Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

2 perccel korábban, Donát írta:

Szintén hülyeség. A Williams már bejelentette a tulajváltás előtt és után is, hogy Russell és Latifi lesz a jövő évi pilóta párosuk. Ha nem követed ténylegesen az F1-et minek ontod magadból a butaságokat? :)

Jogos, ezt benéztem. Bocsánat, hogy nem követem az összes F1-gyel kapcsolatos hírt, én még leragadtam ott, hogy ment a csűrés-csavarás, miszerint Russellnek nem biztos a helye. Akkor csak Pereznek nincs még helye jövőre, Russellnek van a teljesen reménytelen tök utolsó, nulla csapatban. Elnézést, hogy ontom magamból a hülyeségeket.

6 perccel korábban, Donát írta:

Ne légy idióta. Nyilván nem szándékosan csinálták. 

Khm-khm, nézd, én azért a csodákban és a véletlenekben nem annyira hiszek. Kihívják a pilótákat kerékcserére, Russellnek pedig feltesznek egy gumiszettet úgy, hogy abból az egyik gumi Bottas-é? Érted, még csak nem is az, hogy összecserélték a szetteket, hanem csak az egyik abroncs egy másik szettből van. Bottas-nál már persze hirtelen eszükbe jut mi is van, így neki már jól teszik fel a dolgokat. A pályán utána Russell újra lenyomja a finnt, majd jön a lassú defekt, ami miatt újra kihívják. Azért ez felettébb gyanús, ahogyan meg ezt a rádión lekommunikálták az angollal... Hát...

5 perccel korábban, Adrián írta:

Ezt erősnek tartom és a Mercedesnek se érné meg

1 perccel korábban, Donát írta:

Aki szerint bármelyik csapat szándékosan szabotálja a SAJÁT versenyzőét, az idióta és a többi facebookos agyhalott f1 kommentelővel van egy szinten nálam.

Aha, mert még sosem láttunk ilyet a történelemben, ugye? A Merci számára nem sok tétje maradt már ennek a szezonnak, szerintem simán belefér az, hogy belekavarjanak a dolgokba. Nem veszélyeztettek vele senkit. Nem azt mondom, hogy tuti szándékos volt, de egyáltalán nem zárnám ki. És az is egy érdekes sztori, hogy annyi nem volt bennük, hogy a végén előre engedjék Russellt. Aki jó eséllyel még akkor is meg lesz büntetve, de akkor is. Szétbarmolták a futamát (akár direkt, akár nem), Russellnek ez élete legnagyobb lehetősége lehetett volna eddig, a Mercinek meg semmi tétje nem volt. De neki meg kellett küzdenie ezek után a finnel a pályán, a végén meg szintén maradt mögötte, mert már nem érte utol, nem volt már rá idő. Ilyenkor, ha én lennék a csapatfőnök, és így kicsesztem volna azzal, akire a jövőm akarom építeni, akkor ennyi gesztust elengedtem volna felé.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

5 perccel korábban, Donát írta:

Aki szerint bármelyik csapat szándékosan szabotálja a SAJÁT versenyzőét, az idióta és a többi facebookos agyhalott f1 kommentelővel van egy szinten nálam. Kb. mintha valaki azt írná, hogy az EpVIII tönkretette a gyerekkorát... :lol:

Pedig a múltba nem egyszer volt ilyen. Schumacher több versenyt is úgy nyert meg, hogy szóltak Massának vagy az épp aktuális csapattársának rádión, hogy engedje már előre. Mindig a csapatérdek volt az első és ezért mindent meg is tettek. Sok ilyen gusztustalan eset volt már ebben a "sportban". Persze most nem tudom mi volt, lehet hogy nem történt semmi. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 perccel korábban, pb69 írta:

Szétbarmolták a futamát

Szétbarmolták a futamát, igen. Szándékosan? Nem. Ilyen egyszerű. Egyetlen csapat sem akar soha egyetlen győzelmet sem elszalasztani. Bújj már ki az elfogultság mögül és gondold végig. Egész évben a győzelmekért hajtasz, nem fogod szándékosan tökön szúrni magad. Kijött az SC erre le akarták védeni azt, hogy mögöttük friss gumin felzárkóznak a pilóták és bajba kerülnek a végére. Bottasnak teljesen elfogyott a kemény - ugye azt tették vissza neki, amit előtte levettek - ezt akarták levédeni. Gyors duplacsere lett volna, de hibáztak. Ahogy hibáztak Monzában is, amikor behívták Hamiltont.

 

Értem, hogy bosszant, értem hogy igazságtalan, én is rohadtul dühös vagyok, hogy ezt most nem Russell nyerte, de ha te komolyan el tudod képzelni, hogy a Mercedes szándékosan kicseszik a pilótáival, csakhogy, miért is? Hogy nehogy kiderüljön, hogy Lewis nélkül is lehet nyerni?! Ne légy már nevetséges, könyörgök. Ha ennyire elfogult vagy, akkor az F1 kapcsán nincs mit beszélni veled érdemben.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Pedig a múltba nem egyszer volt ilyen. Schumacher több versenyt is úgy nyert meg, hogy szóltak Massának vagy az épp aktuális csapattársának rádión, hogy engedje már előre. Mindig a csapatérdek volt az első és ezért mindent meg is tettek. Sok ilyen gusztustalan eset volt már ebben a "sportban". Persze most nem tudom mi volt, lehet hogy nem történt semmi. :)

Azért az olyan esetek másak, mert ott csak az egyik pilótával csesznek ki, itt pedig mindkettő megszívta, a Merci pedig csapatként is sokkal rosszabb eredményt ért el. Szóval ennyire azért nem gyakori, hogy ennyire gerinctelen legyen egy csapat, de pl. anno a Reanult konkrétan a falhoz csapatta az autóját az egyik pilótájával, hátha nyer a másik... Most ezek után annyira nem venném azért biztosra, hogy a boxban nem húznak meg egy ilyet. Főképp úgy, hogy láttunk már a múltban sok olyan esetet, amikor látszólag érthetetlen döntésekkel (pl. extra kiállásokkal) a boxban hoztak rossz helyzetbe egy pilótát, hogy a csapattársnak kedvezzenek.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

20 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Pedig a múltba nem egyszer volt ilyen. Schumacher több versenyt is úgy nyert meg, hogy szóltak Massának vagy az épp aktuális csapattársának rádión, hogy engedje már előre. Mindig a csapatérdek volt az első és ezért mindent meg is tettek. Sok ilyen gusztustalan eset volt már ebben a "sportban". Persze most nem tudom mi volt, lehet hogy nem történt semmi. :) 

A következő történt: kijött a safety car, amikor is olcsón lehet kereket cserélni. Mivel paráztak attól, hogy mögöttük valaki cserél egy lágy keverékre és friss gumival leelőzi őket, kihívták Russellt és Bottast is egymás után. Csakhogy összecserélték a gumikat... Russell véletlenül megkapta Bottas egyik kerekét. Russell kerékcseréje gyors volt, de mikor rájöttek, hogy baj van, kellett egy újabb kerékcsere, amivel elvesztette a vezető pozícióját, majd a futam végén kapott egy lassú defektet is - biztos ezt is a Merci okozta, sunyiban megszurkálták a gumikat a boxban, hátha majd kilyukad :lol: , ezért végül csak a 9. lett, ha meg nem büntetik a rossz kerékcsere miatt. 

 

Eközben Bottas kerékcseréje +30 másodperc volt, mert rájöttek, hogy Russell elvitte az egyik kerekét, ezért ő boxban várakozott majd végül kénytelen kelletlen visszarakták rá az eredeti kereket, amivel kijött a boxba. A gumik elkoptak, Bottas a 8. helyig visszaesett, és Russell előtt fejezte be a versenyt.

 

Ennyi a történet. A merci elszúrta, nem vitás, de szó sem volt helycseréről, vagy szándékos tönkretételről. Ha mutattok akár EGYETLEN példát is az F1 70 éves történetében, ahol a csapat szándékosan kiszúrt a két pilótájával, hogy egy távol maradó pilótának jó legyen, akkor megeszem a kalapom. Benézték de aki szerint szándékosan szabotálták George futamát, (szerk.:) vagy aki szerint bármelyik csapat szándékosan eldobna magától egy kettős futamgyőzelmet, az egy idióta, nincs rá jobb szavam.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Persze, egy rakat hibát fel lehet sorolni, amit a Merci elkövetett az elmúlt években. Ez nem egyedi. És egyik sem volt szándékos, mivel több száz fős csapat dolgozik minden egyes futamon azért, hogy nyerjenek. Pont ez az idegesítő a Mercedesben, hogy még akkor is a maximumra hajtanak, mikor már minden az övék volt. A szocsis Bottas -- Hamilton csapatutasítás utcahossz előnynél valóban undorító volt pl. De itt max. annyit csináltak, amit a Ferrari szokott rosszabb napjaikon. Nyilván nem Russellel akartak kiszúrni, hogyan merülhet fel egyáltalán a gondolat valaki fejében, aki érti az F1-et, fel nem foghatom... 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  

34 perccel korábban, Donát írta:

Egész évben a győzelmekért hajtasz, nem fogod szándékosan tökön szúrni magad.

Szúrták már ennél jobban is tökön magukat csapatok a múltban. Egyetlen futamról van szó, ami a Mercinek semmit nem oszt, nem szoroz, legalábbis az idei évüket tekintve.

34 perccel korábban, Donát írta:

Bottasnak teljesen elfogyott a kemény - ugye azt tették vissza neki, amit előtte levettek - ezt akarták levédeni. Gyors duplacsere lett volna, de hibáztak.

Hogy lehet bekeverni egy gumit egy másik szettből, ráadásul egy másik pilóta szettjéből? Bottas-nál meg már rájöttek mi történt. Furcsa ez az egész. De ha már Bottas-szal ez a helyzet, amit írtál (és valóban ez volt), akkor miért nem hívták ki lecserélni a kerekét? Vagy miért nem engedték el Russellt, aki frissebb és lágyabb gumikon volt kint? Elvégre a Mercinél sosem láttunk még csapatutasítást, és nem lett volna érdekük az, hogy a szinte teljesen ismeretlen autóban ülő amúgy is rutintalan pilótát ne engedjék rá totál begőzölt állapotban a csapattársra versenyezni, nehogy hülyeséget csináljon.

34 perccel korábban, Donát írta:

Hogy nehogy kiderüljön, hogy Lewis nélkül is lehet nyerni?!

Nem erről van szó. Iszonyatos presztízsvesztés lenne a cirkusznak, hogy beül egy szinte újonc pilóta egy tök ismeretlen autóba, majd hülyére veri a mezőnyt. Főképp úgy, hogy a Merci évek óta arra építi a kampányát, hogy Bottas is nagyon jó, de Ham még jobb, mert ő az, aki a csúcsok csúcsát hozza ki ebből a technikából, amire senki más nem lenne képes. Erre beül egy tehetséges ifjonc abba az autóba és hülyére veri a mezőnyt. Beleértve azt a Bottas-t, aki jövőre még garantáltan az egyik Merciben fog ülni. Kis túlzással az egész világ arra volt kíváncsi, hogy Russell mit fog összehozni. Akárhogy szépítjük, nagy blama lett volna, ha simán lenyomja Bottas-t és mkit.

