Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

Hát nem tudom... Nekem a Halálos fegyver 4 tökéletes lezárása volt a szériának, nem kéne ezt egy nyugdíjas találkozó kedvéért szétcseszni. Mert az tuti, hogy benyomnak fiatalokat, elvégre Riggs gyereke és Roger unokája is felnőtt mostanra, tehát tökéletes alapot nyújtanak. Aztán meg itt a két vén muskétás, akik közül Danny Glover lassan járókeretre szorul, de már Gibbson is bőven túl van a nyugdíj korhatáron. Oké, a vén Han, vén Leia, vén Luke, vén Lando, vén Picard, vén Rambo, vén Ripley (ami késik, nem múlik), vén szellemirtók, és a többi vén mellett elmegy, de azért maxigáz, hogy az ilyen vén rókákat kell berángatni régi nagy szerepeikre, mert nem sikerült hozzájuk mérhetőt kitalálni - vagy, ha mégis, azt meg persze batynak elfogadni az emberek, vagy fújnak rájuk, stb. Lásd az említett vénségek helyébe lépő ifjakat, pl. Finn, Rey, Burnham, stb.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Egy jó Riggs bunyó nélkül a végén nem Halálos Fegyver a Halálos Fegyver ahhoz meg már Gibson öreg, hogy ilyet nyomjon, pláne, hogy le is verjen valakit, vagy legalább is elég kínosan mutatna a vásznon. 
A Ramboban bírtam is, hogy nem volt már ilyen test-test elleni küzdelem, akit közelharcban ölt meg azt is először vagy megcsapdázta, vagy lesből végezte ki.

Ki az a Burnham? És miben játszik?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem nincs igényem újabb Halálos Fegyver muvikra.

 

 

11 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

Ki az a Burnham? És miben játszik?

 

Michael Burnham, a Star Trek: Discovery sori főszereplője.

 

zfbnecn.jpg

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Azért a sértődésnek meg van a hatása. Se Dwayne Johnson, se Jason Statham nincs a filmben. Anno bulvárhírnek hittem hogy Vin Diesel megsértődött a két tesztoszteronbombára mert megcsinálták a Hobbs és Shawt és emiatt nem dolgozik velük együtt. Hát nem volt az.

Nemrég láttam a Hobbs és Shaw-t és kenterbe veri az összes FAF filmet. Iszonyú jó a kémia Statham és Johnson között, szinte vígjátékbeli beszólásokkal oltogatják egymást. Nagyon sokat nevettem és kitünően szórakoztam rajta. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

6 perccel korábban, Frenkie írta:

Nemrég láttam a Hobbs és Shaw-t és kenterbe veri az összes FAF filmet. Iszonyú jó a kémia Statham és Johnson között, szinte vígjátékbeli beszólásokkal oltogatják egymást. Nagyon sokat nevettem és kitünően szórakoztam rajta. 

Ami már az előző(?) FAF filmből is lejött. Diesel ezt már nem tudja hová fokozni, csak erőlködik, de Statham és Johnson még élvezi, és ez látszik is a közös filmjükön. Nekem is sokkal jobban bejött a Hobbs & Shaw, pedig én elég jól tolerálom az FAF filmeket is, de ebben a trailerben konkrétan az egyetlen dolog, ami megmozdított, hogy nem Wonder Woman támadt fel. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Én is vevő lennék újabb Riddick-es muvikra.

 

------------------------

 

Én úgy-ahogy bírom a FaF muvikat de szerintem se kéne már több belőlük.

 

------------------------

 

A Hobbs és Shaw eddig egyáltalán nem érdekelt de a fentebb róla olvasottak miatt csak megnézem. Talán még ma.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

20 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Az első 15 percet láttam, az alapján jónak tűnik. :D 

Meggyőztél :D 

Tegnap este a Corvin moziban megnéztem és huh.. Még a hatása alatt vagyok. 

Az egyik legjobb első világháborús film. Atmoszférában ott van a Ryan közlegény mellett. Moralizálás, drámaiság terén is.

Elképesztő az operatőri munka, és az, hogy tulajdonképpen vágás nékül folyamatosan követi a főszereplőket a kamera.  Hihetetlen, hogyan tudták ezt megoldani.

A frontvonalak bemutatása és a Senki Földje  ultra realisztikusan lett bemutatva. Mocsok, sár, eltorzult holtestek, patkányok és minden egyébb durva dolog.. Ami a világháborúban előfordult.

