Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

Szerintem is. Ne feledjük, az előző idényben a Lipcse BL elődöntőt játszott. Az se hátrány, hogy a válogatott három alap embere egy csapatban, magas szintem hétről hétre játszik. Az EB-n akár meglepetést is okozhatunk ha lebecsülnek minket.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

5 órával ezelőtt, Bence1997 írta:

Toto Wolff 3 éves szerződést írt alá a Mercedes csapatával. Hamilton tehát ugyancsak hosszabbítani fog... szegény Russel. :(

Nem sokáig marad már ő a Williamsben. Bottas utolsó éve lesz ez.

 

Pereznek nagyon örülök!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  

1 órával ezelőtt, pb69 írta:

És akkor tegyük hozzá, hogy Keny (akié a RetroShock) messze a magyar online netes tartalomkészítői közösség krémjében van, az egyik legértelmesebb és legösszeszedettebb közülük. Nem mindenben értek vele egyet, de meglehetősen elgondolkodtató és mély tartalommal bíró videói is vannak. A megvalósítási minőség is parádés, de ez most ilyen téren irreleváns.

Ami miatt ezt felhoztam, hogy mennyire szomorú látni, hogy még egy ilyen intelligens és értelmes embert is mennyire el tud vakítani bizonyos esetekben a harag és a gyűlölet. Amivel persze legtöbb esetben magát fosztja meg még nagyobb élményektől és élvezetktől, de hát ez van. Sok más gyűlölködőnek viszont pont ő adja a táptalajt és az igazolást. És ha ő ilyen, akkor tényleg mit várjunk a primitív "vérpistikéktől", akik sok esetben a cipőjüket se tudják bekötni, olyan értelmi szinten vannak.

Na pont ez a bajom azzal, ahogy a Mercedeshez viszonyulsz. Kiválóan megfogalmaztad. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 4 héttel később...

Ha ennyire hangoztatja kedves Lewis, hogy ő elsősorban nem a fizetésért vezet, akkor fogadja el az ajánlatot, amit adnak neki és ne tegyen úgy, mint aki a világ első embere lenne, mert tudtommal nem az. Vagy meghajlik a munkáltatói óhaja előtt, vagy menjen zenei pályára vagy tudom is hogy hova. És jöjjön Russel. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

9 perccel korábban, Bence1997 írta:

És jöjjön Russel. :D

Én sem bánnám, ha lenne egy "kis" változatosság. Amúgy szerintem nem elsősorban a pénzen múlik, hanem Hamiltonnak BLM jellegű követelései vannak szerintem. Pozíciókat akar szerintem a Mercinél / Daimlernél és reformokat. Ha én lennék ott a vezérigazgató, igencsak zokon venném, ha a pilótám akarná megmondani, hogy mi legyen. De Hamilton szempontjából is érthető lenne a követelés.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

9 perccel korábban, Donát írta:

Én sem bánnám, ha lenne egy "kis" változatosság. Amúgy szerintem nem elsősorban a pénzen múlik, hanem Hamiltonnak BLM jellegű követelései vannak szerintem. Pozíciókat akar szerintem a Mercinél / Daimlernél és reformokat.

Nekem úgy rémlik, hogy intézkednek majd ez ügyben. Most nem rémlik, de mintha Toto bátyánk mondta volna, hogy mindenképpen foglalkozni fognak ezzel a kérdéssel és már idén (vagy az elkövetkezendő években) látni fogjuk a változást. Ez nem elég Hamiltonnak? :?

11 perccel korábban, Donát írta:

Ha én lennék ott a vezérigazgató, igencsak zokon venném, ha a pilótám akarná megmondani, hogy mi legyen. De Hamilton szempontjából is érthető lenne a követelés.

