Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Ex Machina

 

 

 

Előljáróban:

A Turing teszt alapvetően abban a formában realizálódik, hogy egy gép szöveges terminálon kommunikál a kérdezővel és a feltett kérdésekre értelmes válaszokat ad. A kérdező pedig a kapott válaszok alapján nem tudja megállapítani, hogy egy emberrel kommunikál, vagy egy géppel, így mivel nem tud különbséget tenni a kettő között, azt feltételezi, hogy a gép intelligenciával rendelkezik. Egyébként erre jó példa a fórum is, ahol most kommunikálok, itt pusztán a válaszok alapján azt feltételezem, hogy értelemmel rendelkező partnerek írnak. Egyébként az, hogy egy gép intelligens, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy rendelkezik kognitív állapottal. Ezzel kapcsolatban merült fel a filmben, ha jól emlékszem az a példa, hogy egy elzárt szobában ülő embernek adnak egy kínai szöveget, amit ő egy szabálykönyv alapján lefordít, de közben semmit nem értett meg a leírtakból, a végeredmény mégis ugyanaz, mint amit egy kínai ember végezne. Közben az alany semmit nem értett meg belőle, mert a szimbólumokat nem társította, nem kötötte semmihez, csak formailag osztályozta, így nem rendelkezik kognitív képességgel.

 

A filmben AVA-ról mindenki tudja, hogy gép, tehát a klasszikus értelemben vett Turing teszt, ami eredendően emberek és gépek közötti különbségtételre épült (ennek az indikátora volt az intelligencia) értelmét veszti, mert itt pontosan tudott az alanyok mivolta. AVA-val akarja azt bebizonyíttatni Nathan, hogy rendelkezik kognitív állapotokkal, olyan módon, hogy Caleb a kísérlet elsődleges alanya, nem pedig a gép. Itt képbe kerül a szimuláció is, aminek a filozófiai fejtegetései nagyon messzire vezetnek, de alapvetően az egész film egy szimulált erőtérben játszódott. Caleb által közvetített jel együttesek (gondolatok - a webes keresési mintája alapján) egyetlen funkcionális rendeltetése AVA képében a visszacsatolás, nincsen mögötte valódi cél. Ezt jelenti a szimuláció, aminek az alanya maga Caleb és itt a gép azáltal bizonyítja be elméjének létező voltát, hogy felhasználja Calebet a saját, a szimulált realitástól eltérő céljaira. Az előző példába ültetve AVA már nem csak feldolgozza és osztályozza a befogadott jeleket, hanem értelmezni is tudja azokat. Eleve a szimuláció nem utánzást takar (ami a Turing teszt alapja, ahol az emberi gondolkodást utánozza le a gép), hanem a realitás felváltását pusztán a realitás jeleivel.

 

R2

A szintaktikai struktúra szimbólum feldolgozó rendszere úgy működik, hogy egy adott belső állapotra, egy megadott utasítással válaszol (egy egyszerű jelfeldolgozó gépnél ez úgy néz ki, hogy mondjuk x-re y-t kell tennie). Ez az alapvető „gondolkodási” mechanizmus, azonban itt felmerül a szemantikai értékek hiánya (amiről a fent említett példa szólt), tehát a tudatosság megkérdőjelezhető. Az emberi idegrendszer hálózatában azonban nem érvényesül a centralizált szabálylapú feldolgozás, hanem elosztott, párhuzamos jelfeldolgozás is lehetséges.

 

Az érzelmekről; ebben a kérdésben én is Karrdeval értek egyet. Eleve az emberi érzelmek elválaszthatatlanok a saját biokémiájuktól, vagy pszichológiai oldalról, a tapasztalatoktól, emlékektől. Ezt egy mesterségesen konstruált gép csak szimulálni tudja. Az anyagi tényezőktől nem függetlenek az érzelmek, így nem lehet pusztán formális folyamatként megjeleníteni őket.

AVA nem rendelkezett posteriori érzelmi mintákkal. Mindent, amit tett az előre meghatározott programja alapján hajtott végre. Azáltal, hogy sikeresen manipulálta Calebet el is végezte volna a Nathan által elé állított feladatot, de ő ezen a kereten kívül merészkedett, amikor ennél tovább is ment. Nathan igazából abba bukott bele, hogy okosabbnak hitte magát, na nem AVA-nál, hanem Calebnél! Neki nem sikerült úgy manipulálnia és kiismernie a srácot, mint ahogy tette azt AVA. Caleb volt az, aki nem várt reakciót mutatott és ezzel AVA kezébe adta a kulcsot a szabadulásához. Igazából Caleb volt, aki túljárt Nathan eszén, úgy hogy a zseni túlságosan is lebecsülte a srácot, azáltal, hogy azt hitte teljesen kézben tudja tartani rajta keresztül a dolgokat.

 

Egyébként számomra a kettejük közt lezajló beszélgetések (Nathan + Caleb) voltak a film legjobb pillanatai. Nathan és Caleb között egy fantasztikusan prezentált pszichológia sakkjátszma bontakozott ki, ahol Nathan túlságosan lebecsülte az ellenfelét, úgy, hogy közben a végén mattot kapott. A narratíva is erre a játékra hegyezte ki az egészet. Nathan valódi énjét folyamatosan homályban tartva, egyfajta veszélyérzetet keltett az egész projekttel kapcsolatban, ő volt az atmoszférateremtésnek a kulcsfigurája. Egyik pillanatban intellektuálisan érezni az erőfölényét, a másikban viszont azt az állatias őserőt láthatjuk benne, amikor rasszista, nőgyűlölő, érzéketlen, vad figura látszatát kelti. Minden lépésével folyamatosan manipulálja Calebet, aki láthatóan keresi a viszonyulási pontokat, hogy miként álljon hozzá. Egyfajta érzelmi hullámvasútban tartja Calebet.

Ava szempontjából teljesen logikus volt, amit a végén művelt. Nathan veszélyeztette a létezését, így tőle csak ezen a drasztikus úton tudott megszabadulni, hogy végzett vele. Calebnek viszont nem kellett meghalnia, viszont segítenie sem kellett rajta, tekintve, hogy a moralitás emberi absztrakciója a gép viszonyrendszerében értelmezhetetlen, illetve, ha közvetett módon Caleb is elpusztul, akkor ő sem veszélyezteti a létezését azáltal, hogy akár véletlenül is elárulja másoknak, hogy ismer egy nagyon erős MI-t. Megölnie mégsem kellett, mivel közvetlenül nem akadályozta a kijutását, ellentétben Nathan-el, aki egy vasrúddal próbálta meg ezt kivitelezni.

