NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. Július 2. Hozzászólás ideje: 2020. Július 2. 32 perccel korábban, Bence1997 írta: Néhány hír az F1 -ről és hogy miben változik majd meg az egész a vírusnak köszönhetően: - Elsőként is a Merci új festéséről van szó. Kedves celebünk, Hamilton javaslatára lett minő meglepetés... fekete színű a Mercedes. Lewis szerint két posztnál többet kellene tenniük az ügy érdekében - ugye Hamilton kiáll Floyd mellett - és innen jött az ötlet, hogy legyenek feketék. A felszerelés is fekete lett - be is mutatták - továbbá a sisakjuk is változni fog. Változtatni fognak a csapaton is, legalábbis elmondásuk szerint mindössze 3% -uk tartozik a kisebbségbe, ezek közül 12% -uk nő. Sok tehetséget akarnak felvenni, ezzel nagy változást elérni... Ez csak az én véleményem, de csak azért ne vegyenek fel valakit, hogy növeljék a diverzitást és lehessen vele dicsekedni, ha közben meg esetleg a szaktudása nem annyira kiemelkedő és van nála jobb ember a pozícióra legyen bármilyen rasszu/nemű. Válasz
Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. Július 2. Hozzászólás ideje: 2020. Július 2. 34 perccel korábban, NorbiLordi írta: Ez csak az én véleményem, de csak azért ne vegyenek fel valakit, hogy növeljék a diverzitást és lehessen vele dicsekedni, ha közben meg esetleg a szaktudása nem annyira kiemelkedő és van nála jobb ember a pozícióra legyen bármilyen rasszu/nemű. +1 Én is ezen a véleményen vagyok. A tudást kéne nézni ilyenkor, nem azt, hogy jajj, kevés nő, kevés "fekete" van, hát uzsnyi, rakjunk be párat, hogy meglegyen az egyenlőség. Közben meg lehet ezzel bas*zák el az egész csapat teljesítményét... 2 Válasz
Brodie Hozzászólás ideje: 2020. Július 2. Hozzászólás ideje: 2020. Július 2. Korábban mindig idegesített a "száguldó cirkusz" kifejezés. Pedig abszolút találó. 1 1 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. Néhány gondolat így a 2020-as idény előtt... Furcsa érzések vannak bennem ezzel a szezonkezdéssel kapcsolatban, eleve az szokatlan, hogy nem Melbourneben indul a szezon (ugye egyszer már elutaztak idén Ausztráliába, hogy aztán az utolsó pillanatban lefújják a kezdést), amire már volt példa néhány alkalommal - 2006, 2010 (2011 is így lett volna, csak aztán elmaradt a bahreini verseny) - az én F1-es időszakomban is (a 90-es évek vége felé kezdtem el követni a sorozatot), viszont nagyon ezzel a júliusi kezdéssel, ráadásul Ausztriából, úgy nem olyan érzést kelt bennem, mintha most kezdődne a bajnokság. A szünet alatt megnéztem ugyan néhány régi versenyt, de ezzel együtt nagyon vártam a visszatérést, úgyhogy ma még fél szemmel belenéztem az edzésbe is (amit utoljára gyerekként vártam így még a német RTL-en) és nagyon jó érzés, hogy visszatért az F1, ilyenkor egy hosszabb-rövidebb kihagyás után érzem azt, hogy még azok a nagyon domináns és egysíku szezonok is tudnak hiányozni. A Mercedes továbbra is nagyon erősnek tűnik, a tavalyi konstrució (erről majd még később) után az idei autón a leginkább a DAS-ra vagyok kíváncsi, amiről többször elmondták, hogy nem tudni mennyi előnyt jelent (amennyire utána olvastam a versenyen lehetne szignifikánsabb előnyt realizálni ezzel a gumihőmérséklet kontrollálásával), nem is biztos, hogy mindig használni fogják, de azért 2021-re már előre betiltották az alkalmazását a csapatok számára. Egy ilyen felforgatott szezonban nehéz előre tervezni és akár még meglepetések is lehetnek, ezzel együtt a Mercedes a legnagyobb