30 perccel korábban, Donát írta:

a futam végén kapott egy lassú defektet is - biztos ezt is a Merci okozta, sunyiban megszurkálták a gumikat a boxban, hátha majd kilyukad :lol:

Lehet itt vicceskedni ezzel, meg direkt túlozni, hogy biztos kiszúrták a gumiját. Kapott egy lassú defektet, ami ugye egy olyan jellegű probléma, amit először a csapat észlelhet, majd ha rögtön orvosolják egy kerékcserével, akkor kívülről lehet nyoma sincs. DE, természetesen lehetett lassú defektje, megesik, hogy vkinek pechje van, még mielőtt megint jönnének a beszólások. Csak jó lenne látni a köridőket, vagy hallani, ahogy Russell panaszkodik vmire ennek kapcsán, bmi ilyesmit, kicsit nyugodtabb lenne mki. ;) 

30 perccel korábban, Donát írta:

szó sem volt helycseréről, vagy szándékos tönkretételről

Nincs semmi gond azzal, hogy ennyire masszívan ezen az állásponton vagy, csak láttunk már ritka gerinctelen dolgokat a F1-ben is, így számomra furcsa, hogy tényszerűen jelentesz ki dolgokat és zársz ki más opciót, egy olyan esetben, aminél semmi biztos infónk nincs. Nem mondom, hogy nem lehet igazad, csak nem tudom miért kell a feltételezéseid 100%-os tényként beállítani, mintha semmi más eset nem is lenne még csak elképzelhető sem. És mindössze annyira alapozol, hogy egy csapat nem fog eldobni egy jó eredményt. Hát oké, ez az esetek 99%-ában egy igencsak erős és logikus érv, de pont most kb. semmi jelentősége ennek a futamnak a Mercinél, legalábbis, hogy hány pontot szereznek. Ellenben, ami eddig csak valószínű volt, hogy éveken keresztül hülyének néznek mindenkit és kamuznak, az bizonyosságot nyert volna. Ahogyan az is, hogy Russellt simán a Williams-ben tartják, miközben jobb Bottas-nál, valószínűleg nem is kevéssel.

30 perccel korábban, Donát írta:

Ha mutattok akár EGYETLEN példát is az F1 70 éves történetében, ahol a csapat szándékosan kiszúrt a két pilótájával, hogy egy távol maradó pilótának jó legyen, akkor megeszem a kalapom.

Egyrészt, senki nem mondta, hogy ezzel Hamiltonnak akartak jót tenni. Ezzel saját magukat védték egy komoly arculatvesztéstől. Lehet, hogy csak pont így jött ki, de akkor hatalmas mázlisták. Mert igazából így egyedül Russell szopta be, de ő nagyon. Pár hónap múlva már a kutya se fog érdemben arról értekezni, ami történt, ellenkező esetben nemcsak Ham elmúlt éveinek sikereire és Bottas teljesítményére, de a Merci döntéseire és kommunikációjára is igen gyakran kitértek volna, és árnyékot vetett volna rá, ami történt.

Másrészt, vegyük pl. a Renault esetét. Odacsapatták a falhoz az egyik pilótájukat. Nem a pályán, de ezzel azért rendesen kicsesztek magukkal és Alonsoval is. A csapatot nem kell ecsetelnem, elég egyértelmű volt, hogy ezt nem fogják megúszni, masszív következményei is lettek. De Alonso ázsiója se épp felfelé kúszott vele. És miért? Egy nyüves futamgyőzelemért, aminél a hülye is tudta, hogy el fogják venni tőlük, de amúgy is mire mentek vele abban az évben? Most az mennyire volt értelmes és logikus döntés? Vajon, ha a futam után én vagy bki más rögtön idejött volna azzal, hogy a Renault kiadta az előre eltervezett utasítást, hogy csapja oda az egyik pilótájuk a falnak a kocsit, akkor mennyire lettem volna idióta és hülye? :P 

12 perccel korábban, Donát írta:

Nyilván nem Russellel akartak kiszúrni, hogyan merülhet fel egyáltalán a gondolat valaki fejében, aki érti az F1-et, fel nem foghatom... 

Maradjunk annyiban, hogy ilyen tekintetben talán túl szegényes a fantáziád. ;) Elismerem, hogy nekem pedig lehet túlzottan kifacsart és elrugaszkodott, de én igenis el tudok képzelni ilyesmit. Nem állítom, hogy most ez történt, de semmiképp sem zárnám ki. Miért? Egyrészt, mert a Mercinek az eldobott eredményen kívül sokat nem nyom a latba, ellenben más tekintetben azért sok fejfájástól megkímélték vele magukat. Másrészt, láttunk már ennél nagyobb disznóságokat is a sportág történetében. A McLaren pl. mit akart, amikor részben a Ferraritól lopott konstrukcióval indult el?

De mondhatnám pl. a bundákat is. Logikusan semmi értelmes magyarázat nincs arra, amikor pl. csilliókat kereső focisták képesek szándékosan leadni eredményeket, némi alamizsnáért. Mégis sok példát láttunk már rá, igencsak magas szinteken is. Azok is mind olyan sztorik voltak, amikről senki nem hitte el, hogy igaz lehet. Amikor kirobbant, akkor le lett hordva mindenféle konteóhívő idióta baromnak mki, aki reálisnak gondolta a vádakat, vagy esetleg csak hajlandó volt figyelembe venni az eshetőséget, hogy igaz lehet. Aztán amikor kiderült az igazság, akkor ment a nagy hallgatás, meg hogy hát nem is értik hogy történhetett ilyen. :D 

Szerkesztve: - pb69
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

28 perccel korábban, pb69 írta:

Szúrták már ennél jobban is tökön magukat csapatok a múltban. Egyetlen futamról van szó, ami a Mercinek semmit nem oszt, nem szoroz, legalábbis az idei évüket tekintve.

1 órával korábban, Donát írta:

Igen, de szándékosan SOSE! És nem a tökönszúrást vitatom, hanem kategórikusan kijelentem, hogy ez nem volt szándékos. Nem azért dolgoznak az embereid, hogy eldobj egy 1-2-t... nagyon nagyon nagyon nagyon elfogult vagy, ennyi a sztori.

 

29 perccel korábban, pb69 írta:

De ha már Bottas-szal ez a helyzet, amit írtál (és valóban ez volt), akkor miért nem hívták ki lecserélni a kerekét?

Bottasra visszarakták a keményeket és azért nem hívták ki újra, mert nem tudták, meddig fog tartani az SC. És csak akkor éri meg a csere, ha elöl vagy, a többiek lassítanak, így kevesebb időt vesztesz. Ha nincs előnyöd, benne vagy a bolyban, onnantól igazából kiírod magad a sztoriból 8 körrel a vége előtt.

30 perccel korábban, pb69 írta:

Hogy lehet bekeverni egy gumit egy másik szettből, ráadásul egy másik pilóta szettjéből?

Nézd vissza az esetet. Elég egyértelmű a sztori. A fickó épp hozta ki Bottas bal hátsóját a boxból. Közben Russell balhátsója elgurult. A fickó azt hitte, hogy Bottas áll már ott és már ment is fel neki a kerék (ráadásul mindketten közepest kaptak volna, ezért is volt könnyű összetéveszteni). Plusz vedd hozzá ezt, hogy azonnal kellett reagálni az SC-re, ráadásul rögtön két pilótával. Gyorsan reagálni kellett, még mielőtt a pilóták elhaladnak a box bejárat előtt (már ha gumit akar cserélni ugye a csapat). És a double stacket csak akkor szokták bevállalni a csapatok, ha jelentős időkülönbség van a két pilóta között. Pontosan emiatt, amit itt is láttál, mert ellenkező esetben kapkodást és kavarodást szülhet.

32 perccel korábban, pb69 írta:

Bottas-nál meg már rájöttek mi történt. Furcsa ez az egész.

Nem furcsa, ha belegondolsz, mert Bottasnál már egy picit több idejük volt és rájöttek, hogy Russell elvitte az egyik kerekét. Ezért is szedték le az összeset és tették vissza a régit. Közben Bottas elveszett 30 másodpercet meg lángoltak a fékei. Nem gondolhatod komolyan, hogy az egész cirkuszt szándékosan vállalták a mercinél. :D Pb, te ennél okosabb vagy. :) 

Idézet

Kis túlzással az egész világ arra volt kíváncsi, hogy Russell mit fog összehozni. Akárhogy szépítjük, nagy blama lett volna, ha simán lenyomja Bottas-t és mkit.

Csakhogy Russell 36x verte zsinórban időmérőn a csapattársát. Benne látja a Merci a jövőt. Nem egy fapados Fittipaldi ült át a kocsiba, hanem egy Russell, aki már bizonyította a tehetségét. Pont ugyanaz a szitu, mint Verstappennel. Amikor ő átült az RB-ba és rögtön az első futamát megnyerte, talán az is presztízs veszteség volt? Ne röhögtess már. Egy rohadt jó pilótát egy másik jó pilótára cseréltek, ennyi. Ez olyan, mintha lenne egy rohadt jó tolmácsod, aki rohadt jól fordít angolul, majd megbetegszik, erre szerződtetsz helyére egy másik rohadt jó tolmácsot, aki szintén rohadt jól fordít, erre te azt mondod: látják uraim, nem is olyan nehéz a tolmács szakma... Hamiltont tudjuk, mennyire tehetséges, és Russell is villantott már ebből. Pont a mai futamon mutatta meg, hogy lehet rá számítani hosszú távon. Ez nem vesz el semmit Hami érdemeiből, sem a kocsiéból, ellenben Bottast tényleg beárazza.

 

37 perccel korábban, pb69 írta:

Lehet itt vicceskedni ezzel, meg direkt túlozni,

Az egész felvetésed egy szürreális túlzás. Pontosan olyan szintű amit állítasz, vagy sejtetsz (hogy a MER észlelheti csak a lassú defektet, ergo lehet, hogy csak kitaláció volt az egész... :lol: Nem is fűznék ehhez több kommentárt.

38 perccel korábban, pb69 írta:

Lehet, hogy csak pont így jött ki, de akkor hatalmas mázlisták. Mert igazából így egyedül Russell szopta be, de ő nagyon.

Kapni fog egy esélyt még Russell, majdnem biztos vagyok. És semmilyen pofára esés nem lett volna, ha nyernek. Ők akarták volna a legjobb az 1-2-t.

 

38 perccel korábban, pb69 írta:

Elismerem, hogy nekem pedig lehet túlzottan kifacsart és elrugaszkodott, de én igenis el tudok képzelni ilyesmit.

Legalább egy dologban egyetértünk.

 

Csak tudnám, hogy ha az F1-ről van szó, miért lesznek hirtelen ilyenek az emberek:

 

Memebase - conspiracy - All Your Memes In Our Base - Funny Memes -  Cheezburger

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

14 perccel korábban, Donát írta:

A fickó épp hozta ki Bottas bal hátsóját a boxból. Közben Russell balhátsója elgurult. A fickó azt hitte, hogy Bottas áll már ott és már ment is fel neki a kerék

Hát már nem azért, de ha vhogy, így szerintem tuti nem lehetett. :D Vagy lehet félreértem, amit írsz. Azt hitte, hogy már a másik kocsi áll ott, vagy nem jól értem?

17 perccel korábban, Donát írta:

Ez olyan, mintha lenne egy rohadt jó tolmácsod, aki rohadt jól fordít angolul, majd megbetegszik, erre szerződtetsz helyére egy másik rohadt jó tolmácsot, aki szintén rohadt jól fordít, erre te azt mondod: látják uraim, nem is olyan nehéz a tolmács szakma...

