Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Összeszedettebb lenne az egész, akkor egész jó film lehetne a Rebel Moon. Csak pont azt rágja szájba amit marhára nem kellene, ami meg érdekes lenne (mondjuk háttérsztori vagy lore szempontból) az meg fél szóban levan tudva. Maga a világ annak ellenére is tetszik, hogy a Warhammer 40k-tól kezdve a Star Warsig minden össze van lopva benne, mert érdekes egyveleg, meg kb. minden megjárt világ totál más.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Nekem is eléggé bejövős. Háromszor tudtam le mióta kijött.

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje:
14 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Most megint belefutottam a Disney-n és szerintem remekül vitték tovább a sztorit. Ok, van benne pár marhaság, de az összkép szerintem jó. 

Még valamikor év elején én is megnéztem másodszorra vagy harmadszorra (elsőre moziban láttam, legutóbb Disney+-on, de nem emlékszem már, hogy a kettő között virágbolti változatot néztem-e volna, de valószínű). Mivel az első részben is voltak orbitális baromságok, én eleve úgy ültem le elé, hogy el is vártam, hogy ebben szintén legyenek. :) 

De nagyon tetszett az, ahogy továbbvitték az első részt. Főleg az, hogy a Föld profitált az idegen technológiákból és mindenféle sci-fi cuccot építettek, illetve az idegeneknek is maradtak túlélői a Földötn (még az lett volna érdekes, ha egy részük az emberek oldalára áll). De az idegen kultúra kibővítése is jó volt (bár azt Godzilla méretű királynőt már túlkapásnak éreztem, de egy ilyen filmbe még az is belefért). Meg a látvány is ütött. Igazából nekem csak Will Smith karakterének és Goldblum filmbeli feleségének off-screen halála, meg a Doki feltámadása nem tetszett. Azért na, az első rész egyik jelentéktelen karakterét feltámasztották és túltolták, de két fontos karakter meg nem tért vissza. Azért ez így pöppet amatőr.

Hozzászólás ideje:
13 perccel korábban, Dzséjt írta:

de két fontos karakter meg nem tért vissza.

Sajnos ezek szerintem a készítőkön kívül álló problémák voltak. Will Smith-ről konkrétan tudom, hogy nem vállalta a pénz miatt....

Hozzászólás ideje:

A pénz összességében szerintem a stúdión múlik - nyilván Smith oldaláról is van itt felelősség, ha irreálisan magasat kér és nem hajlandó alkudozni, de alapvetően a stúdió az, akinél ott a végső döntés. És azért Smith karaktere elég közkedvelt volt az első filmben, akkor még a színésznek is volt "mozibacsábító" értéke. Több, mint Bill Pulmannak vagy Jeff Goldblumnak. Szóval szerintem sokan csalódtak abban, hogy pont Smith-t hagyták ki (én legalábbis igen). Nem biztos, hogy rajta kellett volna spórolni. De hát ők tudták. Egy biztos, nekem fájdalmasan hiányzott a filmből és az off-screen kiírása baromira amatőr húzás (mondjuk talán e laggázabb az volt, hogy a sztipperből orvost faragtak :lol2: ).

Margaret Colint meg meg sem keresték, ha jól tudom.

Hozzászólás ideje:

Smith valóban a legfájóbb pont. Én is inkább neki adtam volna kicsit többet, csak jöjjön.

 

10 perccel korábban, Dzséjt írta:

mondjuk talán e laggázabb az volt, hogy a sztipperből orvost faragtak

Az még hagyján, de a dokiból miért kellett homokost csinálni...? :facepalm: 

Hozzászólás ideje:
6 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Az még hagyján, de a dokiból miért kellett homokost csinálni...? :facepalm: 

Miért, miért? Ugyanazért, amiért a sztripper orvos lett. PC.

