Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Az egyik fő ok nálam egyébként a konzol-vásárlásra a Battlefront 3 volt. Az előző résszel nem játszottam és a gameplay videók alapján ma már nem is érdekelne, ez az új viszont elképesztően pazarul néz ki függetlenül a bolygók és a módok számától. Alig várom, hogy belevessen magam. Csak időm is legyen vele játszani.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Tegnap végre befejeztem Ríviai Geralt történetét nem volt ez egy rövid utazás, sajnos a pontos játékidőt nem tudom megnézni, mert szerintem az 1.07-es patch-nél lenullázta a számlálót, mert jelenleg 2 nap és x órán áll, de az elmúlt 2 hétvégén a gép előtt ültem fél napokat, meg előtte is belefektettem jó pár órát :) felfedeztem az összes kérdőjeles helyszínt, az összes küldetést megcsináltam amibe csak belebotlottam, leszámítva 3-at amit az 1.07-es patch bebugolt illetve a gwynt-tel nem boldogulok icon15.gif, de mindezek ellenére nem találtam meg az összes fegyver/páncél fejlesztés tervrajzot :( egyedül a medvéből van meg minden remekmívűig, meg macskából az ezüst kard és a mellvért, a többinél valahol mindig hiányzik az egyik lépcsőfok icon15.gif

Szerkesztve: - Darth Cupsy
Hozzászólás ideje:

Sajnos én még az utolsó nagy csata előtt állok. Az 1.07-es patch nálam vállalhatatlanul lelassította a játék, az 1.08-as (ami az 1.07-est javította...) óta meg időm nem volt rá. Talán a jövő héten letudom végre én is.

  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Mad Max: bár csak szeptember 4-én jelenik meg kis hazánkban, van annak előnye, ha az ember a PC Gurunak dolgozik. Előbb ért ide a kód, mint a doboz a lemezekkel, így Steamről hamar lekaphattam már tegnap, hogy aztán ma frissen, üdén belevessem magam a pusztasági száguldozásba. (Nem is baj, hogy Steamről előtölthettem, négy lemezen terpeszkedik ez a kis játék.) Nos, hét órát öltem bele, és tulajdonképpen csak egy programhiba miatt "léptem ki." Amúgy nem bugos, lehet hogy ezt már csak a PC-m nem bírta, mert amikor levettem a fülhallgatót hallottam meg, hogy minden venti sikít már, úgy próbálja hűteni szegény gépet. :)

Ami a játékot illeti. Furcsa volt a Witcher 3 után Keszeget V6-osra cserélni (sajnos a V8-as motor még nem beszerezhető, és V6-osból is csak egy szolid ménes van Cumb raktárán), egy lóerőt vagy 160-ra, de a két játék sok dologban egyezik. Geralt pénzért vállal küldetéseket, Max roncsokért. Mindketten szabadon járhatják a világot, megkötést csak az ellenség ereje jelent. Mindkettő jó harcos, csak míg Geralt karddal hadonászik, addig Max az öklét használja (a harcrendszer leginkább a Batman: Arkham...-játékokéra hajaz), illetve ha a kezébe kerül, kést, bárdot, buzogányt, meg néha két őszinte balegyenes között felkeni egy delikvens agyvelejét a falra, mert sajnos annak elég durva hatásai vannak, amikor shotgunnal vizsgálja meg valaki manduláját. Igen, Max is ugyanolyan véresen intézi az ügyeit, mint Geralt.

Na de hős Witcherünkkel ellentétben itt bizony a paci a lényeg. Bár Keszeg is fejleszthető volt egy minimális szinten, Max lovát, azaz ménesét, a Magnum Opust saját szánk íze szerint a festéstől a turbón és matricákon át a gallytörőig mindent mi szerelhetünk fel, összehozva kedvenc gyilkos versenyautónkat vagy házhoz érkező tankunkat. A játékban nagyon nagy szerepe van az autós kalamajkáknak és bizony sok függ Opusunk képességétől. Felpáncélozva ugyan strapabíró és a könnyebb kocsikat simán elcsócsálja, viszont egy konvojos autósüldözésben nem tudja tartani a lépést. Ha könnyebbre vesszük a figurát, sérülékenyebbé válik (na, azért nem lesz belőle hímes tojás), de begyorsul. Persze, ott vannak az olyan finomságok is, mint az úttartás, a manőverezhetőség, vagy éppen a védelem, mint mondjuk néhány tüske a keréken, ami defektet okoz az ellen kocsijának, vagy pár ezer tüske a kasznin, ami leböki az ellenséges sofőröket, ha jól manőverezünk. De ha ez nem tetszik, nosza, fejlesszük kicsit a harpoont, amivel akár a sofőrülésből is kikaphatjuk a rosszarcúakat, vagy ami még jobb, a motort kirántani a helyéről. Baromi sok lehetőség van arra, hogy hogyan intézkedjünk. Vagy lusta vagy mindig átalakítani a kocsidat? Nosza, irány a placc, nyírd ki a bandákat és lopd el a kocsijukat. Ha visszaviszed az erődbe, onnantól bármikor elérhetőek lesznek.

