Ugrás a kommentre

Számítógépes grafika, modellek, bábok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Fel nem foghatom ezzel a képpel mi a baj? Tökéletes.

 

A háttérben masírozó katonákról ordít, hogy nem valódi emberek.

Az alábbi kép tökéletesen példázza a két tömeg közötti dinamikai különbséget. Fel sem merül, hogy CGI, mert az emberek kiállásából egyértelműen látszik, hogy a valóság lett befotózva.

Nos, ennyire áll távol a cgi a valóságtól. :( Ettől függetlenül a jelenet nem rossz, csak ugye a tökéletes szó egy valódi tömeggel összehasonlítva erejét veszti. Mint látjátok, a lenti jelenetet meg lehetett volna csinálni az alábbi fényképen látható pár statisztával és csak a leghátul ballagó miniatűr katonákat kellett volna CGI-vel elkészíteni. Mely esetben a jelenet tökéletes egyensúlyban lenne és valóban tökéletes lenne.

 

Imperial_stormtroopers_-_Dragon_Con_2008_-_Parade_123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

geonosis_battle_ground07.jpg

 

És akkor egy valóban tökéletes jelenet az 97SE EPIV-ből! (Egyébként ennek a jelenetnek a bevilágítása csodálatos. Nézzétek meg hátul a falat, mintha valódi díszlet lenne, pedig CGI.)

 

97SE_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Már látod a különbséget a két jelenet között és hogy mit fájlal Bomarr?

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Én semmi különbséget nem látok a 2 kép között a háttérszereplőket tekintve. Az EP II-es is tökéletesen valóságos ahogy Ody írta.

Az emberiség örök vitája, hogy ki mit lát. Szépen megcsináltam a fürdőszoba falát, elég jó lett a vakolat, de a kollégám azt mondta, hogy egy profi kőműves találna benne hibát. A szemünk ugyanaz, de az agyunk és a képességeink különbözőek. Biztos vagyok benne, hogy mást látunk és biztos vagyok benne, hogy sok ember nem látja a különbséget. És persze olyan is van, aki látja a különbséget, csak nem zavarja. Elhiszem, ha valaki azt mondja, hogy nem látja a különbséget....mást lát az agyunk, mert különbözőek a vizuális képességeink. Számomra a lehetetlennel egyenértékű feladat volt, amikor a matematikus aggyal megáldott kollégám az egyenleteit magyarázta a munkahelyen, ő meg nem értette, hogyan lehetséges úgy képeket festeni, hogy az ember közben meg sem erölteti magát. Én a munkahelyen néha rajzolgattam, ő meg egyenleteket oldott meg. Ezzel oldottuk a feszültséget, mert a munka nehéz volt. Mindig kéznél volt egy darab papír és ha pihenni támadt kedvem, kicsit alkottam.

 

P1745_01__05-01-11_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

458285928Arachnid_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Visszatérve a lenti képre...hidd el nekem, a különbség kiugró. Ég és föld sajnos.

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje:

Rossz a példa Zééé.

Az 1. és 3. kép egy általunk is jól ismert bevilágítású helyen készült, a geonosison lévő fényhatásokat meg még nem ismeri senki ember fia, így nem tudjuk, hogy ez hiba vagy tudatos alkotói koncepció.

Egyébként ha megerőltetjük magunkat, akkor az ep4-es jelenetnél érzékelhető, hogy vetített háttér van: a sárga-fekete csíkozás utáni rész padlója valahogy nem passzol a rohamosztagosok talpával.

Hozzászólás ideje:

Rossz a példa Zééé.

Az 1. és 3. kép egy általunk is jól ismert bevilágítású helyen készült, a geonosison lévő fényhatásokat meg még nem ismeri senki ember fia, így nem tudjuk, hogy ez hiba vagy tudatos alkotói koncepció.

Egyébként ha megerőltetjük magunkat, akkor az ep4-es jelenetnél érzékelhető, hogy vetített háttér van: a sárga-fekete csíkozás utáni rész padlója valahogy nem passzol a rohamosztagosok talpával.

