Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Dzséjt

Ajánlott hozzászólás

Először azzal a platinumos verzióval ügyködtem. Aztán a Kalóz öbölből is beszereztem egyet mert úgy voltam a másikkal hogy talán hibás. Utána kiderült hogy egyforma a két változat. A fentebb felvázolt procedúrát a gog.com fórumáról szedtem.

Szerkesztve: - Rog
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

59 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Most jól látom, hogy komolyan azon akadtak ki a népek, hogy

Az előző rész főhősét kinyírja egy izmos (!) nő és ő lesz az új főhős a második részben?

:lol: 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó kis cikk, de csak az olvassa el, aki már végigvitte a játékot, mert lényegében az egész végét beleírták. :)

 

@Donát: azon is. Meg azon, hogy (komoly spoilerek, ne olvasd el, ha még nem vitted végig a játékot!):

Spoiler

A másik irányítható karakter, Ellie leszbikus (igaz, ez már az első rész DLC-jében nyilvánvalóvá vált, bár az "okosok" az Ellie és barátnője között elcsattant nyelves csókot csak baráti puszinak magyarázták... No comment.

Meg azon is, hogy Ellie nem egy heteroszexuális, fehér, tősgyökeres amerikai, macho férfival kommandózik, hanem a biszexuális, terhes, mexikói származású zsidó barátnőjével.

Meg azon is, hogy Abby mellé egy félkarú és egy transzgender gyerek is csatlakozik, és mindketten ázsiaiak. Ja, és Ellie egyik haverja is ázsiai.

Meg azon is, hogy Abby kigyúrt, tehát leszbikus - amúgy nem, a játék nagyon-nagyon explicit módon mutatja be, hogy totál heteró.

Meg azon is, hogy Abby-t végül nem öli meg Ellie, megbocsát neki (ami nem légből kapott, szépen levezeti a játék, és ha nem vagy egy idióta, érzelemmentes seggfej, akkor, ha nem is értesz egyet a dologgal, de megérted), így a bosszú édes íze elmarad.

Meg azon is, hogy a történet szétzúzta az Ellie és Joel közti kapcsolatot, amit az első rész kiépített, mert Ellie meggyűlölte Joelt. Ez igaz, de ha valaki eljut a játék végéig (amit a játék végén megszerezhető trófea arányszáma szerint csak a programot megvásárlók 41 százaléka ért el), akkor rájön, hogy Ellie és Joel elkezdte újjáépíteni a kapcsolatukat. Vagyis Joel nem úgy halt meg, hogy Ellie gyűlölte (és az egyik ok, amiért Abby-nek megbocsát, az pont az, hogy végül Joelnek is képes volt megbocsátani).

Meg azon is, hogy ehhez a játékhoz nem elég két agysejt, hogy megértsd, gondolkodni kell, az meg sokaknak nem megy.

 

Amúgy a cikk margójára: ez az egész "utáljuk a The Last of Us Part 2-t, mert nők állnak a sztori központjába, mert vegyesen vannak benne rasszok, vallások és szexuális beállítottságúak" dolog már csak azért is nevetséges a játékosoktól, mert sok Fröcsögő Baniszter meg előszeretettel indít női karaktert RPG-kben, hogy azt aztán a női szereplőkkel hozza össze, vagyis technikailag önszántából, saját élvezetére alkot meg egy női, leszbikus karaktert. A Bioware konkrétan statisztikát hozott össze, hogy hány női Shepardot alkottak meg (kevesebbet, mint férfit, azt azért hozzáteszem), de a Witcher-trilógiát is sokszor érte az a kritika, hogy nem lehet benne női szereplővel játszani (mondjuk a harmadik részben rövid ideig lehet), és - dobpergés - másfajú karaktert sem lehet indítani se itt, se a Mass Effectekben, se még sok RPG-ben.

Amúgy poén, de ha a Mass Effectben indítasz női karaktert, és azt Liarával hozod össze, akkor Shepard nem csak, hogy nővel fekszik le, de egyből egy idegen lénnyel. Mondjuk anno abból is botrány volt, de sokkal kisebb, mint amik manapság kirobbannak. Mondjuk lehet, hogy azért is, mert 10-15 éve még kulturáltabb volt a netes társadalom.:hmm:

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

11 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Ma olvastam, és elképedtem hogy egyesek mennyire lealjasodnak egy játék miatt. Egyik se fog sem fel semmit a játék valódi gondolatiságából, csak "arohadtzsidókelakarjákpustitaniavilágotezértraknakbelenégertmegleszbit" egybites gondolat megy.

 

Én most tolom, és meg kell mondanom hogy olyan élményt ad, olyan elképesztő érzelmi-gondolati síkon mozog a játék, hogy tanítani kéne. Pont tegnapelöt(mikor játszottam vele 4 órát), gondolkodtam el rajta hogy micsoda elképesztő munka és intelligencia kellett ehhez a játéknak az elkészítéséhez. Micsoda rendezés, micsoda ötletek, micsoda Mi programozás, micsoda grafika. És akkor tahófalváról a Józsi betolja hogy "deszarajatekmertleszbimegpc". Mi van?????????