Persze nem csak délutáni kocsikázásról szól a játék. Sztori is van, bár azzal jól nem foglalkoztam ebben a hét órában, inkább roncsgyűjtéssel foglalatoskodtam, meg erődöket foglaltam el, meg ilyenek. Kicsit be is előztem a tutorialt, de ez is mutatja, hogy a játék technikailag az elejétől kezdve teljesen szabad. Simán megcsináltam olyan dolgokat, amiket a tutorial csak később mutatott meg. Apropó, erődelfoglalás, na, ez baromi jópofa. Eddig ötöt vettem be (egy top dog bázissal), és szerencsére egyik sem volt ugyanolyan, mindegyik más-más megközelítést igényel - az egyetlen szépséghiba, hogy a vége ugyanoda fut ki: robbantsd fel ezt, öld meg azt. Ráadásul jó lenne egy lopakodás funkció, azzal még fel tudták volna dobni.

Ami a többi mellékküldetést illeti, eleddig kettőt kaptam - mint írtam, baromira beelőztem a játékot -, az egyikben kutyamentés volt, a másikba egy foglyot kell élve visszajuttatnom a főnökének, itt halt ki a gép. Eleddig elég változatosnak tűnik, akárcsak a főküldetések. De ami beszippant, az a hangulat. A szabadság a semmiben, a sivatag amúgy gyönyörű, és változatos. Az éjszaka és a nappal dinamikusan változik, amikor meg jön egy homokvihar, na, az megkeseríti az ember életét. Ha valaki szereti a Mad Max világát, vagy a Jast Cause sorozatot, az ezt is szeretni fogja. Nekem nagyon bejött eddig, persze, még nagyon az elején járok.

Hozzászólás ideje:

Tudtok abban segíteni, hogy hol tudnék HDMI 2.0 kábelt venni? Beírtam árgépbe, de úgy látom nem nagyon tudja értelmezni a 2.0 kitételt.

 

Azért kérdezem, mert az Xbox-om néha elveszíti a HDMI jelet és ezen az oldalon: http://forums.xbox.com/xbox_support/xbox_one_support/f/4277/t/1634856.aspx olvastam, hogy a HDMI 2.0 megoldást nyújt a problémára.

 

Az idézett oldal szerint 2014 január óta elérhető a HDMI 2.0.Viszont magyar oldalakon még nem nagyon látom, hogy lehetne rendelni. Mi az igazság ezzel kapcsolatban?

Hozzászólás ideje:

Tudtok abban segíteni, hogy hol tudnék HDMI 2.0 kábelt venni? Beírtam árgépbe, de úgy látom nem nagyon tudja értelmezni a 2.0 kitételt.

 

Azért kérdezem, mert az Xbox-om néha elveszíti a HDMI jelet és ezen az oldalon: http://forums.xbox.com/xbox_support/xbox_one_support/f/4277/t/1634856.aspx olvastam, hogy a HDMI 2.0 megoldást nyújt a problémára.

 

Az idézett oldal szerint 2014 január óta elérhető a HDMI 2.0.Viszont magyar oldalakon még nem nagyon látom, hogy lehetne rendelni. Mi az igazság ezzel kapcsolatban?

Én ezt találtam, nem tudom, hogy erre gondoltál-e.

Hozzászólás ideje:

Mad Max: bár csak szeptember 4-én jelenik meg kis hazánkban, van annak előnye, ha az ember a PC Gurunak dolgozik. Előbb ért ide a kód, mint a doboz a lemezekkel, így Steamről hamar lekaphattam már tegnap, hogy aztán ma frissen, üdén belevessem magam a pusztasági száguldozásba. (Nem is baj, hogy Steamről előtölthettem, négy lemezen terpeszkedik ez a kis játék.) Nos, hét órát öltem bele, és tulajdonképpen csak egy programhiba miatt "léptem ki." Amúgy nem bugos, lehet hogy ezt már csak a PC-m nem bírta, mert amikor levettem a fülhallgatót hallottam meg, hogy minden venti sikít már, úgy próbálja hűteni szegény gépet. :)

Ami a játékot illeti. Furcsa volt a Witcher 3 után Keszeget V6-osra cserélni (sajnos a V8-as motor még nem beszerezhető, és V6-osból is csak egy szolid ménes van Cumb raktárán), egy lóerőt vagy 160-ra, de a két játék sok dologban egyezik. Geralt pénzért vállal küldetéseket, Max roncsokért. Mindketten szabadon járhatják a világot, megkötést csak az ellenség ereje jelent. Mindkettő jó harcos, csak míg Geralt karddal hadonászik, addig Max az öklét használja (a harcrendszer leginkább a Batman: Arkham...-játékokéra hajaz), illetve ha a kezébe kerül, kést, bárdot, buzogányt, meg néha két őszinte balegyenes között felkeni egy delikvens agyvelejét a falra, mert sajnos annak elég durva hatásai vannak, amikor shotgunnal vizsgálja meg valaki manduláját. Igen, Max is ugyanolyan véresen intézi az ügyeit, mint Geralt.