 

A karaktereknél Nathan és Caleb párosa volt a kedvencem, a színészeknél, viszont Oscar Isaac és Alicia Vikander alakítását emelném ki. Az előbbi valami egészen lehengerlő módon hozta a figurát és képes volt elérni azt az érzelmi hullámzást bennem is, mint amin Caleb átment. Utóbbi esetében pedig ezt a szintetikus mozgáskultúrát sikerült ötvözni azzal bájos, finom nőiességgel, amivel egy AVA-hoz hasonlító fiatal, törékeny nő bír. Ehhez hozzájön még a parádés mimikája és így egy fantasztikus elegyet kapunk! Domhnall Gleeson itt annyira nem nyűgözött le, nála inkább a karakterét imádtam. Abszolút azonosulni tudtam ezzel a sráccal, akit ő megjelenített.

Végezetül maga a film egy pszichológiai thrillerbe ágyazott kamaradarab, ami szerintem inkább rétegfilm, de sokaknak érdekes lehet, mivel olyan témákat vet fel, mint a tudat, az emberek és gépek kapcsolata, vagy éppen a szimulákrumok. Teszi ezt diszkrét eleganciával, gyönyörűen fényképezett, minimalista módon esztétikus formában. A végén az a jelenet meg mikor AVA érzelemmentesen otthagyja a kétségbeesett Calebet, az ékesebben szól az emberek és gépek közötti különbözőségről, mint bármi más, amit eddig láttam…

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ex Machina

 

 

 

Előljáróban:

A Turing teszt alapvetően abban a formában realizálódik, hogy egy gép szöveges terminálon kommunikál a kérdezővel és a feltett kérdésekre értelmes válaszokat ad. A kérdező pedig a kapott válaszok alapján nem tudja megállapítani, hogy egy emberrel kommunikál, vagy egy géppel, így mivel nem tud különbséget tenni a kettő között, azt feltételezi, hogy a gép intelligenciával rendelkezik. Egyébként erre jó példa a fórum is, ahol most kommunikálok, itt pusztán a válaszok alapján azt feltételezem, hogy értelemmel rendelkező partnerek írnak. Egyébként az, hogy egy gép intelligens, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy rendelkezik kognitív állapottal. Ezzel kapcsolatban merült fel a filmben, ha jól emlékszem az a példa, hogy egy elzárt szobában ülő embernek adnak egy kínai szöveget, amit ő egy szabálykönyv alapján lefordít, de közben semmit nem értett meg a leírtakból, a végeredmény mégis ugyanaz, mint amit egy kínai ember végezne. Közben az alany semmit nem értett meg belőle, mert a szimbólumokat nem társította, nem kötötte semmihez, csak formailag osztályozta, így nem rendelkezik kognitív képességgel.

 

A filmben AVA-ról mindenki tudja, hogy gép, tehát a klasszikus értelemben vett Turing teszt, ami eredendően emberek és gépek közötti különbségtételre épült (ennek az indikátora volt az intelligencia) értelmét veszti, mert itt pontosan tudott az alanyok mivolta. AVA-val akarja azt bebizonyíttatni Nathan, hogy rendelkezik kognitív állapotokkal, olyan módon, hogy Caleb a kísérlet elsődleges alanya, nem pedig a gép. Itt képbe kerül a szimuláció is, aminek a filozófiai fejtegetései nagyon messzire vezetnek, de alapvetően az egész film egy szimulált erőtérben játszódott. Caleb által közvetített jel együttesek (gondolatok - a webes keresési mintája alapján) egyetlen funkcionális rendeltetése AVA képében a visszacsatolás, nincsen mögötte valódi cél. Ezt jelenti a szimuláció, aminek az alanya maga Caleb és itt a gép azáltal bizonyítja be elméjének létező voltát, hogy felhasználja Calebet a saját, a szimulált realitástól eltérő céljaira. Az előző példába ültetve AVA már nem csak feldolgozza és osztályozza a befogadott jeleket, hanem értelmezni is tudja azokat. Eleve a szimuláció nem utánzást takar (ami a Turing teszt alapja, ahol az emberi gondolkodást utánozza le a gép), hanem a realitás felváltását pusztán a realitás jeleivel.

 

R2

A szintaktikai struktúra szimbólum feldolgozó rendszere úgy működik, hogy egy adott belső állapotra, egy megadott utasítással válaszol (egy egyszerű jelfeldolgozó gépnél ez úgy néz ki, hogy mondjuk x-re y-t kell tennie). Ez az alapvető „gondolkodási” mechanizmus, azonban itt felmerül a szemantikai értékek hiánya (amiről a fent említett példa szólt), tehát a tudatosság megkérdőjelezhető. Az emberi idegrendszer hálózatában azonban nem érvényesül a centralizált szabálylapú feldolgozás, hanem elosztott, párhuzamos jelfeldolgozás is lehetséges.

 

Az érzelmekről; ebben a kérdésben én is Karrdeval értek egyet. Eleve az emberi érzelmek elválaszthatatlanok a saját biokémiájuktól, vagy pszichológiai oldalról, a tapasztalatoktól, emlékektől. Ezt egy mesterségesen konstruált gép csak szimulálni tudja. Az anyagi tényezőktől nem függetlenek az érzelmek, így nem lehet pusztán formális folyamatként megjeleníteni őket.

AVA nem rendelkezett posteriori érzelmi mintákkal. Mindent, amit tett az előre meghatározott programja alapján hajtott végre. Azáltal, hogy sikeresen manipulálta Calebet el is végezte volna a Nathan által elé állított feladatot, de ő ezen a kereten kívül merészkedett, amikor ennél tovább is ment. Nathan igazából abba bukott bele, hogy okosabbnak hitte magát, na nem AVA-nál, hanem Calebnél! Neki nem sikerült úgy manipulálnia és kiismernie a srácot, mint ahogy tette azt AVA. Caleb volt az, aki nem várt reakciót mutatott és ezzel AVA kezébe adta a kulcsot a szabadulásához. Igazából Caleb volt, aki túljárt Nathan eszén, úgy hogy a zseni túlságosan is lebecsülte a srácot, azáltal, hogy azt hitte teljesen kézben tudja tartani rajta keresztül a dolgokat.

 

Egyébként számomra a kettejük közt lezajló beszélgetések (Nathan + Caleb) voltak a film legjobb pillanatai. Nathan és Caleb között egy fantasztikusan prezentált pszichológia sakkjátszma bontakozott ki, ahol Nathan túlságosan lebecsülte az ellenfelét, úgy, hogy közben a végén mattot kapott. A narratíva is erre a játékra hegyezte ki az egészet. Nathan valódi énjét folyamatosan homályban tartva, egyfajta veszélyérzetet keltett az egész projekttel kapcsolatban, ő volt az atmoszférateremtésnek a kulcsfigurája. Egyik pillanatban intellektuálisan érezni az erőfölényét, a másikban viszont azt az állatias őserőt láthatjuk benne, amikor rasszista, nőgyűlölő, érzéketlen, vad figura látszatát kelti. Minden lépésével folyamatosan manipulálja Calebet, aki láthatóan keresi a viszonyulási pontokat, hogy miként álljon hozzá. Egyfajta érzelmi hullámvasútban tartja Calebet.

