Ugrás a kommentre
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Star Wars SAGA Fórum és Hírportál

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
A fórum támogatása

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Ehhez már Vándor Évi adta Ellie hangját. Akkor hátha ő fogja a muvihoz szinkronizálni.

 

 

 

Hozzászólás ideje:

Megnéztem az Uncharted mozit. Legnagyobb meglepetésemre tetszett. Az eddigi videójáték-adaptációk nálam mind a borzalom kategóriában voltak(pl Tomb Raider, mind az Angelina Jolies, mind az Alicia Vikanderes, Doom, Assassin's Creed).

Viszont ez a film nagyon bejött. A játékok hangulatát nagyon eltalálták. Ráadásul pont olyan elemeket tettek a filmbe a 4 részből és annyi ideig ammenyire kellett.

Nagyon sokszor volt "fülig ér a szám a vigyortól" érzésem.

Ráadásul a kivett részek a játékokból, múködtek egységben, illettek a történethez.  Nem csak az első részt akarták elmesélni hanem a 4 részből egy olyan filmet sikerült összehozni ami nekem mint rajongónak nagyon adta, és szerintem ha valaki még nem játszott velük akkor ezután fog.

A karakterek is jók, Wahlberg-től tartottam Sullyként de nem kellett mert hozza azt a figurát ami kell., ráadásul nem azt a Sully-t játssza akit a játékokban látunk, hanem ebben derül ki

hogy lett olyan Sully ahogy mi láttuk.

A kémia Holland és Wahlberg között szenzációs. Nagyon jók a poénok ugratások.

Banderas sok főgonoszként, ő ennél nagyobb színész.

A történet jó, sok mindenre ráismerünk a játékokból, érezni hogy alázattal áltak hozzá a készítők.

Szerintem ez az eddig legjobb videójáték-adaptáció.

 

Aki szereti a játékot annak nagyon ajánlom, aki meg nem ismeri őket annak egy nagyon jó szórakoztató kalandfilm.

Hozzászólás ideje:
  • Szerző

Még csak az első fél órát tudtam megnézni, mert közbejött valami, de az alapján nekem is pont ez volt az érzésem. Meglepően jól elkapták a játékok hangulatát. Annak ellenére, hogy vannak eltérések egyáltalán nem éreztem azt hogy csak úgy ráütötték egy átlag kalandfilmre az Uncharted logót, hanem tényleg rendesen merítettek a játékok feelingjéből. Örülök, hogy ennyire tetszett Frenkie, igy még nagyobb kedvvel ülök le a film maradéka elé.

Hozzászólás ideje:

@Bomarr: Azóta végignézted az Uncharted-et? @Dzséjt ha gondolod te is tégy vele egy próbát. Nagyon eltalálták.

 

 

Üvegpalota(2017)

 

A héten néztem meg ezt a gyöngyszemet. A filmeket amiket megnézek azokat apránként szedem le és másolom rá a külső vinyómra. Hol egy színész miatt szedem le, hol egy ajánlás miatt, hol a rendező miatt. Valamiért az adott pillanatban megfog a film leszedem és másolom. De közben jönnek mások és van olyan film a vinyómon amit vagy 5 éve szedtem le. Persze mára már nem tudom miért. De mivel bízom a saját izlésemben ezért nem bánom.

Az Üvegpalota is ilyen film. Halvány lila gőzőm nem volt róla miért szedtem le anno. De valami brutálisan bejött.

A történet 1989-ben indul egy Jeannette Walls nevü jól szituált újságiróval egy étteremben. A hölgy a vacsora végén taxival elindul haza New Yorkban.

A taxi egy nyomornegyeden megy keresztül és ott van pár hajléktalan. Az egyik férfi hajléktalan a lassító taxi felé baktat majd belerúg és káromkodik. Kiderül hogy a hajléktalan férfi a hölgy édesapja.

