Ugrás a kommentre

Sorozatok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

A helyszínváltozással kapcsolatban, amit a negyedik részben láthattunk:

 

Spoiler

Elvileg az volt a készítők szándéka (amellett, hogy Albertában könnyebb volt rekonstruálni Kansas City-t, mint Pittsburgh-öt), hogy a földrajzilag megtett távolságot tekintve messzebb legyenek nyugaton. Azt tudjuk, hogy Wyomingba mennek, ami innen még kb. annyira van, mint a Pittsburgh és Kansas City közötti távolság. Gondolom úgy voltak vele, hogy ha már összeszedték az az autót Boston közelében, akkor nem csak annyira tartják meg, hogy elmennek vele Pittsburgh-ig, ami az egész táv viszonylatában nagyon csekély, hanem messzebbre jutnak, aztán itt láthattuk, hogy ugyanúgy elveszítik a kocsit, mint a játékban.
Szerintem nem baj amúgy, hogy rászánnak még egy részt erre a kalandra, az alapjáték történetében ez a Pittsburgh-ben játszódó rész is túlhalad a teljes játékidő felén, mire lezárul, úgyhogy elvileg bele kéne férjen még minden, ráadásul itt az epizódhosszok sem egységesek, úgyhogy bőven lehet egy 70-80 perces rész is egyik héten, a másikon meg egy könnyed háromnegyed óra, mint most.

 

Hozzászólás ideje:

Szerintem ez egyáltalán nem indokolta azt, hogy lecseréljék a várost. Mondvacsinált ürügy.

Spoiler

Ha Budapest lehet Moszkva vagy München, akkor Alberta is lehet Pittsburgh. CGI-jal meg Pápát is Pittsburgh-é lehetne tenni. 

Ráadásul, ezek alapján jó kis kitérővel mennek, merthogy a Bostonból Jacksonba tartó úton csak egy akkor lehet áthaladni Kansas City-n, ha letérnek a nyíl egyenesen Jacksonba vezető útról. Mintha Veszprémből Dunaújvároson át akarnék eljutni Budapestre, csak itt pár száz kilométer a különbség. Ami egy ilyen helyzetben pöppet irreális, hiszen korlátozott az üzemanyag és sok a veszély, így az egyenes út lenne a célravezető - és nincs forgalom, se kreszszabály, ami indokolná azt, hogy kitérőt tegyenek.

Ráadásul minél közelebb vannak a céljukhoz, annál kevésbé hihető, hogy ez egy egyéves kaland. Hacsak nem akarják ezt is megváltoztatni, mert akkor már miért ne?

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Na, most végeztem a 4. Last of Us epizóddal. Jó kis rész lett, de most elég rövidke is, azzal a bő 40 perccel. :P 

Az 5. rész szombat hajnalban lesz leadva, itteni idő szerint, nem hétfőn. 

Szerkesztve: - Cpt. Rex
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
2 órával ezelőtt, Cpt. Rex írta:

Az 5. rész szombat hajnalban lesz leadva, itteni idő szerint, nem hétfőn. 

Fene az időeltolódásba. :( 

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:
2023. 02. 07. - 19:33, Dzséjt írta:

Szerintem ez egyáltalán nem indokolta azt, hogy lecseréljék a várost. Mondvacsinált ürügy.

  Spoiler elrejtése

Ha Budapest lehet Moszkva vagy München, akkor Alberta is lehet Pittsburgh. CGI-jal meg Pápát is Pittsburgh-é lehetne tenni. 

Ráadásul, ezek alapján jó kis kitérővel mennek, merthogy a Bostonból Jacksonba tartó úton csak egy akkor lehet áthaladni Kansas City-n, ha letérnek a nyíl egyenesen Jacksonba vezető útról. Mintha Veszprémből Dunaújvároson át akarnék eljutni Budapestre, csak itt pár száz kilométer a különbség. Ami egy ilyen helyzetben pöppet irreális, hiszen korlátozott az üzemanyag és sok a veszély, így az egyenes út lenne a célravezető - és nincs forgalom, se kreszszabály, ami indokolná azt, hogy kitérőt tegyenek.

Ráadásul minél közelebb vannak a céljukhoz, annál kevésbé hihető, hogy ez egy egyéves kaland. Hacsak nem akarják ezt is megváltoztatni, mert akkor már miért ne?

 

 

Ezzel egyetértek, hogy nem kellett volna feltétlenül megváltoztatni, bár egyik említett várost sem ismerem annyira, hogy meg tudjam ítélni melyiket lehetet volna egyszerűbben reprodukálni Calgaryben. Lehet a CGI terén erre már nem akartak költeni, ami egy kompromisszum volt, de az is lehet, hogy Mazin egyszerűen utálja Pittsburgh-öt.

 

Spoiler

Azzal viszont nem értek egyet, hogy adott esetben nem mehetnének Kansas City-n keresztül. Pár órával lenne több pusztán a menetidő és azt nem tudjuk, hogy milyen állapotban van ott az úthálózat az egyes államokban. Adott esetben akadályok, otthagyott, vagy lezuhant járművek, megrongálódott infrastruktúra előfordulhat, ami miatt nem a legoptimálisabb útvonalat választják. Persze a legviccesebb az egészben, hogyha Pittsburghbe mennek már az is kitérőt jelent, hiszen Lincolnból Jacksonba a legrövidebb útvonalak egyike sem érinti azt a várost, mert mindegyik Clevelanden keresztül megy, szóval ilyen szigorú megközelítésből már Pittsburgh is egy kitérőt jelent. Amúgy ez igazából egyáltalán nem lényeges, mert ebbe a kérdésbe nem hiszem, hogy ők ilyen mélységeiben belegondoltak volna... csak kitalálták, hogy megváltoztatják és kész. Pont emiatt, ha nagyon változtattak volna a helyszínen valamit, akkor lehetett volna Cleveland is, kb. ugyanannyira van, mint Pittsburgh és az pont útba esik, de láthatóan nem ez volt a szándék, hanem azt akarták, hogy előrébb legyenek nyugat felé.
Azt, hogy az évszakokkal mi lesz, nem tudom, de remélem nem fogják teljesen megváltoztatni.

 

Hozzászólás ideje:
17 órával ezelőtt, Wilde írta:

hogyha Pittsburghbe mennek már az is kitérőt jelent, hiszen Lincolnból Jacksonba a legrövidebb útvonalak egyike sem érinti azt a várost

Erre elfelejtettem reagálni, pedig fontos. Míg a legtöbb város a valóságon alapul a játékban, Lincoln ez alól kivétel. Mivel a valódi Lincoln túl messze feküdt Bostontól (25 km-re), így a készítők létrehoztak egy fiktív Lincolnt, ami a nem létező Amherst megyében van, Bostontól pár kilométerre. Így lehet benne a nem létező Lincoln High School. Az igazi Lincoln Middlesex megyében van és nincs főiskolája. A közeli Sudbury-be járnak a diákok. Szóval a játékbeli Lincoln-ból jövet simán útba eshet Pittsburgh.

 

17 órával ezelőtt, Wilde írta:

Adott esetben akadályok, otthagyott, vagy lezuhant járművek, megrongálódott infrastruktúra előfordulhat, ami miatt nem a legoptimálisabb útvonalat választják.