Na de hős Witcherünkkel ellentétben itt bizony a paci a lényeg. Bár Keszeg is fejleszthető volt egy minimális szinten, Max lovát, azaz ménesét, a Magnum Opust saját szánk íze szerint a festéstől a turbón és matricákon át a gallytörőig mindent mi szerelhetünk fel, összehozva kedvenc gyilkos versenyautónkat vagy házhoz érkező tankunkat. A játékban nagyon nagy szerepe van az autós kalamajkáknak és bizony sok függ Opusunk képességétől. Felpáncélozva ugyan strapabíró és a könnyebb kocsikat simán elcsócsálja, viszont egy konvojos autósüldözésben nem tudja tartani a lépést. Ha könnyebbre vesszük a figurát, sérülékenyebbé válik (na, azért nem lesz belőle hímes tojás), de begyorsul. Persze, ott vannak az olyan finomságok is, mint az úttartás, a manőverezhetőség, vagy éppen a védelem, mint mondjuk néhány tüske a keréken, ami defektet okoz az ellen kocsijának, vagy pár ezer tüske a kasznin, ami leböki az ellenséges sofőröket, ha jól manőverezünk. De ha ez nem tetszik, nosza, fejlesszük kicsit a harpoont, amivel akár a sofőrülésből is kikaphatjuk a rosszarcúakat, vagy ami még jobb, a motort kirántani a helyéről. Baromi sok lehetőség van arra, hogy hogyan intézkedjünk. Vagy lusta vagy mindig átalakítani a kocsidat? Nosza, irány a placc, nyírd ki a bandákat és lopd el a kocsijukat. Ha visszaviszed az erődbe, onnantól bármikor elérhetőek lesznek.

Persze nem csak délutáni kocsikázásról szól a játék. Sztori is van, bár azzal jól nem foglalkoztam ebben a hét órában, inkább roncsgyűjtéssel foglalatoskodtam, meg erődöket foglaltam el, meg ilyenek. Kicsit be is előztem a tutorialt, de ez is mutatja, hogy a játék technikailag az elejétől kezdve teljesen szabad. Simán megcsináltam olyan dolgokat, amiket a tutorial csak később mutatott meg. Apropó, erődelfoglalás, na, ez baromi jópofa. Eddig ötöt vettem be (egy top dog bázissal), és szerencsére egyik sem volt ugyanolyan, mindegyik más-más megközelítést igényel - az egyetlen szépséghiba, hogy a vége ugyanoda fut ki: robbantsd fel ezt, öld meg azt. Ráadásul jó lenne egy lopakodás funkció, azzal még fel tudták volna dobni.

Ami a többi mellékküldetést illeti, eleddig kettőt kaptam - mint írtam, baromira beelőztem a játékot -, az egyikben kutyamentés volt, a másikba egy foglyot kell élve visszajuttatnom a főnökének, itt halt ki a gép. Eleddig elég változatosnak tűnik, akárcsak a főküldetések. De ami beszippant, az a hangulat. A szabadság a semmiben, a sivatag amúgy gyönyörű, és változatos. Az éjszaka és a nappal dinamikusan változik, amikor meg jön egy homokvihar, na, az megkeseríti az ember életét. Ha valaki szereti a Mad Max világát, vagy a Jast Cause sorozatot, az ezt is szeretni fogja. Nekem nagyon bejött eddig, persze, még nagyon az elején járok.

 

Még nincs fent torrenten. Ha fent lesz kipróbálom én is.

Hozzászólás ideje:

Csak ajánlani tudom, bár nem tudom, mennyire fog neked tetszeni - ha jól rémlik, nem szereted a GTA-jellegű játékokat, bár lehet, hogy keverlek valakivel. :S Vagy te csak azért nem szereted, mert bűnüzőt kell alakítani? :hmm: Én két napja nyomom folyamatosan, és imádom. Még a kezdeti félelmem, hogy a táborfoglalások unalmasak lesznek is marha szórakoztató (és elég változatos lett a bevehetőség), ami meg kifejezetten tetszik, hogy tényleg rengeteg felfedezni való van. A sztorival szinte nem is foglalkozom, csak amikor már nagyon ráfér az én kis Magnum Opusomra a fejlesztés, mert mondjuk most páncélos rosszarcúakkal küzdök, és a kaszni azt nehezen bírja. A Mad Max feeling nagyon benne van. Egyetlen dolgot tudnék eddig igazán negatívumnak felhozni: nincsenek motorosok. Pedig elég lényeges járművek a három jó Mad Max filmnek. Meg talán néhány kamion is jól mutatna, a kisteherautó a legnagyobb, ami van benne. De ezt leszámítva nagyon jól elkapták azt a beteg, nyomoasztó atmoszférát.