Nem olyan, hiszen az angol tudásod csak rajtad múlik, ha profin beszélsz angolul és még rutinod is van benne, akkor mehetsz tolmácsnak bárhova, nem fogsz szenvedni. Egy technikai sportban átmenni egy másik csapathoz és beülni egy idegen autóba egyáltalán nem ilyen. Nem azért blama, mert egy Russell-szintű versenyző ne verhetne meg bárkit, vagy ne érhetne el hasonlóan jó eredményeket, mint aki helyére beül, még akkor is, ha rutintalan. Mert ezt nyers tehetséggel lehet hozni. Ugyanakkor az, hogy teljesen j közegben és autóban rögtön hozza ezt, az már más tészta. Bármennyire tehetséges a srác, azért csodák nincsenek.

22 perccel korábban, Donát írta:

Ez nem vesz el semmit Hami érdemeiből, sem a kocsiéból, ellenben Bottast tényleg beárazza.

A kocsiéból nyilván nem, sőt igazolja azt az eddig is igencsak erősnek tűnő teóriát, hogy ez a Merci bőven nem annyival jobb a mezőnynél, mint amennyire próbálják kommunikálni, hanem fényévekkel. Bottas meg egy totál középszer.

Ham érdemeit annyiból érinti, hogy az ő marcis éveiknek a sikereit is beárazza abból a szempontból, hogy bizonyítja, ezzel az autóval nem akkora kunszt nyerni. Nyilván nem nyerne azzal se mki, lásd Bottas-t, de amúgy sokakat ő is megverne vele, ha nem lenne csapattársa. De a lényeg az, hogy ha egy 2. szezonos pilótát hirtelen a semmiből beültetsz az autójába, akkor is simán futamot nyer, az azért beszédes.

Ez természetesen nem Ham hibája, ő nem tehet erről, ő hozta a kötelezőket, de azt a narratívát igencsak cáfolni látszik, hogy bmi extra teljesítményre szüksége lett volna Lewis-nak. Eddig is hallottunk szép szavakat Russellről, most meg aztán pláne, de tegyük a szívünkre a kezünk, azért ha vki csak úgy bemondja, hogy ezzel az autóval pl. Russell is simán futamokat nyerne, akkor azért sokaknak viszketett volna a tenyerük, hogy túlzás meg nem úgy van az. Nagy tehetség a srác, nehéz belőni az erőviszonyokat, de ott van pl. egy Leclerc vagy Norris, Sainz, Verstappenről nem is beszélve. Korábban volt egy még erősebb Vettel, egy Alonso a mezőnyben, de én Ricciardoban is láttam fantáziát. Gasly-ban is sokan nagy zsenit láttak. És akkor tényleg csak a felkapottabb neveket mondtam. Látatlanban Russellt kevesen sorolták volna egyértelműen elébük, ő is egy volt a sok nagy tehetség közül, na most ha ő így hozza, amit Ham (még ha csak egy futamról is beszélünk), ilyen körülmények között, akkor ez erősen felveti a kérdést, hogy vajon csak az elmúlt pár év mezőnyében hány olyan pilóta lett volna, aki képes hozni a címeket. És itt rákanyarodhatunk Verstappen nyilatkozatára.

31 perccel korábban, Donát írta:

Csak tudnám, hogy ha az F1-ről van szó, miért lesznek hirtelen ilyenek az emberek

Nézd, mondtam már, hogy nem állítom, hogy szándékosan történt, de nem is tudom kizárni. Részletesen kifejtettem miért, hoztam is példákat. Azt szoktuk meg, hogy azért érvekkel beszélgetünk, nem dobjuk vissza a másiknak, hogy "hát gondolj már bele, hülye vagy", akkor se, ha olyannal hozakodik elő, ami elsőre nem tűnik logikusnak. Az egyetlen érved, ami alapján 100%-ra kijelented, hogy csak ez az egy opció lehet igaz, semmi más szóba se jöhet, az arra épül, hogy a Mercinek szerinted semmi oka nem lett volna eldobni egy erős eredményt. Ezt aláírom, hogy jó érv, de azért annyira megcáfolhatatlanul erősnek se mondanám. Milliónyi példát láttunk már rá, hogy irreálisnak tűnő hülyeségeket vállalnak be az emberek, akár sportban. Mi alapján zárod ki teljesen azt, hogy itt ilyesmi történhetett volna?

Azt pl. reálisnak tartottad anno (és most ne azt nézd, hogy utólag mi derült ki, hanem, hogy ha a futam után rögtön ezzel jön vki), hogy egy csapat egy gyakorlatilag felesleges futamgyőzelemért szándékosan a falba kergeti az egyik pilótáját? Mindezt úgy, hogy esélytelen lett volna megúszniuk, hogy kiderüljön. Vagy ott volt a 2006-os olasz bundabotrány, az mégis mi volt? De térjünk vissza a F1-re, ott volt a 2007-es kémbotrány. A McLaren viselkedése minden értelmet és racionalitást nélkülözött az ügyben, mégis megpróbáltak az utolsó pillanatig hazudni, noha nyilvánvaló volt az egész. De az is megér egy misét, hogy aztán a pilóták megúszták, de állítólag arra is bizonyítékok voltak, hogy más csapat (azt hiszem a Renault) is tudott az ügyről, mégsem szóltak senkinek erről. De ami vicc, hogy aztán felelősségre se vonták őket. Ha már a konteóknál tartunk, akkor az az egész ügy sokkal valószínűtlenebb baromságnak hangzik, mint ami itt felmerült a Merci kapcsán, mégis kiderült, hogy igaz. ;) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával korábban, pb69 írta:

Milliónyi példát láttunk már rá, hogy irreálisnak tűnő hülyeségeket vállalnak be az emberek, akár sportban. 

 

Azt pl. reálisnak tartottad anno (és most ne azt nézd, hogy utólag mi derült ki, hanem, hogy ha a futam után rögtön ezzel jön vki), hogy egy csapat egy gyakorlatilag felesleges futamgyőzelemért szándékosan a falba kergeti az egyik pilótáját? Mindezt úgy, hogy esélytelen lett volna megúszniuk, hogy kiderüljön.

 

Vagy ott volt a 2006-os olasz bundabotrány, az mégis mi volt?

 

De ami vicc, hogy aztán felelősségre se vonták őket. Ha már a konteóknál tartunk, akkor az az egész ügy sokkal valószínűtlenebb baromságnak hangzik, mint ami itt felmerült a Merci kapcsán, mégis kiderült, hogy igaz. ;) 

 

Nem láttam a versenyt, csak az itteni leírásokból tájékozódtam, de arra nem látok racionális indokot, hogy miért vállalta volna be a Mercedes ezt az esetet. A felsorolt példák viszont nem feltétlenül állják meg a helyüket, kifejtem:

 

Azt nem igazán értem, hogy felesleges futamgyőzelem...? Egyetlen futamgyőzelem sem felesleges, ugyanis a szezon végén elért konstruktőri helyezések alapján osztják el a pénzt, egy olyan csapatnak, aki a középmezőnyben van, minden pontszerzés (ekkoriban még csak az első 8 kapott pontot és összességében kevesebbet is) számít, pláne egy futamgyőzelem - a Renault meg csak negyedik erő volt ekkor a mezőnyben. Az, hogy esélytelenek lettek volna megúszni, szintén nem állja meg a helyét, addig nem is volt komolyabb gubanc a történettel, amíg a következő szezonban Piquet kirakták a csapatból (jogosan, rém gyenge volt, az amúgy is rém gyenge Renaultval 2009-ben). Amennyiben nem lett volna ez az összezördülés a csapat és a versenyző között és nem rúgják ki Piquet simán megúszthatta volna a Renault. Erről az esetről itt tudhatsz meg többet. Viszont ebből az esetből egyértelmű előnye származott ott és akkor a Renaultnak, úgyhogy érthető volt, hogy ezzel bepróbálkoztak.

 

A 2006-os bundabotrány, ahol a játékvezetőket manipulálták, a bíróküldéseken keresztül... aki tisztában volt az olasz futballal, az ezt pontosan reálisnak tartotta. A Milan akkori elnöke, Silvio Berlusconi azért is lépett közbe, hogy nehogy a Milant a Serie C-be zárják ki, mert ők már visszaesőnek számítottak egy korábbi bundabotrányból. Szóval ez akkor sem volt elképzelhetetlen az olasz közegről, de azt, hogy ez hogy jönne a Mercedeshez, akik direkt szabotálták volna Russell versenyét, azt nem látom át.

 

Az, hogy nem vonták felelősségre a McLarent tételesen nem igaz. Az F1 történetének  valaha volt legnagyobb összegű büntetését kellett befizetniük és kizárták őket a csapatversenyből, amit egyébként megnyertek volna. Magát az egész kémbotrányt egy még Piquet kirúgásánál is jelentéktelenebb tényező buktatta le, hogy a fénymásoló csávó akihez vitték a dokumentumokat éppen Ferrari drukker volt... az egész ügy pedig onnan indult, hogy egy sértettségében (hasonló emberi mozgatórugók játszódtak le, mint Piquet esetében) cselekedő korábbi Ferrari alkalmazott akart bosszút állni korábbi csapatán. 

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Pb: nem, nem és nem. Nem fogok a kilométer hosszú szájtépésedre még hosszabban reagálni. Sajnálom, hogy egy alapvetően értelmes ember elfogultság miatt ennyire képtelen reálisan látni a nyilvánvalót. De csak a Te kedvedért leírom még egyszer:

Soha. Egyetlen. F1es. Csapat. Sem. Ad. Fel. Önként. Egy. 1-2-es. Győzelmet. 

 

Soha. Senki. 

.

De amúgy az abszurd feltételezésed annyira béna, hogy még a saját álomvilágában sem állja meg a helyét. Ha lenne is a Mercinek arcvesztés (ami nincs), az nem attól függene, hogy ki nyeri meg a futamot. Hiszen mindenki látta mire képes George. Mindenki tudja, hogy ha nincs a merci bakija, nyer. Attól, hogy nem lett meg a győzelem a baki miatt, semmi sem változott. Semmit sem nyerne a Merci egy ilyen nonszensz szabotázzsal. Ha ennyire féltek volna a dologtól, akkor eleve a) a drágalatos Vandoorne-odat kérik fel aki jó néhány éve nem versenyzett a F1ben - arra az írásomra se sikerült reagálni, ott is persze a gonosz merci volt a hunyó :lol: b) a remek kvali után egyszerűen betehettek volna vmit Russell autójának, hogy ne legyen ennyire elől. Nem, ehelyett őt választották, és mehetett csapatutasítás nélkül. 

 

Olyan szinten lóg ki nálad a lóláb, hogy mennyire utálod a Mercit, hogy mindenből őket hozod ki hibásnak, hogy F1 téren nem lehet a véleményed innentől semmilyen szinten komolyan venni. Ennek megfelelően innentől kezdve itt 0t fog érni a szememben a véleményed, és bármilyen hülyeséget kezdesz el itt terjeszteni, le fogom sz@rni. Ugyanúgy, ahogy nem vitatkozom lapos föld hívőkkel sem.  

