Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:
3 órával ezelőtt, Yoda József írta:

A sport is ugyanúgy a turizmus része, az is élteti a turizmust. Sokan vannak akik csak azért utaznak el egy-egy nagyvárosba, hogy lássák a kedvenc csapatuk, de ha már ott vannak, nyilván szétnéznek jobban is.

Persze, ez is a turizmus része. A turizmus pedig egy világjárvány idején elszenved néhány csapást, ez van. Reméljük addig lecseng a dolog, de nem vennék rá mérget. Azt viszont nem szeretném, ha most az egész világ csak ennek a megoldására koncentrálna még hónapokig, miközben nagyrészt már visszarendeződött minden. Ahogyan túlzás mindent leállítani és bezárni a vírus miatt, ugyanúgy túlzás akkor is legmagasabb prioritással kezelni ezt a témát, ha már "csak" bizonyos gazdasági szegmensek érintettek. Ennél már lehetnek fontosabb dolgok is.

1 órával ezelőtt, caseyjones írta:

Na ja, csakhogy én kifizettem a vírus kitörése előtt több mint negyedmillió Ft-ot egy 2021. februárjában történő egyhónapos amerikai útra San Joséba, hogy láthassam a San José Sharksot. De ha zártkapusak lesznek a meccsek még jövő februárban is, akkor jól megszívtam, és ebben az esetben nem tudok megértő lenni az általad felvázolt dologgal kapcsolatban, hogy csak a tv-ben meg a neten nézhetem a mérkőzéseket, ugyanis majdnem 300.000 Ft-om van rajta.

Hát igen, ez sajnos egy kellemetlen személyes érintettség, peches szitu. :(Én lennék a legboldogabb, ha ez az egész vírushelyzet megoldódna, egyébként jövő februárig erre jó esély is kínálkozik. De van egy olyan érzésem, hogy ha így is lesz, az nem a vakcinának lesz köszönhető. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy ha teljesen visszaállna a világ a vírus előtti működésre, akkor nem kötnénk be újra többel. Mindenestre lépésről lépésre haladunk efelé, ki fog derülni.

Itthon pl. friss hír, hogy amit pedzettem is, az bekövetkezett. Most már a focimeccsekre be fogják engedni a nézőket, csak bizonyos korlátozások mentén.

38 perccel korábban, Frenkie írta:

Tehát ahelyett hogy kórházakat építenének (lélegeztőgéppekkel és kiképzett személyzettel) és a veszélyeztetteket odavinnék a jövőben(akkor nem omolna össze a sima egészségügy), inkább leállítják a gazdaságot meg karantén csinálnak, bezárnak mindent.

...

Ha valaki meghal akkor meghal. Ennyi.

Látom teljesen feleslegesen írtam le külön kiemelve, hogy mire NEM gondolok és mit NEM mondok, mert csak sikerült félreérteni az egészet és félrebeszélni... Amiket itt leírtál hosszú sorokon keresztül, annak semmi köze ahhoz, amit írtam, szóval kár volt ezt így nekem címezve bedobni, mint "kritikát", mert szalmabábozás az egész.

40 perccel korábban, Frenkie írta:

A szórakozásról meg annyit ha szerinted nem fontos akkor ne gyártsanak filmeket se, mert minek az, nem kell mozi sem, se koncert. Lehet téged nem érint, de mást igen.

Ilyet se mondtam. Nem azt mondtam, hogy nem fontos, hanem hogy vannak ennél sokkal fontosabb dolgok. Ezek is fontosak, jó is felemlegetni őket, hidd el, én se örülök neki, hogy most ezek vagy nincsenek vagy jóval korlátozottabb körülmények között vannak csak. Az más kérdés, hogy az a hisztéria, ami némelyeknél megy, az számomra gusztustalan. Lesülne az arcomról a bőr, ha folyton azon nyöszörögnék, hogy mikor mehetek majd bulizni meg vedelni a haverokkal, mikor mehetek már újra fesztiválozni meg meccset nézni, miközben egy világjárványon alig vagyunk túl, ha túl vagyunk egyáltalán. Főképp olyanokat leírni, hogy hát haljon meg, akinek meg kell, agy járt, én ugyan nem fogok nélkülözni? Mit??? Mit kell nélkülözni? A szüleink vagy nagyszüleink még háborúkat meg forradalmakat éltek meg, szerencsére nekünk nem kell ilyenekkel szembesülnünk, de már úgy tele van a hátsónk mindennel, hogy inkább haljanak vagy betegedjnek meg emberek, de egy rohadt mozi vagy stadion akkor se legyen zárva. Szánalmas...

46 perccel korábban, Frenkie írta:

Azért nézz utána hányan dolgoznak a szórakoztatóiparban háttéremberként. Vagy hogy egy Sziget ,Volt fesztivál mennyit hoz. Nem arról van szó, hogy a Mettalica tagjai éhen fognak halni mert nincs koncert hanem a rengeteg pluszbevétel ami ezzel jár tünik el, és átlagbélák vesztik el az állásaikat.

Na, hirtelen elkezdtek érdekelni az "átlagbélák"? Tudom, hányan dolgoznak a szórakoztatóiparban vagy turizmusban, írtam is erről. De az egészségügyben hányan dolgoznak? Természetesen, ha megoldható minden fájdalommentesen, akkor nem kell korlátozni semmit, menjen minden úgy, mint régen. Csak ez valószínűleg nem működik. Vhol áldozatokat kell hozni, és én nagyon nem a "hulljon a férgese" vagy "dolgoztassuk rommá az eü-söket" stb. irányba mennék, hanem ha már muszáj szívni, akkor szívjunk a jóval kevésbé fontos témák kapcsán.

50 perccel korábban, Frenkie írta:

Az elején még én is úgy láttam hogy van értelme ennek de így két hónap múlva már inkább hisztinek látom.

Persze, hogy hisztinek látod, mert megtörtént egy csomó óvintézkedés, így nem lett akkora baj. Levonod a konzekvenciát, hogy felesleges volt az egész majré, mert biztosan akkor se lett volna semmi, ha lazábban veszik. De erre tudtommal nincs bizonyíték.

52 perccel korábban, Frenkie írta:

Ha nézed a híreket az összes ország nyit és nyit. A fentiek miatt. Mert kimondantlanul ez van mögötte.

Én se arról beszéltem, hogy ne legyen nyitás és fokozatos visszarendeződés. De szerencsére kulturált helyeken nem azon megy a lovaglás, hogy most akkor mikor lesznek majd újra nézőkkel teli meccsek meg fesztiválok, mert helyén kezelik a dolgokat. Szóval nem, nagyon nem az van a a háttérben, amit mondasz, totálisan másról van szó. A gazdaság és társadalmi élet újraindítása, fokozatos felrázása nem arról szól, hogy akkor pár hónap alatt MINDEN téren és MINDENÁRON vissza kell menni arra a működésre, ami anno volt.

54 perccel korábban, Frenkie írta:

Ami nekem fontos az a karácsony. Ha nem lesznek karácsonyi vásárok emiatt a baromság miatt, na akkor fogom elővenni a shotit és írtani a népet.

Így is van, karácsonyi vásár legyen, a többi nem számít. :D

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
1 hour ago , pb69 said:

A szüleink vagy nagyszüleink még háborúkat meg forradalmakat éltek meg, szerencsére nekünk nem kell ilyenekkel szembesülnünk, de már úgy tele van a hátsónk mindennel, hogy inkább haljanak vagy betegedjnek meg emberek, de egy rohadt mozi vagy stadion akkor se legyen zárva. 

 

De szerencsére kulturált helyeken nem azon megy a lovaglás, hogy most akkor mikor lesznek majd újra nézőkkel teli meccsek meg fesztiválok, mert helyén kezelik a dolgokat.

 

Hidd el, engem se aggasztanának annyira a nézők nélküli sportesemények, ha nem költöttem volna majd' 300 ezret repjegyre egy (vagy több) sportesemény megtekintése miatt. Sőt, elvagyok én otthon a tévé előtt a kanapén a kedvenc csapatomat/csapataimat nézegetve - de nem abban a tudatban, hogy költöttem nem kis összeget arra, hogy láthassam őket élőben, amire elég jó esély is volt, aztán kiderül, hogy lehet, hogy mégse láthatom őket.  

 

Egyébként az a nevetséges, vagy bosszantó, vagy kínomban már nem tudom, mivel illessem, hogy szerintem a világháború óta nem történt ilyen, hogy ennyire leállt a sportélet, magyarán bármelyik évben meg tudtam volna ugyanezt csinálni, tehát hogy egy évvel előre foglalok repjegyet, hogy láthassak egy NHL-meccset, és semmi gond nem lett volna  - persze, hogy pont akkor történik mindez, amikor végre sikerül eljutnom oda anyagilag, hogy mindezt meg is tegyem. :45: Ráadásul szinte biztos, hogy többször ilyen lehetőségem nem adódik az életben, szóval ez egy igazi once-in-a-lifetime szitu... :(

Szerkesztve: - caseyjones
Hozzászólás ideje:
4 perccel korábban, caseyjones írta:

Hidd el, engem se aggasztanának annyira a nézők nélküli sportesemények, ha nem költöttem volna majd' 300 ezret repjegyre egy (vagy több) sportesemény megtekintése miatt. Sőt, elvagyok én otthon a tévé előtt a kanapén a kedvenc csapatomat/csapataimat nézegetve - de nem abban a tudatban, hogy költöttem nem kis összeget arra, hogy láthassam őket élőben, amire elég jó esély is volt, aztán kiderül, hogy lehet, hogy mégse láthatom őket.

Persze, ezt a részét tökéletesen megértem, az hatalmas nagy pech. Ritkán van ilyen, hogy elmaradnak meccsek, de amikor van, akkor sokan járnak így. Ez független attól, hogy egy járvány vagy mi az oka. Pl. nem tudom mi van akkor, ha büntetésből lesz zártkapus egy meccs. Ezek kiemelten szerencsétlen helyzetek, mert aki épp arra hegyezte magát évek óta, hogy azt a meccset lássa és most nem jön össze, az egy pótolhatatlan személyes veszteség.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
24 minutes ago, Ody Mandrell said:

A különböző szabadidős tevékenységek az ember lelkivilágára is jó hatással vannak. Azt mondani, hogy erre nincs szükség, szerintem hatalmas tévedés. 