Ha ezzel akarnák indokolni a kitértőt, megmutattak volna ilyet, és nem rágják a szánkba, hogy azért haladhatnak ilyen simán, mert a katonai járművek kedvéért félretolták az útból a többi kocsit. ;) A sorozat pont azt sugallja, hogy az utak nagyon is járhatóak. (Sőt, sokkal jobb a helyzet, mint a játékban, hiszen a sorozatban az egyes települések még most is képesek egymással rádiózni, míg a játékban a működő, nagy hatótávolságú rádió már ritka kincs).

Hozzászólás ideje:
2023. 01. 17. - 2:52, Darth Sky írta:

A kedvemet minden esetre olyan szinten meghozta a sorozat, hogy épp az imént töltöttem le a PS-emre a The Last of Us Remasteredet. Kíváncsi vagyok, hány új játékost sikerül ugyanígy bevonzani a sorozattal. Amúgy is nagyon érett már egy újrajátszás (ahogy a Part II-höz is), mert a részletekre kezdek homályosan emlékezni. Valószínűleg a sorozat eseményeivel párhuzamosan fogok haladni a játék eseményeivel. :)         

Hát, ez utóbbi nem nagyon jött össze. :lol: Már múlthéten kivégeztem az 1. részt, most a Part II-t pörgetem. Ráadásul fejezetenkénti végleges halál (Permadeath) módban, hogy minél tovább tartson. :D Újra és újra rá kell ébrednem, hogy bár az 1. játék is zseniális, a 2. rész egy új szintre emeli a The Last of Us élményt. Érzelmi hullámvölgyek csúcsra pörgetése, kiváló történet, elsőrangú látványvilág, emberi karakterek. Imádom minden pillanatát! Ha a sorozat csupán ennek töredékét képes lesz visszaadni, már hálás leszek. Ez csak kikívánkozott, bár az 5. részt még nem láttam. :) 

Hozzászólás ideje:

Most értem a végére, és igen, na így kell változtatásokkal együtt is kiváló epizódot csinálni. A módosítások bár itt is erőteljesek voltak, volt céljuk. Bár egy fontos helyszín, a híd kimaradt, mivel az egy ingame akciószekvencia része - Joelt és Ellie-t egy géppuskával felfegyverzett Hummerrel üldözik végig -, ami a sorozat tempójába és reálisabb hangvételébe nem illik bele, így a kivétele érthető (annak ellenére, hogy Kansas City-ben is vannak hidak, amik lehetővé tették volna a jelenetet).

 

Spoiler

Henry és Sam integrálása a KZ bukásába szintén szép változtatás, hiszen így nem csak alapot adtak a helyi főgonosznak az üldözésükre, hanem már most érinthettek olyan témákat, amik előrevetítenek későbbi eseményeknek. Henry és Joel beszélgetése arról, hogy rossz ember-e Henry, amiért a szerette védelme miatt feladott egy jó embert, különösen fontos, hiszen ez a The Last of Us univerzum esszenciája, amire a Part 2 elég karakteresen ki lett hegyezve, de már a Part 1-ben is jelen van Joelen keresztül. Ahogy a sorozatban is emlegették, ő is megtett mindent a túlélésért, főleg Tommy életben tartásáért. És ez a felfogása kezd Ellie-re is ráirányulni. Amint elszabadult a pokol, mit sem törődött Henry-vel és Sammel, csak Ellie-t fedezte.

Örültem, hogy Ish földalatti búvóhelyét átemelték a játékból. Bár annyiból nem volt az igazi, hogy nem ismerhettük meg (bár a rajz, amin Ish szerepel, az egy az egyben a játékból van). A Part 1-ben itt rengeteg dokumentumot találni, ami elmeséli az egész földalatti kolónia életét. Hogyan találkozott Ish a Pittsburgh külvárosában élő családokkal, hogyan alakítottak ki egy menedéket a város alatt, és végül hogyan bukott el. Ahogy az ember halad végig ezen a földalatti világon - ami sajnos nyüzsög a rohanóktól, kattogóktól és lopakodóktól -, egy nagyon-nagyon szomorú tragédia bontakozik ki. Különösen szívfájdító, amikor megtaláljuk az egyik "szereplő" holttestét néhány letakart gyerek holtteste mellett, és a búcsúlevelét, amiből kiderült, hogy a férfi (akinek gyermeke meghalt, amikor a fertőzöttek betörtek, a felesége pedig Ish-sel és néhány másik túlélővel kijutott), kénytelen volt megölni a vele a szobában rekedt gyerekeket. De megértem, hogy erre nem volt elég tér és idő, bár őszintén szólva, szívesebben áldoztam volna csak erre a sztorira egy részt, mint Bill és Frank románcára. Mert engem az, ahogy feltárul ennek a pokollá vált világnak a múltja, sokkal jobban megérintett a játékban.

Szóval örülök, hogy átkerült ide Ish és "családja" otthona. Bár a jelek szerint itt nem ért oly tragikus véget, bár ki tudja, itt talán a FEDRA miatt kellett elhagyniuk a rejtekhelyüket. Ugyanígy tetszik, hogy a kertvárosi szakasz is megvalósult a maga módján. Az, ahogy a püffedt előmászik és lerohanja a vadászokat, nagyon baba. Főleg, hogy Perry-t úgy nyírja ki, ahogy a játékost (esetünkben Ellie-t vagy Joelt) szokta kinyírni a játékban. Reméltem, hogy a spórabombát is eldobja, de hát spórák híján az ugye szóba sem jöhet... :roll:

Mondjuk az indok, hogy lecserélték Kansas City-re Pittsburgh-öt itt vállt végképp értelmetlenné. Egyrészt, a város maga alig szerepelt a két részben és szerintem semmit sem láttunk, ami igazán Kansas City-t juttathatta volna eszünkbe. Az az egy látkép simán lefilmezhető lett volna egy pittsbugh-i tetőröl, hogy aztán odategyék egy zöldháteres jelenethez. Minden más épületen belül vagy a föld alatti alagútban volt. Szóval ez a "nem tudtuk megépíteni" indok igazoltan sületlenség.

Na de odase neki, mert legalább az nem következett be, amitől a legjobban féltem. Amióta kiderült, hogy Sam süket lesz, attól féltem, hogy ezzel oda a kedvenc beszélgetésem Sam és Ellie között. Ami a jövőt tekintve is fontos, hiszen Ellie félelmét nem véletlen hozták elő itt. Szerencsére a készítők ügyesen áthidalták a problémát, és megmaradt a beszélgetés. Nagyjából, mert sajnos a vége, ami szintén fontos lett volna lemaradt, azt felváltották azzal, hogy Sam megmutatta Ellie-nek a sérülést. Viszont ez megint olyan csere, ami jó célt szolgált. Míg a fertőzöttek lelkéről folyó eszmecsere azért volt számomra megrendítő, mert szörnyű, hogy két tizenévesnek ilyenekről kell beszélni, itt ezt felváltotta egy másik megrendítő dolog, ami képet festett Ellie jó szívéről és alaposan megalapozott néhány jövőbeli eseménynek, aminek egy része a Part 2-ben tetőzött. Ellie lelkének árnyai, amik a Part 1 alatt alakulnak ki, most már az első évadban is kezdenek megjelenni. Az, hogy Ellie itt próbálta megmenteni Samet, erre még rá is tett egy lapáttal. Szóval ez megint egy jó és erős csere volt.

