Ugrás a kommentre

Aliens és Predator


M.Laci

Ajánlott hozzászólás

12 éve mutatták be az AVP filmet, és kb 12 éve fórumozok is, akkor csatlakoztam először az Aliensonline-ra.

Akkor még nagyon pörgött az Alien és Predator láz, sőt a következő AVP filmnél tetőzött. Fórumok, rajongói oldalak nyíltak miatta.

Aztán elapadt az egész. Talán az Alien Covenant, és a készülő Predator mozi megint megbolygatja egy kicsit az álló vizet.

 

Emlékszem, szinte messiásként vártam a filmet 2004 környékén.. :) ki még? :hehe:

CpuVXeCWAAE4sTE.jpg

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Újra elővettem az Alien: Isolationt azzal a szándékkal, hogy kimaxolom, megkeresek minden bejegyzést, minden naplót, minden névkártyát. Persze a legkönnyebb fokozaton játszom, de ez a játék még így is beszaratós, pedig az alien hatványozottan lassabban reagál ránk (eddig kétszer haltam meg, egyszer aláfutottam, amikor egy szellőzőben kuksolt, másodszor pont rányitottam egy addig zárt ajtót - itt érződött nagyon a csigatempó, még legalább három-négy másodpercig éltem, normál fokozaton ennyi időm nincs megbékélni a mindenhatóval :) ).

 

Egy kis érdekesség neked, Riddick: a bejegyzések között, amiben a SeagSon (ugye ezé a Szavsztopol állomás, ahol a játék játszódik) történelmét ecsetelik, megemlítették, hogy az FTL sebességet 2034-ben érte el az emberiség. A Prometheus háttéranyaga szerint egészen pontosan 2034. január 17-én történt ez meg, akkor mutatta be a Weyland Crp. az első FTL-megjatású SEV-et. Vagyis az A:I fejlesztői a történelmi dolgok közé a Prometheust is figyelembe vették már - megjegyzem, helyesen.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Egy kis érdekesség neked, Riddick: a bejegyzések között, amiben a SeagSon (ugye ezé a Szavsztopol állomás, ahol a játék játszódik) történelmét ecsetelik, megemlítették, hogy az FTL sebességet 2034-ben érte el az emberiség. A Prometheus háttéranyaga szerint egészen pontosan 2034. január 17-én történt ez meg, akkor mutatta be a Weyland Crp. az első FTL-megjatású SEV-et. Vagyis az A:I fejlesztői a történelmi dolgok közé a Prometheust is figyelembe vették már - megjegyzem, helyesen.

 

Ó, köszi az infót! Nagyon szeretem az ilyen kis elcsepegtetett, becsempészett infókat, amiben érintett a Promi is. (Gondolom azt mondanom sem kell, hogy mennyire várom a folytatást.... mint az ÁLLAT! :P) De még az is lehet, hogy csak rászánom magam az Isolation kipörgetésére :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Újra elővettem az Alien: Isolationt azzal a szándékkal, hogy kimaxolom, megkeresek minden bejegyzést, minden naplót, minden névkártyát. Persze a legkönnyebb fokozaton játszom, de ez a játék még így is beszaratós, pedig az alien hatványozottan lassabban reagál ránk (eddig kétszer haltam meg, egyszer aláfutottam, amikor egy szellőzőben kuksolt, másodszor pont rányitottam egy addig zárt ajtót - itt érződött nagyon a csigatempó, még legalább három-négy másodpercig éltem, normál fokozaton ennyi időm nincs megbékélni a mindenhatóval :) ).

 

Egy kis érdekesség neked, Riddick: a bejegyzések között, amiben a SeagSon (ugye ezé a Szavsztopol állomás, ahol a játék játszódik) történelmét ecsetelik, megemlítették, hogy az FTL sebességet 2034-ben érte el az emberiség. A Prometheus háttéranyaga szerint egészen pontosan 2034. január 17-én történt ez meg, akkor mutatta be a Weyland Crp. az első FTL-megjatású SEV-et. Vagyis az A:I fejlesztői a történelmi dolgok közé a Prometheust is figyelembe vették már - megjegyzem, helyesen.