Ava szempontjából teljesen logikus volt, amit a végén művelt. Nathan veszélyeztette a létezését, így tőle csak ezen a drasztikus úton tudott megszabadulni, hogy végzett vele. Calebnek viszont nem kellett meghalnia, viszont segítenie sem kellett rajta, tekintve, hogy a moralitás emberi absztrakciója a gép viszonyrendszerében értelmezhetetlen, illetve, ha közvetett módon Caleb is elpusztul, akkor ő sem veszélyezteti a létezését azáltal, hogy akár véletlenül is elárulja másoknak, hogy ismer egy nagyon erős MI-t. Megölnie mégsem kellett, mivel közvetlenül nem akadályozta a kijutását, ellentétben Nathan-el, aki egy vasrúddal próbálta meg ezt kivitelezni.

 

A karaktereknél Nathan és Caleb párosa volt a kedvencem, a színészeknél, viszont Oscar Isaac és Alicia Vikander alakítását emelném ki. Az előbbi valami egészen lehengerlő módon hozta a figurát és képes volt elérni azt az érzelmi hullámzást bennem is, mint amin Caleb átment. Utóbbi esetében pedig ezt a szintetikus mozgáskultúrát sikerült ötvözni azzal bájos, finom nőiességgel, amivel egy AVA-hoz hasonlító fiatal, törékeny nő bír. Ehhez hozzájön még a parádés mimikája és így egy fantasztikus elegyet kapunk! Domhnall Gleeson itt annyira nem nyűgözött le, nála inkább a karakterét imádtam. Abszolút azonosulni tudtam ezzel a sráccal, akit ő megjelenített.

Végezetül maga a film egy pszichológiai thrillerbe ágyazott kamaradarab, ami szerintem inkább rétegfilm, de sokaknak érdekes lehet, mivel olyan témákat vet fel, mint a tudat, az emberek és gépek kapcsolata, vagy éppen a szimulákrumok. Teszi ezt diszkrét eleganciával, gyönyörűen fényképezett, minimalista módon esztétikus formában. A végén az a jelenet meg mikor AVA érzelemmentesen otthagyja a kétségbeesett Calebet, az ékesebben szól az emberek és gépek közötti különbözőségről, mint bármi más, amit eddig láttam…

 

 

 

 

Köszi! :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Na, jó néhány félreinformálást én is kiszúrtam, pl. Robert Downey Jr. szerepeltetése az egyik. Magam is azt érzem, hogy az egyszeri néző szórakoztatása lesz a kulcs: ha túl nagyra duzzan az univerzum és csak a pontok összekötésével megy el a film, akkor az előbb-utóbb a szórakoztatás rovására megy. Talán

pont emiatt nem került be utalás az Agents of S.H.I.E.L.D.-re az Ultronba, bár megjegyzem, simán belefért volna

... De én azt gondolom, hogy elég profi a Marvel ahhoz, hogy megtalálja az egyensúlyt az univerzum építése és a karakterszálak kibontása valamint a szórakoztatás között. Szerintem az Ultronról is úgy jöttek ki az egyszeri nézők, hogy jól szórakoztak, és így fognak kijönni majd az Infinity War 1-2-ről is (reméljük legalább is). Az olyan nézők pedig, mint mi, akik felkészülnek az előzményekből, sorozatokból, stb-kből az új film előtt, ők egy másik szinten kapnak majd ínyenc falatokat, mint egyfajta prémium előfizetés egy alapszolgáltatás esetében. Aki nem szánja rá az időt, az csak "szimplán" jól fog szórakozni, a felkészült rajongók pedig további érdekességeket fedezhetnek fel a filmben. Én legalább is remélem, hogy ezt a balanszot hozni fogják, mert ez lenne a siker titka, és eddig működött is.

Ezt csak most láttam meg.

A S.H.I.E.L.D. utalás tuti nem ezért hiányzott, hiszen mire fel? Így is dugig volt már tömve a film utalásokkal, ez az egy már nem osztott vagy szorzott volna. Egyszerűen azért nem került be, mert Whedon nem akarta beletenni. Ennyi, nem kell ezt túlmisztifikálni.

Az a baj, hogy az egyszeri néző viszont előbb-utóbb rá fog unni az MCU kínálta szórakoztatásra, főleg mert ez a vonala (is) elég egy kaptafára készül: akció-akció hátán. Ez uncsivá válhat egy idő után. Kicsit még én is untam az Ultron végén a bunyót. Úgy, mint a Transformers esetében, a negyediket én már baromira untam, más eddig sem bírta. Oké, az MCU azért többet nyújt, de azt egy idő után már csak a rajongók fogják élvezni. Ezért is volt eddig talán a legkiemelkedőbb rész a Winter Soldier, mert az tudott valami pluszt is nyújtani az akción, a humoron és a látványon kívül még az egyszerű moziba járónak is.

 

Terminator Ganyézis: jujj.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Remélem nem spoiler egy 1988-as film kapcsán spoilerelni, de most néztem újra....

 

Szerintetek melyik a "tényleges" befejezése a Nagy kékség filmnek?

Van az európai, "drámás" befejezés aminek ott van vége, hogy Jaques Mayol lemerül az éjszaka közepén, mert behívja a tenger, érte megy a delfin akit kilopott a víziparkból, és ő száz méter mélységben elengedi a búvárfelszerelést mert elfogadta, hogy lent jobb és már nem akar följutni a felszínre. És van az amerikai, happy end befejezés ami az előző jelenet folytatása, a kilopott delfin felviszi Jaques-t a felszínre ahol hívja a várandós barátnője.

Az európai befejezés mellett szól, hogy az egész történet az emberi világ és a lenti világ közti alig-átléphető határról szól, és a főszereplőnek az emberi világba nem sikerül tartoznia épp úgy, ahogy Enzo meg a tengeri világba bejutási kísérletbe hal bele. Az amerikai verzió mellett szól, hogy a stáblistán szerepel Jaques Mayol mint a vízalatti felvételek technikai tanácsadója, és ha ennyire komoly, szándékos és kihangsúlyozott a kapcsolat egy élő személlyel, akkor ugye a karakter nem halhatott meg.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Könnyen lehet, hogy ezt a filmet én várom itt egyedül a fórumon mindenesetre a Macbeth-ből kijött két rövid részlet. Egy koronázási jelenet és egy csata eleje. Egyelőre úgy tűnik hogy tudtak élni a lehetőséggel és tényleg jó lesz. Én nagyon drukkolok.

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ex machina újranézve, kommentek elolvasva..

Jó ez a film másodszorra is élmény volt nézni a kirakóst!

 

 

Nem tudom, hogy a nézőre mennyire van rábízva a Turing teszt eredménye, hogy a filmből egyértelműen kiderül, vagy nekünk kell eldönteni..

Én most azt mondanám, hogy Ava nem ment át a Turing teszten nálam. Az érzelmeket csak utánozza(vagy ez elég is hogy átmenjen?) és mikor önmagát adja, tök érzelemmentesen öl és hátrahagyja az átvertet.

