Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Nem voltam hét éves, de elsőre felfogtam, mit akar ezzel Apone mondani, szóval nem hiszem, hogy ez a "nyald ki a szemfenekem" olyan nagy misztikum lenne, hogy ezer emberből egy hatévesnek esik csak le. Pláne, hogy majdnem tíz évig ez az egy szinkron volt a filmhez, és senki sem akadt fenn, hogy vajon ezzel mit akart mondani Apone. Ez hülyeség, hogy ezt nem értik meg az emberek, amikor emberek valószínűleg százai fogták fel elsőre. Őszintén szólva, te vagy az első, aki azzal jön, hogy ezt nem lehet megérteni, pedig ismerek pár Alien-rajongót, akik ezt a szinkront preferálják, és beszélgettem már párszor erről a szinkronról - még itt is.

Muszáj a szemet belevinni, mivel Apone a szeméhez nyúl, és megmutatja a szemfenekét. Elég jellegzetes jelenet. Egyértelműen a szemére utal, elég nehéz lenne eztán bármi mást fordítani (a szemével nem szokott az ember semmit lesz*rni :D), mert az meg még rosszabb lenne. Pontosan, olyan, mint az Alienben, amikor Ripley a belét kiköpi, hogy leállítsa a hajó önmegsemmisítőjét, erre a szinkron pont a cselekedetével ellentétes szöveget hozott össze: "Anya, felrobbantom a hajót!" És persze ezután teljesen logikus, hogy Ripley bedühödik, amikor a hajó számítógépe közli vele, hogy felrobban a hajó.

Ehh, a mozdulatsorra nem emlékeztem. Így valóban nehezebb, de a szemfenekemes megoldás nekem akkor sem tetszik. Bár így most jobb ötletem valóban nincs.

Hozzászólás ideje:

A honap határa: Nem igazán vagyok oda az "újraélős" sztorikért de ez a film nagyon bejövős lett. 8,5/10

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

DEATH NOTE

 

 

1. rész

 

Kíváncsi voltam, hogyan fogják elrontani a kedvenc animémet avval, hogy filmvászonra viszik. Kellemeset csalódtam.

Bár azt nem értem, hogy Misa miért nem szőke, valamint Ryuk miért viselkedett úgy, mint egy bohóc? Az animében is egy kissé furcsán viselkedett, no de ennyire... Mellesleg az a Red Hot Chili Peppers-szám, amit a stáblista alá nyomtak be, mindenre emlékeztetett, csak a Death Note sötét hangulatára nem. Félre ne értsétek, a RHCP az egyik kedvenc együttesem, bírom a számaikat, de ehhez a filmhez nagyon nem passzolt a Dani California című számuk... ha már mindenáron RHCP-számot akartak a filmhez, akkor olyasmit kellett volna, mint mondjuk a Californication, és még sorolhatnám.

A színészek előtt pedig le a kalappal. Szerintem a legjobban Tatsuya Fujiwara valamint Ken'ichi Matsuyama játszott. Utóbbi ugye L-t, azaz Ryuzaki-t testesítette meg, akiről az igazán nagy Death Note-rajongók tudhatják, hogy eléggé érdekes figura. Eljátszani pedig hihetetlenül nehéz. Viszont Matsuyama nagyon jól játszotta a nyomozót, mellesleg nagyon karakteres is volt.

Összességében egész jó film lett, csak ajánlani tudom. Ja, és ha valaki esetleg meg szeretné tekinteni e filmet, annak ajánlom hogy előbb olvassa el a mangákat valamint nézze meg a 37 epizódból álló animesorozatot!

10/9.1

 

2. rész

 

Nem volt rossz ez a rész sem, de nekem az első rész valamint az anime sokkal jobban tetszett. Sajnos sok mindenen változtattak, ami szerintem nem volt valami előnyös. Pl. Yagami Soichiro-nak meg kellett volna halnia, és Light-ot nem L valamint az apja buktatja le, hanem Near (aki nem szerepelt a filmben). Mellesleg L halála is elég átgondolatlan és összecsapott lett, az animében sokkal jobb véget adtak neki.