 

 

Eddig egyszer futottam neki, de annyira beszaratós volt nekem normál fokozaton, hogy pár óra után inkább letöltöttem a wot-ot és azzal nyomulok. :D

Egyébként tényleg egy remekül sikerült játék. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is pont most próbálkozom a game-mel (normál fokozaton), de így is elég morbid. A hangulat ütős, tényleg besz*ratós (pedig nem vagyok az a könnyen ijedős fajta), az viszont elég bosszantó, hogy szinte teljesen kiszámíthatatlan a kis xeno. Pl. hol megtalál az asztal alatt, hol nem... hol erre járőrözik, hol arra. Mentések természetesen viszonylag ritkán vannak, így egy-két pályát már kívülről fújok.

 

Viszont nem tudom, bug-e, vagy valamit nem jól csináltam meg, de az 5. misszió végén, amikor a dokihoz kell visszatérni az adatkártyával, nem reagál semmit a tag, így képtelen vagyok tovább haladni. Néztem YouTube-on, ott mindenkinek összejött a továbbjutás, pedig elvileg ugyanúgy csináltak mindent, mint én. :hmm:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én akkor untam meg, amikor folyton kidobott valami grafikai hibára hivatkozva, és egy-egy missziót már harmadszorra kellett elkezdenem. Természetesen ilyenkorra már türelmetlen voltam és kapkodtam, így folyton beleütköztem a xenoba. Egyszer biztos újrapróbálkozok, de ahhoz kellene egy kis "Alien-láz"

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is pont most próbálkozom a game-mel (normál fokozaton), de így is elég morbid. A hangulat ütős, tényleg besz*ratós (pedig nem vagyok az a könnyen ijedős fajta), az viszont elég bosszantó, hogy szinte teljesen kiszámíthatatlan a kis xeno. Pl. hol megtalál az asztal alatt, hol nem... hol erre járőrözik, hol arra. Mentések természetesen viszonylag ritkán vannak, így egy-két pályát már kívülről fújok.

 

Viszont nem tudom, bug-e, vagy valamit nem jól csináltam meg, de az 5. misszió végén, amikor a dokihoz kell visszatérni az adatkártyával, nem reagál semmit a tag, így képtelen vagyok tovább haladni. Néztem YouTube-on, ott mindenkinek összejött a továbbjutás, pedig elvileg ugyanúgy csináltak mindent, mint én. :hmm:

A randomitás teljesen szándékos, ha sokszor csinálsz valamit, akkor az alien elkezdi kitanulni. És ezen a visszatöltések sem segítenek. Persze, egy idő után felejt is - ez a kiszámítható része. Én mondjuk az asztal alatt lapulást kerülöm is, mert ott mindig nagyon könnyen megtalál. Inkább bebújok valami mögé, vagy ott a szekrény, az ad a legnagyobb biztonságot. A járőrözés is abszolút random, nem szkriptelt az alien. Nekem volt olyan szakasz, ahol egyáltalán nem jött elő, most viszont, hogy másodszor játszok, ugyanazon a területen megjelent. De szerintem pont ez a jó benne. Nem szeretem az olyan lopakodós játékokat, ahol minden előre kiszámítható. Itt ez tartja fenn a feszültséget. Van, hogy végig tudsz szaladni a pályán, és csak hallod, hogy a szellőzőben kaparászik. Máskor csosszan egyet a cipőd, és bezuhan melléd. De voltak extrémebb esetek is, amikor tudta, hogy a szobában vagyok, csak nem talált, ezért kiment. Bezárult az ajtó, megnéztem detektorral, semmi. Elindultam nagy lelkesen, hát nem ott állt a folyosón, mozdulatlan? :)

