Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Nem rossz ötlet de az NFL-ben az edzőknek van nagy egy nagy segítségük "a fent ülők". Legtöbbször ők látják az első visszajátszásokat és még mielőtt elindul a játék szólnak az edzőnek hogy ez megérne egy piros zászlót. De lehet hogy így is működne. Mondjuk gólok automatikusan vissza lennének nézve és a többi az edzőkön múlik.  

Hozzászólás ideje:

Aki egy kicsit is szereti a Formula-1-et vagy az autósportot annak ajánlom hogy nézzen bele a Netflix F1-sorozatában, a Drive to Survive-ban. 

 

"Senki ne a drámai címből induljon ki a Netflix új, az F1 hátterébe betekintést nyújtó Drive to Survive névre keresztelt sorozata kapcsán, a túlélés azért csak érintőlegesen jelenik meg a tízrészes, közel hatórás sorozatban, ami a 2018-as szezont dolgozza fel. De ez ne is riasszon el senkit: a Ferrari és a Mercedes közreműködése nélkül leforgatott dokumentumfilm-sorozat ha nem is hiperdrámai, de tényleg ritkán látott dolgokat tár a szemünk elé, miközben váratlan hősöket és közönségkedvenceket kapunk a készítőktől."

 

A sorozat négy fő szálat emel ki a 2018-as szezonból, amik közül van, ami szinte végig is fut a tíz részen. Ezek

  • Daniel Ricciardo szerződésének helyzete a Red Bullnál, illetve párharca csapattársával, Max Verstappennel;
  • a Renault és a Red Bull harca a motorszállítói kérdésről;
  • a később becsatlakozó Force India-sztori Vijay Mallya adócsalási ügyével, illetve a csapat csődtől való megmentésével;
  • illetve a valószínűtlen hős szerepében tündöklő középcsapat, a Haas megpróbáltatásai;
  • de szerepet kap azért a két spanyol versenyző, Fernando Alonso és Carlos Sainz is, utóbbin a nagyobb hangsúllyal.
Hozzászólás ideje:

Elég rosszul kezdődik az idei szezon, meghalt Charlie Whiting. :( Jó 20-22 éve nézem (néztem) a futamokat, gyakorlatilag ő az egyetlen, aki emlékeim szerint mindegyiken ott volt., így már gyerekfejjel is megjegyezhettem a nevét. Egy igazi szakembert vesztett a sportág.

Hozzászólás ideje:
2019. 03. 14. - 6:44, Nute Gunray írta:

Elég rosszul kezdődik az idei szezon, meghalt Charlie Whiting. :( Jó 20-22 éve nézem (néztem) a futamokat, gyakorlatilag ő az egyetlen, aki emlékeim szerint mindegyiken ott volt., így már gyerekfejjel is megjegyezhettem a nevét. Egy igazi szakembert vesztett a sportág.

Ez a zárójelezés befejezett múltat takar? Idén már nem fogod nézni a szezont? Remélem, a Ferrari összekapja magát. Jó lenne egy Bottas vs. Hami vs. Vettel vs. Verstappen szezon. 

Hozzászólás ideje:
2019. 03. 19. - 23:51, Donát írta:

Ez a zárójelezés befejezett múltat takar? Idén már nem fogod nézni a szezont? Remélem, a Ferrari összekapja magát. Jó lenne egy Bottas vs. Hami vs. Vettel vs. Verstappen szezon. 

Már egy jó pár éve csak hébe-hóba nézem. Ez a Mercedes-dominancia nyomasztó és unalmas.

Hozzászólás ideje:
1 órával ezelőtt, Nute Gunray írta:

Már egy jó pár éve csak hébe-hóba nézem. Ez a Mercedes-dominancia nyomasztó és unalmas.

Hát igen. 101 futam volt eddig a turbókorszakban, 51-et nyert Hamilton. Ezzel együtt is érdekesnek tartom a középmezőnyben lévő csatákat, vagy éppen Verstappen karrierjét. Ő lesz a következő üstökös.

Hozzászólás ideje:
5 perccel korábban, Donát írta:

Hát igen. 101 futam volt eddig a turbókorszakban, 51-et nyert Hamilton.

És akkor hozzá lehet tenni Rosberg és Bottas győzelmeit is. Engem csak az zavar ebben nagyon, hogy anno annyira tudták gyűlölni a Ferrarit és a RB-t, Schumit és Vettelt. A szabályokat is folyamatosan úgy csűrték-csavarták, hogy nehezítsék a dolgukat, megtörjék a hegemóniát. Ehhez képest most senkit nem aggaszt a Mercedes hatalmas fölénye, sehogy nem akarnak ennek véget vetni. Érdekes mód ez nem unalmas.

Arról nem is beszélve, hogy Vettel pl. 2x is az utsó futamon lett csak vb., de Schuminak is voltak izgalmasabb idényei a domináns 5 évben is. A Mercinek meg hosszú évek óta folyamatosan van akkora fölénye, ami korábban a RB-nek, Ferrarinak, McLarennek, Williams-nek stb. csak 1-1 évben.

Hozzászólás ideje:
15 perccel korábban, pb69 írta:

És akkor hozzá lehet tenni Rosberg és Bottas győzelmeit is. Engem csak az zavar ebben nagyon, hogy anno annyira tudták gyűlölni a Ferrarit és a RB-t, Schumit és Vettelt. A szabályokat is folyamatosan úgy csűrték-csavarták, hogy nehezítsék a dolgukat, megtörjék a hegemóniát. Ehhez képest most senkit nem aggaszt a Mercedes hatalmas fölénye, sehogy nem akarnak ennek véget vetni. Érdekes mód ez nem unalmas.

Arról nem is beszélve, hogy Vettel pl. 2x is az utsó futamon lett csak vb., de Schuminak is voltak izgalmasabb idényei a domináns 5 évben is. A Mercinek meg hosszú évek óta folyamatosan van akkora fölénye, ami korábban a RB-nek, Ferrarinak, McLarennek, Williams-nek stb. csak 1-1 évben.

2021-től jönnek az új szabályok. Lesz változás, ne félj.

Hozzászólás ideje:
2 perccel korábban, Donát írta:

2021-től jönnek az új szabályok. Lesz változás, ne félj.

Hol van az még... Addig meg Hamiltonnak utoléretik Schumi megdönthetetlennek hitt rekordját. :( 

Hozzászólás ideje:

Én a Schumis korszak kb. végefelé kezdtem el nézni a sportot (olyan 2003 környékén), nekem tetszett, a 2005-2006 idény izgalmas volt, a 2007 -es is, Kimi 1 ponttal nyert. Sajnáltam Massát 2008 -ban, amikor érdekes mód Hamilton az utolsó előtti kanyarban előzte meg Glock -ot, akinek hirtelen a gumival volt problémája (most nem tudom, hogy esett -e az eső és szárazon volt kint Timo vagy más volt a dolog), a 2009 -es szezon felfrissülést hozott, bár a Brawn GP piszok erős volt, azért ahogy haladtunk előre, az RB megközelítette.

 

A 2010 -es idény volt számomra eddig a legjobb. Amikor Abu Dhabiba úgy érkezett meg a mezőny, hogy 5(!) pilóta volt esélyes a VB címre: Vettel, Webber, Alonso, Button és Hamilton - ezek közül a két McLarennek csak a matematikai esély jutott, míg a többiek komoly harcot vívtak. Alonso beragadt Petrov mögé, míg Vettel győzött, így övé lett a VB cím. Hatalmas szezon volt!

A 2012 -es év is tetszett, Vettel az utolsó, Brazíl nagydíjon szerezte meg Alonso elől az újabb, 3. VB címét.

 

A Merci dominancia valóban nem tesz jót. Én se szeretem Hamit, így nekem pláne rossz, amikor a csávót látom szinte majdnem minden nagydíjon ajnározni meg a pódiumon vigyorogni. De ez van, az FIA ezt a szabályt hozta. A Ferrarinak lenne esélye, idén még egy nagyon erős autót is építettek, de Ausztrália sosem mérvadó, Bahrein viszont az lesz. Legalábbis remélem. Verstappen számomra közömbös, jó versenyzőnek tartom, de még sokat kell tanulnia. Az évadnyitóról amúgy lemaradtam. Mondjuk amiket hallottam, abból jobb is, hogy nem néztem meg.

 

A 2021 -es szabályoktól sokat várok, de vajon a motor is változik? Ha nem, akkor szerintem a Merci uralom - ami valóban mintha senkit se zavarna, pedig megesküdnék rá, hogy ilyen dominancia nem volt (a Ferrari is 2002 -ben volt bivalyerős, azt hiszem 2003 -ban Schumi csak azért lett bajnok, mert Kimi sokszor kiesett a technikának köszönhetően) - maradni fog, ami újabb Hami dominanciával fog párosulni. Mondjuk állítólag egyre kevesebb a nézettsége az F1 -nek. Nem csodálom. :|

Hozzászólás ideje:

Én a Schumi- és Vettel-dominanciát is utáltam. :) Viszont mindkét pilóta tehetségét elismerem, és volt olyan időszak a karrierjükben, amikor nekik szurkoltam. Hamilton azonban mindig is unszimpatikus fazon volt számomra, már a bemutatkozásától kezdve. Ha ő is versenyben van, bárkinek szurkolok az ellenében.

Hozzászólás ideje:

Én nem utáltam egyik dominanciás korszakot se. Talán éppen azért, mert kedveltem a pilótákat. A mostanit meg nem, így ez is nagyban közrejátszik abban, hogy "unom" az utóbbi néhány évet. Persze az utóbbi 2 év jó volt, ha éppen a Ferrari/RB páros valahogy beleszólt a buliba. De ugye tudjuk mindkét szezon végét. :(

 

Amúgy az b*szna be, ha a 2021 -es szabályok a Red Bull Hondának kedveznének. Lenne a japekoknál víg mulatozás. :D

Hozzászólás ideje:

 

Idézet

azt hiszem 2003 -ban Schumi csak azért lett bajnok, mert Kimi sokszor kiesett a technikának köszönhetően

Schumi 1-szer Kimi 3-szor esett ki...de inkább az volt itt a bökkenő,hogy Schumi nyert 6 futamot Kimi meg 1-et. Igazából azért tudott végig VB esélyes maradni akkor a Finn mert rengetegszer 2. lett 7-szer. Szóval egész évben piszok konstans volt. 2005-be volt, hogy nyerte volna simán,ha a verda nem kotlik meg alatta többször ráadásul 1. helyen vezetve piszok kellemetlen egy év volt az. 