Érthető persze, de ő egy alkalmazott. Ha egy cég vezetőjének döntenie kell, hogy egy alkalmazott óhajainak hajt fejet (aki mindig az év dolgozója, kimagasló teljesítményt mutat évről-évre) akkor persze mérlegeli a helyzetet, hogy mi legyen, de valószínűleg inkább meneszti az illetőt, ha éppen úgy áll a helyzet. Ha nem lenne krízis a korona miatt, Hamilton minden követelését valószínűleg elfogadnák. Mindenképpen az lenne számukra a legjobb döntés, ha Hamilton félretenné a BLM -es kötelezettségeit és elfogadná az ajánlatot, ezzel a csapat nyer, hiszen Hamilton piszok jó pilóta, simán bajnokok lesznek így.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 3 héttel később...

Azóta kiderült miért csak 1 év:

 

„Közösen állapodtunk meg az egyéves hosszabbításban” – mondta Wolff. „Először is, óriási szabályváltozás érkezik 2022-ben, és meg akarjuk várni, hogyan változik addig a világ, a cégünk, és a másik oldalt pedig nagy későre hagytuk a döntést.”

„A két bahreini verseny között akartuk megtárgyalni a szerződést, de azután persze Lewis nem érezte jól magát. Végül csak karácsony előtt kezdtük el a tárgyalásokat. Fontos volt, hogy a lehető leghamarabb megállapodjunk, ezért úgy döntöttünk, hogy a 2022-re és az azt követő időszakra vonatkozó tárgyalásokat elhalasztjuk 2021 második felére.”

 

Wolff elmondta, hogy a koronavírus-járvány miatti bizonytalanságok – és annak hatása a csapatok költségvetésére - miatt még nem tudtak megegyezni bizonyos dolgokról hosszútávon, ezért úgy gondolja, hogy nyáron már sokkal kényelmesebben tudnak majd egyeztetni 2022-ről.

„Rengeteg bizonytalanság van most, ami hatással van a sportunkra, a bevételeinkre, a TV közvetítésekből származó bevételekre, a szponzori megállapodásokra. A Daimler és a Mercedes is nagymértékben átalakul jelenleg az elektromos közlekedés felé, ez pedig nagy befektetést igényel. Egy olyan pénzügyi valóságban élünk most, ami nagyon eltér az elmúlt évek helyzetétől.”

„Ennek ellenére teljes mértékben egy pályán vagyunk, Lewis, én, de a teljes Mercedes csoport is, és soha nem voltak ellentétes véleményeink. Úgy éreztük, hogy jó szerződést tudunk kötni 2021-re, azután pedig már idén nyugodtabban – és hamarabb – tudunk majd beszélni a jövőről. Ez nem csak 2022-re, hanem az azt követő időszakra is vonatkozik. Erről nem akartunk az interneten videókonferenciákkal megállapodni karácsonykor és január végén.”

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az nehezen tudtam volna elképzelni, hogy ne állapodjanak meg az idei szezonra, azt viszont nem zárnám ki teljesen, hogy 2022-ben ne lenne realitása annak, hogy Hamilton nem a Mercedesszel folytatja (már ha folytatja). Úgy gondolom a szerződés hosszával kapcsolatban lehetett nézetkülönbség (az összes többi részlet, ami állítólag "kiszivárgott" csak porhintés volt, vagy egyenesen kamu) és még azt is megkockáztatnám, hogy nem Hamilton, hanem a Mercedes akart volna hosszabb kontraktust kicsikarni. Persze ez is csak találgatás a részemről.

 

Super Bowl LV (spoilerbe teszem, ha valaki még nem látta volna)

 

Spoiler

Teljesen váratlan volt ez az eredmény, ha sima győzelmet mondtak volna erre a döntőre, akkor maximum a Chiefs gálaelőadását tudtam volna realitásként elképzelni. Az rendben van, hogy egy teljesen felforgatott, foghíjas támadófallal kellett felálnia a Kansasnek, de ezzel együtt, amit a Tampa Bay csinált az zseniális volt. Todd Bowlesnak jár a legnagyobb elismerés, aki nagyon változatos playeket hívott be, a Cover 2-t végig remekül tartották, amiből passzjátékkal nem, csak futással lehett volna kimozdítani őket, hogy az egyik safety-t felcsalják vele, de behívott két cornerbackes blitzet is Bowles (ezzel együtt a legkevesebbet blitzeltek, mert nem is volt rá igazán szükség), a line of scrimmage környékén pedig brutálisan dolgozott a defense. Ndamukong Suh az első néhány Detroiti évében volt ennyire domináns, Mahomest levegőt venni is alig hagyták. 


