Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

1 órával korábban, Bence1997 írta:

Könyörgöm, jövőre valami normális kommentárpárost rakjon össze az M4. :clap2: Michelisz tök jó versenyző, de komolyan mondom, már-már a Merci és Hamilton s*ggét nyalja. Szujó is hasonló volt annak idején. Wéber se jobb a Verstappen fanatizmusával, de legalább ő egy kis szakmai hátteret ad a közvetítésnek.

 

Gratula Hamiltonnak, láthatóan az új motort rendesen felcsavarták, mintha a tavalyi Mercit láttam volna. Verstappen szépet ment, ilyen kiélezett VB-nél szerintem bőven belefér 1-2 ilyen piszkos húzás.

 

Azért remélem, hogy a következő futamokon is marad a kiélezett küzdelem és nem ez lesz mostantól a mérce, mert akkor Hamilton simán bezsebeli a bajnokságot. Illetve a Mercinek ez a hétvége tökéletesen alakult: a SC is őket jutatta előnybe - ugye Bottas - az új motor meg bőven megtette a hatását.

 

Érdekes lesz a véghajrá. Most két olyan pálya jön, amely ismeretlen mindenki számára. :)

Nálam Wéber a kedvenc. :love: 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én nem érzem helytállónak azt, hogy a kommentátorok koncepciózusan elfogultak lennének egy-egy versenyző irányába. Michelisz például annyira nincs benne a Mercedes ánuszában, hogy a Silverstoneban történt ütközés után körökön keresztül hangoztatta, hogy Hamiltonnak egy stop and go, vagy minimum áthajtásos büntetést kellene kapnia. Itt szerintem teljesen jogosan vetette fel és Wéber érthetetlen idétlenkedése után legalább ő a józan ész hangját képviselte, amikor azt mondta, hogy ennél tankönyvbe illőbb illusztrációját nehezen lehetne elképzelni annak, hogy hogyan kell valakit leszorítani a pályáról. Hasonló esetben csak idén kapott már +5 másodpercet Norris, Perez, de Leclerc is, ráadásul azok még ennél egy fokkal védhetőbbek is lettek volna. Itt még Wéber is elismerte, hogy Verstappen úgy zárta ki Hamiltont a pályáról, hogy ő maga sem tudott a pályahatáron belül elfordulni, a leszorítással egy előzést akadályozott meg (ezért az hülyeség is lett volna, hogy át kell adnia a pozícióját, mert Hamilton őt még nem előzte meg) és az, hogy ezt nem is vizsgálták az minden képpen hatalmas hiba volt a sportfelügyelők részéről. Mikor 2 éve Spielbergben volt egy hasonló eset (bár ott Verstappen a leszorítással pozíciót szerzett, hiszen ő előzött) Leclerc ellen, akkor legalább vizsgálódtak egyet a stewardok, aztán ha utólag a verseny után úgy ítélik meg, hogy nem adnak 5 másodpercet Verstappennek (ahogy történt ez Ausztriában is - bár az is minimum véleményes volt) az még egy elfogadhatóbb álláspont lett volna, bár tényleg Michelisz szavaival élve, ha ez nem leszorítás, akkor egyáltalán mi minősül annak... de ez, hogy egyáltalán semmilyen vizsgálatra nincs is szükség csak "Let them race" (mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy Horner, meg a drága Helmut doktor akkor is ezt mondta volna, ha ez fordított felállásban zajlik le... szerintem akkor is szabálytalan manőver lett volna) ez így elfogadhatatlan volt. Még annyi mentő körülményt meg tudok érteni Michael Masiék részéről, hogy nem akartak esetleg ezzel belenyúlni a világbajnoki küzdelembe, mondjuk így utólag nem volt jelentősége az egésznek, de ha esetleg Verstappen meg tudja őrizni a vezetését a futam végéig és ezzel tovább növeli az előnyét az összetettben, akkor a nem cselekvéssel vajon nem befolyásolták volna a sportfelügyelők a vb alakulását?