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

de arra nem látok racionális indokot, hogy miért vállalta volna be a Mercedes ezt az esetet

Írtam párat, de a később felmerülő példák is pont arra szolgálnak, hogy megmutassák, nem lesz feltétlenül rögtön elsőre teljesen racionálisnak látszó ok minden szennyes esetben.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

Az, hogy esélytelenek lettek volna megúszni, szintén nem állja meg a helyét, addig nem is volt komolyabb gubanc a történettel, amíg a következő szezonban Piquet kirakták a csapatból (jogosan, rém gyenge volt, az amúgy is rém gyenge Renaultval 2009-ben). Amennyiben nem lett volna ez az összezördülés a csapat és a versenyző között és nem rúgják ki Piquet simán megúszthatta volna a Renault.

Pont ezért volt esélytelen megúszni. Piquet-nek semmi haszna nem származott az esetből, így egyértelmű volt, hogy nála a zsarolási potenciál. Amit nyilván ki is játszik, amikor már veszettnek látja a helyzetét, ahogyan ez meg is történt. De eleve, egyetlen épeszű csapat sem ad ekkora zsarolási potenciált egy pilótája kezébe, mégis mit gondolt a Renault? Ennyit esetleg egy VB címért áldoz az ember, egy futamgyőzelemért nem, mert teljesen irracionális agymenés ez is. Briatorét évekre eltiltották a sporttól, hol ért ennyit neki az az egyetlen győzelem? 

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

úgyhogy érthető volt, hogy ezzel bepróbálkoztak

Miért lett volna érthető? Ha annyira érthető dolog lenne ilyenekkel próbálkozni, akkor többen szórakoznának ezzel, nem? Egyértelműen nem, mert nem éri meg, nem racionális döntés ilyet bevállalni. Már csak azért sem, mert amit nyerhetnek vele, messze nem áll arányban azzal, amit veszthetnek. Másrészt azért sem, mert a lebukás esélye nagyságrendekkel nagyobb, mint annak, hogy megússzák.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

A 2006-os bundabotrány, ahol a játékvezetőket manipulálták, a bíróküldéseken keresztül... aki tisztában volt az olasz futballal, az ezt pontosan reálisnak tartotta.

Mégis mi realitás van abban, hogy a szakmájukban élmenő emberek, akik amúgy milliárdokat keresnek, ilyen bagatell módon bundázzanak? Persze voltak ennél még értelmetlenebb esetek is a futball történetében, csak ez az egyik leghíresebb. A Mercihez amúgy semmi köze, csak arra hoztam fel, hogy önmagában azért nem érdemes totálisan elvetni egy opciót, mert nem tűnik értelmesnek.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

Az, hogy nem vonták felelősségre a McLarent tételesen nem igaz.

Nem azt írtam, hogy nem vonták felelősségre a McLarent. A pilótákat nem vették elő, ill. a Renault-t se, noha tudtak az esetről. Legalábbis olvastam olyan infókat, miszerint a Renault is tudott róla, amire egyértelmű bizonyítékok is vannak, nem tudom mennyire hiteles ez a szál.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

Magát az egész kémbotrányt egy még Piquet kirúgásánál is jelentéktelenebb tényező buktatta le

Most nem ez a csavar érdekes a sztoriban, hanem az, hogy tudtommal pl. a McLaren képes volt arra hivatkozni, hogy az adatokat nem használták semmire és szinte nem is tudott róla senki a csapaton belül. Eleve, ez mégis mekkora ordenáré baromság már? Ki az a hülye, aki ezt elhiszi. Elfogadom az illegális infókat és adatokat, de aztán nem használom semmire, noha előnyöm származhatna belőle. De ami még nagyobb vicc, hogy a csapat ezt annak ellenére próbálta eladni, hogy pontosan tudták mennyi ember van benne, hogy telefonbeszélgetések és ezernyi más totál egyértelmű bizonyíték van arra, hogy hazudnak, miközben folyik egy vizsgálat. Azt magyarázzátok már meg, hogy ebben a viselkedésben mégis mi a racionális? Mennyire valószínű egy ilyen sztori?

Csak az a baj, hogy mivel utólag már mki tudja mi történt, így persze már minden egyértelmű, mindenre van magyarázat, hogy mi miért történt, így már könnyű. De akkor elég nehezen volt értelmezhető, hogy mit akar a McLaren, mégis miért vállalna fel olyan hazugságokat, amivel esélytelen megúszni az ügyet, ellenben sokkal nagyobb büntetést kockáztatnak. Racionalitás.

Én szoktam megkapni mindig, hogy túl racionálisan próbálok gondolkodni, semmi emberi tényezőt nem veszek figyelembe, csak azzal törődök mi logikus, ezért nem értek meg dolgokat. Most eléggé azt érzem, hogy totál fordítva van. Még ha egy magamfajta ember hülyézne le egy ilyen gondolatmenet miatt, akkor azt mondanám, hogy oké, pb mindig mindent csak logikával akar magyarázni, nyilván nem enged teret ilyeneknek. :D 

49 perccel korábban, Donát írta:

Sajnálom, hogy egy alapvetően értelmes ember elfogultság miatt ennyire képtelen reálisan látni a nyilvánvalót. De csak a Te kedvedért leírom még egyszer:

Soha. Egyetlen. F1es. Csapat. Sem. Ad. Fel. Önként. Egy. 1-2-es. Győzelmet.

Nem kedvelem a Mercit, ez szent igaz, de megnyugtatlak, ilyen bizarr esetben más csapatnál sem zárnám ki a sumákolás lehetőségét. ;) 

Amúgy meg nem kell játszani az értetlent. Nem hülye vagyok, akinek többször, lassabban és hangosabban kell elmondani ugyanazt. Egyetlen érved van (képzeld, megértettem, nem olyan bonyolult), azzal jössz már hozzászólások óta, kb. semmi másra nem reagálsz. Hiába írod le ötféleképpen, meg tagolva, attól még nem lesz erősebb. ;)

49 perccel korábban, Donát írta:

Nem fogok a kilométer hosszú szájtépésedre még hosszabban reagálni.

Nem kell hosszabban reagálni, csak arra kéne reflektálni, amit kérdezek meg írok. Azzal, hogy egyre élesebben személyeskedsz, semmivel nem vagyunk beljebb. Felőlem leírhatod még ezerszer, hogy hülye vagyok, elfogult vagyok, ostoba vagyok, konteós vagyok, példálózhatsz a laposföldesekkel, leírhatsz, hogy innentől 0 a véleményem, meg hogy le fogod tojni a véleményem, de mégis mit tesz ez hozzá a vitához? Ha úgy érzem igazam van egy vitában, akkor akármennyire is érzem megalapozottnak és tutinak az álláspontom, mikor szoktam egyetlen érvre építve a másikat idiótázva és hülyének nézve "vitázni"? :peace:

49 perccel korábban, Donát írta:

De amúgy az abszurd feltételezésed annyira béna, hogy még a saját álomvilágában sem állja meg a helyét.

De az gondolom megállja a helyét, hogy a gumival kiszaladó szerelő azt hiszi, hogy már másik autó áll ott, mert se azt nem veszi észre, hogy az egy másik kocsi,de még azt se, hogy kettő autó áll ott egymás mögött. Mert erre érdekes mód nem reagáltál, noha külön rákérdeztem, hogy ugye csak félreértem azt, hogy ezt írtad. De nyilván ez az elmélet megáll a lábán. :D 

49 perccel korábban, Donát írta:

Attól, hogy nem lett meg a győzelem a baki miatt, semmi sem változott.

Erről már írtam. A sportban elsősorban az eredmények számítanak. Két hónap múlva már kb. senki nem fog arról beszélni, hogy Russell nyerhetett volna (max. érdekességnek megemlítik más ezer dolog közt), arról meg pláne nem, hogy ez mit jelent a Mercire nézve, milyen vonzata van.

49 perccel korábban, Donát írta:

a) a drágalatos Vandoorne-odat kérik fel aki jó néhány éve nem versenyzett a F1ben - arra az írásomra se sikerült reagálni, ott is persze a gonosz merci volt a hunyó

Reagáltam rá, leírtam, hogy tökéletesen megértem a Mercit sportszakmai okokból, csak emberileg ettől még érzek neccességet a dologban. Amúgy meg azért nem mást kértek meg, mert rohadtul nem gondolták volna, hogy Russellnek akár csak esélye lesz úgy lenyomni Bottas-ostól mkit, hogy tiszták a körülmények, nem mondjuk egy káoszos futam van. Azért azt talán be lehet látni, hogy erre baromi kevés esély volt, bmennyire is tudják, hogy tehetséges a srác. Leírtátok az okokat miért Russell indult, elfogadtam, egyetértettem vele, nem tudom miért kell ezen is kattogni.

49 perccel korábban, Donát írta:

b) a remek kvali után egyszerűen betehettek volna vmit Russell autójának, hogy ne legyen ennyire elől

Miért tettek volna be előre, már a futam előtt neki, amikor még azt se tudták, hogy mi lesz a futamon? Eleve, Bottas indult az élről. Semmi garancia nem volt arra, hogy Russell le fogja nyomni és simán vezetni fog. Pláne arra, hogy aztán senki, még Bottas se tud vele mit kezdeni. Meg amúgy is, sokféle lehetőségük van a futamon belenyúlni a dolgokba, ha akarnak, nem fognak előre felesleges kockázatot vállalni. Pl. Bottas valamiért kiesik, Russell meg önerőből a dobogóra férne fel, akkor az előzetes szabotázs miatt meg lesz mondjuk 6.? Annak aztán tényleg több értelme lett volna. Nem véletlenül nem szokás még látatlanban, előre megfúrni az adott pilóta autóját, hanem pl. futam közben csapatutasításokat kiadni.

Eleve, az a gond, hogy megint szalmabáb szagot érzek. Soha nem mondtam olyat, hogy a Mercinek az lett volna a legfontosabb, hogy Russell semmiképp ne végezhessen Bottas előtt, miközben előre tudták, hogy erre ilyen körülmények közt képes lehet. Innentől kezdve nem sok értelme van a felvetéseidnek, mert olyan problémára nyújtana megoldást, ami a Mercit akkor még tuti nem foglalkoztatta. Ahogyan azt sem mondtam, hogy tuti szándékosan követtek el mindent Russell ellen, de vmiért folyamatosan úgy jön le az írásodból, mintha én azon kattognék, hogy ez márpedig tuti így volt. Miközben csak nem zárom ki az esélyét.

49 perccel korábban, Donát írta:

Olyan szinten lóg ki nálad a lóláb, hogy mennyire utálod a Mercit, hogy mindenből őket hozod ki hibásnak, hogy F1 téren nem lehet a véleményed innentől semmilyen szinten komolyan venni. Ennek megfelelően innentől kezdve itt 0t fog érni a szememben a véleményed, és bármilyen hülyeséget kezdesz el itt terjeszteni, le fogom sz@rni.

