Ugrás a kommentre

A Star Wars jövője


Zééé

Örülnél-e egy CGI karakterrel megoldott Luke Skywalker sorozatnak?  

30 felhasználó szavazott

  1. 1. Örülnél-e egy CGI karakterrel megoldott Luke Skywalker sorozatnak, ha Tarkin minőségben oldanák meg?

    • Igen, egy Tarkin szintű CGI-jal elégedett lennék, jöhet a sorozat
    • Igen, bár a Tarkin CGI kizökkentett, de Luke Skywalkert csak Mark Hamillként tudom elfogadni
    • Nem, a Tarkin szintű CGI nem volt elég jó ehhez, vagy találjanak más megoldást, vagy ne legyen ilyen sorozat
    • Nem érdekel semmilyen Luke Skywalker sorozat


Ajánlott hozzászólás

Azért nem hiszem, hogy az új Avengers premierje és egy animációs sorozat bejelentése (legyen az akár SW vagy bármilyen más sorozat) egy súlycsoport lenne. Ha emiatt változna valaminek az időpontja, akkor az nem az Avengers-é lesz, mégha a május 4.-e a SW világnapja is

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 1 hónappal később...

Dzséjt felvetésére.

Én nem azt mondtam, hogy nincs szükség átlagos figurákra, vagy hétköznapi szereplőknek is jelentős szerepet adó történetekre. Hanem azt, hogy rossz lenne, ha a jövőben a Star Wars történetek többségében, vagy akár mindegyikében szép lassan lecsökkentenék, vagy esetleg meg is szüntetnék az Erőhasználók szerepét. Remélem nem olyan irány lesz meghatározó, melyben a távoli jövőben a Star Wars történetek a hétköznapi figurák univerzuma lesz. Igenis szükség van fénykardforgatók történeteire is éppúgy, mint a katonák, csempészek, fejvadászok, tudósok sztorijaira. Én személy szerint piszkosul örülnék, ha a Jedik-Sithek háborúit akár több trilógiában is feldolgoznák. Csorogna a nyálam olyan epikus jelenetekért, melyekben fénykardforgatók seregei vívnák a csatákat. Ezek mellett meg jöhetnek az egyéb, szimpla hősöket felvonultató filmek is.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Félreértés ne essék, én nem azt állítom, hogy nem kellenek Jedik és Sith-ek, vagy, hogy vesszenek ki az Erőhasználók az SW-ből, csak sokszor az az érzésem, hogy te mást sem akarsz, csak és kizárólag ezt. Hiszen szinte állandóan ezt hozod fel. Ha nem a Legends-Kánon dologgal jössz, akkor ezzel. :)

Erőhasználók tuti, hogy a filmek többségében mindig lesznek, pont azért, amit írtál, nagy kedvencek, és eleve ez teszi az SW-t különlegessé. De nem az egyetlen fontos eleme, és nem is elengedhetetlen eleme. Egyszer én is megnéznék egy filmet a Sith-Jedi háborúból, akár egy trilógiát is, de csak ennyit, mert szvsz. tényleg nincs semmi érdekes abban, ha tíz film másról sem szól, minthogy aprítják egymást az Erőhasználó seregek. Azért ennél szóljon már többről egy SW. Ezért sem bírom a TOR cinematic videóit, hát másról sem szólnak, csak erről. Az első érdekes volt, a második is még nagyjából, a harmadik már k*rva unalmas volt.

És ezen a téren szerintem remekül építkeznek a Disney figurái, mert nem viszik túlzásba a dolgot. Az ep7-ben volt egy laza kardozás egy sérült és egy kezdő között. Aztán az RO, ep8 és a Solo kihagyta a fénykardpárbajt. Sőt ugye már a Rebelsben sem volt az utolsó évadra az Ahsoka vs. Vader ismétlésen kívül. Az emberek szépen kiéheznek egy párbajra, és bumm: az ep9 majd olyat villanthat ezzel, hogy ihaj.