Mindezeken túl tetszettek még az olyan apróságok, hogy megjelent a Starlight Savage képregény. Mint említettem a "különbségek" írásomban, a játékban ennek számait Joellel gyűjtegethetjük, és bár a Part 2-ben már más váltja fel a helyét, ott is szóba kerül. Az, hogy itt Ish búvóhelyén találtak rá, nem pedig Billtől lopta Ellie, na ez tipikusan a mindegy kategória. A lényeg, hogy benne van. Ugyanígy jó volt a vicckönyv megosztása Sammel - a játékban Ellie nekik is olvas fel a könyvből -, a nyugis pillanat (itt három helyszínt mostak össze egyre, de ez sem baj, mindent érintettek, ami azon a három helyszínen lényeges) is át lett emelve, és valamelyest kárpótoltak a bostoni földalatti szakasz kihagyásáért is. Bár ez lehetett volna félelmetesebb is.

Igazából egy dolog van, ami hiányzott. A játékban a négyesfogat egy játékbolton is keresztülhaladt, ahol Sam talált egy játékrobotot. Henry rászólt, hogy hagyja ott, mert "csak azt viszik magukkal, ami szükséges". Ellie viszont eltette a robotot, és oda is adta Samnek az utolsó éjszakán, de hát sajnos a dolgok ott sem alakultak jól. Ellie eztán ezt a robotot magával hurcolja, és ha az ember alaposan körülnéz bizonyos helyeken a Part 2-ben, még ott is megtalálhatja.

Part 2 spoiler

Spoiler

Ott van Ellie Jacksoni kuckójában és később megtalálható Ellie és Dina közös házában is.

Ez a robot tehát azt jelképezte, hogy Ellie mennyire kötődik a múltjához és azokhoz, akiket megszeretett majd elvesztett. A hiánya, úgy érzem, elvesz valamit Ellie karakteréből, amit aláhúz az, hogy Sam olvasótábláját a sírjára tette, míg a játékban még mondja is, hogy a robotot elfelejtette a sírra tenni. Ugyanakkor később még pótolhatják ezt a jellemvonást.

Part 1 spoiler

Spoiler

Riley dögcédulája és Anna levele is ezt a célt szolgálják, és még van idő arra, hogy ezek előkerüljenek. Bár mondjuk pont ezt a kettőt nem vitték át a Part 2-re, így a robot jobb emlékeztető.

 

Meg még egy dolog: érdekes, hogy Joel halláskárosult, Sam pedig süket. Merthogy a The Last of Us Part 1-ben és a Part 2-ben is az segíti nagyban a játékost, hogy hallgatózhat, így "átlát" a falakon és akár jó pár méterről is "szemmel" követheti az ellenfeleket. Tehát lényegében egy vizuális segítség, de a lore-ban azzal magyarázzák, hogy hőseink hallgatóznak, innen tudják, hogy ellenfeleik merre járnak. Nyilván ez egy játékmechanikai elem (és igazából egy természetfeletti képességként jellemezhető), bár nem átülthetetlen. Ugyanakkor vicces, hogy egy ilyen játék adaptációjában két hallássérültet is szerepeltetnek, és azok közül az egyik pont az, akit irányítva a játékos ha épp nem lövöldözik, akkor hallgatózik. Szóval a játék nagy részében az ember "fülel". Itt meg Sam és Henry azért tudták meglepni Joeléket, mert hősünk az egyik fülére nem hal. :) 

 

@Pildi A te és @Donát véleményére vagyok most a leginkább kíváncsi, mert ti nem tudtátok, mik fognak következni.

Hozzászólás ideje:
10 perccel korábban, Dzséjt írta:

Most értem a végére, és igen, na így kell változtatásokkal együtt is kiváló epizódot csinálni. A módosítások bár itt is erőteljesek voltak, volt céljuk. Bár egy fontos helyszín, a híd kimaradt, mivel az egy ingame akciószekvencia része - Joelt és Ellie-t egy géppuskával felfegyverzett Hummerrel üldözik végig -, ami a sorozat tempójába és reálisabb hangvételébe nem illik bele, így a kivétele érthető (annak ellenére, hogy Kansas City-ben is vannak hidak, amik lehetővé tették volna a jelenetet).

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

@Pildi A te és @Donát véleményére vagyok most a leginkább kíváncsi, mert ti nem tudtátok, mik fognak következni.

Még nem láttam, de már alig várom!

Hozzászólás ideje:

The Last of Us - 5. rész


Újfent hangulatos és érdekes részt kaptunk, ami a számos változtatás ellenére nem csorbít a játékbeli események drámáján - gondolok itt, főleg a rész végére.

Spoiler

A fő szál a Kathleenes kiegészítést leszámítva nagyjából passzolt. Kathleen személyes motivációjának kibontása még emberibbé tették a karaktert, még ha nem is jó emberré: a bosszú, mint elem egy kényes motívum a The Last of Usban, ami számos erkölcsi kérdést felvet. Az én véleményem az, hogy a saját szemszögéből nézve jogosan akarta megbosszulni a megölt testvérét, és egyik emberét (Bryan), viszont azzal már túl messzire ment, hogy ártatlan gyerekek (Ellie és Sam) életét is képes lett volna kioltani ezért. Arról nem is beszélve, hogy hidegvérrel ölte/ölette meg azokat, akik kicsit is keresztbe tettek neki. A legszörnyűbb az egészben - és egyben sokatmondó is a nő jellemét illetően - az, hogy tudta: nem helyes, amit tesz/tenni akar (hiszen a jó ember testvére ellenezte volna), őt ez mégsem érdekelte, csupán a saját személyes bosszúvágyának kielégítése, bármi áron. És itt is előjön az, ami a Part II-ben: rengeteg múlik a perspektíván. Mert hiába érthető Kathleen motivációja egy bizonyos pontig, nem kevésbé hibáztatható Henry sem, aki csak az öccsét akarta életben tartani, mégis moralizál azon, vajon jó ember-e még. Összességében örülök, hogy bekerült ez a FEDRA-ellenes lázadók vonulat, mert érdekes adalékot nyújt.

 

Az olyan (szerintem) indokolatlan változtatások előtt viszont megint csak értetlenül állok, mint a napszak megváltoztatása a városból való kijutáskor, majd a mesterlövészes jelenetnél, vagy Sam siketsége és korának módosítása (a játékban 13, csaknem egyidős Ellie-vel, míg itt 8). Sam kapcsán azért sem tetszenek a módosítások, mert szerintem levont a srác Ellie-vel való kapcsolatának dramaturgiájából az, hogy nem egyidősek, és a kommunikációs nehézség kevésbé volt képes mély párbeszédeket kialakítani köztük. Sőt, még egy baki is volt, amikor Ellie beszélt Samhez a képregényes jelenetnél, a fiú nem nézett rá, mégis bólogatott, mint aki nagyon is jól hall. Ellenben az a változtatás tetszett, amikor a kölyök megmutatta Ellie-nek a harapást, a lány pedig megpróbálta meggyógyítani őt a vérével. Az nagyon aranyos gesztus volt a lány részéről, és szépen ábrázolta Ellie jószándékúságát, aki eme jellemvonásából szép lassan észrevehetően egyre többet pakol Joelre: Joel, a könyörtelen gyilkos és csempész nem ölte meg a testvérpárt (pedig megtehette volna, miután Henry felvázolta a tervet a városból való kijutáshoz), és a mesterlövész fickónak is megadta az életbenmaradás lehetőségét. Joel ha akarja, ha nem, érzelmileg egyre közelebb kerül a lányhoz az országot átszelő úton, és kettejük zsigerből érkező tagadása ellenére ("Nem vagyok az apja!" / "Nem az apám"), szép lassan kifejlődik az apa-lánya viszony, és komoly hatással vannak egymásra. Ez egy nagyon fontos elem, amit szerintem eddig sikerült jól áthozni.