Eléggé ismersz már, írtam sokat a F1-ről is, volt is amiben egyetértettünk, amiben nem, ott is sokszor nem tudtad megcáfolni, amit írtam. Most ezek után felőlem előadhatod, hogy mennyire hiteltelen hülyeség minden véleményem a témában, ha ez jólesik, tedd azt. Elvégre sokkal könnyebb túlzásokkal meg csúsztatásokat sugallva lejáratni a másikat és eleve diszkreditálni a véleményét, mint érvelni. :P 

De amúgy arra pl. miért nem sikerült semmit reagálni, hogy Russell mai teljesítménye alapján a Merci elmúlt években tett kijelentései és nyilatkozatai igencsak tetemes valószínűséggel szándékos félrevezetések, hazugságok, mindenkit hülyének néznek? Amikor ezt is bedobtam anno, hogy mennyire gáz ez a parasztvakítás, akkor is le lettem hurrogva, hogy mert utálom a Mercit. Most akkor ezzel mi van? Vagy ha számomra antipatikus egy csapat, akkor már semmiben nem is láthatom reálisan, amit művelnek? Meg aztán más csapatokat amúgy mennyire kímélni szoktam, csupa jót írtam már a Ferrariról vagy a McLarenről is, nem? :D Érdekes mód olyankor nem tűnt fel, hogy azért írok hülyeségeket, mert elfogult vagyok. 

Szerkesztve: - pb69
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

De a parttalan vita helyett szorítkozzunk a lényegre. Toto Wolff azóta elmondta mi is történt, kiderült, hogy a rádióval volt probléma, ez okozta a kavarodást, nézzük mi a hivatalos álláspont:

Idézet

George jól ment a kemény gumikon, és kinn maradhatott volna, de megvolt az előnyünk ahhoz, hogy ismét kiálljon – vázolta fel a helyzetet a Mercedes csapatfőnöke. – Persze a döntés megkérdőjelezhető, de én mindenképp úgy gondolom, hogy jókor hívtuk ki

Idézet

Az autóknál dolgozó személyzet nem hallotta az utasítást, a rádió becsődölt és amikor bejött az autó, nem tudták, hogy most le kell-e cserélni a kereket, vagy rosszak vannak náluk, ezért végül nem a jó szettel ment vissza. Emiatt újra ki kellett állnunk

Idézet

Annyi történt, hogy amikor a szerelőket kiküldtük, akkor mondtuk nekik, hogy melyik gumikat kell kihozni. George garázsában ezt az utasítást nem hallották. Az egyik rádió nem működött, emiatt a rossz szerelők jöttek ki a rossz gumikkal

Tehát a Russellék oldalán lévő rádió elromlott, hát oké, van ilyen. Emiatt rossz szerelők mentek ki a rossz gumikkal? Ezt mégis hogy? Mi lehetett az az infó, amit nem halottak Russell oldalán, ami miatt rossz szerelők mentek ki? Ugye eleve azzal van némi gond, hogy Russellnek nem rossz szettet tettek fel, hanem az egyik kerék volt csak Bottas-é. Vagy mégse? Erről később. Ha Russell csapata ment ki, akkor nyilván az ő gumijait viszik, bmit is nem hallanak a rádión, mert hogyan keverhetnék bele a másik pilótáét? De azt sem értem, hogy nem tudták le kell-e cserélni a gumikat. Hát mégis miért ment volna a boxba az adott autó, hogy ne cseréljenek kereket?

De azt sem értem, hogy a szerelők mit nézhettek be. Azt azért csak észrevették, hogy egyszerre jön a két autójuk, akkor meg csak Russell lehet előrébb, hiszen ebben a sorrendben versenyeztek. Akkor nem mindegy, hogy Bottas is jön-e utána vagy sem, ha Russell jön, akkor elsőnek jön, szóval az ő szettje kell. És ezt tudták is, mert nem a szerelőcsapatok jöttek rossz sorrendben, hanem rossz szett gumikat hoztak, ha jól értem, jelentsen is ez bmit.

Vagy a rossz csapat jött ki a rossz gumikkal arra utalna, hogy Bottas csapata ment ki előbb? De ez se lehet, mert egyrészt ez se magyarázza miért keveredett be csak egy rossz abroncs a többi közé. Másrészt azért csak észreveszi az adott csapat, hogy nem is jó autóhoz viszik a kereket. Harmadrészt, ha rossz csapat ment Russellhez, akkor Bottas-hoz is, de nekik se tűnt ez fel? Csak akkor, amikor már tették a gumikat?

Idézet

Azonnal tudtuk, hogy Valtteri kerekei már nincsenek nálunk, mert George autójára raktuk őket. Emiatt visszatettük Valtteri használt kemény keverékeit

Jó, ez még akár lehet is magyarázat, időközben észrevették, hogy Bottas-nál Russell kerekeit akarják feltenni, így inkább visszatették a finn eredeti szettjét. Bár ezek szerint akkor Russell esetében mégse csak egy gumi volt rossz, hanem teljesen Bottas szettjét kapta meg? Wolff elmondása szerint ez történt. Ez mondjuk ellentmond a korábbi infóknak, de akkor fogadjuk el így, végül is az előbbi kérdések egy részére választ ad.

 

Tehát, ha jól rakom össze a nyilatkozatot, akkor a történet:

A Mercinél eredetileg nem az volt a terv, hogy egyszerre fog jönni a két autó, Russell kihívása Wolff szerint is megkérdőjelezhető, de védhető döntés, ami mellett kiáll. Szóltak a döntésről a boxban a szerelőknek, de Russell szerelőinél nem működött a rádió. A szerelői azt hitték, hogy nekik kell vinni a gumikat, közben viszont Bottas csapata hallotta az üzenetet, így mentek ők is. Annak ellenére, hogy Russell csapata arra számított, hogy menniük kell és Russell fog jönni, Bottas csapata pedig tudta, hogy egyszerre jönnek és a finn lesz hátul, valamiért vagy Russell csapata Bottas gumijait vitte ki, vagy pedig Bottas csapata ment Russell autójához.

Utóbbit gondolom lehetségesnek, mert mégis miért vitték volna ki fordítva a szetteket? Tudtommal ezek jól el vannak különítve. Ill. Wolff is azt mondta, hogy rossz csapat ment ki és rossz gumikkal. Szóval kimentek rossz sorrendben, Russell szerelői pedig hiába tudták úgy, hogy az angol fog csak ott állni, ők a másik autóhoz készítették ki az abroncsokat. Bottas szerelői pedig ugyan tudták, hogy előbb Russell jön, de azért hozzá mentek oda. Azt egyik csapatnak sem sikerült észrevenniük, hogy rossz autóhoz pakoltak ki. Ahogyan az se tűnt fel Russell csapatának, hogy mit keres bent 2 autó, amikor elvileg ők egyre számítottak. Annak ellenére se, hogy egyébként ott tököltek a cserével elég sokáig.

Aztán Russell elhajtott, Bottas esetében pedig "azonnal" tudták, hogy gond van, mert az ő gumijai kerültek fel Russellre. Azért leszedték a kerekeit, majd visszatették ugyanazokat, mentve a menthetőt.

 

Mindenki ítélje meg maga, hogy így összeáll-e a kép, garantáltan csak így történhetett a sztori, vagy elképzelhető, hogy van sumákolás a háttérben.;) 

Szerkesztve: - pb69
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Elolvastam angolul is a nyilatkozatát Wolff-nak, magyarul kicsit rosszul fordították szerintem.

 

"What happened is that when we called the pit crews out, they get a call on the radios and bring the right tyres out," Wolff said.

"One side of the garage, George's side, didn't hear the pit call.

"We had a radio that didn't function, and then the wrong guys with the wrong tyres came out."

Russell was forced to pit on the next lap to change back onto his own tyres, but is under investigation for running on Bottas' compounds.

"We knew immediately when Valtteri didn't have his tyres, we knew that Valtteri's tyres were on George's car," Wolff said.

"We fitted Valtteri's old hard tyre that we just took off to the car again, and we knew we needed to pit George again."

 

Szimplán annyi történt, hogy dupla kiállást akartak csinálni. Szóltak mindkét csapatnak, hogy jönnek a srácok a boxba, ezt Bottas csapata hallotta, míg Russelé a rossz rádió miatt nem. Így került fel Bottas gumija Russel-re, mert ők abban a hitben voltak, hogy csak Bottas jön a boxba. A nagy kapkodásban gondolom nem figyelték először, hogy nem Bottas állt be hanem Russel. Meg nekik nem is a dolguk, hogy a rajtszámot vagy a sisakszínt figyeljék, hanem hogy cseréljenek kereket. Ezután beállt Bottas is aki kicsit később érkezett. Ekkor esett le nekik a tantusz, hogy nincs mit neki feltenni, mert az Russelére került fel. Jobb híjján így visszatették neki a használt gumijait.

Szerkesztve: - NorbiLordi
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával ezelőtt, NorbiLordi írta:

Elolvastam angolul is a nyilatkozatát Wolff-nak, magyarul kicsit rosszul fordították szerintem

Olvastam én is angolul, van pár kicsit furán hangzó rész a fordításban, de szerintem tartalmilag elég jól fedi, amit Wolff mondott, emiatt is mertem bedobni a magyar változatot. Nem látok érdemi eltérést a sztori szemszögéből.

1 órával ezelőtt, NorbiLordi írta:

Szóltak mindkét csapatnak, hogy jönnek a srácok a boxba, ezt Bottas csapata hallotta, míg Russelé a rossz rádió miatt nem. Így került fel Bottas gumija Russel-re, mert ők abban a hitben voltak, hogy csak Bottas jön a boxba.

Ha Russellék abban a hitben voltak, hogy csak Bottas jön, akkor minek mentek ki egyáltalán? Minek vitték ki Russell gumijait?

1 órával ezelőtt, NorbiLordi írta:

A nagy kapkodásban gondolom nem figyelték először, hogy nem Bottas állt be hanem Russel, meg nekik nem is a dolguk, hogy a rajtszámot vagy a sisakszínt figyeljék hanem hogy cseréljenek kereket.

Kint van vagy egy tucat ember, de senkinek nem tűnik fel az, hogy egyrészt másik kocsi áll bent, másrészt pedig érkezik mögötte a másik... Úgy, hogy Russell esetében is rakoncátlankodott picit a bal első. Értem, hogy aki cseréli a kereket, neki nem dolga ezt figyelni (bár ettől még a 4 ember közül vkinek feltűnhetne), de kint volt még jó pár fazon, a másik gárda tagjai is megérkeztek közben. Vagy ott van a nyalókás ürge, aki szemben áll az autóval. De kint áll majd' egy tucat ember, és senkinek nem tűnik fel az előzőek közül egyik sem.

2 órával ezelőtt, NorbiLordi írta:

Ezután beállt Bottas is aki kicsit később érkezett, és esett le nekik a tantusz, hogy nincs mit neki feltenni, mert az Russelére került fel.

Én úgy láttam, hogy volt mit feltenni, mert először feltették neki Russell gumijait, majd csak utána eszmélt az egyik fazon (de ekkor is még csak az egyik...), és akkor tették vissza a régi gumikat.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

10 órával ezelőtt, pb69 írta:

Írtam párat, de a később felmerülő példák is pont arra szolgálnak, hogy megmutassák, nem lesz feltétlenül rögtön elsőre teljesen racionálisnak látszó ok minden szennyes esetben.

