Ugrás a kommentre

Zene


M.Laci

Ajánlott hozzászólás

  • 3 héttel később...
19 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Remélem ennek már jobb lesz a zenéje. Az előző két filmen érződött, hogy John Williams elfáradt.

Összetenném a két kezem, ha fáradtan ilyen zseniális alkotások születnének a kezem alatt, mint pl ez:

 

 

 

 

Vagy pl. ennek a jelenetnek milyen zseniális a zenéje már: ahogy Hant elnyeli a FÉNY, Kylot megszállja a sötétség, majd Chewie-t elönti a harag...

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem is értem, hogy lehet ilyeneket leírni... Futás közben szoktam elfáradni. Az új részeknek is zseniális a zenéjük. Nekem, aki pl. a TLJ-t már több mint százszor láttam, a TLJ zenei témáit már fejből vágom. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem sem maradt meg a filmek megnézése után a zene. De miután lejátszottam külön a soundtrack-et, méltónak éreztem a többi részhez. És úgy, hogy már figyeltem a zenére az újranézés alatt, már jónak tartottam.

Nem tudom mi lehet az oka, hogy mozi után nem is maradt meg bennem, hogy milyen jó. Aki jobban ért a filmgyártáshoz, és a nézői befogadáshoz, lehet tud valami magyarázatot.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én továbbra is azt gondolom, hogy a TFA soundtrackje volt igazán kiemelkedő, a TLJ-ben én alig hallottam új és emlékezetes témákat. A The Spark és a Canto Bight az üde színfoltok, azok kvázi teljesen újak voltak. A többi témánál inkább a korábbi témákhoz nyúlt vissza a mester, a fentebb linkelt Ahch-To téma gyakorlatilag a Jedi Steps a TFA-ból, csak át van dolgozva.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A fentebb lévők közül nálam egyik sem ér fel az olyanokkal mint a Battle of Heroes és a Duel of Fates De még számtalan zenei darab van az előzmény és a klasszikus trilógiákból, melyek sokkal jobbak lettek a folytatás trilógia akármelyik zenei témájánál.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

52 perccel korábban, Darth Revan9 írta:

A fentebb lévők közül nálam egyik sem ér fel az olyanokkal mint a Battle of Heroes és a Duel of Fates De még számtalan zenei darab van az előzmény és a klasszikus trilógiákból, melyek sokkal jobbak lettek a folytatás trilógia akármelyik zenei témájánál.

De itt most nem arról van szó, hogy az ST jobb-e, mint a PT zenei témái...

 

Szerintem pl. a PT-nek jobb a zenéje a klasszikus 4-5-6 zenéknél. Akkor a te logikád szerint az eredeti trilógia zeneszerzése során Williams már eleve fáradt volt? :) Attól, hogy az ST zenéje szerinted nem olyan jó, mint a PT-é, még így is hoz egy igen magas színvonalat, erre hoztam példát fentebb.

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Azt ne felejtsük el, hogy a zene a filmhez készül, nem előtte. Nem azért, hogy bárkit elkápráztasson külön hallgatva, mint egy operát, pl. Nem verseny ez, hogy a szerző mutasson vmi nagyon nagyot, valami sláger dallamot, vagy monumentálisat, heroikusat, stb. A szerző megy a képek, a hangulat, a jelenet tartalma után, ezekért, ezeket támogatva, a karaktereket mesélve. Ha egy film, egy jelenet annyit kíván, hogy a mester szerint egy szál fuvola/cselló/hegedű stb., szóljon csak, akkor az fog. Ettől még a hallgató érezhet olyat, hogy bezzeg a Duel of the Fates, stb,... de ez téves hozzáállás. Nem mellesleg csak a zenét hallgatva is hatalmas élmény minden epizód muzsikája. Nem John bácsin múlik, hogy hány SW-sláger születik: a filmen múlik, a vágásokon is múlik, a karakterek helyzetén-útján is múlik. A kevesebb néha több, stb. :) Williams baromi jól, "hibátlanul" dolgozik minden SW film minden percében. A rengeteg visszatérő motívum pedig mind a helyén van, és annyiféleképpen variálva, hogy csak kalapot lehet emelgetni előtte. 

 

I have spoken. 

 

:P

Szerkesztve: - Darth Porg
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

11 órával ezelőtt, Donát írta:

De itt most nem arról van szó, hogy az ST jobb-e, mint a PT zenei témái...

 

Szerintem pl. a PT-nek jobb a zenéje a klasszikus 4-5-6 zenéknél. Akkor a te logikád szerint az eredeti trilógia zeneszerzése során Williams már eleve fáradt volt? :) Attól, hogy az ST zenéje szerinted nem olyan jó, mint a PT-é, még így is hoz egy igen magas színvonalat, erre hoztam példát fentebb.

 

 

A klasszikus trilógia zenei motívumai is jobban tetszenek, mint a folytatás trilógia zenéi.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

54 perccel korábban, Darth Revan9 írta:

A klasszikus trilógia zenei motívumai is jobban tetszenek, mint a folytatás trilógia zenéi.

Neked a folytatás trilógia se tetszik, kétlem, hogy akár kétszer meghallgattad volna a soundtracket. A régieket meg rongyosra nézted/hallgattad. Ez is különbséget jelent. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Neked a folytatás trilógia se tetszik, kétlem, hogy akár kétszer meghallgattad volna a soundtracket. A régieket meg rongyosra nézted/hallgattad. Ez is különbséget jelent. 