Nem a bevilágítással van baj az EPII-es képen....a klónok CGI modelljével! :D

 

"a sárga-fekete csíkozás utáni rész padlója valahogy nem passzol a rohamosztagosok talpával."

Igaz, de én az élőszereplős rohamosztagosok és CGI klónok közötti különbség érzékeltetésére raktam be, de attól még igaz, hogy a kompozit ott észrevehetően nem stimmel.

Hozzászólás ideje:

Kifejezetten érdekesnek és tanulságosnak találom én is ezeket az értekezéseket. Már csak azért is, mert én nem mozgok ilyen berkekben, szóval ilyen jellegű dolgokról soha nem tudnék meg semmit, ha itt nem olvasnám. ;)

 

Ugyanakkor azt érdemes leszögezni (amire Zééé is utalt), hogy ezek már masszívan szakmai dolgok. Szóval egy magamfajta laikus számára érdekesek és esetenként megdöbbentőek, de amúgy a film befogadhatóságát vagy élvezeti értékét aligha csökkenti. Eleve 42x újra kell nézni a jelenetet, képeket kikockázni, komoly kutatómunkát végezni, hogy szemléltethetőek legyenek a hibák.

Ezért idegesít, amikor csomóan lovagolnak ezen a CGI-s dolgon, miközben többségük (tisztelet a kivételnek) ugyanolyan hozzá nem értő, mint én. Csak épp vhol felvilágosították, hogy bizony itt-ott rossz a CGI és ettől azt hiszi már ért hozzá és fikázza agyatlanul a prequel-t vagy épp az OT-t a valós modellek és jelmezek miatt.

 

A film nézése közben senki (legalábbis ha nem direkt azt vizsgálja) nem azt nézi, hogy a háttérben a porfelhőben milyenek a klónkatonák vagy a rohamosztagosok lába hogyan éri a talajt. Egy ilyen topikban tök jó ezekről értekezni, de egy prequel-OT vitában számomra értékelhetetlen sznob érvek.

Ezek olyan nüansznyi dolgok, amiket vagy részletesebb elemzéssel lehet láthatóvá tenni, amúgy csak az veszi észre, aki szakértője ennek. És akkor előjönnek a semmiből a nagyokosok, hogy márpedig mennyire el lett cseszve ez meg az, amikor lövése se volt miről van szó, amíg őt is fel nem világosította egy legalább Zééé-szintű figura.

 

Lássuk be, hogy az emberek 90%-a semmit nem vesz észre a klónkatonák és rohamosztagosok közti különbségből. Annyira más az egész miliő, hangulat, környezet. Ami hibát már én észreveszek, akár többszöri újranézés után is, az bizony nagyon csúnyán el van szabva, de az meg ugyanúgy lehet fosul megvalósított CGI, mint pocsék jelmez vagy rosszul épített modell, gyenge utómunka stb..

Hozzászólás ideje:

Nem a bevilágítással van baj az EPII-es képen....a klónok CGI modelljével! :D

Olyanok mint a műanyag figurák. :D
Hozzászólás ideje:

Kifejezetten érdekesnek és tanulságosnak találom én is ezeket az értekezéseket. Már csak azért is, mert én nem mozgok ilyen berkekben, szóval ilyen jellegű dolgokról soha nem tudnék meg semmit, ha itt nem olvasnám. ;)

 

Ugyanakkor azt érdemes leszögezni (amire Zééé is utalt), hogy ezek már masszívan szakmai dolgok. Szóval egy magamfajta laikus számára érdekesek és esetenként megdöbbentőek, de amúgy a film befogadhatóságát vagy élvezeti értékét aligha csökkenti. Eleve 42x újra kell nézni a jelenetet, képeket kikockázni, komoly kutatómunkát végezni, hogy szemléltethetőek legyenek a hibák.

Ezért idegesít, amikor csomóan lovagolnak ezen a CGI-s dolgon, miközben többségük (tisztelet a kivételnek) ugyanolyan hozzá nem értő, mint én. Csak épp vhol felvilágosították, hogy bizony itt-ott rossz a CGI és ettől azt hiszi már ért hozzá és fikázza agyatlanul a prequel-t vagy épp az OT-t a valós modellek és jelmezek miatt.