 

Wéber hülyeségére viszont nincs mentség, neki nem kellett olyan szempontokat is esetleg figyelembe venni, mint Michael Masiéknak, pusztán önszorgalomból sétált bele tátott szájjal abba a bizonyos erdőbe. Ráadásul még percekkel később is ezen lovagolt, hogy hát Hamilton nem volt egyértelműen Verstappen előtt a kanyarban, minthogyha akkor ha egymás mellett vesznek be egy kanyart, akkor az szabályos lenne, hogy úgy szorítasz le valakit, hogy ne tudjon befordulni, hogy közben négy kerékkel elhagyod a pályát :facepalm: Ez még elsőre lehet egy vélemény, de miután többször megmutatták a visszajátszást hihetetlenül kínos volt, főleg ahogy Michelisznek kellett mellette még majdnem szabadkozni, hogy "sajnálom Gábor, de továbbra sem értek veled egyet". 
Szerintem amúgy Wéber nem feltétlenül elfogult Verstappen irányába, a szezon során én legalábbis általánosságban nem éreztem ezt. Lehet van sokakban és benne is egy ilyen várakozás, mint ami 2005-ben Alonsót is körüllengte, hogy végre valaki megszakítja a nagy sorozatot, de nem gondolnám tendenciózusan részrehajlónak. Vele kapcsolatban szerintem inkább az volt a hiba, hogy túl nagy terhet raktak rá, hogy miután több, mint egy évtizeden át vitte a szakértő szerepét (amiben teljesen jó volt) utánna betették pole pozícióba, hogy most már neki kell vinnie a szót és elvinnie a hátán a közvetítéseket. Amikor feltűnt az RTL Klubon 2003 környékén még egy ilyen csendes, visszafogott, az adatok és az eredmények alapján mindig tárgyilagos figura volt, aki kifejezetten űdítően hatott Palik meg Dávid Sándor nagyotmondó bullshitelései mellett. Miután Szújót kirúgták utána Wéberre bízták azt a feladatot, hogy neki kell kézben tartania az egészet és köbzen ő lett itt a hazai F1 alfája és omegája... és szerintem nem áll jól neki ez a szerep. Amikor a technikai dolgokra szorítkozik és a régi Wébert halljuk az továbbra is nagyon értékes, de amikor eltér a tárgyilagosságtól és úgy érzi, hogy neki most nagyon meg kell mondani a tutit és a véleményét erőlteti az engem egyre jobban taszít.

 