Így van! Én mindig azt mondom, egyszer élünk, ki kell használni minden, szórakozásra adódó lehetőséget - ki tudja, hány alkalom lesz rá az életünkben. Legyen ez sportmérkőzés, koncert, barátokkal való időtöltés, rajongói találkozók, kutyasétáltatás vagy akármi. 

Szerkesztve: - caseyjones
Hozzászólás ideje:
2020. 05. 17. - 16:46, Wilde írta:

Azt, hogy rommá verte nem igazán értem pontosan itt mit is jelenet. 2013 és 2016 között négy évig voltak csapattársak, ez alatt az időszak alatt Hamilton több futamot nyert, többször állt dobogón, több pole pozíciót és több pontot szerzett, mint Rosberg... a négy bajnokságból háromszor a csapattársa előtt végzett, abban az egy évben, mikor Rosberg megelőzte, Hamilton akkor is több futamot nyert nála, szóval ha Vettel így verné őt rommá azt bármikor elfogadná szerintem.

Eltettem ezt a hozzászólást szűkösebb napokra, mert akartam rá reflektálni. Szóval egyetértek, valóban volt 1-1 év amikor Button és/vagy Rosberg meg tudta előzni Hamiltont az összetettben, de ezt leszámítva Hamilton dominálta a házonbelüli versenyt. Nem véletlen, hogy 14-15-16 között 2x nyert VB-t, Rosberg meg csak 1x. Egyébként pont most nézem vissza a 2012-2013-as szezonokat, 2013-ban már csapattársak voltak, és Hamilton már az első évben is masszívan Rosberg előtt volt. Persze, voltak pályák, melyek jobban feküdtek Rosbergnek, de összességében Hamilton versenyzői kvalitásai már 2013-ban is megmutatkoztak Rosberg viszonylatában.

 

2020. 05. 17. - 16:46, Wilde írta:

Egyébként Vettelt úgy gondolom sokan alulértékelik, az a narratíva vele kapcsolatban, hogy csak Adrian Newey meg a Red Bull miatt nyert (amit anno Alonso kezdett el sulykolni és az tény, hogy a spanyol erőn felül teljesített egy jóval kevésbé versenyképes Ferrarival, de ez nem von le semmit Vettel érdemeiből), miközben azt elfelejtik, hogy Vettel éppen csak 21 évesen már nyerni tudott a Toro Rosso-val is esőben (amikor kifejezetten kijönnek a versenyzői skillek). A kb. 8-10 évvel ezelőtti Vettel nagyon hiányzik a Forma 1-ből, nem csak az egykörös tempón volt nagyon jó, de forgalomban is nagyon agresszíven tudott menni (a 2011-es monzai előzése Alonso ellen az egyik legkeményebb volt, amit az F1-ben láttam) és még tavaly a német nagydíjon is megmutatta, hogy valahol ott van még benne ez a tűz. Ugyanakkor az tény, hogy 2018-ban (amikor hosszú évek óta a legnagyobb esélye volt a végső győzelemre) Hockenheimben eltörött benne valami, azóta nincs teljesen rendben ez a tavalyi évben is látszott, de egy 100%-os Vettel simán legyőzte volna a tavalyi Leclercet... de a fiatal Vettel agresszivitásban, keménységben még Verstappennel is felvenné a versenyt. Szerintem most jót tenne neki, ha 1-2 évet kiülne (annyira nem öreg még, egy éves kihagyás simán beleférne a pályafutásába), a közben eltelt idő alatt pedig sok változás történhet még az F1-ben, csapatszinten is... nem csak a koronavírus, de az új szabályok miatt is lehetnek átrendeződések még a jövőben és Vettelben a tehetség még mindig ott van - ezt bizonyított a tavaly is - csak össze kell szednie magát.

Egyetértek. Vettel egyértelműen hozzátette a magáét a RB 2010-2013-as csúcsidőszakában, elég megnézni, hogy Webber hogyan szerepelt ugyanezen idő alatt. Amivel viszont érdekes eljátszani: ha Alonso vezette volna azt a Red Bullt, szerintem jobban verte volna a mezőnyt, mint Vettel. Elképesztő volt, ahogy Fernando egy jelentősen gyengébb autóval mindig oda tudta magát egerészni a dobogó közelébe. Ilyen szempontból nem csodálom Alonso frusztráltságát, ugye kijelentette, hogy Newey ellen versenyez, nem pedig Vettel ellen. Ami amúgy elég komoly tiszteletlenség, de egyértelműen arra utalt Alonso, hogy a kocsija nem elég jó a VB címhez és ez így is volt. Versenyzői kvalitásaiban szerintem Vettel már ekkor is elmaradt Alonsotól pedig 2015-ben ugye ő váltotta a spanyolt. Más területen persze jó volt a megújulás, hiszen Alonso és a Ferrari kapcsolata egyértelműen elfáradt.

 

Szerintem az első vészjósló jel 2017 Baku volt, ahol Vettel jól láthatóan elvesztette a kontrolt és talán kicsit magából is kiábrándult azután, hogy ráhúzta a kormányt Hamiltonra. Onnantól fokozatos és folyamatos szétesés jellemzi fejben és ha vannak is jó hétvégei, sokszor olyan mentális állapotról tesz tanúbizonyságot, amivel nem lehet VB-t nyerni, mert nem elég kiegyensúlyozott.

2020. 05. 17. - 16:46, Wilde írta:

Egyébként nemrég került fel az F1 youtube csatornájára a 2012-es szezon (szerintem ez volt az egyik legjobb idény ever) Európa nagydíja - Schumacher utolsó dobogója, de nem csak emiatt volt emlékeztes, érdemes végignézni, nagyon látványos verseny volt (itt még úgy nézett ki, hogy Grosjeanból nagy versenyző lehet, aztán most meg ott tartunk, hogy a mezőny bohóca kb.).

 

Grosjean már 2012-ben is részben a mezőny bohóca volt (1 futamról el is tiltották), állandóan baleseteket okozott, szóval ez nem újdonság. De emellett durván látszott a nyers gyorsasága is, ez 2012-ben és 2013-ban is tisztán játszik és néha néha még mostanság is megvillantja, de nála is a mentális erő és kiegyensúlyozottság hiánya a legnagyobb probléma.

Hozzászólás ideje:
9 órával ezelőtt, Donát írta:

Szóval egyetértek, valóban volt 1-1 év amikor Button és/vagy Rosberg meg tudta előzni Hamiltont az összetettben, de ezt leszámítva Hamilton dominálta a házonbelüli versenyt.

Ezeket leszámítva persze, legalábbis ellenük. :D Csak ugye a kérdés nem az, hogy Ham jobb pilóta-e, mint Button vagy Rosberg, mert ezt szerintem kb. mindenki elismeri. A kérdés az, hogy Ham a legjobb-e a mezőnyben, ahogyan azt sokan gondolják, vagy hol tarthat. Ebben a tekintetben beszédes az, hogy nála egyértelműen szerényebb képességű társak ellen is ki tudott kapni, akár VB címért harcolva is.

Emlékezzünk micsoda csinnadratta volt, hogy Ricciardo megverte Vettelt, mondván "most kiderült, hogy semmit nem ér a német, csak az autónak köszönheti a címeit", miközben szerintem az ausztrál bőven van olyan jó, mint Rosberg vagy Button. De Ham esetében senki nem kezdte el hangosan ekézni.

Itt sokkal inkább arról van szó, hogy az akkor még 1x-es vb Hamilton senkit nem érdekelt annyira, már olyan értelemben, hogy nem haragudtak rá annyian, mert nem nyerte agyon magát. Biztos vagyok benne, hogy ha Ham is zsinórban 4 VB cím után kapott volna ki egy Buttontól vagy Rosbergtől, ás lett volna a leányzó fekvése. 

9 órával ezelőtt, Donát írta:

arra utalt Alonso, hogy a kocsija nem elég jó a VB címhez és ez így is volt.

Szerintem nem így volt. Az első évben egyértelműen Alonson múlt a dolog, Petrovot kellett volna megelőznie és ennyi. 2 évre rá megint nüanszokon múlt a dolog, de csak ha az utsó futamot is nézzük pl., Vettel ugyan feljött a végén a tök utolsó helyről, ettől függetlenül Alonso úgy hibázott és csúszott ki többször is, hogy Massa végig látványosan segítette a pályán, mindenkivel szemben. Nem akarom kisebbíteni a hispán érdemeit, de ez a "120% Alonso" meg "esélytelen volt a kocsi a VB címre" sokkal inkább volt egy marketingfogás, egy mantra, mintsem valóság.

9 órával ezelőtt, Donát írta:

Onnantól fokozatos és folyamatos szétesés jellemzi fejben és ha vannak is jó hétvégei, sokszor olyan mentális állapotról tesz tanúbizonyságot, amivel nem lehet VB-t nyerni, mert nem elég kiegyensúlyozott.

Vettel szétesett mentálisan, mert nem tudta megszokni, hogy már nincs esélye diktálni a tempót és a szezonok ritmusát. A RB-os évei közül az elsőnél még nem volt rajta teher, mert tán ő maga se hitte, hogy a végén ő lesz a vb, utána pedig még a szorosabb éveiben is duzzadt az önbizalomtól, akár hátrányban is. Tudta, hogy a technika alkalmassá teszi a címre, ráadásul fiatal is, versenyezhet bátran, nem kell betojni, mert ha nem ő lesz a bajnok, az is belefér.

Aztán Ric személyében kapott egy nemcsak nagyon tehetséges, de fiatal, tettre kész és mindenáron bizonyítani akaró társat, egy olyan mezőnyben, ahol mindenki őt akarta megverni. Az autó meg már nem volt esélyes a címre, Vettel is inkább a megszülető gyerekével foglalkozott, nem találta a motivációt úgy, hogy már nem csatázhatott a győzelemért. Azt pedig a személyiségéből fakadóan magára vehette, hogy segítenie kell Ricciardot, így elengedte a dolgot.

 

A baj a Ferrarinál kezdődött igazán, mert szerintem ő is azt hitte, hogy tesznek alá egy igazán versenyképes kocsit, ami nem történt meg. Ha Alonsonál azt mondják, hogy nem volt elég jó az autó, akkor mit mondjon szerencsétlen Vettel? A Ferrari nagyjából maradt ugyanazon a szinten, csak egy piszok gyors, de nem túl megbízható RB helyett egy piszok gyors és totál megbízható Mercit fogott ki magának, Hamiltonnal.