Ebben a sztoriban azért érdemel néhány szót Belichick és a NE is. A tavalyi szezon során is, de a Titans elleni csúfos playoff kiesés után mindenképpen megjelentek azok a hangok az edzői stábból is, hogy Brady már leszálló ágban van, miközben ő azt nehezményezte, hogy nem kapja meg a kellő célpontokat a támadóegységben. Ezek után sokan felvonták a szemöldöküket, hogy pont a Tampához igazol, akinek az egyik legrosszabb győzelem/vereség recordjuk van a major sport franchiseok között és több, mint 10 éve nem voltak Super Bowlban... de azért volt itt két Pro Bowl szintű elkapó, egy nagyon tehetséges ezdői stáb és már tavaly az amúgy nem túl acélos defense az utolsó 6 meccsen Top 5-ben volt a teljesítményével. Ez az elegy állt össze idén, kiegészülve újabb reaktivált, vagy csúnyábban mondva összekukázott kulcsemberekkel és Brady a mentalitásával egy új kultúrát teremtett a csapatnál. Külön foglalkozott a csapattársaival, elhitette velük, mondjuk megtanította őket nyerni. Megmutatta, hogy Belichick nélkül is tud nyerni, most már egyedül több SB-t nyert, mint bármelyik másik csapat, 5 SB MVP cím, az első irányító, aki hazai csapatként tud SB-t nyerni, the GOAT is the GOAT... vagy, ahogy Tőrös Balázs mondta Vince Carterről, "félig ember, félig bazmeg"!

 

Azért annyit még a végére, hogy ugyan mindig a győztesekre emlékeznek és itt Brady volt a döntő sztárja, de egyértelmű, hogy Mahomesé a jövő. Gyakorlatilag folyamatosan menekülnie és improvizálnia kellett, nem is volt 100%-os a lába, de így is olyan dobásokat engedett el, hogy ez az ember félelmetes. Vannak megdönthetetlennek tűnő rekordok, ilyen Brady 7 SB győzelme is, de ha van irányító, aki ezt felül tudja múlni - akkor az alapján, hogy már ilyen fiatalon is ennyire magas szinten játszik és ennyire sikeres is - akkor azt mondom, hogy Mahomes egy napon, ha egészséges tud maradni eljuthat ide, vagy ennek a közelébe.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 1 hónappal később...
  • 2 héttel később...

Bahrein GP

 

Mekkora futam volt ez a tegnapi! Rég volt ennyire izgalmas, kiélezett, fej-fej melletti csata az utolsó körökben. Remélem ez nem csak ilyen eseti jellegű volt, hanem a szezon végéig is kitart majd. Ugyan nyert a Mercedes, de az egész hétvége alapján még mindig a Red Bullt és elsősorban Verstappent érzem a legjobbnak, mindenesetre egy érdekes szezon lehet itt még a Turbo-Hybrid éra első nagy korszakának a végén. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 3 héttel később...

Imolai nagydíj: Szép volt Max, ez a rajtnál és az első kerékcsere után megvolt a hollandnak. Hamilton megint szerencsés, de ezt már megszokhattuk. Kicsúszik, megtöri a szárnyát, visszatolat, erre mi történik? Piros zászló, mert Bottas és Russel összeakadt. Ami már nem azért, de milyen dolog már? Most nem összeesküvést szövök, nem is gondolom, hogy ez történt. De komolyan: Bottas mi a francnak van a mezőnyben? A szabadedzésen és az első két szakaszban az időmérőn ott van a top4 -ben, majd az időmérő végén egyszer csak elmegy minden, a futamon meg komolyan egy Williams is leelőzi majdnem? :facepalm:

Imola amúgy szuper helyszín, de esküszöm, alig várom már a jövő évet, ez a DRS meg menjen már feledésbe. Hamilton a 9. helyről olyan simán feljött a 2. helyre, hogy csak lestem. Egyedül a Norris-Leclerc párosnál akadt meg egy kicsit, hiszen Leclerc kihasználta az előtte lévő Norris szélárnyékát, így tudta kivédeni Hamilton támadásait körökön keresztül. Norris meg jól védekezett egy Merci motorral, valószínűleg egy másik motorral egy kör alatt átment volna Lajos a fiatal briten.

