az elhangzottak alapján valamilyen fúziós reaktorra volt rákötve. Az biztos, hogy combos jószág lehetett, hiszen, amikor GAIA felrobbantotta magát, akkor elég jól lezúzta a GAIA Prime-nak helyet adó hegyet és környékét.

Ráadásul eleve úgy tervezték az egészet, hogy ne pusztuljon meg könnyen és gyorsan. Tartósra épült, hermetikusan zárt bunkerekben (így nedvesség vagy hő nem árthat nekik), a számítógépek meg már ma is kevés mozgó alkatrészt tartalmaznak, így a kopás sem nagyon fenyegeti. Emellett minden fő rendszernek vagy tíz tartalék rendszere volt. Ha pedig mégis végveszélybe került egy rendszer, HEPHAESTUS a Cauldronok és a robotok segítségével nyilván tudott új alkatrészt csinálni.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Nagyjából mikor született meg az első ember a kihalás után? Először ugye feltörte a kódot majd leállította a Faro-robotokat, majd terraformálta a Földet hogy legyenek növények újra, levegő és víz. Ez meddig tarthatott? Elisabeth 300 évet mondott ,de lehet félreértettem.

Az idővonal így fut:

kb. 2068 - a tengeri élet teljes megszűnése, ezzel 100%-osan kihalt szikladarabbá vált a Föld.

kb. 2116 - MINERVA feltöri a Faro-robotok kódját és erőszakkal mindet leállítja.

2326 - ELEUTHIA kiengedi a Cradle E9-ben született, de még fiatal klónokat - később ők lesznek a Nora törzs első tagjai.

2361 - a becslések szerint erre az évre kellett volna a Földet eléggé rendbe hozni ahhoz, hogy már fenn tudja tartani az életet.

2363 - a becslések szerint ELEUTHIA-nak ebben az évben kellett volna elindítania a klónozó üzemeket (Cradle), hogy embereket teremtsen, amiket aztán az APOLLO tanít az archívum alapján (de ugye APOLLO-t Faro megsemmisítette az archívummal együtt).

2381 - a becslések szerint ebben az évben hagyhatták volna el az első emberek a Cradle-ket, és megkezdhették volna a Föld újra-benépesítését.

Az nem derült ki a játékból, hogy ezek a becslések mennyire bizonyultak pontosnak, de mivel a Nora törzs első tagjait ELEUTHIA már 37 évvel a klónozás becsült idejének megkezdése és a környezet biztonságos helyreállítása előtt kiengedte, és akkor azok az emberek tizenévesek voltak, feltehető, hogy laza 40-50 év a differencia, legalábbis az emberi klónozás terén. Bár GAIA eleve úgy lett tervezve, hogy a környezet alakulásának és a felmerülő problémák tükrében döntsön. Feltehető, hogy a Norák Szent Földjén jól alakult a környezet, így GAIA utasítására ELEUTHIA előbb kezdte meg a klónozást, ám mivel a Cradle E9 kifogyott az élelemből, a tervezettnél előbb kellett kiengedni a fiatal klónokat.

Az biztos, hogy a környezet jó pár száz évvel a játék eseményei előtt helyre állt, ahogy az emberiség is évszázadok óta kint van már, hiszen jóval túlhaladta a kőkori szintet, és például egy Meridian szintű város felhúzása is jó pár évet igénybe vehetett. Plusz a Norák már elfelejtették, hogy a Mindenek-Anyja egy bunker, és onnan sorjáztak elő anno - bár mivel írásképtelen törzs, így azért ez nem csoda, de a náluk fejlettebb Carja sem ismeri az eredetüket - nyilván azért, mert anno APOLLO híján a carják sem tanultak meg írni, ez később alakult ki. Ami szintén azt feltételezi, hogy az emberiség már pár száz éve visszatért a Földre.

Tehát az biztos, hogy 2326-ban a norák vidékén megjelentek az emberek (hogy ők voltak-e az elsők vagy ekkor már más Cradle-k is kinyíltak, az jó kérdés) és ekkor a környezet már életben tudta tartani őket, igaz, még valamilyen szinten ellenségesebb volt, mint a játék fő cselekménye idején, ami 3040-ben játszódik.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

GAIA miért állatformájú robotokat csinált? Hogy az új emberek megismerjék a régmúlt állatait?

Szerintem inkább a funkcionalitás miatt. A régi állatokat elvileg azok klónjai illetve APOLLO ismertette volna meg velük (nem tudom, játszottál-e a Frozen Wilds DLC-vel, de ott van egy hely, ahol régi állatok szobrait lehetett gyűjtögetni, és egy hologram elmondott róluk pár dolgot - ezek nem születtek újjá, így az ottani tudós mindenféle fantazmagóriát összehordott róluk).

Az állatokat a természet viszont funkcionálisra tervezte, úgyszólván. A Shell-Walkerek rákszerű felépítésük miatt remek teherhordók (a játékban még látni is, ahogy aratnak és felpakolják a ládáikat a hátukra). A többi "békés" robotot is ennek alapján készítette el GAIA. A Grazer például a szarvasok mintájára túrja a földet, csak nem élelmet keres, hanem terraformál. A ragadozó állatok meg remek gyilkológépek, így nem csoda, hogy HEPHAESTUS azok mintájára kezdett el emberek legyilkolására tervezett robotokat gyártani a Derangement után - vagyis az MI kiszabadulása és GAIA pusztulása után.

