Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Összeszedettebb lenne az egész, akkor egész jó film lehetne a Rebel Moon. Csak pont azt rágja szájba amit marhára nem kellene, ami meg érdekes lenne (mondjuk háttérsztori vagy lore szempontból) az meg fél szóban levan tudva. Maga a világ annak ellenére is tetszik, hogy a Warhammer 40k-tól kezdve a Star Warsig minden össze van lopva benne, mert érdekes egyveleg, meg kb. minden megjárt világ totál más.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Nekem is eléggé bejövős. Háromszor tudtam le mióta kijött.

Szerkesztve: - Rog
Hozzászólás ideje:
  2023. 12. 27. - 22:11, Ody Mandrell írta:

Most megint belefutottam a Disney-n és szerintem remekül vitték tovább a sztorit. Ok, van benne pár marhaság, de az összkép szerintem jó. 

Teljes nézet  

Még valamikor év elején én is megnéztem másodszorra vagy harmadszorra (elsőre moziban láttam, legutóbb Disney+-on, de nem emlékszem már, hogy a kettő között virágbolti változatot néztem-e volna, de valószínű). Mivel az első részben is voltak orbitális baromságok, én eleve úgy ültem le elé, hogy el is vártam, hogy ebben szintén legyenek. :) 

De nagyon tetszett az, ahogy továbbvitték az első részt. Főleg az, hogy a Föld profitált az idegen technológiákból és mindenféle sci-fi cuccot építettek, illetve az idegeneknek is maradtak túlélői a Földötn (még az lett volna érdekes, ha egy részük az emberek oldalára áll). De az idegen kultúra kibővítése is jó volt (bár azt Godzilla méretű királynőt már túlkapásnak éreztem, de egy ilyen filmbe még az is belefért). Meg a látvány is ütött. Igazából nekem csak Will Smith karakterének és Goldblum filmbeli feleségének off-screen halála, meg a Doki feltámadása nem tetszett. Azért na, az első rész egyik jelentéktelen karakterét feltámasztották és túltolták, de két fontos karakter meg nem tért vissza. Azért ez így pöppet amatőr.

Hozzászólás ideje:

A pénz összességében szerintem a stúdión múlik - nyilván Smith oldaláról is van itt felelősség, ha irreálisan magasat kér és nem hajlandó alkudozni, de alapvetően a stúdió az, akinél ott a végső döntés. És azért Smith karaktere elég közkedvelt volt az első filmben, akkor még a színésznek is volt "mozibacsábító" értéke. Több, mint Bill Pulmannak vagy Jeff Goldblumnak. Szóval szerintem sokan csalódtak abban, hogy pont Smith-t hagyták ki (én legalábbis igen). Nem biztos, hogy rajta kellett volna spórolni. De hát ők tudták. Egy biztos, nekem fájdalmasan hiányzott a filmből és az off-screen kiírása baromira amatőr húzás (mondjuk talán e laggázabb az volt, hogy a sztipperből orvost faragtak :lol2: ).

Margaret Colint meg meg sem keresték, ha jól tudom.

Hozzászólás ideje:
  2023. 12. 28. - 14:17, Ody Mandrell írta:

Az még hagyján, de a dokiból miért kellett homokost csinálni...? :facepalm: 

Teljes nézet  

Miért, miért? Ugyanazért, amiért a sztripper orvos lett. PC.

Bár nálam a Dokinál még nem is zavart, mert az első részben tényleg a 88. mellékszereplő volt. Zéró jellem, még az elnök morcos képű testőre is kidolgozottabb volt nála. Szóval akár húsos fagyi is lehetett volna a folytatásban. Egy senki volt, akit ki is lehetett volna hagyni mindkét filmből. Épp ezért nem volt értelme feltámasztani sem (az első részben egyértelműen meghalt), mert totál szükségtelen karakter. És innen lett túltolva, amibe ja, a homokossága is beletartozik, amit ráadásul Brent Spiner siralmasan sztereotípikusan játszott el.