Anno linkeltem a statisztikákat, a Merci lényegesen nagyobb fölényben volt gyakorlatilag minden egyes évében, mint anno a RB, vagy akár még előtte a 2000-es évek elején a Ferrari. Szóval Vettelnek tényleg sokáig esélye sem volt, az elvárások viszont óriásiak voltak. Alonso után a Ferrari tőle várta a megváltást, viszont az autó se volt elég jó, taktikailag is fosok voltak. Akik nem Ferrari-drukkerek, ők meg csak azon élvezkedtek, hogy Ham mikor éri be Vettelt a címek tekintetében, meg hogy végre elverik a németet és mennyire "semmirekellő". Ráadásul ennél Vettel is többet várhatott magától évről évre, mert ő is idősödött.

Szóval a frusztráltsága egyre csak fokozódott. Egyetlen idény volt, amikor szerintem esélye lehetett volna, de azt közösen elkúrták a csapattal. A taktika is rossz volt több ízben, Kimi kirúgását a legrosszabbkor jelentették be, így már a csapattárstól se kapott támogatást. Illetve, hogy teljes legyen a kudarca, komoly pechje volt az időjárással is, ugyanis azokon a pályákon, ahol a Ferrari lett volna sokkal erősebb, ott rendszeresen eső volt, ami elvette az előnyét. Ezeket a tényezőket sikerült megkoronáznia néhány egészen amatőr és szánalmas saját hibával, így elszállt az esély a címre.

Más kérdés, hogy annak a szezonnak is beszédes lett a vége, mert a Ferrari csak visszább esett, a Merci meg talán az utolsó harmadra, de visszanyerte a hatalmas dominanciáját. Szóval még az is bőven benne van a pakliban, hogy abban az évben is úgy járt volna a Ferrari, mint korábban a RB-lal, hogy a szezon végére egyre jobban lemaradnak és elhúznak mellettük.

Hozzászólás ideje:
3 órával ezelőtt, pb69 írta:

Nem akarom kisebbíteni a hispán érdemeit, de ez a "120% Alonso" meg "esélytelen volt a kocsi a VB címre" sokkal inkább volt egy marketingfogás, egy mantra, mintsem valóság.

Pedig épp azt teszed. :) Most néztem végig az egész évadot - te is? :) Alonso egyértelműen gyengébb kocsival tartotta életben az esélyeit, Massa pedig valóban segített neki, de összességében még ezzel is jóval hátrébb volt az esélyek terén, mint Vettel.

 

A 2010-es év most nincs annyira előttem, de attól, hogy a végén egy előzésen múlt, még nem mindegy, hogy melyik autó volt az erősebb.

 

2018-ban szerintem Alonso világbajnok lett volna a Ferrarival, ha Vettel helyett ő vezeti. De ezt már sose tudjuk meg.

Hozzászólás ideje:
22 perccel korábban, Donát írta:

Alonso egyértelműen gyengébb kocsival tartotta életben az esélyeit

Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy Alonsonak erőn felül kellett volna teljesítenie, ahogyan azt sem, hogy a kocsiban ne lett volna benne a bajnoki cím. Eleve, most akkor Alonso jobb, mint Vettel, vagy nem? Ha jobb, akkor a saját szintjükön nézve egy 80, 100 vagy akárhány %-os teljesítmény is elég, ha ugyanolyan szinten hozzák magukat, akkor Alonsonak az is elég ahhoz, gyengébb kocsival legyen versenyben. Ha Alonsonak erőn felül kell teljesíteni ahhoz, hogy tartsa a lépést a jobb autóban lévő Vettellel, akkor nem jobb pilóta, csak többet hozott ki épp akkor a teljesítményéből.

Szóval már ez ellentmondásos. Annyival azért aligha volt gyengébb a Ferrari, hogy az amúgy is jobb Alonsonak még magához képest is extrát kellett nyújtania. És akkor még azt is hozzá szokták tenni, hogy pechje is volt csomószor. A végén már ott tartunk, hogy a dobogóra se lett volna jó a Ferrari Alonso nélkül. :D 

Akkor már Vettel a 3. címéért harcolt, akkoriban pedig jóval türelmetlenebbek voltak az emberek, már unták. Alonsotól és a Ferraritól meg várták a nagy áttörést. Praktikus médiafogás és marketing volt ez a "csúnya, gonosz, verhetetlen RB és Vettel ellen összeálló zsenik" narratíva, amit elővettek. Ügyesen veregette mki a másik vállát, hogy milyen fantasztikusak, csak hát az űrautót nem lehet legyőzni. Akkor ez volt a szenzáció, erről harsogott a média. Mindig kell vmi nagy sztori.

41 perccel korábban, Donát írta:

A 2010-es év most nincs annyira előttem, de attól, hogy a végén egy előzésen múlt, még nem mindegy, hogy melyik autó volt az erősebb.

Nyilván nem mindegy, csak ha utolsó futamon dől egy cím, akkor eleve nem lehet azt mondani, hogy az autó ne lett volna esélyes a VB címre, hiszen pont az élet bizonyította, hogy csak kicsin múlott, hogy nem lett vb. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy teljesen esélytelen volt mondjuk egy focimeccsen az egyik csapat, miközben csak 11-esekkel kapott ki, több helyzetet is elpuskázva. Ettől még lehetett a másik csapatnak erősebb kerete, de az paradoxon, hogy esélyük se volt. 

47 perccel korábban, Donát írta:

2018-ban szerintem Alonso világbajnok lett volna a Ferrarival, ha Vettel helyett ő vezeti. De ezt már sose tudjuk meg.

Hát nem, ez egyszer biztos. :) 

Egy beszédes statisztika lehet egyébként, hogy a francia futamtól nézve az időmérőket a Merci 6x volt az első sorban, a Ferrari mindössze 1x. A Merci 7x dobogón, a Ferrari csak 4x. És azért Kimi nem hinném, hogy gyengébb lenne Bottas-nál. Ebből nekem úgy tűnik, hogy az a Merci azért jóval bitangabb autó volt. Csalóka volt az év, mert a fordulatig Vettel volt előrébb, viszont azt előre tudni lehetett, hogy a szezon 2. felében vissza szoktak esni.

Ha a német nagydíjat tekintjük a fordulatnak, akkor az ezt követő futamoknál 10/7-et Ham nyert. Csak egyszer nem volt dobogón, akkor is 4. lett. Azért ezt nehéz annak a számlájára írni, hogy Vettel szétesett. Persze, ez is igaz, de ekkora különbséget ez nem jelenthet. Bottas és Kimi mérlege kiegyenlített, 5-5 ebben a szakaszban, de időmérőn már 7-3 az ifjabbik finnek. 

Hozzászólás ideje:
1 órával korábban, Donát írta:

A 2010-es év most nincs annyira előttem, de attól, hogy a végén egy előzésen múlt, még nem mindegy, hogy melyik autó volt az erősebb.

Pár hete végignéztem néhány nagydíjat az évad elejéből. A Ferrari akkor egy jó autó volt, ha jól emlékszem a RB -al hasonló koncepciót képviseltek - azt hiszem a tükrökkel szórakoztak, nem volt az szerves rész, hanem elszeparálva volt, vagy valami ilyesmi. Aztán szólva lett nekik meg a RB -nak, hogy változtassanak. Határozottan javított a levegő áramlásán a módszer.

A RB pedig az év első szakaszában - szigorúan a Spanyol nagydíjig levezetve, mert kb. ott jártam utoljára :D - a mezőny valóban legjobb autója volt, de a megbízhatósággal annyit küszködtek, beszédesnek mondható, hogy az első 5 futamból az RB csak 2 -őt tudott megnyerni, az első két futamon is műszaki hiba miatt bukta el Vettel a győzelmet, Kínában meg jól taktikázott a McLaren. Aztán ahogy haladt előre az év, kirajzolódni látszott az az 5 versenyző, akik esélyesek lehettek a bajnoki címre, végül a két McLaren pilóta csak matematikai esélyekkel indulhatott az utolsó futamokra. Petrov meg elintézte Vettelnek a VB címet. :D

 

Az meg, hogy 2018 -ban Alonso bajnok lehetett volna a Ferrarival? Háááát... ebben nem lennék olyan biztos. Nem akarom Alonso érdemeit lekicsinyíteni, tett le már ő sok mindent az asztalra, de szvsz. a Ferrari második felében mutatott teljesítményével nem hiszem, hogy bajnok lett volna. Persze kihozza Alonso a maxot a kocsiból - McLaren Honda rémlik gondolom - de ha mellémegy a fejlesztés, abból nehezen tud az ember VBt nyerni, hiába F.A egy "remek" versenyző, azért ő sem tud csodát tenni.

És 2018 -ban a Ferrari tényleg egy nagyon jó gépet épített, viszont az év végére ha jól emlékszem már a RB is szorongatta őket, szóval a fejlesztési versenyben kéne nagyot lépniük előre. :)

Hozzászólás ideje:
4 perccel korábban, Bence1997 írta:

a mezőny valóban legjobb autója volt, de a megbízhatósággal annyit küszködtek

Így van, annyit pontosítanék, hogy nem a legjobb, hanem a nyers tempót tekintve a leggyorsabb. A legjobb autó nem a leggyorsabb, ez egy ennél összetettebb dolog. A RB gyorsabb volt, leginkább az aeronak köszönhetően, viszont a Ferrari megbízhatóbb volt. Márpedig lehetsz te gyorsabb a másiknál, megverheted minden futamon, de ha ő mindig behozza az első 5-be az autót, te pedig sokszor kiesel, akkor megszívtad. Nyilván nem volt ennyire drasztikus a különbség, de érezhető volt.

7 perccel korábban, Bence1997 írta:

a fejlesztési versenyben kéne nagyot lépniük előre

Nem is tudom mikor volt olyan utoljára, hogy ebben ne az olaszok maradjanak alul. Folyamatosan ez a szitu, hogy ahogy halad a szezon, úgy esnek vissza.

----------------------------

Továbbá azt is érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt pár évben a Mercedes elkezdett egy elég álságos kommunikációs játszmát, ami arra van kihegyezve, hogy folyton panaszkodnak. Mivel ők is tudják, hogy a lőtéri kutyát nem érdekelné az egész, Ham rajongóin kívül, ha egyenesen kommunikálnának és hoznák a max. teljesítményt, így előhúzták ezt a kamudumát, hogy "jaj, a Ferrari már utolért minket, sőt le is vagyunk maradva, most mi lesz".