Na és innentől beindul a szekér. Látjuk a felnött Jeannette-et és a gyerekkorát is. Kb Mint az EP5-ben. Egyszer 1989-ben járunk egyszer a gyerekkorban.

Kiderül hogy a szülei egy nem dolgozó, napról-napra élő felelőtlen emberek voltak. Folyamatos költözések, éhezések. Az apa pedig alkoholista. A gyerekek nem jártak iskolába

Amiért érdekes volt a történet az az hogy vajon egy ilyen gyerekkorból hogy lesz egy biztos egzintenciájú ember valakiből? A másik hogy a történet igaz történet alapján készült.

Hasonlit egy kicsit a Captain Fantasticra. Ahol ugye szintén az van hogy a család az erdőben él, nem dolgoznak a szülők, nem járnak iskolába a gyerekek.

Az apát Woody Harrelson játssza. Szerintem ezért is szedtem le anno.

Harrelson játéka döbbenetesen jó. Szerintem még nem láttam ennyire jól játszani mint ebben a filmben, Pedig nagyon jó színész, de itt annyira jó hogy már őmiatta is érdemes megnézni.

Egy nagyon jó apa-lánya kapcsolat bontakozik ki. Ok hogy egy görény alkoholista, de mégis van benne  jó is, van benne szeretnivaló. 

Különleges kapcsolata van a lányával ami kihat a felnöttkorára is.

Rég láttam már ennyire jó filmet, ennyire jó színészi játékkal. Apró adalék hogy a felnött Jeannette-et Brie Larson játsza azaz Captain Marvel.

Aki szereti a megtörtént eseményeken alapuló filmeket, az életszagú filmeket, akinek nem voltak mintaszerüek a szülei, de szerethetőek voltak attól, és akinek tökéletesek voltak, de át tudja érezni ezt az egészet annak nagyon ajánlom ezt a filmet.

Viszont akiknek kötelező azok a Woody Harrelson rajongók. Meg merem kockáztatni hogy élete legjobb alakítását nyújta ebben a filmben.

 

 

 

 

 

Hozzászólás ideje:
23 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

....azért Johnson követte el a Looper című rémtetett is, szóval ő sem alkot aranyat mindig.

 

Mi nem tetszett benne? Először nekem sem jött be, nagyon furcsa időutazós film, de többször megnézve mára megkedveltem. Bár Joseph Gordon-Levitt karaktere nagyon idegesít,

elképesztően ostobán viselkedik, de ezen felül nem rossz.

Hozzászólás ideje:
11 perccel korábban, Frenkie írta:

 

Mi nem tetszett benne? Először nekem sem jött be, nagyon furcsa időutazós film, de többször megnézve mára megkedveltem. Bár Joseph Gordon-Levitt karaktere nagyon idegesít,

elképesztően ostobán viselkedik, de ezen felül nem rossz.

Engem végig az bosszantott, hogy az időutazásnak semmi értelme ebben a formában. Bármi változás történik a múltban, az csakis és kizárólag az elkövetőre hat, mindenki másra, beleértve azokra, akikre a karakter közvetlen hat, azokat semmi változás sem éri.

Spoiler

Már attól kifeküdtem, amikor a jövőbeli csávó múltbéli változatát elkezdték feldarabolni, erre a jövőbelinek is csak úgy eltűnik a levágott végtagja. De emlékszik, hogy volt keze, és ott van továbbra is a múltban, amikor már semmilyen végtagja sincs, vagyis lehetetlenné vált az is, hogy kimenjen a WC-re, nemhogy még a múltba is visszautazzon.

Vagy ott a főhős, aki kitörli magát az időből, de a nő és a kölyke emlékszik mindkét változatra. Pedig, ha a múltbeli meghalt, akkor a jövőbeli vissza sem jöhetett, ergo nincs kire emlékezni. De ha vissza sem jött, akkor ez az egész esemény sor meg sem történhetett, ergo nem ölhette meg magát a múltbéli változat. (Ha jól emlékszem, valahogy így lett vége a filmnek, hogy a múltbeli végül öngyilkos lett.)

