Ugrás a kommentre

Videjó játékok


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

A Resident Evil játékok olyanok mint a filmek? Azaz jön egy pálya 30 zombi be, kiírtani majd új pálya és megint ez ,vagy van valami épkézláb történetük is?

Bár az első két rész után én csak az ötödikkel játszottam, de messze felülmúlja mind hangulatban mind történetben a filmeket, amiknek igazából köze nincs a játék-sorozathoz (najó valami minimális csak).

Hozzászólás ideje:

Az nekem is bejön, hogy nem követik el azt a tipikus klisét, hogy mindig minden zűr, és megoldásra váró problémahalmaz az USA-ban történik - lehetőleg valamelyik nagyvárosban. Bár ez már a RE4-re is igaz, ami Európában, Spanyolországban játszódik, a RE6-ban pedig eljutunk

Kínába

is.

Valójában ez már a Code: Veronicára is igaz, hiszen az egy közép-amerikai szigeten és az Antarktiszon játszódik. De kifejezetten tetszik nekem is ez a nemzetközi íz. Főleg, hogy a T-vírus prototípusa, a Progenitor vírus sem amcsi, hanem Afrikából származik.

 

Ami még valamennyire negatívum (de valószínűleg csak nem szoktam hozzá), az a korlátozott tárhely a felvehető fegyvereket, muníciót, stb. illetően. Illetve az, hogy harc közben nem lehet "megállítani" az időt és szép nyugodtan bevenni a gyógyszert, vagy matatni a fegyvereink között. Persze ez is hozzátartozik a realitás fokozásához, így bajnak talán nem is baj.

A megállítás nem hiányzik. Klaviatúra előnye, hogy gyorsbillentyűre tehetek mindent. :) A korlátozott tárhely viszont tényleg idegesítő. Én három-három fegyvert adtam hőseinknek, ami ugye három különböző tárat jelent. Ehhez hozzávesszük még a golyóálló mellényt és a páncélt, máris csak egy hely maradt a gránátoknak és gazoknak. Nagyon frusztráló. Legalább azt is lehetett volna fejleszteni, mint a négyben.

 

A Resident Evil játékok olyanok mint a filmek? Azaz jön egy pálya 30 zombi be, kiírtani majd új pálya és megint ez ,vagy van valami épkézláb történetük is?

A Resident Evil élőszereplős filmek és a játékok között nagyjából akkora a különbség (mind történet, mind minőségben), mint a Star Wars Holiday Special és a mozifilmek között. Ugyanaz a cím, szereplők, helyszínek, de batyottul más.

A játékokban sosem volt apokalipszis, ellenben az Umbrella tönkre ment a Racoon incidens után (erről több játék is szól, a fő sztori a RE2 és a RE3: Nemesis, ezek párhuzamosan menő eseményeket mesélnek el, de ezen a helyszínen játszódik a két Outbreak, a két Chronicles egy-két fejezete, illetve a most megjelent Operation Racoon City, ez utóbbiak azonban nem teljes értékű kánonok - bár a két fő játékból sem minden az, révén mindegyiknek több befejezése van).

A T-vírus már nem ellenfél, helyette most a Las Plagas parazita van. Az Umbrellát pedig a TriCell váltotta.

A játékokban egyáltalán nem szerepel Milla Jovovich karaktere, Alice, nem létezik Kaptár (bár van földalatti labor, nem is egy). A szereplők a filmekben össze-vissza, random és ostoba mód jelennek meg. Chris Redfield, aki a negyedik filmben, mint börtöntöltelék tűnik fel, valójában az első játék főszereplője, egy S.T.A.R.S. kommandós. Később szerepet kap a Code: Veronicában és - immár BSAA elitkatonaként - ő a főszereplője az ötödik és hatodik részeknek.

Jill Valentine, aki csak a második filmben szerepelt, illetve kameózott a negyedik stáblistájában, főszereplő az első játékban és a Nemesisben. Valamint fontos szerepe van az ötödikben is.

