Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Ehhez már Vándor Évi adta Ellie hangját. Akkor hátha ő fogja a muvihoz szinkronizálni.

 

 

 

Hozzászólás ideje:

Megnéztem az Uncharted mozit. Legnagyobb meglepetésemre tetszett. Az eddigi videójáték-adaptációk nálam mind a borzalom kategóriában voltak(pl Tomb Raider, mind az Angelina Jolies, mind az Alicia Vikanderes, Doom, Assassin's Creed).

Viszont ez a film nagyon bejött. A játékok hangulatát nagyon eltalálták. Ráadásul pont olyan elemeket tettek a filmbe a 4 részből és annyi ideig ammenyire kellett.

Nagyon sokszor volt "fülig ér a szám a vigyortól" érzésem.

Ráadásul a kivett részek a játékokból, múködtek egységben, illettek a történethez.  Nem csak az első részt akarták elmesélni hanem a 4 részből egy olyan filmet sikerült összehozni ami nekem mint rajongónak nagyon adta, és szerintem ha valaki még nem játszott velük akkor ezután fog.

A karakterek is jók, Wahlberg-től tartottam Sullyként de nem kellett mert hozza azt a figurát ami kell., ráadásul nem azt a Sully-t játssza akit a játékokban látunk, hanem ebben derül ki

hogy lett olyan Sully ahogy mi láttuk.

A kémia Holland és Wahlberg között szenzációs. Nagyon jók a poénok ugratások.

Banderas sok főgonoszként, ő ennél nagyobb színész.

A történet jó, sok mindenre ráismerünk a játékokból, érezni hogy alázattal áltak hozzá a készítők.

Szerintem ez az eddig legjobb videójáték-adaptáció.

 

Aki szereti a játékot annak nagyon ajánlom, aki meg nem ismeri őket annak egy nagyon jó szórakoztató kalandfilm.

Hozzászólás ideje:

Még csak az első fél órát tudtam megnézni, mert közbejött valami, de az alapján nekem is pont ez volt az érzésem. Meglepően jól elkapták a játékok hangulatát. Annak ellenére, hogy vannak eltérések egyáltalán nem éreztem azt hogy csak úgy ráütötték egy átlag kalandfilmre az Uncharted logót, hanem tényleg rendesen merítettek a játékok feelingjéből. Örülök, hogy ennyire tetszett Frenkie, igy még nagyobb kedvvel ülök le a film maradéka elé.

Hozzászólás ideje:

@Bomarr: Azóta végignézted az Uncharted-et? @Dzséjt ha gondolod te is tégy vele egy próbát. Nagyon eltalálták.

 

 

Üvegpalota(2017)

 

A héten néztem meg ezt a gyöngyszemet. A filmeket amiket megnézek azokat apránként szedem le és másolom rá a külső vinyómra. Hol egy színész miatt szedem le, hol egy ajánlás miatt, hol a rendező miatt. Valamiért az adott pillanatban megfog a film leszedem és másolom. De közben jönnek mások és van olyan film a vinyómon amit vagy 5 éve szedtem le. Persze mára már nem tudom miért. De mivel bízom a saját izlésemben ezért nem bánom.

Az Üvegpalota is ilyen film. Halvány lila gőzőm nem volt róla miért szedtem le anno. De valami brutálisan bejött.

A történet 1989-ben indul egy Jeannette Walls nevü jól szituált újságiróval egy étteremben. A hölgy a vacsora végén taxival elindul haza New Yorkban.

A taxi egy nyomornegyeden megy keresztül és ott van pár hajléktalan. Az egyik férfi hajléktalan a lassító taxi felé baktat majd belerúg és káromkodik. Kiderül hogy a hajléktalan férfi a hölgy édesapja.

Na és innentől beindul a szekér. Látjuk a felnött Jeannette-et és a gyerekkorát is. Kb Mint az EP5-ben. Egyszer 1989-ben járunk egyszer a gyerekkorban.