Mindezeken túl, valószínűleg nem GAIA maga tervezte a robotokat, hanem még az emberek. Amikor Sobeck a "jó hír" hologramon bemutatja a tervet, látni egy Stormbirdöt, egy Grazert és egy Snapmaw-t, amiket eredetileg tényleg nem fegyvernek készítettek. A Derangement előtt fegyvertelen, békés, a levegő, a víz és a föld tisztításáért felelős gépek voltak. A Derangement után, amikor HEPHAESTUS  kiszabadult és megszerezte a Cauldronok fölött a teljes irányítást, átalakította a legtöbb robotot, felfegyverezte és módosította azokat. Mert ugye feltűnt neki, hogy az emberek évszázadok óta vadásszák a robikat alkatrészekért, neki meg ez nem tetszett. Ezután jelentek meg az első, kifejezetten gyilkolásra teremtett robotok is (a ragadozó formájúak).

Az, hogy már Sobeck hologramján ott volt egy Stormbird, azt jelzi, hogy ezek tervei már régen készen voltak, GAIA tervezésének idején. Ami logikus is. Az emberek meg valószínűleg a funkcionalitás mellett azt is figyelembe vették, hogy GAIA a Föld istennője után lett elnevezve, így stílszerű, ha állatformájú robotokat használnak. Meg eleve, Sobeck eléggé természetbarát volt, hiszen Faro cégét, a FAS-t is azért hagyta ott, mert az a természetvédelem helyett a hadiipar felé fordult - ezután alkotta meg Sobeck a saját robotikai cégét, a Miriam Technologiest, ami környezetbarát, a természetet helyreállító robotokat gyártott. Nyilván Sobeck elég nagy hatással bírt a terraformáló robotok tervezésére is, megkockáztatom, hogy a Miriam Technologies tervezte őket eredetileg.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

MIért tartott, illetve tart ilyen sokáig a terraformálás? Hisz még Aloy idejében is azt csinálják. Viszont ha nincs kész akkor miért reprodukálta egy félkész terraformált Földre az emberiséget?

Egy egész bolygó bioszféráját a 0-ról felépíteni nem könnyű, evolúció apánknak évmilliárdokba telt, szóval ehhez képest nem rossz, hogy az ember körülbelül 200 év alatt újra összehozta. Ráadásul viszonylag hibamentesen, hiszen HADES-t sosem kellett GAIA-nak aktiválni. Őt ugye azért hozták létre, hogy ha a terraformálás menthetetlenül elcsesződik, akkor újra lenullázzák a Földet és megint kezdődjön minden elölről.

Ennek ellenére voltak gondok, ahogy az fent is látható, hiszen a későbbi Norák első tagjait már jóval azelőtt kiengedte, amire Sobeckék a környezet biztonságos helyreállítását becsülték. Azért 200-300 év alatt sok minden becsúszhat, pláne egy olyan vállalkozásban, mint az élet újrateremtése. Ilyen projektet azelőtt isteneknek tulajdonítottak. :) Számtalan dolog alakulhatott jobban vagy rosszabbul a tervezetnél. Ahogy a fenti példa mutatja. A Cradle E9 környéke valószínűleg gyorsabban helyreállt a biztonságos szintre, ami jó, előbb elkezdődhetett a klónozás. De kifogyott az élelem, ami rossz, így jóval fiatalabban ki kellett engedni a klónokat egy olyan Földre, ami még csak épp, hogy helyreállt - vagyis még nem volt olyan barátságos, mint Aloy idejében.

De például azért nincsenek nagytestű állatok a világban, mert a terv az volt, hogy azokat már az emberek hozzák helyre ARTEMIS segítségével (ami visszaállította a vírusokat, baktériumokat, mikroorganizmusokat, rovarokat és a kis- és közepes méretű állatokat), miután megismerték őket APOLLO-ból. Mivel APOLLO megsemmisült, ARTEMIS csak részben tudta teljesíteni a feladatát, és a Föld nagytestű állatai sosem támadtak fel.

Szóval, összegezve: azért tart sokáig, mert az egész bolygón újjá kell teremteni az életet a legalapvetőbb egységtől, földön, vízen, levegőben és a föld alatt is. A hosszú idő alatt viszont rengeteg siker és hiba is becsúszott, ezekre GAIA-nak reagálnia kellett, ezért van az, hogy az emberek egy "félkész" világba csöppentek bele. Van olyan része a terraformálásnak, ami valószínűleg sohasem fog elkészülni, mert APOLLO híján lehetetlenné vált befejezni. Ennek ellenére GAIA érthető okokból nem nyomot cancelt, de ezek a dolgok nyilván hátráltatják is a folyamatot.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Azt jól értelmeztem hogy az egyik alrendszer ami a gyerekek születéséért és neveléséért felet, kizavarta őket a nagyvilágba és őbelőlük lettek a mai emberek? Azaz szaporodtak és nem ez az alrendszer klónozott rengeteg embert.