 

A Renault-s példában volt racionális előny, amiért bevállalták azt, hogy belenyúlnak a futamba. Ha akkor 2008-ban odajössz hozzám és azt kérdezed, hogy ezt megrendezték e, valószínű, hogy azt mondom, hogy nem! Ugyanakkor, ha kifejted, hogy ezt hogyan szervezték meg, hogy Alonso így meg tudja szerezni az első helyet, akkor azt mondtam volna, hogy látom a racionalitást benne, hogy ezt miért lépték meg! A Mercedeses sztoriban nem, hogy előnyt nem szereztek ezzel a szabotázzsal, hanem direkt hátrányba hozták magukat. (Amikor két autód van elől, akkor már csak a pontmaximalizáció miatt is ott kell tartani őket, hogyha az egyikükkel valami nem előre látható probléma adódik, ott legyen a másik, aki megszerzi a győzelmet.) Ha esetleg az lenne az elméleted, hogy a valamelyik Mercedeses szerelő sértettségében bosszúból direkt más kereket vitt oda… azt még inkább el tudnám fogadni az emberi tényező okán, mint ahogy Nigel Stepney tette a Spygate botrányban, de hogy egy csapat úgy hátráltassa saját magát és dobja el a győzelmet, hogy direkt kiszúrnak magukkal önszántukból abban semmilyen rációt nem látok.

 

10 órával ezelőtt, pb69 írta:

Pont ezért volt esélytelen megúszni. Piquet-nek semmi haszna nem származott az esetből, így egyértelmű volt, hogy nála a zsarolási potenciál. Amit nyilván ki is játszik, amikor már veszettnek látja a helyzetét, ahogyan ez meg is történt. De eleve, egyetlen épeszű csapat sem ad ekkora zsarolási potenciált egy pilótája kezébe, mégis mit gondolt a Renault? Ennyit esetleg egy VB címért áldoz az ember, egy futamgyőzelemért nem, mert teljesen irracionális agymenés ez is. Briatorét évekre eltiltották a sporttól, hol ért ennyit neki az az egyetlen győzelem? 

 

Szerintem itt elköveted azt, amit a botrányok utólagos értelmezése kapcsán említettél. A jövőből akarod meghatározni a múltat. Amíg nem volt gond Piquet-vel nem merült fel, hogy ellenük fordulhat és a bizonyítás is sokáig kétséges volt, mivel még 2008-ban felmerültek kérdések a futam kapcsán, de Max Mosley nem látta bizonyítottnak a kétségeket. Piquet pedig nem akarta megzsarolni a Renault-ot és nem is zsarolta meg őket. Amikor elküldték a csapattól, akkor hirtelen ötlettől vezérelve úgy gondolta, hogyha ő repül, akkor magával rántja, akit tud, de az ügy elhúzódott, a Renault viszont inkább együttműködött és így sokkal olcsóbban úszták meg az esetet, mint a McLaren (úgy, hogy ekkoriban már pedzegették, hogy a Renault a gazdasági válság miatt nem is akar az F1-ben maradni, hasonlóan a Hondához, Toyotához, BMW-hez, akik ekkoriban távoztak és fokozatosan a Renault is leépítette a gyári csapatát). Briattore az örökre szóló eltiltását érintő fellebbezését megnyerte, mert nem ismerte el, hogy ő utasította Piquet, ezért vele külön megegyeztek, Alonso pedig megtarthatta a pontjait, mert nem volt egyértelmű, hogy csak és kizárólag emiatt nyerte volna meg a futamot. Szóval egyáltalán nem volt egyszerű az ügy, még úgy sem, hogy Piquet kitálalt, erre mondtam, hogy ezt simán megúszhatta volna a Renault, ha Piquet megtartják, vagy jobb kapcsolatban válnak el, mert nem volt olyan kézenfekvő az egész.

 

10 órával ezelőtt, pb69 írta:

Miért lett volna érthető? Ha annyira érthető dolog lenne ilyenekkel próbálkozni, akkor többen szórakoznának ezzel, nem? Egyértelműen nem, mert nem éri meg, nem racionális döntés ilyet bevállalni. Már csak azért sem, mert amit nyerhetnek vele, messze nem áll arányban azzal, amit veszthetnek. Másrészt azért sem, mert a lebukás esélye nagyságrendekkel nagyobb, mint annak, hogy megússzák.

 

Azt, hogy mit veszíthetnek megint csak a jövőből derül, ott és akkor ők csak az esetleges nyereséget látják. Egyébként az érintettek közül, akik a legtöbbet profitálták az esetből: Alonso és a Renault csapat, konkrétan semmit nem veszítettek, megtarthatták a pontjaikat. Előbbit egyáltalán nem szankcionálták, mert hiába súgott Piquet nem volt bizonyítható a spanyol érintettsége, míg a Renault büntetését is csak felfüggesztve kapta meg két évre, addigra meg teljesen ki is vonultak a Forma 1-ből. Arra pedig már utaltam az előző bekezdésben, hogy nem volt nagyobb esélye annak, hogy lebuknak, mint hogy megússzák és egy ilyet megcsinálni nagyon nem egyszerű, hogy pont azon a részén legyen a pályának, ekkor más volt a safety car alatti boxutca kódex is, ami a legjobban Alonso kezére játszott és amit pont emiatt az eset miatt is változtattak meg, szóval különböző tényezők összjátéka volt, ami lehetővé tette ezt, máskor nem lehett volna így megcsinálni.

 

10 órával ezelőtt, pb69 írta:

Mégis mi realitás van abban, hogy a szakmájukban élmenő emberek, akik amúgy milliárdokat keresnek, ilyen bagatell módon bundázzanak? Persze voltak ennél még értelmetlenebb esetek is a futball történetében, csak ez az egyik leghíresebb. A Mercihez amúgy semmi köze, csak arra hoztam fel, hogy önmagában azért nem érdemes totálisan elvetni egy opciót, mert nem tűnik értelmesnek.

 

A történelmi precedensek miatt jogosan következtethető realitás ez. Nem akarom az olasz foci szerelmeseit ezzel megbántani, de az, hogy az olaszok bundáznak, a nap pedig keleten kel fel… ez ilyen evidencia szintjén mozog. Rengeteg példát láthattunk a korábbiakban is (sőt még évekkel ezek után volt Conte ügye is), hogy nagyobb csapatok is képesek így belenyúlni a mérkőzésekbe és tekintve, hogy nagyon kis különbségek (eleve nagyon kevés a gól) jelenthetnek óriási értékeket, nem utolsó sorban pénzbeli értékeket is egy-egy eredmény kapcsán, így nem állja meg a helyét az a kijelentés, hogy ne tűnne értelmesnek belenyúlni a bírók döntéseibe, ne lenne ráció abban, hogy megpróbáld befolyásolni a meccset. 
Egyébként a 2006-os calciopoli igazi különlegessége az volt, hogy a legsúlyosabb vádpontban – bundázás, tehát nem a játékvezetők kiválasztása – nem, hogy nem ítéltek el senkit, de még csak meg se vádoltak. A későbbi 2011-es vizsgálat arra jutott, hogy hiba volt kizárni a Juveventust, mert nem volt olyan ügyük, ami ezt lehetővé tette volna anno. Csak Berlusconi bezsarolta a ligát, hogy nem lesznek közvetítési pénzek a cégéből, ha a Milant kizárják, ha meg fellebbez a Juve az összes olasz csapat európai kupaszereplését kockáztatták volna az UEFA nyomására, ezért mondjuk úgy meggyőzték őket, hogy fogadják el a verdiktet. A vizsgálatot pedig Moratti (Inter elnök) egyik jóbarátja vezette és az Inter is nyerte a legnagyobbat a calciopolival. Arra is jó példa lehet ez a sztori, hogy nem igaz az, hogy nem éri meg csalni. Azok, akik a leginkább és legsúlyosabban érintettek voltak a botrányban (olyan kihágásokkal, amelyek kizárást is érhetnek), kezdve az Interrel totál megúszták, egyáltalán meg sem vádolták őket, sőt a legszebb, hogy még a Juve egyik (a 2006-os) bajnoki címét is megörökölték, a legerősebb olasz csapatként jöttek ki az ügyből (jó néhány Juventusos játékossal, akik a Serie B-be nem akarták követni a zebrákat) és a következő négy évben dominálták a ligát. A Milantól, hogy hogy nem pont annyi pontot vontak le, hogy még a BL-ben elindulhassanak és mit ad a sors, meg is nyerték a következő kiírást, mikor nekik valójában a Serie C-ben kellett volna szerepelniük. Bundázni tehát az olasz futballban kifizetődő volt, főleg mivel az egész közeg a politikai kapcsolatokig benne volt és ha nem tettek meg bűnbaknak, mert jó összeköttetéseid voltak, akkor simán meg lehetett úszni és megérte ezt csinálni. Ha akkor 2006-ban odaállsz elém és azt mondod, hogy ez bunda volt, fenntartások nélkül el tudtam volna képzelni ezt, szerintem ezért nem jó példa arra, hogy látszólag elképzelhetetlen és irracionális csalások történnek.

 

10 órával ezelőtt, pb69 írta:

Most nem ez a csavar érdekes a sztoriban, hanem az, hogy tudtommal pl. a McLaren képes volt arra hivatkozni, hogy az adatokat nem használták semmire és szinte nem is tudott róla senki a csapaton belül. Eleve, ez mégis mekkora ordenáré baromság már? Ki az a hülye, aki ezt elhiszi. Elfogadom az illegális infókat és adatokat, de aztán nem használom semmire, noha előnyöm származhatna belőle. De ami még nagyobb vicc, hogy a csapat ezt annak ellenére próbálta eladni, hogy pontosan tudták mennyi ember van benne, hogy telefonbeszélgetések és ezernyi más totál egyértelmű bizonyíték van arra, hogy hazudnak, miközben folyik egy vizsgálat. Azt magyarázzátok már meg, hogy ebben a viselkedésben mégis mi a racionális? Mennyire valószínű egy ilyen sztori?Csak az a baj, hogy mivel utólag már mki tudja mi történt, így persze már minden egyértelmű, mindenre van magyarázat, hogy mi miért történt, így már könnyű. De akkor elég nehezen volt értelmezhető, hogy mit akar a McLaren, mégis miért vállalna fel olyan hazugságokat, amivel esélytelen megúszni az ügyet, ellenben sokkal nagyobb büntetést kockáztatnak. Racionalitás.