Kiderül hogy a szülei egy nem dolgozó, napról-napra élő felelőtlen emberek voltak. Folyamatos költözések, éhezések. Az apa pedig alkoholista. A gyerekek nem jártak iskolába

Amiért érdekes volt a történet az az hogy vajon egy ilyen gyerekkorból hogy lesz egy biztos egzintenciájú ember valakiből? A másik hogy a történet igaz történet alapján készült.

Hasonlit egy kicsit a Captain Fantasticra. Ahol ugye szintén az van hogy a család az erdőben él, nem dolgoznak a szülők, nem járnak iskolába a gyerekek.

Az apát Woody Harrelson játssza. Szerintem ezért is szedtem le anno.

Harrelson játéka döbbenetesen jó. Szerintem még nem láttam ennyire jól játszani mint ebben a filmben, Pedig nagyon jó színész, de itt annyira jó hogy már őmiatta is érdemes megnézni.

Egy nagyon jó apa-lánya kapcsolat bontakozik ki. Ok hogy egy görény alkoholista, de mégis van benne  jó is, van benne szeretnivaló. 

Különleges kapcsolata van a lányával ami kihat a felnöttkorára is.

Rég láttam már ennyire jó filmet, ennyire jó színészi játékkal. Apró adalék hogy a felnött Jeannette-et Brie Larson játsza azaz Captain Marvel.

Aki szereti a megtörtént eseményeken alapuló filmeket, az életszagú filmeket, akinek nem voltak mintaszerüek a szülei, de szerethetőek voltak attól, és akinek tökéletesek voltak, de át tudja érezni ezt az egészet annak nagyon ajánlom ezt a filmet.

Viszont akiknek kötelező azok a Woody Harrelson rajongók. Meg merem kockáztatni hogy élete legjobb alakítását nyújta ebben a filmben.

 

 

 

 

 

Hozzászólás ideje:
9 órával ezelőtt, Frenkie írta:

@Bomarr: Azóta végignézted az Uncharted-et?

Megnéztem és jó volt! Egy dolgot hiányoltam:

Spoiler

A videojátékok végén rendre elszabadul valamiféle természetfölötti. Itt kár hogy nem volt ilyen.

Hozzászólás ideje:
23 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

....azért Johnson követte el a Looper című rémtetett is, szóval ő sem alkot aranyat mindig.

 

Mi nem tetszett benne? Először nekem sem jött be, nagyon furcsa időutazós film, de többször megnézve mára megkedveltem. Bár Joseph Gordon-Levitt karaktere nagyon idegesít,

elképesztően ostobán viselkedik, de ezen felül nem rossz.

Hozzászólás ideje:
11 perccel korábban, Frenkie írta:

 

Mi nem tetszett benne? Először nekem sem jött be, nagyon furcsa időutazós film, de többször megnézve mára megkedveltem. Bár Joseph Gordon-Levitt karaktere nagyon idegesít,

elképesztően ostobán viselkedik, de ezen felül nem rossz.

Engem végig az bosszantott, hogy az időutazásnak semmi értelme ebben a formában. Bármi változás történik a múltban, az csakis és kizárólag az elkövetőre hat, mindenki másra, beleértve azokra, akikre a karakter közvetlen hat, azokat semmi változás sem éri.

Spoiler

Már attól kifeküdtem, amikor a jövőbeli csávó múltbéli változatát elkezdték feldarabolni, erre a jövőbelinek is csak úgy eltűnik a levágott végtagja. De emlékszik, hogy volt keze, és ott van továbbra is a múltban, amikor már semmilyen végtagja sincs, vagyis lehetetlenné vált az is, hogy kimenjen a WC-re, nemhogy még a múltba is visszautazzon.

