Összesben? Kizárt. A Netflix összesben a Disney+-nak esélye sincs. Talán csak az Amazonnak van esélye egy összes vs. összesben felvennie a versenyt a Netflix-szel, minden más stúdió, ami streaminggel is bír, csak a futottak még kategória. Egyszerűen azért, mert a Netflix (és az Amazon) mindenhonnan vesz fel filmeket. Úgy kábé az összes hollywoodi stúdiótól (Disney produkció is van a Netflixen), mint európai és ázsiai stúdióktól. A Disney meg gazdálkodhat öt stúdióból. Hogy mást ne mondjak, a Netflixen előbb találsz klasszikus Alain Delon filmet, mint a Disney+-on. Ha kizárólag a saját gyártású filmeket nézzük, akkor valóban igazad van, de ez is inkább annak köszönhető, hogy a Netflix csak az elmúlt pár évben kezdte el a szárnyát nyitogatni ezen a téren, a Disney meg több mint 100 éve csinálja már. De tény és való, a Netflixnek ezen a téren még bőven van hová fejlődnie, mert a saját gyártású filmjeik nagy rész elegjobb esetben is csak egyszer nézhető kategória. Viszont idén a K-pop Demon Hunters-szel a Netflix és a Sony együttes erővel csúnya zakót adottott a Disney-nek és a Pixarnak. Az utóbbi években, talán a Frozen óta nem tudott Disney vagy Pixar mozi olyan kritikai- és közönségsikert elérni, mint a K-pop Demon Hunters. Saját gyártású sorozatok mentén viszont szintén nincs oka a Netflixnek szégyenkeznie más streamingekkel szemben, sőt a Disney igazából még példát is vehetne róla, mert a Netflixen hatványozottan több az eredeti sorozat. A Disney főleg a bejáratott, régi márkákból él, mint a Star Wars, a Marvel és most újabban az Alien/Predator. Ami persze nem baj, amíg minőségiek, de az ember azért elkezd beléjük fásulni, néha újra is vágyik, plusz itt megint bejön az, hogy mivel a Netflix sokkal nagyobb karokkal merít, sokkal több IP-t tud licencelni, és például animációs téren itt is elég jól tud aratni a Netflix (elég csak az Arcane sikerére gondolni). A Netflix nagy baja sajnos az, hogy a hatalmas mennyiségben elvész az igazán jó minőség, plusz hadilábon áll a lokalizációval, így sok film (vagy sorozat) meg sem jelenik például a magyar felületen, ha az magyar nyelvre van állítva. Mert akkor csak a magyar szinkronnal ellátott műsorokat listázza, az meg töredéke annak, amit akár csak hazánkból el lehet érni. De az biztos, hogy összesben nem csak mennyiség, de minőség terén is veri a Netflix a Disney+-t pusztán azért, mert utóbbi csak a saját stúdióira támaszkodik, előbbit meg lényegében semmi sem köti. És szerintem ez lehet a Disney+, vagy épp a Paramount+/Skyshowtime és HBO Max, meg a többi ilyen kissebb volumenű streaming hosszú távú problémája, hogy nagyon korlátozott a műsorszolgáltatásuk. Ők csak annyi újdonságot tudnak szolgáltatni egy évben, amennyit önerőből gyártanak. A Netflix vagy az Amazon annyit amennyit a világ összes többi stúdiója gyárt, de néha még azokat is, amiket a Warner, a Paramount vagy épp a Disney hozot el, hiszen egy rahedli DC mozifilm és sorozat érhető el a Netflixen, miközben Warner produkcióként az HBO Maxon lenne a helyük, az MCU-s Spider-Man-trilógia is fent van a Netflixen (és az HBO Maxon, ellenben a Disney+-on nyomuk sincs), de ugyanígy több Star Trek sorozat lelhető fel a Netflixen, mint a SkyShowtime-on, ami csak a Star Treket birtokló Paramounté. És akkor még ott vannak az átfedések. A héten került fel a D+-ra a Back to the Future mindhárom része, de ugyúny elérhető a Skyshowtime-on és az Amazon Prime-on is, ráadásul a Disney streaminggel ellentétben azokon szinkronizálva van (igaz, a sz*r új szinkronnal, de legalább