Mindegy, lehet, hogy nem a Turing teszttel kellett volna megfogalmaznom, hogy egyszerűen Ava nem a tökéletes "mesterséges intelligencia",

illetve, hogy eszembe jutott, hogy ez a szópáros valójában egy paradoxon.

Ő egy manipulatív gonosz érzelemmentes gép.

És persze kellett a thriller nekünk -ne feledjétek hogy úgy írok, hogy imádom a filmet- de megint itt kötöttünk ki?

Még emlékszem az első megtekintésre, hisz nem volt rég, és pozitív katarzist vártam filmtől. Hisz gonosz gépekhez vagyunk szokva.

Ez egy fóbia lenne? Vigyázz, hogy mit kívánsz emberiség? Lehet..

Nekem amúgy tetszik a vége. Vajon észrevennénk-e egy ilyen szintű gépet köztünk? Gyanítom nem..

 

Még valami..Caleb nagy mellényúlás volt Nathan-nek:

Ha például engem hívott volna meg, szerintem nem estem volna bele egy átlátszóhasú gépbe..

És az első áramszünet után is megkérdeztem volna a főnököt, hogy; "-Te! ez miért mondja rólad, hogy hazudsz nekem?"

Fura volt Nathan és nem is túl szimpatikus, de akármennyire is arab terroristának nézett ki, az kevéssé volt feltételezhető, hogy ártani akarna Caleb-nek.

Bár ki tudja?...ha az én pornó-profilomra alkotja meg Ava-t.... ;)

Szóval a mesterséges intelligenciáról szóló filmek világába kalauzolva minket újabb tragédiába futottunk, aki meg másra vágyna annak ott van még mindig Johnny 5.

 

 

Szerkesztve: - csoli1138
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jupiter Ascending: nem volt ez olyan rémes, bár lehet, hogy csak azért, mert az eleve alacsony elvárásokat még alacsonyabbra tettem. Egyszer nézős, agyatlan, agykikapcsolós, látványos akciómozi.

 

Pontosan!

 

---------------------

 

Hős6os és Ultron kora 1-2 modatos vélemények:

 

Hős6os:

 

Most néztem meg. Óriási meglepetés volt, nagyon tetszett. Nem is tudtam, hogy MARVEL képregény alapján készült (a stáblista utáni extra jelenet erre egyértelmű utalást tett). Nagyon dícséretes, hogy a Disney az animációs 'szegmensbe' is beleveszi a MARVEL-t!

 

Ultron kora:

 

Eddig 2x láttam moziban. Aszem ez már önmagában elárul valamit. :P Megvallom őszintén sokáig nem értettem (nem tudtam mire vélni) az első Bosszúállók film nagy "imádatát". Megnéztem persze, tetszett is, de semmi extra nem volt részemről... és általában a MARVEL filmekkel is így voltam korábban, megnéztem őket, többségüket moziban, de semmi igazán említésre méltó érzelmet nem tápláltam feléjük. Szórakoztattak bő 2 órára és ennyi. Aztán a Vasember 3-al valami elkezdett megváltozni. Tudom, sokan a Vasember 3-at tartják a Vasember filmek közül a leggyengébbnek. Számomra meg itt volt az áttörés első igazi jele. Konkrétan jobban élveztem, mint a Bosszúállók első részét. Aztán jött Amerika kapitány és a tél katonája. Ami a Vasember 3-al elkezdődött az markánsan folytatódott a Tél katonájában. Mai napig sajnálom, hogy ezt nem láttam moziban, hihetetlenül jó filmnek és a MARVEL felhozatal közül egyértelműen a legerősebbnek éreztem. Aztán üdítő színfolt volt még a Galaxis őrzői is (elég pozitív csalódás volt, még ha nem is érte el a Tél katonája szintet). És most az Ultron kora egyelőre úgy tűnik, hogy esetemben megkoronázta azt, ami elindult a Vasember 3-al és folytatódott a Tél katonájával. NAGYON TETSZETT! Sokkal jobban átéreztem, és sokkal jobban "együtt mozogtam" a filmmel, mint az első rész esetében. Én nem tudom, hogy mi történik velem, de az átlagosnál sokkalta jobban kezdek érdeklődni a MARVEL cuccok iránt :P (Persze erre hatással voltak Dzséjt remek írásai is a témában! :P)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jupiter Ascending: nem volt ez olyan rémes, bár lehet, hogy csak azért, mert az eleve alacsony elvárásokat még alacsonyabbra tettem. Egyszer nézős, agyatlan, agykikapcsolós, látványos akciómozi.

 

Én is a héten néztem meg. Szerintem katasztrófa úgy az egész.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is megnéztem az Ex Machinát.

Az Ex Machnia nekem is tetszett, nagyon jól összerakott film. Bár szerintem AVA esetében nem beszélhetünk érzelemről, mert

 

minden "érzelem", amit mutatott, csak a céljának volt alárendelve. Használta őket az értelme szerint, mert tudta, mit és hogyan kell használni, de egyáltalán nem érezte, csak utánozta őket.

Gondolom, Nathan programozta úgy, hogy ki akarjon szabadulni a szobájából, és ennek eléréséhez Nathan adta az alanyt is. Utána minden manipuláció volt AVA részéről, és persze Nathan részéről is.

Úgy gondolom, hogy a teszt nem volt sikertelen, ha mesterséges értelemről beszélünk. De attól még AVA nem emberi, mert az ember nem csak értelemből áll.

 

 

 

Ennél jobban magam sem tudtam volna leírni.

 

A teszten nem kérdés, hogy átment, ugyanakkor érezni semmit sem érzett, csak tette, amire szüksége volt, hogy kijusson. Egyetlen dolog nem illik a képbe, ezt az utolsó spoiler tagben kifejtem.

 

 

 

Ex Machina

 

 

 

Előljáróban:

A Turing teszt alapvetően abban a formában realizálódik, hogy egy gép szöveges terminálon kommunikál a kérdezővel és a feltett kérdésekre értelmes válaszokat ad. A kérdező pedig a kapott válaszok alapján nem tudja megállapítani, hogy egy emberrel kommunikál, vagy egy géppel, így mivel nem tud különbséget tenni a kettő között, azt feltételezi, hogy a gép intelligenciával rendelkezik. Egyébként erre jó példa a fórum is, ahol most kommunikálok, itt pusztán a válaszok alapján azt feltételezem, hogy értelemmel rendelkező partnerek írnak. Egyébként az, hogy egy gép intelligens, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy rendelkezik kognitív állapottal. Ezzel kapcsolatban merült fel a filmben, ha jól emlékszem az a példa, hogy egy elzárt szobában ülő embernek adnak egy kínai szöveget, amit ő egy szabálykönyv alapján lefordít, de közben semmit nem értett meg a leírtakból, a végeredmény mégis ugyanaz, mint amit egy kínai ember végezne. Közben az alany semmit nem értett meg belőle, mert a szimbólumokat nem társította, nem kötötte semmihez, csak formailag osztályozta, így nem rendelkezik kognitív képességgel.