Leon S. Kennedy a filmekben még meg sem jelent. Majd csak most fog szerepelni az ötödik moziban. Holott ő a főszereplője a RE2-nek, négynek és hatnak. Szintén ott volt Raccon City-ben. Akárcsak Claire Redfield, aki ugye a harmadik moziban tűnt fel. Na, ő szintén RE2 főszereplő, illetve a Code: Veronica másik főszereplője. (Illetve Leon és Claire a főszereplője a Degeneration című animációs Resident Evil filmnek. Na, az jó, mivel a játékokhoz abszolúte illeszkedik.)

Albert Wesker pedig az ötödik részig a legfőbb főgonosz a játékokban (vagy háromszor nyírják ki :)). A filmekben meg egy nyikhaj pöcs, aki a harmadik részben hologram formájában van csak jelen. A negyedikben már összeszedettebb, de ott is egy kretén.

Sok kulcsfontosságú szereplő pedig fel sem tűnik: Sherry Birkin, William Birkin, Rebeca Chambers, Barry Burton, Billy Coen, Sheva Alomar, stb...

Ja, és a játékok történelme nem 4-7 évet (a filmekben ezt valahogy nem sikerült összeegyeztetni), hanem 1939-től indul, és 2013-ig terjed ki. Az időrendben első játék (Zero) 1999-ben játszódik, az utolsó, a Resident Evil 6 2013-ban. Szóval nem kicsit van kidolgozva. :)

Hozzászólás ideje:

Így van, mára én is belátom, hogy a filmek bizony nagy nullák a játékokhoz képest! Egyedül a cím, illetve bizonyos karakterek (nevüket, nem jellemüket illetően) és helyszínek azonosak, de ebben ki is merül az összehasonlítási alap. Egyetlen kivétel, a Resident Evil: Degeneration. Igaz, nem film, hanem animáció, de nem akármilyen látványilag, történetileg, ráadásul még a játékok idővonalába is lazán beilleszthető (számos utalás történik a korábbi játékokra). Bár csak a RE4-5-tel játszottam, nagy vonalakban ismerem a korábbi részek történetét is, márpedig azok sokkal színvonalasabbak, mint a filmek szuper Alice-estül, kliséhalmostól együtt.

 

Szerintem baromi jó kis játékszéria, én mindenképp csak ajánlani tudom a témát kedvelőknek.

Hozzászólás ideje:

Köszi mindenkinek a választ. Megmondom őszintén az elsőt nem próbálnám ki valami brutál ótvar lehet ma már grafikalilag. :D De lehet mondjuk a 4.-et és az 5.-et igen. Van értelme? Érteni fogom?

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Köszi mindenkinek a választ. Megmondom őszintén az elsőt nem próbálnám ki valami brutál ótvar lehet ma már grafikalilag. :D De lehet mondjuk a 4.-et és az 5.-et igen. Van értelme? Érteni fogom?

Ahogy olvastam, neked a játékélményhez fontos az valósághű grafika. Ez esetben mindenképp az 5-öt ajánlom, már csak azért is, mert a 4. rész PC-re való beüzemelése nem egyszerű - patch-ek, kiegészítők tömkelege, de a grafika még így sem a legjobb (én is PS2-n toltam, ahol az irányítás is egyszerűbb volt).

 

A korábbi részekkel való játékot én is a gyenge grafika miatt passzoltam, de azokban az irányítás sem nyerte el minden esetben a tetszésem. De akad olyan rész is (igaz, ezek már nem a legrégebbiek), ahol a szükséges platform (PS3, X-Box 360) hiányzott.

 

Ha esetleg nem értesz valamit a sztoriból, szerintem vagyunk páran, akik szívesen leírjuk. Az 5. rész dokumentumai közt egyébként van egy felszínes, de annál jobb összefoglaló a RE történelmét illetően. :)

Szerkesztve: - Darth Sky
Hozzászólás ideje:

Felraktam tegnap a Crysis 2-öt. Van hozzá már magyarosítás. Iszonyú jó ahogy a Cell-katonák dumájából lejön egy kis történet. Meg a professzor úr ahogy adja a helyzetnek megfelelő utasításokat. Vegyél mintát az Idegenektől az is marha jó. Na meg átjutni némely keményen őrzött Cell barakkokon. Ez a játék is zseniális. Most vagyok az FDR(Franklin Delano Roosevelt) autópályán a leszakított gépágyúval és írtok aki jön szembe. :D

Oldie most már neked kötelező mert magyarul megy. Tök jó ahogy harc elején Q-val be a maximum armort lőni mint a meszes ha meg energia lemerűl kamion mögé be, feltölt aztán ki és írtani. Hát nem erre vágytunk gyerekkorunkban? :D

Ja és a szutyok 6450-esen megy simán igaz 1024*768-ban de így is szép.