 

Ha megvizsgáljuk közelebbről az eset kibogozandó csomóit érthető volt, hogy a McLaren mikor milyen menekülési stratégiát próbált alkalmazni. Amikor kirobbant az ügy, kezdetben a Ferrari belső vizsgálatot indított, hiszen tőlük indult a sztori, hogy Nigel Stepney kivitt szenzitív adatokat tőlük és ezt átadta a McLaren egyik alkalmazottjának, Mike Coughlannek. Couglan együttműködött a nyomozás során és magára vállalta a felelősséget, az FIA vizsgálatot indított a McLaren ellen, de nem találtak semmilyen olyan bizonyítékot, ami azt jelezte volna, hogy az autó tervezése során, vagy bármilyen más esetben a McLaren felhasználta volna a kapott dokumentumokat, amiről ekkor még mindenki (a Ferrari is ebben a hiszemben volt) azt hitte, a McLaren is ezt kommunikálta, hogy nem jutott el hozzájuk az anyag, hanem Coughlannel landolt, így le is csengett az ügy. A McLarent először nem is büntették meg.
Itt jön be viszont megint az emberi tényező, amin másodszor elcsúszott a sztori, hogy a Hungaroringen 2007-ben (hogy legyen magyar vonatkozása is az esetnek) Alonso nem engedte Hamiltont gyorskört futni az időmérő végén. Ezért megbüntették őt is (elvették a pole-ját), a csapattól pedig levontak egy pontot az itt megszerzettből. A dolog személyi következménye azonban csapaton belül súlyosabb volt, mert Alonso és a McLaren vezetés között forráspontra jutott a kapcsolat és Alonso előállt négyszemközt Dennisnek azzal, hogy elmegy az FIA-hez a kémbotrány újabb szálait felgöngyölíteni. Ezek után Dennis maga sétált be tátott szájjal abba a bizonyos erdőbe, mikor ő ment el Max Mosleyhoz, hogy Alonso üres fenyegetésekkel állt elő. Ezt követően robbant a sztori, a tesztpilóta Pedro De La Rosa volt elsősorban érintett, aki volt annyira elővigyázatlan, hogy konkrét email-ekben írt a történetről, hogy tudott a dokumentumokról és Stepney az Ausztrál nagydíjon azzal is segítette őket, hogy Raikkonen mikor fog kiállni kereket cserélni. Alonso és De La Rosa érintettségéről voltak bizonyítékok, de mikor behívták őket meghallgatásra, cserébe, hogy segítenek kibogozni az ügy szálait, így immunitást kaptak az FIA-től (kb. mint a maffiaperekben, hogyha feladja a bűntársait akkor bevédik), ezért nem vették el Alonso pontjait például. Szóval itt is addig a pontig, amíg Dennis maga nem állt elő ezzel (Alonso felvetette ugyan, hogy tudott dolgokat, de nem ment el az FIA-hez, főleg mivel az ő érintettsége is ott volt) addig eredményesen hivatkozhatott a McLaren arra, hogy nem használták az infókat és elsőre meg is úszták. A Dennis – Alonso csatából meg egyértelmű, hogy ki húzta a rövidebbet, az egyikük eltűnt a színről, a másikuk, meg a következő szezonban is kétes eseményekbe keveredett… hogy aztán abból is kikecmeregjen.
 

fernando alonso wink GIF by Formula 1

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

39 perccel korábban, pb69 írta:

Úgy érted, hogy amit Russellről levettek gumikat, először azokat tették fel Bottas-nak? 

Visszavonom, nem ez történt, pedig ezt hittem. Itt a videó, még én is nézem, hogy pontosan mi volt.

 

Na, a videó alapján és Wolff nyilatkozata alapján az történt, hogy Bottas csapata ért oda először a kerékcseréhez, mert a Russell csapat nem hallotta időben az infót (ami nem meglepő, a kapkodás miatt). A Bottas csapat felpakolta a kerekeket, aztán megjött Bottas, és közben a Russell csapat is megérkezett a gumikkal, csak késve. Azt próbálták felrakni Bottasnak. Bottas használt gumikat kapott, ez zavart meg engem. De a Bottas csapat rájött, hogy gikszer van, mivel látták, hogy Bottas csak most állt be, ergo az előbb felrakott szett rossz embernél landolt.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

@Wilde, ezek olyan sztorik, amikre tipikusan el lehet sütni azt a klisét, hogy ennél kitalálni se lehetne bizarrabbat, az élet írja a "legjobb" forgatókönyveket. Szerintem akármilyen aspektusból is közelíted a témákat, totál valószerűtlen és valószínűtlen módon álltak ezek így össze, tele rengeteg megkérdőjelezhető vagy érthetetlen döntéssel, amik emberi tényezőkre vezethetők vissza.

Most utólag mindenbe bele lehet magyarázni, hogy végül is logikus, hogy ez meg az történt, ennek az oka, hogy mivel tudjuk, hogy valóban ez a sztori, azt pedig nehezen akarjuk beismerni, hogy vannak érthetetlen és magyarázhatatlan dolgok, így mindenáron feloldjuk az ellentmondásokat és az irracionális lépéseket. Mert a logikusan gondolkodó emberek ezzel könnyítenek a kognitív disszonancián. Akik pedig érzelmi alapon szoktak dönteni, ők fordítva szokták elkövetni ezt a "hibát", ők mindenbe azt magyarázzák bele, hogy akármilyen logikátlan és ellentmondásos is egy sztori, biztos úgy volt, mert az emberi tényezők miatt bmi megtörténhet.

Most amúgy is abban a szakaszban vagyunk a Merci kapcsán, amikor még friss az ügy. Nyilván nem lehetne részletesen bizonyítani és felépíteni azt az elméletet se, hogy mi van, ha sumákolnak. Ahogyan írod is, anno a Renault esetében se hitted volna el. De a McLarennél se látom be, hogy akkor logikusnak hitték volna az emberek, hogy Dennis gyakorlatilag 21-re lapot húz. Érdekes mód utólag kiderült egy csomó addig ismeretlen részlet, aztán hirtelen mkinek "összeállt a kép". De persze most 100%-osan ki lehet zárni, hogy bmi kiderüljön utólag, ami bmit is magyarázhatna, mert ami most történt, abban garantáltan semmi sumákolás nem lehet.

Mégpedig azért, mert a Merci a pályán nem nyert vele semmit. Mintha csak a pályán lehetne bmit is "nyerni" vagy "veszíteni". Lásd a bundaügyeket, ahol a sportolók a pályán vállalják a veszteséget, hogy a pályán kívül nyerjenek. Halkan teszem hozzá, hogy idén már minden eldőlt, szóval nem is vesztett vele semmit a Merci. Évek, de akár már hónapok múlva még csak emlegetni se fogja senki, hogy itt eldobott egy 1-2-t a Merci, amivel nem 350 ponttal nyerte az idényt, hanem csak 310-zel. :D Semmi jelentősége nincs az egésznek, most mea culpáznak párat mekkora hülyék voltak a pitben, aztán ennyi. Mégis mit vesztettek vele?

 

Most arról nem is beszélve, hogy ne csak azt nézzük már, hogy a feltételezett sumákolás mennyire valószerűtlen és idióta elmélet (újra hozzátenném, hogy elismerem az érveteket ezzel szemben, csak a 100%-os cáfoló erejét nem), hanem tegyük mellé azt is, ami a jelenlegi hivatalos álláspont szerint történt. Azért komolyan lefosom a bokám, ha a Wolff szerint elmondottak vki szerint teljesen rendben vannak és egy racionálisabb történetet rajzolnak ki, mint egy esetleges sunyulás és utólagos magyarázkodás. :D 

(Még halkabban teszem hozzá (elvégre tudjuk, hogy utálom a Mercit, szóval semmit nem ér bmi ellenük felhozott érvem), hogy mindezt egy olyan csapattól, amely évek óta folyamatosan kamuzik és vetít, illetve anno is lazán bevállalt egy illegális gumitesztet.)

 

@Donát, én egy másikat találtam, az nem yt-on volt, de én is visszanéztem korábban az esetet. Részben ezért is vet fel annyi kérdést a hivatalos sztori.

 

Amúgy végül Russellt nem büntették, megúszta a Marci egy pénzbírsággal.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával korábban, pb69 írta:

Azért komolyan lefosom a bokám, ha a Wolff szerint elmondottak vki szerint teljesen rendben vannak és egy racionálisabb történetet rajzolnak ki, mint egy esetleges sunyulás és utólagos magyarázkodás

A kapkodás és a gyors double stack a kérdések jelentős részét megmagyarázza. Ahogy Wilde is írta fentebb: bármit előhúzhatsz a múltból, de közös lesz bennük, hogy a csapat valamiképp profitálni akart egyik versenyzőjével a dologból. Egy 1-2-t nincs az az isten, hogy feladna a csapat. Az maga a kánaán. És ahogy fentebb is írtam, ha valóban "damage" érte volna őket, eleve nem alkalmazzák George-ot, vagy máshogy szabotálják (LOL). De ezzel az ég egy adta világon semmit sem nyertek. Mindenki látta, hogy mennyire gyors Russell, akár megnyerte, akár nem.

 

A tolmács példa pedig teljesen korrekt. Tegyük fel egy választékosan beszélő embert fordítasz. A fordított nyelvben pont annyira lesz választékos, mint amennyire a tolmács az. Pont ez van az F1-ben is. Hiába a csúcs kocsi, ha nem egy klasszis versenyző keze alatt dolgozik, meg sem közelíti a maximumát. George pedig már többször is bizonyította, hogy mekkora tehetség. Amit most csinálsz az olyan, mintha 2007-ben azt mondanád, hogy Alonso nem is olyan jó pilóta, mert egy újonc egált hozott vele. Ami igaz, megvolt az egál, csak mellette Ham is magas szintet képviselt. Itt is ugyanez a helyzet: Bottas belefutott egy erős Hamilton helyett egy feltörekvő Russellbe. Russell és Ham között meg aligha a nyers tempó lesz a különbség inkább az, hogy Ham hozza a konzisztenciát éveken keresztül, George valszeg ennél jóval inkább labilisebb és versenyen is rutinos gumi spóroló Hamiltonnal szemben többször maradna alul, mint nem. 

 

De totálisan téves azt a következtetés levonni, hogy azzal a kocsival bárki olyan teljesítményt tudna lerakni az asztalra, mint Hamilton. Csak a laikus hozzá nem értők gondolják ezt, akik nem ismerik Russell és Hamilton F1-es, F2-es előéletét.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával ezelőtt, Donát írta:

A kapkodás és a gyors double stack a kérdések jelentős részét megmagyarázza.

Azért érzem teljesen parttalannak ezt a beszélgetést, mert megannyi kérdésre és ellentmondásra egy ilyen teljesen általános, átfogó magyarázat születik, hogy kapkodtak. Értem, de ez egy olyan univerzális érv, ami akkor mindent rögtön indokol is? Ha a Williams-től hozzák át az egyik gumiszettet, akkor is csak annyi lenne a válasz, hogy "kapkodtak". :D Az egyik eshetőség teljesen szét lett cincálva mekkora baromság és ökörség, gondoltam akkor a másik, Wolff-féle verziót is hasonló alapossággal és lelkesedéssel ki lehet vesézni, de mindenre az a magyarázat, hogy kapkodás volt.

1 órával ezelőtt, Donát írta:

bármit előhúzhatsz a múltból, de közös lesz bennük, hogy a csapat valamiképp profitálni akart egyik versenyzőjével a dologból

Pl. a McLaren hogyan akart profitálni valamely pilótájukkal, amikor lehazudták az égről a csillagokat, majd Dennis (tudva, hogy egyébként elmérgesedőben a viszony, a bizonyítékok meg ellenük is szólnak) önként beleállt a buliba, még ki is provokálva a lebukást?

1 órával ezelőtt, Donát írta:

Egy 1-2-t nincs az az isten, hogy feladna a csapat. Az maga a kánaán

Ez meg a másik axiomatikus kijelentés. Soha egyetlen csapat sem áldozhat fel eredményt a pályán pályán kívüli érdekek mentén. Akkor se, ha amúgy semmi jelentősége már semmilyen szempontból az eredménynek. Csak presztízs kérdése, de ugye presztízst pedig csak a pályán lehet veszteni, semmilyen más úton nem. Ez 100% bizonyosság, semmi kétséget nem hagyhat maga után.

Úgy beszéltek amúgy arról az 1-2-ről, mintha akár csak minimálisan is fontos lenne a csapatnak a szezonjuk szempontjából. Ezt csúsztatásnak érzem, főképp, mert ez az egyetlen érv, hogy egy ekkora sikert soha egyetlen csapat sem dobna el. Eléggé ki van ragadva a kontextusából ez a futam.