 

A film nézése közben senki (legalábbis ha nem direkt azt vizsgálja) nem azt nézi, hogy a háttérben a porfelhőben milyenek a klónkatonák vagy a rohamosztagosok lába hogyan éri a talajt. Egy ilyen topikban tök jó ezekről értekezni, de egy prequel-OT vitában számomra értékelhetetlen sznob érvek.

Ezek olyan nüansznyi dolgok, amiket vagy részletesebb elemzéssel lehet láthatóvá tenni, amúgy csak az veszi észre, aki szakértője ennek. És akkor előjönnek a semmiből a nagyokosok, hogy márpedig mennyire el lett cseszve ez meg az, amikor lövése se volt miről van szó, amíg őt is fel nem világosította egy legalább Zééé-szintű figura.

 

Lássuk be, hogy az emberek 90%-a semmit nem vesz észre a klónkatonák és rohamosztagosok közti különbségből. Annyira más az egész miliő, hangulat, környezet. Ami hibát már én észreveszek, akár többszöri újranézés után is, az bizony nagyon csúnyán el van szabva, de az meg ugyanúgy lehet fosul megvalósított CGI, mint pocsék jelmez vagy rosszul épített modell, gyenge utómunka stb..

 

Minden szavaddal egyetértek. :clap: :clap:

Hozzászólás ideje:

Ugyanakkor azt érdemes leszögezni (amire Zééé is utalt), hogy ezek már masszívan szakmai dolgok. Szóval egy magamfajta laikus számára érdekesek és esetenként megdöbbentőek, de amúgy a film befogadhatóságát vagy élvezeti értékét aligha csökkenti.

Én azért emeltem ki a CGI klónokat mert rájuk nálam ez nem ül. A 2002-es premieren teljesen kidobtak a film hangulatából és azóta se szeretem őket. Nem úgy nézem, hogy zavarjon hanem sajnos nem tudom úgy nézni hogy hihető legyen vagy a film szerves részének tudjam tekinteni.

Hozzászólás ideje:

Én azért emeltem ki a CGI klónokat mert rájuk nálam ez nem ül. A 2002-es premieren teljesen kidobtak a film hangulatából és azóta se szeretem őket. Nem úgy nézem, hogy zavarjon hanem sajnos nem tudom úgy nézni hogy hihető legyen vagy a film szerves részének tudjam tekinteni.

Ez nekem még mindig teljesen Bermuda háromszög kategória. :D Próbálom kritikus szemmel nézni, de egyszerűen nem látok hibát benne... Mondjuk nekem alapból bejöttek, és azt hittem még ott a moziban, hogy ezek statiszták. De hogy kizökkent a filmből? Annak nagyon-nagyon gyengének kell lennie nálam, hogy megtörténjen. Persze Te nyilván másképp látod, csak azért furcsállom mert azok a klónok ennyire nem rosszak szvsz.

Hozzászólás ideje:

Engem inkább az OT néhány rosszabbul sikerült jelmeze zökkent ki. Amikor nagyon látszik, hogy az csak jelmez. A Cantina-jelenetben például van pár. Mondjuk az se zavar annyira, betudom a kornak, bár nem tudom akkoriban mennyire volt ez feltűnő.

 

A prequel-ben engem Jar-Jar és Dex idegesít kicsit, bár egyik se igazán a CGI miatt. Előbbi gondolom kitalálható, utóbbi pedig nekem kicsit kilóg a SW univerzumból. Mindig a ME krogan-jei jutnak eszembe róla, bár tudom, hogy az volt később. A TCW-s Krell-nél is beletelt nem kevés időbe, mire leesett a dex-es dolog. :)

Na meg ugye az Ep.1 Yoda, amit hála a tervezőnek később orvosoltak. Ahogyan Sidious arcát is az Ep.5-ben.

Hozzászólás ideje:

Engem a Jedi Visszatér endori motoros jelenee zavar. Amikor Luke és Leia egy motoron ül baromira ordít hogy a háttér mögéjük van vetítve. Ugyanígy mikor a Rancor felemeli Luke-ot hogy megegye.