Az utolsó Jediket szeretem. De olvastam már mások véleményét is, akik szerették a 7. és 8. epizódokat, de a zenét kritizálták. Azt hiszem Dzséjt és Simon Zoli voltak.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Azt hiszem Dzséjt és Simon Zoli voltak.

Igen, valóban, én is kritikus véleménnyel vagyok az új részek zenéjéről, mert a korábbiakhoz képest kevesebb az önállóan is hallgatható, emlékezetes téma (mint a Duel of the Fates, az Imperial March, stb) és túl sokszor nyúl már a régi dallamokhoz (különösen kiábrándító volt, amikor a Harry Potter második részében az Attack of the Clones zenéje csendült fel, ami szerintem a legallja volt Williamstől). Az önnálló témák filmről filmre ritkultak, az ismétlések sűrüsödtek, ami szerintem is Williams mester elfáradásának jele. Amit viszont én nem rovok fel, hiszen 87 éves, 63 éve van a szakmában, szerintem több emlékezetes zenét komponált filmekhez, mint bármelyik másik zeneszerző a filmszakmában, és akárhogy nézzük, már a 9. Star Wars filmen dolgozik. Ennyi idő után ennyi évesen megújulni talán lehetetlen is. És inkább legyen 1-2 remek téma (Rey's Theme, The Last Jedi), minthogy legyen 5-6 közepes remek anyag nélkül.

És mindezeken túl, még így is azt vallom, hogy a filmekkel együtt kiváló a muzsika (ahogy Porg írta, ez az elsődleges szempont), és hiába nem tetszik önállóan az, hogy az ep8-ban a The Battle of Craite egy része valójában az ep4-es TIE Fighter Attack átirata (ugyanígy nem tetszik a Solónál sem, hogy a Reminiscence Therapy szintén az említett ep4 zene átirata, csak Powell még más ep4 zenéket is beleszőtt lustaságában), a filmet nézve, ahogy bevágódik a Falcon a barlangba, nyomában a TIE vadászokkal, akkor is a rajongói borsószemek cikáznak a hátamon.

Plusz azt is tartom, hogy Williams leggyengébb Star Wars muzsikája más, nagy formátumú zeneszerzőknél már remek zenének számítana, átlagosabb zeneszerzőknél pedig életük fő művének. John Powell zenéjét a Solóhoz például szeretem hallgatni, de alapvetően az egyik leggyengébb zenei anyagnak tartom az SW-nél, és Williamst legfeljebb árnyékként követheti a maestro. Michael Giacchino viszont tipikus példája annak, hogy az ő remek számai Williams gyengébbjeivel egyenértékűek nálam. Nagyon rövid idő alatt nagyon jó zenéket írt a Rogue One-hoz, amik méltóak a mesterhez, de azért egyik RO zenét sem említeném egy lapon a Binary Sunsettel, a Yoda's Theme-vel, a Battle of Endorral (amiben amúgy szintén benne van TIE Fighter Attack, Williams jó sokszor visszanyúlt ehhez), az Augies Great Municipal Banddel, az Across the Starsszal, az Anakin's Betrayallal, a The Jedi Stepsszel vagy az A New Alliance-szel.

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

11 órával ezelőtt, Yoda József írta:

Ez a srác elképesztő feldolgozásokat csinál, a trailer zenéjét is szinte tökéletesen reprodukálni tudta :o

Szerintem is brutál. De vajon miért kellett az Imperial March utolsó hangjait megvariálni? :hmm:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 2 héttel később...
6 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

@Süni linkjéhez! Számrészletek hallgathatók, cím nélkül!!!! :yes: 

Ez a For Your Consideration album, amit az Oscar-nevezéshez szoktak elküldeni. Tehát nem a nagyközönség számára megvásárolható OST lesz, hanem attól egy picit eltérő (az eddigi filmek esetében is mindig volt egy FYI album).

 

Track címek pedig itt vannak, ha minden igaz (legalábbis elkezdett terjedni ez a lista, gyanítom, hogy véletlenül így hozta nyilvánosságra a Disney először)

 

Spoiler

01 Prologue (1:45)
02 Falcon Flight (2:22)
03 We Go Together (2:10)
04 In the Desert (2:26)
05 A Prisoner (1:23)
06 To Kimiji (1:37)
07 Fleeing from Kimiji (1:53)
08 Hallway Shooting (2:11)
09 Hard to Get Rid Of (2:19)
10 Join Me (2:21)
11 The Old Death Star (2:14)
12 Off the Waterfront (1:03)
13 Final Saber Duel (1:38)
14 Healing Wounds (2:49)
15 Advice (1:54)
16 Battle of the Resistance (1:54)
17 Approaching the Throne (4:16)
18 Parents (1:57)
19 Coming Together (1:44)
20 Seeing Sights (3:17)
21 Rescue (1:10)
22 Farewell (4:27)
23 A New Home (1:42)

 

 

Mielőtt valaki Fake-et kiáltana, mert az első track címe nem úgy kezdődik, hogy Main Title..., mégegyszer kiemelem, hogy ez az FYI album! Se a TFA, se a TLJ FYI albumán nem volt rajta a Main Title!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.