Ahogy az ep7 után is milyen klafa volt már az RO űrcsatája? Szerintem nagyon sokan vártak egy fain űrcsatát az ep7-től, erre kaptunk két légicsatát. Aztán jött az RO és kereshettük az állunkat.

Ha mindig minden vágyat kielégítenének az első körben, aztán csak azt ismételgetnék, semmit nem érne az egész, mert már az ep9-re rémesen unnánk a Star Warst.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Na, lányok és fiúk, ma elkészítettem a vázlatát a kronológiámnak, vagyis hogy milyen ütemben fogom megnézni a kánon eddig filmjeit, sorozatait, könyveit, képregényiet - persze a könyveknél csak azokat amik megvannak nekem ;) - és így tovább.

Nyár közepén - nevesítve július 1. -jén vasárnap akarom majd elkezdeni, és hetenként haladok, változatos hosszúsággal. A jelenlegi vázlatomban belekalkuláltam a Solo filmet, a Thrawn: Alliances c. könyvet, illetve az idén ősszel jövő Resistance c. animációs sorozat 1. évadát. :D Ha minden jól megy, akkor talán már jövő nyár végén befejezem az EpVI -ot, és akkor még marad időm arra a kevés anyagra egészen decemberig - de persze ez attól függ, hogy lesz -e még könyv a Thrawn 2 -ön kívül, és biza szeretnék. :) 

Már nagyon izgatott vagyok, egy gyönyörű utazás előtt állok! :yeah:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 4 héttel később...

:pfff::facepalm: :roll:

Az egyik jelenetben látni egy patkányt, akkor biztos, hogy egy eddig be nem jelentett film pedig a Legacy-képregényeket fogja feldolgozni. Az író tegyen egy szívességet a világnak, és törje ketté a billentyűzetét. Az ilyen kamu és szenzációhajhász hírek miatt b*szódik el egy SW film nézettsége, meg ezek miatt van akkora tere a fikázóknak. :fuckoff:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mert sok ilyen hírt vesz át minden hülye oldal, és ezek alá zúdulnak be a fikázók, akik ráadásul az igazuk bizonyítékának veszik a kamuhíreket, és egyben ezek a hírek jutnak el a legjobban azokhoz is, akik elhiszik, mert nem képesek utána járni a dolgoknak. Tudod, szenzációhajhász kamucikkre sok a kattintás = jobb hely a Google keresőben => sok emberhez jut el = sok ember veszi be. Nyilván nem csak ez az egyetlen tényező, ha félresiklik valami, de ha a net "nagynevű" magazinjai nem kamuzzák tele a netet azzal, hogy a Solo sz*r film (jobban kiemelték a negatív kritikákat, mint a pozitívakat - sőt már olyat is láttam, hogy egy oldal a saját kritikájában pozitívan viszonyult a filmhez, de hogy a hírüket igazolják, mások negatív kritikáját idézték be... no comment...), akkor talán ha nem is sokkal, de egy picit nagyobb lenne iránta a lelkesedés. Engem rohadtul tudnak dühíteni az ilyen hírek és agyonütném az íróikat. Álságos, álnok rohadékok mind egy szálig, undorító népség! A szakma szégyene. :angry:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A mai magyar újságírás ilyen. Ugye kár példákat hozni, mindenki tudja mire gondolok. Az IGN-en már mint bukás konyvelték el a Solot, a sok szagértő meg tort ül fölötte, és jön a borzalmasabbnál borzalmasabb agyrémeivel. :facepalm:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Illetve ehhez kapcsolódóan egy másik nagyon kártékony tényező. Anno nem terjedtek ilyen gyorsan a hírek, nem volt ennyire hatékony a kommunikáció, így a különféle előzetes találgatásoknak se jutott ekkora tér. Nyilván mindenkinek volt valamilyen elképzelése milyen lesz a folytatás vagy egy előzményfilm, ezt meg is osztotta pár ismerősével, de ennyi. Ehhez képest manapság mindenki telekürtöli az internetet a különféle teóriákkal, sztoriötletekkel, lehetséges sztorielemekkel.