Bár nálam a Dokinál még nem is zavart, mert az első részben tényleg a 88. mellékszereplő volt. Zéró jellem, még az elnök morcos képű testőre is kidolgozottabb volt nála. Szóval akár húsos fagyi is lehetett volna a folytatásban. Egy senki volt, akit ki is lehetett volna hagyni mindkét filmből. Épp ezért nem volt értelme feltámasztani sem (az első részben egyértelműen meghalt), mert totál szükségtelen karakter. És innen lett túltolva, amibe ja, a homokossága is beletartozik, amit ráadásul Brent Spiner siralmasan sztereotípikusan játszott el.

De nekem mégis a csaj a gázabb, akinek azért alakult valami jelleme az első részben, de semmi jelét nem mutatta, hogy orvosi pályára akarna lépni - pedig a csaj 30-as évei elején járt már az első részben is. Sőt a karakter egyik alapja volt, hogy neki tök megfelel a sztripperkedés. Oké, nem lehet valaki húsz évig ilyen táncos (bár a MILF-ekre is buknak), de tuti nem az orvosi karrier volt itt a leglokisuabb út. Bolti eladó, lakberendező, vagy valami olyan, aminél nem fura, ha az ember a 30-as éveiben, a világ szétlövése után, zéró előtanulmánnyal kezdi el tanulni és elég sok évig tart, mire a tanulmány végére ér.

Hozzászólás ideje:

Én is nagyon sajnálom hogy Viliék kimaradtak a buliból. Meg azt is hogy a kimaradásukat ilyen amatőr és minden kreativitást nélkülöző módon oldották meg. A szereplőik halálával szerintem az A és a B pont közti legrövidebb utat választották. Vagyis a zérót. Lefogadom hogy még egy vonzó papírfecnit is használtak amikor azt kitalálták.

A doki túltolása annyiban zavar hogy húsz év kóma után sitty-sutty ugrándozik mint egy kecskebéka ahelyett hogy elsorvadt izmokkal heverészne mert azok miatt reálisan nézve nem hiszem hogy mást is tudna kezdeni magával. Az meg hogy meleg lett csak annyiban zavar hogy totál feleslegesnek érzem. A sztorihoz úgyse adott semmit se. Amúgy nem bánom hogy visszakerült mert az elsőben is komálom. Mondjuk ez nálam egy felemás dolog mert ehhez vastagon hozzájárul Laci bátyánk szinkronmelója mert nélküle jóval kevesebbnek érzem a szereplését.

Jázmin szerepeltetésével csak annyi bajom van hogy végül őt is meghalasztották. Ráadásul úgy hogy nem is kellett volna sok ahhoz hogy ő is be tudjon mászni abba a gépbe. Plusz ott van még az is hogy nagyon régóta gyűlölöm azt hogy ha valaki amiatt vagy aközben hal meg mert valaki máson segít. Történjen olyan akár a valóságban, akár fikcióban, nekem egykutya. Meg attól is sok nekem hogy a fia van ott amikor történik. Meghalt a faterja, erre az anyja is megy utána. Szóval ennél a szálnál eléggé túltolták nálam a drámát.

 

Hozzászólás ideje:

A Nincs alku, az Az olasz meló, a Törvénytisztelő polgár és egyebek rendezője ezúttal egy repülőről lopat aranyat.

 

Hozzászólás ideje:

Jó tudni hogy kit kell keresni ha egy profi kőművesre van szükségünk. :D

 

Hozzászólás ideje:
On 12/21/2023 at 2:24 PM , Darth Revan9 said:

Ez jól néz ki. Kár, hogy a jelenlegi politikai kurzusnak aktív köze van hozzá.

Ettől még lehet jó film

Hozzászólás ideje:

Az új Szellemirtók muvi hét nappal korábban, március huszonkettedikén fog startolni.

Hozzászólás ideje:
On 12/24/2023 at 1:13 PM , Ody Mandrell said:

Kijött a kókler Zack Snyder SW-t elhomályosító új filmje. :D A hírekből ítélve olyan lett, amit vártunk. :D 

Ma én is megnéztem, és hát eléggé semmilyen volt. De a lassítások minden tizedik percben, azok kegyetlenek voltak. 