Hozzászólás ideje:
4 órával ezelőtt, pb69 írta:

Hol van az még... Addig meg Hamiltonnak utoléretik Schumi megdönthetetlennek hitt rekordját. :( 

És? Az csak egy rekord. Most megy itt a sopánkodás, de 2016, 17 és 18 is izgalmas volt legalábbis jelentős részében a szezonnak. Össze se lehet hasonlítani 2002 vagy 2004-gyel. Hamilton meg képességben simán Schumi szintjén van, felőlem döntse meg a rekordot, csak legyen izgalmas a bajnokság minden évben. 

Hozzászólás ideje:
8 órával ezelőtt, Donát írta:

Most megy itt a sopánkodás, de 2016, 17 és 18 is izgalmas volt legalábbis jelentős részében a szezonnak.

Nem volt ott semmi izgalom, csak a Merci már egy ideje játszik a mezőnnyel. Tavaly is kikiáltották a Ferrarit a legjobbnak, mert a szezon első felében voltak olyan futamok, ahol erőből le tudták nyomni az ezüstéket. Aztán később jött az időjárás rendszeres kedvezőtlenül alakulásai illetve Vettel hibái, de a szezon utolsó harmada jól megmutatta, hogy amúgy se lett volna ott esély, a Merci még mindig mindenki előtt van. A Rosberggel vívott csata meg hiába volt izgalmas, attól még a Merciről már pár futam után világos volt, hogy csak ők nyerhetik a VB-t.

 

8 órával ezelőtt, Donát írta:

Hamilton meg képességben simán Schumi szintjén van, felőlem döntse meg a rekordot, csak legyen izgalmas a bajnokság minden évben.

Engem az elmúlt években két dolog zavar nagyon. Az egyik a Merci-dominancia, a másik Hamilton. Utóbbinál nem tagadom, hogy erősen közrejátszik a személyes szimpátia is. A bajnokság meg minden, csak nem izgalmas. Az egyetlen izgalom, hogy a Merci mikor mutatja ki a foga fehérjét és ver másodperceket a mezőnyre.

 

A Mercedes alapvetően egy szimpatikus csapat, zseniális mérnökökkel és szakemberekkel, ebben azt hiszem nem lehet vita. Viszont anno az FIA igyekezett úgy forgatni a lapokat, hogy erre a tehetségre folyamatosan szükség legyen, a szabályok variálása általában a domináns csapatnak nem kedvezett. Aztán ha abból is ki tudták hozni a legjobbat, maradt az előnyükből, vagy akár még nagyobbat kovácsoltak belőle, akkor megérdemelték.

A Mercivel az a bajom, hogy a hibridkorszakot oké, hogy ők nyitották legjobban, de azóta is gyakorlatilag abból élnek. Egyszer volt egy zseni konstrukció, és már 6. éve annak aratják a babérjait, ami szerintem egy technikai sportban nonszensz. A piszlicsáré szabálymódosítások érdemben nem változtatnak semmit. És akkor majd 2021-ben? Röhej... Azt már csak zárójelben jegyezném meg, hogy a Mercinél a nagy áttörést az új erőforráskoncepció mellett a gumikezelés megoldása jelentette. Amely gyanúsan összecseng azzal a tiltott teszttel, amellyel a teszttilalmat megszegve tettek szert jogosulatlan előnyre annak idején. Kaptak egy nevetséges büntetést és kész. Azóta viszont verhetetlenek.

 

Hamiltonnál meg egy dolog, hogy nekem az egész jelenségtől felfordul a gyomrom. Egész karrierjét topcsapatokban tölthette, mellette pedig megy ez a pózerkedős, celebkedős rajkodás. Szerintem ez baromi rossz példa a fiataloknak, semmi alázat nincs benne a sport iránt. Meg az ellenfelei iránt sem, lásd pl. a Rosberggel kapcsolatos nyilatkozatait, miközben korábban barátok voltak. És ez is nagyon jellemző rá, képtelen tisztességgel veszíteni. Ha épp nem ő ül a fényévekkel legjobb autóban, akkor megy a hiszti, hogy őt utálják, mert fekete, meg a gonosz csapattársat nyomják stb..

Elismerem, hogy rendkívül tehetséges és ügyes pilóta, korszakában a legjobbak között van, de szerintem globálisan a szűk elitnek nem tagja. Egyrészt nem mutatta meg mit tud gyengébb autóval, csak akkor volt magabiztos a szezonjaiban, amikor kimagasló technika volt alatta. Másrészt voltak olyan szezonjai, amikor Button vagy Rosberg legyőzték csapaton belül. Nem akarom egyikőjüket se lehúzni, de azt azért szerintem mindenki beláthatja, hogy ők sosem voltak igazán toppilóták, max. kicsit tehetségesebbek az átlagnál. Szóval engem ez a teljesítmény nem győz meg.

Meg volt olyan korszaka, amikor senki nem érdekelte, ő nem nyerhetett, akkor ment ész nélkül, többször letarolva másokat. Massával pl. rendszeresen összeakadt az arroganciája miatt, aztán amikor nagyritkán megbüntették, arra jött a reakció, hogy kijátszotta a rasszista-kártyát. És itt egy újabb alappillére annak miért nem tudom elviselni a fickót. A bírák folyamatosan kedvezőbb megítélés alá helyezik, amiért másokat büntetnek, azt neki szabad. És ezek a motívumok még most is előfordulnak, miközben eleve egy olyan kocsiban ül, amivel a többiek előtt jár.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Schumacher cipőjét se köthetné meg Hamilton... Nekem is az a bajom mint Pb-nek. Kitenyésztett ficsúr. Anno minden előzmény nélkül berakták a legjobb autóba és hali. Jó pilóta az biztos, de nem kell itt az egekbe emelni. Schumacher idejében voltak versenyek, Hakkinen, Alonso és még sorolhatnám, mind tényező volt. Ma már ennek csak az árnyéka megy forma-1 címén.

Szerkesztve: - Ody Mandrell
Hozzászólás ideje:

Még régen volt egy tanárom, akivel sokat vitatkoztunk a Forma 1-ről, ő nem akarta ezt elismerni igazi sportként, mert azt tartotta, hogy legnagyobb részben a technika és nem az emberi tényező határozza meg a végeredményt, én ezzel sosem értettem teljesen egyet, de az biztos, hogy anélkül nehéz megmérni az egyes pilóták közötti különbséget, hogy nem mindenkinek ugyanaz a csomag áll a rendelkezésre. Az én álmom egy olyan F1 lenne, ahol összeülnek a legjobb csapatok mérnökei és megalkotják a legjobb autót, aztán persze lehetne taktikázni a versenyeken, a gumiválasztással, az üzemanyagszinttel, de mindenki azonos körülményekkel indulna és ott tényleg csak az egyes versenyzők közötti különbségek döntenének. Amíg ez nem valósul meg, addig pedig mindenkinek azzal kell nyernie, ami adatik.

Hamiltont már a bemutatkozása óta megkedveltem, úgyhogy árnyalnám egy kicsit itt a hozzászólásokból sütő gyűlölet utána a képet, tetszett már előtte is mikor beharangozták, hogy a GP2 bajnokaként érkezik a McLarenhez és már a szezon közben mondták Palikék, hogy inkább jöjjön ő a csak szenvedő (teszpilótaként egyébként kiváló) Pedro de la Rosa helyére a McLarenhez, ugye ő szezon közbe ugrott be a NASCAR-ba távozó Montoya helyére. Az első idényében már szimpatikus volt, hogy nem állt be Alonso mögé, aki ekkor pályája csúcsán érkezett a McLarenhez, hanem vele egyenragnú félként akart menni a bajnoki címért (amit Alonso meglehetősen gyerekes és nem mellesleg sportszerűtlen - ha már ez felmerült Hamilton kapcsán is - módon próbált akadályozni a Hungaroring időmérőjén, Hamiltont feltartva várakozott a boxban). Az utána következő szezonokban is érződött benne ez a gyilkos ösztön, mellesleg amikor először világbajnok volt azt sem a legjobb autóval tette (a Glock-os összeesküvés elméletek mellé meg akkor említsük meg azt a teóriát is, hogy 2007-ben a McLarennek a kémbotrány miatt direkt el kellett veszítenie a végén vb-t... mindkettő fikció) és 2009-ben is, ugyan két technikás pályán (HUN, SIN), de ugyannyi futamot tudott nyerni a szabályváltozásokra nehezen átálló McLarennel, mint a mezőnyből jócskán kilógó Brawn, Red Bull versenyzői, Barrichello, vagy Webber. A 2010-2012 közötti időszakban pedig a nagy hármas (Vettel, Alonso, Hamilton) közül is neki volt a legtöbb kiesése, egyébként Buttonnál is többször esett ki, aki csak egyetlen szezonban tudta így is megelőzni és kevesebb futamgyőzelme is volt, mint Hamiltonnak, ez is hozzátartozik az összképhez.
Hamilton vezetési stílusát is lehet kritizálni, ugyanakkor azt, hogy a Massával történő néhány összeakadását kivetíteni az egész 2007-2012 közötti időszakra nettó rosszindulat kérdése, de azt elismerem, hogy Hamilton sokszor túlvállalta magát és felelőtlen volt, ugyanakkor a kritikusai azt már nem szokták hozzátenni, hogy pont a Mercedeshez történő 2013-as átigazolása óta Hamilton, ahogy öregedett sokkal visszafogottabb stílusban vezet. A Mercedes-es időkből is sokan felróják a barcelonai esetet, amikor összeütköztek Rosberggel és mindkét autó kiesett, azt már mondjuk nem elmítik, amikor Rosberg ejtette ki Hamiltont Spában és itt Rosberg utána nemcsak továbbment, de dobogóra is állhatott. Ha már a sportszerűség és a "hiszti" is szóba került, akkor az elmúlt években (mióta nem a Red Bull a legjobb autó) Vettelnél nagyobb hisztikirálylány talán csak Alonso volt, mióta a McLarenhez ment. 2009-ben mikor Vettel összeakadt Kubicával, utána még három keréken ő be akart gurulni a mezőnnyel kihasználva, hogy a Safety Car miatt őt majd úgysem tudják megelőzni, de az is nagyon sportszerű volt, mikor tudva, hogy ő annál a csapatnál úgy is azt csinál meg, amit akar megelőzte Webbert a végén 2013-ban Malajziában, miközbe mondták, hogy ne tegye. Aztán mikor két éve elborult az agya és konkrétan ráhúzta a kormányt Hamiltonra (amikor a telemetriai adatok nem Vettel "féktesztelős" sztoriját támasztották alá) biztosan nagyon jó példát mutatott vele a fiataloknak, szemben a rossz példát mutató Hamiltonnal aki felszínes fotókat tölt fel a közösségi médiába magáról. De ha már a sportszerűtlenség esete felmerül, akkor ezért az azóta félistenként piedesztálra emelt Michael Schumachernek sem kellett a szomszédba mennie, konkrétan az elmúlt évtizedek legnagyobb ganéságát ő követte el, mikor 1997-ben ki akarta lökni Villeneuvet az utolsó futamon, hogyha mindketten kiesnek, akkor ő legyen a világbajnok... aztán visszanyalt a fagyi és ő esett ki, majd ki is zárták az egész szezonból.