Bátran ajánlom a műfaj szerelmeseinek.

9.5/10

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

13 órával ezelőtt, JakeSully írta:

Meggyőztél :D 

Tegnap este a Corvin moziban megnéztem és huh.. Még a hatása alatt vagyok. 

Az egyik legjobb első világháborús film. Atmoszférában ott van a Ryan közlegény mellett. Moralizálás, drámaiság terén is.

Elképesztő az operatőri munka, és az, hogy tulajdonképpen vágás nékül folyamatosan követi a főszereplőket a kamera.  Hihetetlen, hogyan tudták ezt megoldani.

A frontvonalak bemutatása és a Senki Földje  ultra realisztikusan lett bemutatva. Mocsok, sár, eltorzult holtestek, patkányok és minden egyébb durva dolog.. Ami a világháborúban előfordult.

Bátran ajánlom a műfaj szerelmeseinek.

9.5/10

 

Van olyan realisztikus mint a műfaj etalonja, a Ryan? 22 év alatt egyik háborús film sem közelítette meg azt a valóságot amit a Ryan az első 20 percben láttatott. Sőt utána is. Tökéletesen ábrázolta hogy hal meg egy ember egy golyótól a való világban, milyen sérülés lesz rajta(egy viszonylag kis luk ahol folyik ki a vér). Megnéztem valódi háborús felvételeket amik nincsenek cenzúrázva(pl szíriai háborús felvételek), és azt mondom Spielberg is ezt tette mert amit a Ryanben látunk az azért borzasztó mert a valóságban is ilyen.

Szóval ez az új ilyen-e?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Megnéztem a Watchmen Ultimate Cut-ot, ha jól tudom ez annyival több, a rendezői változathoz képest, hogy tartalmazza az animációs kis filmet darabokban. Ez nem sok mindent tesz hozzá a filmhez, úgyhogy nem nagyon ajánlom senkinek ezt a verziót megtekintésre. Maga az animációs filmecske nem rossz, de inkább nézzétek meg külön, ha érdekel :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Holnap este (nekünk hétfő hajnalban) jön az Oscar-átadó. A legjobb film kategóriában versengő 9 film nálam így teljesített:

 

Az aszfalt királyai

Sztori dióhéjban: A Ford és a Ferrari verseng egymással az 1966-os La Mans-i 24 órás versenyen.

Vélemény: Az előzetes után kellemes meglepetés volt. Nem vártam tőle sokat, de végül kaptam egy egészen izgalmas és érdekes sportdrámát. A hajamat nem dobtam el tőle, de két és fél órára lekötött, ami azért nem kis teljesítmény. 10/7,5

 

Az ír

Sztori dióhéjban: Egy ír származású bűnöző Frank Sheeran felemelkedéséről szól a film. Megtörtént eseményeket dolgoz fel.

Vélemény: Míg a Wall Street Farkasa még olyan friss és energikus volt mintha egy fiatalember dirigálta volna, addig "Az ír"-nél már kijött Scorsese kora. Kicsit önismétlés, kicsit túl is van húzva az egész. A szakma persze annyira a mester ujjában van, hogy még így is bőven élvezhető, de sajnos összességében nem túl emlékezetes darab. A legjobb része a befejezés volt, ahol az időskorról és az elmúlásról volt "Az ír"-nek  egy-két nagyonis őszinte és érdekes gondolata. 10/7

 

Jojo Nyuszi

Sztori dióhéjban: Szatíra, amely a második világháború utolsó éveiben játszódik. Egy német kisfiúról szól, akinek a képzeletbeli barátja Adolf Hitler.

Vélemény: Taika Waitititől a Vademberek Hajszáját imádtam. Tetszett hogy a filmjének a humor mellett óriási szíve is volt. Itt is valami hasonló kombinációval próbálkozik és nem is feltétlenül rosszul. Jókat lehet rajta kacagni, de ugyanakkor van néhány megható pillanata is. Aranyos kis alkotás, de a Vademberek Hajszájának a szintjére nem ér fel. 10/8

 

Joker

Sztori dióhéjban: A híres neves Joker eredettörténete.

Vélemény: Joaquin Phoenix nagyot alakít, a zene is remek, mégis amíg nem érünk el az utolsó fél óráig addig nem valami nagy durranás. Rossznak nem rossz, csak mintha egy kevésbé jól sikerült Taxisofőr remake lenne. Aztán jön a finálé, ami óriásit üt. Az kifejezetten emlékezetes lett. 10/7,5

 

Kisasszonyok

Sztori dióhéjban: Ez a négy lánytestvérről szóló film egy 1868-as regény adaptációja.