Ja, még egy kis negatívum: van néhány bosszantó bug. Nem rontják el a játékot - nem ilyen Batman: Arkham Knight vagy Assassin's Creed: Unity jellegű hibákra kell gondolni -, de az összképbe bezavarnak. Viszont bődületesen jól optimalizált, az árnyékok az egyetlen, amit le kellett vennem Very Highra, minden más Ultrán High-on van vagy Very Highon (sok beállításnál ez a max, de az árnyékoknál még van Ultra és Max). Egyedül a Max beállítást nem használom, az már megfogta a gépet.

Hozzászólás ideje:

Nem követem figyelemmel a játékpiacot, de ezen most megakadt a szemem: No Man's Sky. Ez valóban olyan király lesz, mint ahogy a fejlesztők és az eddigi információk igérik? Mert ha igen, akkor az egyik álmom fog valóra válni ezzel. Mindig is akartam olyan sci-fi játékkal játszani, ahol a végtelen és változatos galaxis áll rendelkezésre... Huh. A megjelenési dátumról van valami?

Hozzászólás ideje:

A megjelenési dátumról nincs különösebb hír. Anno 2015-re ígérték, de kezd nagyon úgy tűnni, hogy ez nem fog megvalósulni. Valóban ígéretesnek tűnik, bár engem a hasonló jellegű, de a klasszikus (Starlancer, X-Wing, I-War, Wing Commander) űrszimulátorokra emlékeztető Star Citizen jobban megragadott. Az eddig bemutatott videók jószerivel ugyanazt az egy metódust ismételgették, azaz elrepülsz egy bolygóra, ott leszállsz, mész egy kört, felszállsz és irány a következő bolygó. Plusz az eddigi információk alapján ehhez a változatos galaxishoz épp, hogy tartalom nem lesz. Nincs szó arról, hogy mi értelme van a felfedezésnek, mit kezdhetünk a megszerzett, felfedezett dolgokkal, lesz-e belső kereskedelem, politikai frakciók, történet vagy akármi. Én pillanatnyilag nem tudom elképzelni, hogy ebből működőképes játék lesz, mert mintha tényleg csak annyi lenne benne, hogy tessék, itt a galaxis, aztán röpködj benne fel s alá. Az meg nagyjából húsz percig szórakoztató.

Hozzászólás ideje:

Köszi a gyors választ. Igen, a videók alapján én is attól félek, hogy ez hamar unalomba fog átcsapni. Főleg ahhoz képest, hogy részemről már most elég nagyok a várakozások. De azért szédítő belegondolni, hogy csak egy bolygó bejárása több napba fog kerülni... Nyilván valami cél, kereskedelem, háború, bármi, szükséges, hiszen anno a felfedezők sem pusztán jókedvűkből mentek világgá... majd meglátjuk. Egyelőre engem megvett kilóra.

 

A Star Citizen-ről nekem egy haverom mesélt csak. A grafika nagyon szép (főleg az űrben), viszont az az infó eléggé letaglóztatott, hogy a játék tele van pénzért letölthető tartalommal, a haver azt mondta az egyik csúcsszuper űrhajóról, hogy érte kb. 160 000 Ft-ot is ki kell perkálni... Persze nyilván lehet a butított gépekkel is űzni az ipart, de ha jön valami gazdag g... és szétbombáz, az nem valami kellemes. Ha igaz a fenti összeg, ez a játék nem az én pénztárcámnak készül. Úgyhogy egyelőre a No Man's Sky sokkal jobban felkeltette a figyelmemet, de azok a félelmeim nekem is megvannak, mint amit te is írtál.

Hozzászólás ideje:

A Star Citizen-ről nekem egy haverom mesélt csak. A grafika nagyon szép (főleg az űrben), viszont az az infó eléggé letaglóztatott, hogy a játék tele van pénzért letölthető tartalommal, a haver azt mondta az egyik csúcsszuper űrhajóról, hogy érte kb. 160 000 Ft-ot is ki kell perkálni... Persze nyilván lehet a butított gépekkel is űzni az ipart, de ha jön valami gazdag g... és szétbombáz, az nem valami kellemes. Ha igaz a fenti összeg, ez a játék nem az én pénztárcámnak készül. Úgyhogy egyelőre a No Man's Sky sokkal jobban felkeltette a figyelmemet, de azok a félelmeim nekem is megvannak, mint amit te is írtál.