Hozzászólás ideje:

Ugyanígy mikor a Rancor felemeli Luke-ot hogy megegye.

azt nagyon jól megcsinálták. A régi valóban gyenge volt, de ha megveszed BD -n akkor tátva marad majd a szád milyen jól megcsinálták azt a jelenetet.

  • 5 évvel később...
  • 4 évvel később...
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Csak egy kérdésem lenne, de ezt bárki megválaszolhatja: mióta van az, hogy a Volume technológiát egybekötötték sokan azzal, hogy akkor az biztos sz*r lesz? És már mindenki Andort akar!?

 

Komolyan érdekel.

Szerkesztve: - Bence1997
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
29 perccel korábban, Bence1997 írta:

Csak egy kérdésem lenne, de ezt bárki megválaszolhatja: mióta van az, hogy a Volume technológiát egybekötötték sokan azzal, hogy akkor az biztos sz*r lesz? És már mindenki Andort akar!?

 

Komolyan érdekel.

Mert a Mandóban, Obi-Wanban számtalanszor leugrott a LED-fal a képernyőről. Egyszerűen nem lehet vele konzisztens minőséget tartani. Volt ami nagyon jól nézett ki, és volt ami kifejezetten low budget hatású volt. Az Andornál nem voltak ilyen ugrások a látvány minőségében

Szerkesztve: - Yoda József
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Más művekben meg a CGI ugrik le a képernyőről vagy a gumimaszk. Ettől még nem kell azokra sem fújni. Az Andorban sem minden tip-top azért, hogy minden nyál arra csorogjon el (khm... földi kecske extra szarvval és Kalacsnyikov géppisztoly, hogy mást ne mondjak), és a Mandiban és az OWK-ban sem minden egyes jelenet ugrik le a képernyőről (Alderaan bármelyik jelenete odaállhatna az Andor legjobb jelenetei mellé). Van, amikor sikerül jól használni egy trükköt, van, amikor nem.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Ettől függetlenül az alapján amit eddig a SW-nál tapasztaltam, a "klasszikusabb" megoldások (már amennyire a CGI-t annak lehet nevezni :D ) SZERINTEM jobban beváltak a sorozatoknál. Az Andorban kifejezetten sok megépített díszlet is volt, ha jól tudom, nem tudom az Acolyte esetén mi a helyzet ezen a téren.

 

Azt lehet tudni mekkora volt az Acolyte költségvetése?

Szerkesztve: - Yoda József
Hozzászólás ideje:

Nekem az a bajom vele, hogy elképesztően túlhasználták, főleg a Kenobiban. Mindig olyan bezártság érzetem volt, még a kinti jelenetek alatt is. És ez a kritikám előbb fogalmazódott meg bennem, minthogy tudtam volna, hogy használták a technológiát. 

A nyitott részeken olyan érzésem volt mindig, mint a videojátékok esetén, ahol a fejlesztők ügyes trükkökkel próbálják elhitetni, hogy messzire ellátsz. Közben meg tudod, hogy a pálya a következő bokorig tart.

 

Ott volt pl a Hong Kong világ (bocsi fáradt vagyok, nem fog eszembe jutni). Ott is egy-két snitt volt felülről, háztetőkről, de amúgy szigorúan be voltunk szorítva az épületek közé. 

 

Vagy amikor Vader lehúzza a hajót abban a barlangban, ott is végtelenül üres, kör alakú képződményt kaptunk, semmi nyitottság. 

 

Igazából nem tudom a videojátékos példánál jobbal leírni, de az biztos  hogy a Kenobiban nagyon túltolták a használatát. A Mando évadainál ez nem tettenérhető, illetve a Boba se volt gáz ilyen szempontból, bár ott már érezhető volt a túltolás szele.

Hozzászólás ideje:
19 perccel korábban, Yoda József írta:

Azt lehet tudni mekkora volt az Acolyte költségvetése?

Én csak annyiról tudok, hogy egy 50 misit elköltöttek az előkészületeknél.