A hegemónia nem jó semmilyen sorozatnak, így a Forma 1-nek sem. Én örülnék neki, ha nagyobb lenne a kompetició a topcsapatok között, Verstappent is megnézném már végre egy vb-címre is esélyes autóban. Ezzel együtt a Ferrari az elmúlt két évben nagyon sokat fejlődött (2014-ben és 2016-ban pl. futamot sem nyertek), Vettel a szezonok feléig nem csak futamokat nyert, hanem vezette is a vb-t Hamilton előtt, arról hogy utána a Mercedes jobban jött ki a szezon második feléből, illetve, hogy Vettel hibázgatott, szerencsétlenül járt sokszor nem Hamilton, nem a Mercedes és nem is az FIA tehet. Szabályváltozások is vannak, nem olyan jelentősek, mint a 2009-es, vagy a 2014-es váltás, de ez a Schumacher (2000-2004), vagy Vettel (2010-2013) prime időszakban sem volt másképp, ott sem volt közben olyan jellegű váltás, ami alapvetően rendezte volna át az erőviszonyokat és a 2014-es sem azért került bevezetésre, mert az FIA összeesküdött a Red Bull dominancia ellen, ha Alonso 2010-ben, vagy 2012-ben elcsíp egy vb-t, ezeket a változásokat amúgy is be akarták már vezetni, akkor egy ideje. Ebből a Mercedes jött ki jól, most is voltak változások, a téli tesztek után egyesek már megnyerették a Ferrarival a vb-t, de a Mercedes jobb konstrukciót tudott eddig bemutatni (egy futamon!). Ezt az összeesküvés elméletet, miszerint meg akarják Hamiltonnal nyeretni a vb-t, meg azt, hogy minden úgy van, ahogy ő akarja (mert az apja fekete), meg nem tudom komolyan venni, miközben a Ferrarinak van, mindig is volt és, ha már a Mercedes nem lesz a sportban akkor is továbbra is lesz is a legnagyobb lobbiereje. Az idei évben még simán lehet, hogy a Ferrari megnyeri a sorozatot, egy futam után még nem kell leírni senkit. Szerintem Vettelnek a tavalyinál is több esélye lesz a címre, nem értek egyet azokkal se, akik mondták, hogy tavaly már kiégett, meg majd jön Leclerc és megveri. Lehet, hogy idén Vettel nyeri a vb-t, még nem láttuk rendes épített pályán őket, állítólag nagyon jó autót építettek, valahol ez az erő ott van bennük és ennek meg kell mutatkoznia.

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Wilde írta:

nem akarta ezt elismerni igazi sportként, mert azt tartotta, hogy legnagyobb részben a technika és nem az emberi tényező határozza meg a végeredményt

Ez igaz, ezért is technikai sport, nem csupán sport. De ettől még sport, csak a pilóta egyéni teljesítményét nem méri önmagában könnyen értékelhető módon, ahogyan azt Te is írod később. ;)

1 órával korábban, Wilde írta:

Az én álmom egy olyan F1 lenne, ahol összeülnek a legjobb csapatok mérnökei és megalkotják a legjobb autót, aztán persze lehetne taktikázni a versenyeken, a gumiválasztással, az üzemanyagszinttel, de mindenki azonos körülményekkel indulna és ott tényleg csak az egyes versenyzők közötti különbségek döntenének. Amíg ez nem valósul meg, addig pedig mindenkinek azzal kell nyernie, ami adatik.

Az ötlet jó, sokan felvetették már. Annyit tennék hozzá, hogy ez már nem F1 lenne. Jó lehetne, de nem F1-nek.

1 órával korábban, Wilde írta:

Az első idényében már szimpatikus volt, hogy nem állt be Alonso mögé, aki ekkor pályája csúcsán érkezett a McLarenhez, hanem vele egyenragnú félként akart menni a bajnoki címért (amit Alonso meglehetősen gyerekes és nem mellesleg sportszerűtlen - ha már ez felmerült Hamilton kapcsán is - módon próbált akadályozni a Hungaroring időmérőjén, Hamiltont feltartva várakozott a boxban).

Na, Alonso meg a másik "kedvencem", ő még Hamiltonnál is nagyobb "surmó". Jól illettek ők egymáshoz, fúrták is egymást rendesen. Oda-vissza sportszerűtlenek voltak a másikkal, de egyébként nekem még akkor szimpatikusabb volt Hamilton. Tetszett a vagánysága, bár néha szerintem már akkor is túlzásokba esett, ami azért eléggé eltántorított. Aztán hamar nagy celeb lett, amivel nálam leírta magát.

1 órával korábban, Wilde írta:

Az utána következő szezonokban is érződött benne ez a gyilkos ösztön, mellesleg amikor először világbajnok volt azt sem a legjobb autóval tette (a Glock-os összeesküvés elméletek mellé meg akkor említsük meg azt a teóriát is, hogy 2007-ben a McLarennek a kémbotrány miatt direkt el kellett veszítenie a végén vb-t... mindkettő fikció) és 2009-ben is, ugyan két technikás pályán (HUN, SIN), de ugyannyi futamot tudott nyerni a szabályváltozásokra nehezen átálló McLarennel, mint a mezőnyből jócskán kilógó Brawn, Red Bull versenyzői, Barrichello, vagy Webber.

Hát azért az a McLaren igencsak erőteljes volt, amivel vb. lett. Az érdemeiből persze nem sokat von le, de érdemes megjegyezni, hogy hatalmas mázlija volt az idény végén a Ferrari bénázásaival, illetve azzal, hogy Kimi nem állt be Massa mögé. Ha a brazil feleakkora támogatást kap, mint Hamilton a finn csapattársaitól, akkor simán vb. lett volna. De azt mondom, hogy ott abban a 2-3 évben egy címet azért mindenképp megérdemelt.

A McLaren botrányról annyit, hogy örüljön neki, hogy megtarthatta a pontjait, Alonsoval együtt. Ez szerintem a sportág egyik nagy szégyenfoltja. Ki kellett volna zárni a pilótákat is, ahogyan a csapatot. Hiába nem tehettek (elvileg legalábbis) a dologról, egy csaló/lopott konstrukcióval szerezték a pontokat, jogtalanul. Az lett volna már csak az igazán röhejes, ha valamelyikőjük megnyeri a VB-t és megadják nekik.

2009 kapcsán azért érdemes megjegyezni, hogy Barrichello (aki amúgy se egy nagy ász) egyértelműen 2. számú pilóta volt csapaton belül, Webber pedig szintén nem egy nagy zseni. A RB jó volt 2. erőnek, de azért kiemelkedőnek erős nevezni, még akkor is, ha a végén felzárkóztak a Brawnra. Szép dolog, hogy Hamilton behúzott 2 futamot, de egyébként a szezon 2. felében már az az autó se volt épp annyira gyenge.

1 órával korábban, Wilde írta:

Hamilton sokszor túlvállalta magát és felelőtlen volt, ugyanakkor a kritikusai azt már nem szokták hozzátenni, hogy pont a Mercedeshez történő 2013-as átigazolása óta Hamilton, ahogy öregedett sokkal visszafogottabb stílusban vezet.

Nyilván, de azért ennyi érést el lehet várni egy ilyen szintű pilótától. Ráadásul sokkal könnyebb úgy nyugodtan és kiegyensúlyozottan vezetni, hogy az autód a legjobb, a csapattársad pedig a kutyád. Ez korábban nemcsak Schumi, Vettel, Alonso vagy Hamilton szintű pilótáknak ment, de Button is simán megcsinálta, vagy épp Rosberg, Bottas, Webber, amikor nem volt versenyben az első számú társuk.

Ellenben amikor megszorulás van, igazán küzdeni kell, akkor bújik ki a szög a zsákból. Hamilton pedig ilyenkor még ma is hajlamos visszatérni korábbi önmagához. Ezzel nincs feltétlenül baj, a többiek is ilyenek, csak ez hozzátartozik a "megtért és lehiggadt" Ham képhez. Amikor csatázni kellett, akkor azért nem volt ritka, hogy balesetekbe keveredjen vagy hisztizzen.