Azt is díjazom, hogy mentés is csak kevés van. Ez elüti a biztonságérzetet. Az 1999-es Aliens vs Predator alapvátlozata is azért volt fosatós, mert egyáltalán nem volt benne mentés. Amikor a Gold változatba bekerült, igaz, csak háromszor lehetett menteni, de sokkal-sokkal könnyebbé vált a játék (mondjuk, akkora már amúgy sem volt nehéz, hiszen egy-egy pályát ezerszer végigcsináltunk haverral). A Quicksave-ek és Checkpointok, meg a sűrűn rakott mentési helyek kifiléznék ezt a játékot. Pont az a lényege, hogy jól gondolj meg minden lépésed, mert nincs ott a mentés adta biztonsági kötél. Aztán, ha elcseszed, megszívtad. (Ezért brutális a legnehezebb fokozat, ott, ha meghalsz, az egész játékot kezdheted elölről.)

 

Ez tuti bug. Én tegnap jártam azon a pályán, ha megvan a kulcskártya, akkor a dokinak ki kéne nyitnia a lift ajtaját. Sajnos viszont a szkriptek néha beragadnak. Nekem az elején Axel szokott néha lefagyni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A randomitás teljesen szándékos, ha sokszor csinálsz valamit, akkor az alien elkezdi kitanulni. És ezen a visszatöltések sem segítenek. Persze, egy idő után felejt is - ez a kiszámítható része. Én mondjuk az asztal alatt lapulást kerülöm is, mert ott mindig nagyon könnyen megtalál. Inkább bebújok valami mögé, vagy ott a szekrény, az ad a legnagyobb biztonságot. A járőrözés is abszolút random, nem szkriptelt az alien. Nekem volt olyan szakasz, ahol egyáltalán nem jött elő, most viszont, hogy másodszor játszok, ugyanazon a területen megjelent. De szerintem pont ez a jó benne. Nem szeretem az olyan lopakodós játékokat, ahol minden előre kiszámítható. Itt ez tartja fenn a feszültséget.

A randomitás engem se zavar, hiszen a "való életben" sem valószínű, hogy kiszámítható lenne a xeno viselkedése. Pont az adja meg az alapfeszültséget, hogy sehol nem érzi magát biztonságban az ember.

Viszont, ha már így felmerült... rég láttam a filmeket, és a neten se találtam kielégítő magyarázatot. Az alienek hogyan érzékelik az embereket, illetve hogyan tájékozódnak? Egy ismerősöm azzal jött, hogy "nincs szemük, telepátia útján tájékozódnak"... tudtommal van szemük (a fejpáncél mögött), amire ha szükségük van, fals a második kijelentés is. A királynővel való telepátia más tészta. Ha olyan remek érzékekkel vannak megáldva ezek a dögök, miért lehet elrejtőzni előlük asztalok alatt, szekrényekben, stb.

A másik dolog a lőfegyverekkel szembeni ellenállóság. Az Aliensből nem elég egyértelmű a válasz: az egyik alkalommal Vasquez lazán kinyírja az egyiket, egy másik alkalommal viszont lepattan a golyó a lény páncéljáról. A játék ez utóbbi irányba hajlik, így viszont értelmetlen maga a revolver is... főleg, hogy nekem az androidokat se igazán akarja megállítani.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hogy hogyan érzékelik a környezetüket, azt kánon szinten nem tudni. Meg más szinten sem igazán. A könyvek több dologgal is előálltak - egyebek mellett a telepátiával -, de egyrészt, ezek egyike sem kánon, másrészt, egyik nagyobb baromság, mint a másik. Szóval erre nincs hivatalos válasz. Az biztos, hogy a filmekben sem vette észre mindig az embereket, hiszen Nyuszi is el tudott rejtőzni előlük. Valószínűleg valami idegen módon érzékelik a környezetüket, ami viszont azért nem teszi őket mindeható látóvá, szóval nem látnak át a falakon. :)

 