 

Ez azért kellemetlen, mert egyszerűen irreális elvárásokat támaszt az alkotással szemben. Kismillió potenciális opció kering a neten, a készítőknek pedig az összesnél jobbal kell előrukkolniuk, különben jönnek a "de hát ennél még Jóskapista is jobbat tudott kitalálni redditen, twitteren stb." jellegű böfögések.

Ezt súlyosbítja, hogy nyilván ezek a rajongói teóriák messze nem olyan kidolgozottak, amiből egy az egyben filmet lehetne csinálni, márpedig az ördög sokszor a részletekben bújik meg. Könnyű bedobni 1-2 motívumot meg ötletet, ami baromi jól hangzik, parasztvakításnak tökéletes, csak éppen ha részletekbe menően ki kellene fejteni, akkor már jó eséllyel semmivel nem lenne jobb a végeredmény, mint ami amúgy megvalósult.

 

Aztán ugye régen ha volt egy elképzelésem mi lesz a filmben, akkor azzal leginkább úgy megvoltam egyedül. Ma már kiposztolom valahova, ahol több millióan tudnak jönni bólogatni milyen jó is lenne ezt látni. Így se én, se ezek az emberek nem érezzük egyedül magunkat, ez a tömeg pedig látszólag legitimálja az ötletet. Ezzel szemben az alkotóknak végig titkolózni kell, így az ő elgondolásuk egyedül van. Mire piacra jut az alkotás, addig már XY rendező/stúdió/forgatókönyvíró műve nem Putyu, Lulu vagy Hapci külön szüleményével áll szemben, hanem akár több tízezres táborok akaratával.

Meg mindenki bedobál mindenféle ötleteket, amiből legoszerűen össze lehet rakni kinek mi tetszene leginkább. Mindenki fejében összeáll egy számára legideálisabb, kvázi tökéletes alkotás, hiszen hatalmas tömeg nyomja egyszerre a brainstormingot. Kicsit olyan, mintha az interneten mindenki össze akarná rakni a tökéletes nőt. Aztán milliók ötleteléséből tényleg mindenki összeválogatná a neki legkedvesebb szemeket, arcot, hajat, feneket, melleket, lábakat stb., utána pedig kimenne a való világba keresni az igazi szépséget.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

15 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Mert sok ilyen hírt vesz át minden hülye oldal, és ezek alá zúdulnak be a fikázók, akik ráadásul az igazuk bizonyítékának veszik a kamuhíreket, és egyben ezek a hírek jutnak el a legjobban azokhoz is, akik elhiszik, mert nem képesek utána járni a dolgoknak. Tudod, szenzációhajhász kamucikkre sok a kattintás = jobb hely a Google keresőben => sok emberhez jut el = sok ember veszi be. Nyilván nem csak ez az egyetlen tényező, ha félresiklik valami, de ha a net "nagynevű" magazinjai nem kamuzzák tele a netet azzal, hogy a Solo sz*r film (jobban kiemelték a negatív kritikákat, mint a pozitívakat - sőt már olyat is láttam, hogy egy oldal a saját kritikájában pozitívan viszonyult a filmhez, de hogy a hírüket igazolják, mások negatív kritikáját idézték be... no comment...), akkor talán ha nem is sokkal, de egy picit nagyobb lenne iránta a lelkesedés. Engem rohadtul tudnak dühíteni az ilyen hírek és agyonütném az íróikat. Álságos, álnok rohadékok mind egy szálig, undorító népség! A szakma szégyene. :angry:

Én a Disney helyében be is perelném őket hitelrontásért és az emiatt elmaradt haszonért. Ki kéne számolni valahogy hogy miattuk mennyien nem nézték meg, hány embernek vették el a kedvét a filmtől(akik amúgy megnézték volna). Aztán amikor jön a csekk kiváncsi vagyok hogy utána vajon irnának-e ilyen baromságot.