1 órával korábban, Wilde írta:

A Mercedes-es időkből is sokan felróják a barcelonai esetet, amikor összeütköztek Rosberggel és mindkét autó kiesett, azt már mondjuk nem elmítik, amikor Rosberg ejtette ki Hamiltont Spában és itt Rosberg utána nemcsak továbbment, de dobogóra is állhatott. Ha már a sportszerűség és a "hiszti" is szóba került, akkor az elmúlt években (mióta nem a Red Bull a legjobb autó) Vettelnél nagyobb hisztikirálylány talán csak Alonso volt, mióta a McLarenhez ment. 2009-ben mikor Vettel összeakadt Kubicával, utána még három keréken ő be akart gurulni a mezőnnyel kihasználva, hogy a Safety Car miatt őt majd úgysem tudják megelőzni, de az is nagyon sportszerű volt, mikor tudva, hogy ő annál a csapatnál úgy is azt csinál meg, amit akar megelőzte Webbert a végén 2013-ban Malajziában, miközbe mondták, hogy ne tegye. Aztán mikor két éve elborult az agya és konkrétan ráhúzta a kormányt Hamiltonra (amikor a telemetriai adatok nem Vettel "féktesztelős" sztoriját támasztották alá) biztosan nagyon jó példát mutatott vele a fiataloknak, szemben a rossz példát mutató Hamiltonnal aki felszínes fotókat tölt fel a közösségi médiába magáról.

Mindenkinek vannak stiklijei, ezt nem is vitatta senki. Egyébként Hamiltonnak biztos nincs kevesebb, mint akiket felsoroltál, Rosberggel se csak ezek az ügyei voltak. A csapatutasítások kapcsán is volt több eset, amikor Ham volt sunyi, akár a csapattal együtt. Csak van pár különbség. Egyrészt Vettel pl. nem ócsárolta a médiában a csapattársait, nem mondott olyasmiket, hogy érdemtelenül nyernek, mert ő sokkal jobb és hasonlók. Másrészt a többieket legtöbbször meg is büntették a tetteikért, míg az angol feltűnően sok esetben megúszta.

Arról nem is beszélve, hogy mások nem voltak olyan pofátlanok, hogy konteókkal álljanak elő, hogy őket direkt szívatják, a fekete-kártya kijátszása pedig mindennek a legalja. De bevált, mert úgy dédelgetik azóta is, mint a hímestojást. Szóval messze nem azzal van a legnagyobb baj, hogy celebkedik, stricinek öltözve megy el Wimbledonba, az instán királykodik vagy hasonlók.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

De ha már a sportszerűtlenség esete felmerül, akkor ezért az azóta félistenként piedesztálra emelt Michael Schumachernek sem kellett a szomszédba mennie, konkrétan az elmúlt évtizedek legnagyobb ganéságát ő követte el, mikor 1997-ben ki akarta lökni Villeneuvet az utolsó futamon, hogyha mindketten kiesnek, akkor ő legyen a világbajnok... aztán visszanyalt a fagyi és ő esett ki, majd ki is zárták az egész szezonból.

Hát Schumiról se fogják megformázni a sportszerűség szobrát, az egyszer biztos. Ugyanakkor jegyezzük meg, hogy rá azért nagyon keményen rá tudtak szállni a bírák. Sokszor kifejezetten utaztak rá. Az említett '97-es eset sem volt ám annyira durva, mint ahogy hivatkozni szeretik. Szerintem bőven túlzó volt amiatt kizárni a teljes szezonból, de már várták mikor "tehetnek igazságot" vele kapcsolatban, mikor statuálhatnak példát.

Azért a McLaren kémbotránya vagy Piqué falba irányítása sokkal nagyobb ganéság volt. De szerintem ez a "fekete vagyok, ezért nem hagynak nyerni" duma is. Ha nem Schumiról lett volna szó, szerintem ma már kb. nem is emlékeznénk arra az esetre. Csinált ilyet Hamilton, Button, Vettel, Verstappen, meg gondolom még sokan mások is. Nem mondom, hogy szép volt, egyáltalán nem akarom a németet mentegetni, de tegyük a szívünkre a kezünk, nem volt az annyira kirívó.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

Ezzel együtt a Ferrari az elmúlt két évben nagyon sokat fejlődött (2014-ben és 2016-ban pl. futamot sem nyertek), Vettel a szezonok feléig nem csak futamokat nyert, hanem vezette is a vb-t Hamilton előtt, arról hogy utána a Mercedes jobban jött ki a szezon második feléből, illetve, hogy Vettel hibázgatott, szerencsétlenül járt sokszor nem Hamilton, nem a Mercedes és nem is az FIA tehet.

Sokat fejlődött, de így is csak megközelíteni tudta az ezüstöket. Vezette Vettel a tebllát, mert volt a Mercinek pár csúnya taktikai hibája, illetve Hamilton sem ment túl jól. Aztán fordult a kocka, bénázott a Ferrari és Vettel, gyorsan ki is derült, hogy max. azonos erősségű lehetett a két technika, de nem volt jobb a Ferrari. Azon a pár futamon, ahol még a Ferrarinak jobban feküdt volna a pálya, leesett az eső, ezzel eltörölve az olaszok előnyét. Mire persze jöttek azok a pályák, ahol már messze a Merci volt a legerősebb, ott már többnyire szép tiszta körülmények voltak, Vettelnél kiderült, hogy akkor se lett volna esélye, ha nem hibázgat.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

Szabályváltozások is vannak, nem olyan jelentősek, mint a 2009-es, vagy a 2014-es váltás, de ez a Schumacher (2000-2004), vagy Vettel (2010-2013) prime időszakban sem volt másképp, ott sem volt közben olyan jellegű váltás, ami alapvetően rendezte volna át az erőviszonyokat

Én kicsit másképp emlékszem. Persze, nem arról beszélek, hogy alapvetően rendezze át az erőviszonyokat, csak voltak olyan variálások, amik azért rendesen faragták a dominanciát. A RB-nál talán a diffúzor kapcsán voltak ilyesmik, meg egyéb fronton is rémlik hasonló. Nem tudták teljesen megtörni a RB-t, ahogyan korábban a Ferkát sem, de az már leginkább azon múlott, hogy ezek a csapatok jól reagáltak. Ez az, amit írtam korábban. Nem azért maradt a nagy fölény, mert egyetlen nagy húzásukból profitáltak évekig, hanem mert jöttek újabb nagy húzások.

A RB hegemóniája meg annyiban is csalóka, hogy azért 4/2 szezon baromi szoros volt, az utsó futamon dőlt el minden. Valójában csak 2 idényben volt annyira domináns a RB, mint a Merci hosszú évek óta folyamatosan. Ráadásul mostanában nemhogy olyan módosítás nincs, ami átrendezhetné az erőviszonyokat, de érdemben semmilyen változás nincs. A Merci továbbra is ugyanabból él, amit 5-6 éve robbantottak.

1 órával ezelőtt, Wilde írta:

most is voltak változások, a téli tesztek után egyesek már megnyerették a Ferrarival a vb-t

Marginális változások voltak, semmit nem jelent. Ha jó is lesz a Ferrari, ha esetleg nyernek is, nem ezek miatt lesznek, hanem mert az évek óta tartó állóvízben végre el tudnak jutni a fejlesztésekkel a Merci szintjére. A teszteken meg a Merci tudatosan altat, ezt mindenki tudja. Erre megy ki a játék, hogy elhitessék sokakkal, hogy jaj de visszaestek, meg jaj de jó a Ferrari, aztán élesben kiderül, hogy ja mégsem.

És ez egyébként számomra egy nagyon visszatetsző dolog. A hülye is látja mekkora fölénye van a Mercinek, mégis megy a siránkozás, hogy mennyire nehéz dolguk van, mennyire le vannak maradva, mennyire bele kell szakadniuk, hogy tartsák a lépést a Ferrarival. Meg hogy az olaszok már előttük járnak, csak Ham zsenialitása miatt tudnak egyáltalán futamokat nyerni és hasonló bullshitek. Ez a parazstvakítás szánalmas.

Arról nem is beszélve, amikor tavaly folyamatosan jelentgették a Ferrarit, hogy szerintük szabálytalan az autó. Már a tükör se állt jól, a padlólemez alacsony, a hátsó szárnynál rossz helyen megy a levegő, a benzináramlásnál is biztos sunyiskodnak stb.. Az FIA meg derekasan vizsgálódott is. Ami tök jó, hogy egyetlen csapat képes legalább pár futam erejéig a Merci elé kerülni, akkor rögtön el is kezdik fúrni őket. Az persze nem gond, hogy anno az ezüsték illegális tesztekkel optimalizálták a gumikopást. Pontosabban de, kaptak egy jelképes pénzbüntetést, na bumm.

Hozzászólás ideje:
5 órával ezelőtt, pb69 írta:

Nem volt ott semmi izgalom, csak a Merci már egy ideje játszik a mezőnnyel. Tavaly is kikiáltották a Ferrarit a legjobbnak, mert a szezon első felében voltak olyan futamok, ahol erőből le tudták nyomni az ezüstéket. Aztán később jött az időjárás rendszeres kedvezőtlenül alakulásai illetve Vettel hibái, de a szezon utolsó harmada jól megmutatta, hogy amúgy se lett volna ott esély, a Merci még mindig mindenki előtt van. A Rosberggel vívott csata meg hiába volt izgalmas, attól még a Merciről már pár futam után világos volt, hogy csak ők nyerhetik a VB-t.

Bullshit. A Ferrari tavaly simán nyerhetett volna Vettellel. Spaig összevadászhattak volna annyi előnyt a hibák nélkül, hogy még a félrefejlesztés is (ami megint csak nem a Mercin múlt ugyebár...) beleférhetett volna. Egy ok miatt nem nyertek: Hamilton + Merci >>> Ferrari + Vettel. Csapat és pilóta szintjén is. Amúgy az F1 mindig is pilóták versenye volt elsősorban és csak másodsorban a konstruktőröké. Így komolytalan az az érv, hogy a "Rosberggel vívott csata meg hiába volt izgalmas, attól még a Merciről már pár futam után világos volt, hogy csak ők nyerhetik a VB-t." Mi van?? :o A legnagyobb kérdés egy adott évad végén, hogy melyik pilóta lesz a világbajnok. És az 2016-ban VÉGIG nyitott volt. 17-ben és 18-ban úgy az idény 2/3-áig simán nyitott volt. Sőt, 2018 első felében a Ferrari autója több pályán volt jobb a Mercinél, mint vica versa. De ha Vettel 25 pontokat dob el (Hockenheim) vagy nem bír az idegeivel (2017, Baku), arról nem épp a Merci tehet vagy az F1 szabályrendszere. 