esélyes, bár a Red Bull egy erős kezdéssel (az első három helyszínen általában jól szoktak menni) ezeken a pályákon egy jó Verstappen korán nyomást helyezhetne a németekre. Apropó Verstappen (egyébként Leclerc is) rekordot dönthetne idén, ugyan legfiatalabb futamgyőztes rekordját ő tartja, a legfiatalabb világbajnok továbbra is Vettel a 2010-es győzelme után, érdekes lesz, bár nem hiszem, hogy Verstappenék ezt idén meg tudják dönteni. Bottas kapcsán remélem, hogy nagyon összekapja magát és láthatunk egy nagy csatát közte és Hamilton között, a tavalyi volt a legjobb éve, bár így is messze volt Hamiltontól, de ha most nem teszi oda magát, lehet, hogy jövőre már nem várnak tovább Russellel, hanem beültetik a honfitársa mellé. A Mercedes kapcsán érdemes megemlíteni a tavalyi modellt, amit kvázi lemásolt a Racing Point és ezzel komolyat léphettek előre a versenyképességet tekintve. A jogelőd Force India egy időben masszívan birtokolta a negyedik pozíciót a három nagy mögött, de talán idén felléphetnek a Red Bull és egy esetlegesen gyengébb Ferrari mellé és dobogós helyezésekből csipegethetnek, még megeshet, hogy egy futamgyőzelem is becsúszhat a körülmények számukra kedvező összejátszása esetén. Persze az is előfordulhat, hogy nem jelent ez ekkora előrelépést, de a McLarenre kifejezetten veszélyesek lehetnek. Felmerült, hogy mennyire fair ez (persze szabályos), én azt mondom, hogy ugyan a sport alapértékeivel mehet szembe, ha az innovációt, fejlődést, kreativitást tekintjük, de amennyiben azt eredményezné ez, hogy lenne plusz egy kihívó a top csapatok között én nem lennék ellene egy ilyen jellegá előrelépésnek. Perezről mindig is mondták, hogy megérdemelné, hogy egy top autóban üljön (anno a McLarenhez emiatt szeződött, bár az nem úgy sült el, ahogy szerették volna) most lehet, hogy ilyen fonák módon, de összejön ez neki. Akikre én még nagyon kíváncsi leszek az a Renault. A harmadik nagy gyári csapat (bár a Red Bull is kvázi gyári csapatként működik), akik a 2018-as előrelépés után tavaly megszereztek egy top pilótát Ricciardo személyében és minden úgy tűnt, hogy elindulnak felfelé, aztán mégis egy nagy kudarc lett ebből, az ausztrált jövőre el is veszítik, de arra kíváncsi leszek idén milyen teljesítményre leszenek képesek. A csapatokon belüli versenyben a Ferrarit leszámítva szerintem ide érdemes a leginkább figyelni. Az egy éves kihagyás után visszatérő Ocon és a már távozó félben lévő Ricciardo között nagy meccs lehet. A Ferrariban pedig Vettel kvázi tét nélkül mehet, remélem nem utoljára látjuk az F1-ben és utolsó Ferraris szezonjában megmutatja, hogy nincs még kiégve és ezzel estleg a jövőjét is megalapozva visszatérhet majd még egy másik csapatban és újra a régi Vettelt láthatjuk. Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. 2020. 07. 02. - 18:56, Bence1997 írta: +1 Én is ezen a véleményen vagyok. A tudást kéne nézni ilyenkor, nem azt, hogy jajj, kevés nő, kevés "fekete" van, hát uzsnyi, rakjunk be párat, hogy meglegyen az egyenlőség. Közben meg lehet ezzel bas*zák el az egész csapat teljesítményét... És ez minden szférára igaz, legyen az politika, tudomány, művészet, irodalom. (most hirtelen elkezdtek díjazni fekete írókat pl. Ha író lennék, engem sértene, hogy csak azért kapom meg a díjat, mert éppen ez az aktuális trend és nem önmagában a teljesítményem miatt). 1 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. Ne offoljunk mással a sport topikban. Elég már ebből a faji témából. Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. Hozzászólás ideje: 2020. Július 3. Valóban, bocsánat. 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. Július 6. Hozzászólás ideje: 2020. Július 6. Sajnos költözik az NFL a Sport TVről a noname Arena4re... Szintén kapcsolódó, hogy az is lehet, hogy átnevezik a Redskinst és a Chiefst... 2 Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. Állítólag visszatér Alonso a Renaulthoz 2021-ben, hivatalos bejelentés holnap várható. Őszintén szólva szerintem hagyni kellene már. 2 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. 1 órával korábban, NorbiLordi írta: Állítólag visszatér Alonso a Renaulthoz 2021-ben, hivatalos bejelentés holnap várható. Őszintén szólva szerintem hagyni kellene már. Ma olvastam én is. Öreg ő már ehhez. Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. 15 perccel korábban, Frenkie írta: Ma olvastam én is. Öreg ő már ehhez. Hát meg a Renault azért nem éppen egy top csapat jelenleg, és majd megint lehet hallgatni Alonso fikázását hogy GP2-es az autó. Válasz
Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. (szerkesztve) 1 órával ezelőtt, NorbiLordi írta: Állítólag visszatér Alonso a Renaulthoz 2021-ben, hivatalos bejelentés holnap várható. Őszintén szólva szerintem hagyni kellene már. Őszintén? Minek jön vissza? Még annak ellenére, hogy piszok gyors versenyző, majd pont egy Renault -ba fog beülni, ami a középmezőnyben tanyázik. Pont Alonso lenne a jelölt jövőre, amikor azt mondogatja már rég, hogy csakis topcsapathoz igazolna... persze, ha a Renault 2022 -es tervezete VB esélyes autót prezentál, eltudom képzelni, hogy Fernando "GP2 engine" Alonso odamegy 1-2 évre. De inkább felejtsük el őt... lassan amúgy is korszakváltás lesz... vagyis már most is az van. Szerkesztve: 2020. Július 7. - Bence1997 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. Hozzászólás ideje: 2020. Július 7. 16 perccel korábban, Bence1997 írta: Őszintén? Minek jön vissza? Elfogyott a zseton. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Én nagyon örülök, hogy visszatér!! Kérdés, hogy milyen teljesítményt tud felmutatni. Szerintem egyértelműen a 2022es szabályváltozásokra játszik. Nem biztos, hogy a Renault csak középcsapat lesz - bár azért sanszos. 1 Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. 16 órával ezelőtt, Bence1997 írta: Őszintén? Minek jön vissza? Még annak ellenére, hogy piszok gyors versenyző, majd pont egy Renault -ba fog beülni, ami a középmezőnyben tanyázik. Pont Alonso lenne a jelölt jövőre, amikor azt mondogatja már rég, hogy csakis topcsapathoz igazolna... persze, ha a Renault 2022 -es tervezete VB esélyes autót prezentál, eltudom képzelni, hogy Fernando "GP2 engine" Alonso odamegy 1-2 évre. De inkább felejtsük el őt... lassan amúgy is korszakváltás lesz... vagyis már most is az van. Ricciardonak is bajnok autót ígértek elviekben aztán mégjobban visszaestek, nem véletlen dobbantot ő se ilyen hamar onnan. Mindeközben hivatalossá vált a dolog: https://hu.motorsport.com/f1/news/breking-alonso-a-renault-val-ter-vissza-a-forma-1-be-2021-tol/4791848/ Kíváncsi leszek azért, de szerintem ő is hamar dobbant a csapattól. Válasz