1 órával ezelőtt, Donát írta:

Hiába a csúcs kocsi, ha nem egy klasszis versenyző keze alatt dolgozik, meg sem közelíti a maximumát.

Nyilván, ezt nem is tagadta senki.

1 órával ezelőtt, Donát írta:

George pedig már többször is bizonyította, hogy mekkora tehetség.

A mekkora tehetség és a klasszis más szintek.

1 órával ezelőtt, Donát írta:

Amit most csinálsz az olyan, mintha 2007-ben azt mondanád, hogy Alonso nem is olyan jó pilóta, mert egy újonc egált hozott vele

Abban a csapatban Alonso is újonc volt ám. Hamiltonnak meg a Merci kvázi hazai pálya volt a spanyollal szemben.

1 órával ezelőtt, Donát írta:

Itt is ugyanez a helyzet: Bottas belefutott egy erős Hamilton helyett egy feltörekvő Russellbe

Ahogyan arra már elég sokszor kitértem, Russell szinte 0 készüléssel volt kénytelen beleülni egy vadidegen autóba, miközben Bottas vagy Ham évek óta a Merciben versenyez. Ez ne legyen már ugyanaz a szitu, mint amikor tervezett módon egy újonc beül az eleve számára előkészített ülésbe, és kap maga mellé egy más csapatból érkező riválist.

Ráadásul egy elég nyakatekert éve volt az a McLarennek, mert állítólag Alonso lett volna az első számú pilóta, hiába kezdett jobban picivel, Ham zseniálisan mutatkozott be, így nem várt extra nyomás nehezedett nemcsak Alonsora, de a csapatra is. Amely ezt nagyon nem kezelte jól, Ham pedig több ízben keresztbe tett Alonsonak, aztán fordítva is, komoly adok-kapok alakult ki, ahol a csapat végül teljesen kettészakadt, szinte mkinek állást kellett foglalnia vki mellett, és hát nem Alonso lett a nyertes a házi csatában. Ami egyébként érthető is volt, Hamilton volt a "saját" pilótájuk, aki bizonyította is mekkora tehetség, fiatalabb is volt. Egy kenyértörésnél nem maradt túl sok érv, hogy miért Alonso mellett döntsenek, pláne, hogy a spanyolnak is sikerült rendesen betartani a csapatnak, amikor épp úgy volt. Szépen eluralkodott a káosz, Alonsonál tuti volt, hogy nem marad, plusz a kémbotrány is ott volt. A végén pedig egyenlő ponttal végeztek. De az szerintem egy semmihez nem fogható és hasonlítható év volt, pláne nem ehhez a Russell-esethez.

2 órával ezelőtt, Donát írta:

De totálisan téves azt a következtetés levonni, hogy azzal a kocsival bárki olyan teljesítményt tudna lerakni az asztalra, mint Hamilton.

Nem is volt le itt ilyet senki. ;) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

8 órával ezelőtt, pb69 írta:

Ha Russellék abban a hitben voltak, hogy csak Bottas jön, akkor minek mentek ki egyáltalán? Minek vitték ki Russell gumijait?

Kint van vagy egy tucat ember, de senkinek nem tűnik fel az, hogy egyrészt másik kocsi áll bent, másrészt pedig érkezik mögötte a másik... Úgy, hogy Russell esetében is rakoncátlankodott picit a bal első. Értem, hogy aki cseréli a kereket, neki nem dolga ezt figyelni (bár ettől még a 4 ember közül vkinek feltűnhetne), de kint volt még jó pár fazon, a másik gárda tagjai is megérkeztek közben. Vagy ott van a nyalókás ürge, aki szemben áll az autóval. De kint áll majd' egy tucat ember, és senkinek nem tűnik fel az előzőek közül egyik sem.

Én úgy láttam, hogy volt mit feltenni, mert először feltették neki Russell gumijait, majd csak utána eszmélt az egyik fazon (de ekkor is még csak az egyik...), és akkor tették vissza a régi gumikat.

 

Vissza néztem én is egy párszor a boxkiállást, úgy látom, hogy mire mindketten megérkeztek, addigra már Russel csapata is kifele tartott vagy már kint is voltak páran. A többit nem nagyon lehet tényleg mással magyarázni, mint a kapkodással. Russel kerékcseréje ha jól emlékszem 2.4 másodperc volt, mire leesett nekik hogy eltolták a dolgot Russel már hetedhét határon túl volt. Nyalókás ürgének is az a dolga, hogy azt figyelje mikor végeznek a kerékcserével, ráadásul 4 felé is kell figyelnie.. Annyira nem vagyok benne, de szerintem nem a pit crew dolga, hogy valóban az áll e be akit várnak. Persze ha megérkezne egy tűzpiros Ferrari az már nekik is szemet szúrna, de sztem erre megvannak ez emberek vagy a boxfalon vagy bent a garázsban akik ezzel foglalkoznak.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Azért érzem teljesen parttalannak ezt a beszélgetést, mert megannyi kérdésre és ellentmondásra egy ilyen teljesen általános, átfogó magyarázat születik, hogy kapkodtak

Nem, a beszélgetés azért parttalan, mert szerinted lehetséges opció hogy egy csapat szándékosan szabotálja a pilótáit, ellenben a hirtelen reagálásnál abszolút reális kapkodás ÉS double stack érvet szimplán lesöpöröd az asztalról. Hagyjuk inkább, mert olyan szinten vagy elfogult, hogy értelmetlen az egész. A Merci neked a patás ördög. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Más: megvolt a VB selejtezős sorsolás, szerintem most nem panaszkodhatunk a szerencsénkre. Egyáltalán nem lesz könnyű elcsípni az 1-2. helyet, de járhattunk volna sokkal rosszabbul is. Az Albánia, Andorra, San Marino hármassal is szerencsénk volt, de nyilván ezeket a meccseket is meg kell majd nyerni, nem lesz elég a mezt kiküldeni.

 

I csoport: Anglia, Lengyelország, MAGYARORSZÁG, Albánia, Andorra, San Marino

 

Orbitális mázlink van ám a Nemzetek Ligája rájátszása kapcsán is! Az alábbi 8 csapatból 7-nek a csoport 1. 2. helyén kell végeznie, hogy garantált legyen a pótselejtezőnk:
Franciaország, Belgium, Olaszország, Spanyolország
Ausztria, Wales, Csehország

Az első négy csapat a csoportja toronymagas esélyese, a második 3 csapatból pedig:
1. Ausztria viszonylag könnyű csoportba került (Dánia, Ausztria, Skócia, Izrael, Feröer, Moldova)
2. Csehország és Wales pedig egy csoportba került, így elég sanszos, hogy egyikük továbbjut (Fehéroroszország és Észtország nem pályázik reális sansszal). 

Ami azt jelenti, hogy papírforma szerint meglesz a pótselejtező a Nemzetek Ligája ágról.

 

I csoport: Anglia, Lengyelország, Magyarország, Albánia, Andorra, San Marino

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

13 órával ezelőtt, Donát írta:

Nem, a beszélgetés azért parttalan, mert szerinted lehetséges opció hogy egy csapat szándékosan szabotálja a pilótáit

Ez nem indok, hanem egy feltevés.

13 órával ezelőtt, Donát írta:

ellenben a hirtelen reagálásnál abszolút reális kapkodás ÉS double stack érvet szimplán lesöpöröd az asztalról

Nem söpörtem le az asztalról semmit. A double stack eleve nem egy érv, hanem egy körülmény leírása, ami önmagában nem indokol semmit. Annyi következik belőle, hogy nehezebb menedzselni a kerékcseréket. Érdekes mód ez pont ugyanabba az irányba mutat, ami a kapkodásból is következik. Ezek alapján valójában egy érvről beszélünk, miszerint káosz volt a boxban. Wolff meséjében van legalább 5 konkrét buktató, amit részletesen kifejtettem, erre sikerült ennyit felhozni ellenérvként. Egy teljesen általános lózungot, ami mindent megmagyaráz. Ez így egy rendkívül gyenge érv.

14 órával ezelőtt, Donát írta:

olyan szinten vagy elfogult, hogy értelmetlen az egész. A Merci neked a patás ördög

Ez meg személyeskedés, semmi köze a témához. ;) Ráadásul még csak nem is igaz, de ez már részletkérdés. 

13 órával ezelőtt, Donát írta:

megvolt a VB selejtezős sorsolás, szerintem most nem panaszkodhatunk a szerencsénkre

Egyetértek, ez így most a lehetőségekhez mérten egy megoldható feladat. A lengyelek és az angolok is nagyon hektikusak, a többi csapat meg azon a szinten van, hogy ha nem verjük meg őket, akkor ne is akarjunk semmit és magunkra vessünk.

13 órával ezelőtt, Donát írta:

Orbitális mázlink van ám a Nemzetek Ligája rájátszása kapcsán is! Az alábbi 8 csapatból 7-nek a csoport 1. 2. helyén kell végeznie, hogy garantált legyen a pótselejtezőnk:
Franciaország, Belgium, Olaszország, Spanyolország
Ausztria, Wales, Csehország

Az első négy csapat a csoportja toronymagas esélyese, a második 3 csapatból pedig:
1. Ausztria viszonylag könnyű csoportba került (Dánia, Ausztria, Skócia, Izrael, Feröer, Moldova)
2. Csehország és Wales pedig egy csoportba került, így elég sanszos, hogy egyikük továbbjut (Fehéroroszország és Észtország nem pályázik reális sansszal). 

Ami azt jelenti, hogy papírforma szerint meglesz a pótselejtező a Nemzetek Ligája ágról.

Innen egyedül Ausztriát érzem neccesnek, még ha papírforma alapján ők is esélyesek az 1-2-re. A másik 7 eset viszont kb. 99%, szóval emiatt se kell aggódni.

 

Ráadásul most elég biztató, hogy a kialakult magunk elég fiatal és jó korban lévő játékosokból áll, akik ehlye a klubcsapatokban is nagyrészt stabil. Szóval van rá esély, hogy ezt a csapatot így még évekig össze lehet tartani, nem kell kapkodni. Páraknak még meg kell találni a helyét, pl. Nego, de amúgy az alapok megvannak.

Nyilván a legkritikusabb Szoboszlai karrierjének menedzselése lesz, ő áll egy szintlépés előtt, aminél nagyon figyelniük kell arra, hogy jó helyre kerüljön, ill. ne akarjanak rögtön túl nagyot lépni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2020. 12. 06. - 19:26, pb69 írta:

De már most megbántam, mert amit a Merci most leművel itt, az mindennél szánalmasabb és gusztustalanabb. Nekem ennyi elég is volt, legközelebb akkor nézek futamot, ha ezek eltakarodnak innen, de jó messzire, de legalábbis az élmezőnyből mindenképp. :sick:

Ez volt az első reakciód. Nyilván nem vagy elfogult. :lol: Nem teóriaként tálaltad, hanem az arany igazságként. Elfogult emberrel nincs értelme vitázni, mert én objektív vagyok, te meg nem látsz tovább a Merci gyűlöletednél. Egy objektív ember 1 másodperc alatt kizárja, hogy egy csapat szabotálná a saját pilótáit ahelyett, hogy kész tényként tálalná egy másik ember felé (Ody), hogy megveretik Russellt. Minden más, amit itt leművelsz csak rizsa és az objektivitás álcájába bújtatott Mercedes gyűlölet.

 

A focis résszel egyetértek. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.