De nekem mégis a csaj a gázabb, akinek azért alakult valami jelleme az első részben, de semmi jelét nem mutatta, hogy orvosi pályára akarna lépni - pedig a csaj 30-as évei elején járt már az első részben is. Sőt a karakter egyik alapja volt, hogy neki tök megfelel a sztripperkedés. Oké, nem lehet valaki húsz évig ilyen táncos (bár a MILF-ekre is buknak), de tuti nem az orvosi karrier volt itt a leglokisuabb út. Bolti eladó, lakberendező, vagy valami olyan, aminél nem fura, ha az ember a 30-as éveiben, a világ szétlövése után, zéró előtanulmánnyal kezdi el tanulni és elég sok évig tart, mire a tanulmány végére ér.

Hozzászólás ideje:

Én is nagyon sajnálom hogy Viliék kimaradtak a buliból. Meg azt is hogy a kimaradásukat ilyen amatőr és minden kreativitást nélkülöző módon oldották meg. A szereplőik halálával szerintem az A és a B pont közti legrövidebb utat választották. Vagyis a zérót. Lefogadom hogy még egy vonzó papírfecnit is használtak amikor azt kitalálták.

A doki túltolása annyiban zavar hogy húsz év kóma után sitty-sutty ugrándozik mint egy kecskebéka ahelyett hogy elsorvadt izmokkal heverészne mert azok miatt reálisan nézve nem hiszem hogy mást is tudna kezdeni magával. Az meg hogy meleg lett csak annyiban zavar hogy totál feleslegesnek érzem. A sztorihoz úgyse adott semmit se. Amúgy nem bánom hogy visszakerült mert az elsőben is komálom. Mondjuk ez nálam egy felemás dolog mert ehhez vastagon hozzájárul Laci bátyánk szinkronmelója mert nélküle jóval kevesebbnek érzem a szereplését.

Jázmin szerepeltetésével csak annyi bajom van hogy végül őt is meghalasztották. Ráadásul úgy hogy nem is kellett volna sok ahhoz hogy ő is be tudjon mászni abba a gépbe. Plusz ott van még az is hogy nagyon régóta gyűlölöm azt hogy ha valaki amiatt vagy aközben hal meg mert valaki máson segít. Történjen olyan akár a valóságban, akár fikcióban, nekem egykutya. Meg attól is sok nekem hogy a fia van ott amikor történik. Meghalt a faterja, erre az anyja is megy utána. Szóval ennél a szálnál eléggé túltolták nálam a drámát.

 

Hozzászólás ideje:

A Nincs alku, az Az olasz meló, a Törvénytisztelő polgár és egyebek rendezője ezúttal egy repülőről lopat aranyat.

 

Hozzászólás ideje:

Az új Szellemirtók muvi hét nappal korábban, március huszonkettedikén fog startolni.

Hozzászólás ideje:

Az Alkotó

 

Bejönnek Gareth Edwards filmjei, és ez az Alkotónál se volt másképp. Sőt, szerintem a Zsivány után a legjobb filmje! Roppant látványos és hangulatos.

  Spoileres tartalom megtekintése

Aki szereti a jó sci-fit mindenképpen nézze meg.

 

10/8,5

Hozzászólás ideje:

Már leszedtem ezt az Alkotót de eddig nem néztem meg. Most olvastam hogy Disney+-on fent van. Azért is húztam mert tartok tőle a trailer alapján hogy ugyanaz a története majdnem mint a Terminatornak.

Hogy a csúnya MI kilövi az atomrakétákat és harcolnak ellene az emberek. Illetve hogy mivel az MI egy gyereknek néz ki elkezdenek majd moralizálni hogy helyes-e hogy megöljék. Nálam

ez egyértelmü headshot hisz egy gép, mint a mosógépem.

 

Szóval ez emnnyire igaz?

Hozzászólás ideje:
  2024. 01. 20. - 19:23, Ody Mandrell írta:

Az Alkotó

 

Bejönnek Gareth Edwards filmjei, és ez az Alkotónál se volt másképp. Sőt, szerintem a Zsivány után a legjobb filmje! Roppant látványos és hangulatos.

  Spoileres tartalom megtekintése

Aki szereti a jó sci-fit mindenképpen nézze meg.

 

10/8,5

Teljes nézet  

Köszi az ajánlót, ez alapján sort kerítek rá én is hamarosan!