Amúgy gratulálok Norrisnak is. Remekül ment egész hétvégén.

Perez amilyen jót ment tegnap, ma hibát hibára halmozott, sajnálom őt, remélem lesznek jobb hétvégéi. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ki mit szól a kalamajkához, ami jelenleg a foci világában folyik? :) (szuperliga, UEFA-topklubok konfliktus, a topklubok kizárása mindenhonnan)

 

Szerintem a szuperliga ebben a formában egy elcseszett ötlet. De amúgy valószínűleg nem lesz az egészből semmi amúgy, majd megegyeznek, kapnak az érintett klubok egy kis extra pénzt, aztán minden marad úgy, ahogy eddig.

Szerkesztve: - Yoda József
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

45 perccel korábban, Iqvi írta:

Miért van ekkora felháborodás ekörül? Mármint, miben különbözne ez az UEFA-tól vagy a FIFA-tól? Laikusként kérdezem.

Az egyik probléma amit sokan nehezményeznek szerintem jogosan, hogy a Ligában való szereplés kizárólag a pénzen múlik, leszámítva 4-5 helyet. De amúgy a részvételért befizetik a nagy csapatok az összeget és ennyi, kiesés nincs, azt a pár helyet leszámítva, de az is olyan ahogy olvastam, hogy nem az utolsó 4 cserélődik, hanem megvannak a fix Ligatagok és a 4 helyre lehet kvalifikálni a többi csapatnak akik szeretnének.

 

58 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Szomorú és szánalmas. Főleg a reggeli Pérez interjú fényében. Még, hogy ők akarják megmenteni a futballt.

 

Pláne gáz és nonszensz azzal érvelni, hogy a 10 éveseket akarják bevonzani akiket a videójátékok érdekelnek. Az akit eddig nem érdekelt a foci azt ez után se fogja, akit meg igen az a videójátékosok közül is követte enélkül is.

Szerkesztve: - Darth Cupsy
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

De amúgy a részvételért befizetik a nagy csapatok az összeget és ennyi,

 

Az első évben a liga szponzorától a csapatok kapnának egy rakat pénzt :) kb. annyit, amennyi kihúzná őket a jelenlegi gazdasági helyzetükből. Nem véletlen, hogy pont ez a 12 topklub alapította ezt a cuccot, ők azok a topklubok amelyek a jelenlegi pandémia okozta gazdasági helyzetet megsínylették.

 

A PSG-nek nincs szüksége pénzre pl., nincsenek is ott :D ellenben ha ezt a 12 csapatot kizárják, a BL nekik free real estate :D a Bayernt leszámítva.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szuperliga

 

Maga a kezdeményezés egy régóta formálódó és a jelenlegi gazdasági folyamatokból szervesen következő jelenség eredménye. A nagy és befolyásos csapatok már évtizedek óta próbálták a hatalmukat és beleszólásukat növelni a pénzek elosztásába és a számukra minél kedvezőbb feltételek kiharcolásába. Itt van egy érdekes történelmi adalék 1998-ból, a Szuperliga 2000/2001-es szezontól való elindításáról: https://kassiesa.net/uefa/news/template.html?19980719

Sokáig azonban ez leginkább egy ilyen bargaining chip volt a nagy klubok részéről az UEFA-val való tárgyalások során, hogy jobb alkúpozícióból követlhessenek számukra ideális feltételeket egy egy reform időszak előtt. Ennek következtében harcolták ki először a Bajnokok Ligája mezőny (és így a számukra juttatható helyek) bővítését, a több garantált fix pozíciót a BL főtáblán és - az idő közben a Szuperliga árnyékában elhomályosult - 2024-től induló BL reformot is, több mérkőzéssel, vigaszággal, nagyobb pénzekkel. 
Ami miatt ez a jelenlegi helyzet más lehet, mint a korábbi években beharanozott hasonló érdekellentétek az a Covid miatt felerősödő válság. Fontos leszögezni, hogy bizonyos csapatok egyébként is komoly adósságot görgettek maguk előtt, még a pandémiát megelőzően is, de a válság erre még rá is játszott és ezen a ponton egy ideális kiugrási lehetőséget is láthattak a csapatok arra, hogyha tényleg el akarnak mozdulni a szakadás és ezzel együtt az önszerveződés irányába, akkor most kell cselekedniük. 