Majdnem. Bár ezt a fentebb leírtak miatt már valószínűleg érted, azért összegzem ezt is. ELEUTHIA volt az az alrendszer, aminek a feladata az emberiség alapjaiként szolgáló klónokat létrehozatala volt. E program alá tartoztak a Cradle-k, ahol az embriókat tartották kriosztázisban, illetve ahol nevelkedhettek volna kb. 20 évig, tanulva APOLLO-tól. Az ismer Cradle-k ezek:

ELEUTHIA-1 (Cradle E1): Kínában, valahol Hszincsiang-tartományban. A Faro Járvány elkerülte.

ELEUTHIA-2 (Cradle E2): Mozambikban van, a Namuli hegy belsejében.

ELEUTHIA-3: helye ismeretlen, csak emlegetik.

ELEUTHIA-8: helye ismeretlen, csak emlegetik.

ELEUTHIA-9 (Cradle E9): az USA területén, Coloradóban van. Innét származik a Nora törzs (és talán a Carja is), és itt született Aloy. Ez az egy Cradle, amit a játékban megtalálhatunk.

Sobeck hologramja alapján még legalább két Cradle volt tervben Afrikában, azt nem tudni, ezek megépültek-e időben, vagy sem.

Szóval, itt születtek az első új emberek, itt nevelkedtek, amíg (APOLLO híján) egy idő után ELEUTHIA (feltehetően GAIA utasítására) kiengedte őket. Aztán azok az emberek szaporodni kezdtek és újra benépesítették a Földet. Szóval az első új emberek valóban klónok voltak, de a többiek már a leszármazottaik, és hagyományos módon születtek. Azt nem tudni, hogy egy Cradle hány embert hozott létre, de a populációt tekintve és a Cradle E9 méreteit elnézve valószínűleg elég sokat.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Ki ez a Sylens igazából? Mintha a végén nagyon jóban lett volna Hadessel. Mia célja? Tényleg csak az ősök kutatása?

Ez egy jó kérdés. HADES-szel valóban jóban van, hiszen ő talált rá először GAIA pusztulása után, és ő az Eclipse kultusz alapítója és korai vezetője. Ahogy ő hozta létre az Eclipse FOCUS-hálózatát is. Tulajdonképpen a legtöbb problémát, amit Aloy-nak kellett rendbe tennie, azt Sylens kreálta. Mindezt azért, mert megszállottan meg akarta ismerni a történelmet, a Régieket és a technikáikat. De sosem bízott HADES-ban, ezért, amikor az MI ki akarta nyírni, mert már feleslegesnek ítélte, lelépett. Később Aloy-t kezdte segíteni, miután rájött, hogy HADES vadászik a lányra és általa még inkább megismerheti a történelmet. De, hogy ezen kívül van-e még bármilyen más szándéka? Ez jó kérdés. Talán egy Horizon 2-ből kiderül majd.

Én tippre azt mondanám, hogy tényleg a múlt megszállottja, és talán próbálja helyrehozni azt, amit anno Ted Faro elcseszett. Nem lennék meglepve, ha a végső célja GAIA és az APOLLO helyreállítása lenne. Csak az a gond, hogy ezt manipulációval és gátlástalanul próbálja elérni.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Az nem lehet hogy Hades egyszerűen csak meghíbásodott és az alapprógramját hajta végre? Azaz hogy rebootolja GAIA-t és újra kiírtson mindenkit hogy megint újra lehessen kezdeni? Nem hiheti azt programhibából hogy ezt neki végre kell hajtani?

Ez nagyon is lehetséges, sőt szerintem egyenesen biztos és HADES még csak nem is hibásodott meg. Csak azt teszi, amire programozták. A baj az, hogy miután a rejtélyes szignál valódi MI-t csinált belőle, aztán meg saját akaratából megszökött GAIA elől, ezt túl hatékonyan csinálja. Eredetileg ugye GAIA utasítására kellett volna bekapcsolnia, ha szükség van rá, és a terraformáló robotok segítségével, GAIA felügyelete alatt elpusztítania az életet irányított körülmények között.

Amikor felébredt, meg is próbálta átvenni az irányítást a terraformáló rendszerek fölött, de GAIA önfeláldozása ebben megakadályozta. Igaz, előtte egy általa kreált vírussal ő és a többi MI meg tudott lépni, közel két évtizedre egy Titánban ragadt. Itt talált rá Sylens is. Míg nem volt MI, feltehetően a terraformáló rendszerek nélkül nem tudta volna teljesíteni a feladatát, de miután a szignál valódi MI-t kreált belőle, gondolkodással és kreativitással már talált megoldást a problémára: a Faro-robotok. Azok önmagukban is képesek felemészteni a Föld bioszféráját, és a Corruptorokkal még a terraformáló robotok fölött is át tudja venni az irányítást.