 

Én személy szerint sokkal jobban utáltam a Schumacher érát. Egy rakat olyan év volt, hogy nemcsak csapat de pilóta szinten sem volt ellenlábas. Amíg meg nem jött Alonso konkrétan illetve a 2003-as év volt valamelyest üdítő. Mindent elmond, hogy még Palik is csodálkozva úgy kommentálta az első futamokat, hogy "Emberek! Verseny van a Forma-1-ben. Hát ki látott már ilyet?".

5 órával ezelőtt, pb69 írta:

Engem az elmúlt években két dolog zavar nagyon. Az egyik a Merci-dominancia, a másik Hamilton. Utóbbinál nem tagadom, hogy erősen közrejátszik a személyes szimpátia is. A bajnokság meg minden, csak nem izgalmas. Az egyetlen izgalom, hogy a Merci mikor mutatja ki a foga fehérjét és ver másodperceket a mezőnyre.

Ez megint csak olyan ember írása, aki nem igazán követi az eseményeket. Egy: Hamilton nekem sem szimpatikus. Mindig ugyanaz a képmutató nyilatkozat, rinyálás a rádióban és társai. De válasszuk már ketté a szimpátiát az objektív mércétől: Hamilton messze a legjobb pilóta a mezőnyben. A berobbanása óta lehetett tudni. Már első évében verte a 2x VB Alonsot és kis híján világbajnok lett. Meg lehet nézni mit csinált Bottassal az elmúlt két évben ugyanazzal a kocsival. Volt egy-két futam, amikor Bottas jobb volt. A 42-ből. Kettő: ez meg nonszensz, hogy a Merci mindig másodperceket pláne többesszámban ver a mezőnyre. Vannak olyan pályák, amik fekszenek nekik és ott nyernek. Vannak olyan pályák, ami meg a Ferrarinak fekszik vagy a Red Bullnak. Összetettben most ők a legjobbak, de tavaly és tavalyelőtt sem lehetett futamra lebontva biztosra venni, hogy a Merci fog nyerni. Az elmúlt két év egészen a hajráig nyitott maradt. És még egyszer: tavaly abszolút a Ferrarin és Vettelen múlt, hogy nem lett Vettel VB. Nem a mercit kell ezért ostorozni, vagy a szabályalkotókat, hanem a szerencsétlen olaszokat.

5 órával ezelőtt, pb69 írta:

A Mercivel az a bajom, hogy a hibridkorszakot oké, hogy ők nyitották legjobban, de azóta is gyakorlatilag abból élnek. Egyszer volt egy zseni konstrukció, és már 6. éve annak aratják a babérjait, ami szerintem egy technikai sportban nonszensz. A piszlicsáré szabálymódosítások érdemben nem változtatnak semmit. És akkor majd 2021-ben? Röhej... Azt már csak zárójelben jegyezném meg, hogy a Mercinél a nagy áttörést az új erőforráskoncepció mellett a gumikezelés megoldása jelentette. Amely gyanúsan összecseng azzal a tiltott teszttel, amellyel a teszttilalmat megszegve tettek szert jogosulatlan előnyre annak idején. Kaptak egy nevetséges büntetést és kész. Azóta viszont verhetetlenek.

A motor erőforrások be vannak betonozva. Ezzel egyetértek, hogy gond, de ezt lehetett tudni. Viszont egyik napról a másikra nem lehet lecserélni. Amúgy erőforrás terén a Ferrari és a Merci motor között minimális különbség van lóerőkben. Tavaly épp ebben fejlődött rohadt sokat a maranellói alakulat. A többi elem meg a mérnököktől függ és a rendelkezésre álló pénzkerettől. A Ferrarinak simán van annyi büdzséje, mint a Mercinek. Egyszerűen bénák. Az F1 szabályalkotói azért hibáztathatók, hogy nincs költségvetési plafon, nem zárkóztatják fel a középcsapatokat, mert igazságtalan a pénzelosztás. De a mostani keretrendszer 2020-szal ér véget. Azért dolgoznak most nagyon keményen, hogy ezt lecseréljék és olyan szabályokat alkossanak, ahol a középmezőny is sokkal közelebb kerülhet az élbolyhoz. A legnagyobb gond a költésekkel van, ahol egyáltalán nincs plafon. illetve az Ecclestone féle pénzelosztási módozattal, amit még mindig kénytelen nyögni a Liberty. Ezeket akarják átvariálni. Meggyőződésem, hogy 2021-től egy sokkal kiegyensúlyozottabb liga jön új technológiai kihívásokkal. A ciklusok viszont több évre szólnak, hiszen így éri meg fejleszteni a csapatoknak. Nem lehet egyik évben turbó előírásokat előírni a következőben meg V8-ast és évenként cserélni. Ez a 7 év most a turbómotoroké, de meggyőződésem, hogy 2021-től egy újabb jelentősebb éra váltás lesz.

4 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Schumacher cipőjét se köthetné meg Hamilton... Nekem is az a bajom mint Pb-nek. Kitenyésztett ficsúr. Anno minden előzmény nélkül berakták a legjobb autóba és hali. Jó pilóta az biztos, de nem kell itt az egekbe emelni. Schumacher idejében voltak versenyek, Hakkinen, Alonso és még sorolhatnám, mind tényező volt. Ma már ennek csak az árnyéka megy forma-1 címén.

Eleve, nehéz komolyan venni az írásod úgy, hogy nem is követed az F1-et. Hamiltont én sem kedvelem, de a tehetsége elvitathatatlan. 2007 óta az! Újoncként verte az általad is emlegetett Alonsot, aki nagy pilóta és ebben nem hinném, hogy van köztünk vita. Ugyanazzal a kocsival, zéró tapasztalattal Hamilton 2. lett összetettben, Alonso meg 3. (ugyanannyi ponttal, kevesebb 2. hellyel). Akkor miről beszélünk? Azóta Hamilton csak jobb lett, hiszen az az újonc éve volt. Persze, jó kocsi van alatta 2014 óta, de azonos körülmények között verte szinte összes csapattársát. 2011 és 2016 - ezen két év kivételével minden csapattársat elkalapált, mióta alatta van a legerősebb vas 2014 óta 51 győzelmet aratott 101 futamból, a csapattársai ezalatt: Rosberg 20, Bottas 4. Szóval kevesebb mint fele annyit. Ugyanazzal a kocsival. Szóval mi is az érv amellett, hogy Schumacher cipőjét se köthetné meg? Már azon túl, hogy minden olyan évben, amikor Hamilton is és Schumacher is a mezőnyben volt, Hamilton szarrá verte Schumit? 2010, 11, 12. Schumi még Rosbergtől is kikapott (azonos kocsival mentek), Rosberget meg Hamilton szinte végig verte csapattársként (kivétel: 2016).

 

Szóval jól hangzik, hogy a cipőjét se köthetné be... csak épp semmivel se tudod bizonyítani. Az meg, hogy kitenyésztett ficsúr - szerintem is. És? Mi köze ennek bármihez is? Semmi. Szakmai érvet kéne felhozni, az meg nem fog menni anélkül, hogy követnéd a sportot.

 

2 órával ezelőtt, Wilde írta:

Még régen volt egy tanárom, akivel sokat vitatkoztunk a Forma 1-ről, ő nem akarta ezt elismerni igazi sportként, mert azt tartotta, hogy legnagyobb részben a technika és nem az emberi tényező határozza meg a végeredményt, én ezzel sosem értettem teljesen egyet, de az biztos, hogy anélkül nehéz megmérni az egyes pilóták közötti különbséget, hogy nem mindenkinek ugyanaz a csomag áll a rendelkezésre. Az én álmom egy olyan F1 lenne, ahol összeülnek a legjobb csapatok mérnökei és megalkotják a legjobb autót, aztán persze lehetne taktikázni a versenyeken, a gumiválasztással, az üzemanyagszinttel, de mindenki azonos körülményekkel indulna és ott tényleg csak az egyes versenyzők közötti különbségek döntenének. Amíg ez nem valósul meg, addig pedig mindenkinek azzal kell nyernie, ami adatik.

Lehet erről álmodozni, de nem a Forma-1-ben. A Formula 1 anno konstruktőrök versenyeként indult. Ki tud jobb autót építeni és jobb pilótát mögé rakni. Egyenautókat itt nem fogunk látni, ha hűek akarnak maradni a tradícióhoz.

 

2 órával ezelőtt, Wilde írta:

A hegemónia nem jó semmilyen sorozatnak, így a Forma 1-nek sem. Én örülnék neki, ha nagyobb lenne a kompetició a topcsapatok között, Verstappent is megnézném már végre egy vb-címre is esélyes autóban. Ezzel együtt a Ferrari az elmúlt két évben nagyon sokat fejlődött (2014-ben és 2016-ban pl. futamot sem nyertek), Vettel a szezonok feléig nem csak futamokat nyert, hanem vezette is a vb-t Hamilton előtt, arról hogy utána a Mercedes jobban jött ki a szezon második feléből, illetve, hogy Vettel hibázgatott, szerencsétlenül járt sokszor nem Hamilton, nem a Mercedes és nem is az FIA tehet. Szabályváltozások is vannak, nem olyan jelentősek, mint a 2009-es, vagy a 2014-es váltás, de ez a Schumacher (2000-2004), vagy Vettel (2010-2013) prime időszakban sem volt másképp, ott sem volt közben olyan jellegű váltás, ami alapvetően rendezte volna át az erőviszonyokat és a 2014-es sem azért került bevezetésre, mert az FIA összeesküdött a Red Bull dominancia ellen, ha Alonso 2010-ben, vagy 2012-ben elcsíp egy vb-t, ezeket a változásokat amúgy is be akarták már vezetni, akkor egy ideje. Ebből a Mercedes jött ki jól, most is voltak változások, a téli tesztek után egyesek már megnyerették a Ferrarival a vb-t, de a Mercedes jobb konstrukciót tudott eddig bemutatni (egy futamon!). Ezt az összeesküvés elméletet, miszerint meg akarják Hamiltonnal nyeretni a vb-t, meg azt, hogy minden úgy van, ahogy ő akarja (mert az apja fekete), meg nem tudom komolyan venni, miközben a Ferrarinak van, mindig is volt és, ha már a Mercedes nem lesz a sportban akkor is továbbra is lesz is a legnagyobb lobbiereje. Az idei évben még simán lehet, hogy a Ferrari megnyeri a sorozatot, egy futam után még nem kell leírni senkit. Szerintem Vettelnek a tavalyinál is több esélye lesz a címre, nem értek egyet azokkal se, akik mondták, hogy tavaly már kiégett, meg majd jön Leclerc és megveri. Lehet, hogy idén Vettel nyeri a vb-t, még nem láttuk rendes épített pályán őket, állítólag nagyon jó autót építettek, valahol ez az erő ott van bennük és ennek meg kell mutatkoznia.