Azt viszont még mindig nem értem, hogy miért ragaszkodnak a film készítői a Red Hot Chili Peppers számaihoz. Ugyanis mindkét filmben elhangzott egy RHCP-dal, amiknek a hangulata egyáltalán nem emlékeztet a Death Note sötét hangulatára.

Összességében nem volt olyan rossz film, de, mint már írtam, az anime valamint az első rész sokkal jobban tetszett.

Csak ajánlani tudom a filmeket meg az anime sorozatot.

10/7.5

 

Szerkesztve: - DarthMaul31
Hozzászólás ideje:

Én sosem mertem megnézni a filmeket, bár bele bele néztem az összesbe, de nem mertem megkockáztatni, hogy az egyik, ha nem a legjobb animét, - aminek olyan a asztorija, hogy még most is elhasalok tőle - elrontsák. De én az animét is csak addig szeretem igazából, és csak addig PURE EPICNESS, amíg meg nem történtik az első nagy halál. Onnantól már csak másolata önmagának. De az első felét mindenkinek meg kéne néznie.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Nekem addig volt igazán élvezhető az anime, míg nem tűnt fel Misa. Szerintem nagyon idegesítő karakter. A huszonvalahányadik résztől meg szerintem kezd egy kicsit elvont lenni... az utolsó néhány rész is egész jó volt (úgy kb a 32. résztől).

Szerkesztve: - DarthMaul31
Hozzászólás ideje:

Nekem addig volt igazán élvezhető az anime, míg nem tűnt fel Misa. Szerintem nagyon idegesitő karakter. A huszonvalahányadik résztől meg szerintem kezd egyk kicsit elvont lenni... az utolsó néhány rész is egész jó volt (úgy kb a 32. résztől).

 

Nekem addig volt eszméletlenül jó, amíg meg nem halt L, és nem hozták be a kis "klónjait". Ha L nem tudta elkapni, akkor ők hogy...lol. :D

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Én a trailert láttam csak. Én azt gondoltam, hogy ez egy vicc, mondjuk a Legenda vagyok paródiája. De nem akarom lehúzni míg nem láttam, de nem biztos hogy látni akarom. Most ez egy Lassie, egy Uton hazafelé 1-2 keverve a 28 nappal későbbel vagy mi?

Szerkesztve: - A pécsi
Hozzászólás ideje:

Nem az alábbi kommentelőknek szól, de annyira jellemző, hogy egy magyar filmet már automatikusan, látatlanban lehúznak. A Fehér Isten kapcsán is egy csomó fórumon tapasztaltam, hogy olyanok szidják a filmet, akik még nem is láthatták azt. Azért a Cannes díjait nem osztogatják minden sarkon.

 

A téma miatt én nem moziban fogom megnézni, meg azért egy magyar filmben mégiscsak több kockázat van, de nagyon kíváncsi vagyok a műre. :)

Hozzászólás ideje:

Ez hogy volt a Halálhajóval Dzséjt? Komolyan más fejezte be?

Az Event Horizon története egy kicsit kacifántos és Andersonnak hála, többé-kevésbé hazugságokra épülő - nála nem ez az első eset, az AVP-nél is rendesen nyomta a kamuszövegeket, de az Event Horizonnál a legdurvább. A problémák már a forgatókönyv szintjén elkezdődtek, ugyanis bár azt Philip Eisner jegyzi, valójában Andrew Kevin Walker teljesen átírta Eisner scriptjét, csak a neve lemaradt a stáblistáról. Eztán állt neki Anderson bátyánk, és az ő változata egy zsigerektől, vértől, hangulattól mentes alkotás lett. Aki látta a filmet, az tudja, hogy elég véres, durva film. Az összes ilyen jelenetet vegyük ki, és íme, a Paul W. S. Anderson féle változat. Amit nem reklámoz se a stúdió, se Anderson (sőt, ő totál máshogy meséli), hogy ezután felkérték Gary Sinyort, hogy forgasson hozzá néhány gór jelenetet még - megtette, az eredmény pedig jól pofán vágta a stúdiót. Ugyanis ebből és saját anyagából vágott Anderson egy hosszú és erőszakos filmet, és ez meg már túl sok volt a Paramountnak, úgyhogy megkérték Andersont, hogy kurtítsa mintegy harminc perccel a filmet, és vegyen kicsit vissza az erőszakosságából. Így készült el az Event Horizon moziverziója 1997-ben, két rendező és két forgatókönyvíró munkájából. Persze Anderson a mai napig úgy meséli a filmmel kapcsolatos sztorikat, hogy az 100% az ő műve. A Paramount viszont soha többé nem volt hajlandó szóba állni vele.