Természetesen a kommentelőkre is vonatkozik ez. Aki bizonyitottan nem látta és folyamatosan fikázza ezzel elvéve emberek kedvét a filmtől és még kamu hírre is hivatkozik, fizessen. Azért is csinálják mert semmi felelősségük nincs. Ha a pénztárcája bánná hogy ostoba, ne félj utánanézne a dolgoknak.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az biztos, hogy kétszer meggondolnák. De sajnos ez nem így működik. :( Kiszámolni a veszteséget fogódzók nélkül lehetetlen, plusz amennyi kamuoldal van, többe kerülne a pereskedés, mint amennyi haszonnal járna.

Viszont a rajongók sokat hozzáadhatnak ehhez. Az olyan Youtube-csatornák, mint például a Star Wars Explained, aminek házigazdája nem csak imádja a Star Wars minden aspektusát, mint mi, de pár hónapja külön videósorozatot indított azzal a céllal, hogy helyretegye a sajtó szenzációhajhász marhaságait. Például, amikor jött, hogy a Disney cenzúrázza a Solo posztereit azáltal, hogy kivette a szereplők kezéből a fegyvert, felhívta a figyelmet, hogy egyrészt, nem amerikai poszterekről van szó, másrészt, az a nemzetközi poszterek részei, az egyes forgalmazók dönthetnek arról, melyik változatot használják.

(Az más kérdés, hogy másik poszterek miatt a Disney-t és a Lucasfilmet meg beperelték, mert mint kiderült, az egészet plagizálták a Sony Music for French albumsorozat borítójáról.)

Az ilyen rajongói videók és hozzászólások azok, amik kompenzálhatják a fikázók és kamuhírezők okozta károkat.

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

53 perccel korábban, Bomarr írta:

Pontosan. Épp ezért úgy vagyok vele, hogy élvezem amig tart ez a korszak ahol jó Star Wars filmek születnek. Mert előbb-utóbb úgyis jön majd egy váltás. Teszem azt Bob Iger utódja lehet majd valami egészen mást képzel el SW gyanánt és meneszti a Lucasfilm stábot vagy szimplán fogja és eladja valaki másnak a jogokat az meg csinál belőle valami direct-to-DVD filmsorozatot. Most mondtam valamit, de a lényeg hogy előbb utóbb a mostani korszak is véget fog érni, ahogy a Lucas-éra se tartott örökké. Jó lenne bizni benne hogy az aktuális tulajdonos mindig valami minőségit fog csinálni az SW brand égisze alatt, de ahhoz nagy mázli kéne. Örülök neki, hogy a legnagyobb bajunk most az hogy mi a helyzet a Box Office-al meg hogy elcseszték a bemutató naptárt. Vissza fogjuk mi még ezt sirni, de remélhetőleg minél később.

Erre a szomorú jövőképre csak azt tudom mondani, hogy...:

darth-vader-nooo.jpg

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én azért reménykedem abban, hogy mielőtt Kennedy vagy Iger leköszön a posztjáról, azért megkeresik a legjobb utódot maguknak. Mint ahogy Lucas sem szimplán lepasszolta a jogokat mondjuk a Foxnak, hanem megkereste a megfelelő vevőt és a megfelelő utódot is.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó esetben igy lesz viszont a jogok már nem egy embernél vannak. Régen a Star Wars jogok George Lucashoz tartoztak. Most viszont nem Bob Igerhez vagy Kennedy-hez hanem a Disney-hez tartoznak. Igernek nem biztos hogy lesz beleszólása abba hogy ki kerüljön majd a helyére és az utódja döntéseit se korlátozhatja.  Persze egy ekkora médiabirodalom élére általában nem hülye emberek kerülnek, de azért a Disney-nél volt már ellenpélda. Épp Iger elődje egy ritka nagy barom volt. Michael Eisner mint vezérigazgató majdnem tönkretette a Disney-t. Egy korábbi írásomat idézve:

"Akkoriban az animációs filmjeik rendre csalódást okoztak a kasszáknál, a stúdiónál dolgozó tehetségek pedig sorra igazolták át a konkurensekhez. Az alapító unokaöccse Roy Disney annyira kétségbe volt esve, hogy kampányt indított a vezetés ellen: a részvényeseket arra kérte, hogy távolítsák el az akkori vezért Michael Eisnert. A cél érdekében még egy külön honlapot is indított SaveDisney.com néven, ahol pontokba szedve magyarázta el miért van szükség a váltásra. Végül a kritikus hangok az igazgatóságnál is megértő fülekre találtak, ezért 2005-ben Bog Igert, a korábbi ügyvezető igazgatót nevezték ki az elnöki posztra. Az új vezér vissza akarta állítani a stúdió régi pompáját, de a baj ekkor már túl nagy volt: a korábbi években szakemberek egész sora lépett le a Disney-től, így a stúdió igen csak híján volt a ragyogó elméknek.

Ezért Iger egy évvel azután, hogy átvette a kormányrudat, egészen merész lépésre szánta el magát: megállapodott a Disney és a Pixar animációs cég egyesítéséről. Az alku részeként a korábbi Pixar fejesek vezető beosztást kaptak a médiabirodalomban. A Toy Story és a Némó nyomában című mesefilmekért is felelős cég alapítója John Lasseter lett a Disney új kreatív igazgatója."

 

Iger egy tehetséges fazon. Az ő nevéhez köthető a Marvel és a Star Wars felvásárlás is ugyebár. Ő találta ki, hogy brandeket kell gyűjteni úgy hogy közben az örökségüket is ügyesen pénzzé teszik (lásd a tavalyi Szépség és a szörnyeteg forgalmát). Remélhetőleg a következő Iger egy hasonló formátumú figura lesz.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Igen, ahogy a példa is mutatja, sajnos benne van a pakliban, hogy Igert egy dilettáns barom váltja. Viszont én az ő esetében vagyok kevésbé aggodalmas, mégpedig pont az eredményei miatt. Nem csak helyreállította a Disneyt, de a vezetése alatt dollármilliárdokat hozott a konyhára a stúdió és média szuperbirodalommá tette. Ha ezek után a részvényesek nem hagyják beleszólni abba, hogy ki kerüljön a helyére, meg is érdemlik, ha egy dilettáns barmot neveznek ki a helyére.

Kennedynél már jobban tartok az utódtól - és hát na, azért ha a Lucasfilm élére neveznek ki valami hülyét, azzal sem járunk jól. Most képzeljünk el olyat, aki nem rúgja ki a forgatás közepén a rendezőket, sőt inkább keresi a legolcsóbbakat, hogy aztán egy olcsó filmet hozzanak össze. Nyilván a Disney azért ilyesmit nem hagyna hosszú távon, de már egy-két Aliens vs. Predator szintű alkotás is komoly károkat hagyhat maga után.

Az biztos, hogy a jövő ezen a téren bizonytalan. Lehet reménykedni a hosszan tartó pozitív időszakban, vagy rettegni a rosszra forduló jövőtől. Viszont szerintem a nyafogók ellenére most még bátran kijelenthetjük: a Star Wars jelenleg jó kezekben van. Érdemes élvezni, amíg így van. Aztán majd legfeljebb pár év vagy évtized múlva jót röhögünk egyik este a Holiday Special 2-n. :D 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ide Yoda szavai illenek, amik a jövő fürkészéséről szólnak. :P

 

Nem ti mondtátok, hogy minek előre parázni? Legyen példa a Marvel, amit tíz éve építgetnek hatalmas sikerrel. 