Minden nagyképüség nélkül mondhatom 25 év játéktapasztalata alapján, nagyon sok játék kijátszása után, hogy ez a játék a csúcson van.

Ugyanazt csinálják mint a Last Jedi-nál. Fel sem fogják miről van szó, látják a felszint és gyalázzák, Én viszont legszívesebben ennek a játéknak a készitőivel kezet fognék és megköszönném nekik azt az elképesztő élményt amit ez a játék ad. Mert köszönetet érdemelnének ,nem gyalázkodást.

De ami irtózatosan teli talppal és bakanccsal arcon tolja őket az a tény hogy 3 nap alatt 4 millió példányt adtak el belőle. A fenti cikkben van. A Playstation-on a legtöbbet eladott játék. Ezért bízom abban hogy az értelmes réteg jóval több mint a csatornában élő. Gyalázkodhatsz barátom, örjönghetsz, de az emberek pénzt adtak érte, és vásárolják.

 

Most hogy ezt leírtam és holnap csak fél 11-re megyek dolgozni, kb 2 és fél órát nyomom is tovább.

Szerkesztve: - Frenkie
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

23 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

@Frenkie, hol jársz?

Spoiler

 Most haladok a kórház fele az 5-ös úton Seattle-ben a 2. napon. Dina és Jesse a színházban maradtak, A WLF katonáit továbbra is rühellem. Hallotam őket beszélgetni, de egyiket sem tartom méltónak arra hogy életben hagyjam. Csak belegondolva ha egy anya lennék a kislányával akkor is kinyírnának. Potenciális gyilkosok semmi többek. Úgyhogy örömmel ölöm őket meg. Nem érdemlik meg az életet.

 

Az MI továbbra is elképesztő. Elbújtam egy láda mögé, és az eddigi játékokban ha közel jött az ellenfél, kinyírtam, csendben. Itt viszont KÖRBEJÁRTA a ládát. Megnézte nem-e vagyok a másik oldalon. Kemény, de nagyon élvezem.

Megjelentek a kutyák is. Volt hogy nagy nehezen megöltem az emberi ellenfeleket, aztán rámugrott egy kutya és kinyírt. Persze utána egyből a kutyákkal kezdtem az aprítást. Nagy állatbarát vagyok, de itt nem lehet lacafacázni.

Amit még kiemelnék hogy a játék nagyon jól adagol. Azaz volt hogy 3-4 utcán verekedtem át magam alig lőszerrel, ami pont elég volt arra hogy megcsináljam a küldetést. Na mondom ha most megint lesz vagy 6-8 emberi ellenfél nekem annyi mert 2 lőszerem maradt a pisztolyban semmi több. De annyira úgyesen oldották meg a fejlesztők ezt a dolgot, hogy be tudtam menni házakba, lakásokba és nem nyomott rám a játék ellenfeleket és tudtam lőszert szerezni. Zseniális.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Tegnap este csak összejött a platinumos Soldier of Fortune. Néhány nap pihentetés után újra elővettem a témát mert közben beugrott hogy talán a virtuális meghajtós cucc a ludas. Tehát WinCDEmu le majd Daemon Tools Lite fel és már lehetett is telepíteni. Aztán az indításhoz egy dll file-t kellett lecserélni plusz a szélesvásznú képhez még mod-osítottam a játék mappáját. Már csak az kéne hogy ne omolgasson össze a játék.

Szerkesztve: - Rog
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó lesz ez az új AC már várom nagyon! Úgy látszik merítenek kicsit a Black Flagből, erődök bevétele, perspektivikus logikai feladványok valamint végre újra lesznek "sír rablások" a régi részekben azokat imádtam a legjobban.

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az a baj hogy ez már rettenetesen unalmas. Már a 2. rész óta ugyanaz a story. Egy diktátort kell kinyirní és megdönteni a hatlmát. Hol Montanában(mondjuk ott szekta volt, de ugyanaz), hol a Himalájában.

Ha a játékmeneten nem változtatnak(mely helyörségek elfoglalásából, és terepjáróra erősített géppuskával való írtásból áll), akkor nálam felejtős.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Egyetértek, bár én a Far Cry 3-tól számolom az önisémétlést, de csak azért, mert a Farc Cry 2 olyan unalmas volt minden téren, hogy sosem játszottam végig. A Far Cry 1 után nekem a Far Cry 3 volt a kedvencem, de azóta mindegyik rész erre épít minimális, unalmas változtatásokkal. Nekem se a 4., se az 5. rész nem nyerte el a tetszésem. A 3-at szívesen előveszem, de a másik kettő felejtős. Ez a hatodik felvonás már nem is érdekel. Mondjuk az is igaz, hogy nem a Ubisofttól várok kerativitást. Igazából mindegyik játékuk ugyanarra az egy sémára épül, csak a környezet és a nézet más.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

TLOUP2

 

@Dzséjt: A spórák miért nem terjednek a levegőben? Gondolom az elsőben benne volt. Most hogy játszok a másodikkal, felvetődött bennem.  Mert csak bizonyos helyeken(gondolom a gombafaj közelében) vannak spórák, de gömbszerűen. Ha megállsz ott még nincs, de ha lépsz egyet onnantól van. Na meg honnan tudják az emberek hogy ha még egyet lép spórafelhőbe megy?