 

Szerencsére az olyan fontos jeleneteket csaknem sértetlenül megőrizték, mint pl. Ellie legmélyebb félelmének felfedése (nem, nem a skorpiókra gondolok), miszerint egyedül marad. Ez is nagyon fontos a későbbiek fényében, úgyhogy nem inkább nem is mennék bele jobban most.

 

Sajnálom, hogy Henry "árulásának" jelenete teljesen kimaradt (amikor hátrahagyta a bajba jutott Ellie-t és Joelt), mert jobban árnyalta volna a karakterét. Bár kaptuk hasonló árnyalást, amikor Henry elfilózik azon, hogy a tettei után még jó ember-e. Egyáltalán, ki számít jó embernek? Aki bármit megtesz az öccséért, vagy aki hű marad a népéhez, társaihoz? Erre nincs igazán jó válasz. Joel mélázása a hallottak kapcsán ugyanakkor sokat mondó, a jövő ismeretének fényében különösen:

 

(Játékspoiler a folytatásból) 

Spoiler

Hiszen Joel hasonló döntési helyzetbe kerül a Saint Mary's Hospitalnál, amikor az általa egy éven keresztül védelmezett, és már-már nevelt lányává váló Ellie élete és az emberiség potenciális túlélése került a mérleg két serpenyőjébe. 

 

A csatornás jelenet elég snassz lett a játékbeli változathoz képest, ahol azért jó néhány fertőzöttel összefutottak, plusz az a hajóroncs a parton is hangulatos volt. A mesterlövész lerohanásának jelenete is jóval simábban ment, mint a játékban - ráadásul itt egy már-már elesett öregembert láttunk, aki meg akar halni, így nem okozott különösebb elégtételt a halála. Ugyanakkor mindezekért kárpótolt az, aminek már jóval korábban meg kellett volna történnie egy baromi hangulatos szekvencia során Bill városában, a középiskolában: a bloater! Már az előző részben gyanítottam az előjelek alapján, hogy érkezik, mégis baromi ütős lett a négyes fázisban lévő fertőzött debütálása! Kíváncsi voltam, hogy ereget-e majd spórákat/toxinokat, de a készítők ezt elvetették. A fertőzöttek áradata nem volt kevésbé ijesztő, mint a játékban, a bloater és a sötétség miatt inkább még parásabb volt. 

 

A Henry-Sam végjátékot aránylag hűen lemásolták, legalább olyan szomorú jelenet volt, mint a játékban. Sőt, itt Ellie reakciója rátett egy lapáttal. Tess után Sam elvesztését, majd Henry nem éppen békés öngyilkosságát is át kellett élnie a 14 (!) éves lánynak, akiket bár nem ismert rég óta, a történtek traumatikus hatással lehettek rá. Ember legyen a talpán, akire nem lenne hatással hasonló. Bár Ellie ismét próbálta erősnek mutatni magát (ahogy Bryan halála után is), de érezhetően megérintik őt ezek az események.  

 

Én így ippelem a folytatást: 

Spoiler

6. rész - Wyoming: Tommy

7. rész - Kelet-Coloradói Egyetem: Joel sérülése (bár ebben nem vagyok biztos, hogy elvisz egy részt)

8. rész - A Left Behind eseményei - a flashback és jelen szál párhuzamosan

9. rész - A St. Mary's kórház, talán némi flashbackkel Ellie múltjából - ahol megismerhetjük az anyját

 

 

Hozzászólás ideje:

Az epizódból spoilerek

Spoiler


43 perccel korábban, Darth Sky írta:

Sőt, még egy baki is volt, amikor Ellie beszélt Samhez a képregényes jelenetnél, a fiú nem nézett rá, mégis bólogatott, mint aki nagyon is jól hall

Az valami ösztönös dolog lehet, mert a Samet alakító Keivonn Woodard valóban süket. Szóval a szerepéből nem eshetett ki.

 

49 perccel korábban, Darth Sky írta:

a napszak megváltoztatása a városból való kijutáskor

Ezt pont megválaszoltad:

49 perccel korábban, Darth Sky írta:

A fertőzöttek áradata nem volt kevésbé ijesztő, mint a játékban, a bloater és a sötétség miatt inkább még parásabb volt. 

Plusz a sötétség a mesterlövész mellélővését is jobban magyarázza. Pláne a játék fényében, ahol még a fal mögül is simán kilőtt olyan. :lol:

 

52 perccel korábban, Darth Sky írta:

A csatornás jelenet elég snassz lett a játékbeli változathoz képest, ahol azért jó néhány fertőzöttel összefutottak [...] A mesterlövész lerohanásának jelenete is jóval simábban ment, mint a játékban

Ezek viszont ingame események, amik szerintem a sorozat realisztikusabb hangvételébe nem illik bele. Mert Joel a sorozatban nem cipel magával két pisztolyt, egy lángszórót, egy shotgunt, egy vadászpuskát, egy buherált machetét/kisbaltát/szögesdeszkát/csövet, meg egy nyilat tucatnyi nyíllal, féltucat csőbombával, gyeptéglával és füstbombával megspékelve, meg egy mentőatónyi EÜ készletet, nem megállíthatatlan terminator, aki a mellkaslövésből is feláll, stb. Nem lehet egy fegyvert egy random garázs satupadjánál feljavítani, de még lőszer sincs lőszerraktárnyi, sőt még csak nem is hevernek ott egy lepusztult lakás éjjeliszekrényén. És hát na, a játékban talán több fertőzöttet nyírunk ki az indulástól Pittsburgh elhagyásáig, mint amennyi a sorozatban lerohanta őket az államházban Bostonban. Az, hogy itt nem intéznek el tíz percenként egy hordányi fertőzöttet és egy kontingens embert, szerintem a sorozat javára válik. Mert ezek, hogy a két The Last of Us alatt valójában egy városnyi embert ki lehet nyírni, és legalább annyi fertőzöttet is, ez a videójáték mivoltból fakad. Az ingame, amit csak úgy lehetne átültetni, ha a sorozat átmegy Rambóba. Ami viszont nem illene hozzá. Így ezek hiánya engem nem zavar. Így legalább van annak értelme, hogy Henry-t lenyűgözi, hogy két kattogó után hőseink még élnek. A videójátékban ekkor már egy hordányi kattogót megölhettünk (a javát féltucat törékeny késsel), plusz simán túlvagyunk két püffedten is. Így, hogy a fertőzöttek csak nagy ritkán tűnnek fel, sokkal jelentősebb a fenyegetésük.

 

Hozzászólás ideje:

B@ssza meg. Ez nagyot ütött.

Spoiler

I'm sorryn ennyire még nem bőgtem el magam, mint most. :cry: 

 

 

2 órával ezelőtt, Dzséjt írta:
Spoiler

Szóval a játék nagy részében az ember "fülel". Itt meg Sam és Henry azért tudták meglepni Joeléket, mert hősünk az egyik fülére nem hal. :) 

Spoiler

Nem hal, és még csak nem is hall. :lol: 

 

 

28 perccel korábban, Dzséjt írta:

Az valami ösztönös dolog lehet, mert a Samet alakító Keivonn Woodard valóban süket. Szóval a szerepéből nem eshetett ki.