Vagy ott a főhős, aki kitörli magát az időből, de a nő és a kölyke emlékszik mindkét változatra. Pedig, ha a múltbeli meghalt, akkor a jövőbeli vissza sem jöhetett, ergo nincs kire emlékezni. De ha vissza sem jött, akkor ez az egész esemény sor meg sem történhetett, ergo nem ölhette meg magát a múltbéli változat. (Ha jól emlékszem, valahogy így lett vége a filmnek, hogy a múltbeli végül öngyilkos lett.)

Ez a fajta eszetlen időutazás jól áll a Vissza a jövőbe trilógiának, hiszen a film egy percig sem veszi komolyan magát. De a Looper komoly film, és itt már a teljes logikátlanság nálam szétcseszte a film élvezhetőségét. Pedig az alapkoncepció érdekes.

Hozzászólás ideje:
13 perccel korábban, Dzséjt írta:

Engem végig az bosszantott, hogy az időutazásnak semmi értelme ebben a formában. Bármi változás történik a múltban, az csakis és kizárólag az elkövetőre hat, mindenki másra, beleértve azokra, akikre a karakter közvetlen hat, azokat semmi változás sem éri.

  Spoiler elrejtése

Már attól kifeküdtem, amikor a jövőbeli csávó múltbéli változatát elkezdték feldarabolni, erre a jövőbelinek is csak úgy eltűnik a levágott végtagja. De emlékszik, hogy volt keze, és ott van továbbra is a múltban, amikor már semmilyen végtagja sincs, vagyis lehetetlenné vált az is, hogy kimenjen a WC-re, nemhogy még a múltba is visszautazzon.

Vagy ott a főhős, aki kitörli magát az időből, de a nő és a kölyke emlékszik mindkét változatra. Pedig, ha a múltbeli meghalt, akkor a jövőbeli vissza sem jöhetett, ergo nincs kire emlékezni. De ha vissza sem jött, akkor ez az egész esemény sor meg sem történhetett, ergo nem ölhette meg magát a múltbéli változat. (Ha jól emlékszem, valahogy így lett vége a filmnek, hogy a múltbeli végül öngyilkos lett.)

Ez a fajta eszetlen időutazás jól áll a Vissza a jövőbe trilógiának, hiszen a film egy percig sem veszi komolyan magát. De a Looper komoly film, és itt már a teljes logikátlanság nálam szétcseszte a film élvezhetőségét. Pedig az alapkoncepció érdekes.

Ideje lenne újra néznem mert semmi ilyen logikátlanság nem rémlik a film kapcsán.

Hozzászólás ideje:
23 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Engem végig az bosszantott, hogy az időutazásnak semmi értelme ebben a formában. Bármi változás történik a múltban, az csakis és kizárólag az elkövetőre hat, mindenki másra, beleértve azokra, akikre a karakter közvetlen hat, azokat semmi változás sem éri.

  Spoiler elrejtése

Már attól kifeküdtem, amikor a jövőbeli csávó múltbéli változatát elkezdték feldarabolni, erre a jövőbelinek is csak úgy eltűnik a levágott végtagja. De emlékszik, hogy volt keze, és ott van továbbra is a múltban, amikor már semmilyen végtagja sincs, vagyis lehetetlenné vált az is, hogy kimenjen a WC-re, nemhogy még a múltba is visszautazzon.

Vagy ott a főhős, aki kitörli magát az időből, de a nő és a kölyke emlékszik mindkét változatra. Pedig, ha a múltbeli meghalt, akkor a jövőbeli vissza sem jöhetett, ergo nincs kire emlékezni. De ha vissza sem jött, akkor ez az egész esemény sor meg sem történhetett, ergo nem ölhette meg magát a múltbéli változat. (Ha jól emlékszem, valahogy így lett vége a filmnek, hogy a múltbeli végül öngyilkos lett.)

Ez a fajta eszetlen időutazás jól áll a Vissza a jövőbe trilógiának, hiszen a film egy percig sem veszi komolyan magát. De a Looper komoly film, és itt már a teljes logikátlanság nálam szétcseszte a film élvezhetőségét. Pedig az alapkoncepció érdekes.