Az idei vb továbbra is nagyon kiélezett, tényleg méltó búcsúztatása lesz a hibrid érának, ahol ez a harmadik szezon, amikor a végletekig szoros verseny van, de az első, amikor két különböző csapat pilótája harcol a címért. Persze papíron jól hangzik, hogy Hamiltonnak már csak meg kell nyernie a hátralévő versenyeket és akkor világbajnok, de elég csak egyszer hibázni és akkor annyi. Továbbra is Verstappen van előnyben és igazából úgy érzem, hogy ő a legstabilabb versenyző az egész évben. Hamilton többször is hibázott, Verstappennek olyan nagy mellényúlása nem igazán volt idén, ez a manőver sem hiba volt, hanem ő megpróbált némileg a határokon is túlmenve védekezni, de én őt nem rónám meg emiatt sem, mert ez a kérlelhetetlen győzni akarás és a vereség minden áron való elutasítása a legnagyobbak sajátja. Eddig nem sok olyan hétvége volt amikor azt éreztem, hogyha minden autó célba ér és Verstappent senki nem löki ki, vagy nem kap defektet, akkor ne ő lenne a legesélyesebb, ez volt az egyik ilyen. Ettől még alakulhatott volna sokkal jobban a Mercedesnek ez a hétvége, ha nincs az az amatőr hiba a hátsó szárnnyal és Hamilton az ötödik helyről rajtol a sprint futamon és esetleg ott is tudott volna még hozni pontokat Verstappenen. Damon Hill írta a twitteren: "That was one of the best drives I've ever seen in F1. By anyone. Utterly awesome." - amiben van egy adag elfogultság, meg recency bias is, de az tény, hogy Hamiltontól ez volt eddig a szezon legdominánsabb hétvégéje és itt Interlagosban is régen volt, hogy valaki ennyire a mezőnytől külön ligában autózva tudott volna dominálni. Mindezek ellenére szerintem továbbra is Verstappen a vb esélyese, egyszerűen idén sokkal élesebbnek érzem őt, ezzel az idei hollanddal a prime Hamiltonnak is meggyűlne a baja és egyszerűen nem látom magam előtt, hogy az elkövetkező három futamot úgy le tudja hozni a Mercedes, hogy semmi probléma ne adódjon. Hamiltonnak 2016-ban volt egy nagy hajrája a végén, bár ott nem teljesen az ő kezében volt a sorsa... akkor az nem jött össze, de ha idén megnyeri, akkor az méltó módon lesz a record breaker 8. vb cím és az lenne a tökéletes pont a visszavonulására!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hát ha Verstappennek nincs a zsinórban való 2 darab nullázása akkor már behozhatatlan előnye lenne. De én nem bánom, hogy még mindig nincs lejátszva, mondjuk én jobban örülnék ha a szezonzáró Brazíliában maradt volna, ahhoz nekem jobban illik egy nagy finálé mint az arabokhoz akiknek a pénzen kívül semmi közük az F1-hez és a pályájuk se ér egy fityinget se. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

18 perccel korábban, NorbiLordi írta:

Hát ha Verstappennek nincs a zsinórban való 2 darab nullázása akkor már behozhatatlan előnye lenne. De én nem bánom, hogy még mindig nincs lejátszva, mondjuk én jobban örülnék ha a szezonzáró Brazíliában maradt volna, ahhoz nekem jobban illik egy nagy finálé mint az arabokhoz akiknek a pénzen kívül semmi közük az F1-hez és a pályájuk se ér egy fityinget se. 

 

Három futam van még. Ha Hami mindhármat megnyeri, VB.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Bottas 3, Verstappen pedig 5 rajthelyes büntetést kapott a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt:

 

Hivatalos: Bottast megbüntették a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt

 

Megszületett a döntés Verstappennél is: 5 rajthelyes büntetést kapott!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hasonlóan gondolom én is, de elég ha elfüstöl Hamilton motorja, defektet kap mint Bottas, esetleg kiütik a rajtnál és már bukta az egész. Persze ugyanez igaz Verstappen esetében is. Meg mindenki azt mondja, hogy Jedha  Jeddah meg az átépített Yas Marina pálya is a Mercinek kedvez, de amíg nem jutunk el odáig addig fenntartásokkal kezelem.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

25 perccel korábban, NorbiLordi írta:

Hasonlóan gondolom én is, de elég ha elfüstöl Hamilton motorja, defektet kap mint Bottas, esetleg kiütik a rajtnál és már bukta az egész. Persze ugyanez igaz Verstappen esetében is. Meg mindenki azt mondja, hogy Jedha  Jeddah meg az átépített Yas Marina pálya is a Mercinek kedvez, de amíg nem jutunk el odáig addig fenntartásokkal kezelem.

Hamiltonról beszélünk. Kizárt, hogy ilyen peche legyen. :lol: 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

11 órával ezelőtt, Donát írta:

A számolás ellenére, kb. 70%-30% az esély jelenleg Hamilton javára. Verstappen sajnálhatja, hogy még 2 futam van és nemcsak 1. 

 

Ez a 70-30 hogyan jött ki, Dávid Ibolyától:P (Bocs ezt nem hagyhattam ki, ha meghallom, hogy '70-30' mindig ez jut eszembe.)