 

Spoiler

Megtaláltam Norát, ki lett belőle szedve Abby holléte. Viszont nem olyan brutális ez a játék, csak Ellie-t mutatták ahogy veri Norát, az áldozatot nem. A szerafitákkal is találkoztam már párszor, hát ezek igazi beteg állatok. Mikor kijött a nagydarab fazon a nagy baltával, őt lőfegyverekkel nem is bírtam megállítani, rá kellett dobnom 2 Molotov-koktélt hogy megpusztuljon. Szerintem a játék vége felé járok, most vagyok az óriáskeréknél. Itt kell valahol lennie Abbynak és Tommynak. 

Remélem nem az lesz a magyarázat Joel megölésére hogy mit művelt a Firefly-tagokkal az első rész végén. Mert az erkölcsileg nem lenne helyénvaló. Az hogy kinyírta azt is aki a vakcinát megcsinálhatta volna, hát istenem. Ezt az emberiséget már felesleges megmenteni. Elképesztő mivé váltak.

Most arra gondolok hogy Abby valamely közeli rokonát ölte meg Joel az első rész végén a kórházban. Na de majd meglátjuk.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A spórák működése kicsit fel lett áldozva a "játék" oltárán, így a működésük nincs sajnos igazán kielégítően megmagyarázva. Azt hiszem, a Part 2 az, ami kicsit jobban megpróbálta magyarázni a dolgot (bár lehet, hogy a dokut az egyben lehet felszedni, kicsit most ezen a téren már nálam összefolyik a játék). Annyi biztos, hogy a spórák azért jelennek csak meg mindig sötét helyeken, mert a gomba ezt szereti. Napfényben szinte azonnal elpusztulnak a spórák, ezért is van az, hogyha a szabadban pusztul meg egy fertőzött, akkor abból nem nő ki ilyen bazi nagy és undorító gombatenyészet, ami mindent belep, mint az alienek fészke. Amúgy ezeknek a hatalmas gombatelepeknek a középpontjában mindig egy halott fertőzött áll, csak a javuk már annyira beleivódott, hogy nem vehető ki.

Azt, hogy honnan tudják, hogy spóra van a levegőben, azt sajnos még sosem magyarázták meg. Mondhatnám, hogy látni, de az szvsz. baromság, hiszen egy-két spóra akár messzebb is eljuthat, és mire meglátod a gócpontot, már rég belélegezhetted az elkallódottakat. Én inkább arra tippelek, hogy mivel a spórák gócpontja mindig egy halott fertőzött, és körülötte általában már alaposan elszaporodott a gomba, erőteljes szagot áraszthat, amit az ember előbb megérez a zárt térben, minthogy belélegezné az első spórákat. De ez csak a személyes tippem.

 

Szerintem azért az emberiség megmentése nem felesleges.

Spoiler

Igen, van WLF, meg szerafiták, meg hunterek, meg még jó pár elbatyott frakció, de ott van minden ártatlan újszülött, akinek aztán nem egy "a sarkon is a halál les rád" világban kéne felnőnie. Ott van Sam és Hanry, akik jó emberek voltak és egy harapás miatt haltak meg. Ott van Ish frakciója, akik a fertőzöttek miatt vesztették el a szeretteiket, köztük gyermekeket. Ott van Jackson lakossága. A két tini, akik azért haltak meg, mert jót akartak tenni máshol. Ők is megérdemelték a halált? Ők is megérdemelték, hogy nem kaptak ellenszert? (Mert ők már Joel "mentőakciója" után lettek fertőzöttek, vérük Joel kezéhez tapad.) A jó szándék jutalma az öngyilkosság és a clickerré válás? A jó emberek is haljanak meg, mert van pár rossz ember? Akkor minek jónak lenni?

Haljon meg Dina? A gyermeke nőjön fel egy olyan világban, ahol lehet, hogy a két éves kort sem éri meg egy fertőzött harapása miatt? Vagy születése után tépjék szét a clickerek a csecsemőt? Ő sem érdemel megmentést? Azért ezt gondoljuk kicsit végig. ;)

Ráadásul sok frakció azért vált ilyenné, mert ez a világ rákényszeríti őket. Az emberiség fogy, az eszközök, a lehetőségek fogynak, mert a fertőzöttek száma nőttön-nő, és most már az is kiderült, hogy hordákban vándorolnak. Ha lenne ellenszer, legalább a fertőzöttek számának növekedését drasztikusan vissza lehetne szorítani, újra el lehetne kezdeni felépíteni a társadalmat, és akkor a legtöbb ellenséges frakciói is megszűnne idővel, mert a társadalmi fékek visszakerülnének a helyükre.