Hozzászólás ideje:

Az Alkotó

 

Bejönnek Gareth Edwards filmjei, és ez az Alkotónál se volt másképp. Sőt, szerintem a Zsivány után a legjobb filmje! Roppant látványos és hangulatos.

Spoiler

Ami meglepett, hogy ebben a filmben a nyugati kultúra az agresszor, konkrétan Amerika a rossz fiú és az Ázsiaiak illetve a robotok a jók. Azért ezt így elég bátor dolog volt összehozni.

Aki szereti a jó sci-fit mindenképpen nézze meg.

 

10/8,5

Hozzászólás ideje:

Már leszedtem ezt az Alkotót de eddig nem néztem meg. Most olvastam hogy Disney+-on fent van. Azért is húztam mert tartok tőle a trailer alapján hogy ugyanaz a története majdnem mint a Terminatornak.

Hogy a csúnya MI kilövi az atomrakétákat és harcolnak ellene az emberek. Illetve hogy mivel az MI egy gyereknek néz ki elkezdenek majd moralizálni hogy helyes-e hogy megöljék. Nálam

ez egyértelmü headshot hisz egy gép, mint a mosógépem.

 

Szóval ez emnnyire igaz?

Hozzászólás ideje:
2024. 01. 20. - 20:23, Ody Mandrell írta:

Az Alkotó

 

Bejönnek Gareth Edwards filmjei, és ez az Alkotónál se volt másképp. Sőt, szerintem a Zsivány után a legjobb filmje! Roppant látványos és hangulatos.

  Spoileres tartalom megtekintése

Aki szereti a jó sci-fit mindenképpen nézze meg.

 

10/8,5

Köszi az ajánlót, ez alapján sort kerítek rá én is hamarosan!

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Rebel Moon: Part One - A Child of Fire

(a.k.a. The First Coming of the Empire Called Very Evil vs. the League of Lazy Rebels and The Seven Whatever)

 

Hát arra a trailerek és Zack Snyder munkássága után fel voltam arra készülve, hogy ettől a filmtől semmit sem várjak. Nem mintha zsigerből rühellném Snyder ura. A vizuális megközelítésétől mondjuk a víz le tud verni. Steril, műanyag, természetellenes, irreális. Mondanám, hogy videójátékok szintje, de a videójátékok is túljutottak már azon a vizualitáson kábé tíz éve, amit Snyder a mozifilmjeibe erőszakol bele. Ha egy szóval akarnám jellemezni, akkor azt mondanám: gagyi. Ugyanakkor van, aminek ez kifejezetten jól áll. A 300-nak kifejezetten, a Sucker Punch-nak is, amit (joggal) húztak le sokan, én viszont nagyon élveztem. Sőt nekem még az Batman v. Superman is tetszett (a bővített változat, én csak azt láttam), és a Watchmen is bejött. Szóval nem vagyok Snyder ellen. Viszont ezek a filmek is csak úgy tetszettek, hogy soha többé vagy csak sok-sok évvel később néztem meg őket újra (a 300-at pár hónapja újra megnéztem a premierje óta, ennyi), mert semmi olyat nem adtak, amik miatt újra le akartam volna ülni eléjük. Egyszerűen csak tetszettek, amikor néztem őket, szóval kábé a Halálos iramban filmek szintjén lehet... Bár az sem, mert azokat többször is láttam.

Na, a lényeg az, hogy nem vagyok olyan, aki alapból fúj Snyderre, még ha pocsék rendezőnek tartom, akinek gagyi a vizualitása. De ezek alapján lőttem be a Rebel Moon-t a "Halálos iramban szintre". A trailerek aztán kicsit lejjebb vették a lécet, mert az eredetiségnek, az egyediségnek, a fantáziának vagy az érdekes ötleteknek a szikráját sem találtam. De mondtam magamnak, biztos a puskaport a filmre tartogatják (aztán közöltem magammal: ja, persze, majd pont azt nem lövik el a egy trailerben). Hát, a léc lent volt, a földön, kétszer át is estem benne, és a Rebel Moon még így is képes volt alulmúlni az elvárásaimat. Ami azért már valahol tehetség Snyder részéről, mert én még a kib*szott sz*r Aliens vs Predator: Requiemben vagy a Halálos Iramban X-ben (vagy mi az isten annak a résznek a címe, amiben búvárruhába bújva autóval mennek az űrbe) is találtam valami jót.