Két apró érdekesség a filmmel kapcsolatban még. Az egyik, hogy az Event Horizon egyik antennája egy X-Wing modell. Jól kivehető, amikor a Lewis & Clark először megközelíti a hajót. A második, hogy rengeteg felvétel elpusztult a film elkészülte után a gondatlan tárolásnak köszönhetően. A kevés túlélő jelenet megtalálható a Special Collector's Edition DVD-n, illetve itt-ott még VHS-en, amik felkerültek a különböző kiadásokra.

Hozzászólás ideje:

Nem az alábbi kommentelőknek szól, de annyira jellemző, hogy egy magyar filmet már automatikusan, látatlanban lehúznak. A Fehér Isten kapcsán is egy csomó fórumon tapasztaltam, hogy olyanok szidják a filmet, akik még nem is láthatták azt. Azért a Cannes díjait nem osztogatják minden sarkon.

 

A téma miatt én nem moziban fogom megnézni, meg azért egy magyar filmben mégiscsak több kockázat van, de nagyon kíváncsi vagyok a műre. :)

 

Nem húztam le, de a trailer alapján ez a magyar film sem az a magyar film amire régóta várok. A Sose halunk meg óta nem sokat teljesített a "magyar film" mint olyan az én szememben. Nálam még Tímár Péter tartotta szinvonalat, de mostanában Őróla se sokat hallani.

Hozzászólás ideje:

Az Event Horizon története egy kicsit kacifántos és Andersonnak hála, többé-kevésbé hazugságokra épülő - nála nem ez az első eset, az AVP-nél is rendesen nyomta a kamuszövegeket, de az Event Horizonnál a legdurvább. A problémák már a forgatókönyv szintjén elkezdődtek, ugyanis bár azt Philip Eisner jegyzi, valójában Andrew Kevin Walker teljesen átírta Eisner scriptjét, csak a neve lemaradt a stáblistáról. Eztán állt neki Anderson bátyánk, és az ő változata egy zsigerektől, vértől, hangulattól mentes alkotás lett. Aki látta a filmet, az tudja, hogy elég véres, durva film. Az összes ilyen jelenetet vegyük ki, és íme, a Paul W. S. Anderson féle változat. Amit nem reklámoz se a stúdió, se Anderson (sőt, ő totál máshogy meséli), hogy ezután felkérték Gary Sinyort, hogy forgasson hozzá néhány gór jelenetet még - megtette, az eredmény pedig jól pofán vágta a stúdiót. Ugyanis ebből és saját anyagából vágott Anderson egy hosszú és erőszakos filmet, és ez meg már túl sok volt a Paramountnak, úgyhogy megkérték Andersont, hogy kurtítsa mintegy harminc perccel a filmet, és vegyen kicsit vissza az erőszakosságából. Így készült el az Event Horizon moziverziója 1997-ben, két rendező és két forgatókönyvíró munkájából. Persze Anderson a mai napig úgy meséli a filmmel kapcsolatos sztorikat, hogy az 100% az ő műve. A Paramount viszont soha többé nem volt hajlandó szóba állni vele.

Két apró érdekesség a filmmel kapcsolatban még. Az egyik, hogy az Event Horizon egyik antennája egy X-Wing modell. Jól kivehető, amikor a Lewis & Clark először megközelíti a hajót. A második, hogy rengeteg felvétel elpusztult a film elkészülte után a gondatlan tárolásnak köszönhetően. A kevés túlélő jelenet megtalálható a Special Collector's Edition DVD-n, illetve itt-ott még VHS-en, amik felkerültek a különböző kiadásokra.