Tudom, hogy könnyű elfelejteni a jót, démonizálni a Firefly-t és hősnek kikiáltani Joelt, de azért a dolog korántsem ennyire fekete és fehér. Pont ez a szép a The Last of Us-szériában. 

 

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

19 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

A spórák működése kicsit fel lett áldozva a "játék" oltárán, így a működésük nincs sajnos igazán kielégítően megmagyarázva. Azt hiszem, a Part 2 az, ami kicsit jobban megpróbálta magyarázni a dolgot (bár lehet, hogy a dokut az egyben lehet felszedni, kicsit most ezen a téren már nálam összefolyik a játék). Annyi biztos, hogy a spórák azért jelennek csak meg mindig sötét helyeken, mert a gomba ezt szereti. Napfényben szinte azonnal elpusztulnak a spórák, ezért is van az, hogyha a szabadban pusztul meg egy fertőzött, akkor abból nem nő ki ilyen bazi nagy és undorító gombatenyészet, ami mindent belep, mint az alienek fészke. Amúgy ezeknek a hatalmas gombatelepeknek a középpontjában mindig egy halott fertőzött áll, csak a javuk már annyira beleivódott, hogy nem vehető ki.

Azt, hogy honnan tudják, hogy spóra van a levegőben, azt sajnos még sosem magyarázták meg. Mondhatnám, hogy látni, de az szvsz. baromság, hiszen egy-két spóra akár messzebb is eljuthat, és mire meglátod a gócpontot, már rég belélegezhetted az elkallódottakat. Én inkább arra tippelek, hogy mivel a spórák gócpontja mindig egy halott fertőzött, és körülötte általában már alaposan elszaporodott a gomba, erőteljes szagot áraszthat, amit az ember előbb megérez a zárt térben, minthogy belélegezné az első spórákat. De ez csak a személyes tippem.

 

Szerintem azért az emberiség megmentése nem felesleges.

  Spoiler elrejtése

Igen, van WLF, meg szerafiták, meg hunterek, meg még jó pár elbatyott frakció, de ott van minden ártatlan újszülött, akinek aztán nem egy "a sarkon is a halál les rád" világban kéne felnőnie. Ott van Sam és Hanry, akik jó emberek voltak és egy harapás miatt haltak meg. Ott van Ish frakciója, akik a fertőzöttek miatt vesztették el a szeretteiket, köztük gyermekeket. Ott van Jackson lakossága. A két tini, akik azért haltak meg, mert jót akartak tenni máshol. Ők is megérdemelték a halált? Ők is megérdemelték, hogy nem kaptak ellenszert? (Mert ők már Joel "mentőakciója" után lettek fertőzöttek, vérük Joel kezéhez tapad.) A jó szándék jutalma az öngyilkosság és a clickerré válás? A jó emberek is haljanak meg, mert van pár rossz ember? Akkor minek jónak lenni?

Haljon meg Dina? A gyermeke nőjön fel egy olyan világban, ahol lehet, hogy a két éves kort sem éri meg egy fertőzött harapása miatt? Vagy születése után tépjék szét a clickerek a csecsemőt? Ő sem érdemel megmentést? Azért ezt gondoljuk kicsit végig. ;)

Ráadásul sok frakció azért vált ilyenné, mert ez a világ rákényszeríti őket. Az emberiség fogy, az eszközök, a lehetőségek fogynak, mert a fertőzöttek száma nőttön-nő, és most már az is kiderült, hogy hordákban vándorolnak. Ha lenne ellenszer, legalább a fertőzöttek számának növekedését drasztikusan vissza lehetne szorítani, újra el lehetne kezdeni felépíteni a társadalmat, és akkor a legtöbb ellenséges frakciói is megszűnne idővel, mert a társadalmi fékek visszakerülnének a helyükre.

Tudom, hogy könnyű elfelejteni a jót, démonizálni a Firefly-t és hősnek kikiáltani Joelt, de azért a dolog korántsem ennyire fekete és fehér. Pont ez a szép a The Last of Us-szériában. 