Az Aliensben kicsit hatékonyabb fegyvereket használnak már, mint a 42 évvel korábban játszódó Isolationben. Plusz az sem mindegy, hogy az egyikben a Gyarmatügyi Tengerészgyalogság, a másikban egy civil vállalat magán biztonsági szolgálata volt - ugye a valóságban is, a hadsereg jobb fegyvereket használ, mint a biztonsági őrség. Ehhez vegyük még hozzá, hogy egy űrállomáson még csak nem is használhatják ugyanazt a lőszert, mert sz*r ügy, ha valaki lyukat lő a falba (ezen amúgy az Alien: Resurrectionban poénkodnak is, illetve egyszer emiatt nem tudnak lelőni egy dögöt).

Az Aliensben használt M41A impulzuskarabélyokban és M56 okosfegyverekben 10 mm-es, acélmagvas, robbanófejes lőszerek vannak. A 10 mm már eleve egy olyan nagy kaliber, amit karabélyokban manapság nem is használnak, az acélmagvas töltény simán átviszi a kevlár mellényt, és erre még robbanófej is szerelve van (a valóságban tiltott robbanófejes lőszert használni). Technikailag ujjnyi robbanólövedékeket eregetnek azok a fegyverek, amik még robbanófej nélkül is átvisz egy acéllemezt. Ilyen lőszert senki sem fog űrállomáson használni. Ott csak kis sebességű, tompa lövedékek vannak, amik biza lepattannak az alienekről.

Amúgy a filmben sem lehet kárt tenni bennük mindig, vagy csak nagyon nehezen. Vasquez a szellőzőből csak közvetlen közelről tudta szétlőni az egyik dög fejét pisztollyal, és a teljes tárat rá kellett ürítenie. Gorman ugyanerre néhány méterről már nem volt képes, ott a dög fejéről lepattant a golyó. Azt sem árt figyelembe venni, hogy még az M41A-ból is több golyót kell beléjük pumpálni, hogy kileheljék a lelküket.

 

A revolver tulajdonképpen inkább emberek ellen van a játékban, én legalábbis csak akkor használom, ha ők abajgatnak (és nincs dög a közelben, mert akkor szimplán futok az első búvóhelyig, és buzgón imádkozom). A puskával viszont már el tudod ijeszteni a rohadékot. Csak legyen időd becélozni a kobakját. Bár én inkább csak a lángszórót, az EMP-t és az elektromos ösztökét használom. Utóbbi kettőt a robik ellen, a hamvasztót meg a dög ellen.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Hogy hogyan érzékelik a környezetüket, azt kánon szinten nem tudni.

Az AR óta tudjuk, hogy az embrió megváltoztatja a gazdaszervezet DNS-ét (különben nem tudhatták volna Ripley véréből klónozni a dögöt), így nem nehéz elképzelni, hogy a dög genomja is változik a gazdaszervezet mintájára. Én úgy képzelem el, hogy egy emberből fejlődött xeno azokra a dolgokra érzékeny, amelyekre egy ember is, mert átvesz géneket a gazdától. Kb. ugyanazokra a szagokra érzékeny, ugyanazokat a frekvenciákat hallja, és ugyanabban a hullámhossz tartományban érzékeli a fényt (az túlzás, hogy látna, mert ahhoz egy olyan kifinomult szervre lenne szüksége, mint amilyen a szem - amivel egyértelműen nem rendelkezik -, de ettől még lehetnek az emberéhez hasonló fotoreceptorai a bőrén).

Ez már csak azért is logikus, mert többször említik, hogy ezek a tökéletes gyilkológépek, és ehhez rögtön alkalmazkodniuk kell a környezethez, aminél misem "egyszerűbb", mint hogy rögtön átvegye a zsákmányának azon tulajdonságait, amivel fel tudja mérni a környezetét

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az AR óta tudjuk, hogy az embrió megváltoztatja a gazdaszervezet DNS-ét (különben nem tudhatták volna Ripley véréből klónozni a dögöt), így nem nehéz elképzelni, hogy a dög genomja is változik a gazdaszervezet mintájára. Én úgy képzelem el, hogy egy emberből fejlődött xeno azokra a dolgokra érzékeny, amelyekre egy ember is, mert átvesz géneket a gazdától.