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Rebel Moon: Part One - A Child of Fire

(a.k.a. The First Coming of the Empire Called Very Evil vs. the League of Lazy Rebels and The Seven Whatever)

 

Hát arra a trailerek és Zack Snyder munkássága után fel voltam arra készülve, hogy ettől a filmtől semmit sem várjak. Nem mintha zsigerből rühellném Snyder ura. A vizuális megközelítésétől mondjuk a víz le tud verni. Steril, műanyag, természetellenes, irreális. Mondanám, hogy videójátékok szintje, de a videójátékok is túljutottak már azon a vizualitáson kábé tíz éve, amit Snyder a mozifilmjeibe erőszakol bele. Ha egy szóval akarnám jellemezni, akkor azt mondanám: gagyi. Ugyanakkor van, aminek ez kifejezetten jól áll. A 300-nak kifejezetten, a Sucker Punch-nak is, amit (joggal) húztak le sokan, én viszont nagyon élveztem. Sőt nekem még az Batman v. Superman is tetszett (a bővített változat, én csak azt láttam), és a Watchmen is bejött. Szóval nem vagyok Snyder ellen. Viszont ezek a filmek is csak úgy tetszettek, hogy soha többé vagy csak sok-sok évvel később néztem meg őket újra (a 300-at pár hónapja újra megnéztem a premierje óta, ennyi), mert semmi olyat nem adtak, amik miatt újra le akartam volna ülni eléjük. Egyszerűen csak tetszettek, amikor néztem őket, szóval kábé a Halálos iramban filmek szintjén lehet... Bár az sem, mert azokat többször is láttam.

Na, a lényeg az, hogy nem vagyok olyan, aki alapból fúj Snyderre, még ha pocsék rendezőnek tartom, akinek gagyi a vizualitása. De ezek alapján lőttem be a Rebel Moon-t a "Halálos iramban szintre". A trailerek aztán kicsit lejjebb vették a lécet, mert az eredetiségnek, az egyediségnek, a fantáziának vagy az érdekes ötleteknek a szikráját sem találtam. De mondtam magamnak, biztos a puskaport a filmre tartogatják (aztán közöltem magammal: ja, persze, majd pont azt nem lövik el a egy trailerben). Hát, a léc lent volt, a földön, kétszer át is estem benne, és a Rebel Moon még így is képes volt alulmúlni az elvárásaimat. Ami azért már valahol tehetség Snyder részéről, mert én még a kib*szott sz*r Aliens vs Predator: Requiemben vagy a Halálos Iramban X-ben (vagy mi az isten annak a résznek a címe, amiben búvárruhába bújva autóval mennek az űrbe) is találtam valami jót.

A filmnek a legfájóbb pontjai:

- Ötlettelen vagy nem is létező dizájnok. A világok annyiból állnak, hogy ókori japán falut, középkori európai falut, római arénát, 1800-as évekbeli vadnyugati kisvárost vagy XX. századi gyártelepet letettek valami irreálisan túltoltolt (értsd: itt minden település olyan holdon van, ami olyan közel van a bolygójához, hogy az súrolja a légkört), emiatt sci-fisnek szánt háttér elé. Az idegen állatok ezek: ló valami sz*rral a fején. Politikailag Korrekt Csikócsőr (egy újabb korábban fehér karakter, akit fekete játszik). Zombioposszum, a pókcsaj a Doctor Who The Runaway Bride című epizódjából. Az idegen karakterek: Star Wars light, Hellboy light, Star Trek light (mármint az újakról beszélek, nem a régiekről, amikor annyi volt az idegen, hogy a homlokukra vagy a fülükre került valami). Semmi egyedi, igazán izgalmas. Talán csak az a pókszerű akármi volt az, ami össze volt kapcsolva az emberrel, de az is végül el lett csapva azzal, hogy felmerült a kérdés bennem: mi a f*sznak is segített hőseinknek?

- Karakterek: Kora karakterét ökölbe szorított kézzel nyomják le a torkunkon olyan végtelenre nyúlt flashbeckek sorával, amiknek érdemi tartalmát két mondatban is le lehetett volna rendezni. Ráadásul már a film első felében tisztáznak vele mindent, hogy még véletlenül se legyen a második fében olyasmi, ami érdekessé tehetné. Nem, gyorsan a szánkba rágtak mindent, kiirtva a karakterből mindent, ami érdekes. A többiek? Nos... Miért is voltak a sztoriban?