Így van. Mondjuk csak olyanoknak érdemes magyarázni ezt, akik nézik is a futamokat. Ellenkező esetben, mintha arról akarnál valakit meggyőzni, hogy a TLJ milyen jó film, a másik meg csak a kritikákat olvasta. Nem lehet érdemben vitázni, mert aki nem nézi, nem látja, hogyan dobta el Vettel a győzelmet a saját hülyesége miatt, vagy hogyan varázsolt elő Hamilton -4 tizeddel gyorsabb kört az időmérő legvégén. Ezek nélkül marad a szimpátia / antipatikus megítélés, aminek semmi köze valakinek a versenyzői kvalitásához, vagy az adott szezon izgalmasságának a megítéléséhez.

Hozzászólás ideje:
20 perccel korábban, Donát írta:

Ez megint csak olyan ember írása, aki nem igazán követi az eseményeket.

Ez annyira igaz!!!! Nem akarok senkit megbántani de egy jó pár olyan hozzászóló van még feljebb rajta kívül hogy az elmúlt 5 évben jó ha látott 4 versenyt teljes egészében és határozottan állít valamit. 

4 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Schumacher cipőjét se köthetné meg Hamilton

És ezt úgy mondod hogy évek óta nem nézel Forma-1-t. :facepalm:  Neked is csak gratulálni tudok. Ilyenkor csendbe maradnék és nem alkotnék véleményt olyanról amit nem követtek/nézek/ismerek.  

Hozzászólás ideje:
3 perccel korábban, Donát írta:

Bullshit. A Ferrari tavaly simán nyerhetett volna Vettellel. Spaig összevadászhattak volna annyi előnyt a hibák nélkül, hogy még a félrefejlesztés is (ami megint csak nem a Mercin múlt ugyebár...) beleférhetett volna. Egy ok miatt nem nyertek: Hamilton + Merci >>> Ferrari + Vettel. Csapat és pilóta szintjén is.

7 perccel korábban, Donát írta:

Sőt, 2018 első felében a Ferrari autója több pályán volt jobb a Mercinél, mint vica versa. De ha Vettel 25 pontokat dob el (Hockenheim) vagy nem bír az idegeivel (2017, Baku), arról nem épp a Merci tehet vagy az F1 szabályrendszere.

8 perccel korábban, Donát írta:

És még egyszer: tavaly abszolút a Ferrarin és Vettelen múlt, hogy nem lett Vettel VB. Nem a mercit kell ezért ostorozni, vagy a szabályalkotókat, hanem a szerencsétlen olaszokat.

Számomra inkább ez a bullshit. ;) Tavaly közelebb volt a Ferrari, az év első felében gyakorlatilag azonos szinten voltak. Ugyanakkor jegyezzük meg, hogy ez fél év, fél év az 5-ből. Még ha a teljes szezont nézem, akkor is 5/1. Amúgy tavaly is Hamilton az utsó 11 futamból 8-at megnyert, de ez biztos csak az ő zsenijén múlott, meg Vettelen. Ahogyan az is, hogy azért a szezon első felében is jöttek a győzelmek szépen. A végén 88! pont előnye volt Hamiltonnak, 88. 3x lazán eldobhatta volna az autót vagy elmehetett volna Palvin Barbikát húzogatni, akkor se érte volna baj. Lehet beszélni Vettel hibáiról, de kanyarban sem volt a szezonban, és ennek azért igen nagyrészt nem ő volt az oka.

A Ferrari pedig szintén nyert azért a Merci bénázásából futamot, szóval azt nem lehet mondani, hogy az elején a Ferrari volt jobb, csak bénáztak a pilóták meg a taktikával. A végén pedig még a RB is felzárkózott a Ferrarira, na annyira volt az egy nyerő konstrukció... Nem azt mondom, hogy a Merci hibája lenne, sőt, épp azt mondom, hogy a Merci jobb autót pakolt össze, mint a Ferrari. Mondanám, hogy évek óta jobbat rak össze, de az igazság inkább az, hogy 5-6 éve raktak össze egy sokkal jobbat, azóta ebből az előnyükből szépen megélnek. Nyilván csökken a különbség, a tavalyi szezon ennek köszönhető, de még mindig nincsenek hosszabb távon a nyomukban. De ez nem a Merciről szól, ezt arra írom, hogy Ham teljesítményét azért árnyalja.

A fejlesztési versenyben pedig azért arról se feledkezzünk meg, hogy a Mercinek elég mindig egy technikailag kimagasló konstrukciót fejlesztgetni, hogy visszanyerjék a masszívabb előnyüket, miközben az olaszoknak már arra hatalmas erőforrásokat kell elégetniük, és áttörléseket kell elérniük, hogy egyáltalán az ellenfél szintjére érjenek. Nem meglepő, hogy utána nem feltétlenül marad már bennük annyi kraft a szezon közben, mint a Merciben, akik a felkészülési időszakot leginkább parasztvakítással és altatással töltik.

21 perccel korábban, Donát írta:

Amúgy az F1 mindig is pilóták versenye volt elsősorban és csak másodsorban a konstruktőröké. Így komolytalan az az érv, hogy a "Rosberggel vívott csata meg hiába volt izgalmas, attól még a Merciről már pár futam után világos volt, hogy csak ők nyerhetik a VB-t." Mi van?? :o A legnagyobb kérdés egy adott évad végén, hogy melyik pilóta lesz a világbajnok. És az 2016-ban VÉGIG nyitott volt. 17-ben és 18-ban úgy az idény 2/3-áig simán nyitott volt.

Gondold át még egyszer a kiemelt részt, mert szerintem erősen félreértetted. Igen, attól még, hogy izgalmas volt a Rosberg-Ham csata, attól még pontosan lehetett tudni, hogy a Merci egyik pilótája lesz a vb., ez pedig tökéletesen jelezte mekkora fölényben vannak. Nagyon rég volt már olyan, hogy egy istálló ilyen szinten engedje csatázni a pilótáit, mert így sem érhet a közelükbe senki. Na a Merci megtehette, Ezt nem azért hoztam fel, hogy unalmas lett volna a 16-os szezon, hanem arra, hogy igenis brutális Mercedes-hegemónia van. Ez pedig ezt igazolja, nem cáfolja.

2016-ban végig nyitott volt, hogy melyik Merci pilóta lesz a vb., tehát messze kimagaslottak a mezőnyből. 17-ben és 18-ban meg az a nagy dolog, hogy egy ideig nyitott volt? Ez komoly? Akkor mi a franc probléma volt a RB 4 évével, amikor ebből 2x nemhogy egy darabig, hanem az utolsó futamig nyitott volt a csata. Az pedig eleve egy annyira álszent megközelítés, hogy a Ferrari meg Vettelék a gyengék. Igen? Akkor miért kellett rinyálni anno 2000 és 2004 közt? vagy 2009 és 14 közt? Akkor meg a Ferrari, a Brawn és a RB volt az isten, mások meg csak egyszerűen rosszak voltak. Csak akkor érdekes mód ez szúrta mindenki szemét, nemcsak a nézőkét meg szurkolókét.

27 perccel korábban, Donát írta:

De válasszuk már ketté a szimpátiát az objektív mércétől: Hamilton messze a legjobb pilóta a mezőnyben. A berobbanása óta lehetett tudni. Már első évében verte a 2x VB Alonsot és kis híján világbajnok lett. Meg lehet nézni mit csinált Bottassal az elmúlt két évben ugyanazzal a kocsival. Volt egy-két futam, amikor Bottas jobb volt. A 42-ből.

Szerinted ez egy objektív mérce, hogy Ham messze a legjobb pilóta a mezőnyben? :D Na ne már. Kezdjük ott, hogy nincs objektív mérce, mert nincsenek egyenlő feltételek, leginkább technikailag. Többször is írod, hogy verte Alonsot, ami ugyan igaz, de a pontegyenlőséget figyelembe véve kicsit túlzónak érzem ezt ilyen szinten felhozni. De az nagy durranás volt, ez tény. Ahogy az is nagy pofára esés volt, amikor a lesajnált Button "hazai pályán" elverte, vagy később Rosberg legyőzte az egyik VB-csatában. Azt gondolom, hogy akit csapaton belül egy Button és Rosberg is legyőz, azt nem kiálthatjuk ki a messze legjobbnak, akkor se, ha amúgy a legtöbbször verte a csapattársát.

A másik, hogy itt Alonson kívül (akivel ugyanannyi pontot értek el, de Hamilton volt hazai pályán és a csapat inkább őt támogatta) olyan csapattársakról beszélünk, mint Button, Rosberg, Bottas vagy Kovalainen. Egyikőjüket se akarom bírálni, de azért bőven nem az élmezőny tagjai, ha a kvalitásaikat nézem. Amikor nem "rakéta volt a seggük alatt" (ahogyan Vettelt kritizálták sokan, beleértve Hamiltont is, aki ugye akkor kicsit másképp vélekedett arról mekkora teljesítmény egy erős autóval futamokat és címeket nyerni), akkor pár kiugró eredményen kívül nem sokat tudtak felmutatni.