Igaz a fenti összeg, de így, ahogy a haverod tálalja, kissé elnagyolt az igazsághoz képest. Az a méregdrága hajó egy bazi nagy ágyúnaszád, amit eleve öt embernek kell irányítania. Tehát, ha egy gazdag faszi még meg is veszi, sokra nem megy még vele, és ha egyszer belefutnál, nem fogsz kekeckedni vele, mert az egy olyan hajó, ami egyetlen vadászgépet tényleg megesz reggelire. De valószínűleg az a legénység sem fogja egyetlen vadászgépre fecsérelni a lőszert. Amúgy annak a gunshipnek Redeemer a neve, ez az:

Red1.jpg

Természetesen vannak olcsóbb hajók is, jóval olcsóbbak, a legolcsóbb azt hiszem, 25 dollár. De, eleve, a játékot nem egy hajó megvásárlásával, hanem egy csomag megvásárlásával kezdheted el most. Merthogy még nem jelent meg, még fejlesztés alatt áll, csak már vannak kipróbálható részei (a hangárok és az Arena Commander modul, ahol űrcsatázni lehet). És ez a kipróbálható változat is csak alfa változat. Visszatérve a csomagokra, három van, a legolcsóbb 38 dollár, ez kábé 10 ezer forint, ami teljesen reális, nagyjából ennyi egy mai blockbuster új játék ára. Ezért kapsz egy fejleszthető hangárat, egy hajót, 1000 UEC (játékbeli pénz), és természetesen a játék egy- (ez még ki sem próbálható) és többjátékos (ez az Arena Commander, illetve nemsokára érkezik hozzá az FPS-mód, a Space Marine modul) módjához való hozzáférés. És ez arra is vonatkozik, amikor már 100% megvásárolható lesz a játék. Neked akkor már egy fityinget sem kell rá költened, sőt, ha most megveszed, még te leszel előnyben a jövőre kezdőkkel szemben - legalábbis egyelőre nincs arról hír, hogy lenulláznák azokat, akik eddig játszottak már vele. Ne is legyen, elég nagy kicseszés lenne.

Természetesen vannak drágább csomagok is, egész pontosan kettő. A legdrágább valóban combos, 19000 dollár, de abban a játék összes űrhajója, fegyvere, hangárja meg minden bizbasza jár, szóval komplett flottát vásárolsz, de kétlem, hogy sok olyan gazdag lenne, aki megengedheti magának, hogy csak úgy kiperkáljon 5 millió dollárt egy játékért, ami még kész sincs. Eleve, most még sokat nem is tudna vele kezdeni, hiszen a legtöbb hajó még csak be sem került az Arena Commander modulba. Másrészt, egy ember mit kezdjen egy flottával? Bérbe adja a többi hajóját, vagy mi?

Szóval tény, vannak drág, combos hajók, amiket megvásárolhatsz külön drágán vagy csomagban a sok extrával együtt még drágábban (az extrákban vannak soundtrack albumok, hozzáférés a bétához, kézikönyvek, stb). Csomagból meg van 31 fajta, mindenki megtalálhatja a pénztárcájának megfelelőt. Bevallom, én egy drágább típusnak vagyok büszke tulajdonosa, egy gyönyörű 300I-m van.

http://www.youtube.com/watch?v=JrQ0qMRZ_1Q

Persze ez sem egy méregdrága kategória, annyival került többe az alapcsomaghoz képest, amennyivel egy gyűjtői kiadás többe szokott kerülni. De, ha majd elindul a játék rendesen, és mondjuk te az alapcsomaggal játszol, a játékon belül te is szert tehetsz szorgos munkával erre a hajóra. Sőt, akár arra a Redeemerre is. Sőt, akár arra a flottára is, amit mondjuk egy köcsög elbatyva a papa pénzét megvett. De az igazi pénzkereseti lehetőségek még nincsenek benne a játékban (vagy legalábbis, amikor utoljára játszottam vele, még nem voltak, de annak már vagy egy éve), nincs bányászat, nem indíthatsz vállalatot, vagy csatlakozhatsz hozzá, nincs még benne a bolygófelderítés, ahonnét szintén fontos és jó pénzért eladható cuccokat vihetsz, nem állhatsz még csempésznek, kalóznak, stb. Plusz, tegyük hozzá, hogy a galaxis nagy, és annak az esélye, hogy belefutsz egy pénzes köcsögbe, elég kicsit. Azért ezeknek a hajóknak a fenntartás sok UEC-be kerül (nyilván lesz mikrotranzakció, amiben pénzcsomagokat vehetsz, de azért a valóságban nem költhet a kis köcsög minden felrobbant Redeemer után arra), és elveszteni egy szépen feltápolt gépet, az nagy szívfájdalom lesz.

 

Ami a No Man's Sky-t illeti, könnyen lehet, hogy ugyanezt az utat fogja követni. Sajnos még azt sem tudni, hogy milyen modell szerint fog futni a játék. De a legvalószínűbb, hogy ott is egy csomagban vásárolhatsz majd egy hajót és hozzá még extrákat, aztán a többit a játékon belül szedd össze.

Hozzászólás ideje:

Ami a No Man's Sky-t illeti, könnyen lehet, hogy ugyanezt az utat fogja követni. Sajnos még azt sem tudni, hogy milyen modell szerint fog futni a játék. De a legvalószínűbb, hogy ott is egy csomagban vásárolhatsz majd egy hajót és hozzá még extrákat, aztán a többit a játékon belül szedd össze.