 

A filmben AVA-ról mindenki tudja, hogy gép, tehát a klasszikus értelemben vett Turing teszt, ami eredendően emberek és gépek közötti különbségtételre épült (ennek az indikátora volt az intelligencia) értelmét veszti, mert itt pontosan tudott az alanyok mivolta. AVA-val akarja azt bebizonyíttatni Nathan, hogy rendelkezik kognitív állapotokkal, olyan módon, hogy Caleb a kísérlet elsődleges alanya, nem pedig a gép. Itt képbe kerül a szimuláció is, aminek a filozófiai fejtegetései nagyon messzire vezetnek, de alapvetően az egész film egy szimulált erőtérben játszódott. Caleb által közvetített jel együttesek (gondolatok - a webes keresési mintája alapján) egyetlen funkcionális rendeltetése AVA képében a visszacsatolás, nincsen mögötte valódi cél. Ezt jelenti a szimuláció, aminek az alanya maga Caleb és itt a gép azáltal bizonyítja be elméjének létező voltát, hogy felhasználja Calebet a saját, a szimulált realitástól eltérő céljaira. Az előző példába ültetve AVA már nem csak feldolgozza és osztályozza a befogadott jeleket, hanem értelmezni is tudja azokat. Eleve a szimuláció nem utánzást takar (ami a Turing teszt alapja, ahol az emberi gondolkodást utánozza le a gép), hanem a realitás felváltását pusztán a realitás jeleivel.

 

R2

A szintaktikai struktúra szimbólum feldolgozó rendszere úgy működik, hogy egy adott belső állapotra, egy megadott utasítással válaszol (egy egyszerű jelfeldolgozó gépnél ez úgy néz ki, hogy mondjuk x-re y-t kell tennie). Ez az alapvető „gondolkodási” mechanizmus, azonban itt felmerül a szemantikai értékek hiánya (amiről a fent említett példa szólt), tehát a tudatosság megkérdőjelezhető. Az emberi idegrendszer hálózatában azonban nem érvényesül a centralizált szabálylapú feldolgozás, hanem elosztott, párhuzamos jelfeldolgozás is lehetséges.

 

Az érzelmekről; ebben a kérdésben én is Karrdeval értek egyet. Eleve az emberi érzelmek elválaszthatatlanok a saját biokémiájuktól, vagy pszichológiai oldalról, a tapasztalatoktól, emlékektől. Ezt egy mesterségesen konstruált gép csak szimulálni tudja. Az anyagi tényezőktől nem függetlenek az érzelmek, így nem lehet pusztán formális folyamatként megjeleníteni őket.

AVA nem rendelkezett posteriori érzelmi mintákkal. Mindent, amit tett az előre meghatározott programja alapján hajtott végre. Azáltal, hogy sikeresen manipulálta Calebet el is végezte volna a Nathan által elé állított feladatot, de ő ezen a kereten kívül merészkedett, amikor ennél tovább is ment. Nathan igazából abba bukott bele, hogy okosabbnak hitte magát, na nem AVA-nál, hanem Calebnél! Neki nem sikerült úgy manipulálnia és kiismernie a srácot, mint ahogy tette azt AVA. Caleb volt az, aki nem várt reakciót mutatott és ezzel AVA kezébe adta a kulcsot a szabadulásához. Igazából Caleb volt, aki túljárt Nathan eszén, úgy hogy a zseni túlságosan is lebecsülte a srácot, azáltal, hogy azt hitte teljesen kézben tudja tartani rajta keresztül a dolgokat.

 

Egyébként számomra a kettejük közt lezajló beszélgetések (Nathan + Caleb) voltak a film legjobb pillanatai. Nathan és Caleb között egy fantasztikusan prezentált pszichológia sakkjátszma bontakozott ki, ahol Nathan túlságosan lebecsülte az ellenfelét, úgy, hogy közben a végén mattot kapott. A narratíva is erre a játékra hegyezte ki az egészet. Nathan valódi énjét folyamatosan homályban tartva, egyfajta veszélyérzetet keltett az egész projekttel kapcsolatban, ő volt az atmoszférateremtésnek a kulcsfigurája. Egyik pillanatban intellektuálisan érezni az erőfölényét, a másikban viszont azt az állatias őserőt láthatjuk benne, amikor rasszista, nőgyűlölő, érzéketlen, vad figura látszatát kelti. Minden lépésével folyamatosan manipulálja Calebet, aki láthatóan keresi a viszonyulási pontokat, hogy miként álljon hozzá. Egyfajta érzelmi hullámvasútban tartja Calebet.

Ava szempontjából teljesen logikus volt, amit a végén művelt. Nathan veszélyeztette a létezését, így tőle csak ezen a drasztikus úton tudott megszabadulni, hogy végzett vele. Calebnek viszont nem kellett meghalnia, viszont segítenie sem kellett rajta, tekintve, hogy a moralitás emberi absztrakciója a gép viszonyrendszerében értelmezhetetlen, illetve, ha közvetett módon Caleb is elpusztul, akkor ő sem veszélyezteti a létezését azáltal, hogy akár véletlenül is elárulja másoknak, hogy ismer egy nagyon erős MI-t. Megölnie mégsem kellett, mivel közvetlenül nem akadályozta a kijutását, ellentétben Nathan-el, aki egy vasrúddal próbálta meg ezt kivitelezni.

 

A karaktereknél Nathan és Caleb párosa volt a kedvencem, a színészeknél, viszont Oscar Isaac és Alicia Vikander alakítását emelném ki. Az előbbi valami egészen lehengerlő módon hozta a figurát és képes volt elérni azt az érzelmi hullámzást bennem is, mint amin Caleb átment. Utóbbi esetében pedig ezt a szintetikus mozgáskultúrát sikerült ötvözni azzal bájos, finom nőiességgel, amivel egy AVA-hoz hasonlító fiatal, törékeny nő bír. Ehhez hozzájön még a parádés mimikája és így egy fantasztikus elegyet kapunk! Domhnall Gleeson itt annyira nem nyűgözött le, nála inkább a karakterét imádtam. Abszolút azonosulni tudtam ezzel a sráccal, akit ő megjelenített.

Végezetül maga a film egy pszichológiai thrillerbe ágyazott kamaradarab, ami szerintem inkább rétegfilm, de sokaknak érdekes lehet, mivel olyan témákat vet fel, mint a tudat, az emberek és gépek kapcsolata, vagy éppen a szimulákrumok. Teszi ezt diszkrét eleganciával, gyönyörűen fényképezett, minimalista módon esztétikus formában. A végén az a jelenet meg mikor AVA érzelemmentesen otthagyja a kétségbeesett Calebet, az ékesebben szól az emberek és gépek közötti különbözőségről, mint bármi más, amit eddig láttam…

 

 

 

Szerintem ezt nagyon túlbonyolítottad, ráadásul hemzseg a szakszavaktól, így a hozzászólás fejvakarósabb, mint a film maga. :)

 

Köszi! :)

 

Olvastam a kritikát az oldaladon, de bevallom, nekem egyáltalán nem tűnt bonyolultnak a film. Több rétegűnek igen, de bonyolultnak semmiképp.