Vélemény: A történet úgy érzem nem igazán nekem szól. A XIX. században néhány úri lány éli a mindennapjait. Van amelyik szeretne már férjhez menni, van amelyik nem... szóval a történettől nem rágtam le a körmöm. De pont ezért engem lepett meg a legjobban, hogy igazából az egész még számomra is szórakoztató volt. A kivitelezés vérprofi. 10/8

 

Házassági történet

Sztori dióhéjban: Két teljesen átlagos ember elválik egymástól.

Vélemény:  Hát nem vágták egyszerű fába a fejszéjüket az alkotók. Hisz a történet fókuszában két alapvetően normális, kedves ember van, akik úgy akarnak elválni, hogy közben még csak nem is utálják egymást. Az ilyen hétköznapi történetekből nem könnyű valami igazán jót kihozni, de itt sikerült. Nem kis részben a remek alakításoknak hála. Adam Driver újra bebizonyította, hogy a generációjának ő az egyik legnagyobb tehetsége. 10/8,5

 

1917

Sztori dióhéjban: Az első világháborúban két brit katona egy fontos üzenetet kell célba vigyen a fronton keresztül.

Vélemény: Amikor kiderült, hogy az "1917"-et úgy vették fel, mintha egyetlen vágás nélküli snitt lenne az egész, kicsit féltem tőle, hogy egy bazári látványosság lesz az egész, ahol a technikai megvalósítás teljesen elvonja a figyelmet a történetről. Hála istennek nem így lett. Remekül érzékelteti a film a feszültséget és a kilátástalanságot. Azt az érzést, hogy bármelyik pillanatban rosszra fordulhatnak a dolgok. Nagyon más mint a "Ryan közlegény..." és nem csak azért, mert másik világháborúról szól. Itt nem a nagyszabású összecsapásokra van a kihegyezve a sztori. Viszont Sam Mendes így is egy lenyűgöző háborús filmet hozott tető alá. 10/8,5

 

Volt egyszer egy... Hollywood

Sztori dióhéjban: Életképek az 1969-es Hollywoodról.

Vélemény: Minél többször látom, annál jobban tisztelem ezt a filmet. Ritka az ilyen, de ennek a mozinak minden másodperce arany. Nincs egyetlen elpazarolt beállítás se. Mondom ezt úgy hogy közben meg történet se nagyon van. Tarantino egyszerűen csak megakarta idézni a kort, amiért rajong és a lelkesedése pedig süt a vászonról. Amikor először láttam a végét nem szerettem, de most már azt is imádom. Mestermű! 10/10

 

Élősködők

Sztori dióhéjban: Egy szegény koreai család lassan rátelepszik egy gazdag famíliára.

Vélemény: Az első 30-40 percet iszonyúan untam. Aztán jön egy fordulat ami után hirtelen minden a feje tetejére áll. Na ezután már tényleg egészen szórakoztató. Mint annyi más távol-keleti filmnél itt is rengeteg műfajt gyúrtak egybe: van itt dráma, vígjáték, thriller, sőt meg egy csipet horror is. 10/7,5

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2020. 02. 06. - 10:06, JakeSully írta:

Elképesztő az operatőri munka, és az, hogy tulajdonképpen vágás nékül folyamatosan követi a főszereplőket a kamera.  Hihetetlen, hogyan tudták ezt megoldani.

A vágó a forgatás alatt a helyszínen naponta tette a dolgát, utólag már nem vágták a filmet. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2020. 02. 08. - 21:06, Bomarr írta:

 

Élősködők

Sztori dióhéjban: Egy szegény koreai család lassan rátelepszik egy gazdag famíliára.

Vélemény: Az első 30-40 percet iszonyúan untam. Aztán jön egy fordulat ami után hirtelen minden a feje tetejére áll. Na ezután már tényleg egészen szórakoztató. Mint annyi más távol-keleti filmnél itt is rengeteg műfajt gyúrtak egybe: van itt dráma, vígjáték, thriller, sőt meg egy csipet horror is. 10/7,5

 

Végül szinte erre adtál a legkevesebb pontot, mégis ez tarolt fontosabb díjakban az Oscar gálán.  Szinte hihetetlen, senki se számított hogy begyűjti a legjobb forgatókönyv, rendező és film díját. Ez történelmi pillanat volt az Oscaron.