  Spoileres tartalom megtekintése

De komolyan. A fő, vagy legalábbis fontosnak beállított karakterekről semmit sem tudunk meg, se motiváció, se múlt, se jellem, se semmi. Az a kevés, amit mégis felfednek, meg így szól: meghalt valakim, ezért bosszút akarok állni a Birodalmon, de egészen addig a kisujjamat sem mozdítom, amíg egy ismeretlen meg nem kér. Vagy rám nem kiált. Vagy csak ott van a környéken. A végső "nagy" (értsd: gáz) összecsapásban a legtöbb "hős" csak egy láda mögött kuporog és vaktában lő. Vagy az sem, mert konkrétan az indián csóka a végső csatában kámforrá vált, aztán egyszer csak újra ott volt, hogy mondjon valami kínosat a 88. mellékszereplőnek. Persze mit várunk attól a dream teamtől, aminek a tagjai: az utolsó mochikán, kiber Mulan, Doctore a Spartacus sorozatból, szépfiú, szemét Han Solo és raszta lázadó. Megjegyezni vagy foglalkozni velük felesleges, mind szó nélkül kötélnek áll és senki se nem csinál semmitsem. Ja, várjunk, volt egy nagyon gonosz csávó is, akinek ugyan volt egy fenyegetőre nem sikerült dreadnaught-ja, de ennek ellenére mindenkit bunkósbottal agyalt meg.

Season 17 What GIF by America's Got Talent

Még, a KO-t nálam a szemét Han Solo vitte be, annál az ürgénél az addig csak buta, érthetetlen, minden logikát nélkülöző, érdektelen és nyögvenyelős karakterépítés úgy tört ketté, mint egy fogpiszkáló, amire ráejtettek egy úthengert. Spoiler mögé teszem, de igazából annyira kiszámítható az egész, hogy akár a főcímbe is kiírhatták volna.

  Spoileres tartalom megtekintése

Ennyire sz*rul megírt karaktereket szerintem pornófilmekben is nehéz lenne találni.

- Mi van még? Ja, a vizualitás, amit ugye korábban olyan pozitívan jellemeztem. Nos, a film előnyére válna, ha Snyder hozta volna a tőle megszokott steril, műanyag, természetellenes és irreális képi világot. Mert az valami. Ebben a filmben nincs vizualitás. Se egységes, se semmilyen. Helyette tankönyvbeillően pocsék operatőri munkát kaptunk. Ki volt az a vadbarom - és még finoman fejeztem ki magamat -, aki engedte, hogy Snyder legyen az operatőr is. Rendezőnek a legjobb pillanataiban is közepes, írónak meg sz*r, de eme két mesterségnek a professzora ahhoz képest, milyen szörnyű operatőr. Abban sem vagyok biztos, hogy ennyire gáz operatőri munkát én már láttam nagyköltségvetésű filmben. Rosszúl fókuszált jelenetek sora b*ssza az ember szemét. Nem egyszer azon tanakodtam, hogy most a Netflix vesztette el a 4K-t és nyomja a filmet SD-ben, azért olyan gáz a tévémen, vagy Snyder nem találta meg a fókuszálót a kamerán. Van olyan jelenet a filmben, ahol egyetlen ember van a képen, és a csóka homályos, mert a kamera nem fókuszált rá. Egy másik jelenetben ketten beszélgetnek, mindkettőt szemből veszi a kamera, de az egyik figura homályos, mert a másikra fókuszáltak rá. Akkor is, amikor csak csendben ül. 