Ez ott hibádzik, hogy minimálisan a dög átalakítja az ő mintájára a gazdaszervezetet, és nem ő alakul át nagy vagy kis mértékben a gazdaszervezetre hasonlóvá. Nem mindegy. Sarkítva, az ember válik icipicit alienné, nem az alien icipicit emberré. ;) Nincs orra, amivel szagokat fogna, nincs szeme, amivel látna, nincs füle, amivel hallana. Esetleg a tapintás megmaradt, de az meg alapvető lehet mindkét fajnál. Semmilyen az ember által ismert külső érzékszervvel nem bírnak.

 

Ez már csak azért is logikus, mert többször említik, hogy ezek a tökéletes gyilkológépek, és ehhez rögtön alkalmazkodniuk kell a környezethez, aminél misem "egyszerűbb", mint hogy rögtön átvegye a zsákmányának azon tulajdonságait, amivel fel tudja mérni a környezetét

Ez meg ott kezdhető ki, hogy minek vegyenek át olyan érzékszervet, ami teszem azt, rosszabb az alapvető érzéküknél. Meg eleve, nem módosulnak ennyire a dögök. Leszámítva a szándékos, emberek által véletlenül létrehozott hibridet, az alienek természetes módon soha semmit nem örököltek meg a gazdaszervezettől. Például a kutyából kikelt dög se viselkedésében, se érzékenységében nem mutatta jelét, hogy ő nem emberből kelt ki. Nem hallott, látott vagy szagolt jobban, nem volt állatiasabb, nem volt okosabb vagy butább. Külalakbeli eltérésén kívül semmi kirívót nem mutatott.

Megjegyzem, azt, hogy tökéletes gyilkológép, csak egyszer említették, Ash az Alienben. Az alkalmazkodási képességét meg ettől jóval függetlenebbül említette meg, az arctámadóval kapcsolatban, ami ugye egy különálló létforma. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Azért az az ici pici mégsem annyira apróka, ha egy komplett királynőt sikerült visszanyerniük ;) Ahhoz pár gén kevés, hogy egy komplett élőlényt így visszanyerjenek. És szerintem az sem véletlen, hogy az emberből kikelt dög testtartásában eléggé hajaz az emberre (főleg az Alien xenoja), míg a kutyából/tehénből kikelt inkább választja a négylábon járást, ahogy a gazdatest is tette. Én itt azt vélem felfedezni, hogy ez a géntranszfer igenis kétirányú. (Azt, hogy nem szagol, hallott, vagy látott jobban, a vásznon látottak alapján nehéz megítélni, és mivel én csak az alapvető receptorfajták és testalkat lemásolásáról beszéltem, ezért nem várom el tőle, hogy kognitív képességei is a kutyáéra hajazzanak)

 

És nem állítottam, hogy lenne orra, füle, vagy szeme vagy bármilyen érzékszerve, mert ez már tényleg elég bonyolult géntranszfert jelentene, de az alapvető receptorfajtákat lemásolhatja és felhasználhatja. Hallania eleve kell valahogy, hisz az Isolationban mindig megjelenik, ha bekapcsol egy riasztó, vagy eldördül néhány lövés. Látnia is illene, mert azalatt az idő alatt, amíg játszottam többször is előfordult, hogy simán kiszúrt, ha messziről tök csendben az asztal alól kukkoltam. Nyilván nem tökéletes a látása, mert ahhoz tényleg egy olyan szervre lenne szüksége, mint a szem, de már a bőrfelszínen lévő receptorok is segíthet abban, hogy foltokat érzékeljen.