caseyjones Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. On 7/6/2020 at 9:48 PM , Donát said: Sajnos költözik az NFL a Sport TVről a noname Arena4re... A major ligák - NFL, NBA, NHL, MLB - közül már csak az NBA maradt náluk. A hoki pár éve átköltözött a Spílerre, MLB-t soha nem is közvetített a Sport TV tudtommal, most meg az NFL is "lelép". Remélem, ezáltal több lesz az NBA meccs, mert eddig borzasztóan kevés volt. Illetve a kosár Euroligát is megvehetnék, mert a Digi Sport az utóbbi egy évben már nem adta. Illetve én személy szerint az MLB-nek is nagyon örülnék, bár úgy látom, Magyarországon rajtam kívül nem sok mindenkit érdekelne a baseball. Quote Szintén kapcsolódó, hogy az is lehet, hogy átnevezik a Redskinst és a Chiefst... A Cleveland Indians baseballcsapat is hasonló sorsra juthat. Válasz
Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. 7 órával ezelőtt, NorbiLordi írta: Mindeközben hivatalossá vált a dolog: https://hu.motorsport.com/f1/news/breking-alonso-a-renault-val-ter-vissza-a-forma-1-be-2021-tol/4791848/ Kíváncsi leszek azért, de szerintem ő is hamar dobbant a csapattól. Újvári Máté kiírásával egyetértek: "...és akkor a Renault tanult a Ricciardo-féle esetből, és így 2021-re végre igazolt egy fiatal, motivált, tehetséges versenyzőt, aki hosszú évekre megoldhatja a pilótakérdést, aki biztosan csapatjátékos lesz, és aki sohasem bomlasztaná belülről azt a közeget, amiben nap mint nap dolgozik...és aki mindig jó véleménnyel volt a Forma-1-ről, és nem baj, ha éppen nincs futamgyőzelemre esélyes csapata...ez a versenyző pedig nem más, mint....Fernando Alonso " Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Szerintem viszont tök jó, hogy még egy VB csatlakozott a csapathoz. Pont emiatt remélem, hogy azért Vettelnek is lesz valami hely jövőre... Lehet, hogy a Renault nem hozott optimális döntést, de rohadtul kíváncsi vagyok Alonsora, túl hamar lépett le az F1-ből. Ha anno Schumachernek tapsikolt a világ, hogy visszatért, akkor Alonsonak is kijár ugyanez. Mondjuk épp Schumi példája mutatja meg igazán, hogy milyen veszélyes is tud lenni egy ilyen kései visszatérés az ember renoméjára... de hátha Alonso még tudja majd hozni a szintet. Válasz
Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. 1 perccel korábban, Donát írta: Szerintem viszont tök jó, hogy még egy VB csatlakozott a csapathoz. Pont emiatt remélem, hogy azért Vettelnek is lesz valami hely jövőre... A Mercit pletykálták Vettelnél, de az utóbbi időben elhalkultak az ilyen infók, és még a Deiman - remélem jól írtam le - is azt mondta a héten, hogy szeretnének Hamiltonnal és Bottasszal együtt dolgozni a továbbiakban is. Renault kilőve, Ferrari és Red Bull szintén - bár utóbbit megnézném, visszatérne a régi csapatához, illetve egyelőre Max van csak bejelentve. McLarent is pletykálták nála, de ott is már megvan a páros. Most én 3 csapatot mondanák, ahová Vettel mehet jövőre: 1. Alfa Romeo - ha Kimi lelép, Vettel jöhet a helyére, tapasztalt pilóta, bár valószínűleg nagyon nem nyerne semmit, talán 2022 -re javul az Alfa - jelenleg teljesen ráálltak arra az autóra. 2. Aston Martin - itt Perez vagy Stroll helyére simán jöhetne, versenyképesnek tűnik a pink Mercedes, szerintem izgalmas lenne. Bár sajnos Stroll apuci miatt maradni fog, Pereznek meg elvileg van szerződése jövőre. Talán tesztpilótának? 3. Haas - Még nem döntöttek a jövőévi pilótapárosról. De nem hiszem, hogy Roman és Kevin jövőre is a Haas versenyzői lesznek. Egyikük biztos, hogy távozik... aztán lehet, hogy jó a vezetőségnek és tovább szenvednek. 