 

Ebben igazad van. De minden időutazós film irdatlan logikátlan, általában a saját farkába harapó kígyó esetei. Én imádom az időutazós filmeket Donáthoz hasonlóan. De mindig találok bennük logikátlanságot.

 Kettő fajtájuk van. Amikor azonos idősíkban játszódnak. Pl a Vissza jövőbe. Ezek a teljesen illogikusak. Pl

 

Spoiler

Marty ugye visszament a múltba jó nagy kalamajkát okozott. A saját anyja lett belé szerelmes. Nehogymár ne emlékezzen az anyuka hogy a fia az a csávó aki '55-ben  ott volt. Ugyanakkor azt el tudom fogadni logikailag mikor a második részben 2015-be utaztak ott az öreg Biff visszautazott '55-be és mivel odaadta az Almach-ot önmagának így emiatt egy teljesn más 1985 jött létre és mikor visszamentek 2015-be akkor az új 1985-be érkeztek. Ez le van rendesen vezetve logikailag és hihető is.

 

Van másik verzió mikor minden időutazásnál új idősík jön létre. Lsd Terminátor-filmek. Ezek inkább elképzelhetőek és hihetőbbek logikailag is. Hisz a múltba való utazás nem változtat azon a jövőn ahonnan visszamentünk, hanem egy új idővonal jön létre.

 

Illetve van egy harmadik verzió is, az ismétlődő napok. Mikor a főhös mindig ugyanazt a napot éli meg míg ki nem kerül az időhurokból. Ezeket a filmeket nem szeretem. 

 

Szóval én még olyan időutazós filmet nem láttam amiben ne találtam volna logikátlanságot. A film közben mindig jár az agyam hogy ez hogyan és mindig megbuktatom az elméletet. Az nem lehet úgy ahogy mert.....

Hozzászólás ideje:

@Frenkie Nem tudom, láttad-e az Időgép című filmet (két változata is van, az egyik 1960-as, a másik 2002-es, de mindkettő jó, és mindkettő H. G. Wells novelláján alapul). Szerintem az az egyik legjobb időutazós sztori/film. Mert pont a lényeget boncolgatja: nem változtathatsz a múlton, ugyanis akkor nem lesz okod visszatérni a múltba, vagyis nem lesz lehetőséged megváltoztatni a múltat. Szóval az időutazás mindig bekövetkezik, és alapból része a történelemnek. Aminek meg kell történnie, az mindig megtörténik, ezen semmi sem változtathat, maximum a körülményeket (bár én szerintem még azt sem szabad).

 

Amúgy van még egy verziója az időutazós sztoriknak, amikor még annyira sem foglalkoznak a logikával, mint a Bact to the Future-ban. Amikor az időt egy "big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff" (bocs, ezt nem lehet magyarul rendesen átadni, azt meg nem tudom, hogy a szinkron hogyan ferdítette). A Doctor Who ilyen.

 

Back to the Future 2:

Viszont Biff-nek az Almanach átadása után már nem szabadott volna visszatérnia abba a jövőbe, amiből elindult, ahogy a Doki és Marty sem tudott. Amint átadta a fiatalabb önmagának a könyvet, számára egy új, alternatív jövő született.

Hozzászólás ideje:
9 perccel korábban, Dzséjt írta:

@Frenkie Nem tudom, láttad-e az Időgép című filmet (két változata is van, az egyik 1960-as, a másik 2002-es, de mindkettő jó, és mindkettő H. G. Wells novelláján alapul). Szerintem az az egyik legjobb időutazós sztori/film. Mert pont a lényeget boncolgatja: nem változtathatsz a múlton, ugyanis akkor nem lesz okod visszatérni a múltba, vagyis nem lesz lehetőséged megváltoztatni a múltat. Szóval az időutazás mindig bekövetkezik, és alapból része a történelemnek. Aminek meg kell történnie, az mindig megtörténik, ezen semmi sem változtathat, maximum a körülményeket (bár én szerintem még azt sem szabad).