 

Az SW-nél még igazán el se kezdődött az új korszak. Egyelőre a Skywalker saga lezárása zajlik, illetve a korábbi szálak bővítése. Majd Rian és a GoT alkotóinak vadonatúj filmjeivel kezdődik csak az új éra. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó nagy, széles skálán mozog a Disney éra SW megítélése, de most picit döbbenten olvastam, hogy nagy zuhanást képzeltek előbb-utóbb a minőségben. Hmmm. Nemááá. Nekem ez eszembe sem jutott, én bízom a szakikban, és a művészekben még inkább. A SW a csúcsot jelképezi, mindenki a lehető legjobb formáját akarja hozni, ha bármilyen módon hozzáfér a történethez... nagy drámára emiatt nem számítok, sőt... remélem jól érzem. :)

Szerkesztve: - Darth Porg
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával korábban, Darth Porg írta:

Jó nagy, széles skálán mozog a Disney éra SW megítélése, de most picit döbbenten olvastam, hogy nagy zuhanást képzeltek előbb-utóbb a minőségben. Hmmm. Nemááá. Nekem ez eszembe sem jutott, én bízom a szakikban, és a művészekben még inkább. A SW a csúcsot jelképezi, mindenki a lehető legjobb formáját akarja hozni, ha bármilyen módon hozzáfér a történethez... nagy drámára emiatt nem számítok, sőt... remélem jól érzem. :)

Sajnos a tapasztalat nálam nem ad túl sok okot a hosszú távú minőség megőrzésével kapcsolatban. A Star Trek valaha a Paramount zászlóshajója volt, még rettenetesen elbánt vele. Pedig szakemberek és művészek (ráadásul a vezetői poszton vagy 20 évig ugyanazok) dolgoztak rajta. Az Alien-franchise is ékköve volt a Foxnak a Star Wars mellett, mégis születtek AVP-filmek. A három kedvenc, több mint húszéves franchise-omból kettővel az idő, a lustaság és a kapzsiság csúnyán elbánt. Joggal tartok attól, hogy az SW sem lesz hosszú távon kivétel, pláne annak tükrében, hogy Lucas is bevitt azért egy-két pofont a Holiday Speciallal, az Ewok-filmekkel, a szabadon hagyott EU-val, a minősíthetetlen játékokkal.

Sajnos az idő múlásával az emberek elkényelmesednek, ilyenkor jönnek az önismétlő sztorik (ez a Star Treken gyönyörűen lemérhető), a fan-service öncélú erőltetése, amiknél az sem érdekes, ha felrúgják a kánont (lásd szintén Star Trek). Aztán tényleg semmi akadálya, hogy olyanok kerüljenek a székbe, akik abban látják az üzletet, hogy minimalizálják a költségvetést vagy spórolnak a rendezőkön és színészeken vagy az üzletember mondja meg, mi legyen a filmben. Ez meg az Alien esetében. Lehet, hogy a filmek korában nem voltak benne A listás színészek és rendezők, de tehetségesek voltak és szabad kezet kaptak. Az Alien3-nál viszont már ment a Fox részéről a belepofázás, az Aliens vs. Predator - Requiem esetében pedig a Fox stúdió feje(!) már azelőtt megmondta, miről fog szólni a film, hogy forgatókönyvíró vagy rendező lett volna. És azért érdemes egymás mellé tenni az Alienst és az AVPR-t - és a stáblistában az alkotók között bizony vannak átfedések, egész pontosan a vezetői posztban ugyanazok a szakik és művészek ültek, és bólogattak lelkesen mindenre.

Persze én sem hiszem, hogy ez tíz éven belül bekövetkezik. Az sem biztos, hogy Iger és/vagy Kennedy távozásával következik be. Még az sem biztos, hogy az én életemben. De sajnos a pénz és az üzlet előbb utóbb minden franchise-t kiherél, és az akkor kezdődik meg, ha az üzlet elkezdi elnyomni a művészetet.