Szóval HADES csak azt teszi, amire teremtették, csak hatékonyabban, mint ahogy tervezték, illetve nem veszi figyelembe, hogy a tevékenységére nincs szükség. Amit viszont már tekinthetünk egyfajta meghibásodásnak, hiszen ez már túlmutat a programozásán, mint ahogy HEPHAESTUS programozásán is túlmutat az, hogy önmagukat és a többi robotot védő gépet építsen csak azért, mert az emberek bántják a mikrobikat. De itt jön képbe az, hogy ezek már valódi MI-k, és nem alprogramok, amiknek eredetileg tervezték őket.

A kérdés az, hogy ki küldte azt a szignált 3020-ban, hogy tudott az MI-t csinálni az alprogramokból, és egyáltalán milyen szándékkal aktiválta HADES-t.

 

18 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Dzséjt írta hogy hova tünt Ted Farro? Hát meghalt a kihalásnál nem?

Nem, Ted Faro a Zéró Napot átvészelte a saját kis privát bunkerében, ami Thébában volt. Innét figyelte a világ pusztulását, lépett kapcsolatba a GAIA Prime-ban maradt Alfákkal, itt golyózott be, és végül innét nyírta ki az Alfákat, miután Sobeck elhagyta a GAIA Prime-ot. Persze esélyes, hogy idővel meghalt, de ki tudja? Ebben a világban már létezik a klónozás, ahogy a hibernáció is, Faro meg a Föld leggazdagabb embere volt, és egy igen fejlett technológiai cég vezetője. Ki tudja, mit rejtett el a bunkerében. Ugyanezért kérdéses Elysium sorsa is.

 

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2019. 05. 14. - 16:24, Dzséjt írta:

@Frenkie Válaszoltam a kérdéseidre a Horizon: Zero Dawn-nal kapcsolatban.

  Spoileres tartalom megtekintése

Köszi szépen. Rengeteget segítettél hogy ezt a fantasztikus játékot jobban megértsem. Tényleg kiválóan tudsz angolul hogy ennyire részleteiben megértetted. Nemrég találtam ezt az oldalt, itt is nagyon részletesen taglaják a storyt. Ezt olvasgatom mostanság. Viszont te jobban összefoglalod a lényeget.

 

https://horizonzerodawn.fandom.com/wiki/Horizon_Zero_Dawn

 

Van még egy kérdés(bocsi, de kihasznállak amig lehet):

 

Spoiler

Elisabeth hogy halt meg? Ok elhagyta a GAIA Prime-ot. A végén már nagyon meg voltam hatódva, főleg mikor Aloy megtalálta a holttestet(ekkor bevallom már könnyeztem is), így homályba veszett a dolog.

Olyan infokat olvastam a fenti oldalon hogy a Faro-robotok-tól GAIA-t meg kellett menteni, mert elpusztíthatták. Ez hogy és miért? És emiatt áldozta fel magát Elisabeth. Hogy megvédje a harci robotoktól GAIA-t.

Magyarán mik voltak Sobeck utolsó napjai, és hogyan és miért halt meg?

 

Van egy plussz is. Szerintem a fő kérdés az hogy ki küldte a jelet. Ha belegondolunk ez félelmetes dolgokat vetít előre. Csak olyan küldhette aki ismerte a rendszert. Azt nem hinném hogy a mai emberek ismerik, hisz technikailag egy középkor elején lévő társadalomról van szó, akiknek még az írás is nehéz ,nem egy számítógép ismerete. Számomra ez csak egyet jelenthet. Valaki a múltból, több mint 1000 évről. Lehet igazad van hogy Faro túlélte, de miért lenne az célja hogy kipusztítson mindent? Hát persze hogy a korlátlan hatalom. Nagyon várom a második részt.

 

A Frozen Wildsal még nem játszottam, csak megvan.

 

Darth Sky, neked meg külön köszönet, mert te ajánlottad nekem ezt a zseniális játékot.

Szerkesztve: - Frenkie
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Spoiler


2 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Elisabeth hogy halt meg? Ok elhagyta a GAIA Prime-ot. A végén már nagyon meg voltam hatódva, főleg mikor Aloy megtalálta a holttestet(ekkor bevallom már könnyeztem is), így homályba veszett a dolog.

Elisabeth azért halt meg végül, mert volt valami hiba a GAIA Prime ajtajával, nem záródott be rendesen, így az energiajelek kiszöktek, ami felhívta a Faro robotok figyelmét. A javítást, vagyis az ajtó rendes, hermetikus lezárását csak kívülről lehetett elvégezni, ezért áldozta fel magát Sobek (hogy miért csináltak ilyen lüke ajtót, azt már ne kérdezd, így drámaibb :) ). Kiment, lezárta a kaput, aztán elment túrázni. Mivel a Föld ekkor már élhetetlen volt, csak addig bírta, amíg ki nem fogyott a levegője. Mivel egész jó állapotban megmaradt a teste, vagyis a hermetikusan zárt ruha nem sérült, így szinte biztos, hogy végül megfulladt.

 

2 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Olyan infokat olvastam a fenti oldalon hogy a Faro-robotok-tól GAIA-t meg kellett menteni, mert elpusztíthatták. Ez hogy és miért?