Az tény, hogy így az elmúlt két verseny alapján elég meggyőzőnek tűnt a Mercedes tempófölénye, de szerintem továbbra is jobb helyzetben van Verstappen abból a szempontból, hogyha mindenki célba ér, akkor neki elég egy versenyt megnyernie a hátralévő kettőből, Hamiltonnak viszont mindkettőre szüksége van (ez ugye azt feltételezi, hogy győzelem esetén a rivális a best of the restként ér célba a 2. helyen). Egy győzelemmel úgy számolnék, hogy 6 pontot lehetne hozni a másikon, mivel a hátulról jövő a pályán elfoglalt poziciója miatt még kijöhet egyszer a végén kereket cserélni és rámehet a +1 pontra. Mondjuk, ha hét, vagy akár 8 pontokkal számolunk (7 az első két hely közti különbségért, valamint még a bónuszt is elviszi a futamgyőztes), akkor is fennáll az a helyzet, hogy Hamiltonnak mindkét verseny megnyerésére szüksége lenne, ha Verstappen be tud jönni másodiknak a hátralévő versenyeken. Jeddaht nem ismerjük, Abu Dhabiban pedig tavaly is le tudta győzni Verstappen a Mercedeseket, jó akkor más volt a pálya karakterisztikája, de az egy jóval kevésbé versenyképes Red Bull is volt egyben. Szóval szerintem nem teljesen eszköztelen Verstappen az elkövetkező futamokon, még akkor is, ha Hamiltonnal nem történik semmi és nem esik ki, nem történik vele semmi váratlan, hanem jó versenyt tud futni. Ismerve az előzményeket az is egy fontos szempont, hogy mi lesz akkor, ha esetleg összeakadnak. Ez megint Verstappennek kedvez, hiszen ő van továbbra is pontelőnyben és ha esetleg mindketten nulláznak egy futamon, akkor egy lehetőséget kivett Hamilton kezéből, hogy csökkentse a hátrányát. Ezzel nem azt akarom implikálni, hogy direkt ki akarja majd ütni Hamiltont, de előfordulhatnak olyan 50-50 szituációk, hogy valakinek el kell venni és nem fogja, lesz belőle egy versenybaleset és amilyen feszült ez a csata kettejük között, meg a két csapat között is ahogy elmérgesedett a helyzet én meglepődnék, ha nem látnánk még ebben a relációban valami keményebb párharcot, akár összeérést, kiesést is. 

 

9 órával ezelőtt, Nute Gunray írta:

Pedig egy időben -az első vb címe után - ő kifejezetten peches pilótának számított.

 

Sőt szerintem az első vb címe előtt volt a legpechesebb! Az újonc évében 2007-ben már fél kézzel megfoghatta a vb serleget amikor két futammal a vége előtt 17 pont volt az előnye (akkoriban még csak 10 pontot lehetett kapni a győzelemért) Raikkonennel szemben. A 90-es évek vége óta, amióta követem az F1-et nem is emlékszem, hogy valaki így a végén eldobjon egy már kvázi megnyert világbajnoki címet, ami már-már zsebben volt. Tudom voltak olyan összeesküvés elméletek, hogy a McLarennek direkt el kellett veszítenie azt a Spygate botrány miatt, de ez azért sem áll meg, mert ott még akár Alonso is megnyerhette volna, végül ő is csak egy pontra volt Kimitől. Az egyszerűen egy kolosszális pech volt.

2016-ban is futamgyőzelmek (10-9), poleok (12-8) is jobb volt Rosbergnél, de többször esett ki nála és főleg a szezon elején volt elég peches. Nem azt mondom, hogy azt mindenképpen neki kellett volna nyernie, de azért ott sem volt éppen a legszerencsésebb. Emellett persze rengeteg olyan eset is volt akár csak az elmúlt évekből, amikor szinte minden úgy alakult, hogy az neki kedvezzen, de az igazán szoros években egyedül 2008-ban tudnám azt mondani, hogy a szerencse az ő oldalán állt.