 

 

Baromira nem értek veled egyet a spoiler mögöttiekkel. Lesz itt még vita.:D Maradjunk annyiban ha végzek a 2. résszel ,leírom a véleményem. Nem tudom hova fut ki az egész, mi mindennek az oka.Bár a véleményem 80 %-a sziklaszilárd bármely posztapokaliptikus világról annak erkölcseiről. Párszor már leírtam. Az érdekes az hogy most te érvelsz amellett amit régebben hangoztattam egy ilyen világról, én meg olyan lettem mint anno te. No nem baj az ember változik és változtathat a véleményén. Az biztos hogy sokat fogunk erről még beszélni, mert én se úgy írtam le a véleményem hogy minden fekete és fehér hanem Joel szempontjából. Nyilván ha magasabb rendü érdeket vizsgálunk akkor más a tészta, de most is azt állítom hogy Joelnek teljes mértékben igaza volt az első rész végén, de hangsúlyozom Joel szempontjából. Kicsit éljük bele magunkat az ő helyzetébe, és mondd azt hogy te nem azt csináltad volna mint ő. Úgy hogy ismerem a véleményed a Detroit: Became Human-al kapcsolatban ahol viszont szinte ugyanazt a döntést kellett hozni mint Joelnek az első rész végén lés te meghoztad, Csak írtam valamit.:D De tényleg ha végigjátszom akkor beszéljük meg.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Joel szempontjából én is abszolút egyetértek vele, sőt, én is azt tettem volna, amit ő. Csak vele ellentétben engem kicsinálna a bűntudat.

Spoiler

Én például, amikor szembesültem volna azzal, hogy két tini, akik elmentek, hogy jót tegyenek valahol, meghaltak azért, mert én négy évvel azelőtt önző mód nem akartam elveszteni egy gyereket, azt hiszem, össze is zuhantam volna lelkileg. Joelt ez nem érdekelte. Igazából ezzel sincs baj, amiken ő átment, nem is csoda. Ugye Tess halálán is gyorsan túltette magát, Hanry és Sam halála sem viselte meg. Őt ilyenné tette a világ, a holtakkal nem foglalkozott, se azzal, hogy mi vezetett a halálukhoz. (A múlt elmúlt.)

Szóval mint mindig, annak ellenére hogy megértek, sőt egyet is értek egy döntéssel, azt nagyobb távlatban is megvizsgálom, és vannak aspektusok, amik így nem tetszenek vagy éppen tetszenek. Én a WLF és a szerafitáknak is látom a jó oldalukat, annak ellenére, hogy az utóbbit a TLoU-széria legveszedelmesebb és legförtelmesebb bandájának tartom - mint általában minden vallási szektát.

 

Amúgy írtam a The Last of Us két részéről egy cikket, csak ide még nem linkeltem. Meg ne is olvasd el, amíg nem játszottad ki a Part 2-t.

 

1 órával korábban, Frenkie írta:

Úgy hogy ismerem a véleményed a Detroit: Became Human-al kapcsolatban ahol viszont szinte ugyanazt a döntést kellett hozni mint Joelnek az első rész végén lés te meghoztad, Csak írtam valamit.:D De tényleg ha végigjátszom akkor beszéljük meg.

Csak, hogy egyre gondolunk-e: Alice bármi áron történő megvédésére gondolsz? Mert igen, az tényleg ugyanaz, amit Joel is elkövetett, és ez valóban igazolja, hogy én is megtenném (legalábbis egy videojáték keretei között, mert a valóság az kicsit más tészta) azt, amit Joel.

Spoiler

Az más kérdés, hogy nekem a Detroitban nem sikerült az, ami Joelnek, nem tudtam megmenteni Aliece-t. :( 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2020. 07. 16. - 22:16, Dzséjt írta:

Csak, hogy egyre gondolunk-e: Alice bármi áron történő megvédésére gondolsz? Mert igen, az tényleg ugyanaz, amit Joel is elkövetett, és ez valóban igazolja, hogy én is megtenném (legalábbis egy videojáték keretei között, mert a valóság az kicsit más tészta) azt, amit Joel.

Pontosan erre gondoltam. És nagyon örülök hogy nem alkalmazol kettős mércét. Mert ha Alice-ért megteszünk olyan dolgokat ami nem igazán helyénvaló, akkor Ellie-ért is meg kell.

Szerkesztve: - Frenkie
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 2 héttel később...

No, végigvittem a Last of Us 2-öt és azt kell mondjam, hogy ez egy bitang jó játék lett. Nagy a kontraszt úgy, hogy közben mellette viszem a Ghost of Tsushima-t is. Utóbbi egy nagyon szép, decensen összerakott játék, csak tele van azokkal a gyerekbetegségekkel amikkel az összes nyilt világú gém. Rengeteg idő megy azzal, hogy A pontból B-be kell menni. A sztori ugyan jó, de sok a hasonló küldetés. A Last of Us 2-ben viszont nincsenek üresjáratok. Egy érzelmi hullámvasút az egész az első pillanatoktól az utolsóig. Rég játszottam ennyire tömény játékkal, ahol ráadásul az akció ennyire élvezetes lett volna. Itt aztán minden egyes robbanásnak és lövésnek súlya van.