 

Spoiler

Annyira cuki volt a kissrác. Bár nem játszottam a játékkal, így látatlanban telitalálat lett a casting. Még azt is el tudom képzelni, hogy miatta írták át 8 évesre a karaktert.

 

Hozzászólás ideje:
15 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

Most értem a végére, és igen, na így kell változtatásokkal együtt is kiváló epizódot csinálni. A módosítások bár itt is erőteljesek voltak, volt céljuk. Bár egy fontos helyszín, a híd kimaradt, mivel az egy ingame akciószekvencia része - Joelt és Ellie-t egy géppuskával felfegyverzett Hummerrel üldözik végig -, ami a sorozat tempójába és reálisabb hangvételébe nem illik bele, így a kivétele érthető (annak ellenére, hogy Kansas City-ben is vannak hidak, amik lehetővé tették volna a jelenetet).

 

  Spoileres tartalom megtekintése

 

@Pildi A te és @Donát véleményére vagyok most a leginkább kíváncsi, mert ti nem tudtátok, mik fognak következni.

Pont a hozzászólásod felett írtam röviden, hogy nagyszerű rész volt. :) 

Én ugyan nem tudom összevetni a játékkal s így azt sem tudom megítélni, hogy egyes változtatások mennyire jogosak, vagy problémásak, de ez így ahogy volt, eléggé kerek volt, izgalmas és nagyon megrendítő a befejezése.

Spoiler

Hogy ez a sok küzdelem, árulás Henry részéről a végén mégis odavezetett, hogy saját magának kellett megölnie Samet, aki gyógyulása érdekében árulóvá lett, s olyat tett, amit maga is szégyellnivalónak tart, az nagyon megrázott. :( Eddig is tudtam, és Sarah halálával meg is kaptuk hozzá az első bizonyítékot, hogy mennyire kegyetlen világ ez, a saját túlélésed érdekében mindenkit, bárkit, még a hozzád közelállókat is el kell pusztítanod, ha elkapják a fertőzést - de ez most még rosszabb volt, hiszen egy ártatlan és nagyon szimpatikus gyerek életéről volt szó, hiába tudjuk, hogy pár nap után ugyanolyan zombivá válna, mint a többiek és semmi emberi nem maradna belőle. Hogy ezután megölte magát, azt is annyira át tudtam érezni. Nem maradt senki, aki miatt küzdenie kellett volna tovább.

 

Az látszik, hogy Joel keményebb, őt jobban megkeményítette a folyamatos harc, és ahogy írtad is, Ellie csak nagyon lassan, szinte észrevétlenül tudja érzőbbé formálni a közös utazásuk során. Amennyire lelőtte volna az első részben, amikor kiderült, hogy megharapták, annyira védelmezi most már. Látszik, hogy ez már nem csak arról szól, hogy az emberiség érdekében el kell juttatnia a lányt a célhoz, hanem kialakult egy érzelmi kapcsolat közöttük, és ő felelősnek érzi magát Ellie-ért. Egyre inkább olyanok ők, mint apa és lánya, egyiküknek sincs senkije.

 

Az is nagyon megható volt, ahogy Ellie leírta Samnek, hogy attól fél a legjobban, hogy egyedül marad. Eddig nem nagyon láttuk félősnek, igazán talpraesett és gyorsan alkalmazkodik bármilyen körülményhez, de olyan emberi volt megtudni, hogy belül ő is olyan, mint más hasonló korú gyerek, attól fél, hogy ebben a káoszban egyedül marad, s akkor szinte semmi esélye sincs életben maradnia.

 

Hogy és ahogy Kathleen meghalt, az számomra elégtétel volt. Vele nagyon nem tudtam azonosulni. Miféle ember az, aki még ebben a pokolban is a bosszúval foglalkozik, ahelyett, hogy a közösség érdekeit nézné, ráadásul olyan ellen folytat bosszúhadjáratot, aki egy gyerek megmentése miatt kényszerült árulásra? De ha kimondjuk, hogy ez nem számít, az árulás bűn, akkor is, a vadászok erőforrásait inkább arra kellett volna fordítania, hogy a várost biztonságosabbá tegye. Keserű irónia, hogy ha nem üldözik Henryéket a kertvárosba, akkor a fertőzöttek nem tudnak kitörni a föld alól, és mindenki életben marad. Most viszont az egész üldözőcsapatnak annyi, és a fertőzöttek elözönlötték a várost... Megérte? 

 

Az egyedüli negatívumot arra tudnám mondani, hogy amikor lemennek az alagutakba, ott én számítottam valamiféle harcra. Nehéz elhinni, hogy ha ekkora fertőzött kolónia van a föld alatt, akkor ők észrevétlenül átjuthattak a város alatt.

 

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Pildi írta:

Pont a hozzászólásod felett írtam röviden, hogy nagyszerű rész volt. :) 

Igen, láttam, arra reagálva írtam, mert kicsit részletesebben szerettem volna megismerni. Szóval köszi, hogy kifejtetted. Nagyon érdekelnek ezek a vélemények, mert én sajnos nem tudom a játéktól teljesen függetlenül értékelni. Ha tudom, mi lesz, azért, mert már nem fogja kiváltani azt a hatást, mint amikor először átéltem. Ha meg nem tudom, akkor meg azon kattogok, hogy mi változott és az a játék ismeretében jó vagy rossz-e.

Spoiler


1 órával ezelőtt, Pildi írta:

Az egyedüli negatívumot arra tudnám mondani, hogy amikor lemennek az alagutakba, ott én számítottam valamiféle harcra. Nehéz elhinni, hogy ha ekkora fertőzött kolónia van a föld alatt, akkor ők észrevétlenül átjuthattak a város alatt.

A játékban volt is itt akció bőven, bár ott ugye egy teljesen más város van. Ilyen téren azért valamilyen szinten mégis igazolva lett Kansas City, mert, ahogy olvasgatok róla (itt és itt egy jó kis cikk a témában), hát itt tényleg baromi nagy földalatti világ van. És ezek nem mind kapcsolódnak egymásba. Szóval szerintem csak annyiról van szó, hogy a KZ alatti alagutakat kitakarította a FEDRA, ám azokkal, amik nem érintették a zónát, már nem foglalkoztak. Ami logikus is, hiszen azok jelentenek veszélyt, amik a KZ alatt futnak, így a fertőzöttek észrevétlenül átjöhetnek a védelmet nyújtó falak alatt.

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Elkezdtem tegnap este nézni jutyun a The Last of Us part 1 végigjátszást. Van itt változtatás dögivel. :) 

Na most már meg végképp nem értem, miért kellett közel 1 részt elpocsékolni a Bill - Frank szálra.......

 

Spoiler

Pittsburgh szálnál járok jelenleg. 

 

Sokkal szimpatikusabb Ellie karaktere a játékban, mint a sorozatban, eddig. 

 

Végére értem a Part 1-nek. Hát, megkönnyeztem. :)  (A Left Behind dlc már csak hab volt a tortán.)

EZ a game közel mestermű. 

Nem tudom mennyit fognak még átemelni a játékból, a sorozatba, a  maradék 4 részben. Meg milyen átirásokkal..