 

Most mondjuk 2016-al ellentétben a saját kezében van a sorsa, de én sanszosnak tartom, hogy nem fogja tudni simán behúzni ezt a hátralévő két futamot, szerencse ide, szerencse oda.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mi a f*sz? Most már alkudoznak is??? Bravo Masi. :clap:

 

A futam meg olyan káosz volt, hogy az hihetetlen. Komolyan, már röhögnöm kellett azon, amikor a 3. VSC-t bedobták 10 kör alatt. :lol:

 

Na mind1, valószínűleg Hamilton bezsebeli a 8. vb címét, a Merci meg itt tett egy nagy lépést az újabb konstruktori felé. Jöjjön 2022...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 perccel korábban, Bence1997 írta:

Mi a f*sz? Most már alkudoznak is??? Bravo Masi. :clap:

 

A futam meg olyan káosz volt, hogy az hihetetlen. Komolyan, már röhögnöm kellett azon, amikor a 3. VSC-t bedobták 10 kör alatt. :lol:

 

Na mind1, valószínűleg Hamilton bezsebeli a 8. vb címét, a Merci meg itt tett egy nagy lépést az újabb konstruktori felé. Jöjjön 2022...

 

Na ott én is pislogtam, hogy mi a bánat. Szerintem bezavart neki, hogy alig 3 kanyart mentek a megszakításig, nem tudom a szabálykönyvben mi van. Lehet, hogy a sorrend megállapításhoz ennél többet kellett volna menni, közben Ocon meg beleelőzött, és igyekezett valami kompromisszumot kitalálni. De ilyet én még nem pipáltam, hogy alkudozunk a helyeken :D De gyanítom az első kanyaros levágás miatt is volt ez, mert hogy Verstappennek vissza kellett volna adnia a helyet, csak közbejött a piros zászló. De itt már tényleg ember legyen a talpán aki követni tudja mi miből jött.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én nem vagyok nagy F1 rajongó, de a barátaim igen, és ezúttal együtt néztük a futamot :D csodálkozom, hogy itt senki nincs felháborodva azon, hogy Hamilton hogy úszhatta meg ezt a futamot büntetés nélkül, miközben ezen rage-eltek a haverjaim tegnap este :D . Illetve most olvastuk, hogy pont Verstappen lett megbüntetve a futam után az esetért. Hát na, az olajsejkek országában nem fogják megbüntetni azt a pilátát, akinek Petronas felirat van az autóján...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

34 perccel korábban, Yoda József írta:

Én nem vagyok nagy F1 rajongó, de a barátaim igen, és ezúttal együtt néztük a futamot :D csodálkozom, hogy itt senki nincs felháborodva azon, hogy Hamilton hogy úszhatta meg ezt a futamot büntetés nélkül, miközben ezen rage-eltek a haverjaim tegnap este :D . Illetve most olvastuk, hogy pont Verstappen lett megbüntetve a futam után az esetért. Hát na, az olajsejkek országában nem fogják megbüntetni azt a pilátát, akinek Petronas felirat van az autóján...

Szerintem teljesen jogosan büntették Verstappent. Verstappen egyértelműen átlépett a határon tegnap, miközben Hamilton tisztán játszott. Persze neki könnyebb, mert gyorsabb az autója, Max meg kétségbeesetten próbálkozik megőrizni az előnyét - sikertelenül. Sajnos Magyarországon olyan erős a Hamilton gyűlölet, hogy egyáltalán nem csodálkozom, hogy az ismerőseid úgy látták ezt a futamot, ahogy. Verstappent az ütközésért jogosan büntették - egy ilyen egyenesben rendkívül veszélyes így befékezni, a pozíció átadását sima gázelvétellel is lehet kezdeményezni, ebben az esetben persze nem lett volna DRS valószínűleg Maxnek.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