A narratíva kapcsán igazából csak két negatív megjegyzésem lenne:

 

 


Egyrészt a játék elvárja, hogy elhigyjük: ha Ellie-t megműtötték (és megölték) volna akkor 100 százalék hogy lett volna ellenszer. Ez pláne úgy vicces, hogy itt a való világban közben pusztít egy erős náthára emlékeztető vírus amire az emberiség több mint fele immunis, van sok száz kutatóvállalat aki dolgozik az ellenszeren és még igy se tudni melyik kutatási irányból lesz valami. És ugye egy ellenszernél önmagában nem elég , hogy immunissá tesz: az is cél hogy közben más bajt ne okozzon. Ez apróságnak tünik de ugye Joel megítélésében kulcskérdés hogy mennyire hiszünk a Fireflies-ban. Mert ha felmerül a gyanú hogy Ellie-t megölik és abból még az is lehet hogy nem lesz ellenszer, akkor nem is kérdés, hogy Joel jól cselekedett-e. És érzem hogy a sztori azt szeretné ha ez a dilemma fel se merülne és egyszerüen elfogadnánk hogy a poszt-apokaliptikus világban egy orvos egy lány feláldozásán keresztül csodát tud tenni, de nekem ez kicsit nehezen veszi be a gyomrom.

A másik: a dramaturgia úgy van felépítve, hogy először Abby ellenségnek indul aztán megszeretjük és nem akarjuk hogy meghaljon. Legalábbis erősen ezt sugallja az ahogy a történetet vezetik. De nekem úgy isten igazából sose sikerült megkedvelnem Abby-t és a haverjait. Ha most az átlag videojátékok szemszögéből nézem akkor teljesen korrekten felépített karakter, ha viszont mondjuk Joel-hoz vagy Ellie-hez hasonlítom akkor túlságosan egysíkúnak tűnik. Bár próbálják árnyalni itt-ott, de onnantól hogy vele játszunk túlságosan is angyalira van irva. Ettől mondjuk még nem untam a vele játszodó részeket, sőt a játék néhány nagy csúcspontja pont az Abby-s részeknél van: a harc azzal a főmutánssal vagy a falu ostroma mind lenyűgözőek voltak. A világépítés viszi a hátán végig a sztorit. Ettől függetlenül nem bántam volna ha Abby a végén megpurcan de így is működött.
 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 3 héttel később...

The Last of Us part 2

 

Bár furcsának tünhet, de még mindig nem végeztem vele. Irdatlan hosszú a játék, és vagy 2 hete nem is játszottam vele. Aminek elképesztően örülök. Érzem azt hogy a pénzemért kaptam valamit. Hát nem egy COD: Modern Warfare 3 amit egy délután ki lehet tolni.

Már megfogalmazódott bennem hogy miért is tetszik ennyire ez a játék. Mert olyan mint a Last Jedi. Várok valamit hosszú évek játéktapasztalata alapján és lórúgásszerűen teljesen más történik, ami annyira jó hogy megemelem a kalapom a Naughty Dog elött. Elképesztően látszik a játékon az irdatlan sok munka, a profizmus, a világ szeretete. Nem csak idedobtak egy "najóleszteknekteezis" folytatást, hanem minden másodperce meg van tervezve a játéknak.

Döbbenetesen jó a történet. Maga a játékmenet is fantasztikus, a harcok ,a feladványok stb. Nem azért irtom ki a sokadik Szerafitát, Wlf-katonát, Clickert, mert olyan jó(mint a többi játékban), hanem az a fontos mi lesz a karakterekkel. Zseniális.

Nem tudom a végét, azt hittem ma befejezem, de van még. Itt tartok:

 

Spoiler

Abby 3. napján. Most megyünk Levy után Yaraval a Szerafiták szigetére. Most szálltunk partra. És most löktük bele Tommyt a vízbe. Na most lett igazán izgalmas, hisz Tommy megölte Dannyt, legutóbb meg a nagy fordulat elött Abby épp Tommy fejéhez fog fegyvert a színházban.

 

 

A fordulatnál, amit nem tudok hogy a legnagyobb-e hisz még nem végeztem a játékkal azért volt egy kis negatív érzésem, de most már teljesen elmúlt.

 

Spoiler

Nevezetesen, mikor Abby lelövi Jesse-t a színházban, majd rászegezi a pisztolyt Ellie-re, Dina meg terhesen egy másik helységben. Az érzés az hogy úristen mi lesz most, erre elsötétül a képernyő és ki van írva hogy Seattle első nap és azt az Abby-t kell irányítanunk akit ki akarunk nyírni a játék eleje óta. Úgy felzaklatott ez a fordulat hogy azt hittem a falnak vágom a kontrollert és törlöm a játékot. Még Dzséjtnek is megírtam. De aztán fél óra múlva mikor leszállt a vörös köd az agyamról, rájöttem micsoda zseniális húzás ez.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2020. 07. 26. - 15:27, Bomarr írta:

Egyrészt a játék elvárja, hogy elhigyjük: ha Ellie-t megműtötték (és megölték) volna akkor 100 százalék hogy lett volna ellenszer. Ez pláne úgy vicces, hogy itt a való világban közben pusztít egy erős náthára emlékeztető vírus amire az emberiség több mint fele immunis, van sok száz kutatóvállalat aki dolgozik az ellenszeren és még igy se tudni melyik kutatási irányból lesz valami. És ugye egy ellenszernél önmagában nem elég , hogy immunissá tesz: az is cél hogy közben más bajt ne okozzon. Ez apróságnak tünik de ugye Joel megítélésében kulcskérdés hogy mennyire hiszünk a Fireflies-ban. Mert ha felmerül a gyanú hogy Ellie-t megölik és abból még az is lehet hogy nem lesz ellenszer, akkor nem is kérdés, hogy Joel jól cselekedett-e. És érzem hogy a sztori azt szeretné ha ez a dilemma fel se merülne és egyszerüen elfogadnánk hogy a poszt-apokaliptikus világban egy orvos egy lány feláldozásán keresztül csodát tud tenni, de nekem ez kicsit nehezen veszi be a gyomrom.

Erre már régóta akartam reagálni, de jól elfelejtettem. Most, Frenkie posztja után ugrott be.

Nem teszi teljesen "valóságossá" a dolgot, bár szerintem, ha elhisszük, hogy egy alapvetően rovarokra veszélyes gomba minden átmenet nélkül átváltozik olyan gombává, ami képes 1-2 nap alatt zombit csinálni egy emberből, aztán azt évtizedekig életben tartani és folyamatosan mutálni, akkor a "csodagyerekből előállítható csodagyógyszer" sem hihetetlen. De, azért a Naughty Dog az első részben ezt nem is kicsit árnyalta.

Még a coloradói egyetemen, az első Fireflies kórházban mindenféle dokut és hangfelvételt össze lehet szedni. Ezekből kiderült, hogy 2013 és 2033 között (vagyis a CBI járvány kitörése és a TLoU eseményei között), nagyjából 5 évvel a Fireflies megalakulása után (ezt pontosan nem tudni, mikor történt, de 2013/2014-re datálható a feljegyzések alapján, többen is említik, hogy nem sokkal "a fertőzés kitörése után csatlakoztak a Firerflieshoz") már elkezdték a kutatást az ellenszer után, vagyis 15-20 éve dolgoznak ezen, sőt már kisebb sikerrel egy passzív vakcinát is sikerült kifejleszteniük. Salt Lake City-ben, a St. Mary's kórházban begyűjthető anyagokból az is kiderült, hogy nem Ellie az első immunis ember, csak eleddig neki a legerősebb az immunitása. A többieket vagy megölte végül a CBI, vagy lassabban változtak át, vagy megőrültek. Ellie az első (ismert) ember, akin semmilyen tünet nem jelentkezett, nem változott át későbbi harapás hatására sem és a spórákat is simán belélegezheti fulladás vagy fertőzés nélkül. Jerry "anomáliának" nevezte a lányt. De ugyanezekből a jegyzetekből az is kiderül, hogy Jerry sem hitte, hogy mágikus úton a műtét után lesz vakcina. Ellie "csak" elengedhetetlen része volt az ellenszer kutatásában, mert az ő agyában ment végbe ilyen mértékű mutáció. Ezért akarták megölni, hogy tanulmányozhassák az agyában végbement mutációt, és az így kapott eredményeket összevetve a 15-20 éve folytatott kutatásokkal, teszem azt a passzív vakcinát is használva talán meg tudták volna alkotni idővel az igazi, jól működő ellenszert. Azt egyik feljegyzés sem írta, szóval magától Jerry-től, a kutatást végző orvostól a TLoU-ban sosem hallhattunk, hogy Ellie-ből másnapra, egy hónap vagy egy év múlva ellenszert tud kreálni, csak fontos mérföldkőnek nevezte.

És abban azért egyetérthetünk, hogy ha valaki 100%-os ellenállást mutat egy ilyen globális, az emberiséget a kihalás szélére sodró fertőzéssel szemben, és nincs másik ember, akiről tudnánk, hogy ugyanezzel a védelemmel bír, akkor az elég fontos alanya az ellenszer kutatásában. Etikailag megkérdőjelezhető, hogy ezért a beleegyezése nélkül meg akarják ölni, de a fontossága nem vitatható.

 

Azt meg csak mellékesen teszem hozzá, hogy szerintem abban a világban, amiben Ellie-ék élnek, az, hogy a vakcinának milyen mellékhatásai lehetnek még, kevésbé fontos. A civilizáció összeomlott, az emberiség a kihalás szélén áll. Úgy érzem, ilyen helyzetben még akkor is elfogadnák a vakcinát, ha az a beoltott emberek 50%-át legyilkolja, de a másik 50%-nál semmit nem okoz. Tehát a mai, koronavírusos, de működő civilizációval és túlnépesedéssel küzdő világot összevetni a The Last of Us apokaliptikus világával, szerintem kicsit unfair. Ott azért mások a tűréshatárok, a gondolkodásmód, a feltételek és a lehetőségek. De eleve, a koronavírus csak bosszantó nátha a CBI-hoz képest.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2020. 08. 21. - 12:17, Dzséjt írta:

Etikailag megkérdőjelezhető, hogy ezért a beleegyezése nélkül meg akarják ölni, de a fontossága nem vitatható.