Nem közvetlen GAIA-t fenyegették a Faro robotok, hanem az embereket. Ugye ők a bionyagokra vadásztak, mindre. És eléggé vehemensen. Ha beszabadultak volna a GAIA Prime-ba, egyrészt komoly károkat okoztak volna, mire elkapják az ott maradt embereket - nyilván ők sem a kapuban várták volna a halált, hanem felvették volna a harcot vagy menekültek volna. Akárhogy is, elég nagy kupival járt volna. Ráadásul a GAIA Prime hermetikus lezárása is megsérül, vagyis a környezet bejuthatott volna a bunkerba, és akkor tuti nem húzza 1000 évig. A hőmérséklet ingadozás és a levegő páratartalma gyorsan kikészítette volna az elektronikát.

A másik probléma pedig az, hogy a Faro robotok a GAIA-ra rákapcsolódva rájöttek volna, hol vannak a Cradle-k. Az emberi klónok még embrió állapotban is táplálékot nyújtottak volna a robotoknak, a hal, növény és rovarmintákról nem is beszélve. Mivel a Föld ekkor már kihalt, a robotok mindent megtettek volna a Cradle-k felkutatásáért, mint utolsó üzemanyagforrások.

 

2 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Van egy plussz is. Szerintem a fő kérdés az hogy ki küldte a jelet. Ha belegondolunk ez félelmetes dolgokat vetít előre. Csak olyan küldhette aki ismerte a rendszert. Azt nem hinném hogy a mai emberek ismerik, hisz technikailag egy középkor elején lévő társadalomról van szó, akiknek még az írás is nehéz ,nem egy számítógép ismerete. Számomra ez csak egyet jelenthet. Valaki a múltból, több mint 1000 évről. Lehet igazad van hogy Faro túlélte, de miért lenne az célja hogy kipusztítson mindent? Hát persze hogy a korlátlan hatalom. Nagyon várom a második részt.

Igen, ez logikus elképzelés. Faro a végén megőrült, így a szándékai eléggé kifürkészhetetlenek. Ugye elpusztította APOLLO-t, hogy az új emberiség ne ismételje meg a régi hibáit (töröld el a múltat :kylo: ), de az már nem jutott el a tudatáig, hogy ezzel MINERVA nem tudja az életet teljesen visszaállítani. Szóval, ha teszem azt, Faro sztázisban átvészelte az elmúlt évezredet, aztán előbújt, és azt látta, hogy az emberek ölik egymást, nem pedig édenkertben élnek, juthatott arra az elborult következtetésre, hogy a Zero Dawn nem sikerült, el kell kezdeni elölről.

A másik lehet Elysium is - nem azok, akik beköltöztek, hanem azok leszármazottai. Elég modern technikáik voltak, száz év pedig sok idő, 2000 ember pedig sok ész. Meglehet, hogy kitaláltak valamit, amivel kitolhatták a 100 éves túlélési időt, aztán előmászva juthattak arra a következtetésre, mint fentebb Faróval kapcsolatban fejtegettem, vagy egyszerűen csak a hatalmat akarták átvenni, mint a régiek leszármazottai (ráadásul nekik nyilván több tudásuk van a régmúltról, mint bárki másnak ebben a világban). Csak aztán félrement valami.

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

9 órával ezelőtt, RacerX írta:

Én megnéztem a második évadot is. Az első évad sokkal jobban tetszett. Erről viszont a Detroit: Become Human ugrott be. 

 

9 órával ezelőtt, Rog írta:

Nekem nem mert PS4 híján azt a gamét nem ismerem. A futtatási lehetőség hiánya miatt kijátszós vidiket se nézek róla mert nem látom értelmét. Pedig a pozitív jellemzések miatt lehet hogy elkezdeném ha PC-re is megjelent volna.

 

7 órával ezelőtt, RacerX írta:

Off: meg fog jelenni pc-re is

 

Na az faja lenne.
A bibi csak az hogy hitem szerint újabb fajta game társaihoz hasonlóan az is lehet majd szerintem vagy 60 vagy jóval több gigás. Azt meg a max 1MB letöltési sebességű netemmel elég sokáig tartana letölteni pláne úgy hogy valszeg a sebesség nem is lenne állandó. Plusz nem is férne rá a winyómra mert ugye ott lenne a letöltött anyag amit ki is kéne tömöríteni. A letöltöttet törölném de a telepítő még ott maradna és ott lenne még a feltelepített játék is ami hely híján fel se menne. Ez is az egyik oka annak hogy évek óta nem játszok bazinagy méretű újfajta játékokkal. Meg nem is találtam már jó ideje olyat ami érdekelni tudna annyira hogy kipróbáljam.
Megvenni meg nem akarnám mert nem tudnám hogy bejönne-e és hogy megérné-e az árát. A kijátszós vidik meg nem lennének elegek ahhoz hogy meggyőzzenek.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

12 perccel korábban, Rog írta:

Megvenni meg nem akarnám mert nem tudnám hogy bejönne-e és hogy megérné-e az árát. A kijátszós vidik meg nem lennének elegek ahhoz hogy meggyőzzenek.