Az eddigi nyilatkozatok szerint pont az lesz a játék egyik alapeleme, hogy a felfedezésekből szerzett pénzt a hajó fejlesztésére lehet költeni és igy lassan ellehet jutni az univerzum (nem elírás) közepéhez, ami elvileg a legtöbb játékosnak valszeg a játék végét is jelenti majd, mert ezután nagyon újabb cél már nem lesz (emellett majd lehet a felszerelést is tupirozni ami azért hasznos, mert vannak mérgező bolygók amik kellően jó felszerelés nélkül azonnal halálosak).

A No Man's Sky-ban igérnek egymás ellen akciózó frakciókat is, akiknek az egyik oldalára be lehet állni ha akarunk. Én ennél a játéknál főleg attól félek, hogy a bolygók baromi unalmasak lesznek, mivel nem egyedileg lesznek tervezve hanem valamiféle véletlen-generátor rakja majd össze őket. A videók nem néznek ki rosszul, de a sokszinűség felől nem vagyok meggyőzve. Akkor meg hiába van több millió bolygó, ha egy idő után minden új planétán deja vu-d van.

Hozzászólás ideje:

Hát, ezek az ígéretek - amikből sajnos még semmit sem láttunk -, ugyanazok, mint a Star Citizenben vagy az Ellite-ben, mert már ott is le lehet szállni bolygókra. És az előbbiben már láttuk, az utóbbiban meg mai napig működik. És hát ez az, a bolygók mennyire lesznek tartalmasak? Ezekről nem tudni semmit, és bevallom, nekem már a videók rohadt unalmasak. :(

Hozzászólás ideje:

Mindenesetre nagyon várom most már mindkettőt. A videók alapján a No Man's Sky bolygói nekem se tűntek túl változatosak, de talán még nem akarnak megmutatni mindent. Meg hát ha nincs hivatalos megjelenési dátum, akkor még van idejük dolgozni...

Hozzászólás ideje:

The Last of Us: Magam is meglepődtem, de fél óra után kicsit megkönnyeztem a sztorit. Most így hirtelen egy játék se jut eszembe, ahol a karakterek közötti interakciókat ennyire elkapták volna. Persze rengeteg cím van, ahol kifejezetten érdekesek a szereplők, de a drámát ennyire erősnek még sehol se éreztem.

 

Dzséjt a Mad Max még mindig erős nálad? Egyesektől hallom, hogy a varázs egy idő után kiveszik belőle és kicsit unalmas lesz. Te tapasztaltál hasonlót? Már csak azért is kérdezem, mert nagyon tetszenek a gameplay videók viszont a kritikák miatt nem tudom eldönteni megvegyem-e.

Hozzászólás ideje:

The Last of Us: Magam is meglepődtem, de fél óra után kicsit megkönnyeztem a sztorit. Most így hirtelen egy játék se jut eszembe, ahol a karakterek közötti interakciókat ennyire elkapták volna. Persze rengeteg cím van, ahol kifejezetten érdekesek a szereplők, de a drámát ennyire erősnek még sehol se éreztem.

A The Last of Us első harminc perce után nekem is kibuggyant a könnyem. Az valami zseniális. Sajnos nekem eleddig nagyjából a negyedét sikerült kijátszani, de ez az egyik játék, ami miatt PS4-est akarok venni.

 

Dzséjt a Mad Max még mindig erős nálad? Egyesektől hallom, hogy a varázs egy idő után kiveszik belőle és kicsit unalmas lesz. Te tapasztaltál hasonlót? Már csak azért is kérdezem, mert nagyon tetszenek a gameplay videók viszont a kritikák miatt nem tudom eldönteni megvegyem-e.

Nálam annyira még nem szállt el, de az biztos, hogy egy idő után eléggé ismétlődővé válnak a feladatok, a sztori pedig tényleg leginkább csak felskiccelve van. Az arra érzékenyeknek ez elveheti egy idő után a játéktól a kedvét. Nekem a hangulat és a helyszínek miatt még így is nagyon bejön, azok nagyon erősek.

Hozzászólás ideje:

Na, befejeztem a Mad Maxet. Mindent egybevéve nem ez lesz valószínűleg az év játéka, bár nálam egy év akciójátéka különdíjra még nyerő, ha csak nem sikerül valami csoda folytán még az idén végigjátszanom a GTA 5-öt. :) A játék világa - ami a Fury Roadra épül, de van benne utalás a másik három filmre is - iszonyú feelinges és látványos, annak ellenére (vagy éppen azért?), hogy a világnak vége és mindenhol csak sivatag van. Nem, sicc, ez így nem igaz. Hagyományos, homokdűnékkel teli sivatag mindössze a játéktér negyede, de még az sem egyhangú, hiszen eltemetett házaktól kezdve homokdűnékben lapuló repülőkig mindenfélét lehet itt találni.