A Detroit: Became Human kapcsán írtad nekem hogy milyen jó hogy leírtam azt a bizonyos mondatot. Most én írom neked. Nagyon, de nagyon jó hogy ezt a mondatot leírtad. Van még remény. Mert ez a mondat a kulcs. Ezért  nem tudok Abbyval azonosulni. De még nincs vége a játéknak. Rettenetesen be vagyok tojva hogy mi lesz a vége. Mert ha az eddigi történéseket nézzük akkor a Naughty Dog szerintem el fog menni a végsőkig, sőt annál is tovább.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

  • 2 héttel később...
2020. 06. 09. - 15:39, Dzséjt írta:

 

Mass Effect Trilogy Remastered - június 19-én, az EA Play Live-on jelentik be és az őszi szezonban jelenik meg, mert az EA-nak akkorra nincs semmilyen új, nagy címe (a szokásos EA Sports cuccokon kívül).

 

 

Ezek közül nagyjából baromira, de istentelenül, irgalmatlanul, rohadtul várós már most a Horizon: Zero Dawn 2 és a Mass Effect Trilogy Remastered. :D 

 

Dzséjt, ezzel kapcsolatban van valami bíztató infód, hogy idén megjelenik PS4-re is a Mass Effect Trilogy?:clap2: Sajna nekem kimaradtak ezen játékok, így évek óta várom, hogy végre PS-en bepótoljam őket... :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

32 perccel korábban, JakeSully írta:

 

Dzséjt, ezzel kapcsolatban van valami bíztató infód, hogy idén megjelenik PS4-re is a Mass Effect Trilogy?:clap2: Sajna nekem kimaradtak ezen játékok, így évek óta várom, hogy végre PS-en bepótoljam őket... :)

Egyre több megbízható forrás mondja azt, hogy az EA október elején bejelenti, és legkorábban október végén, legkésőbb 2020 végéig megjelenik.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Végeztem a The Last of Us Part II-vel. Hasonlóan Dzséjthez tervezek majd egy hosszabb véleményt is írni, de most annyira kavarognak bennem az érzelmek hogy nem megy.

Ami biztos és ki merem most jelenteni. Ez a játék és most nagybetűvel le is írom, MINDEN IDŐK LEGJOBB videójátéka számomra. 28 éves játékos pályafutásom alatt nem tudok egyetlen egy olyan játékot sem felemlegetni ami csak megközelítette ennek a játéknak a történetét, érzelmi hullámvasútját, iszonyú jó hartcrendszerét, MI-jét. Egy játék közelíti meg, hát persze hogy az első része.

Egy olyan játéknak lett vége amelyben nem maga a  játék élmémnye a fantasztikus ,hanem a karakterek. Nem azértt akarsz továbbjutni egy pályán zombikat, vagy embernek sem nevezhető állatokat ölni, hanem azért mert nagyon de nagyon kiváncsi vagy mi lesz Ellie-vel vagy Abbyvel.

Borzasztóan jó történet a bosszúról, az amiatt bekövetkező veszteségekről, a megbocsátásról, az elengedésről, a szerelemről.

Karakterfejlődés tekintetében is etalon a játék. A játék felénél falhoz akartam vágni a kontrollert. Most a végén nem mondom hogy megbocsátottam Abby-nek, de már nem gyűlölöm. Egy dolgot nem tett meg, ezt hiányolom is de nem probléma.

 

Ezután jön a Fallen Order, de félek hogy meg sem fogja ezt a szintet közelíteni. 

Ha csak ezt az egy játékot játszhattam volna végig ps4-en, már akkor is megérte volna a készülék. A ps4 elött végigjátszott összes játék meg sem közelíti ezt.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

15 perccel korábban, Frenkie írta:

Ezután jön a Fallen Order, de félek hogy meg sem fogja ezt a szintet közelíteni. 

Szerintem a The Last of Us Part 2-t még nagyon sokáig nem fogja megközelíteni semmilyen játék (talán egy The Last of Us Part 3), de azért a Star Wars Jedi: Fallen Order is jó játék. Igazából más jellegű játék. Egy ízig-vérig Star Wars történet, ami ráadásul sokkal-sokkal jobban összeköti az érákat, mint a 11 mozifilm együtt véve. :) 

 

Amúgy én meg pont a héten fejeztem be a Part 2 második végigjátszását, és azt kell mondjam, így még jobban tetszett. Második nekifutásra az apróbb részletekre is jobban odafigyelt az ember, és ugye már nem érték meglepetések, az érzelmi hullámvasút már nem volt olyan intenzív.

Szerkesztve: - Dzséjt
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.