 

Érdekes történet, köszi! Nem volt benne egy olyan jelenet, hogy az elején megmentenek egy lezuhanni készülő hajót már az atmoszférában? Van egy ilyen kép a fejemben és folyamatosan a Halálhajó ugrik be, de lehet, hogy egy másik sci-fi filmből van. Zuhan le a hajó és mellé manővereznek és oldalt valami zsilipen keresztül mahinálnak, miközben a hajó zuhan az atmoszférában, ráadásul mindez nappal. Nincs távoli shot a jelenetben, csak közeli felvétel, amint a két hajó szinte érinti egymást.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

A Halálhajónak végül is mi volt a konklúziója? Már nem emlékszek, hogy

megtudtuk hol járt a hajó?

 

 

 

Igen...a hajót a térhajtómű átröpítette a pokolba, ahonnan magával hozott egy "szeletet" a pokol zűrzavarából. Gyakorlatilag a film lenyúlta a Gömb történetét. Nem a hajó öli meg az embereket, hanem a pokol szellemiségétől mindenki meghülyül és egymást mészárolják le. Egyébként a Hellraiserből is nyúlt egy keveset (90%). Tulajdonképpen ha jobban belegondolok, a Gömböt és a Hellraisert gyúrták össze, semmi újdonság nincs benne, de a film működik.

 

Szerkesztve: - Ody Mandrell
Hozzászólás ideje:

Érdekes történet, köszi! Nem volt benne egy olyan jelenet, hogy az elején megmentenek egy lezuhanni készülő hajót már az atmoszférában? Van egy ilyen kép a fejemben és folyamatosan a Halálhajó ugrik be, de lehet, hogy egy másik sci-fi filmből van. Zuhan le a hajó és mellé manővereznek és oldalt valami zsilipen keresztül mahinálnak, miközben a hajó zuhan az atmoszférában, ráadásul mindez nappal. Nincs távoli shot a jelenetben, csak közeli felvétel, amint a két hajó szinte érinti egymást.

Szerintem ez más film, igaz, régen láttam, de ilyen jelenet nem rémlik. Az elején egy űrállomás van, ahol Sam Neill karaktere eligazítja a Lewis & Clark legénységét az Event Horizonnal kapcsolatban, aztán már mennek is a hajóhoz. Az Event Horizon egy csillagködben parkol, az hasonlít kicsit egy bolygó légköréhez, ráadásul vannak is ilyen összekapcsolódós jelenetek, de zuhanás az nincs. Ha jól emlékszem.

 

 

Igen...a hajót a térhajtómű átröpítette a pokolba, ahonnan magával hozott egy "szeletet" a pokol zűrzavarából. Gyakorlatilag a film lenyúlta a Gömb történetét. Nem a hajó öli meg az embereket, hanem a pokol szellemiségétől mindenki meghülyül és egymást mészárolják le. Egyébként a Hellraiserből is nyúlt egy keveset (90%). Tulajdonképpen ha jobban belegondolok, a Gömböt és a Hellraisert gyúrták össze, semmi újdonság nincs benne, de a film működik.

 

Ha már a Hellriser szóba került, a hasonlóság nem a véletlen műve. Az Event Horizon pre-produkcióós fázisában Clive Barker volt a tanácsadó. :) Van is egy olyan városi legenda, amely szerint a film durva jeleneteit valójában nem Gary Sinyor, hanem Barker készítette el.

Hozzászólás ideje:

Tegnap 98 évesen elhunyt Eli Wallach. Számtalan kiváló filmben szerepelt, de talán a két legemlékezetesebb A Jó, a Rossz és a Csúf, valamint A hét mesterlövész volt. (Előbbi mindmáig az egyik kedvenc alkotásom és egy igazi 10/10-es film.) Szerepelt még egyébként A Keresztapa harmadik részében, vagy 94(!) évesen, a Wall Street folytatásában (ez volt az utolsó filmje). RIP!

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.