szinkronnal). Ugyanez igaz a szintén ezen a héten felkerült Shrek-trilógiára, mert azok sincsenek leszinkronizálva a Disney+-on, ellenben a Skyshowtime-on és a Netflixen elérhető szinkronosan még a negyedik rész is, az Amazon Prime-on szintén szinkronosan az első két rész. És, a slusszpoén, hogy az első Back to the Future is fent van a Netflixen szinkronosan (de nem is olyan rég még mindhárom rész fent volt). Szóval egy egyszerű magyar munkásember miért válassza a Disney+-t ezekért a filmekért, amikor ugyanezeket megkapja az anyannyelvén az olcsóbb konkurenciánál? Pusztán a ritkuló Star Wars-szal, a hanyatló MCU-val, az alkalmankénti és minőségi szempontból erősen hullámzó Disney mozikkal és animációs filmekkel nem lehet fenntartani egy streaming szolgáltatást, pláne úgy, hogy a piacon a drágábbak közé tartozik. De ez igaz a Skyshowtime-ra és az HBO Maxra is, noha utóbbi azért szép számmal virít saját gyártású anyagot. Azért ezzel kapcsolatban nem árt némi pontosítás. Martin Scorsese a Netflix-re gyártott Irishman óta csak egy szórakoztató célú mozifilmet csinált, a Killers of the Flower Moon-t Leonardo DeCaprióval és Robert De Niróval, ami valóban moziba lett bemutatva, de a gyártási költség nagyobb részét az Apple adta, és az eredeti tervek szerint csak pár moziban lett volna bemuatatva, mielőtt kiköt az Apple TV-n. Tehát ez a film sem jöhetett volna létre egy streaming szolgáltató nélkül és nem szántak neki nagy mozis premiert (olyannyira nem, hogy az USA bemutatón senki nem vett részt az alkotók közül). Johnson valóban visszakanyarodott a Red Notice után a mozik világába, azért nem szabad elfeledni, hogy eredetileg ő is nagyobb távra elkötelezte magát a Disney+-ra szánt Moana animációs sorozat mellett, csak azt végül a Disney a produkciós fázisban filmmé gyúrta és moziba küldte. De eredetileg ő sem állt ki teljesen a streamingből. Ami Reynoldsot illeti, ő viszont máig készít filmet Streamingre is. A Netflixre letolt Red Notice és The Adam Project után jött az Apple TV-re a Spirited, majd a Shotgun Wedding az Amazon Prime-ra, valamint post-produkciós fázisban van a Mayday, amit szintén az Apple TV-nek készít. Reynolds az elmúlt pár évben csak két mozifilmben szerepelt, az If-ben és a Deadpool vs Wolverine-ben. Meg azért azt is érdemes hozzátenni, hogy Johnson, Reynolds, Gal Gadot és Scorsese összesen jegyez a Netflixre három filmet. Ez a teljes Netflix kínálatnak a nulla egész mittudoménhány ezred része. Ennyiből a Netflix kínálatát megítélni ugyanolyan botor dolog, mint a Holiday Special láttán azt mondani, hogy a Star Wars a Disney+ legalja. Azt meg azért még hozzátenném, hogy szép és jó, hogy visszament a moziba Johnso, meg Reynolds, meg Scorsese, de most komolyan, az ilyen Halálos Iramban 10, Hullahó-akció és Black Adam annyival jobb a moziban, mint a Red Notice a Netflixen? Ezekért kifizetted tán a mozijegy árát, ami filmenként majdnem annyi, mint egy havi Netflix előfizetés (amiért egy sz*r film helyett több száz vagy ezer filmet kapsz az utóbbi kb. 60 év filmterméséből) vagy végül így is a streamingen nézted meg ezeket? Vagy még ott sem, mert annyira sz*rok. Vagy, ha a Red Notice-t vagy a The Adam Project-et a moziban mutatják be, más lenne róluk a véleményed? A pocsék film pocsék lesz a Netflixen és a moziban is. Akkor meg nem hót mindegy, hol van a bemutatója? Ha a Netflixet legaljának tartod, mert van rajta pocsék film is, akkor remélem teljes mértékben ugyanez a véleményed az összes moziról, mert a filmtörténelem legtöbb sz*r filmjét először moziban mutatták be.