 

Amúgy van még egy verziója az időutazós sztoriknak, amikor még annyira sem foglalkoznak a logikával, mint a Bact to the Future-ban. Amikor az időt egy "big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff" (bocs, ezt nem lehet magyarul rendesen átadni, azt meg nem tudom, hogy a szinkron hogyan ferdítette). A Doctor Who ilyen.

 

Back to the Future 2:

Viszont Biff-nek az Almanach átadása után már nem szabadott volna visszatérnia abba a jövőbe, amiből elindult, ahogy a Doki és Marty sem tudott. Amint átadta a fiatalabb önmagának a könyvet, számára egy új, alternatív jövő született.

 

Igen láttam a 2002-est. Az amiben Guy Pearce volt a főszereplő. Igen az nagyon tetszett.

Hozzászólás ideje:
12 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Van másik verzió mikor minden időutazásnál új idősík jön létre. Lsd Terminátor-filmek. Ezek inkább elképzelhetőek és hihetőbbek logikailag is. Hisz a múltba való utazás nem változtat azon a jövőn ahonnan visszamentünk, hanem egy új idővonal jön létre.

 

De a Vissza a jövőbe első része is ilyen. Mikor Martyék megbolygatják a múltat, egy megváltozott jövőbe tér haza Marty, ahol az apja tökös. Az anyja pedig hogy emlékszik-e rá, nem derül ki, mert az eredeti 1985 idősík etekintetben nem mérvadó, a megváltozott 1985-öt pedig nem ismerjük ilyen mélységében, hogy az anyja mire emlékszik és mire nem. Ahogy az apja karaktere is megváltozott az eredeti 1985-höz képest, az anyja is mondhatta Martynak ebben az új idősíkban mondjuk 1980-ban, hogy látott egy hozzá nagyon hasonló fiatalembert a múltjában, ami tök fura.

 

12 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Viszont Biff-nek az Almanach átadása után már nem szabadott volna visszatérnia abba a jövőbe, amiből elindult, ahogy a Doki és Marty sem tudott. Amint átadta a fiatalabb önmagának a könyvet, számára egy új, alternatív jövő született.

Pontosan, ez nagy logikai bukfenc.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
1 órával korábban, Donát írta:

Ahogy az apja karaktere is megváltozott az eredeti 1985-höz képest, az anyja is mondhatta Martynak ebben az új idősíkban mondjuk 1980-ban, hogy látott egy hozzá nagyon hasonló fiatalembert a múltjában, ami tök fura.

Vagy akár az apja is mondhatta ezt, hiszen nem csak anyuka ismerte a múltban, hanem apuka is. Sőt, az idősebb McFly pont a Marty-val való "harmadik típusú találkozás" hatására írt könyvet, és lettek ennek hála gazdagok (amit az Almanach eset alapján Marty még nem realizált :) ).

 

1 órával korábban, Donát írta:

Pontosan, ez nagy logikai bukfenc.

Mondjuk szerintem a BttF 2 legnagyobb logikátlansága az egész történet kiiundulási pontja: a Doki azért viszi el a jövőbe Marty-t és Jennifert 1985. október 26-ból 2015. október 21-be, hogy megváltoztassanak egy eseményt, ami 2015. október 22-ben történt. A jövő jövőjét akarja megváltoztatni. Teljesen értelmetlen, hiszen elég lett volna annyi, hogy elmondja Marty-nak és Jennifernek 1985-ben, hogy 2015. októberében majd figyeljenek oda a félkegyelmű fiúkra. Vagy alapból fordítsanak kicsit több figyelmet az oktatására. Ezzel máris megváltoztatta volna azt a jövőt, ami az időutazásnak hála amúgy sem következhet be. És nem mondhatjuk, hogy a Doki azt hitte, hogy a jövő fix, előre meg van írva, hiszen egyrészt, ő is a jövő jövőjének a megváltoztatására készült, másrészt már maguk is átéltek egy elég komoly változtatást. Egyebek mellett azt, hogy a Doki él és virul.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:

Ezekről beszéltem. De mégis ezek ellenére nagyon szeretem az időutazós filmeket. A Vissza a jövőbe meg az etalon nálam. Nagyon jó kalandfilm, fantasztikus karakterekkel akiket fantasztikus színészek keltenek életre.