Ez a fajta eszetlen időutazás jól áll a Vissza a jövőbe trilógiának, hiszen a film egy percig sem veszi komolyan magát. De a Looper komoly film, és itt már a teljes logikátlanság nálam szétcseszte a film élvezhetőségét. Pedig az alapkoncepció érdekes.

Hozzászólás ideje:
13 perccel korábban, Dzséjt írta:

Engem végig az bosszantott, hogy az időutazásnak semmi értelme ebben a formában. Bármi változás történik a múltban, az csakis és kizárólag az elkövetőre hat, mindenki másra, beleértve azokra, akikre a karakter közvetlen hat, azokat semmi változás sem éri.

  Spoiler elrejtése

Már attól kifeküdtem, amikor a jövőbeli csávó múltbéli változatát elkezdték feldarabolni, erre a jövőbelinek is csak úgy eltűnik a levágott végtagja. De emlékszik, hogy volt keze, és ott van továbbra is a múltban, amikor már semmilyen végtagja sincs, vagyis lehetetlenné vált az is, hogy kimenjen a WC-re, nemhogy még a múltba is visszautazzon.

Vagy ott a főhős, aki kitörli magát az időből, de a nő és a kölyke emlékszik mindkét változatra. Pedig, ha a múltbeli meghalt, akkor a jövőbeli vissza sem jöhetett, ergo nincs kire emlékezni. De ha vissza sem jött, akkor ez az egész esemény sor meg sem történhetett, ergo nem ölhette meg magát a múltbéli változat. (Ha jól emlékszem, valahogy így lett vége a filmnek, hogy a múltbeli végül öngyilkos lett.)

Ez a fajta eszetlen időutazás jól áll a Vissza a jövőbe trilógiának, hiszen a film egy percig sem veszi komolyan magát. De a Looper komoly film, és itt már a teljes logikátlanság nálam szétcseszte a film élvezhetőségét. Pedig az alapkoncepció érdekes.

Ideje lenne újra néznem mert semmi ilyen logikátlanság nem rémlik a film kapcsán.

Hozzászólás ideje:
23 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Engem végig az bosszantott, hogy az időutazásnak semmi értelme ebben a formában. Bármi változás történik a múltban, az csakis és kizárólag az elkövetőre hat, mindenki másra, beleértve azokra, akikre a karakter közvetlen hat, azokat semmi változás sem éri.

  Spoiler elrejtése

Már attól kifeküdtem, amikor a jövőbeli csávó múltbéli változatát elkezdték feldarabolni, erre a jövőbelinek is csak úgy eltűnik a levágott végtagja. De emlékszik, hogy volt keze, és ott van továbbra is a múltban, amikor már semmilyen végtagja sincs, vagyis lehetetlenné vált az is, hogy kimenjen a WC-re, nemhogy még a múltba is visszautazzon.

Vagy ott a főhős, aki kitörli magát az időből, de a nő és a kölyke emlékszik mindkét változatra. Pedig, ha a múltbeli meghalt, akkor a jövőbeli vissza sem jöhetett, ergo nincs kire emlékezni. De ha vissza sem jött, akkor ez az egész esemény sor meg sem történhetett, ergo nem ölhette meg magát a múltbéli változat. (Ha jól emlékszem, valahogy így lett vége a filmnek, hogy a múltbeli végül öngyilkos lett.)

Ez a fajta eszetlen időutazás jól áll a Vissza a jövőbe trilógiának, hiszen a film egy percig sem veszi komolyan magát. De a Looper komoly film, és itt már a teljes logikátlanság nálam szétcseszte a film élvezhetőségét. Pedig az alapkoncepció érdekes.