Hozzászólás ideje:

Köszi mindenkinek a választ. Megmondom őszintén az elsőt nem próbálnám ki valami brutál ótvar lehet ma már grafikalilag. :D De lehet mondjuk a 4.-et és az 5.-et igen. Van értelme? Érteni fogom?

Érteni értenéd, mert össze lehet szedni benne aktákat, amik a lényeget leírják. Viszont van benne néhány megoldás, ami szerintem idegesítene téged (pl. csak úgy lehet lőni, ha megállsz, célczol és lősz).

Hozzászólás ideje:

Én már ezer éve kijátszottam. :) Mondjuk lehet, hogy most, hogy van magyar szöveg hozzá egy újrázást megérne.

 

 

Tudom hogy kijátszottad csak azért írtam hogy érdemes újranyomni így magyarul. Egy csomó érdekes dolog történik.

Hozzászólás ideje:

Én napokban a Mafia 1-et raktam fel újra, egyszerűen nem tudok betelni ezzel a játékkal. Egyszerűen annyira adja a kor hangulatát: a járművekkel, ruhákkal, város kinézetével, de a zenei kínálat az ami nagyon adja. Egyszerűen zseniális a válogatás, persze a kor nagyjai szolgáltatják a zenét. Sokat kell kocskázni a játékban ami unalmas lehet, de ezekkel a muzsikákkal tényleg élvezetes járni a várost, hiába virtuális. Az AI sokszor megmosolyogtató, pl. mikor előttem megy át a járókelő az utcán, én lassítok hogy elengedjem, a szemből jövő ipse meg minden idegbaj nélkül keresztül megy rajta :D Néha persze bosszantó tud lenni mikor spontán dugókat hoznak létre. Semmi nincsen a faszi előtt, de megáll és várja a megváltást vagy nem tudom. Na de hát maga a történet az ami igazán egyedivé teszi a játékot, és a pályák változatossága. Don Salieri továbbra is nagy kedvencem, engem mindig Vito Corleonera emlékeztet. Amúgy készítőknek nagy piros pont jár a Corleone Hotelért :D Mafia 2-vel lenne már jó játszani, főleg hogy már készül a 3 is. Lassan kellene már az az új gép. :P

Hozzászólás ideje:

Alakul a molekula a Mass Effect 3 háza táján. Megerősítést nyert, hogy Lance Henriksennel (Steven Hackett admirális), Tricia Helferrel (EDI), Raphael Sbarge-vel (Kaiden Alenko) és Kimberly Brooks-szal (Ashley Williams) új dialógusokat rögzítettek.

http://www.masseffect.hu/archives/6500

 

Persze várható volt, és azért ennek a listának még bőven bővülnie kell. De az kicsit meglepett, hogy Hackett is kap új dialógusokat, mivel a végjátékban a szerepe igen minimális, mondhatni, lényegtelen (4-5 mondata van talán és az arcát nem is mutatják). Ezek szerint tényleg jól belenyúlnak a végébe.

 

Szerk.: és egy kis Aliens: Colonial Marines.

http://www.youtube.com/watch?v=w-UzMyUknkc&feature=player_embedded

Hát nagyon kíváncsi leszek erre a játékra. Na nem azért, mert ezredjére mutatják meg a Sulacos pályát, amiben így vajmi kevés izgalom marad a játékra... :roll:

Hozzászólás ideje:

Hát nagyon kíváncsi leszek erre a játékra. Na nem azért, mert ezredjére mutatják meg a Sulacos pályát, amiben így vajmi kevés izgalom marad a játékra... :roll:

 

Hangulatilag és grafikailag nagyon ott van a szeren.

Ma megnéztem a Max Payne 3 első 15 percét. Brutálisan jó lesz. A grafika elképesztően élethű(ami a lényeg ugye :D ) a hangulat is ott van a szeren. Csak félek hogy ez a szutyok kártya nem fogja bírni és várnom kell vele decemberig.