 

Ezért sem örülnék annak, ha a Disney most a Solo szerényebb teljesítménye után újragondolná a jövőbeni terveit a filmek témájával kapcsolatban. Mert az már az előjele annak, hogy az üzlet kezdi elnyomni a művészetet. Ezt egyensúlyban kell tartani. A Solónál szerintem a művészeti oldallal semmi gond nincs, jó film lett. A rossz üzleti döntések azok, amik megkeserítik a kasszáknál való menetelését. Ez is azt jelzi, hogy baj, ha kibillen a mérleg az egyensúlyból - ez esetben nem az üzlet javára billent. De bízok a Diseny-ben és a Lucasfilmben annyira, hogy ne feltételezzem, hogy egy kritikailag (hivatásos és nézői egyaránt) többségében jól fogadott, de a kasszáknál az eddigiekhez meglehetősen szerényen teljesítő film miatt az alapoktól újragondolnak egy öt, tíz vagy tizenöt éves tervezetet csupán üzleti szemszögből.

Biztos vagyok abban, hogy ők is felmérték a kockázatát és előnyét a premiernek, a hatásait a rendezőváltásnak és újraforgatásnak, a rajongói előzetes várakozásait és utólagos reakcióit. Ennek tükrében fogják a Solót megítélni. (Arról nem beszélve, hogy mi csak a Box Office-t figyeljük, közben lehetséges a mechandise már rég profitot termel ennek a projeknek).

Rövidtávon, ami jelen esetben azt jelenti részemről, hogy 2025-2030-ig optimista vagyok. Azon túl... Nos, meg is kell ám azt élni. :) Most egy álomcsapat vezeti a hajót. Én amúgy Bob Igerben maximálisan megbízom a következők miatt (ugyan off, de szerintem rávilágít, hogy miért jó nekünk, Star Wars fanoknak, ha Iger ott van a Disney élén):

 

Kevésbé ismert tény, hogy Kevin Feige, a Marvel Studios elnöke nem volt mindig az MCU atyaúristene. Felette ott állt az egész Marvel márkáért felelős Ike Perlmutter, akivel rengetegszer összeveszett Feige. Merthogy a fickó mindent üzleti szempontból nézett. Konkrétan kijelentette, hogy nem fognak női főszereplővel szuperhősfilmet készíteni, mert senki sem venné meg a játékfigurákat (ugye az egyensúly itt az üzlet felé billent). Eme felfogása miatt nem lett Maya Hansen az eredeti tervek szerint az Iron Man 3 főgonosza, és ezért volt szó szerint kizárva egy Captain Marvel vagy egy Black Widow film. Sőt még minimalizálni is akarta a női szereplőket.

A Civil Warról meg hallani sem akart, mert Robert Downey Jr., aki csak az MCU reklámarca és húzóembere, már akkor sokba került, és esze ágában sem volt kifizetni még egy plusz filmre (ugye akkoriban csak annyiról volt szó, hogy lesz három Iron Man és három Avengers, aztán szevasz - olyan karakterfilmekről, amikben a többiek is feltűnnek, szóba sem jöhetett az anyagiak miatt).

Ráadásul Perlmutter létrehozott egy "kreatív bizottságot", akik üzleti szempontból értékelték az MCU filmeket és ennek tükrében vétóztak meg nagyon-nagyon sok ötletet. Joss Whedon is eme pacákok miatt szakított az MCU-val, rengeteg ötletét megvétózták (egyebek mellett miattuk kellett leforgatnia a jelenetet, amiben Higanyszál túlélte az Age of Ultront és ott lett volna a film végén Wanda mellett). De például nekik köszönhető az MCU talán leggázabb főgonosza is, a Guardians of the Galaxy-ból Ronan, akit csak miattuk tettek bele.

Nos, Feige sokáig képes volt kompromisszumok útján kezelni Perlmuttert és a bizottságát, például sikerült kiharcolnia a Captain Marvelt, de ezért cserébe még a harmadik fázisban ki kellett volna jönnie az Inhumans-filmnek, amit az MCU alkotói közül senki sem akart elkészíteni (nem is fog már, ugye kaptak külön sorozatot és az Agents of S.H.I.E.L.D.-ben is nagy szerepet kaptak). De ez volt az ára.