 

Hogy miért adja fel az alapvető érzékeit? Mert így sokkal energiatakarékosabb. Ha nem kell az áldozat esetében ultrahangot érzékelnie (mint például az ember becserkésésekor), akkor minek legyenek ilyen receptorai? Úgysem használná őket. Neki elég azok az ingerek, amikre a prédái is érzékenyek. Mi emberek is képesek lehetnénk a mágneses tér, a légnyomásváltozás, az ultra/infrahang, illetve az ultraibolya vagy az infravörös érzékelésére, de erre nincs szükségünk, így ezektől megszabadultunk, hogy energiatakarékosabbak legyünk.

Mellesleg meg a túl ingergazdag környezet ugyanúgy ronthatja a sikeres vadászat esélyeit, mint az ingerszegénység. Minek építsek a xenoba gammasugárzás érzékelőt, ha az úgysem segíti a vadászatban, de legalább Fukishima partjain jól összezavarná.

 

Ha én terveznék egy ilyen gyilkológépet, biztos úgy tervezném, hogy csak azokra az ingerekre legyen érzékeny, amelyek segítik a vadászatban, és ennek legjobb módja, ha lemásolja a prédái érzékenységét(, esetleg a testalkatában is legyen hasonlóság, hogy az adott környezetben jobban mozoghasson).

 

Szerk.: Eleve minek kell az arctámadós életszakasz? (Azt leszámítva, hogy így sokkal félelmetesebb.) A tojásból kikelhetne egy mellkasrobbantóhoz hasonló lény is, hisz ha alapból tökéletes, akkor olyan sokat nem számítana. Eleve amíg a gazdatestben van a dög, talán akkor a legsebezhetőbb, hisz akkor védtelen a gazdatestet érő behatásokra, és ha az netán idő előtt megmurdel, akkor viszi magával a lényt is. De valamiért mégis fontos, hogy a xeno és a gazda érintkezzenek. Az én tippem az, hogy ilyenkor szerzi be azokat a géneket, amik segítik abban, hogy minél jobban alkalmazkodjon a környezethez.

 

És tudom, hogy már nem kánon, de a predatorból kikelt alien sem hasonlított igazán az emberből kikeltre, tehát anno a készítők fejében is ott volt az ötlet, hogy a xeno valamennyit átvesz a gazdaszervezet tulajdonságaiból

Szerkesztve: - Nabopolasszar
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mi az, hogy tervezték őket? Senki sem tervezte őket! Ilyet eddig soha senki sem állított és remélem, soha nem is fog, mert jól elsz*rnák őket. Jelenlegi tudásunk szerint van egy anyabolygójuk, ahol az evolúció folyamán ilyenné fejlődtek. És miért fejlődnének olyanná, ami simán elhagyja a természet adta érzékszerveiket?

 

Az Aliensben is állandóan négykézláb mászkáltak, pedig ott is a legtöbb emberből kelt ki. Mint ahogy abban az epizódban voltak állatból kikelt példányok is, és nem volt köztük eltérés (a warriorokra amúgy olyannyira ráragadta a négykézláb mászkálás, hogy a játékokban és a képregényekben is így ábrázolják őket többségében). A runner más alakját nem feltétlen a gazdaszervezett indukálja, okozhatta az is, hogy egy szuperarctámadó terméke. Ez azt is megmagyarázná, hogy a szintén a szuperarctámadótól származó királynő gyermekei az AR-ben miért hajaznak annyira a runnerre.

 

Az "ici-picit" úgy értettem, hogy nem látszódnak külső vagy belső változások nyomai a gazdaszervezeten, és legjobb tudomásunk szerint a szervezet működésében sem okoz változást. Szóval azért nem is lehet olyan nagyon nagy mértékű az a változás, amit a lények a gazdaszervezet DNS-ében okoznak. Nem véletlen lehetett az, hogy 200 évbe és hét sikertelen klónba tellett létrehozni egy hibrid királynőt - mert ugye, az AR-ben egy deka tiszta xenomorph sincsen.