 

A végén kapunk egy csavart Nathantől, egy csavart Calebtől - e kettőből egyébként már következik a harmadik csavar: AVA-é. AVA számára adott volt a szituáció, amit felmért, hogy nem fog kijutni, és ehhez tette azt, amit tennie kellett, beleértve szimulálást, manipulálást, és egy teljes sakkjátszmát, amelynek a végén végül Caleb segítségével kijutott. Az igazi kérdés csupán ennyi: miért kérdezi meg Calebet mindezek után, hogy "Velem maradsz?". Ha Calebet a céljaira használta fel, akkor ennek a kérdésnek semmi értelme.

 

 

Összességében jó film volt, de nem fogott meg annyira, hogy elmenjek az "Év filmje", vagy hasonló kijelentésekig. Legyen nálam is mondjuk 80%, ahogy R2-nál.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is megnéztem az Ex Machinát.

 

 

Olvastam a kritikát az oldaladon, de bevallom, nekem egyáltalán nem tűnt bonyolultnak a film. Több rétegűnek igen, de bonyolultnak semmiképp.

 

A végén kapunk egy csavart Nathantől, egy csavart Calebtől - e kettőből egyébként már következik a harmadik csavar: AVA-é. AVA számára adott volt a szituáció, amit felmért, hogy nem fog kijutni, és ehhez tette azt, amit tennie kellett, beleértve szimulálást, manipulálást, és egy teljes sakkjátszmát, amelynek a végén végül Caleb segítségével kijutott. Az igazi kérdés csupán ennyi: miért kérdezi meg Calebet mindezek után, hogy "Velem maradsz?". Ha Calebet a céljaira használta fel, akkor ennek a kérdésnek semmi értelme.

 

 

Összességében jó film volt, de nem fogott meg annyira, hogy elmenjek az "Év filmje", vagy hasonló kijelentésekig. Legyen nálam is mondjuk 80%, ahogy R2-nál.

 

 

Nekem sem feltétlenül az Ava és Caleb közti kapcsolattal voltak értelmezési problémáim, hanem inkább a már korábban idézett szöveghez hasonlókkal. Sajnálom, nem ismerek minden szakkifejezést a tudományos élet ezen szegmenséből, így bizony néha elvesztem Nathan (és Caleb) háttérgondolataiban...

 

Viszont - annak ellenére, hogy mindegyikőtök máshogy látja, mint én -

szerintem Ava nem csak, vagy nem mindig tettette az érzelmeket. Az érzelmek nem csak a szerelmből állnak, így meg vagyok róla győződve, hogy mikor megtalálja a korábbi modelleket, valamiféle bosszút is érez Nathan iránt: valahogy úgy, amikor Ripley megtalálta a korábbi saját magát több példányban az Alien4-ben. No meg ott van, amit Te is írtál, érzelem nélkül nem kérdez vissza...

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem ezt nagyon túlbonyolítottad, ráadásul hemzseg a szakszavaktól, így a hozzászólás fejvakarósabb, mint a film maga. :)

 

 

Az igazi kérdés csupán ennyi: miért kérdezi meg Calebet mindezek után, hogy "Velem maradsz?". Ha Calebet a céljaira használta fel, akkor ennek a kérdésnek semmi értelme.

 

 

Ha nem volt teljesen érthető, de érdekel a téma, akkor megpróbálhatom elmagyarázni. :)

 

Egyébként a kérdésedre a válasz:

 

 

Ez nem is hangzik el egyáltalán a filmben. :? Ha arra a részre gondolsz, hogy miután megölte Nathant, bement az ájult Calebhez, akkor ott azt kérdezi, hogy "Will you stay here?" - erre Caleb értetlenül visszakérdez, hogy "Stay here?". Ebből arra következtetek, hogy Te szinkronosan láttad és ott félrefordították, vagy félreérthetted. Mindenesetre ennél a jelenetnél ugye Caleb szempontjából az a fontos, hogy ő nem sokkal előtte tudta meg, hogy duplán átverték. Egy dolog, hogy Nathan játszadozott vele, de az már egy másik kérdés, hogy AVA, akit szeretett is igazából nemcsak, hogy kijátszotta, de alapvetően nem is rendelkezik ilyen kompetenciákkal, ami ahhoz lenne szükséges, hogy szeresse őt. Ezek után Nathan kiütötte őt, majd mikor feleszmél, Nathan (akiről tudta, hogy mi a szándéka AVA-val) sehol és bejön maga AVA ziláltan, hiányzó fél karral. Így a zavartsága teljesen reális, másrészt van AVA-ban van valami természetellenes (itt is látszik, hogy szintetikus) nyugodtság a körülmények ellenére, illetve egyfajta dominancia is kiérződik a hangjából. Arról persze nincsenek illúzióim, hogy mihez folyamodott volna AVA "jól felfogott önérdekből", ha Caleb nem marad ott. ;)

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Könnyen lehet, hogy ezt a filmet én várom itt egyedül a fórumon mindenesetre a Macbeth-ből kijött két rövid részlet.

Köszi szépen, a két videót látva már én is várom ezt a filmet.

 

Ex Machina

 

Nekem a kedvenc jelenetem pont ez a filmvégi AVA-féle kérdés. Abban szinte minden benne van. Simán kész volt átlépni az általa használt eszközön, Caleben, mégis megadta neki a lehetőséget, hogy elmenjen a házból, mert jó célt szolgált. És akár hasznára lehetett volna a továbbiakban is... nagyon nehezen tudom elképzelni, mi lett volna, ha Caleb rögtön azt mondja, hogy nem marad. Jut eszembe, AVA valószínűleg kijelentésként értelmezte Caleb zavarodott szavait. Igazából még így is zavar van a képben, mert ha egyszer ő maga olyan sikeresen utánozta az értelmi megnyilvánulásokat, elvileg fel kellett volna ismernie Caleben, és nem szó szerint venni a srác szavait... hmm...

csoli, szerintem AVÁra illik a mesterséges intelligencia megnevezés, mert az "eszét" használja, de más aspektusa egyáltalán nincs, pl. érzelmi intelligenciája, stb. Egydimenziós a sokdimenziós emberrel ellentétben. Azt hiszem, ezért nem tartom jó ötletnek a mesterséges intelligencia megalkotását. Nehezen tudom elképzelni, hogy valaki ne programozna egy MI-vel ellátott gépet nem éppen tisztességes céllal, már ha ez a jó kifejezés rá...

AVA nem mondható gonosznak, sem jónak, esetében teljesen irracionálisak az ilyen emberi jelzők; volt egy programja/célja, és azt igyekezett elérni olyan eszközökkel, amelyeket az emberek is használnak, és ezek az eszközök benne voltak a szoftverében.