A filmnek a legfájóbb pontjai:

- Ötlettelen vagy nem is létező dizájnok. A világok annyiból állnak, hogy ókori japán falut, középkori európai falut, római arénát, 1800-as évekbeli vadnyugati kisvárost vagy XX. századi gyártelepet letettek valami irreálisan túltoltolt (értsd: itt minden település olyan holdon van, ami olyan közel van a bolygójához, hogy az súrolja a légkört), emiatt sci-fisnek szánt háttér elé. Az idegen állatok ezek: ló valami sz*rral a fején. Politikailag Korrekt Csikócsőr (egy újabb korábban fehér karakter, akit fekete játszik). Zombioposszum, a pókcsaj a Doctor Who The Runaway Bride című epizódjából. Az idegen karakterek: Star Wars light, Hellboy light, Star Trek light (mármint az újakról beszélek, nem a régiekről, amikor annyi volt az idegen, hogy a homlokukra vagy a fülükre került valami). Semmi egyedi, igazán izgalmas. Talán csak az a pókszerű akármi volt az, ami össze volt kapcsolva az emberrel, de az is végül el lett csapva azzal, hogy felmerült a kérdés bennem: mi a f*sznak is segített hőseinknek?

- Karakterek: Kora karakterét ökölbe szorított kézzel nyomják le a torkunkon olyan végtelenre nyúlt flashbeckek sorával, amiknek érdemi tartalmát két mondatban is le lehetett volna rendezni. Ráadásul már a film első felében tisztáznak vele mindent, hogy még véletlenül se legyen a második fében olyasmi, ami érdekessé tehetné. Nem, gyorsan a szánkba rágtak mindent, kiirtva a karakterből mindent, ami érdekes. A többiek? Nos... Miért is voltak a sztoriban?

Spoiler

Miért csatlakozott a semmit sem csináló, de zseniálisnak titulált, nagyon eredeti hitehagyott iszákos tábornok a brancshoz? Miért ment velük a szamuráj, akinél az író/rendező/operatőr már azzal sem bajlódott, hogy szó szerint bármiféle interaktivitásba kerüljön a főhősnővel? Komolyan, nem rémlik, hogy Nemesis és Kora legalább két szót beszélt volna egymással. És, ha már a főgenya megkérdezte a számító farmert, hogy miért is tartott a csapattal, akkor hadd kérdezzem én is meg, miért is tartott ő a csapattal? A rasztás lázadónak volt valami szerepet, hogy kínosan hősi halált haljon. Komolyan, a lézer meg sem karcolja az űrhajó kabintetejét, de rasztafanki izomerőből átcsapja egy vasrúddal. LOL! :lol: És, minek volt ez az egész kalandozás és embergyűjtögetés, amikor Cora egyetlen f*szi pofánvágásával meghátrálásra késztette azt a k*rvára retteget dreadnaught-ot? Ezt a farmon is el lehetett volna intézni. Odamegy, mielőtt a faluvezért agyonveri, lekever neki egy sallert, aztán mindenki szalad haza.