Szerkesztve: - Cpt. Rex
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
2 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

A MÁV pontosságát megszégyenítő menetrendszerűen itt vannak a legfrissebb epizód és a játék közti különbségek.

Rengeteg változtatás van az 5. részben, de még igy is, rohadt izgalmas az a rész. Bár nekem a 4. rész is tetszett. 

A játékban meg teljesen más az egész, de az is izgalmas, szórakoztató. :) 

Szerkesztve: - Cpt. Rex
Hozzászólás ideje:
5 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

A MÁV pontosságát megszégyenítő menetrendszerűen itt vannak a legfrissebb epizód és a játék közti különbségek.

Spoiler

Ezt írtad: 

Ebben az epizódban viszont Sam még a szólongatásra sem reagált

Mert süket, nem?

 

Én arra gondoltam hogy ezért nem támadta meg Ellie-t. Amikor átalakult, akkor háttal volt a lánynak és nem hallott semmi mozgást, így "alvó" állapotban ragadt.  

 

Hozzászólás ideje:

@Donát

Spoiler

Igen, a szólongatásra ez valóban magyarázat, ám arra nem, hogy miért nem támadott. Mert látni még lát, és a szaglása is működik. És a rohanó fázisban még minden emberi érzékszervükre támaszkodnak, az echolokáció a második fázisban (lopakod) kezd kialakulni és a harmadikban (kattogó) válik teljessé. És nehéz elképzelni, hogy Sam görcsök közepette úgy alakult át, hogy végig háttal ült Ellie-nek, majd azután sem nézett körül, hogy a gomba átvette fölötte az uralmat. Eleve a gombának azért van szüksége az emberre, hogy terjessze, így az, hogy átalakult, majd a helyén maradt, már ennyiből is merőben szokatlan.

Továbbá az első stádiumban a fertőzöttek még őriznek valamennyit emberi mivoltukból és emlékeikből, például tudnak tájékozódni olyan helyeken, ahol éltek. Szóval a Sam rohanónak emlékeznie kellett volna arra, hogy van egy ember vele a szobában.

 

Hozzászólás ideje:

The Last of Us - 6. rész

 

Alapvetően tetszett ez az epizód is, bár elég sok mindent összesűrítettek a játékból, ettől még önmagában nem tűnt túlzsufoltnak a rész, de itt-ott kicsit kapkodósnak éreztem. Magát a játék hangulatát továbbra is remekül át tudja adni a sorozat és a helyszínek atmoszférája is tökéletesen visszaköszön az itt látható képekről. Ráadásul itt még egy rövidke kis előretekintést is kaptunk a második évaddal kapcsolatosan, amit szerintem csak azok szúrnak ki, akik ismerik a játékok történetét, de nekem nagyon tetszett, hogy már talán itt elkezdték felvezetni a folytatás egyik elemét, ami amúgy az első játékban, ha jól emlékszem nem volt benne.

 

Spoiler

Az elején kicsit meglepett ez a házaspár, amikor elkezdtek beszélni arról a bizonyos helyről, nekem először nem esett le, hogy Jacksonról van szó, de magát a várost nagyon jól reprodukálták. Szinte ott éreztem magam a második játék elején, amikor végigmehetünk azon a főutcán, amúgy a kutyás rész is jó volt, ott szinte tapintani lehetett a feszültséget, hogy mi lesz Ellie-vel.

 

Joel karakterével kapcsolatban érdekes volt, hogy itt mennyire erre az emberi, esendő oldalára próbálták kifuttatni a belső világát. A játékban nem érhető tetten ennyire, hogy Joel képességei korlátozottak lennének, viszont itt már úgy beszél magáról, mint aki fizikailag nem képes ellátni a rá bízott feladatot. A halláskárosodása, az öregsége, a pánikrohamai ezek mind nagyon szépen egészítik ki azt a képet, hogy ez egy mennyire megtört ember. Ez amúgy a játékból is átjött, csak másképp, ott inkább az érzelmi oldalról volt nagyon bezárkózó Joel, de az kifejezetten tetszik, hogy így megpróbálták egyedivé tenni itt az adaptáció során.

 

Joel és Tommy viszonylatában nagyon vártam ezt a nagy találkozást, mert ez a játék során is egy fontos pont a kettejük viszonyrendszerében. Ami itt kicsit fura volt, hogy olyan hirtelen tértek rá a köztük lévő feszültségre, a bűntudatra, ami nem tűnt számomra úgy, hogy igazán organikus része lett volna annak a beszélgetésnek. Sokkal inkább volt olyan, hogy ezt ki kell pipálni, most akkor hirtelen térjél rá erre a témára és már Joel mondja is, hogy ugye elítélsz engem stb. A másik ilyen kevésbé jól sikerült megoldás az Joel és Ellie között volt, amikor Joel először nem akarja elvinni Elliet, aztán mégis másnap ott várja az istállónál. Ha jól emlékszem a játékban az volt, hogy Ellie elszökött utána kellett mennie és út közben még megküzdeni néhány rosszarccal is, de nem ilyen egymás utáninak érződött a két jelenet, hogy egyik pillanatban azt mondja Joel, hogy nem akarja elvinni, aztán utána meg mégis ott van.

 

Amúgy a játékban a Jacksoni jelenetek, meg főleg utána az egyetemen játszódó rész is egy komplett szekvenciának érződtek. Mindkét esetben volt több olyan rész, ahol Joelnek meg kellett küzdenie ellenfelekkel, az egyetemen a felfedezést szerettem a legjobban, ahol egyrészt kicsit beleláthattunk abba is, hogy hogyan állt ott a feje tetejére a világ, másrészt megtudhattunk részleteket a kutatásról, a munkáról, amit itt végeztek a laborokban ilyen kis diktafonok segítségével, amit össze lehetett gyűjteni.
Ezzel együtt a legfontosabb, hogy nyilvan a játékmenet szempontjából is indokolt volt, de az itt lévő fosztogatók egy sokkal komolyabb erőt képviseltek, mint ez a négy ember, aki arra kószált. A játékban ez egy nagyon intenzív, feszült szekvencia volt, ez a négy mókus meg itt... hát most nem azért mondom, de este tíz után a Blahán durvább arcokat látni ezeknél. Annak az egész jelenetnek a dinamikája is olyan fura volt, ahogy Joelt leszúrták, majd gyorsan felugranak a lóra és már mennek is, valahogy az egésznek közel sem volt olyan ereje, mint a játékban, ahol jobban átjött a kiszolgáltatottsága Joelnek, Ellie kétségbeesése, meg az egész jelenetsor súlya.

 

A látvány még mindig pazar, attól függetlenül, hogy lerövíditettek itt dolgokat szerintem jól sikerült összefésülni ezeket a történeteket egy epizódba és volt idő olyan apróságokra is, mint például a Jacksoni életképek. A karakterek szempontjából is erős volt a rész, Joel és Ellie mozgatórugóit, Tommy karakterét is sikeresen mélyítették, ráadásul még foreshadowingoltak egy későbbi fontos karaktert is. (Játékspoiler:)

Spoiler

Aki megbámulta Elliet az étkezőbe, az tuti, hogy Dina volt és ott néztem is egy nagyot, hogy hú ez mennyire jó ötlet, bár lehet, hogy más színésznő fogja játszani a második évadban, de akár utalhatnak is erre a kis jelenetre, hogy milyen volt, amikor először megláttalak. Nem tudom amúgy, hogy a remakeben ez benne volt e, de a remasterben nem láthattuk Dinát.