 

Ebben igazad van. De minden időutazós film irdatlan logikátlan, általában a saját farkába harapó kígyó esetei. Én imádom az időutazós filmeket Donáthoz hasonlóan. De mindig találok bennük logikátlanságot.

 Kettő fajtájuk van. Amikor azonos idősíkban játszódnak. Pl a Vissza jövőbe. Ezek a teljesen illogikusak. Pl

 

Spoiler

Marty ugye visszament a múltba jó nagy kalamajkát okozott. A saját anyja lett belé szerelmes. Nehogymár ne emlékezzen az anyuka hogy a fia az a csávó aki '55-ben  ott volt. Ugyanakkor azt el tudom fogadni logikailag mikor a második részben 2015-be utaztak ott az öreg Biff visszautazott '55-be és mivel odaadta az Almach-ot önmagának így emiatt egy teljesn más 1985 jött létre és mikor visszamentek 2015-be akkor az új 1985-be érkeztek. Ez le van rendesen vezetve logikailag és hihető is.

 

Van másik verzió mikor minden időutazásnál új idősík jön létre. Lsd Terminátor-filmek. Ezek inkább elképzelhetőek és hihetőbbek logikailag is. Hisz a múltba való utazás nem változtat azon a jövőn ahonnan visszamentünk, hanem egy új idővonal jön létre.

 

Illetve van egy harmadik verzió is, az ismétlődő napok. Mikor a főhös mindig ugyanazt a napot éli meg míg ki nem kerül az időhurokból. Ezeket a filmeket nem szeretem. 

 

Szóval én még olyan időutazós filmet nem láttam amiben ne találtam volna logikátlanságot. A film közben mindig jár az agyam hogy ez hogyan és mindig megbuktatom az elméletet. Az nem lehet úgy ahogy mert.....

Hozzászólás ideje:

@Frenkie Nem tudom, láttad-e az Időgép című filmet (két változata is van, az egyik 1960-as, a másik 2002-es, de mindkettő jó, és mindkettő H. G. Wells novelláján alapul). Szerintem az az egyik legjobb időutazós sztori/film. Mert pont a lényeget boncolgatja: nem változtathatsz a múlton, ugyanis akkor nem lesz okod visszatérni a múltba, vagyis nem lesz lehetőséged megváltoztatni a múltat. Szóval az időutazás mindig bekövetkezik, és alapból része a történelemnek. Aminek meg kell történnie, az mindig megtörténik, ezen semmi sem változtathat, maximum a körülményeket (bár én szerintem még azt sem szabad).

 

Amúgy van még egy verziója az időutazós sztoriknak, amikor még annyira sem foglalkoznak a logikával, mint a Bact to the Future-ban. Amikor az időt egy "big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff" (bocs, ezt nem lehet magyarul rendesen átadni, azt meg nem tudom, hogy a szinkron hogyan ferdítette). A Doctor Who ilyen.

 

Back to the Future 2:

Viszont Biff-nek az Almanach átadása után már nem szabadott volna visszatérnia abba a jövőbe, amiből elindult, ahogy a Doki és Marty sem tudott. Amint átadta a fiatalabb önmagának a könyvet, számára egy új, alternatív jövő született.

Hozzászólás ideje:
9 perccel korábban, Dzséjt írta:

@Frenkie Nem tudom, láttad-e az Időgép című filmet (két változata is van, az egyik 1960-as, a másik 2002-es, de mindkettő jó, és mindkettő H. G. Wells novelláján alapul). Szerintem az az egyik legjobb időutazós sztori/film. Mert pont a lényeget boncolgatja: nem változtathatsz a múlton, ugyanis akkor nem lesz okod visszatérni a múltba, vagyis nem lesz lehetőséged megváltoztatni a múltat. Szóval az időutazás mindig bekövetkezik, és alapból része a történelemnek. Aminek meg kell történnie, az mindig megtörténik, ezen semmi sem változtathat, maximum a körülményeket (bár én szerintem még azt sem szabad).