Hogy látod, miért pont erre eshetett a választás? Hollywood-ot így akarják arra sarkalni, ne csak folytatásokban/remakekben gondolkodjon, hanem merjen bátran eredeti ötleteket megvalósítani?

Tehát tulajdonképpen egy kritika az amerikai álomgyár felé, hogy szedjék össze magukat.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

12 perccel korábban, JakeSully írta:

Hollywood-ot így akarják arra sarkalni, ne csak folytatásokban/remakekben gondolkodjon, hanem merjen bátran eredeti ötleteket megvalósítani?

Akkor adhattak volna a Knives Out-nak is Oscart ha ezt akarják díjazni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

6 órával ezelőtt, JakeSully írta:

Végül szinte erre adtál a legkevesebb pontot, mégis ez tarolt fontosabb díjakban az Oscar gálán.  Szinte hihetetlen, senki se számított hogy begyűjti a legjobb forgatókönyv, rendező és film díját. Ez történelmi pillanat volt az Oscaron.

Hogy látod, miért pont erre eshetett a választás? Hollywood-ot így akarják arra sarkalni, ne csak folytatásokban/remakekben gondolkodjon, hanem merjen bátran eredeti ötleteket megvalósítani?

Tehát tulajdonképpen egy kritika az amerikai álomgyár felé, hogy szedjék össze magukat.

Nem hiszem hogy kritika lenne mert az Akadémia tagok nagy része maga is az álomgyárban dolgozik. Igazából az Oscar dij az maga Hollywood. Plusz egyik jelölt se volt remake vagy folytatás. Talán egyedül a Jokerre lehetne ezt valahogy ráhúzni, de azon túl az összes jelölt eredeti mű volt.

Szerintem a díjak odaadásánál fontos a gesztus: például ha készül egy jó film a rabszolgaságról, akkor a kérdéses produkció akkoris esélyes a fontosabb díjakra, ha nem is feltétlenül az a legjobb. Lásd: a 12 év rabszolgaság esetét. Itt szerintem fontos szempont volt, hogy egyrészt egy külföldi filmről van szó, vagyis underdog-ként került be a jelöltek közé (már pedig ha valaki szereti az underdog sztorikat akkor az Hollywood), másrészt ez egy olyan film ami erősen kritizálja a kapitalizmust. Felszólal amellett hogy sokan tehetetlen szegénységben élnek és hogy a gazdagok sokszor lenézik a kevésbé tehetős rétegeket, ami megint csak egy nagyon szimpatikus gondolat. Az álomgyár pedig imádja az egyértelmű tanulságokat. Az hogy a hollywoodi elit imádja a filmet már a díjátadó előtt is látszott. Rengeteg híresség jelezte hogy nekik ez a film óriási favorit. Valószínűleg ezért nyert. Kissé rosszmájúan nézve: vállon akarták veregetni magukat, hogy náluk egy külföldi film is nyerhet.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Plusz két éve a "vérfissítéskor" nagyon sok ázsiai került a tagok közé, ami simán billentheti/billenthette a mérleg nyelvét egy ázsiai film felé. Igazából csak egy percig lepődtem meg a végeredményen, mert ha nem az 1917, akkor ez a film volt esélyes. A favoritom még mindig a Joker, de hát ez ízlések és... Tulajdonképpen ebben a mezőnyben több olyan film is volt, ami más díjosztókon vagy fesztiválokon kapott díjat, tehát egy film tarolásáról nem igazán lehet beszélni. Persze ha már a Parasite lett a legjobb film, akkor külföldi filmként kaphatta volna a díjat a Pain and glory, ami számomra egy picit szimpatikusabb film a Parasite-nál. Egy szürkébb évben Antonio Banderas behúzta volt a legjobb színész díját, még őt is sajnálom kicsit annak ellenére, hogy egy régi nagy kedvencem kapta a díjat. Ez egy ilyen szezon volt, jó filmek, jó alakítások, több rosszabb évet is láttunk már. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Azon morfondíroztunk bent kollégákkal hogy hogyan kaphatta külföldi film az Oscart? Nem úgy van hogy van egy külön díj ami a külföldi filmeket is díjazza(ezt kapta a Saul fia is anno) és az Oscar az amerikai filmeket díjazza?

Vagy ezt megváltoztatták azóta?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.