Ez pedig torzítja azért az elmúlt szezonok reális értékelését, mert a legtöbben hajlamosak a Ferrarit közelebb látni a Mercihez, mint ami a valós különbség. Attól, hogy a médiában telesírják a kispárnájukat, hogy mekkora gázban vannak, attól még nem így van. Az is egy erős kérdőjel egyébként, hogy mennyire élezik egyáltalán ki a teljesítményre az autót. Mivel hosszú évek óta semmi érdemi versenyre nem kényszerültek, így simán benne van a pakliban, hogy pl. a megbízhatóság oltárán erősen áldoztak a teljesítményből, mert megtehetik.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
21 órával ezelőtt, pb69 írta:

Szerintem nem így volt. Az első évben egyértelműen Alonson múlt a dolog, Petrovot kellett volna megelőznie és ennyi. 2 évre rá megint nüanszokon múlt a dolog, de csak ha az utsó futamot is nézzük pl., Vettel ugyan feljött a végén a tök utolsó helyről, ettől függetlenül Alonso úgy hibázott és csúszott ki többször is, hogy Massa végig látványosan segítette a pályán, mindenkivel szemben. Nem akarom kisebbíteni a hispán érdemeit, de ez a "120% Alonso" meg "esélytelen volt a kocsi a VB címre" sokkal inkább volt egy marketingfogás, egy mantra, mintsem valóság.

Megnyugodtam, hogy nem csak én látom így :D Pont ezen mondatokat akartam írni. 2010-be Alapvetően meg kellett volna nyernie a VB-ét ráadásul Vettel akkor pár éve volt a F1-be Alonso azért azóta át élt már egyes mást. De lehetne említeni 2012 amit te is írsz. Mondjuk ott évközbe, ha jól rémlik 7 futamon keresztül mindig más nyert utána támadt fel a Red Bull kivételesen nagyon jó kis szezon volt. Alonso nagyon összetett pilóta bár sose szerettem,de elismerem tudását viszont az idő haladtával az időmérőn már látványosan szenvedett évről évre. Nem is tudom melyik év volt az mikor állandóan az 5. helyre nyomta be magát, és akkor onnan jött fel lehet 2012? Passz...de a lényeg,hogy azért a kora az ő reflexeit is éri így alapvetően nehéz megverni egy olyan embert aki az élről megy, és kb. ugyanolyan gyors mint te magad akkor cseszheted,hogy 5. helyről indulsz....

 

21 órával ezelőtt, pb69 írta:

Egyetlen idény volt, amikor szerintem esélye lehetett volna, de azt közösen elkúrták a csapattal.

2018-ra gondolsz nem ? 

Szerkesztve: - Kargarosz
Hozzászólás ideje:
On 5/25/2020 at 10:13 PM , Nute Gunray said:

Szerintem addigra már lesznek normális körülmények között megtartott sportesemények. Reménykedjünk.

 

On 5/25/2020 at 5:09 PM , Donát said:

Én zártkapus meccseket tippelnék így előre.

 

On 5/25/2020 at 3:40 PM , Ody Mandrell said:

Ezt szerintem még mindig nehéz megmondani. 

 

Magyar foci meccseken már most lehetnek nézők, meg tudtommal Bulgáriában is - igaz, korlátozott számban, de már az is valami. Nekem ez bizakodásra ad okot. 

Hozzászólás ideje:

Némi fáziskéséssel visszatérve kicsit a Vettel - Alonso témára, szerintem Alonsoval kapcsolatban azért is alakulhatott ki az a percepció, hogy ő sokkal többre volt hivatott, mert a Ferraris években (2010 kivételével) az egykörös tempón nem volt igazán erős a Ferrari és Alonsonak kissé hátrébbról rajtolva mindig sokat kellett küzdenie a helyezésekért. Vettel esetében meg ott van az a statisztika, hogy nem tudott még úgy futamot nyerni, hogy ne az első három hely valamelyikéről indult volna. Alonsonál ez a szám 8 és ő tudott a top 10-en kívülről rajtolva is nyerni, ami persze abból is fakad, hogy Vettel ritkábban ült olyan autóban, amivel az egykörös tempót tekintve messze lett volna az első két sortól, de Alonso renoméjában ott van az, hogy neki sokszor kellett hátrébbről feljőve nagyot küzdenie és szerintem elsősorban ez áll amögött a feltételezés mögött, hogy Alonso többre lett volna hivatott azokban a Ferraris években, míg Vettel pedig elsősorban az autója miatt tartott ott ahol. A 2010-es év szerintem is a legjobb esélye lett volna Alonsonak a 3. cím megszerzésére (2007 után), de azt nem mondanám, hogy a Petrov féle fennakadás miatt azt neki kellett volna nyernie, mert szerintem így egy szezont nem lehet rávetíteni egy adott pillanatra. Amennyiben elmegyünk a 'mi lett volna, ha' irányba, akkor az is felmerülhet, hogy Törökországban egy teljesen felesleges kiesés jött Vetteltől, ahol az élről esett ki, mikor nem értették meg egymást Webberrel, ha nincs az 0-ázás akkor minden más lett volna és még lehetne sorolni a hasonló helyzeteket mindkét versenyzőnél. Szerintem azt a szezont, ha a maga totalitásában megnézzük, akkor azt Vettelnek kellett nyernie, ő alatta volt a legjobb autó (a megbizhatatlansági problémák ellenére is - eggyel többször 0-zott csak Vettel, mint Alonso, úgy hogy ebben benne van a buta török kiesés is) és Vettel volt a legjobb versenyző, ha a futamgyőzelmek, dobogós helyezések, pole pozíciók szentháromságát nézzük. 2012-ben pontszámban ugyan minimálisan közelebb volt Alonso a végelszámolásnál (és akkor is szerezte a legtöbb pontot), mégis szerintem a Ferrari egy sokkal kevésbé versenyképes konstrukció volt abban a szezonban és elsősorban Vettel balszerencséjének köszönhetően tudott Alonso a végéig versenyben maradni. Hozzáteszem ahhoz mérhető esélye a végső győzelemre a Ferrarinak azóta sem volt, mint 2010-ben, még ha a csapatversenyben csak a harmadikok lettek (úgy, hogy Massa legjobb szezonját akkor futotta a sérülését követően), ami azért Alonso teljesítményét is dícséri.

 

Vettel megítélése kapcsán pedig szerintem igaza van Pb-nek, az nagyon sokat ártott neki, hogy közvetlenül a zsinórban megnyert 4 vb cím után 71 ponttal kapott ki a RB-nál akkor újonc évét töltő Ricciardotól (ami nagyobb különbség, mint amennyivel Alonso, vagy Hamilton összesen kaptak ki valaha a csapattársaiktól azokban a szezonokban, amikor alulmaradtak - csináltam egy összesítést, átkonvertálva a 2010 előtti szezonok pontszámítási rendszerét a maira, úgy jött ki ez az arány, érdekesség, hogy ebben a rendszerben Alonso megelőzte volna Hamiltont 2007-ben, de a világbajnok ugyanúgy Raikkonen lett volna). Ráadásul futamot sem tudott nyerni, míg a csapattársa rögtön hármat is. Ez azután, hogy Vettel 2013-ban agyonnyerte magát és rekordokat döntött nagy visszaesés volt. Mondjuk Alonso esetében mikor 2007-ben F1-es tapasztalat nélkül jött Hamilton és nagy nyomás alá helyezte az is kellemetlen volt, de akkor azért Alonso ugyanannyi futamgyőzelmet és ugyanannyi pontot (a mai rendszer szerint többet is) szerzett, mint Hamilton, így az kevésébé volt blama, míg Hamilton esetében mikor kikapott egyszer Buttontól, akkor azért Button nem újonc, hanem egy tapasztalt pilóta volt és nem mellesleg világbajnok, ráadásul Hamilton akkor régóta nem volt már csúcsformában (az előző évtized elején cserélte le az apját a manageri pozícióból, egy évre rá pedig megromlott a kapcsolata Nicole Scherzingerrel, ő is úgy értékelte, hogy ez egy nagyon nehéz időszaka volt), akkoriban ez másoknak is feltűnt, még Bernie Ecclestone is nyilatkozott arról, hogy Hamiltonnak össze kell szednie magát fejben, mert nagyon hiányzik az F1-ből a régi Hamilton. Mikor 2012-ben bejelentette, hogy átigazol a Mercedeshez szerintem itt jött el egy pont, ahol meg tudta fordítani a sorsát Hamilton, már 2013-ban is (mikor még nem az övék volt a legjobb autó) sokkal felszabadultabb, kisimultabb és összeszedettebb volt, ezzel együtt időközben - már leginkább a domináns években - sajnos kiveszett belőle az a vadság, ami a korai McLarenes időszakát jellemezte, de nagyon előnyére tudta fordítani azt az átigazolást, amit anno nagyon sokat kritizáltak (akkor még Mercedes a McLaren mögött járt és összességében még harmadik erőnek sem volt nevezhető). Én remélem, és kívánom is Vettelnek, hogy találjon helyet egy másik csapatnál és ő is tudjon kijönni ebből a nehezebb időszakából Hamiltonhoz hasonlóan és lássuk még azt a régi Vettelt, akit a 2010-es évek elején láthattunk.