 

Amúgy van még egy verziója az időutazós sztoriknak, amikor még annyira sem foglalkoznak a logikával, mint a Bact to the Future-ban. Amikor az időt egy "big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff" (bocs, ezt nem lehet magyarul rendesen átadni, azt meg nem tudom, hogy a szinkron hogyan ferdítette). A Doctor Who ilyen.

 

Back to the Future 2:

Viszont Biff-nek az Almanach átadása után már nem szabadott volna visszatérnia abba a jövőbe, amiből elindult, ahogy a Doki és Marty sem tudott. Amint átadta a fiatalabb önmagának a könyvet, számára egy új, alternatív jövő született.

 

Igen láttam a 2002-est. Az amiben Guy Pearce volt a főszereplő. Igen az nagyon tetszett.

Hozzászólás ideje:
12 órával ezelőtt, Frenkie írta:

Van másik verzió mikor minden időutazásnál új idősík jön létre. Lsd Terminátor-filmek. Ezek inkább elképzelhetőek és hihetőbbek logikailag is. Hisz a múltba való utazás nem változtat azon a jövőn ahonnan visszamentünk, hanem egy új idővonal jön létre.

 

De a Vissza a jövőbe első része is ilyen. Mikor Martyék megbolygatják a múltat, egy megváltozott jövőbe tér haza Marty, ahol az apja tökös. Az anyja pedig hogy emlékszik-e rá, nem derül ki, mert az eredeti 1985 idősík etekintetben nem mérvadó, a megváltozott 1985-öt pedig nem ismerjük ilyen mélységében, hogy az anyja mire emlékszik és mire nem. Ahogy az apja karaktere is megváltozott az eredeti 1985-höz képest, az anyja is mondhatta Martynak ebben az új idősíkban mondjuk 1980-ban, hogy látott egy hozzá nagyon hasonló fiatalembert a múltjában, ami tök fura.

 

12 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Viszont Biff-nek az Almanach átadása után már nem szabadott volna visszatérnia abba a jövőbe, amiből elindult, ahogy a Doki és Marty sem tudott. Amint átadta a fiatalabb önmagának a könyvet, számára egy új, alternatív jövő született.

Pontosan, ez nagy logikai bukfenc.

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Donát írta:

Ahogy az apja karaktere is megváltozott az eredeti 1985-höz képest, az anyja is mondhatta Martynak ebben az új idősíkban mondjuk 1980-ban, hogy látott egy hozzá nagyon hasonló fiatalembert a múltjában, ami tök fura.

Vagy akár az apja is mondhatta ezt, hiszen nem csak anyuka ismerte a múltban, hanem apuka is. Sőt, az idősebb McFly pont a Marty-val való "harmadik típusú találkozás" hatására írt könyvet, és lettek ennek hála gazdagok (amit az Almanach eset alapján Marty még nem realizált :) ).

 

1 órával korábban, Donát írta:

Pontosan, ez nagy logikai bukfenc.

Mondjuk szerintem a BttF 2 legnagyobb logikátlansága az egész történet kiiundulási pontja: a Doki azért viszi el a jövőbe Marty-t és Jennifert 1985. október 26-ból 2015. október 21-be, hogy megváltoztassanak egy eseményt, ami 2015. október 22-ben történt. A jövő jövőjét akarja megváltoztatni. Teljesen értelmetlen, hiszen elég lett volna annyi, hogy elmondja Marty-nak és Jennifernek 1985-ben, hogy 2015. októberében majd figyeljenek oda a félkegyelmű fiúkra. Vagy alapból fordítsanak kicsit több figyelmet az oktatására. Ezzel máris megváltoztatta volna azt a jövőt, ami az időutazásnak hála amúgy sem következhet be. És nem mondhatjuk, hogy a Doki azt hitte, hogy a jövő fix, előre meg van írva, hiszen egyrészt, ő is a jövő jövőjének a megváltoztatására készült, másrészt már maguk is átéltek egy elég komoly változtatást. Egyebek mellett azt, hogy a Doki él és virul.