Még az ilyen kis apró dolgokra is figyeltek, hogy megint utaltak Ellie menstruációjára, ami egy olyan dolog, hogy a játékban ezt nem láthatjuk, de az ilyen valós hétköznapi kis események olyan életszerűbbé teszik az egészet. Maria karaktere nekem kifejezetten tetszett, annak ellenére, hogy a játék után, ha itt nem mondják meg, hogy ez a nő kit játszik elsőre nem tudtam volna megmondani, hogy ő Maria, mert abszolút nem így nézett ki a játékban.
 

Most, hogy ráfordulunk az évad utolsó harmadára már egyre izgalmasabb lesz az egész, a következő rész pedig nagyon fontos lesz Ellie karaktere miatt!

 

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Hát bekövetkezett az, amitől féltem, elkezdték összesűríteni az eseményeket. Hát nem ezért vagy azért, de ezért volt kár jelentéktelen szereplőkre elpazarolni egy komplett részt. Ráadásul ez a rész megint csak mondvacsinálttá tett egy indokot a változtatásra. Jelesül, hogy azzal indokolták a Bill-es epizód megvalósítását, hogy megmutassák, ebben a világban is lehet még jól élni, lehetnek szép dolgot. Erre itt ez az epizód, ami nem csak megint alaposan át lett alakítva, de megmutattak egy olyan helyszínt, amit ebben a játékban ilyen közelről nem is lehet látni.

Spoiler

És hát az, hogy Jakcsonban a gyerekek épp karácsonyra készültek, van szalonna, ruha, fegyver, béke és barátság, meg szeretet és közösködés, nos ez ugyanúgy átadja, hogy ez a világ sem élhetetlen, ha teszel érte, mint a Long, Long Time, amire most már végképp úgy érzem, hogy kár volt időt pazarolni abban a formában. A karaktereknek nem lett hozadéka, és az ok, amiért megváltoztatták az eseményeket, a készítők által lett áthúzva. Mindezek tetejében ennek a pazarlásnak hála kimaradt egy olyan jelentős esemény, mint Ellie elszökése, aminek hála Joel pálfordulása üres és érthetetlen. Mert hát mi történt Joellel azon az éjszakán, amit volt szerencséje off-screen tölteni? Vagyis pontosabban fogalmazva, egy olyan éjszakán, amit látni sem láthattunk? Az egyik pillanatban még rendíthetetlen elhatározása, hogy Ellie menjen Tommy-val, a következőben meg már nyergeli a lovat és mennek közösen.

A játékban itt volt egy fontos momentum: miután Ellie megtudta, hogy Joel le akarja passzolni - más okból -, megszökött. Joel pedig gondolkodás nélkül hanyat-homlok rohant utánna és átgázolt pár banditán is, csak, hogy megtalálja. Egy farmon lelik meg a lányt, ott zajlik le az a beszélgetés, amit itt kissé sután betettek a jacksoni házba (valahogy nehéz elhinni, hogy egy olyan település közepén, ahol 300 ember lakik, van egy olyannyira kihasználatlan ház, ahonnét még a holmikat sem vitték el, még mindig azok a cuccok vannak ott, amit 20 éve az eredeti lakók otthagytak...). És aztán rájuk tör még néhány bandita, akiket Joel egymaga visszaver. Ez, a tény, hogy gondolkodás nélkül Ellie után eredt, majd képes bárkin áttörni, hogy megmentse a lányt, bizonyítja be számára, hogy már kötődik a lányhoz, hogy neki kell és ő akar vigyázni rá. És amúgy nem a fizikai gondjai, hanem a lelki sebei miatt akar szabadulni Ellie-től, miután már elkezdett kötődni a lányhoz, ám az Pittsburgh-ben túl sokszor is sokszorosan nagyobb életveszélybe került, mint amilyenbe Sarah belehalt. 

Itt nincs meg az a szép folyamat, ami akkor indul el, amikor Ellie és Joel Pittsburgh alatt elszeparálódnak és Joel kényszerből egy olyan emberre kénytelen bízni a lány életét, aki egyszer már cserben hagyta őket (Henry-re), és azzal végződik, hogy Ellie szökése után ráébred, bármire képes, hogy megvédje ezt a lányt, aki nem a lánya, de közelebb áll hozzá, mint addig bármikor. És ugye a játékban is ez egy több hónapos folyamat része.

És mindez miért hiányzik? Mert el kellett kezdeni összesűríteni az epizódokat, hogy minden beleférjen, ugyanis másfél órát elb*sztak valami olyanra, aminek semmi foganatja, hála annak, hogy még a játékban is jelentéktelen karaktereket tették még jelentéktelenné és a sztorijuk célja is odavezeszett a főtéren karácsonyfát állító jacksoni lakókkal. Amúgy azt nem hittem volna, hogy Jackson ilyen gyorsan látjuk ilyen mértékben. A kisváros remekül nézett ki, remekül megelevenedett a játékbeli Jackson (mondjuk a fekete Maria megint egy olyan változtatás, amit az ég adta egy világon semmi sem indokolt - bár a második szezonban annak, hogy Tommy-nak van gyereke, még lehet komoly foganatja).

Part 2 spoiler

Spoiler

Na meg, vajon az a lány, akire Ellie rákiabált, az Dina volt vagy sem? A jelenet egésze szerintem azt sugallja, hogy ő volt, főleg a játék ismeretében. Ott ugyanis kiderült, hogy Dina már Jacksonban volt, amikor Ellie-ék visszaértek Salt Lake City-ből, és a lány figyelte Ellie-t, amint az az első hetekben folyton több kaját vett magához, mint amennyit megevett.

Amúgy, hogy még kicsit a negatívumoknál maradjak, az sem nagyon jön be, hogy a sorozatban ez a világ mintha fele annyira sem lenne veszélyes, mint a játékban. Jackson virulhat és rejtve tud maradni (miközben van egy működő, védtelen vízerőművük és ki vannak világítva - szóval ez is érdekes változtatás, mert a játékban egyáltalán nem volt ilyen rejtett, hiszen még kereskedő karavánok is jártak oda), fertőzötteknek a városokon kívül látványosan nyoma sincs (emlegetik őket, de ennyi). Egy öreg pár simán eléldegél a semmi közepén. És az előre beharangozott "nagyon kemény út, alig van esélyed bazeg" úgy ér véget "hogy semmi sem történt". WTF? És a végén is csak négy nyámnyila bandika lepte meg hőseinket. És ez már nem az első eset, hogy úgy érzem, drasztikusan finomítottak a világon. A Tűzbogarak jelenleg nem tűnnek többnek néhány szerencsétlennél, akik katonásdit játszanak. A pittsburgh-i kegyetlen és a prédájukat rendíthetetlenül űző vadászokat lecserélték az elvakult és kissé ostoba figurát követő forradalmárokra. A fertőzöttek is a föld alatt lapítanak, a szabadban szinte gond nélkül lehet közlekedni, aludhatnak a csillagos ég alatt anélkül, hogy attól félnének, arra jár egy fertőzött horda.