 

Egyébként nemrég láttam a 2012-es Abu Dhabi versenyt, ott forgalomban hatalmasat ment Vettel hátulról visszakapaszkodva! Itt van egy rövidebb összefoglaló, de érdemes megnézni a teljes futamot, már csak Kimi miatt is:

 

Hozzászólás ideje:
42 perccel korábban, Wilde írta:

Egyébként nemrég láttam a 2012-es Abu Dhabi versenyt, ott forgalomban hatalmasat ment Vettel hátulról visszakapaszkodva! Itt van egy rövidebb összefoglaló, de érdemes megnézni a teljes futamot, már csak Kimi miatt is:

Kimi abban az évben nagyot ment, meg 2013 -ban is. :)

 

Kicsit én is elővenném az Alonso/Vettel dolgot, bár nem arról beszélnék, hogy melyikük a jobb pilóta:

Sokan mondják a 2010-13 közti időszakot RB na meg Vettel korszaknak. Ha az ember csak ránézne, hogy ki nyerte a VB címet mind egyénileg és mind a konstruktőrőknél, akkor valóban elmondhatjuk, hogy hát ja, tényleg ilyen korszak volt, mint pl. a 2000-2004 Schumacher/Ferrari volt. De sokkal érdekesebb a helyzet, ha mélyebbre hatolunk a történelembe. Ugyanis bár azt a 4 évet Vettel nyerte a Red Bullal, mégis, ha mondanák abból egy domináns évet - amely lehet még rosszabb volt, mint néhány Mercis dominancia - akkor 2011 -et mondanám. Ott a 19 futamból Vettel 11 futamot nyert meg. És az első 9 futamon dobogón is végzett, ami azért nem kis teljesítmény volt a részéről. Abban az évben egyszerűen megfoghatatlan volt a Red Bull. De ezen kívül a többi három év nagyon is szoros volt - najó, azért amikor visszatértünk a 2013 -as nyári szünetről, Vettel úgy begyújtotta a rakétákat a módosított Red Bullal, hogy a szezon második felét mind megnyerte, s ezzel dögunalmassá téve azon év második felét. :D

 

De 2010 egy nagyon izgalmas év volt - na meg 2012 is. És igen, nem csak a Petrovos dolognál ment el Alonso - és ne feledjük el, de Webber VB címe sem. Az utolsó futamra úgy jöttek el ők hárman, hogy az állás így nézett ki:

1. Alonso - 246 pont

2. Webber - 238 pont

3. Vettel - 231 pont

Ha nincs a Törökországi incidens a két Red Bull között, akkor nagyon megváltozott volna a helyzet, de mondhatnánk azt is, hogy igen, Alonso is hibázott, Vettel meg aztán pláne. Voltak műszaki problémái mindkettőnek, illetve már korábban mondva lett, hogy a Red Bull az első pár futamon megbízhatósági gondokkal küzdött. Ha nincs az a probléma, akkor Vettel valóban előbb világbajnok - vagy ha forrófejű viselkedésével ugyanazt csinálta volna, mint egész évben, akkor akár Webberé is lehetett volna a VB cím. Hamiltont meg az égiek megátkozták. Hiszen az év második felében két futamon is kiesett zsinórban. Ha nincs a két kiesése, akkor ő is beleszólhatott volna a VB -be, talán még kétszeres bajnokká is válhatott... volna.

A 2012 -es év meg aztán megint csak hozott izgalmakat: Vettel a Red Bull gondjai - illetve valószínűleg saját hibái - miatt az év első felében egyetlenegy győzelmet szerzett a csapatának. Ezenfelül még kétszer állt dobogón. De ugye pont ez az év volt, amikor az első hét futamon 7 futamgyőztest ünnepelhettünk.

Szóval Vettelnek az az év nem indult jól. Alonso jobban kezdte, pedig az autója való igaz, nem volt a legjobb. De mondhatni szerencsés volt, jobban kezelte a helyzeteket. Aztán az év második felére annyi változott kettejük között, hogy Alonso vagy kiesett, vagy dobogón végzett - de nem nyert - míg Vettel zsinórban 4 futamot is nyert, ezen felül az olasz futam kivételével dobogón végzett, amikor megérkeztek Brazíliába. Ott Vettel már vezetett, de az első négy között kellett végeznie, hogy VB címet szerezzen. Persze ez a forgatókönyv - hogy Alonso megnyeri a futamot - nem jött létre, de hatalmasat jött Vettel. Szóval én azt mondom, hogy volt tűz benne, motiváció, akarat, ami sajnos mára már eltűnt szegényből. Hogy egy új csapat mellett mire lenne képes, az jó kérdés. De tényleg. Mondjuk hova mehetne? Sokan pletykálják a Mercit, mert most a felsősök - valami Daiman? - a német származás miatt Sebastianra voksolnak. Durva lenne, ha megvalósulna.

 

A videóról eszembe jutott KR -ről:

Kimit meg sokan nyugdíjba küldenék, igaz, 40 évesen már rizikós a mezőnyben lenni, de 2012-13 -ban hozott egy 3. meg egy 5. helyet. Utóbbi simán lehetett volna akár egy újabb 3. hely is. Ugye ott a Abu Dhabi nagydíjon kiesett és az utolsó két futamot ki kellett hagynia. Ha az utolsó két futamon rajthoz áll és pontot szerez, akkor megint stabil 3. helyen beért volna és az a Lotus akkor baromi jó kocsi volt, csak egyéb dolgok jöttek közbe - köztük ugye pénzügyi ok is volt.

Hozzászólás ideje:
3 órával ezelőtt, Wilde írta:

a Ferraris években (2010 kivételével) az egykörös tempón nem volt igazán erős a Ferrari és Alonsonak kissé hátrébbról rajtolva mindig sokat kellett küzdenie a helyezésekért

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

Alonsonál ez a szám 8 és ő tudott a top 10-en kívülről rajtolva is nyerni, ami persze abból is fakad, hogy Vettel ritkábban ült olyan autóban, amivel az egykörös tempót tekintve messze lett volna az első két sortól, de Alonso renoméjában ott van az, hogy neki sokszor kellett hátrébbről feljőve nagyot küzdenie és szerintem elsősorban ez áll amögött a feltételezés mögött, hogy Alonso többre lett volna hivatott azokban a Ferraris években

Persze, mert a Ferrari nem az egykörös tempóban volt erős, ahogyan írod is. Csak ezt sokan nem veszik észre, mert csak ugatják a sportot. Én sem vagyok egy szakértő, de azért alapvető összefüggéseket nem nehéz meglátni. A Ferrari igazi előnye a versenyeken domborodott ki, ezért is tudott Alonso olyan gyakran feljönni a futamokon, az elvitathatatlan tehetsége mellett.

A nézők döntő többsége egyetlen faktort képes látni a pályán: milyen a nyers tempó. Ezért van az, hogy csodatévőnek gondolták Alonsot, hogy azzal a Ferrarival nagyokat ment, pedig egyáltalán nem beszélhetünk egy RB-nál annyival rosszabb konstrukcióról. A Ferrari stabilabb volt, kiegyensúlyozottabb, erős versenytempóval. Ez persze "csak" arra volt elég, hogy hátrábbról rajtolva felzárkózzanak, és jó párszor megfogják a RB-t. Mondhatjuk úgy is, hogy a RB látványosan volt baromi jó, a Ferrari pedig észrevétlenül, "sunyin", olyan tényezőkben, amiknek sokan nem tulajdonítanak megfelelően nagy jelentőséget.

Ja, és persze ne felejtsük el a rajtokat. Alonso kifejezetten ügyes rajtoló, de a ferraris időkben sokaknak szintén nem tűnt fel, hogy a parádés rajtok nemcsak neki, hanem az autónak is voltak köszönhetőek. Most nem rémlik pontosan, de talán az elektronika volt fejlettebb a Ferrariban, ami a rajtokat segítette, így ebben kiemelkedőek voltak. Ez is sokat segített a futamokon való előretörésben.

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

Vettel esetében meg ott van az a statisztika, hogy nem tudott még úgy futamot nyerni, hogy ne az első három hely valamelyikéről indult volna.

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

míg Vettel pedig elsősorban az autója miatt tartott ott ahol.

Ha futamot nem is nyert, de több ízben zseniálisan jött előre, akár az utolsó helyekről is. Gyakori mantra Vettellel szemben, hogy csak az élről tud nyerni, meg nem bírja a nyomást a mezőnyben, de erre kellően sokszor rácáfolt ahhoz, hogy bullshitnek tekinthessük.

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

de azt nem mondanám, hogy a Petrov féle fennakadás miatt azt neki kellett volna nyernie, mert szerintem így egy szezont nem lehet rávetíteni egy adott pillanatra

Persze, nem is az a lényeg, hogy neki kellett volna-e nyernie vagy sem, de jól példázza az az eset azt, hogy a Ferrarinak igenis volt reális esélye a címre. Ne legyenek illúzióink, ha egy technika annyival gyengébb a másiknál (ami alatt persze jellemzően tizedmásodperceket értünk 1+ perces körökön...), akkor abból nincsen harc a címért. Nem létezik 110 meg 120%-os pilótateljesítmény, de ha létezne se menne vele semmire az adott helyzetben a csapat.

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

Vettel megítélése kapcsán pedig szerintem igaza van Pb-nek, az nagyon sokat ártott neki, hogy közvetlenül a zsinórban megnyert 4 vb cím után 71 ponttal kapott ki a RB-nál akkor újonc évét töltő Ricciardotól

Vettel nem egy túl jó versenyzői alkat. Sokkal kevésbé küzdő és a sportot mindennél előrébb tartó, mindenben motivációt találó figura. 4 cím után egy totál esélytelen RB-lal, a család mellett nemigen érdekelte az az év. Könnyen belefásul helyzetekbe, ahogyan ez a Ferrarinál is látszik. Márpedig a F1-ben 100%-os koncentráció kell, különben nagyon könnyen jönnek bántó hibák. Ezt láttuk már Hamiltonnál, Alonsonál meg gyakorlatilag mindenkinél.

Vettel ebben marad el igazán a legnagyobbaktól, a győzni akarásban. És persze az utálói várták már az alkalmat mikor csaphatnak le, előre borítékolható volt, hogy teljesen mindegy mikor és hogyan ér véget a Vettel-éra, tuti ráhúzzák, hogy középszerű, aki csak az autó miatt nyert. Nézzük meg mi volt Schumacherrel is, 40+ évesen visszatért, aztán ott élvezkedett a csomó szerencsétlen világtalan flótás, hogy "na most kiderül mennyit ér a nagy sumáher". Többen azt is bedobták, hogy a fogalmatlan Rosberg jól megverte, aztán nem sokkal később az a fogalmatlan az agyonajnározott Hamiltont legyőzve lett vb..

Egyébként az óriási különbségnek Vettel és Ricciardo között úgy rémlik, hogy az is oka volt, hogy a hamar hátrányba kerülő Vettelt később többször is felszólították, hogy dolgozzon az ausztrál keze alá. Azt már nem tudom mennyi pont múlott ezen, de ugye ilyen esetben, amit az egyik pilóta "odaad", azt a társ "megkapja", szóval kvázi duplán tud számítani. Ham és Alo, Ham és Button vagy Ham és Rosi között nem voltak ilyen húzások, sőt sokszor Rosbergnek kellett elengednie Hamet.