A másik negyede meg sziklás vidék némi sivataggal, aztán a maradék fél pedig egy kiszáradt tenger medre a kikötővel. Utóbbi a leghangulatosabb, hiszen itt kiszáradt korallzátonyok, megfeneklett, a rozsda által felzabált hajóroncsok, homokkal telített rakpartok és hasonlók között folyik a kergetőzés. És a kergetőzés az bizony remek, pláne, amikor beesik egy olyan homokvihar, mint amit a Fury Roadban láttunk, ilyenkor ugyanis csapkodnak a villámok, röpködnek a vaskor roncsok. De még a kisebb, főleg a sivatagban előforduló tornádók is meg tudják keseríteni az ember életét, pláne ha éppen gyalogol.

A játék másik erénye, hogy ezernyi tennivaló van - hátránya, hogy ezek sajnos ismétlődővé válhatnak, de a készítők jó érzékkel találták el, hogy mennyit zsúfolhatnak bele, hogy az ne legyen unalmas, és tudták, milyen apróságokkal dobják azt fel. Például autóversenyből van három-négy fajta, és ez már önmagában elég, hogy a különböző területeken játszódó versenyzősdi ne fulladjon unalomba, de ezt még megbolondították azzal, hogy három-négy különböző autóval is végiggurulhatsz rajtuk, és az bizony már nem piskóta, mivel minden autó máshogy viselkedik.

Apropó, kocsit, itt bizony gyűjtögetni is lehet őket, ami megint jópofa, és megint szépen eltalálták, hogyan lehet kis apróságokkal feldobni. Ha sikerül megszerezni egy kocsit az ellenségtől, azt vissza lehet vinni a bázisra, és onnantól bármikor belepattanhatunk. Ezeket a kocsikat tulajdonképpen két dologra lehet használni: a már említett versenyeken (ha nem futunk össze velük a placcon, akkor ezeken meg is nyerhetjük), vagy álcázásnak. Ugyanis ilyenkor az a banda, amelyikhez a kocsi tartozott, nem fog ellenségként kezelni, ami nagyban megkönnyítheti a bázisokra történő bejutást. Ezek mellett van még két másik kocsi fajta. Az egyik a különleges kocsik, ezeket a bandák bázisain, esetleg loot helyeken találhatjuk, és teljesen egyediek. A másik típusba sorolt autókat pedig mi építhetjük meg a játék alatt feloldott alkatrészekből - ezek szintén egyedi kocsik, de előre szereltek, ha éppen nincs kedved saját Magnum Opust építeni. Ezeket szintén a versenyeken használhatod, ami azért jó, mert ezekben ott van Chum is, akivel egy idő után igen piszkos dolgokat tehetsz. Mondjuk úgy, hogy Maxhez képest Sebulba a fair play híve.

A játékban vannak bázisok is, ezeket fejleszthetjük, természetesen nem csak azért, hogy kicsit élhetőbb legyen. A legtöbb fejlesztés azt eredményezi, hogy visszatérve a bázisra Max élete, lőszer-, üzemanyag- és vízkészlete újratöltődik, de az egyik fejlesztés például azt teszi lehetővé, hogy a felrobbantott autókból kieső alkatrészeket automatikusan begyűjtsük, így nem kell mindig kiszállni a kocsiból és egyenként felszedni őket. Sőt, ha online kapcsolatban vagy, akkor a program akkor is gyűjti az alkatrészeket, ha kiléptél a programból (na nem sokat, nem ebből fogsz roncskereskedést nyitni).

Feladatból a versenyzés mellett van még más is. A főküldetésekkel foglalkozni az ember alig fog, egyszerűen annyira nincsen sztori. Emiatt be is előzi az ember a programot, ugyanis az első pár főküldetés afféle tutorial is egyben, de én annyira előreszaladtam, hogy mire az okított volna, már rég tudtam a tananyagot. A mellékküldetések között van bázisfoglalás (ezek nem ugyanazok, mint amiket fejleszthetünk), ezekben vagy le kell ölni mindenkit, vagy felrobbantani egy finomítót, vagy a gáztartályokat. Megközelítésük sok esetben több irányból lehetséges, ráadásul elég komoly védelmük is van, így érdemes a közeli szövetségest kikérdezni a részletekről, az elárulja, hol lehet besurranni, vagy mit lehet még találni odabenn. Ha sikeresen elfoglalunk egy ilyen bázist, az egyrészt elkezdi nekünk termelni az alkatrészeket, másrészt csökken a terület veszélyességi szintje.

Az aknamezők hatástalanítása (ezt csak egy speckó járművel és a kutyánkkal lehet kivitelezni) szintén a veszélyességi szintet csökkenti, ugyanígy a mesterlövészek kiiktatása, a madárijesztők lebontása, vagy éppen az üzemanyag-szállító konvojok eliminálása - utóbbi nagyon jó móka. Plusz a pusztaságban szerteszét random megjelennek emberkék, akik vagy infót, vagy extra küldetés, vagy lootot adnak, és a bázisaink főnökei is hajlamosak mellékküldetésekkel ellátni.