 

A másik fontos faktor, ami miatt ez megérné ezeknek a csapatoknak, hogy itt fix garantált bevételt (nem mellesleg lényegesen nagyobbat) viheténének haza, mintha az UEFA versenysorozataiba igyekeznének. Ráadásul több csapatnak az is gondot okozott sokszor, hogy kvalifikálni tudja magat a legrangosabb európai sorozatba, a Bajnokok Ligájába. Hiába a BEK/BL második legeredményesebb csapata az AC Milan, már hosszú évek óta nem tudtak bejutni a BL csoportkörbe sem és hasonló gondokkal küzdöttek olyan nagy múltú csapatok (amelyek talán nem véletlenül, de ott vannak a Szuperliga alapítói között is), mint a Machester United, Arsenal, Internazionale, vagy akár a Liverpoollal is előfordult nem egyszer az elmúlt évtized során, hogy nem tudott bejutni a BL főtáblára. Ez pedig a nemzetközi mérkőzések bevételeiből befolyó és az UEFA által kiosztott pénzek mennyiségét tekintve akár arról is dönthet, hogy pénzügyileg sikeres volt egy adott csapat az adott évben, vagy nem. A garantált Szuperligás helyek mellett, ami legalább ilyen fontos faktor az a közvetítési pénz elosztásának a kérdése. A jelenlegi UEFA rendszernél jóval kedvezőbben, saját kézbe vennék a csapatok a befolyó összeg elosztását, így növelve a bevételeiket. 
Most pedig nagyon komoly válságban vannak ezek a top csapatok is. Nem csak a Barcelona, vagy a Real Madrid van gondban, de a Liverpool, az Arsenal, Juventus is, vagy ott van az az Inter, aki vezeti az olasz bajnokságot, úgy néz ki, hogy több, mint 10 év után meg is nyeri a scudettót és mégis 200 milliós kölcsönt kellett felvennie, hogy be tudja fejezni a szezont. Erre nyujtana egy gyors segélyt az belépési pénz, ami a liga elindulásakor már automatikusan járna és egy hosszabb távon is fenntartható modelt kínálna a nemzetközi megmérettetésre a csapatoknak.
Közvetítési szempontból a tradícióknál sokkal fontosabb, hogy a nagyobb bázissal, nagyobb eléréssel rendelkező csapatok játszanak egymással kiegyenlítettebb erőviszonyok mellett mérkőzéseket, mint a Bajnokok Ligája jelenlegi formája, ahol a nézettség az utóbbi időszakban visszaesett. Nem csak Európában, hanem a futball további terjeszkedésére elsősorban kijelölt Ázsiára pedig különösen igaz az, hogy szívesebben néznének az emberek egy Real Madrid vs. Juventus rangadót, mint egy Real Madrid vs. Basaksehir mérkőzést.

 