Szerkesztve: - Dzséjt

Hozzászólás ideje:

Ezekről beszéltem. De mégis ezek ellenére nagyon szeretem az időutazós filmeket. A Vissza a jövőbe meg az etalon nálam. Nagyon jó kalandfilm, fantasztikus karakterekkel akiket fantasztikus színészek keltenek életre.

Hozzászólás ideje:
15 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Remélem Bryce nem hal meg, mert akkor ki fogja rendezni a következő Mando epizódokat? :? 

Ne féltsd, a Jurassic-filmekben a jókat nem eszik meg, csak, ha mellékszereplők. :) 

Hozzászólás ideje:

Top Gun Maverick

 

Létezik egy generáció amely tagjai a nyolcvanas években voltak tizen vagy huszonévesek. A szerencsésebb fele Nyugaton moziban látta '86-ban a Top Gun-t, a kevésbé szerencsésebb fele Keleten vhs-en hangalámondással.

Én az utóbbiak közé tartozom. Magyarországon szocializmus volt akkoriban a maga igénytelenségével együtt. Amerika(ami az USA-t jelentette nem a földrészt) nekünk a csúcs volt abban az időben. Az autóik, a nőik, a jómódjuk, az optiimizmusuk, a kreativitásuk , a technológiájuk a filmjeik olyaná tette őket a szemünkben mintha nem is a Füldön élnének. Ha valami amerikai volt az olyan volt mintha Isten országából származott volna.

Ebben a korban láttam először a Top Gunt kb '88-ban. Ami azonnal ütött. Maga volt AMERIKA. Vagány laza pilóták, akik esténként buliznak ,nappal meg kőkemény pilóták. Közülük is kiemelkedik Pete Mitchell azaz Maverick. Kawasaki motorral, a naplementében, Kaliforniában. Itthon meg a sörhasú 40 éves egyenruhában Köbányait vedelő katonát láttad. Irdatlan volt a kontraszt.

Sajna a Covid miatt csak most mutatták be a második részt. Kedden megnéztem frissítésként a z első részt, ma meg megnéztem az újat.

Még most is a hatása alatt vagyok. Nálam az év filmje. Ennyire jól megrendezett, ennyire tisztellettel nyúlva az elődhöz, ennyire fantaszikusan jó folytatásfilmet nem is tudom láttam-e valaha.

Döbbenetesen jól és intelligensen vitték tovább az első részt. Tom Cruise sziporkázik a szerepben, Ahogy Miles Teller is Goose fia szerepében.

Amikor egyszerre vigyorogsz és könnyezel a moziban egy-egy jelenet kapcsán az mindent elmond.

Ez a film a mi generációnknak szól igazán. Egy olyan nosztalgiahullám ez a 2 óra hogy nem akarsz kiúszni alóla. Sikerült az amit magam sem hittem volna manapság. Visszavittek 1986-ba időgép nélkül

a stílussal. Egy régimódi hangulatú filmmel van dolgunk amit pontosan értünk.

Imádtam minden percét. Eddig egy rendezőről mondtam hogy megölelném és megköszönném neki azt az élményt amit adott. Rian Johnsont az EP8-ért.

Ma lett egy másik is. Joseph Kosinski.

 

Szóval akik az én generációmba tartoznak , akik vhs-en nyomták a nyolcvanas években a filmeket, azoknak kötelező darab. Olyan elképesztő érzelmi bombát tól beléd, hogy csak ülsz és vigyorogsz mikor megszólal a ZENE és repkednek a gépek, ugyanakkor könnyezel ,mert tudod hogy a fiatalságod érája már sosem jön vissza ,de megmutatja hogy még nem halott.

 

10/10

 

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

Jelenlévő felhasználók 0

  • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.