Bottas-t is úgy emlegeted, mintha legalább valami Vettel, Alonso vagy Ricciardo szintű spíler lenne, közben egy elég átlagos pilóta, pláne mondjuk az elmúlt 15 év mezőnyét összességében tekintve. Arról nem is beszélve, hogy olyan szinten van alárendelve Hamiltonnak, mint a Ferrari legkritizáltabb éveiben a braziljaik. Ezek alapján pont Bottas alapján hangsúlyozni Ham kiemelkedőségét, elég vicces.

36 perccel korábban, Donát írta:

Kettő: ez meg nonszensz, hogy a Merci mindig másodperceket pláne többesszámban ver a mezőnyre. Vannak olyan pályák, amik fekszenek nekik és ott nyernek. Vannak olyan pályák, ami meg a Ferrarinak fekszik vagy a Red Bullnak. Összetettben most ők a legjobbak, de tavaly és tavalyelőtt sem lehetett futamra lebontva biztosra venni, hogy a Merci fog nyerni. Az elmúlt két év egészen a hajráig nyitott maradt.

Nyilván túloztam a másodpercekkel, de a lényeg alighanem érthető volt. Nem az a lényeg, hogy egy-egy futamon mennyire lehet előre tudni nyerni fog-e a Merci, hanem, hogy a futamok nagy részén ez a helyzet. A szezont tekintve összességében pedig szintén. Igen, vannak pályák, amik a RB-nak vagy a Ferkának kedveznek, ezeken van esélyül megfogni a Mercit. A semleges pályákon, illetve az ezüstéknek kedvező esetekben meg gyakorlatilag minimális esélyük sincs.

Most már ott tartunk, hogy a hajráig nyitott maradt az elmúlt két év? Még pár hozzászólás és lassan eljutunk oda, hogy igazából az utsó kanyarban dőltek el. :D Előbb még a szezon 2/3-s volt. Mondjuk szerintem inkább a szezon első felére lehet azt mondani, hogy egálközelben volt a két csapat, az idény 2. fele már bőven a Merciről szólt.

40 perccel korábban, Donát írta:

Amúgy erőforrás terén a Ferrari és a Merci motor között minimális különbség van lóerőkben. Tavaly épp ebben fejlődött rohadt sokat a maranellói alakulat. A többi elem meg a mérnököktől függ és a rendelkezésre álló pénzkerettől. A Ferrarinak simán van annyi büdzséje, mint a Mercinek. Egyszerűen bénák.

Ezeket már mind érintettem korábban. Oké, hogy tavaly ebben nagyot fejlődött a Ferrari, de ez akkor is egyetlen év az 5-ből. Egyszerűen bénák, erről is írtam feljebb, nem mindegy honnan indul neki az ember a fejlődésnek.

41 perccel korábban, Donát írta:

Ugyanazzal a kocsival, zéró tapasztalattal Hamilton 2. lett összetettben, Alonso meg 3. (ugyanannyi ponttal, kevesebb 2. hellyel). Akkor miről beszélünk?

Azért azt se hallgassuk el, hogy Hamilton volt "hazai pályán", ő volt a McLaren saját versenyzője, Dennis is inkább őt pártolta. Alonso pedig akkor érkezett frissen egy új csapathoz, ez sem elhanyagolható tényező. A pontegyenlőséget itt már legalább leírtad. :) 

43 perccel korábban, Donát írta:

azonos körülmények között verte szinte összes csapattársát. 2011 és 2016 - ezen két év kivételével minden csapattársat elkalapált

Tehát szerinted a messze kiemelkedően legjobbtól az elfogadható, hogy "azonos körülmények" között 2 szezonban is legyőzik? Ráadásul nem is a szűk elit tagjai, hanem az átlagosnál talán picit jobb pilóták? Ez csak nekem tűnik erős ellentmondásnak? Itt nem 1-1 futamról van szó, hanem teljes idényről ugyebár.

45 perccel korábban, Donát írta:

Már azon túl, hogy minden olyan évben, amikor Hamilton is és Schumacher is a mezőnyben volt, Hamilton szarrá verte Schumit? 2010, 11, 12. Schumi még Rosbergtől is kikapott (azonos kocsival mentek), Rosberget meg Hamilton szinte végig verte csapattársként (kivétel: 2016).

Na ez meg aztán már pláne az arcátlan csúsztatás kategória. Olyan pilótákat nézel, akik a korukat tekintve fénykorukban voltak, tökéletesen ismerve az aktuális F1-et és annak viszonyait, majd összehasonlítod egy (sportolói tekintetben) kiöregedett Schumival, aki többéves kihagyás után tért csak vissza a cirkuszba? És ez szerinted egy korrekt dolog?

Hamilton is parádésan nyitott, de Schumi kicsit még nála is erősebben vágott be a csapattársnak. Nyert is aztán 2 VB címet és lelépett egy akkor röhejes Ferrariba, és vele értek el a csúcsra, közösen, amiben mindenki egyöntetű állítása szerint hatalmas szerepe volt a németnek. Tehát nem abban, hogy aztán 5x VB-t nyert zsinórban, hanem abban, hogy egy erre alkalmas autót tudtak építeni. Mindezt úgy, hogy ő tényleg minden alkalommal bucira verte a csapattársát. És ők se voltak jobban kutyába véve, mint Hamilton finnjei.

Nyilvánvaló, hogy a Merci felemelkedésében ugyanúgy volt szerepe Hamiltonnak, ezt nem akarom eltagadni. Csak valahogyan nála ezt nem hozzák fel, nincs úgy a köztudatban, nem hangsúlyozzák úgy a kollégái és a szakértők. Gyanítom azért, mert neki ebben a pár év alatt végbemenő felemelkedésben messze nem volt akkora szerepe, mint anno Schuminak a Ferrariéban.

20 perccel korábban, Fulcrum írta:

Ez annyira igaz!!!! Nem akarok senkit megbántani de egy jó pár olyan hozzászóló van még feljebb rajta kívül hogy az elmúlt 5 évben jó ha látott 4 versenyt teljes egészében és határozottan állít valamit.

Én se akarok senkit megbántani, de ez nettó hazugság. Nem, nem "annyira igaz", hanem hatalmas hazugság. Azért mert nem értetek egyet a véleményemmel, még nem kell kész tényként kijelenteni, hogy nem igazán követem az eseményeket, meg az elmúlt 5 évben jó, ha láttam 4 versenyt. Ezt elég méltatlannak érzem.

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Fulcrum írta:

És ezt úgy mondod hogy évek óta nem nézel Forma-1-t. :facepalm:  Neked is csak gratulálni tudok. Ilyenkor csendbe maradnék és nem alkotnék véleményt olyanról amit nem követtek/nézek/ismerek.

Hidd el láttam eleget ahhoz, hogy legyen véleményem. Aztán meg akkor alkotok véleményt amikor akarok, és majd csendben maradok ha úgy látom jónak. ;) Nem kedvelem Hamiltont és ezen az se változtat, ha ő az univerzum legzseniálisabb pilótája. 

Hozzászólás ideje:
1 órával ezelőtt, pb69 írta:

Hát azért az a McLaren igencsak erőteljes volt, amivel vb. lett. Az érdemeiből persze nem sokat von le, de érdemes megjegyezni, hogy hatalmas mázlija volt az idény végén a Ferrari bénázásaival, illetve azzal, hogy Kimi nem állt be Massa mögé. Ha a brazil feleakkora támogatást kap, mint Hamilton a finn csapattársaitól, akkor simán vb. lett volna. De azt mondom, hogy ott abban a 2-3 évben egy címet azért mindenképp megérdemelt.

A McLaren botrányról annyit, hogy örüljön neki, hogy megtarthatta a pontjait, Alonsoval együtt. Ez szerintem a sportág egyik nagy szégyenfoltja. Ki kellett volna zárni a pilótákat is, ahogyan a csapatot. Hiába nem tehettek (elvileg legalábbis) a dologról, egy csaló/lopott konstrukcióval szerezték a pontokat, jogtalanul. Az lett volna már csak az igazán röhejes, ha valamelyikőjük megnyeri a VB-t és megadják nekik.

Azt nem is állítom, hogy a McLaren akkor ne lett volna erőteljes, de, ha 2007-2008-as szezonokat megnézzük, akkor az egykörös tempó (pole pozíciók, leggyorsabb körök), a futamgyőzelmek és a dobógós helyezések tekintetében is jobb volt a Ferrari (a kémbotrány ellenére is), úgyhogy nehezen lehetne azt felvetni, hogy Hamilton a legjobb autóval nyert. Én úgy emlékszem, hogy 2008-ban a szezon második felében, miután kezdtek elszállni Raikkonen győzelmi esélyei a Ferrari egyértelműen beállt Massa mögé és Raikkonen is segítette a végén, ellenben a szerencsétlen Kovalainentől nem tudom miféle nagy segítsgét kaphatott volna Hamilton, mikor a finn összvissz háromszor állt dobogón, az élcsapatok pilótái közül ő volt, aki a legtöbbször nem szerzett pontot és a tabellán a két BMW mellett még az ekkor már Renaultval menő Alonso is megelőzte. Szóval nem tudom, hogy a sok jókívánságon kívül mivel tudta volna még Kovalainen támogatni Hamiltont, ami olyan döntően befolyásolta volna a győzelmét. Hamiltonnak mákja volt 2008-ban, abszolút... ugyanakkor Kiminek mákja volt 2007-ben Hamilton kárára szintúgy! Az meg mi, hogy "elvileg legalábbis" nem tehettek a pilóták a csapat kémkedési ügyéről? Most már ott tartunk, hogy azért is Hamilton a hibás? Azt szintén nem értem, hogy a csapat bűnei miatt miért kellene az egyéni versenyzőket is büntetni... a korábban említett Schumacheres kizárásnál is, ott a versenyző hibázott, akit megfosztottak az egyéni pontjaitól, de ezzel együtt a csapatot a konstruktőri versenyben nem büntették, de tudod mit akár el is vehették volna tőlük a vb-t, úgyse nyert se Alonso, se Hamilton.