 

Köszi a válaszokat. Én azt mondom, hogy ha jól nyúlnak hozzá a technikához, akkor a végeredmény is jól fog kinézni. A Mandalorian és az Ahsoka nálam legalábbis bizonyította, hogy tudják használni. Nekem amúgy a Kenobinál se volt gondom. Oké, 1-2 helyen valóban látszódott a dolog, azon javíthattak volna. De (nálam) többségében jól vizsgázott a Volume.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Nyilván, mint minden újdonságnál, ez is elbűvöl néhány alkotót, mások meg úgy félnek tőle, mint a tűztől. Lucas az ep3-ra úgy ráb*zult a green screenre, hogy a film nagyon-nagyon-nagy hányadában a színészek csak zöld háttér előtt ugraburgáltak. De sok más rendező is úgy tolta, mintha az élete függne tőle, noha a technika még távolról sem volt kiforrva. Évek kellettek ahhoz, hogy nagyjából eljussanak oda, hogy a CGI tök jól használható megépített díszletek kiegészítéseként, idegenebb lények megteremtéséhez, stb. (igazából az ep1-nél még Lucas sem gondolkodott másképpen, az ep2-nél kezdett elk*rvulni a CGI irányába). És ez csak egy példa a divathóbortok közül. A The Matrix után boldog-boldogtalan bullett time-ot tett a filmjébe, az ep1 után nem lehetett sci-fit vagy fantasy-t látni valamilyen CGI lény nélkül, voltak olyanok, akik már a bábok, díszletek és maszkok halálhírét keltették. Aztán tessék, mindegyik megvan, és köszöni szépen, akár egy Star Wars mozifilmben is elvan.

Most a StageCraft a sláger, és, aki használja, mértéktelenül teszi. Aminek valóban van hátülütője, ugyanolyan látványos hátulütője, mint a droidgyár az ep2-ben, ahol üvölt a CGI. De lehet jönni a pocsék rancorral is, amiről lerít, hogy egy 30 cm-es, alig mozgatható báb és ocsmányúl lett odakopizva Luke elé az ep6-bann.

A StageCraftot is meg kell tanulni mértékkel használnia az alkotóknak, ahogy a CGI-t is meg kellett tanulniuk helyesen használni (van, akinek még most sem megy). Plusz nyilván a technika is sokat fog még fejlődni, hiszen ez még azért elég friss cucc, nincs tíz éves. A Rogue One-nál (2016) merült fel először az ötlet, hogy LED-falat használjanak és próbálták is ki, innen indultak a fejlesztések és jutottak el oda, hogy 2019-ben először használják ténylegesen a StageCraftot, majd alkalmazták aztán a technológiát a The Mandaloriannél még ugyanabban az évben. Szóval egy alig öt éve rendszerbe állított technológiáról van szó. Nem csoda, ha még gyerekcipőben jár.

 

Azt meg azért még hozzá kell tennem, hogy azóta kiderült, hogy az Andorhoz is használták a StageCraft technológiát. Egész pontosan Mon Mothma otthonánál.

"És az Andorhoz nem használtuk az egyik StageCraft díszletünket, de használtuk a StageCraft technológiát" - mondta TJ Falls VFX producer a CBR-nak. "Építettünk egy speciális LED-képernyőt a nagykövetség körül, ahol Mon Mothma dolgozik, és ahol a partit tartják, és csodálatos képeket kaptál. És ez olyan, mintha, nos, lenne egy csodálatosan felépített díszleted. Elmerültünk az emberek környezetében, új technológiát használunk a StageCraft szempontjából, és mindent egybeolvasztunk."

Itt is megmutatkozik, hogy tuni kell ésszel használni. Nem vetették be a Volume-ot, ami a legnagyobb és leglátványosabb része a StageCraft technológiának, de magát a technológiát bizony az Andorban is használták. Gilroy-ék megtanulták jól kihasználni ezt a trükktechnológiát, Filoniék félsikerrel működnek, mert azt hazugság állítani, hogy minden esetben rossz lenne*. És ugyanez igaz az Obi-Wan Kenobira.