Ennek a reformnak persze nem csak nyertesei lennének. Azok a kis és középcsapatok, akik eddig álmodozhattak arról, hogy bejuthatnak a Bajnokok Ligájába és megmérkőzhetnek a legnagyobbak ellen, ez az álom nagy valószínűséggel szertefoszlik (az alapítók ugye nem eshetnének ki a Szuperligából, de lenne első köben elvileg 5 tag, akik cserélődnének). A másik negatív következmény, ami az eddig ismert labdarúgás rendszerének beláthatatlan mértékű változását hozná magával, a nemzeti bajnokságok elinflálódása lenne. A bajnoki címen kívül sok motivációt amiért küzdhet egy csapat ebben a renszerben nem találnánk, a Szuperligában a nagyok ugyanis automatikusan szerepelhetnének és felvehetnék az azzal járó hatalmas összegeket. Ezzel még az eddigi erőfölényükön is jóval túllépve torzíthatnák a bajnoki versengést, mivel még nagyobb erő, még több pénz, komolyabb minőség összpontosulna náluk a nemzeti bajnokságban érdekelt, de a Szuperligába be nem engedett versenytársaikkal szemben. A tulajdonosi körnek pedig azért is érne meg ez így, mert adott esetben a csapatok fejlesztésére sem kellene annyit költeni, hiszen nicsen ott a nyomás, hogy kvalifikálni kell magunkat az elit sorozatba, oda mindenképpen bejutunk és az ottani pénzt így is megkapjuk. Ez tehát nem csak az eddig UEFA versenysorozatokat, hanem a futball nemzeti szintjét is devalválná és sokkal inkább a jelenleg is meglévő tendenciára, a minél nagyobb globális brandé válásra mennének rá. 

 

Amikor arról beszélnek mindkét oldalról, hogy itt labdarúgást akarják megmenteni, az egy hatalmas bullshit. Mindenki a saját érdekeit nézi, ezért is kifejezetten visszatetsző, mikor a FIFA, UEFA, vagy a tv társaságok közül a Sky most az igazság bajnokaiként tetszelegnek. A Premier League (ami annak idején szintén egy szakadár liga volt), mint a Sky egyik zászlóshajója élen járt a futball kommercializálódása és kiárusítása tekintetében. Érdekes módon mikor tavaly kiderült, hogy nem lehetnek nézők a stadionokban 15 fontot akartak legombolni PPV keretében a nézőkről egy Manchester United vs. Burnley (!) mérkőzésért, aztán most büszkén kiállnak, a kapzsiság és a nyerészkedés ellenében. A FIFA/UEFA páros morális magaslatról előadott szónoklatai már önmagában megmosolyogtatóak, de mikor az UEFA elnöke annak a Nasser Al-Khelaifi-nak köszöni meg a tisztessége kiállást, aki a katari állammal a háta mögött gyakorlatilag leuralta a teljes francia bajnokságot, a számolatlanul a PSG projektbe öntött pénzekkel (és különösen a Neymar transzferrel) destabilizálta az átigazolási piacot, közben röhögve az FFP szabályokon, mindezt a vb történelem legundorítóbb világbajnokságának megrendezéséért... komolyan azt nem értem, hogy nem szakadt be Ceferin feje fölött a mennyezet. Azt is elfogadom, hogy az is vérlázító volt, ahogy a Juventus elnöke kijátszotta őket, végig hitegette a bentmaradásról, majd a hátuk mögött már az elszakadást szövögette, de ne próbáljon már meg nekem az UEFA a morális hős szerepében tetszelegni!

 

Amit Perez felhozott érvekként a gazdasági részét meg lehet érteni (a szolidaritási alap keretében egyébként éves szintre lebontva négyszer több pénzt is csurgatnának vissza lefelé az alsóbb szintekre, mint amit az UEFA eddig tett), a piacszerzés és a fiatalabb korosztály bevonása terén is van igazság abban, amit mond, de egy ilyen horderejű változás kereszülviteléhez komolyabb tervezés szükségeltetett volna. Mind a 15 alapító taggal meg sem állapodtak, rengeteg részletet, játékvezetés, hivatalos kezdés, játékos szerződések szabályozása ki sem dolgoztak, inkább csak beleugrottak gyorsan mielőtt az UEFA bejelentette a reformtervét. Innentől kezdve ez leginkább egy chicken gamere hasonlít, az UEFA részéről is megtörtént a fenyegetőzés és akkor ki rántja el hamarabb a kormányt. Nem kérdés, hogy nagyobb veszíteni valója az UEFA-nak van, mert tetszik, nem tetszik a futball nélkülük is működik, nézettséget és pénzt generáló csapatok nélkül viszont nem, de azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Szuperliga terve végül ne maradjon egy ilyen besült partizán akció, aminek a végén - most is jobb feltételeket kicsikarva - megegyezzenek a felek.... egyelőre, aztán lehet előről kezdeni az egészet, mert itt egy jelenséggel harcolnak a futball romantikusok. Akkora biznisszé vált a futball, hogy ezek a folyamatok szerintem elkerülhetetlenek!