De komolyan. A fő, vagy legalábbis fontosnak beállított karakterekről semmit sem tudunk meg, se motiváció, se múlt, se jellem, se semmi. Az a kevés, amit mégis felfednek, meg így szól: meghalt valakim, ezért bosszút akarok állni a Birodalmon, de egészen addig a kisujjamat sem mozdítom, amíg egy ismeretlen meg nem kér. Vagy rám nem kiált. Vagy csak ott van a környéken. A végső "nagy" (értsd: gáz) összecsapásban a legtöbb "hős" csak egy láda mögött kuporog és vaktában lő. Vagy az sem, mert konkrétan az indián csóka a végső csatában kámforrá vált, aztán egyszer csak újra ott volt, hogy mondjon valami kínosat a 88. mellékszereplőnek. Persze mit várunk attól a dream teamtől, aminek a tagjai: az utolsó mochikán, kiber Mulan, Doctore a Spartacus sorozatból, szépfiú, szemét Han Solo és raszta lázadó. Megjegyezni vagy foglalkozni velük felesleges, mind szó nélkül kötélnek áll és senki se nem csinál semmitsem. Ja, várjunk, volt egy nagyon gonosz csávó is, akinek ugyan volt egy fenyegetőre nem sikerült dreadnaught-ja, de ennek ellenére mindenkit bunkósbottal agyalt meg.

Season 17 What GIF by America's Got Talent

Még, a KO-t nálam a szemét Han Solo vitte be, annál az ürgénél az addig csak buta, érthetetlen, minden logikát nélkülöző, érdektelen és nyögvenyelős karakterépítés úgy tört ketté, mint egy fogpiszkáló, amire ráejtettek egy úthengert. Spoiler mögé teszem, de igazából annyira kiszámítható az egész, hogy akár a főcímbe is kiírhatták volna.

Spoiler

Csávókámat úgy prezentálják, hogy ő opportunista. Eme kijelentés után semmit sem kérve cserébe kötélnek áll és önként, dalolva segít Corának és szépfiúnak. Már itt kiírhatták volna a homlokásra, hogy sántikál valamiben. Amivel nem is lett volna baj, ha ezt a vonalat nem rejtik véka alá. Vagy sehová. Ha nyíltan foglalkoznak vele. Ha klisésen megpróbálják elrejteni a nyilvánvalót. Ha ez az ürge bármit is jelentett volna ezután, mert amint kötélnek áll, átminősül taxisofőrré, akinek még emellett jutott annyi feladat, hogy elmondja nekünk az utolsó mochikán és kiber Mulan nevét. És ennyi, a film kábé egy órájában ezt leszámítva valahol a háttérben lébecol. Aztán egyszer csak derült égből villámcsapásként elkezdi előadni Corának, hogy a csaj mindenkire hat, ő hívja csatába a csillagokat és őt is totál megváltoztatta. Aha... Elhinném én, ha azt ezt megelőző jelenetek bármelyikében lett volna legalább annyi, hogy beszélgetnek egymással. De szerintem még olyan közös jelenetük sem volt sok, amiben egymás mellett állnak. És eztán előadnak egy olyan beszélgetést, aminek az lett volna a célja, hogy elhitesse a nézővel:

1) Kora megbízik ebben az alakban. (Korának az egész filmben semmi oka senkiben megbízni annyi alapján, amennyit a filmben látunk.)

2) A csávó tényleg megváltozott. (Semmilyenből semmilyen lett.)

3) Valaki más lehet az áruló. (Gondolom, volt valami ilyen cél... vagy sem...)

Szóval, ez a figura, meg úgy a film egésze a karakterek terén egy nagy

season 10 episode 22 GIF

Ennyire sz*rul megírt karaktereket szerintem pornófilmekben is nehéz lenne találni.