Oké, a játékban nyilván a játék miatt is vannak sokszorsan nagyobb túlerőben az ellenfelek, de még az ingame részen kívül is úgy érzem, sokkal veszélyesebb ott a világ. Ott nem éldegélnek öregemberek a pusztában, nem alszol a szabad ég alatt. Az erdőkben biza bele lehet botlani nem egy-két, hanem sok-sok, k*rva sok fertőzöttbe, mivel vándor lények. Sőt én baromira keveslem a fertőzöttekkel való interaktivitást. Külön poén, hogy a játékban nem is létező gombariasztórendszert oly mértékben nem sikerült integrálniuk az eseményekbe, hogy a második rész óta abszolút elfeledkeztek a létezéséről. Emellett eddig minden banda nagyjából 2-3 főből állt. Ott volt az a csoport, ami megrohanta Bill városát utcáját, az is csak néhány figura volt, akiket az út közepén állva is le lehetett lődözni. Itt is csak egy pici kis team volt, a jacksoni erőművet megtámadó kontingens teljesen kimaradt. Eddig a legkomolyabb erő a forradalmárok voltak, de igazából azok között is a legerősebb figura a vén trotty volt a mesterlövész puskával.

 

Na de, hogy jót is írjak, mert a fenti panaszkodás ellenére tetszett a rész, nem is kicsit. Bejött, hogy Jacksont ilyen korán így megmutatták, amit amúgy a játékban is szerettek volna, csak 2013-ban nem volt rá pénzkeret, így a városba csak a Part 2-ben léphettünk be, ami amúgy nagyon hangulatos ott is (ráadásul ott is karácsony környékén lehetnek már). A Part 1-ben Jackson helyett az erőműben futottak össze hőseink Tommy-val és Mariával. A szökés kihagyása okozta törést leszámítva tetszik az is, ahogy Ellie és Joel kapcsolata épül, bár kicsit itt azért húzom a számat, hogy bár három hónapja járnak már együtt, néhány dolog, ami a játékban ekkor már rég megvolt, itt még csak most jön elő. Például a fütyülés. Mivel a szabadban egy igen értékes jelzési forma, elég hihetetlen, hogy Ellie még nem tanulta meg (a játékban Bill városában próbálkozik először és még Pittsburgh közepén sem járnak, amikor végre sikerül neki nagyjából a második vagy harmadik próbálkozásnál). Ugyanígy az is kicsit nehezen hihető, hogy Joel még mindig felszólal az ellen, ha éjjel Ellie őrködik. De ezek apróságok.

Az is tetszetős, hogy Joelnek itt fizikai gyengeségei is vannak. Tommy és Joel kapcsolata is bejött, bár itt nem érzem annyira jól felépítettnek a beszélgetésüket, gondolok arra, hogy szerintem elég hirtelen a váltás a "jajj de örülök, hogy látlak"-ból a "elítélsz engem, mert..." dumcsiba. És itt megint kiütközik az, hogy megváltoztattak valamit (ez esetben Tommy jellemét), csak a szövegkönyv játékból átemelt részét elfelejtették ehhez a változtatáshoz hozzáigazítani. Ugyanakkor az apaszerepre készülő Tommy szembeállítása az elvesztett lánya emlékébe beletemetkező Joellel nagyon jó.

Part 1 spoiler

Spoiler

Illetve itt azért hiányoltam azt, ami lefesti, miért járt volna jobban az emberiség, ha Tommy vitte volna el Ellie-t a Tűzbogarakhoz. Ez ugye a játékban sokkal komolyabb veszekedés része, ahol Joel az öccse képébe vágja, hogy az emberiség megmentése az ő szent ügye. Ez szintén olyasmi, ami megalapozza a történet végét.

 

Szintén tetszett Ellie és Maria kapcsolata is. A játékban Maria nem szerepel túl sokat, talán a két epizódban együtt láthatjuk annyit, mint itt egy részben. Na jó, ez kicsit talán túlzás, de tényleg nincs nagy szerepe. Például az, hogy beszél Ellie-nek Sarah-ról a játékban egy olyan esemény, amit nem csak nem látunk, de az sem teljesen világos, hogy azon körülmények között ez hogyan történhetett meg. Hiszen ott egy gátnál vannak, amit a megérkezésük után nem sokkal megtámadnak a banditák, ami alatt Ellie és Maria életveszélybe kerül. Azután nem sokkal pedig Ellie megszökik. Apropó, még egy kis negatívum: fájdalmasan hiányzott, hogy Tommy átadja a fényképet Joelnek Sarah-ról. És ennek hiánya megint olyasmi, ami hát nem tudom, hogy nem fog-e újabb törést okozni Joel lelki fejlődésében.

Part 1-2 spoiler, ha nem ismered a játékok sztorijának kulcsfontosságú eseményeit, NE NYISD LE!!!!

Spoiler

Mert ugye itt még elutasítja a képet, de később Ellie átadja neki és akkor már oly mértékben megtartja, hogy a képet megtalálhatjuk Joel házában a Part 2-ben. És ugye ez egy nagyon fotnos elem, hiszen a kép ott van a Part 1 legelején Sarah szobájában, és a Part 2 elején is láthatjuk, miután Joel meghalt. Így a kép önmagában szimbolizálja Joel utazását, lelki fejlődését és ad fájdalmas emlékeztetőt, hogy végül Joel követte Sarah-t a túlvilágra.

Bírtam a két öreget is, még ha teljesen hihetetlen is a létezésük ilyen kontextusban. Jeol farmról és birkatenyésztésről felvezetett álma szép kikacsintás a Part 2-re, illetve tetszett a kutyás ellenőrzés, mert ezzel demonstrálták, hogy Ellie ténylegesen nem fertőzött, ezért támadják meg a fertőzöttek (a rajongók között elég sokszor előfordul a vita, hogy Ellie az immunitása miatt fertőzöttnek számít avagy sem). Illetve az egyetemet is szépen átemelték, bár nagyon sajnálom, hogy itt sem bontották ki a helyszín tragédiájának sorát, de még a Tűzbogarak eltűnésének okát sem fejtették ki. Az meg külön vicces, hogy bár rejtőzködnek, otthagynak egy térképet a placc közepén, rajta gondosan megjelölve a bázisuk helyét. A játékban azért ennél körülményesebben derült ki, hogy áttették a székhelyüket Salt Lake City-be, és azt a megoldást vígan lehetett volna itt is alkalmazni, sőt azzal legalább a kitelepülés okát is megmagyarázták volna.

 

Összességében azt kell mondjam, a rész legtöbb változtatásával nem értek egyet, eggyel megint sikerült feldühíteniük, a többi meg csak szokás szerint átgondolatlan vagy felesleges, vagy egyenesen öncélú. De nem mondhatom, hogy nem tetszett az epizód, mert összességében működött így is a legtöbb elem. Kivéve azt az egyet, ami nagyon nem. És hát ja, ennek a résznek hála a harmadik epizódra még mérgesebb lettem.

 

A következő heti részre nagyon kíváncsi vagyok, mert már most van egy dolog, amin vakarom a fejem.

Part 1 spoiler

Spoiler

A játékban Joel és Ellie közösen már az egyetemen megölt jó néhány kannibált. Később a mészárlást Ellie folytatta a plázában. Szóval elég alaposan meg lett alapozva az, hogy David és kompániája olyan nagyon el akarják kapni a párost. Itt viszont eddig megöltek egy embert. Valahogy nem érzem azt, hogy ez elég indok lenne arra, hogy több kilométeren át és hetekig, ha nem hónapokig keresgéljék őket. De már eleve a plázába is azért követik őket, mert az egyetemen annyi emberüket megölték.

 

Szerkesztve: - Dzséjt

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.