Forma 1

 

Eddig két nagyon jó futam volt ebben az évben, ha sikerülne tartani ezt a tendenciát ez egy nagyon emlékezetes szezon lehetne egy korszak végén. 
Már az időmérő is nagyon jó volt az első 8 pilóta ennyire közel egymáshoz az egy körös tempót tekintve utoljára 2012-ben volt, ráadásul ide még Sainz mindenképpen beférhetett volna és akár még Tsunoda is.  A futam pedig fordulatot, drámát, izgalmat bőven tartogatott. 


Utoljára ennyire közel a Mercedeshez a Ferrari tudott lenni 2018-ban, az hogy melyik a legjobb csapat szerintem valamennyire pályafüggő is lesz, olyan nagy különbségekre azonban nem számítanék, hogy annyival előrébb lesz a Red Bull, vagy a Mercedes egy egy pályán, hogy ne lehetne őket megszorítani. Ez pedig a versengés szempontjából nagyon jót tehet a Forma 1-nek. Amilyen kiélezett csatát hozott a Bahreini szezonnyitó, az itt is megtörténhetett volna, mivel Hamilton a végén nagyjából azt a tempót tudta hozni, mint Verstappen, akár a végén is közel lehetett volna hozzá.... akkor pedig akár kaphattunk volna egy olyan jó csatát Imolában, amihez nekem személy szerint a legjobb Forma 1-es élményeim kötődnek, az Alonso vs. Schumacher párharcokat nézve 2005-ből és 2006-ból. Ebbe rondított bele az a kis szerencsétlen hiba, amiben szerintem benne volt az is, hogy idén már másodszor (két futam alatt ez nem valami jó arány) rontott a boxban a Mercedes szerelő csapata. Innentől kezdve szerintem Hamilton túltolta, ha ott van vissza majdnem 2 másodperc közte és Verstappen között, akkor lehet nem is siet annyira utolérni őt és nem erőlteti túl a lekörözöttek megelőzését, bár ott tényleg nagyon szerencsétlenül jött ki, hogy Russell nagyon előzékeny volt, Hamilton pedig nem számított rá és így csúszott le nagyon a nedves ívre. 


Verstappen remekül ment, rengeteget fejlődött az utóbbi években, ennyire tisztán, éretten és agresszíven megkozckáztatom senki nem tud vezetni a jelenlegi mezőnyben (még Hamilton sem), pont annyira volt kemény a rajtnál ahogy kellett, egy kisebb megingást (mikor a Safety Car mögött kicsúszott, de még pont vissza tudott jönni az élre) leszámítva gyakorlatilag tökéletesen ment és aki, Palikot idézve ilyen "látványtalanul gyorsan" tud menni ezek között nehézkes és változó körülmények között is ennyire stabilan az nem csak gyors, de egy igazi világbajnok alkat!
A Bottas - Russell baleset kapcsán én nem tudnék igazságot tenni, szerintem mindketten hibáztak, Bottas nem figyelt, de Russell volt aki túlreagálta, elfért volna még, ezzel együtt szerintem klasszikus versenybaleset volt, az a kis purparlé utána pedig szerintem jó volt. Nem a cicaharc részére gondolok, de egy kis vagányság, keménység mintha hiányozna a Forma 1-ből és mindenre már megy a sírás rívás. Nem akarok nagyon nosztalgiázni, de pont ezen a pályán volt 2004-ben, mikor Schumacher kitette kicsit oldalra Montoyát, aki később csak annyit mondott, hogy "That's racing", aztán volt olyan is, hogy Montoya pakolta ki a pályáról Schumit, de nem volt ez mint most, hogy Russellnek már magyarázkodnia kell. Bottas mentségére pedig annyit mindenképpen fel lehet hozni, hogy az első futamon Bahreinben nem ment rosszul, csak a kiállásánál a boxban rontottak, itt pedig az elején mikor nedves pályán még nehezebb volt előzni sajnos nagyon beragadt Stroll mögé (úgy, hogy ő vizes körülmények között nagyon jó, Bottastól meg tavaly is láthattuk, hogy ez nem az ő asztala).