Hozzászólás ideje:

Hangulatilag és grafikailag nagyon ott van a szeren.

Azért a kezdésnél az az árhajós jelenet szerintem kicsit gáz. Az AVP2-ben festettek így az űrhajók. No de annyi baj legyen. :D

 

Csak félek hogy ez a szutyok kártya nem fogja bírni és várnom kell vele decemberig.

Majd elmesélem, milyen. :P Már ha idén megérkezik még a processzorom... :para:

Hozzászólás ideje:

Megnéztem 720p-ben teljes képernyőn ezt a videót. Ez valószinü vagy ps3 vagy xbox360-as verzió mert a tűz nagyon mű a pisztoly meg már nevetséges grafikájú. Pont most játszom a Crysis 2-vel és a tűz mérföldekkel jobb mint ebben.

Hozzászólás ideje:

Kijátszottam a Resident Evil 5-öt, és továbbra is csak azt tudom írni róla, hogy nagyon jó játék! A sztori remek, az elemeket szépen fejlesztették tovább (az interaktív átvezető videók még mindig baromi jók - főleg, amikor először játszik az ember... nem tudni, mikor mi következik, állandóan készenlétben kell tartani a reflexeket). A karakterek is jól kidolgozottak: Chris nálam elmarad Liontól, de nem sablon figura, jó, hogy őt is jobban megismertem. Sheva Alomar pedig letaszította Ada Wongot a kedvenc női karakterek listájának első helyéről. Wesker is hozta a formáját, jó, hogy a motivációira fény derült.

 

Sokan vádolják a játékot (a néggyel együtt) hogy túlélőhorror helyett az akció műfajához áll közelebb, de ha ez a végeredmény, nem bánom. A hírek szerint, a 6 is a 4-5. részhez hasonló felépítésű lesz mind irányítás, mind játékmenet terén, ami nekem mindenképp jó hír.

 

Nem semmi filmeket lehetne készíteni ebből a szériából, ahogy a játékok, vagy a Resident Evil: Degeneration c. animációs film is bizonyítja. Amit Paul W. S. Anderson művelt Resident Evil címen, az elég kiábrándító, komolyan nem igazán vehető. Önmagában, mint film, még nem olyan rosszak, de a játékok után elég gyengék.

Hozzászólás ideje:

Amit Paul W. S. Anderson művelt Resident Evil címen, az elég kiábrándító, komolyan nem igazán vehető. Önmagában, mint film, még nem olyan rosszak, de a játékok után elég gyengék.

 

Igen, én kétféleképpen tekintek a RE filmekre és így élvezni is tudom őket:

 

1. Nem tekintem őket Resident Evil-nek, semmilyen tekintetben.

 

vagy

 

2. Alternatív RE történeteknek fogom fel őket.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Sky: gyors vagy, én most elakadtam egy résznél.

Engem az utolsó előtti fő-boss foglalt le kicsit tovább, de egyébként nem volt nagyobb gondom. Még a reaperek okoztak sok kellemetlenséget megfelelő fegyver híján. Az viszont nem épp jó teljesítmény, hogy a 30 BSAA emblémából 4-et sikerült megszereznem. :oops: A 4-el ellentétben, sajnos nincs feltüntetve a térképen. Így a bónuszok java része feloldatlan maradt, úgyhogy szerintem hamarosan másodjára is nekilendülök.

 

Te hol akadtál el?

 

Igen, én kétféleképpen tekintek a RE filmekre és így élvezni is tudom őket:

Én is inkább alternatív sztoriként gondolok rá, mert a szereplők és egyéb elemek hasonlósága szinte lehetetlenné teszi, hogy 100%-ig elvonatkoztassak az eredeti szériától.

Szerkesztve: - Darth Sky
Hozzászólás ideje:

Te hol akadtál el?

Ott a gyárban a 6. fejezetben, most pontosan nem tudom meghatározni. Hidakon mászkál az ember és ilyen óriás agresszív tücskök vannak a karabélyos morcik mellett. Nem a nehézség miatt akadtam el, hanem mert kétszer meghaltam az utolsó rovar miatt, és mindig visszavág a pálya elejére. A checkpoint ilyen mérvű tetűsége pedig hamar kivágja a biztosítékot nálam.