- Mentheti a világ ezt a katyvaszt? Ha mutatnának belőle, talán, de mint írtam, ötlettelenek a világok, az állatok, a fajok, a jelmezek, a fegyverek... Apropó, a lézerfegyvernek miért kell elsütőszeg, és miért mozog a szánja? Nincs benne lőpor, amit be kéne gyújtani, és pont ezért hüvely sincs a tölténymagon, amit ki kéne dobni. Szóval miért működnek úgy a lézerfegyverek, mint a földi lőporalapú, szilárd töltényes lőfegyverek? Mindegy, szóval, a világ, amit prezentáltak, unalmas, így semmi sincs, ami elterelné a lore-ról a figyelmünket, vagy ami segítene összeállítani az egészet. Így a bedobott szavak értelem nélkül lebegnek a levegőben, vagy rosszabb esetben, egyszerűen hozzákapcsolod ahhoz, amiből lopták. Például a sztori elején tisztázzák, hogy XY szenátor kinyírta a királyt és átvette a hatalmat. Aztán a végén bedobták a szenátust is, az Anyabolygóról meg kiderül, hogy gyanúsan emlékeztet egy bizonyos városbolygóra. Én meg azon tanakodom, nem-e ültem rá véletlen a távirányítóra és kapcsoltam át a Disney+-ra, ahol elindult a Star Wars. A végén már szinte bíztam abban, hogy a főgenya kapjon létfenntartókészüléket.

 

Hajaj... Azt hiszem, ennyi. Ez egy rossz film, na. Snyder legpocsékabb műve. Egy lélektelen, fantáziátlan, a lopott ölteteket újragondolni képtelen, eredetiséget nyomokban sem tartalmaző, érdektelen katyvasz.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:

@Ody Mandrell ajánlására én is megnéztem a The Creator (Az alkotó), és nagyon tetszett. Én is megerősíthetem, hogy a Terminatorhoz kábé annyi köze van, mint a Star Wars-nak a Star Trekhez. A témában vannak hasonlóságok, de a megközelítés teljesen más. A Terminator egy szórakoztatni kívánó akció-sci-fi, ahol Skynet emberekre támadása csak háttér, míg ebben központi téma. És míg James Cameron filmjében a háború csupán flashbackben feltűnő intermezzó, aminek egyetlen célja, hogy látványos ízelítőt adjon Kyle Reese múltjából, addig Gareth Edwards mozijában ez a jelen véres realitása. Ám még magának a háborúnak az ábrázolása is teljesen más. Inkább kicsit a District 9-hoz, illetve a Detroit: Become Human című videójátékhoz (vagy interaktív filmhez) hasonlítanám bizonyos aspektusait.

Edwards a Rogue One-hoz hasonlóan itt is nyersen ábrázolja a háborút, de míg ott kötötték a kezét a Star Wars mesei megszorításai, itt szabadon ténykedhet, nem kímélve se gépet, se embert. Ha röpködnek a golyók és potyognak a bombák, akkor óhatatlanul meg fognak ölni valakit, és egy golyónak vagy bombának nem számít, hogy amit elpusztít, az gép, ember, férfi, nő vagy gyerek, részese a háborúnak vagy csak épp véletlen arra járt. Mindeközben Edwards nem próbálja meg a gépeket az embernél jobbnak és élőbbnek beállítani, ahogy az embereket sem próbálja gonosznak vagy ártatlan áldozatoknak mutatni. Sőt a háború oka igazából önmagában meglepő.

  Spoileres tartalom megtekintése

A filmnek amúgy remek látványvilága van, a mozivásznon ritkán látott cyberpunk műfajjal kooperál, de nem végig, ez inkább csak a városokra jellemző, emellett rengeteg természeti és földközelibb helyszínt is kapunk. Mindez segít belelátni ebbe a "nem túl távoli jövőbe". Ráadásul Edward olykor-olykor mintegy vágóképekkel ügyesen bemutatja az ember és a gép közös mindennapjait, amik túlmutatnak a háborún, és igazából ezek mutatnak rá igazán, miért értelmetlen ez az egész.

Egyetlen dolog van, ami nem tetszett, de az annyira, hogy végig ott volt a fejemben és kicsit rombolta az élményt.

  Spoileres tartalom megtekintése

Ezt leszámítva szerintem egy remek sci-fi lett a The Creator. Nem valószínű, hogy klasszikus lesz vagy ilyesmi, bár ki tudja. Annyi biztos, hogy Edwards egy érdekes filmet tett le az asztalra, aminek jók a karakterei, érdekes a sztorija, nyers és mégis, high-tech a világa, és mindezt 80 misiből rakta össze.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.