Hozzászólás ideje:
15 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Remélem Bryce nem hal meg, mert akkor ki fogja rendezni a következő Mando epizódokat? :? 

Ne féltsd, a Jurassic-filmekben a jókat nem eszik meg, csak, ha mellékszereplők. :) 

Hozzászólás ideje:

Top Gun Maverick

 

Létezik egy generáció amely tagjai a nyolcvanas években voltak tizen vagy huszonévesek. A szerencsésebb fele Nyugaton moziban látta '86-ban a Top Gun-t, a kevésbé szerencsésebb fele Keleten vhs-en hangalámondással.

Én az utóbbiak közé tartozom. Magyarországon szocializmus volt akkoriban a maga igénytelenségével együtt. Amerika(ami az USA-t jelentette nem a földrészt) nekünk a csúcs volt abban az időben. Az autóik, a nőik, a jómódjuk, az optiimizmusuk, a kreativitásuk , a technológiájuk a filmjeik olyaná tette őket a szemünkben mintha nem is a Füldön élnének. Ha valami amerikai volt az olyan volt mintha Isten országából származott volna.

Ebben a korban láttam először a Top Gunt kb '88-ban. Ami azonnal ütött. Maga volt AMERIKA. Vagány laza pilóták, akik esténként buliznak ,nappal meg kőkemény pilóták. Közülük is kiemelkedik Pete Mitchell azaz Maverick. Kawasaki motorral, a naplementében, Kaliforniában. Itthon meg a sörhasú 40 éves egyenruhában Köbányait vedelő katonát láttad. Irdatlan volt a kontraszt.

Sajna a Covid miatt csak most mutatták be a második részt. Kedden megnéztem frissítésként a z első részt, ma meg megnéztem az újat.

Még most is a hatása alatt vagyok. Nálam az év filmje. Ennyire jól megrendezett, ennyire tisztellettel nyúlva az elődhöz, ennyire fantaszikusan jó folytatásfilmet nem is tudom láttam-e valaha.

Döbbenetesen jól és intelligensen vitték tovább az első részt. Tom Cruise sziporkázik a szerepben, Ahogy Miles Teller is Goose fia szerepében.

Amikor egyszerre vigyorogsz és könnyezel a moziban egy-egy jelenet kapcsán az mindent elmond.

Ez a film a mi generációnknak szól igazán. Egy olyan nosztalgiahullám ez a 2 óra hogy nem akarsz kiúszni alóla. Sikerült az amit magam sem hittem volna manapság. Visszavittek 1986-ba időgép nélkül

a stílussal. Egy régimódi hangulatú filmmel van dolgunk amit pontosan értünk.

Imádtam minden percét. Eddig egy rendezőről mondtam hogy megölelném és megköszönném neki azt az élményt amit adott. Rian Johnsont az EP8-ért.

Ma lett egy másik is. Joseph Kosinski.

 

Szóval akik az én generációmba tartoznak , akik vhs-en nyomták a nyolcvanas években a filmeket, azoknak kötelező darab. Olyan elképesztő érzelmi bombát tól beléd, hogy csak ülsz és vigyorogsz mikor megszólal a ZENE és repkednek a gépek, ugyanakkor könnyezel ,mert tudod hogy a fiatalságod érája már sosem jön vissza ,de megmutatja hogy még nem halott.

 

10/10

 

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.