 

a szereplők és egyéb elemek hasonlósága szinte lehetetlenné teszi, hogy 100%-ig elvonatkoztassak az eredeti szériától

A szereplők micsodája? Hasonlósága? Legfeljebb névrokonok, mert amúgy annyi hasonlóság van köztük, mint a Föld bolygó és egy Jumbo Jett között. Inkább tekintsétek annak, amik: telibecsapott hulladékoknak, aminek minden egyes képkockája gyalázat az eredetire (egy hete néztem végig az egész filmszériát, szóval friss az "élmény"). Legszívesebben agyoncsapnám emiatt Andersont. Az az egy szerencséje, hogy az AVP miatt előbb törném ketté.

Hozzászólás ideje:

Ott a gyárban a 6. fejezetben, most pontosan nem tudom meghatározni. Hidakon mászkál az ember és ilyen óriás agresszív tücskök vannak a karabélyos morcik mellett. Nem a nehézség miatt akadtam el, hanem mert kétszer meghaltam az utolsó rovar miatt, és mindig visszavág a pálya elejére. A checkpoint ilyen mérvű tetűsége pedig hamar kivágja a biztosítékot nálam.

Ezek szerint, már te is a végén jársz. Egyébként reaper-ek alatt ezeket az "óriás agresszív tücsköket" értettem.

 

A szereplők micsodája? Hasonlósága? Legfeljebb névrokonok, mert amúgy annyi hasonlóság van köztük, mint a Föld bolygó és egy Jumbo Jett között. Inkább tekintsétek annak, amik: telibecsapott hulladékoknak, aminek minden egyes képkockája gyalázat az eredetire (egy hete néztem végig az egész filmszériát, szóval friss az "élmény"). Legszívesebben agyoncsapnám emiatt Andersont. Az az egy szerencséje, hogy az AVP miatt előbb törném ketté.

Nyilván nem a jellemükre gondoltam, mert az a filmekben eléggé egy kaptafa... hanem a nevükre és a legtöbbjük külsejére.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Nvidia új kártya driverrel jött ki, a telepítés során Max Payne 3. képek és a nagy kérdés...elég-e a vasad, hogy fusson....Azért ahogy néztem, elég ütős lesz...de még mindig nem értem hova tűnt a haja???

Szerkesztve: - FlóriBá
Hozzászólás ideje:

Max bácsi fején a szőr vándorolgat a 3. rész alatt. Ahogy nézem a cselekmény mesélése az időben ide-oda fog ugrálni, és bizony Max bácsinak hol haja nem lesz ellenben szakálla annál inkább, hol ez utóbbi fog hiányozni de a haja rendben lesz. :)

Hozzászólás ideje:

Nvidia új kártya driverrel jött ki, a telepítés során Max Payne 3. képek és a nagy kérdés...elég-e a vasad, hogy fusson....Azért ahogy néztem, elég ütős lesz...de még mindig nem értem hova tűnt a haja???

 

 

Később játszódik mint a második. Meghízott és megkopaszodott.

Hozzászólás ideje:

Ettől függetlenül még mindig ilyen szaga van...szerintem be fog fulladni a HC gémerek körében, aki Crysis II-n nőtt fel annak fog max tetszeni... :pfff:

 

 

Hát én nem azon nőttem fel de nekem is tetszeni fog.

Hozzászólás ideje:

Ez szomorú, tudom, hogy idősebb vagy, de nekem a Duke Nukem, meg a Doom 1-2 volt alap játék, ezen nőttem fel és észreveszem, ha valami grafikában és hangulatban is erős copy...szerintem ez az lesz.... :(

 

 

Nem fogod elhinni. A Doom 1-2-őn, a Duke Nukem-en és a Quake 1-2őn nőttem fel. :D Kb '94 óta játszom. Sőt az első fps-em a Wolfeistein volt a szomszéd gépén. Tehát miért is szomorú hogy nekem bejön a Max Payne? Az első két rész a legjobb tps játék szerintem. Ja és láttam az első 15 percet a 3.-ból is és hidd el simán az elődök szintjén van.

Na de ha már szóba került ,megyek nyomom tovább másodszor is a Crysis 2-őt. :D

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.