- Mi van még? Ja, a vizualitás, amit ugye korábban olyan pozitívan jellemeztem. Nos, a film előnyére válna, ha Snyder hozta volna a tőle megszokott steril, műanyag, természetellenes és irreális képi világot. Mert az valami. Ebben a filmben nincs vizualitás. Se egységes, se semmilyen. Helyette tankönyvbeillően pocsék operatőri munkát kaptunk. Ki volt az a vadbarom - és még finoman fejeztem ki magamat -, aki engedte, hogy Snyder legyen az operatőr is. Rendezőnek a legjobb pillanataiban is közepes, írónak meg sz*r, de eme két mesterségnek a professzora ahhoz képest, milyen szörnyű operatőr. Abban sem vagyok biztos, hogy ennyire gáz operatőri munkát én már láttam nagyköltségvetésű filmben. Rosszúl fókuszált jelenetek sora b*ssza az ember szemét. Nem egyszer azon tanakodtam, hogy most a Netflix vesztette el a 4K-t és nyomja a filmet SD-ben, azért olyan gáz a tévémen, vagy Snyder nem találta meg a fókuszálót a kamerán. Van olyan jelenet a filmben, ahol egyetlen ember van a képen, és a csóka homályos, mert a kamera nem fókuszált rá. Egy másik jelenetben ketten beszélgetnek, mindkettőt szemből veszi a kamera, de az egyik figura homályos, mert a másikra fókuszáltak rá. Akkor is, amikor csak csendben ül. 

- Mentheti a világ ezt a katyvaszt? Ha mutatnának belőle, talán, de mint írtam, ötlettelenek a világok, az állatok, a fajok, a jelmezek, a fegyverek... Apropó, a lézerfegyvernek miért kell elsütőszeg, és miért mozog a szánja? Nincs benne lőpor, amit be kéne gyújtani, és pont ezért hüvely sincs a tölténymagon, amit ki kéne dobni. Szóval miért működnek úgy a lézerfegyverek, mint a földi lőporalapú, szilárd töltényes lőfegyverek? Mindegy, szóval, a világ, amit prezentáltak, unalmas, így semmi sincs, ami elterelné a lore-ról a figyelmünket, vagy ami segítene összeállítani az egészet. Így a bedobott szavak értelem nélkül lebegnek a levegőben, vagy rosszabb esetben, egyszerűen hozzákapcsolod ahhoz, amiből lopták. Például a sztori elején tisztázzák, hogy XY szenátor kinyírta a királyt és átvette a hatalmat. Aztán a végén bedobták a szenátust is, az Anyabolygóról meg kiderül, hogy gyanúsan emlékeztet egy bizonyos városbolygóra. Én meg azon tanakodom, nem-e ültem rá véletlen a távirányítóra és kapcsoltam át a Disney+-ra, ahol elindult a Star Wars. A végén már szinte bíztam abban, hogy a főgenya kapjon létfenntartókészüléket.

 

Hajaj... Azt hiszem, ennyi. Ez egy rossz film, na. Snyder legpocsékabb műve. Egy lélektelen, fantáziátlan, a lopott ölteteket újragondolni képtelen, eredetiséget nyomokban sem tartalmaző, érdektelen katyvasz.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:

@Ody Mandrell ajánlására én is megnéztem a The Creator (Az alkotó), és nagyon tetszett. Én is megerősíthetem, hogy a Terminatorhoz kábé annyi köze van, mint a Star Wars-nak a Star Trekhez. A témában vannak hasonlóságok, de a megközelítés teljesen más. A Terminator egy szórakoztatni kívánó akció-sci-fi, ahol Skynet emberekre támadása csak háttér, míg ebben központi téma. És míg James Cameron filmjében a háború csupán flashbackben feltűnő intermezzó, aminek egyetlen célja, hogy látványos ízelítőt adjon Kyle Reese múltjából, addig Gareth Edwards mozijában ez a jelen véres realitása. Ám még magának a háborúnak az ábrázolása is teljesen más. Inkább kicsit a District 9-hoz, illetve a Detroit: Become Human című videójátékhoz (vagy interaktív filmhez) hasonlítanám bizonyos aspektusait.

Edwards a Rogue One-hoz hasonlóan itt is nyersen ábrázolja a háborút, de míg ott kötötték a kezét a Star Wars mesei megszorításai, itt szabadon ténykedhet, nem kímélve se gépet, se embert. Ha röpködnek a golyók és potyognak a bombák, akkor óhatatlanul meg fognak ölni valakit, és egy golyónak vagy bombának nem számít, hogy amit elpusztít, az gép, ember, férfi, nő vagy gyerek, részese a háborúnak vagy csak épp véletlen arra járt. Mindeközben Edwards nem próbálja meg a gépeket az embernél jobbnak és élőbbnek beállítani, ahogy az embereket sem próbálja gonosznak vagy ártatlan áldozatoknak mutatni. Sőt a háború oka igazából önmagában meglepő.