3 órával ezelőtt, Wilde írta:

Mikor 2012-ben bejelentette, hogy átigazol a Mercedeshez szerintem itt jött el egy pont, ahol meg tudta fordítani a sorsát Hamilton, már 2013-ban is (mikor még nem az övék volt a legjobb autó) sokkal felszabadultabb, kisimultabb és összeszedettebb volt, ezzel együtt időközben - már leginkább a domináns években - sajnos kiveszett belőle az a vadság, ami a korai McLarenes időszakát jellemezte, de nagyon előnyére tudta fordítani azt az átigazolást, amit anno nagyon sokat kritizáltak

Nagyon jól járt azzal az átigazolással, mert a McLarennel egyrészt elfáradt a kapcsolatuk, másrészt a csapat egyértelműen elindult a lejtőn, harmadrészt pedig azért a kémbotrány akkor még rányomta a bélyegét a csapatra. Ham úgy ment át a Mercihez, hogy mindenki leírta a csapattal együtt, így minimális fókusz volt rajta, szépen nyugodtan tudott haladni és építkezni. Miközben persze a Merci olyan dominánssá vált, amilyen a Ferrari vagy a RB is csak 1-1 évben volt betudható. Halkan jegyzem meg, hogy ehhez egy illegális gumiteszt is kellett... 

Szerintem nem feltétlenül arról van szó, hogy kiveszett belőle a vadság, hanem egyszerűen nem volt rá szükség. Azért feszültebb helyzetekben ő sem volt ám annyira összeszedett és erős, többször hibázott és/vagy összeakadt pl. Rosberggel, ment a folyamatos hiszti. Ő is ugyanolyan ember, mint a többiek, nyomás alatt meg tud rogyni.

Csak a Merci akkora fölényben volt, hogy túl sok erőfeszítésre nem volt szükség. Voltak futamok, ahol meg kellett izzadni, de nagyon nem mindegy, hogy egy adott versenyen úgy van rajtad nyomás, hogy azért tudod, ha botlasz vagy nem jön össze, akkor is bőven lesz még lehetőség javítani és erőből nyerni, vagy pedig az a helyzet, hogy csak akkor van esélyed a szezonban bmire is, ha minden egyes szalmaszálat megragadsz és kihasználsz.

2 órával ezelőtt, Bence1997 írta:

A videóról eszembe jutott KR -ről:

Kimit meg sokan nyugdíjba küldenék

Na, az ő pályafutásában meg aztán pláne sokkal több volt. De ha Vettelre azt mondtam, hogy nem igazán jó versenyző alkat, akkor ez Kimire hatványozottan igaz. Hatalmas forma, nagyon bírom a csávót, tényleg üde színfoltja volt mindig is a mezőnynek, de ilyen "mindenbe beletojok" mentalitással nem sokra lehet vinni a modern sportban. Vagy ahhoz tényleg egy szinttel jobbnak kell lenned mkinél és kiemelkedned a mezőnyből, de ez piszkosul ritka.

Évtizedekkel ezelőtt még más világ volt, nem ilyen professzionális, a sportvilágban is látszott ez, ott több sót megevett volna. De őszintén szólva, emiatt azt mondom, hogy Kimi nem is érdemelt ennél többet. Szörnyen sajnálom, hogy a 2000-es évek elején annyira peches volt a Mercivel (ki gondolta volna akkortájt, hogy a Mercedes 15 évvel később toronymagasan dominálni fogja a mezőnyt, ráadásul pont  az erőforrásainak köszönhetően...), de látva mi lett belőle, valahol karma is.

Hozzászólás ideje:
11 perccel korábban, pb69 írta:

Persze, mert a Ferrari nem az egykörös tempóban volt erős, ahogyan írod is. Csak ezt sokan nem veszik észre, mert csak ugatják a sportot. Én sem vagyok egy szakértő, de azért alapvető összefüggéseket nem nehéz meglátni. A Ferrari igazi előnye a versenyeken domborodott ki, ezért is tudott Alonso olyan gyakran feljönni a futamokon, az elvitathatatlan tehetsége mellett.

A nézők döntő többsége egyetlen faktort képes látni a pályán: milyen a nyers tempó. Ezért van az, hogy csodatévőnek gondolták Alonsot, hogy azzal a Ferrarival nagyokat ment, pedig egyáltalán nem beszélhetünk egy RB-nál annyival rosszabb konstrukcióról. A Ferrari stabilabb volt, kiegyensúlyozottabb, erős versenytempóval. Ez persze "csak" arra volt elég, hogy hátrábbról rajtolva felzárkózzanak, és jó párszor megfogják a RB-t. Mondhatjuk úgy is, hogy a RB látványosan volt baromi jó, a Ferrari pedig észrevétlenül, "sunyin", olyan tényezőkben, amiknek sokan nem tulajdonítanak megfelelően nagy jelentőséget.

Maradjunk annyiban, hogy a Ferrari és a Lotus erősebb volt versenytempóban, mint egykörös tempóban, de összességében, abban az évben még így is a Red Bullé volt a legkiegyensúlyozottabb kocsi a szezonban és a versenyen is. Ez főleg a szezon második felében csúcsosodott ki. De biztos csak ugatom a sportot. :lol:   :fuckoff:        :fuck2: 

Hozzászólás ideje:
2 perccel korábban, Donát írta:

Maradjunk annyiban, hogy a Ferrari és a Lotus erősebb volt versenytempóban, mint egykörös tempóban, de összességében, abban az évben még így is a Red Bullé volt a legkiegyensúlyozottabb kocsi a szezonban és a versenyen is. Ez főleg a szezon második felében csúcsosodott ki.

Én nemcsak egy adott évről beszélek, hanem arról a RB-Ferrari párharcról szóló pár évről. ;) 

A RB aeroban messze kiemelkedő volt, így leginkább a kanyarokban mutatott tempó és stabilitás volt a nagy erősségük. De már pl. végsebességben is jócskán elmaradtak a többiektől, az erőforrásuk sem volt erős. Ezek mellett pedig a megbízhatóságuk sem volt a legjobb. A Ferrari ezzel szemben megbízható volt, erős motorral, erős versenytempóval, erős egykörös tempóval. Azért ha nem is utóbbi volt a csapat erőssége, de nem voltak ám olyan rossz helyzetben a mezőnyhöz képest. És pont ezért mondom, hogy a Ferrari volt a leginkább kiegyensúlyozott, mert noha kevés dologban volt a legjobb, de mindenben topkategória volt. Az, hogy ez eredőben ahhoz volt elég, hogy 2. erő legyenek, egy dolog, de a RB-nál nagyobb szórása volt annak, hogy mennyire erősek az egyes összetevőkben.

7 perccel korábban, Donát írta:

De biztos csak ugatom a sportot.

Nem azt mondtam, hogy mki csak ugatja a sportot, aki nem úgy látja a dolgokat, ahogyan én. Sokan vannak ilyenek, akinek nem inge...

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

pb69 látom mindenkinek válaszolsz vissza csak szeretném megkérdezi nekem miért nem? :D  Kicsit fentebb is kérdeztem. 

 

''Kimi nem is érdemelt ennél többet. Szörnyen sajnálom, hogy a 2000-es évek elején annyira peches volt a Mercivel''

 

Azért 2005-öt maradjunk annyiba szerintem,hogy nagyon is megérdemelte volna. Azért 2 VB cím volt az emberbe még ezzel a stílussal is. VIszont, ha rácsapott volna az asztalra többször vagy fellép egy adott évbe,hogy már nekem akkor is az a beállítás kell elég megemlíteni 2008-at akkor akár még 3 vb is lehetett volna. Csak hát ugyea soportba nincsen ha az van ami megtörténik. Kár az emberét én kvázi 2007-től lettem fan miatta néztem keltem fel reggel a futamokra. Elképesztő nagy tehetség volt a srác kár,hogy így alakult a pályafutása. 

Szerkesztve: - Kargarosz
Hozzászólás ideje:

@pb69 Az F2012-es egy eleve elhibázott konstrukció volt, még a szezon kezdete előtt át is kellett tervezni az autót, de az első versenyre is még hatalmas lemaradással érkeztek és nem csak az időmérőn volt másfél másodperc (!) a hátrányuk, hanem a versenyen sem tudtak jó tempót menni. Az egykörös tempó és a versenytempó tekintetében pedig azt is érdemes figyelembe menni, hogy melyik pályán milyen beállításokkal tudták az adott gyorskört teljesíteni. Voltak pályák ahol a RB volt a jobb (a Tilke pályák például ide tartoztak), de például a McLaren, amelyik ebben az évben több pole-t szerzett (elsősorban Hamiltonnak köszönhetően), mint a RB, azért is tudott olyan jól teljesíteni a szombati napokon, mert a nyers tempót tekintve ők voltak a legjobbak, a RB a leszorítóerőt tekintve volt a legkiemlekedőbb, ami a versenyeken is jobban kifizetődött, tekintve, hogy szombaton korlátlanul lehetett használni a DRS-t, míg a versenyen ugye ez csak limitáltan volt elérhető, így a McLaren fölénye ott nem mutatkozott meg annyira. Az időmérős gyorsaság és a versenyeken mutatott tempó között azért annyiban van korreláció, hogy akik az időmérőn jól mentek a versenytempójukkal sem volt gond. Az aktuális polesitter a versenyek felén nyerni tudott, a 3/4-ben dobogóra állt és leginkább a kiesések (technikai/baleset) állták az útjukat, míg a top 3-on kívülről rajtolva csak Raikkonennek és Alonsonak (2) sikerült nyernie... úgy, hogy nagyon alacsonyak voltak a különbségek, 6 alkalommal például kevesebb, mint egy tized döntött csak az első rajtkockáról. A Ferrarinak sokat segített, hogy volt egy teszt Mugello-ban, ami után előre tudtak lépni és találni egy lehetőséget arra, hogy versenyképesebbek legyenek. A Ferrari elsősorban a versenyeken a gumikezelésben volt jó, de abban sem a legkiemelkedőbb, szóval igazából az F2012 a megbízhatóságot tekintve volt a legjobb, de mivel a 2010-ben bevezetett pontszamítási rendszer az addigiaknál is jobban honorálja a futamgyőzelmeket és összességében nagyobb a differencia a helyezések értéke között, így ezzel önmagában csak az üldöző szerepe juthatott Alonsonak (mind a RB, mind a McLaren több, mint kétszer annyi futamot nyertek, mint a Ferrari). Amúgy, ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy annyira borzalmas volt e a Ferrari, mint amilyennek megpróbálták lefesteni (nem csak Alonso, Montezemolo is többször nyilatkozta, hogy mennyire elérhetetlen számukra a RB), akkor erre az a válasz, hogy Barcelona környékétől számítva semmiképp sem! Az már csak egy kis érdekesség, vagy a sors fura fintora, hogy mikor Vettel 2014 végén átigazolt az olaszokhoz, akkor mikor decemberben először pályáragurulhatott Fioranoban egy Ferrarival, akkor az egyik F2012-es modellt vezette... 