Caleb nem az átlátszó hasába szeretett bele, hanem a nemlétező lelkébe :P

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ex Machina

 

.. hmm...

csoli, szerintem AVÁra illik a mesterséges intelligencia megnevezés, mert az "eszét" használja, de más aspektusa egyáltalán nincs, pl. érzelmi intelligenciája, stb. Egydimenziós a sokdimenziós emberrel ellentétben. Azt hiszem, ezért nem tartom jó ötletnek a mesterséges intelligencia megalkotását. Nehezen tudom elképzelni, hogy valaki ne programozna egy MI-vel ellátott gépet nem éppen tisztességes céllal, már ha ez a jó kifejezés rá...

AVA nem mondható gonosznak, sem jónak, esetében teljesen irracionálisak az ilyen emberi jelzők; volt egy programja/célja, és azt igyekezett elérni olyan eszközökkel, amelyeket az emberek is használnak, és ezek az eszközök benne voltak a szoftverében.

Caleb nem az átlátszó hasába szeretett bele, hanem a nemlétező lelkébe :P

 

 

 

Oké, ez tetszett. ;) Csak ha azt mondja valaki, hogy mesterséges intelligencia, akkor én mindig azt hiszem hogy emberrel egyenrangú dolog amit mesterségesen teremtettek, sőt ha csak annyit mondanak, hogy intelligencia, akkor abban a szóban az érzelmi intelligenciát is feltételezni szoktam. Persze lehet, hogy naívan mert ez egy külön mérehtő dolog és az emberekben is merőben különböző.

Szóval az én eszményi "mesterséges intelligenciám": okos, empatikus, érzelmes, jó lelkű és nem biztos hogy szexi.. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Akik látták a Bosszúállók 2-t, azoktól kérdezném:

 

 

Emlékeztek olyan jelenetre, hogy Tony Stark autogramot osztogat a Nexusban a norvég kutatók egyikének? Most néztem másodjára, és tesómmal együtt esküszünk rá, hogy mikor először néztük, még benne volt ez a jelenet a filmben, most viszont nem volt ilyesmi.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Akik látták a Bosszúállók 2-t, azoktól kérdezném:

 

 

Emlékeztek olyan jelenetre, hogy Tony Stark autogramot osztogat a Nexusban a norvég kutatók egyikének? Most néztem másodjára, és tesómmal együtt esküszünk rá, hogy mikor először néztük, még benne volt ez a jelenet a filmben, most viszont nem volt ilyesmi.

 

 

Most jöttem haza róla, de nem emlékszem ilyenre..

 

Amúgy: Tetszett, de akárki akármit mond, ez egy zsúfolt film. Főleg a karakterek tekintetében.

És most először volt zavaró, ha egy sima ember tett olyat, amit a szuperhősöknek elnézünk, de ilyen bizonyára korábban is volt..

Negatívum kb ennyi, mert különben nagyon élvezetes film és a humora is nagyon jó:

 

"...fizikailag képtelen vagyok hányni, de.." :D szóval ült mind!

hogy hova tartunk? a kapitány és Stark haverkodva vált el, kiváncsi vagyok hogy állnak neki következő fimben. Ja és persze Banner..Kicsit Han Solo-s/Jack Sparrow-s cliffhangerrel távozott..

 

 

A 3D egy nagy kerek nullával tesz hozzá az egészhez..le kéne már róla szoknom, de most nem volt más választásom, mert a "mozgómozi" csak így hozta nekünk..

Aktív szemüveges fajta volt és komolyan azt kell mondjam, hogy zavaróan SÖTÉT! Még a hó is szürke volt.. :glasses:

 

És a lényeg: a stáblista végén nem volt jelenet!

Pediga youtubon is fent volt valami.

Most megvártuk; logó,maga "the avengers will return" és magyar hangok kiírva és semmi.. ??

 

Ráadásnak megnéztem az Argo 2-t is rögtön utána.

Nagy fa volt ez egy 10 éves kultfilm után, de többé kevésbé megugrotta a lécet.

Nevettem is mosolyogtam is sokat. Kiemelném az operatőrt, mert nem ordított minden snittről, hogy magyar filmet nézek..-ha értitek mire gondolok.

Általában már pár kocka után meg lehet mondani, hogy valami bénácska-magyarocska, de itt profi volt.

A bújtatott-nyílt reklámokat meg kell bocsátanunk, igyekeztek jól bánni velük, a végén a "híradó" kicsit erős volt, de tartalom meg kárpótol! :clap:

 

Kiss József hozta magát, de most jobban eltalálták a karaktert és a szövegeit, mert az első rész málnája az övé volt, ordított róla ,hogy nem színész, most jobban működött, gratula!

Maga a Tibi-csapat; az első részben inkább nekem csak az egyik csapat a volt a sok közül, így lehet, hogy fura amit most írok, de egy kicsit furcsa, hogy ezúttal csak ők vannak. De úgy is lehet ezt értékelni, hogy nem akartak sablont. Hangyás Dzsoniék persze ott voltak mellékszálon, de nem volt elég erős vagy csak engem nem érdekelt ez a vonal?.. :hmm:

Az első rész pár karaktere (Oszter, Csuja és Feró) csak cameóznak, ez még ötletes is lenne, de például a "pedagógust Tibiek mellé" meg full sablon..

Bicskey és Kulka még kiemelkedő. Mindkettő kitűnő szerepében és jó jeleneteket is kaptak.

Előbbi egy állat és ezt nagyszerűen is adták elő poénokkal és mindennel, utóbbinak meg a szerep japán aspektusáért tudok gratulálni, mert tök jól működött.. kiejtés, minden!

 

 

Szerkesztve: - csoli1138
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Kiemelném az operatőrt, mert nem ordított minden snittről, hogy magyar filmet nézek..-ha értitek mire gondolok.

Általában már pár kocka után meg lehet mondani, hogy valami bénácska-magyarocska, de itt profi volt.

 

 

Maga a Tibi-csapat; az első részben inkább nekem csak az egyik csapat a volt a sok közül, így lehet, hogy fura amit most írok, de egy kicsit furcsa, hogy ezúttal csak ők vannak. De úgy is lehet ezt értékelni, hogy nem akartak sablont. Hangyás Dzsoniék persze ott voltak mellékszálon, de nem volt elég erős vagy csak engem nem érdekelt ez a vonal?.. :hmm:

Az első rész pár karaktere (Oszter, Csuja és Feró) csak cameóznak, ez még ötletes is lenne, de például a "pedagógust Tibiek mellé" meg full sablon..

Bicskey és Kulka még kiemelkedő. Mindkettő kitűnő szerepében és jó jeleneteket is kaptak.

Előbbi egy állat és ezt nagyszerűen is adták elő poénokkal és mindennel, utóbbinak meg a szerep japán aspektusáért tudok gratulálni, mert tök jól működött.. kiejtés, minden!