Aztán ugye jött az Age of Ultron. Se a kritikusok, se a rajongók nem dobtak hátast tőle, Joss Whedon is megmondta a magáét és otthagyta az MCU-t (egyedül az SHIELD produceri státuszáról nem mondott le, de azt is a testvére viszi). Ott volt még az Inhumans is, amit nem akartak, viszont nagyon akarták a Civil Wart és akkor már az is látszódott, hogy az tervezett Avengers 4 nem fog beleférni egy filmbe. De persze Perlmutter nem engedett, szó sem lehetett arról, hogy plusz filmekben szerepeljenek azok, akiknek lejárt a szerződése.

Úgyhogy Feige felkerekedett és meg sem állt Bob Iger irodájáig, akihez a következő ultimátumot intézte: vagy eltüntetik Perlmuttert és a bizottságát a feje fölül, és teljes kreatív kontrollt kap, vagy beadja a felmondását. Iger jó szakember révén tudta, hogy Feige nélkül az MCU bedől, átszervezte a céges hierarchiát, így 2015-től kezdve Feige már a Disney Studios fejének, Alan Hornnak felel, aki teljes kreatív szabadságot biztosít az úrnak. Ami szerintem a filmeken meg is látszódik.

 

Nos, ha Iger képes volt Feige-re hallgatni ebben a kérdésben, akkor szerintem amíg ő ott van, addig a Star Warsszal sem lesz gond. Egyértelműen látja, hogy az üzlet nem nőhet rá a művészeti kreativitás fejére, és vica-verza sem, kell az egyensúly, hogy folyamatosan jó, profitáló filmeket produkálni.

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Minden tiszteletem ellenére, pl. egy Alien kismiska az SW-hez képest. Ezt nem lekicsinylésnek mondom. Az ST se igazán jó példa, mert az moziban mindig bukta volt (talán Abrams első filmjét leszámítva), igazából a TV képernyőjén érzi jól magát, oda született. Az SW a világ egyik leghúzóbb márkája. Ennek megfelelően mindenki aki csak a közelébe kerül vigyázni fog rá. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jól összeszedted, Dzséjt, köszi. Első fele lehúzott. :( Az Alien szomorú példa, ezt a vs. Predatort meg sem néztem... kiakadtam a címétől anno. Pfff. Treket nem ismerem, valahogy nem jött be amit láttam-érzékeltem belőle. De hiszek neked. ;) Sajnálom... Én is kivételesnek érzem-tekintem a SW-t, ezért reménykedem, hogy patikamérlegen adagolnak minden ötletet, megoldást, bármit, ami SW. Ettől még lesznek gyengébb filmek, de remélem egy - jó erős - szint alá így sem megy soha. Ez persze nálam is 10 évet jelöl kb. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

4 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Ezért sem örülnék annak, ha a Disney most a Solo szerényebb teljesítménye után újragondolná a jövőbeni terveit a filmek témájával kapcsolatban. Mert az már az előjele annak, hogy az üzlet kezdi elnyomni a művészetet.

Mondjuk ha esetleg emiatt el is kaszálnak pár prequel-ötletet, attól még az új filmek színvonala szerintem nem esne csak maximum másról szólnának. Egyébként meg egyetértek a leirtakkal.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A minőség szerintem sem esne még, de nekem azért nem tetszene az üzenet, amit közvetít. Plusz én tényleg nagyon szívesen megnéznék egy Obi-Wan filmet és nagyon nem csípném, ha egy jól sikerült, de a kasszáknál kevésbé jól teljesítő film miatt menne a levesbe. Mondjuk persze ez az egész "kaszálás" részemről inkább hipotetikus, mert jelenleg még a Solóért sem aggódom. Reménykedem, hogy hosszú távon összehoz egy tisztességes összeget, amire még rámegy a BD és a merchandise, plusz azért na, nem kispályás cuccokhoz mérjük: három 1 milliárd felett hozó film mellett teljesít gyengén. Ezen adatok mellett 500 milliós végösszeggel is gyengének tűnne. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.