@Donát Mi úgy látjuk, hogy Verstappen el akarta engedni Hamiltont, utóbbi viszont nem előzte meg, pedig ott volt a hely és a lehetőség. Belemászott a s...ggébe. Ha valaki itt veszélyes volt, az Hamilton.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Arról a bizonyos elengedésről: tegnap este néztem yt-on egy kibeszélőt - Ground Effect, néhány fotelszakértő beszélget a nagydíjak után - és ott az egyikük elmagyarázta, mi is történt konkrétan: ugye van az a bizonyos F1TV, amely nagyon hasznos szokott lenni, hiszen onboard felvételeknél real-time formájában lehet követni a versenymérnök és a versenyző beszélgetését.

A Red Bull tudta, hogy amit Verstappen csinált, az nem volt jó és egyetértettek az FIA-vel, amikor ők közölték a bikákkal, hogy a hollandnak el kell engednie Hamiltont. Ezt közölték is a fiatallal, aki ennek eleget téve az utolsó kanyar előtti hosszú nyújtott részen láthatóan lelassult. Hamiltonnak viszont fogalma se volt róla, hogy mi a frász karika folyik előtte, pedig Ham onboard kamerájából is simán látható, hogy több alkalommal is elmehetett volna Max mellett, de Lewis inkább maradt Verstappen mögött közvetlenül, amiből végül lett egy koccanás. A koccanást követően közölték a brittel, hogy Verstappent felszólították a helycserére. A telemetriából pedig látszik, hogy Verstappen még a gázt se nyomja az ütközés előtt, csupán gurul a pályán. Az ütközés pillanatában van egy felívelés, de az ugye amiatt van.

 

Kérdem én, nem lett volna egyszerűbb párhuzamosan szólni mindkét csapatnak egyszerre, hogy helycsere lesz? Biztos van egy olyan sáv, amin keresztül egyszerre több csapathoz is tudnak szólni. Bár ha ezt a dolgot nem is nézem, akkor meg Hamilton előtt ott volt a lehetőség, simán elmehetett volna Max mellett. Persze, cseles volt az egész helyzet, hiszen pont az újabb drs zóna előtt történt az elengedés, amiből tudjuk, hogy a következő alkalommal Verstappen rögtön vissza is támadt.

 

Azt nem tudom, hogy Max mi a pikuláért kapott 10 secet, lelassított, Hamilton meg belement. Persze a közleményben az van, hogy 2,4G lassulást követett el a holland - amit mondjuk észre se vesz az ember onboardon, egyenletesen lassult Verstappen - de igazából nem oszt, nem szoroz a büntetés, simán megtartotta még ezzel is a 2. helyét.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

58 perccel korábban, Bence1997 írta:

Azt nem tudom, hogy Max mi a pikuláért kapott 10 secet, lelassított, Hamilton meg belement. Persze a közleményben az van, hogy 2,4G lassulást követett el a holland - amit mondjuk észre se vesz az ember onboardon, egyenletesen lassult Verstappen - de igazából nem oszt, nem szoroz a büntetés, simán megtartotta még ezzel is a 2. helyét.

 

1 órával ezelőtt, Yoda József írta:

Mi úgy látjuk, hogy Verstappen el akarta engedni Hamiltont, utóbbi viszont nem előzte meg, pedig ott volt a hely és a lehetőség. Belemászott a s...ggébe. Ha valaki itt veszélyes volt, az Hamilton.

Nagyon egyszerű a válasz: egy 300-as szakaszon nem mehetsz 100-al. Akkor sem, ha pozíció cserét akarsz. A fékezés teljesen szükségtelen volt, sőt veszélyes. El kell vennie a gázról a lábát de nem kell fékeznie. Ugye nem kétséges, hogy ha Verstappen 200-zal megy, akkor is el mehet mellette Hamilton 300-zal simán, ehhez nem kell fékezés.

 

A pályán túl lassan sem haladhatsz, mert az balesetveszélyes. Ezért kapott Verstappen 10 másodpercet, teljesen jogosan.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.