A küldetésekben persze nagy szerepe van a kocsinknak, amit Chumbucket épít nekünk, mivel Max a bevezetőben lazán elveszti a jó öreg Interceptort. Az új kocsi a Magnum Opus kezdetben csak egy váz négy kerékkel, forgatható kormánnyal és motorral, szóval sokat kell foglalkozni vele, hogy autó formája legyen. De megéri, hiszen a végére a Magnum Opus valóságos tankká válhat, ha akarjuk. A felfüggesztéstől a motoron át a különféle fedélzeti fegyverekig mindent kedvünkre szabhatunk, de ez persze elég keményen odateszi magát a jármű irányításában. A kevesebb páncéllal jobban gyorsul, gyorsabban halad és könnyebben irányítható, viszont sérülékeny és az autó-autó harcban többet kell bevinnie, hogy az ellenség lángoló gömbként pattogjon tovább. Sok páncéllal és zora gallytörővel viszont lomhává válik és leginkább a tehetetlenség irányítja. Szóval jól meg kell gondolni, mit szerelünk rá, és ugye némileg a dizájn is számít. Ez utóbbi esetben úgy érzem, a készítők kicsit alul értékelték a játékot, mert mindössze öt karosszéria van. Amúgy ez kicsit az egész játékra jellemző: Max és az Opus egyaránt fejleszthető, de a játék terjedelméhez és tartalmához képest baromi kevés dolog van benne. Hetven óra alatt játszottam ki fullra a játékot (na jó, két kocsit még nem szereztem meg, ezt leszámítva minden 100%), de szerintem a tíz-tizenötödik óra magasságában Max már fullon volt, a húsz-huszonötödik óra magasságában pedig csak azért nem volt minden megszerezve az Opushoz, mert sok alkatrészt csak a főküldetések teljesítésével lehet megszerezni. De talán a legjobban az jellemzi, hogy mennyire elszámították magukat a készítők, hogy a legendary ranglétrán a 104-es szint Road Warriorként végeztem. Valahol az 50-es szinten maxoltam ki Maxet, azaz eddigre lett meg az összes Griffa Token, ami a képességeit turbózta, illetve az összes ruha és fegyverfejlesztés. A poén az, hogy tokeneket szinte mindenhez adnak, úgyhogy még csak nem is kell azzal sakkozni, mikor mire költünk. Mire elkezdtem a versenyeket (amikhez szintén jár token), már rég nem volt mit fejlesztenem Maxon.

Szóval ez egy olyan játék, ahol talán jól jönne még DLC formájában némi extra tartalom. Újabb autó alkatrészek, más arcok Maxnek (négy különböző fizimiska van, és azoknak kettő-kettő alváltozata), újabb alkatrészek az Opushoz, újabb képességek, és legfőképpen: még néhány járműfajta. Baromira hiányoznak a játékból a motorok és a kamionok, pedig mindkettő járműtípus meghatározó része a Mad Max filmek többségének. Oké, kamiont romokban látni, még egy War Rig is előkerül a Fury Roadból, de az is csak egy roncs.

Szóval, mindent összevetve a Mad Max egy jól sikerült játék, amiben történet ugyan nem nagyon van (bár az legalább illik a sorozathoz), de benne van minden más, ami a Mad Max filmekre, legalábbis a három jó Mad Max filmre jellemző volt. Szabad autókázás egy elpusztult, hangulatos világban, ami tele van betegebbnél betegebb emberekkel, akikkel látványos akciókat lehet vívni négy keréken vagy két lábon, olykor pedig mindkét formában.

 

Pro:

+ Lenyűgöző, hangulatos világ, hamisíthatatlan Mad Max

+ Baromi sok tartalom

+ Remek autós és verekedős akciók

+ A Magnum Opus megépítése

 

Kontra:

- Sztori nyomokban észlelhető

- Redundáns feladatok

- Túl korán ki lehet mindent maxolni

- Emiatt a főellenség legyőzése sétagalopp

 

A végére hagytam néhány képet. A játékban van egy nagyon barátságos rögzítő program, amivel képet és videót egyaránt fel lehet venni.

 

Max Rockatansky régi szerelésében és hű társa, a Pursuit Special.

64a9zmx.jpg

 

Max teljes felszerelésében és új kocsija, a Magnum Opus, mármint az én változatomban.

pinVVdp.jpg

 

Az előd és az utód, a V8-as Magnum Opus és a V8-as Interceptor.

ELd4ff0.jpg

 

Max és a családja. :)

Ct7YFEH.jpg

Hozzászólás ideje:

Jó írás Dzséjt. Kedvet kaptam hozzá, főleg úgy hogy a Fury Roadot láttam már 2 hete. Csak hát nincs még feltörve és ncore-on sem. A Battlefield: Hardline-ra 5 hónapot kellett várni még feltörték. Remélem erre nem kell annyit.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.