 

Vettel kapcsán értem, amit mondasz, de annyiban vitatkoznék, vagy megvédeném Vettelt, hogy szerintem megvan benne a versenyzői alkat. Az a 2014-es év, az általad leírtak miatt sem sikerülhetett neki úgy, ahogy mindenki várta, de ettől függetlenül, amikor éles helyzet volt, akkor tudott ő küzdeni nagyon is. 2010-ben nagyon nem volt egyértelmű a csapaton belüli helyzet és nem voltak előre lejátszva a szerepek, sokan Webbert egy ilyen második Barrichellohoz hasonlítják a csapatban betöltött szerepe miatt, de ez egyáltalán nem volt így. Vettelnek végig a másik RB-ra is figyelnie kellett és mellette, még ott volt a legnagyobb rivális Alonso is, sőt talán még Hamiltont is idevehetjük, mint távoli fenyegetést. Ahogy Bence is írta, az egy nagyon kemény, hihetelenül szoros év volt (még akkor is, ha az adatok alapján egyértelműnek tűnik az, hogy Vettel volt a legjobb) és ott bizony küzdenie kellett nem is kicsit azért a címért. 2012 pedig utólag egyértelműnek tűnhet, a szezon második felétől az erősorrend, ha egyben nézzük meg az adatotkat... viszont ott és akkor az évad 3/4-ig az egyáltalán nem volt evidens, hogy Vettel ezt a szezont be fogja tudni húzni és ott is egy darabig hátrányból kellett feljönni. Persze úgy ez más, hogy a riválisnál van a legjobb autó (mint az utóbbi években), de szerintem Vettel továbbra is tud küzdeni, csak fejben vagy nem volt jó passzban, vagy olyan szezonok is előfordultak, hogy a technikai különbség volt akkora, amit pusztán tehetséggel, illetve küzdeni akarással nem lehetett ellensúlyozni. Arra amúgy kíváncsi vagyok, hogy szerinted volt e olyan szezon, amikor Vettelnek volt esélye, vagy úgy látod, hogy erre soha nem volt igazán sansza?

 

Hamiltonnal kapcsolatban én arra gondoltam, hogy a vezetési stílusa változott meg, magánemberként szerintem pont a fordítottja történt meg vele, mint a pályán. Ebben a tekintetben sokkal visszahúzódóbb, visszafogottabb volt, aminek a McLaren-es szabályok (mondjuk úgy rövidebb pórázon voltak tarva a versenyzők a wokingiaknál) is alapot adtak, de a Mercedesnél sokkal extrovertáltabb lett, többet mutat magából, szeret szerepelni és ezeket a lehetőségeket ki is használja, hogy a főszerepbe kerüljön. A pályán viszont míg régen sokkal vadabb, ösztönösebb volt, mára sokkal visszafogotabb lett, ebben megint szerepe van az erőviszonyok átalakulásának (szerintem az életkorának is), hogy alatta van messze a legjobb technikai és így én azt mondanám, hogy annak a régi Hamiltonnak az tette be a kaput, hogy egy ilyen domináns csapathoz igazolt, mint amivé a Mercedes vált, ezért lett ilyen kilúgozott a vezetési stílusa. Emlékszem még mikor 2010-ben Buttont leszerződtette a McLaren, akkor többen is mondták, hogy újrösszeállt az angoloknál a Senna - Prost páros (Hamilton, mint az ösztönös, agresszív zseni Senna, Button, pedig a higgadt, hideg profi Prost szerepében) és még, ha ez ilyen bulvár megfogalmazás is volt szerintem akkoriban Hamilton nagyon máshogy vezetett. Mondjuk úgy tudnám ezt megfogalmazni, hogyha jött egy előzési szituáció, akkor abba úgy ment bele Hamilton, hogy 'itt én most mindenképpen elmegyek, lehet, hogy valaki meg fog sérülni, vagy ki fog esni, de én ittt előzni fogok' - kissé Verstappenhez hasonlítóan (bár ő is változott szerintem), ezzel szemben most úgy megy Hamilton és nem csak az autó miatt, hogy elég a dobogó, legyen meg a szükséges pontszám és természetesen a világbajnoki cím, tehát a győzni akarás nem veszett ki belőle, de nem annyira vad és könyörtelen már, mint régen. 

 

2020. 06. 11. - 19:55, Kargarosz írta:

Azért 2005-öt maradjunk annyiba szerintem,hogy nagyon is megérdemelte volna. Azért 2 VB cím volt az emberbe még ezzel a stílussal is. VIszont, ha rácsapott volna az asztalra többször vagy fellép egy adott évbe,hogy már nekem akkor is az a beállítás kell elég megemlíteni 2008-at akkor akár még 3 vb is lehetett volna. Csak hát ugyea soportba nincsen ha az van ami megtörténik. Kár az emberét én kvázi 2007-től lettem fan miatta néztem keltem fel reggel a futamokra. Elképesztő nagy tehetség volt a srác kár,hogy így alakult a pályafutása. 

Itt szerintem arra gondolt Pb (de majd ő leírja), hogy Raikkonen nem volt az a győztes alkat, ettől még tehetséges volt és nyerhetett is volna több címet, de a mentalitásával nem azt tükrözte, mint a legnagyobb bajnokok. Ayrton Sennának volt az a mondása, hogyha második vagy, akkor te vagy az első akit vesztett - ezt a fajta kérlelhetetlen győzni akarást nem sikerült sose elsajátítania Kiminek. Még visszatérve Vettelre a 2011-es magyar nagydíj után volt az az emlékezetes rádióbeszélgetése a mérnökével, hogy mondták neki, hogy nagyon jól mentél, értékes pontokat szereztél a bajnokságban (Vettel második lett Button mögött azon a futamon), de erre Vettel végtelenül csalódottan visszavágott, hogy 'én a győzelmet akarom' - ez Raikkonennek a karakteréből egyszerűen hiányzott, ő belekortyolt a pezsgőbe a dobogón és aztán nem nagyon idegeskedett már azon, hogy hanyadik volt éppen.
Ezzel együtt én is nagyon kedveltem Kimit, a 2003-2005 közötti időszakban kifejezetten neki szurkoltam (az első kedvenc versenyzőm nekem Raikkonen McLarenes elődje Mika Hakkinen volt egyébként) és ha adtak alá egy jó autót akkor nagyon gyors tudott lenni, olyan manővereket is bevállalt, amilyeneket csak a legnagyobbak kockáztatnak be, de szerintem az igazán nagy bajnokok szintjén - mondjuk a közelmúltból - Schumacher, Hamilton, Vettel, Alonso, azért Raikkonen sosem volt, még a legjobb éveiben sem.

2020. 06. 10. - 21:11, Bence1997 írta:

Kimit meg sokan nyugdíjba küldenék, igaz, 40 évesen már rizikós a mezőnyben lenni, de 2012-13 -ban hozott egy 3. meg egy 5. helyet. Utóbbi simán lehetett volna akár egy újabb 3. hely is. Ugye ott a Abu Dhabi nagydíjon kiesett és az utolsó két futamot ki kellett hagynia. Ha az utolsó két futamon rajthoz áll és pontot szerez, akkor megint stabil 3. helyen beért volna és az a Lotus akkor baromi jó kocsi volt, csak egyéb dolgok jöttek közbe - köztük ugye pénzügyi ok is volt.

Kimit én is nyugdíjba küldeném már igazság szerint (bár, ha ő szereti csinálni, akkor hajrá), egyszerűen rossz látni, hogy mennyire visszaesett. A visszatérése után tényleg volt két jó szezonja és összességében nem nagyon látszott rajta a kihagyás, de mikor visszatért a Ferrarihoz és elindult a hibrid korszak onnantól számíthatjuk a mélyrepülését. Egy csapaton belüli versenyben egy top pilóta hosszútávon nem lehet vízhordó. Raikkonen addig mindig ki tudta erőszakolni magának a helyét az addigi csapatiban (a McLarennél Coulthard, majd Montoya ellen, a Ferrarinal Massa ellen - 2008-ban csak a szezon vége felé Spa után kellett beállnia Massa mögé, és a Lotusnál is egyértelműen ő volt a vezér), viszont a Ferrarinal folyamatosan háttérbe szorult, abszolút második számú versenyző lett és ez a régi Kimivel párhuzamba állítva nagyon fájdalmas látvány volt nekem, főleg, hogy a hozzáállásán is azt éreztem, hogy ezt a második számú szerepet ő tökéletesen elfogadta. Na ez az a pont, amitől ő már nem volt igazán top pilóta (futamokat lehet nyerni így is, ott van példának a jelenlegi Bottas, de aki elfogadja a vízhordó szerepét az nálam nem világbajnok kaliber többé)!

Hozzászólás ideje:
5 órával ezelőtt, Wilde írta:

Amúgy, ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy annyira borzalmas volt e a Ferrari, mint amilyennek megpróbálták lefesteni (nem csak Alonso, Montezemolo is többször nyilatkozta, hogy mennyire elérhetetlen számukra a RB), akkor erre az a válasz, hogy Barcelona környékétől számítva semmiképp sem!

És ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy nagyobb volt-e a különbség az RB autója és a Ferrari autója között 2012-ben, mint amennyire Alonso volt Vetteltől az összetettben, szerintem egyértelműen IGEN a válasz. Szóval Alonso felülteljesített azzal a kocsival már csak amiatt is, mert egészen a végéig kihívója tudott lenni Vettelnek. Ehhez kellettek a RB megbízhatósági problémái is, igen, de összességben mindketten 2x estek ki (Vettel egyszer 11. lett a maláj káoszban) , így aligha ez döntött.

 

5 órával ezelőtt, Wilde írta:

ezzel szemben most úgy megy Hamilton és nem csak az autó miatt, hogy elég a dobogó, legyen meg a szükséges pontszám és természetesen a világbajnoki cím, tehát a győzni akarás nem veszett ki belőle, de nem annyira vad és könyörtelen már, mint régen. 

Amiben tényleg hatalmas szerepet játszik az is, hogy nincs értelme kockázatnia. Ha egy toronymagas esélyes kocsid van, minek reszkíroznád meg a kiesést egy adott szituációban, mikor hosszútávon tudod jól, hogy minden pályán esélyed nyílik a jó szereplésre? Emellett a pilótáknál nagy szerepe van az életkornak is, elég csak összevetni Verstappen tavalyi vezetési stílusát a 2015-16-sal.