 

Én azért nem mondanám, hogy az alien az A:I-ben hall. Igen, megjelenik a riasztók és lövések zajára, de lehet, hogy csak a hang a falakban keltette rezgéseket érzékeli. Mert viszont egyáltalán nem reagál, ha megcsikordul Ripley cipője, és azt sem veszi észre, amikor a szekrényben kuporogva Rip úgy fújtat, mint egy gőzmozdony, pedig a dög éppen befelé kémlel.

Egy pisztoly dörrenése, a futás, a szirénázás, a visítozó zajkeltő, ezek azok, amikre reagál, és ezek könnyen kelthetnek rezgéseket a falakban, pláne a szellőzőben. Ami a látását illeti, könnyen lehet, hogy akárcsak az Alienben a mozgásérzékelő, ő is a levegő sűrűségének változásait érzékeli, amit már eltakarhat egy szekrényajtó. Vagy - bár sosem volt kánon, de ötletnek ez sem rossz - az aurát látja, mint az AVP játékokban, és ott is elbújhatott az ember előlük berendezések mögé.

És persze akár át is veheti a gazdaszervezet érzékeit, csak én ezt erősen kétlem, hiszen nem ők alakulnak át emberivé, hanem ők alakítják át a gazdaszervezetet idegenné.

 

Egen, az AVPR nem kánon, nem is volt az (a Fox még az AVP idején nyilatkozta, hogy ezek a filmek nem kapcsolódnak az Alien quadrilogy kánonjához), de amúgy a predalien meglepően hasonlít az emberire. Van rasztája és vannak kis szájcsápjai, de ez minden eltérés. Minden másban a készítők pont, hogy visszatértek az Alienbeli változathoz. A tartása emberi, az áttetsző koponyalemez alatt ott vannak a szemgödrök, visszakerült a biomechanoid jelleg, emberi lábat kapott, stb. És a slusszpoén: az AVPR-ben emberből kikelt lények állnak a legtávolabb az Alienbeli dögtől. :) És csak úgy megjegyzem: itt is inkább négykézláb jártak, akrácsak az AVP-ben, szóval a készítők egyáltalán nem vették úgy, hogy ez a kutyából kikelt lény sajátossága. :P

 

Azért ezzel a tökéletes szóval ne dobálózzunk, hiszen csak egy őrült tudós és egy megbolondult (és akkor már erőteljesen meghibásodott) android dobálózott ezzel a szóval. Valójában azért távolról sem tökéletes ragadozó a xenomorph. Csúcsragadozó, pláne saját környezetén kívül, de lehet, hogy a saját bolygóján egy lódarázs szintjén áll.

 

A mellkasrobbantó fázis létére valóban nincs magyarázat, bár alapvetően a teljes fejlődési ciklusára sincs. Csak a tojás nyer értelmet, hiszen abban élheti túl a lény meglehetősen sokáig. Ugyanakkor máig nem tisztázott, hogy a Space Jockey űrhajón azért maradtak meg több ezer vagy millió éven át a lények, mert ilyen strapabíróak a tojások, vagy azért, mert védte őket az a kék energiaháló.

Ugyanakkor érdemes figyelembe venni azt a tényt is, hogy a lények sokkal ellenállóbbak a környezetükben, mint az ember. Az ember nem éli túl, ha forró ólmot öntenek rá. Egy kilót sem, nemhogy több tonnányit. Ugyanígy nem él meg a vákuumban sem, nem hat rá az űr hidege vagy a folyékony nitrogén sem. Ezeket a tulajdonságokat nem az embertől, vagy bármilyen másik gazdaszervezettől veszik át, ezek alap szkillek. Alapból túlél extrém mód élhetetlen környezetben, akkor minek kéne idomulnia az emberi környezethez, ami jóóóóóóóóval barátságosabb, mint a nyílt világűr?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A Prometheus azért már sugallta, hogy nem természetesen úton jöttek létre, vagy legalábbis valamilyen beavatkozás kellett, hogy ilyenek legyenek. Remélem a következő részből erre is fény derül.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.