 

*Bár szerintem ez a szegény StageCraft is abban a cipőben jár, mint a green/blue screen. Egyszerűen ráfogják mindenre, hogy az, mint ahogy mindenre ráfogták a PT-ben, hogy CGI. Már eleve az, hogy a StageCraft, a Volume és a CGI külön van kezelve, mutatja, mennyire hibás az emberek elképzeklése erről az egészről.

A StageCraft is CGI-t használ, ugyanazt, mint a green/blue screen technológia. Csak az előbbi lehetővé teszi, hogy élőben, a helyszínen rögzítsék az élő felvétel közben a CGI jeleneteket is, ami nagyban megkönnyíti a színészek és a rendezők dolgát, hiszen nem kell elképzelniük a helyszíneket, helyben látják. A Volume nem a CGI-t váltotta/váltja/válthatja ki, hanem a zöld és kék háttereket. De mind a kettő a CGI technológiát használja. Ráadásul StageCraft a technológia neve, annak csak egy része a Volume. Az a hatalmas LED-fallal körbevett díszlet, de a Volume valójában csak a "zöld/kék vászon". Ha valaki azt mondja, nem használja a Volume-t, az csak annyi, mintha azt mondaná, nem használ zöld/kék hátteret, ami nem jelenti azt, hogy akkor a filmben biztos nincs CGI. Mint ahogy a Volume kerülése nem jelenti azt, hogy a műben nincs LED fal, amit továbbra is lehet jól vagy rosszúl használni.

 

És használják minnél többször a StageCraftot, a Volume részét is, mert csak így fejlődhet ez az egész. Lássák a szakemberek, hogy mikor nem megfelelő egy beállítás, hogy megtanulják helyesen kezelni. Lássák, hol a hiba a technológiában, hogy ki tudják javítani. Találják meg, hol gyenge, hogy tudják fejleszteni. És használják, hogy megtanulják használni. Szóval én nem éltetném azt, hogy nem használják valahol, ahol ki lehetne használni a lehetőségeit. Mert minden egyes alkalom, amikor nem használják, egy elbukott esély arra, hogy a készítő és az eszköz fejlődjön, hogy az alkotó megtanulja használni az alkotásához felhasználható egyik eszközt, és ezt a tudást aztán majd továbbadja.

 

Amúgy érdemes ilyen trükktechnológiákkal foglalkozó oldalakat böngészni (az egyik kedvencem az Art of VFX, van egy nagyon jó cikkük az Andorról képekkel), mert nagyon érdekes dolgokra lelhet az ember. Például kiderül, hogy bár nagyon promózzák a StageCraftot, meglepően sokszor használták a hagyományos kék hátteres megoldást a The Mandaloriannél, az Obi-Wan Kenobinál, az Ahsokánál és a The Book of Boba Fettnél is. Sok olyan jelenet van, aminél szerintem sokan (köztük én is) lazán rávágták volna, hogy ezt biztos a Volume LED-falai között vették fel. Aztán a fenét, díszlet és kék háttér.

 

 

 

 

 

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:

Lucas inkább takarékosságból használt blue-screent, mint ahogy pl. a Jedi visszatérnél sok helyen festményeket. Ezért is néz úgy ki a ROTJ sok helyen, mint egy nagy festmény vagy diafilm. Mondjuk ez engem sose zavart, ezután se fog mert nem erre figyelek.

Hozzászólás ideje:

Zavarni engem sem zavar, ahogy az sem, ha a StageCraft leugrik a képernyőről, sikít a báb vagy akadozva mozog a lépegető. A trükköknek nem az a lényegük, hogy minden képkockán tökéletesek legyenek, hanem, hogy az adott mű nagy részében elvarászoljanak, az meg az én esetemben minden SW műnél remekül működött eddig.

Plusz azzal, hogy Lucas agyba-főbe használta a zöld/kék hátteret, nagyon látványosan hozzájárult a CGI technológia fejlődéséhez, hiszen rengeteg dolgot lehetett közben tesztelni, és a már meglévőket a korábbi tapasztalatok alapján továbbfejleszteni. A PT nélkül ma tuti nem néznének ki úgy a sci-fi és fantasy filmek és sorozatok, ahogy manapság kinéznek.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.