 

1 órával ezelőtt, pb69 írta:

Arról nem is beszélve, hogy mások nem voltak olyan pofátlanok, hogy konteókkal álljanak elő, hogy őket direkt szívatják, a fekete-kártya kijátszása pedig mindennek a legalja. De bevált, mert úgy dédelgetik azóta is, mint a hímestojást. Szóval messze nem azzal van a legnagyobb baj, hogy celebkedik, stricinek öltözve megy el Wimbledonba, az instán királykodik vagy hasonlók.

Hát Schumiról se fogják megformázni a sportszerűség szobrát, az egyszer biztos. Ugyanakkor jegyezzük meg, hogy rá azért nagyon keményen rá tudtak szállni a bírák. Sokszor kifejezetten utaztak rá. Az említett '97-es eset sem volt ám annyira durva, mint ahogy hivatkozni szeretik. Szerintem bőven túlzó volt amiatt kizárni a teljes szezonból, de már várták mikor "tehetnek igazságot" vele kapcsolatban, mikor statuálhatnak példát.

Azért a McLaren kémbotránya vagy Piqué falba irányítása sokkal nagyobb ganéság volt. De szerintem ez a "fekete vagyok, ezért nem hagynak nyerni" duma is. Ha nem Schumiról lett volna szó, szerintem ma már kb. nem is emlékeznénk arra az esetre. Csinált ilyet Hamilton, Button, Vettel, Verstappen, meg gondolom még sokan mások is. Nem mondom, hogy szép volt, egyáltalán nem akarom a németet mentegetni, de tegyük a szívünkre a kezünk, nem volt az annyira kirívó.

Ez a fekete kártya konkrétan egyszer hangzott el (2011 - Monaco), amikor teljesen jogosan megbüntették Hamilton (tehát ő sem úszik meg mindent), aki a verseny után még ideges volt és akkor hangzott el ez, ami után Hamilton is elismerte, hogy hülyeség volt, nem gondolta komolyan, felindult volt akkor és utána elment bocsánatot kérni. Ezt a 7-8 évvel ezelőtti esetet utána úgy állítod be, mintha Hamilton úton-útfélen ezzel jönne elő, ha bármi baj éri, hogy felteszi a kezét és azt mondja, hogy "hát de kérem én fekete vagyok". Mintha ebből a nyilatkozatból felépült volna sokak fejében egy olyan világkép, miszerint Hamilton bőrszíne miatt a háttérben az FIA direkt úgy mozgatja a szálakat, hogy az neki kedvezzen. 
A Rosberges nyilatkozatról annyit, hogy Hamilton olyat is nyilatkozott, hogy Rosberg megérdemelte a vb-t és örül is a sikerének, azt mondjuk kár lenne tagadni, hogy a barátságuk megsínylette a rivalizálásukat, de ezt egy ilyen szintű rivalizálásnál szerintem valamilyen szinten lehetett is várni.
A Schumacheres sztori jelentőségével nem csak én nem értek egyet, hanem maga az érintett Michael Schumacher sem, aki a Ferraris visszavonulása után nyilatkozta azt, hogyha egy dolgot megváltoztathatna a karrierjében akkor az ez lenne, mert szégelli és szeretné ezt meg nem történtté tenni. Volt előtte még hasonló esetben Schumacher 1994-ben Damon Hill ellen, viszont ott nem büntették meg, mert egyértleműen nem volt meghatározható a sportszerűtlenség. Egyébként sokan nem emlékeznek erre az esetre, vagy arra sem, mikor Schumi meg akarta verni Coulthardot, vagy amikor 2006-ban keresztbe rakta Monacóban az időmérőn a célegyenes ráfordítóban a Ferrarit, hogy a gyorskörön lévő Alonso ne tudjon körbeérni (a rajtrács végére sorolták a németet), de én megmondom őszintén a Villeneuve-ös sztorihoz hasonlóra, tehát, hogy a sorsdöntő futamon kiütöd a közvetlen riválisodat, hogy egyikőtök se szerezzen pontot és így nyerj... ilyenre se Hamiltontól, se Buttontől, se Vetteltől, se Verstappentől nem emlékszem, de az általad felsoroltakon kívül konkrétan senkitől se. Ezzel együtt Schumi megbánta és nem próbálta meg ezt relativizálni. 

 

2 órával ezelőtt, pb69 írta:

Én kicsit másképp emlékszem. Persze, nem arról beszélek, hogy alapvetően rendezze át az erőviszonyokat, csak voltak olyan variálások, amik azért rendesen faragták a dominanciát. A RB-nál talán a diffúzor kapcsán voltak ilyesmik, meg egyéb fronton is rémlik hasonló. Nem tudták teljesen megtörni a RB-t, ahogyan korábban a Ferkát sem, de az már leginkább azon múlott, hogy ezek a csapatok jól reagáltak. Ez az, amit írtam korábban. Nem azért maradt a nagy fölény, mert egyetlen nagy húzásukból profitáltak évekig, hanem mert jöttek újabb nagy húzások.

A RB hegemóniája meg annyiban is csalóka, hogy azért 4/2 szezon baromi szoros volt, az utsó futamon dőlt el minden. Valójában csak 2 idényben volt annyira domináns a RB, mint a Merci hosszú évek óta folyamatosan. Ráadásul mostanában nemhogy olyan módosítás nincs, ami átrendezhetné az erőviszonyokat, de érdemben semmilyen változás nincs. A Merci továbbra is ugyanabból él, amit 5-6 éve robbantottak.

Marginális változások voltak, semmit nem jelent. Ha jó is lesz a Ferrari, ha esetleg nyernek is, nem ezek miatt lesznek, hanem mert az évek óta tartó állóvízben végre el tudnak jutni a fejlesztésekkel a Merci szintjére. A teszteken meg a Merci tudatosan altat, ezt mindenki tudja. Erre megy ki a játék, hogy elhitessék sokakkal, hogy jaj de visszaestek, meg jaj de jó a Ferrari, aztán élesben kiderül, hogy ja mégsem.

A dominanciát az ominózus Ferraris években nem nagyon faragták (a 2002-es és 2004-es kimagasló éveket leszámítva 2000-ben 19, 2001-ben 58 pont volt a differencia egy olyan korban, amikor csak az első hat kapott pontot, egyedül a 2003-as volt szoros bajnokság, de az egykörös tempó és a megbízhatóság tekintetében is a Ferrari volt a legkiemelkedőbb), csak hol a McLaren, hol a Williams, de még a BAR Honda, vagy a Renault volt ott mögöttük, a Ferrari hegemóniáját nem nagyon tudták veszélyeztetni. A RB nem volt ilyen domináns, de a 2009-2013-as időszakban az övék volt a legdominánsabb autó, amit csak megközelíteni tudtak a riválisok, de itt sem voltak olyan jelentős szabálymódosítások. 
2014 óta sem voltak nagyobb szabálymódosítások, de kisebbek voltak és az sem igaz, hogy van egy erős pont a Mercedesben és csak amiatt jók. Az idő közben felmerülő szabálymódosításokra is a Mercedes tudott a legjobban reagálni és attól még ezek jelen voltak, még ha te jelentéktelnnek is ítéled meg őket, mert a riválisok nem tudtak ebből előnyt kovácsolni. Ez már rajtuk múlott, hogy mit tudnak kihozni belőle, egyébként az erőforrásproblémára is ott van valászul, hogy tessenek jobbat építeni, volt rá most már 5 évük. A RB azért hagyta ott a Renault, mert azok nem voltak képesek versenyképes motort adni alájuk, de előtte a McLaren is szórakozott a Hondával, mindig volt kifogás, hogy éppen mi nem jó, de az az igazság, hogy évek alatt nem voltak képesk összerakni egy épkézláb konstrukciót. 
A teszteken úgy tudom az volt, hogy a Mercedes két csomagot is épített - tehát nem csak ülnek a babérjaikon és abból élnek, hogy valamit nagyon eltaláltak hat éve, meg tudom persze volt egy gumiteszt, ami aztán ilyen jolly joker, hogy mindenre rá lehet mondani, hogy azért vannak előrébb - és az első héten az elsőt próbálták ki, ami nem a tökéletes verzió volt, a második héten pedig a fejlesztett csomaggal már megmutatták mire képesek, ezt vitték el Ausztráliába is. "Érdemben" azért nincs változás, mert az egyes változtatásokra az ellenfelek nem tudtak megfelelően reagálni.

Én egyébként nem vagyok elégedett a Mercedes dominanciával, tehát nem igaz az, hogy a Ferrari meg a RB nem tetszett, de most nem szólok. Most is szólok, nem jó ez így, de ez nem csak a Mercedesen, meg az FIA-n múlik! Én kívánom, hogy nyerje meg idén Vettel, legyen igazi verseny, jót tenne a sportnak, meg a Ferrarinak is, Hamiltonnak egyébként szerintem jót tett a Rosberg elleni pofon 2016-ban, mert akkor már nagyon elkényelmesedett, most megint ezt érzem rajta, de lehet Bottas felrázza kicsit. Ez az 5 év tényleg a Mercedesről szólt, bár legalább két idény az utolsó futamig szoros volt (a 2014-es szezonzárón volt az a hülye szabály, hogy duplapontokat osztottak, Rosbergnek a 17 pontos hátrányával simán lehetett volna ott esélye) és az elmúlt szezonokban egyetértek Donáttal, hogy nem volt megkérdőjelezhetetlen a Mercedes hegemónia, azzal már nem értek egyet, hogy Vettel kezében volt a vb, de olyan fölénye nem volt a Mercedesnek, mint a 2014-2016-os időszakban, vagy a RB-nak 2011, 2013-ban, vagy a Ferrarinak 2001,2002,2004-ben. 
Ja és egyébként nem gondolom, hogy hiába magyaráznék neked, vagy nem értenél hozzá, lehet, hogy több versenyt is láttál, mint én!

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.