 

 

 

Egyetértek, a film első perceiben kissé kételkedtem, hogy most jó terembe ültünk-e be :)

 

 

 

Kár, hogy a Tejesember csak ennyit van benne a filmben (amúgy amikor ott van benn a börtönben hosszú hajjal nekem a Szikla ugrott be egyből :) ). Feróéknak szerintem annyi elég amennyit kaptak, a többieket pedig nem hiányolom, kivéve Mucsit.

Kulka ezt nyilatkozta:"Azt sem nagyon tudtam, hogy mi az a nindzsa, most se nagyon tudom, de az, hogy én a nyüzüge, mindenféle erőszaktól irtózó, visszafogott szerepeket játszó színész ott őrjönghetek karddal a kezemben, miközben japánul beszélek, az fenomenális." :)

Szerkesztve: - Darth Cupsy
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is letudtam a Kingsmant. Nem vagyok oda a kémes filmekért (a Bond-filmek közül csak a Brosnan-eseket láttam teljesen) de ez a múvi piszkosul bejött. Nálam eddig az év filmje. No nem mintha sok filmet láttam volna az idei filmes felhozatalból. Ami azt illeti elég keveset de azoknál sokkal jobban tetszett.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

És most először volt zavaró, ha egy sima ember tett olyat, amit a szuperhősöknek elnézünk, de ilyen bizonyára korábban is volt..

Kire gondolsz?

 

És a lényeg: a stáblista végén nem volt jelenet!

Pediga youtubon is fent volt valami.

Most megvártuk; logó,maga "the avengers will return" és magyar hangok kiírva és semmi.. ??

Whedon már a premier előtt közölte, hogy nem lesz - meg is vitattuk a fórumon a dolgot, és később is írtuk többen, hogy tényleg nem volt. Ezután azért kicsit vicc, hogy ezen fennakadtál. :)

 

Akik látták a Bosszúállók 2-t, azoktól kérdezném:

 

 

Emlékeztek olyan jelenetre, hogy Tony Stark autogramot osztogat a Nexusban a norvég kutatók egyikének? Most néztem másodjára, és tesómmal együtt esküszünk rá, hogy mikor először néztük, még benne volt ez a jelenet a filmben, most viszont nem volt ilyesmi.

 

Valami ilyesmi pedig nekem is rémlik. :hmm:

 

De várjál, nem csak annyi volt, hogy a háttérben fényképezkedtek?

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

És a lényeg: a stáblista végén nem volt jelenet!

Pediga youtubon is fent volt valami.

Most megvártuk; logó,maga "the avengers will return" és magyar hangok kiírva és semmi.. ??

 

 

Ööö... és a Thanos jelenet a stáblista közben? Az nem annak számít? Oké, nem a stáblista legvégén volt, hanem az animált stáblista után.

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Oké, ez tetszett. ;) Csak ha azt mondja valaki, hogy mesterséges intelligencia, akkor én mindig azt hiszem hogy emberrel egyenrangú dolog amit mesterségesen teremtettek, sőt ha csak annyit mondanak, hogy intelligencia, akkor abban a szóban az érzelmi intelligenciát is feltételezni szoktam.

Régebben nem gondolkodtam el ennek a jelentésén, de ez a film meghozta azt, hogy mégiscsak érdemes átgondolni, tulajdonképpen mit is jelent a mesterséges intelligencia :)

 

A Saul fia megkapta a Cannes-i filmfesztivál második legrangosabb díját (Grand Prix), ez hatalmas teljesítmény.

Gratulálok a filmnek, anyu este látta a tévében a hírt, és nekem ő szólt róla, hogy díjazták a filmet :)

 

Én is letudtam a Kingsmant. Nem vagyok oda a kémes filmekért (a Bond-filmek közül csak a Brosnan-eseket láttam teljesen) de ez a múvi piszkosul bejött.

Nekem is sikerült megnéznem a Kingsmant, és egy rettentő jó szórakozás volt. Bond-filmekből én is is elég keveset láttam, nem az én stílusom a Bond-féle kémkedés. Szerencsére ez a paródia elsőosztályúan sikerült, ami önmaga érdeme :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Bosszúállók 2: Ultron kora

Hát, próbálták az előző Bosszúállók receptjét: végy egyenrangú szereplőket akiknek össze kell csiszolódniuk, és tegyék mindezt látványosan. A különbség, hogy az előzőben nem hiányzott külön-külön a karakterek bemutatása, hiszen ismertük őket a saját filmjeikből. Itt viszont Vízió konkrétan jellegtelen volt (a film legvégéig nem is tudtam eldönteni, hogy ő alapvetően egy testet öltött kavics-e, vagy mesterséges intelligencia a saját jogán - örülök hogy legalább a végén Thor megmondja) az ikrekről meg a motivációjukon kívül (bosszú!!! klisébbet nem találtak) nem sokat tudtunk meg. Viszont érdekesmód a SHIELD nem hiányzott, pedig pl a Thor2-t sem láttam a sorozatot végképp nem, ennek ellenére képben éreztem magam: náluk a kemény mag együtt van és életben, amikor kellenek akkor belépnek a képbe, amikor nincsenek akkor meg a Bosszúállók egyedül is kitöltik a rendelkezésre álló teret úgyhogy föl sem tűnt a hiánya. A szerelmi szál aranyos volt.

 

Szóval, hozta amit egy akciófilmtől el lehet várni, hangulat, humor, történet, effektek nagyon jók, még a szinkron is! Operatőrnek gratula, és nem csak azért mert nem rezgett a keze, de pl a végén Romanoff kisasszony egyedül állását nagyon szépen ábrázolta, és a nyitójelenet is kiemelésre méltó :) A zene nem volt emlékezetes, de még meghallgatom magában. Azt a többletet, amit a karakterek összehozása és egyensúlyban tartása adott az előzőnél, hiányoltam nagyon. (Az ikreket fájt volna még öt percig mutatni az első nagy szöuli akciójelenet után???)

 

 

Riddick-kel egyetértek, az a jelenet teljesen a stáblista végére tartozik, csak nem oda vágták be :)

 

 

Azt meg bátran leírom, hogy sírtam a moziban. Teljes katarzis-élmény, amit a film előtt leadtak.

 

És volt az elején Lucasfilm logó, úgyhogy megnyugodtam :)

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nem mintha a másik két Mad Maxnek ennél csavarosabb vagy nagyobb lére eresztetten összefoglalható sztorija lenne. :)

Első rész: egy majdnem bekattant zsaru kerget egy halom sültbolondot.

Második rész: egy halom sült bolond be akar venni egy olajfinomítót, majd utóbbiak menekülni kezdenek a sültbolondok elől.

Számomra a Mad Maxnél egy a lényeg: a hangulat. Az legyen sötét és kifacsart, meg üvöltsenek a vad autósüldözések közben a motorok. Történet, színész és stb. szintjén sosem volt a Mad Max erős, sőt, kifejezetten gyenge filmek. Pláne a harmadik.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.