8 perccel korábban, Donát írta: Lehet, hogy a Renault nem hozott optimális döntést, de rohadtul kíváncsi vagyok Alonsora, túl hamar lépett le az F1-ből. Ha anno Schumachernek tapsikolt a világ, hogy visszatért, akkor Alonsonak is kijár ugyanez. Mondjuk épp Schumi példája mutatja meg igazán, hogy milyen veszélyes is tud lenni egy ilyen kései visszatérés az ember renoméjára... de hátha Alonso még tudja majd hozni a szintet. Hát nem hinném, hogy túl hamar lépett le Alonso. Pont jókor, hiszen mostmár jön a feltörekvő fiatalság. Azzal, hogy Alonso visszatér legalább 2 évre(?), tapasztalatszerzésre megfelelő, de kíváncsi vagyok, hogy mivel győzték meg Alonsot. Ennyire jó lenne a 2022 -es Renault koncepciója? Akkor Ricciardo miért távozott? Alonso amúgy eléggé aktív, megvan benne a küzdeni akarás. Schuminál nem tudom, hogy az öreg mivel töltötte azt a 4 évet, de azért a technika is változott nem is kicsit annyi év alatt. Alonsonak talán annyival könnyebb dolga lesz, hogy kb. az idei autót fogja vezetni, apróbb módosításokkal... ergo 1 évet hagyott csak ki. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. Hozzászólás ideje: 2020. Július 8. 32 perccel korábban, Bence1997 írta: 3. Haas - Még nem döntöttek a jövőévi pilótapárosról. De nem hiszem, hogy Roman és Kevin jövőre is a Haas versenyzői lesznek. Egyikük biztos, hogy távozik... aztán lehet, hogy jó a vezetőségnek és tovább szenvednek. Az sem lepne meg, ha az egész Haas kivonulna az F1ből. 32 perccel korábban, Bence1997 írta: Hát nem hinném, hogy túl hamar lépett le Alonso. Pont jókor, hiszen mostmár jön a feltörekvő fiatalság 1) Szerintem hamar lépett le, mert még simán verte a csapattársát és úgy tűnt, inkább az autóval van gond, nem pedig vele 2) A feltörekvő fiatalság így is ott van már, most nehogy már azon az 1 helyen múljon. Nehogy már egy Alonsonak ne legyen helye a mezőnyben. Ilyen alapon akkor Vettel is húzzon nyugdíjba, meg Lewis, meg Kimi mert hát a fiatalság... Miközben ott van a mezőnyben már Russell, Norris, Latifi, Giovinazzi, Verstappen, Albon, Stroll... utóbbiak közül Norris, Verstappen és Stroll is ott van minden idők legfiatalabb dobogósai között, szóval nem hinném, hogy most lenne gond az átlagéletkorral az F1-ben. És még jó autó is van a s*ggük alatt. Az, hogy Alonso jó autót kap-e, az erősen kérdéses, persze. De ettől még egy üde színfoltja lesz az F1-nek, ha más miatt nem, hát a hisztije miatt... De sokkal pikánsabb egy Hamilton - Alonso csörte a pályán, mint egy Hamilton - Norris, persze ehhez nem ártana valami relatíve gyors autó alá, amelyik legalább gumielőny mellett fel tudja venni a versenyt mondjuk a Mercikkel. Alonso egyértelműen 2022-ben bízik, hogy bejön-e a számítása, az erősen kérdéses, de addig is, újabb téma, amiről lehet spekulálni, újabb karakter, akinek / aki ellen lehet szurkolni, szóval nehogy már az legyen az érv, hogy Alonso helyett befért volna még egy relatíve ismeretlen fiatal... miközben épp most esett át az F1 egy erőteljes fiatalításon... Szerk..: és akkor még Leclerc-t nem is írtam... szóval Bence, inkább írd azt, hogy nem szereted Alonsot ezért nem örülsz a visszatérésének, ez sokkal korrektebb lenne, mint ilyen-olyan álindokokkal alátámasztani, hogy miért nem jó a visszatérése... emberileg megjegyzem én se nagyon kedvelem, ezzel beleilleszkedik a Hamilton, Verstappen, Kimi vonulatba, de az szerintem tagadhatatlan, hogy felkavarhatja az F1 amúgy kicsit sem "állóvizét" még jobban. Válasz
Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. (szerkesztve) 16 órával ezelőtt, Donát írta: Az sem lepne meg, ha az egész Haas kivonulna az F1ből. Hát amilyen botrányok mennek ott, én se lennék meglepve. 16 órával ezelőtt, Donát írta: Szerintem hamar lépett le, mert még simán verte a csapattársát és úgy tűnt, inkább az autóval van gond, nem pedig vele Most úgy tűnik, hogy a McLaren versenyképes. Ha várt volna 1-2 évet, talán most ő lett volna dobogón. Azt simán lehetett látni, hogy ha megy a szekér alatta, akkor tud villantani, ezt nem vitatom. Viszont a lelépése tkp. azt is jelentette akkor, hogy ő nem kell a nagycsapatoknak. Hiszen mindegyik nagy istállónak megvolt már a következő évre a párosuk. Alonso meg köztudottan nem egy olyan ember, akivel az alkalmazottak remekül szórakoznak. A nagycsapatok persze mérlegelték, hogy Alonso így, Alonso úgy, de igazából mindegyikük a nyugodtabb légkörre szavazott. Persze Alonso ha kell, odateszi magát a pályán, de azonkívül... Aztán lehet, hogy ez a 2 év kihagyás megváltoztatta Alonsot, meglátjuk. 16 órával ezelőtt, Donát írta: A feltörekvő fiatalság így is ott van már, most nehogy már azon az 1 helyen múljon. Nehogy már egy Alonsonak ne legyen helye a mezőnyben. Ilyen alapon akkor Vettel is húzzon nyugdíjba, meg Lewis, meg Kimi mert hát a fiatalság... Miközben ott van a mezőnyben már Russell, Norris, Latifi, Giovinazzi, Verstappen, Albon, Stroll... utóbbiak közül Norris, Verstappen és Stroll is ott van minden idők legfiatalabb dobogósai között, szóval nem hinném, hogy most lenne gond az átlagéletkorral az F1-ben. És még jó autó is van a s*ggük alatt. Kimi szerintem vagy idén vagy jövőre nyugdíjba megy. Vettelnek ez az év vízválasztó, hogy lesz -e csapat, ahova mehet vagy megy a gyerekekhez. Lewis meg addig maradni fog, amíg űrautó lesz alatta. Hát azért a Williamset nem mondanám annyira jó autónak. Szegény Russell és Latifi még mindig sereghajtók, bár Russell a hétvégén megmutatta, hogy tud ő, ha javuló tendenciát mutat fel a csapat. Amúgy a Renault -nak van junior programja, bőven tudnak válogatni, Lundgaard és Zhou például simán jöhetne. Alonso meg lehetne tesztpilóta. 16 órával ezelőtt, Donát írta: Az, hogy Alonso jó autót kap-e, az erősen kérdéses, persze. De ettől még egy üde színfoltja lesz az F1-nek, ha más miatt nem, hát a hisztije miatt... De sokkal pikánsabb egy Hamilton - Alonso csörte a pályán, mint egy Hamilton - Norris, persze ehhez nem ártana valami relatíve gyors autó alá, amelyik legalább gumielőny mellett fel tudja venni a versenyt mondjuk a Mercikkel. Alonso egyértelműen 2022-ben bízik, hogy bejön-e a számítása, az erősen kérdéses, de addig is, újabb téma, amiről lehet spekulálni, újabb karakter, akinek / aki ellen lehet szurkolni, szóval nehogy már az legyen az érv, hogy Alonso helyett befért volna még egy relatíve ismeretlen fiatal... miközben épp most esett át az F1 egy erőteljes fiatalításon... Ha 2022 -ben bízik Alonso, akkor Ricciardo miért is lépett le? Ha VB esélyes autót lát Alonso, akkor Ricciardo miért mondott nemet a további együttműködésre? Félreértés ne essék, nem azért kritizálom Alonso visszatérését, mert öreg, felőlem Mika Hakkinen is visszatérhetne. Az ok, amiért nem értek egyet Alonso visszatérésével, az a döntése, hogy a Renaulthoz megy. Persze lehet engem fog cáfolni 2022 -ben a spanyol, de nem látom én ebben a Renaultban azt, hogy 1-2 év múlva a VB címért fog harcolni. Ahhoz egy komplett vezetőség-csere kell, Cyril Abiteboultól kezdve mindenkit ki kéne cserélni, hogy az a Renault egy olyan reformot kapjon, mint például a mostani McLaren. (mondjuk halkan jegyzem meg, de a Ferrarinál is kéne egy