Ha számít valamit, én mindenképpen ajánlom. Nem egyszer játszós.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Úgy néz ki, saját filmstúdiót alapított a Sony "PlayStation Prouctions" néven. Részletek.

 

Jó lenne több minőségi játékadaptációt kapni, mert rengeteg jó történet rejlik a műfajban. :clap2: Ha csak a PS-exkluzívokat nézzük, kapásból: The Last of Us, Horizon Zero Dawn, Uncharted-sorozat, Detroit Become Human (igaz, ez már PC-re is érkezni fog). 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Egyrészt pártolom az ötletet, másrészt kicsit feleslegesnek érzem. A mai játékok, különösen a PS-játékok már-már film minőségűek, hiszen az átvezetők moziszerűek, neves színészek adják a hangjukat és az arcukat is a játékhoz, stb. A Detroit: Become Human szerintem konkrétan egy interaktív film. Ebből bármilyen moziadaptáció csak elvenni tud. Egy Horizon: Zero Dawnt vagy egy The Last of Us-t csak úgy tudnék elképzelni, ha csak az univerzumot használnák fel, nem a játékok sztoriját, és a szereplők is legfeljebb cameoznak. Mondjuk ennél a két műnél az előzmények elmesélése még bele is passzolna egy filmbe.

 

@Frenkie Egy kis kiegészítés a korábbi Horizon: Zero Dawn kérdéseidhez.

Spoiler

Kérdezted, hogy hogyan sokszorozódtak gyorsan a robotok. Erre azt feleltem, hogy voltak nekik gyáraik - elfoglaltak és újak, amiket ők építettek -, illetve a helyszínen is tudtak újakat építeni a környezetet felhasználva. Nos, erre totál rosszul emlékszem. Éppen a második kört futom a Horizonban, és éppen túl vagyok Faro irodáján (Marker's End küldetés). Ebben az épületben található meg a Horusos videó, ami a nagy, Titán-osztályú robotokról szól (FAS-BOR7 Horus, ahogy Faróék hívták, vagy Metal Devil, ahogy a nora). Ezek az óriások voltak a Faro robotok (mozgó) gyárai. Mint valami királynő, gyártották az újabb és újabb robotokat és javították a sérülteket, és legalább ezer példány volt szerte a világban.

Nem tudom, miért nem emlékeztem erre, korábban is megtaláltam a videót, és még tetszett is, hogy kiderült, mi célt szolgáltak azok az óriás robotok, amiket a hegyek között lehet megtalálni.

Amúgy még mindig páratlan ez a játék. Hihetetlen, milyen részletességgel alkották meg a világot. Éppen Meridian alatt lődörögtem, amikor egyfajta farm mellett haladtam el. És basszus, a folyótól a farmig és a körül egy kis mesterséges patak futott, mint öntözőrendszer. Most komolyan, kinek jut eszébe ilyet kitalálni? Hát, ha nincs, soha a büdös életben eszébe sem jut senkinek, hiszen már maga a farm is olyan, aminek a hiánya fel sem tűnne. Ezek meg még öntözőrendszert is tettek köré. Bámulatos! Az "élő világ" versenyében szerintem ezzel a játékkal csak a The Witcher 3: Wild Hunt és a GTA 5 tudja felvenni a versenyt (a Red Dead Redemption 2-vel még nem játszottam). Ez a három toronymagasan a többi - általam kipróbált - open world játék fölött van.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

10 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Ebből bármilyen moziadaptáció csak elvenni tud. Egy Horizon: Zero Dawnt vagy egy The Last of Us-t csak úgy tudnék elképzelni, ha csak az univerzumot használnák fel, nem a játékok sztoriját, és a szereplők is legfeljebb cameoznak. Mondjuk ennél a két műnél az előzmények elmesélése még bele is passzolna egy filmbe.

A cikk is azt írja, hogy nem a játékok történetét akarják feldolgozni/lemásolni:

 

"A stúdió állítólag a korábbi feldolgozásoktól gyökeresen eltérő megközelítést alkalmaz majd a filmek és tévésorozatok esetében, ami jelen esetben annyit tesz, hogy 40-50 órányi játékmenet összesűrítése helyett vadonatúj történeteket fognak elmesélni a konzol játékainak hőseivel."

 

Ennek szellemében állítólag már "előrehaladott állapotban" vannak egy Uncharted film munkálatai. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez igaz. Az Uncharted-film konkrétan a játékok előzménye lesz, a 20-as éveinek elején járó Nathan Drake sztoriját meséli el. Mondjuk az Uncharteddel azért óvatosan példáznék a Sony helyében, mert az a film már 2007 óta készül, és az elmúlt 12 évben volt már párszor előrehaladott állapotban több rendező és forgatókönyvíró keze alatt. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A HZD-nak a kiegészitője a Frozen Wilds, hozzáad valamit a főstoryhoz, illetve többet tudunk meg a múltról vagy "csak" egy eddig nem látott helyszínen való barangolás?