 

A McLarent (Hakkinen óta szeretem a csapatot) nagyon jó ismét az élmezőnyben látni, igazából Andreas Seidl 2019-es érkezésétől szabad szemmel is jól látható módon kapaszkodik felfelé a csapat. Először a konstruktóri negyedik hely a 3 nagy mögött, aztán tavaly kihasználva a Ferrari gyengélkedését ott voltak a Top 3-ban is a csapatversenyben, idén pedig ott tartunk, hogy saját erőből is képesek az élmezőnyben autózni, ezt láthattuk Norris időmérős körén is. Nagyon jó döntés volt visszatérni a Mercedes motorokhoz, de még visszatérve kicsit a csapatra nekem nagyon tetszik, hogy így felépítették a brand ázsióját is. A 'spygate' botrány után nagyon mélyen voltak, de mára szerintem az egyik legszerethetőbb, legjókedvűbb csapat lett belőlük. Kíváncsi leszek a belső dinamikára milyen hatással lesz az, amit már itt is meg kellett játszani, hogy a nagyobb nevű Ricciardonak el kellett engednie a gyorsabb Norrist (persze nem biztos, hogy mindig ő lesz a gyorsabb), úgy hogy ő korábban nem akart egy fiatal saját nevelésű tehetség (Verstappen - Red Bull) mögé beállni másodiknak. Jelenleg még nem tart itt, de Norrisnál még nem látni hol a plafonja, eddig szépen fejlődött, előrébb is juthat még, míg Ricciardo innen már szerintem inkább csak lefele mehet, de az bizos a jelenlegi erőviszonyokat elnézve is, hogy jobban járt volna, ha marad a Red Bullnál.

Akit még kiemelnék az öregek közül az Raikkonen. Elnézve Vettel eddigi szenvedését és számomra Alonso nagy várakozással kísért visszatérése is elmarad a figyelemreméltótól, Raikkonen eddigi szereplése, főleg a stabilan felépített Imolai futama nagyon szép eredmény volt, remélem azért Vetteléktől is látunk még valamit, hiányozna, már csak a nosztalgia miatt is a Vettel vs. Alonso csata és nem a mezőny alján!
 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

35 perccel korábban, Wilde írta:

Ráadásul több csapatnak az is gondot okozott sokszor, hogy kvalifikálni tudja magat a legrangosabb európai sorozatba, a Bajnokok Ligájába. Hiába a BEK/BL második legeredményesebb csapata az AC Milan, már hosszú évek óta nem tudtak bejutni a BL csoportkörbe sem és hasonló gondokkal küzdöttek olyan nagy múltú csapatok (amelyek talán nem véletlenül, de ott vannak a Szuperliga alapítói között is), mint a Machester United, Arsenal, Internazionale, vagy akár a Liverpoollal is előfordult nem egyszer az elmúlt évtized során, hogy nem tudott bejutni a BL főtáblára.

Na itt a pont. Ezek a csapatok jelenlegi státuszukat (lévén "nagy csapatként" vannak elkönyvelve) akarják az idők végezetéig konzerválni. Se kiesés, se felemelkedési lehetőség mások számára, semmi... Na de hol volt pl. a Manchester City akárcsak 20 évvel ezelőtt is? Ki-be járkált a Premier League és a másodosztály között...  A 80-as években mindenki a Chelsea-n szánakozott. Egészen döbbenetes ami most zajlik a futball terén.  Perez szavai után azok sem lennék meglepődve, ha kitalálnának egy saját sportágat saját szabályokkal (pl. 90 perc csökkentése stb.), amely majd csak egyre kevésbé fog emlékeztetni a ma ismert labdarúgásra. Tisztára mint a 19. században, amikor fokozatosan különvált a rögbitől. 

Szerkesztve: - Nute Gunray
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.