Spoiler

Emberi hiba. Valaki elb*szta egy MI kódolását. Szar ügy. Hány és hány apró kellemetlenség és sajnos baleset volt már abból, hogy egy programozó elszúrta a programot? Itt csak a lépték más. És ironikus is, hiszen a film végig mutatja, hogy a gépek alapvetően nem tudnak az emberre támadni, a legmesszebb, ameddig elmehetnek, az önvédelemből történő emberölés. Nincs az egész világra kiterjedő konfliktus az ember és a gépek között, sőt a gépek igyekeznek kerülni az összetűzéseket, hiszen nem fordulhatnak alkotóik ellen. Kár, hogy az emberiség vezető lángelméi, valószínűleg gyávaságból és önzésből, ezt nem tudják vagy akarják belátni.

Ugyanakkor mindez azt is bizonyítja, hogy itt a gépek tényleg csak gépek. Programot követnek, és kész. Ha a program hibás, hibásan múködnek. De Edwards még Alfinál is emlékeztet minket, hogy emberi viselkedése ellenére ő is egy gép, csak igen fejlett a programja, ami szimulál egy valódi embert. És ez például nagyon jó, hogy sokszor emlékeztetnek ránk, hogy ezek a gépek csak szimulálják az embereket, programjaik ugyanúgy emberek másolatai, mint az arcuk.

A filmnek amúgy remek látványvilága van, a mozivásznon ritkán látott cyberpunk műfajjal kooperál, de nem végig, ez inkább csak a városokra jellemző, emellett rengeteg természeti és földközelibb helyszínt is kapunk. Mindez segít belelátni ebbe a "nem túl távoli jövőbe". Ráadásul Edward olykor-olykor mintegy vágóképekkel ügyesen bemutatja az ember és a gép közös mindennapjait, amik túlmutatnak a háborún, és igazából ezek mutatnak rá igazán, miért értelmetlen ez az egész.

Egyetlen dolog van, ami nem tetszett, de az annyira, hogy végig ott volt a fejemben és kicsit rombolta az élményt.

Spoiler

Nagyon tetszett, hogy ebben a sztoriban az Egyesült Államok lett az agresszor és Ázsia a passzív védelmező. Ugyanakkor ebből adódott az én problémám, ami nem hagyott nyugodni. Miért támadhat az USA bűntetlenül ázsiai országokat, végezhet tömegmészárlást megtorlás nélkül más országokban? És itt most nem elmaradott országokról van szó, hiszen a film végén az állomás egy cyberpunk nagyvárost vett célba, annak közepére akart bombát dobni.. Ez valószínűleg Tokió, Shanghai vagy valamelyik másik ázsiai nagyváros lehetett, nem egy harmadikvilágbeli ország kisvárosa. Kína, India vagy Japán miért nem durrantotta le az égről a Nomádot, miért hagyta, hogy az ide-oda cirkálva a kontinens fölött szó és figyelmeztetés nélkül nagyteljesítményű bombákat dobjon akárkire? Eleve nehéz elképzelni, hogy Kína vagy Oroszország tétlenül nézné, hogy az USA felépítsen egy ilyen fegyvert.

Ezt leszámítva szerintem egy remek sci-fi lett a The Creator. Nem valószínű, hogy klasszikus lesz vagy ilyesmi, bár ki tudja. Annyi biztos, hogy Edwards egy érdekes filmet tett le az asztalra, aminek jók a karakterei, érdekes a sztorija, nyers és mégis, high-tech a világa, és mindezt 80 misiből rakta össze.

Hozzászólás ideje:
2024. 01. 28. - 4:06, Dzséjt írta:

Doctore a Spartacus sorozatból

 

1R5e.gif

 

:D

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.