 

 

Bomarr: Megvetted a Days Gone-t? Azért kérdem mert te általában megjelenéskor meg szoktad vásárolni a "nagy" neveket. Ha igen, milyen játék? Miben hasonlít ,illetve miben különbözik a The Last of Us-tól?

Persze ha valaki játszik vele, tőle is kérdem.

Szerkesztve: - Frenkie
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

12 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Ez igaz. Az Uncharted-film konkrétan a játékok előzménye lesz, a 20-as éveinek elején járó Nathan Drake sztoriját meséli el. Mondjuk az Uncharteddel azért óvatosan példáznék a Sony helyében, mert az a film már 2007 óta készül, és az elmúlt 12 évben volt már párszor előrehaladott állapotban több rendező és forgatókönyvíró keze alatt. :) 

Az nekem nem világos, hogy ez a PlayStation Prouctions bejelentése után említett Uncharted film ugyanaz-e, amit korábban is hangoztattak (amiben Tom Holland játszaná Nathan Drake-et). :hmm:

 

5 órával ezelőtt, Frenkie írta:

A HZD-nak a kiegészitője a Frozen Wilds, hozzáad valamit a főstoryhoz, illetve többet tudunk meg a múltról vagy "csak" egy eddig nem látott helyszínen való barangolás?

Emlékeim szerint független, önállóan is érthető története van, ami csak minimálisan kapcsolódik a fősodorhoz. Viszont érdekes adalékokat nyújt a Horizon világáról, amiért mindenképpen érdemes kijátszani. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával ezelőtt, Darth Sky írta:

Az nekem nem világos, hogy ez a PlayStation Prouctions bejelentése után említett Uncharted film ugyanaz-e, amit korábban is hangoztattak (amiben Tom Holland játszaná Nathan Drake-et). :hmm:

Szerintem tuti ugyanaz. A film már forgatás előtt áll, végre van rendező, szerződtetett színész, kész forgatókönyv. Tökön is lőhetné magát a Sony és az egész Uncharted-filmet a hajára kenhetnék, ha ezután lefújja a fenébe az egészet. Így is már röhej, hogy több mint tíz éve szenvednek vele, ezután meg készek lennének a végre elért produkciós fázis küszöbén kidobni a belefeccölt pénzt és újabb tíz évet áldozni rá, hogy előröl kezdjék? Kizárt, hogy ne ugyanaz lenne.

7 órával ezelőtt, Frenkie írta:

A HZD-nak a kiegészitője a Frozen Wilds, hozzáad valamit a főstoryhoz, illetve többet tudunk meg a múltról vagy "csak" egy eddig nem látott helyszínen való barangolás?

Nagyon sokat hozzáad a világhoz, benne van GAIA egyik elszabadul, MI-vé vált alprogramja, HEPHAISTOS (a Frozen Wild után jobban érthető, hogy mi is történt az alprogramokkal és miért vadultak be a robotok a Derangement után), néhány szereplő a fő játék végső csatájában is visszaköszön, ha itt segítesz nekik, illetve Sylensről is több dolog kiderül. Plusz néhány új remek robot és még jobb fegyverek is vannak benne. Én nagyon tudom ajánlani, mert annyi pluszt ad DLC-ként, mint máshol egy teljes játék.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

15 perccel korábban, Frenkie írta:

Az rejtély hogy remake, rebbot, vagy folytatás lesz-e.

Szerintem ezt maguk a fejlesztők sem tudják. Sőt van egy olyan érzésem, hogy az utolsó pár CoD gyatra szereplése után már kínjukban térnek vissza az utolsó nagy sikert aratott címhez, és annyit trükköznek csupán, hogy ezúttal semmilyen szám nincs benne. Szóval tekinthetjük rebootnak, de nekem inkább a rókabőr jut róla eszembe. A Modern Warfare-t először megnyúzták egy remasterrel (bár tény, hogy példa értékű volt az a remasterelés), most jöhet a reboot.

Amúgy pár éve majdnem teljesen ugyanezt játszotta el az EA a Need for Speed: Most Wanteddel. A sok gyatra NFS után kiadtak egy új játékot az utolsó nagy siker címével.

De azért kíváncsi vagyok rá. Jó lenne újra egy jó CoD. Bár nagy reményeket nem fűzök hozzá... :( 

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2019. 05. 23. - 18:04, Frenkie írta:

Bomarr: Megvetted a Days Gone-t? Azért kérdem mert te általában megjelenéskor meg szoktad vásárolni a "nagy" neveket. Ha igen, milyen játék? Miben hasonlít ,illetve miben különbözik a The Last of Us-tól?

Bocsi csak most láttam a kérdésedet. Nem még nem vettem meg, de tervbe van véve. Most egyelőre a Plague Tale: Innocence-val játszok. Szerintem ha ezt kivittem utána ruházok be rá.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez most jó értelemben pofánvert. Eddig a ps store-ban mikor néztem mennyibe kerül, csak angol nyelvü jött szembe(vagy én nem voltam figyelmes). Ezek szerint van magyarul, ráadásul ez az ár nagyon jó.