 

5 órával ezelőtt, Wilde írta:

Kimit én is nyugdíjba küldeném már igazság szerint (bár, ha ő szereti csinálni, akkor hajrá), egyszerűen rossz látni, hogy mennyire visszaesett. A visszatérése után tényleg volt két jó szezonja és összességében nem nagyon látszott rajta a kihagyás, de mikor visszatért a Ferrarihoz és elindult a hibrid korszak onnantól számíthatjuk a mélyrepülését. Egy csapaton belüli versenyben egy top pilóta hosszútávon nem lehet vízhordó. Raikkonen addig mindig ki tudta erőszakolni magának a helyét az addigi csapatiban (a McLarennél Coulthard, majd Montoya ellen, a Ferrarinal Massa ellen - 2008-ban csak a szezon vége felé Spa után kellett beállnia Massa mögé, és a Lotusnál is egyértelműen ő volt a vezér), viszont a Ferrarinal folyamatosan háttérbe szorult, abszolút második számú versenyző lett és ez a régi Kimivel párhuzamba állítva nagyon fájdalmas látvány volt nekem, főleg, hogy a hozzáállásán is azt éreztem, hogy ezt a második számú szerepet ő tökéletesen elfogadta. Na ez az a pont, amitől ő már nem volt igazán top pilóta (futamokat lehet nyerni így is, ott van példának a jelenlegi Bottas, de aki elfogadja a vízhordó szerepét az nálam nem világbajnok kaliber többé!)

Ezzel nagyon egyetértek. Vicces mikor olyanokat olvasok, hogy Raikkonen megnyerhette volna a 2018-as idényt, csak Vettelt favorizálták vele szemben. Persze. :D Sajnos Vettel egyértelműen dominálta kettejük párosát, pedig jó lett volna látni egy egyenlő erős versengést, de ez a futamok többségében nem valósult meg. 2012-13-ban is érződött már, hogy Raikkönen egy körös tempója már nem a régi - Grosjean többször is verte, bár mondjuk Grosjeanban megvan a nyers tempó, de mégis, Kimitől azt vártam volna, hogy ennél jobban verje a franciát), viszont a versenyeken ott még nagyon elemében volt. Aztán jött a hát mizéria és mintha utána már nem lett volna az igazi a Ferrarival a versenyeken mutatott teljesítménye sem...

Hozzászólás ideje:
2020. 06. 11. - 19:55, Kargarosz írta:

pb69 látom mindenkinek válaszolsz vissza csak szeretném megkérdezi nekem miért nem? :D  Kicsit fentebb is kérdeztem. 

Ja bocsi, elsiklottam vhogy felette. Igen, ha jól rémlik, arra a szezonra gondoltam. Ott egész sokáig úgy tűnt, hogy tényleg lehetne esélye Vettelnek és a Ferrarinak. Őszintén szólva, látva a szezon végét, már akkor kezdtem úgy érezni, hogy ez is csak illúzió volt. Kb. annyira volt esélye, mint Alonsonak ellene. Az olaszok újfent alulmaradtak az évközi fejlődési versenyben, a végére a Merci annyira domináns volt, hogy szerintem akkor is simán behúzták volna a címet, ha Vettel nem szerencsétlenkedik párszor előtte. Ha Ham nem izgulja el legalábbis.

2020. 06. 11. - 19:55, Kargarosz írta:

Azért 2 VB cím volt az emberbe még ezzel a stílussal is. VIszont, ha rácsapott volna az asztalra többször vagy fellép egy adott évbe,hogy már nekem akkor is az a beállítás kell elég megemlíteni 2008-at akkor akár még 3 vb is lehetett volna. Csak hát ugyea soportba nincsen ha az van ami megtörténik. Kár az emberét én kvázi 2007-től lettem fan miatta néztem keltem fel reggel a futamokra. Elképesztő nagy tehetség volt a srác kár,hogy így alakult a pályafutása. 

Persze, csak azért a pályafutása nagy részét nem épp semmirekellő csapatoknál töltötte. Egyetértek, hogy több lett volna a pályafutásában, csak egyszerűen nem volt meg benne a megfelelő mentalitás. Sokszor szerencséje sem volt, de az azért számomra elég beszédes volt, hogy egy megnyert VB utáni évben egy Massa lenyomta. Nem akarom bántani a kis brazilt, de szerintem ő egy másodvonalas pilóta. Egy Schumi, Hamilton, Vettel, Alonso, Kimi magaslatokra nem volt esélye. Ha 2008-ban a Ferrariban lett volna egy élpilóta, aki a képességeihez mérten is versenyez, akkor szerintem a csapat balfékeskedései ellenére is bajnok lett volna. Kiminek nem sikerült, mert tojt kb. az egészre.

Azt gondolom, hogy Kimi tipikusan az a figura, aki nagyon szerethető, hatalmas arc, igazi egyéniség. Ő mindenkit szórakoztat, a lelke mélyén vhol mindenki kedveli, de élsportolói mércével mérve sehol nincs fejben és mentalitásban. Megkockáztatom, hogy a tehetsége és képességei alapján a legjobbak között volt, ennek ellenére Vettel pl. felmosta vele a padlót.

2020. 06. 13. - 14:51, Wilde írta:

Vettel kapcsán értem, amit mondasz, de annyiban vitatkoznék, vagy megvédeném Vettelt, hogy szerintem megvan benne a versenyzői alkat.

Egyetértek mindazokkal, amiket írsz Vettelről, magam is így gondolom. Csak az még egy sokkal fiatalabb és éhesebb Vettel volt. Ugyanolyan versenyzői mentalitással sokkal harapósabb vagy fiatalon, sikeréhesen, bizonyítási vágytól duzzadva, amikor még vesztenivalód nemigen van, de meg akarod mutatni. Vettel versenyszelleme nagyon jól működött abban az időszakban, de ez addig repítette, amíg láttuk. 4 cím után már nem volt meg benne az a tűz, hogy jóval gyengébb autókban is kihozza magából képességei legjavát, család mellett.

2020. 06. 13. - 14:51, Wilde írta:

Arra amúgy kíváncsi vagyok, hogy szerinted volt e olyan szezon, amikor Vettelnek volt esélye, vagy úgy látod, hogy erre soha nem volt igazán sansza?

A Ferrariban? Szerintem nem. Ahogyan mondtam is, amikor sokáig úgy tűnt, hogy igen, akkor is bizonyította az idény vége, hogy nem lett volna sansz, csak akkor, ha Ham elkezd hibázgatni vagy nagy pechje lett volna.

Legalábbis úgy értem, hogy olyan tekintetben nem volt esélye, hogy ő hiába futott volna hibátlan szezont, nem nyert volna akkor se. Az más kérdés, hogy ha pl. nem ennyire peches az időjárással, és többet ki tud autózni abból a periódusból, amikor a Ferrari volt erősebb, mellé pedig nem hibázik ennyit, akkor már nagyon szoros lehetett volna a vége, akkor lehetett volna esélye. Csak hát ez már nem rajta múlott.

2020. 06. 13. - 14:51, Wilde írta:

Itt szerintem arra gondolt Pb (de majd ő leírja), hogy Raikkonen nem volt az a győztes alkat, ettől még tehetséges volt és nyerhetett is volna több címet, de a mentalitásával nem azt tükrözte, mint a legnagyobb bajnokok.

Így van. Vegyük csak az elhíresült jégkrémes esetet, Nagyon laza, nagyon vagány, vicces dolog, de ilyet igazi sportember nem csinál. Az egy dolog, hogy mi lett volna, ha mégis megy a futam, de ettől függetlenül is azt gondolom, hogy ez egy tiszteletlen dolog volt a sportággal szemben. Akiben van szakmai alázat, az nem vonul el egy meccs közepén fagyizni, akkor sem, ha épp szünet van, és lehet már nem lesz folytatás.

A másik, ami miatt erősen neheztelek Kimire, annak ellenére, hogy amúgy kedvelem a figuráját, az a csapathoz és csapattárshoz való hozzáállás. Amikor ő maga a béka feneke alatt se teljesített, a csapattárs pedig simán lenyomta, akkor is a legtöbb esetben nem volt hajlandó segíteni a másikat, csak amikor már semmilyen kibúvó nem volt. És tekintve, hogy 2008 milyen szoros volt, nem kizárt, hogy azon is múlott többek közt Massa bajnoki címe, hogy Kimit nem vetette fel mindig a lelkesedés, hogy a csapat hasznára legyen. Ugyanez Vettellel. Azon az ominózus német nagydíjon, az időmérőn és a futamon is rendesen keresztbe tett Vettelnek, aki ráadásul a barátja is, nemcsak csapattárs. Ha nincs a finn kukacoskodása, akkor jó eséllyel nem jár úgy Vettel, ahogy.

2020. 06. 13. - 14:51, Wilde írta:

az első kedvenc versenyzőm nekem Raikkonen McLarenes elődje Mika Hakkinen volt egyébként

Na ő szerintem klasszisokkal jobb és alázatosabb versenyzői alkat volt, mint honfitársa.

22 órával ezelőtt, Donát írta:

Amiben tényleg hatalmas szerepet játszik az is, hogy nincs értelme kockázatnia. Ha egy toronymagas esélyes kocsid van, minek reszkíroznád meg a kiesést egy adott szituációban, mikor hosszútávon tudod jól, hogy minden pályán esélyed nyílik a jó szereplésre?

Igen, ez nagyon fontos tényező. Ráadásul Hamiltont csapaton belül is sokkal többször hozzák kedvezményezett helyzetbe, már csak emiatt se kell annyira aggódnia. Úgy emlékszem, hogy pl. abban az évben, amikor Rosberg bajnok lett, Monacoban még így is elengedte Hamiltont.

Hozzászólás ideje:
5 órával ezelőtt, Pildi írta:

Arra utaltak a hirben, hogy szívproblémái voltak, sok más mozgásszervi gond mellett. :(

Igen, de láttam most egy képet róla 1.5 hónapról ezelőttről. Rettenetesen le volt fogyva. :( Furcsa, mert nem ismertem személyesen, de nagyon komoly dühöt érzek. Volt kollégák találkoztak vele pár éve, és ők is megerősítették, amit amúgy is sokszor hallottam már, hogy egy rendkívül barátságos, közvetlen, a szó nemes értelmében JÓ ember volt. Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy elment. Irgalmatlan nagy igazságtalansága ez az életnek. :( 

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.