 

https://www.konzolgame.hu/termek/detroit-become-human-playstation-4-ps4-magyar-felirattal/

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Elérkezett az év legjobban várt eseménye, az E3 itt van már a sarkon. Bár a Sony az idén kihagyja, így is egy jó rendezvénynek nézünk elébe...remélem. :D 

Remélem a konferenciák meglepnek valami váratlan bejelentéssel. Egy új Prince of Persia, Might and Magic sorozat újabb felvonása, Gothic 1 remake, Star Wars: Empire at War 2 vagy Battle for Middle Earth 3 bejelentésnek nagyon örülnék. Sajnos ezekre 0% esély van. :( 

Ki milyen új játékokat, visszatérő klasszikusokat szeretne látni ebben a pár napban? 

Szerkesztve: - Dei
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az E3 színvonala évről évre esik, idén pedig már az EA is csak streamet ad, a Sony és az Activision el sem megy, akik meg maradnak, azok általában a leggázabb show-kat nyomják. Már előre félek a két órás Microsoft konferenciától, mert a nagy része tuti noname indie anyag lesz. Az a helyzet, hogy az E3 elavult, eltunyult, közeleg az idő, amikor valószínűleg meg sem tartják. A Gamescom vette át a helyét, ez tavaly volt először igazán érezhető, amikor Köln sokkal nagyobb és erőteljesebb dolgokkal áll elő, mint Los Angeles. Szerintem ez idén sem lesz másképpen. Úgyhogy én a Gamescomot jobban is várom. Már csak azért is, mert azért nem kell éjszaka dolgoznom és végigszenvednem erőlködő showműsorokat és nem túl érdekes bejelentéseket.

 

Amit várok, az a Cyberpunk 2077 és a Star Wars Jedi: Fallen Order játékmenetének bemutatása. Más nagyon nem érdekel, vagy ami igen, arról túl sok újat már nem tudnak mutatni vagy kint sem lesz. Amire szerintem még (meglepetéskén) lehet számítani: Splinter Cell, Watch Dogs és Assassin's Creed bejelentés.

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is ezt a kettőt várom legjobban amit Dzséjt is írt. Cyberpunk tuti előrendelős és ha lesz az új Ori, abból is mutathatnának majd valamit, mert azt is előfogom rendelni.

 

Trover:

Hát aki láttam és szereti a Rick és Mortyt annak kötelező. Ugyanazt az elmeroggyant, eszement baromságot - jófélét - hozza, amit a rajzfilmek is. Hiszen a RnM alkotójának a játéka, még a szinkronhangok is ugyanazok. Megállás nélküli káromkodás, olyan beteg humorral és kreativitással, hogy leesett az állam. VRban biztos élvezetesebb, de PCn is jól szórakoztam vele. A játékmenet is jó, néha kicsit megakad egy két helyen, ami picit zavaró volt számomra, de ezen kívül nem nagyon tudok rá rosszat mondani. Mindössze 3-4 óra az egész játék, szóval mindenképpen érdemes legalább belenézni. 18+os erősen szóval gyerekeknek nem való. :DEgy 8/10et simán adok a gémnek.

trover-saves-the-universe-header.jpg

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Persze, az E3 már nem az igazi, de azért tavaly is voltak olyan pillanatok, mikor felpattantam a székemből. Mikor az Ubisoft konferencián kiderült, hogy Fox benne lesz a Starlinkbe vendégkarakterként. Vagy a Resident Evil 2 Remake, Devil May Cry 5 (ennél ki is folyt a könnyem örömömbe), Metro Exodus és még sok dolog volt. Persze nem mindenkinek ugyanaz az ízlése játékok terén, de én elégedett voltam tavaly. 

Idén is lesz pár cím ami miatt már azt mondom, hogy jó kis E3 lesz:

- Square Enix Avengers játéka

- Jedi: Fallen Order

- Cyberpunk

- Baldurs Gate 3

- Doom Eternal

- Szerintem leleplezik az új Assassin's Creed részt

- új Darksiders játék

 

Ha nagy negatívumot akarok mondani, akkor az a Rocksteady hiánya....nagyon kíváncsi vagyok már az új játékukra.

Szerkesztve: - Dei
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Splinter Cell, Watch Dogs és Assassin's Creed

Olvastam egy cikket, hogy elvileg nem készül új Splinter Cell játék, bár az infó nem hivatalos forrásból van. Watch Dogs: még a 2-be sem volt időm belekezdeni :( , AC: még az Odyssey alapjátékkal sem végeztem :cry:, de azért várom őket szeretettel ha jönnek :D

 

1 órával ezelőtt, kudar írta:

Trover:

Felkeltetted az érdeklődésem, ennek a teljes címe Trover Saves the Universe?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Amire én várok az a Half-Life 3. Na jó ne legyünk telhetetlenek, megelégednék a Half-Life 2 Episode 3-mal is.:evil:

 

Amit nagyon, de nagyon várok az egy The Last of Us Part 2 megjelenési dátum, de mivel a Sony nem lesz ott így esélytelen.

 

@Dzséjt: A Gamescon mikor is lesz? Emlékeim szerint júliusban szokták tartani nem sokkal a Comic Con elött.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.