kis söprést végezni.) Mert amíg ez a vezetőség fog parancsolgatni, addig a középmezőnyben fognak kullogni. És Alonso "GP2 engine" szövegelései lehet viccesek sokaknak, de ugyanakkor annyira kínosak is. És örülnének az emberek, ha Alonso nem ezt hozná újra, ehhez azonban mindenképpen egy nagyon jó Renault kellene. Persze azt se feledjük, hogy jövőre ha jól tudom, a Renault egyedül fogja képviselni magát, nem lesz más istálló, aki a Renault motorral menetelne. Szóval a Renault helyzete érdekes lesz a jövőben. Szerkesztve: 2020. Július 9. - Bence1997 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. 2 órával ezelőtt, Bence1997 írta: Hát azért a Williamset nem mondanám annyira jó autónak. Szegény Russell és Latifi még mindig sereghajtók, bár Russell a hétvégén megmutatta, hogy tud ő, ha javuló tendenciát mutat fel a csapat. Amúgy a Renault -nak van junior programja, bőven tudnak válogatni, Lundgaard és Zhou például simán jöhetne. Alonso meg lehetne tesztpilóta. Jó, hát minden fiatal s*gge alatt nem lehet jó kocsi, az már szinte csoda lenne. Van jó pár fiatal, aki alatt már most remek kocsi van. 2 órával ezelőtt, Bence1997 írta: Ha 2022 -ben bízik Alonso, akkor Ricciardo miért is lépett le? Ha VB esélyes autót lát Alonso, akkor Ricciardo miért mondott nemet a további együttműködésre? Félreértés ne essék, nem azért kritizálom Alonso visszatérését, mert öreg, felőlem Mika Hakkinen is visszatérhetne. Az ok, amiért nem értek egyet Alonso visszatérésével, az a döntése, hogy a Renaulthoz megy. Persze lehet engem fog cáfolni 2022 -ben a spanyol, de nem látom én ebben a Renaultban azt, hogy 1-2 év múlva a VB címért fog harcolni. Ahhoz egy komplett vezetőség-csere kell, Cyril Abiteboultól kezdve mindenkit ki kéne cserélni, hogy az a Renault egy olyan reformot kapjon, mint például a mostani McLaren. (mondjuk halkan jegyzem meg, de a Ferrarinál is kéne egy kis söprést végezni.) Mert amíg ez a vezetőség fog parancsolgatni, addig a középmezőnyben fognak kullogni. És Alonso "GP2 engine" szövegelései lehet viccesek sokaknak, de ugyanakkor annyira kínosak is. És örülnének az emberek, ha Alonso nem ezt hozná újra, ehhez azonban mindenképpen egy nagyon jó Renault kellene. Mondjuk még jobban tetszett Ricciardonak a McLaren ajánlata? Merci motor, fiatalos lendület a csapatban, egyértelmű fejlődés az elmúlt években, ez elég vonzó lehetett az ausztrálnak. Úgy ítélte meg, hogy nagyobb eséllyel lesznek versenyképesebbek 21-22-ben vagy utána, mint a Renault. Én se azt állítom, hogy a Renault már pedig tuti nagyot fog ugrani 2022-ben, csupán azt, hogy Alonso többet látott, mint mi, és valszeg az alapján úgy ítélte meg, hogy ha kicsi esély is van arra, hogy jó kocsi lesz alatta, meg kell próbálnia. Meg Alonso előtt ugye nem nagyon volt ott a McLaren, mint lehetőség, ezért kb. annyi volt a kérdés, hogy visszatér-e a Renault-val és megpróbálja, vagy hagyja az egész F1-et a francba. De szemmel láthatólag még nem akarja hagyni az egész F1-et a francba, és én ennek örülök, mert hátha látjuk még őt dobogóért versenyezni. Jó volna. 1 Válasz
Adrián Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. 2 órával ezelőtt, Bence1997 írta: Ha 2022 -ben bízik Alonso, akkor Ricciardo miért is lépett le? Ha VB esélyes autót lát Alonso, akkor Ricciardo miért mondott nemet a további együttműködésre? Félreértés ne essék, nem azért kritizálom Alonso visszatérését, mert öreg, felőlem Mika Hakkinen is visszatérhetne. Az ok, amiért nem értek egyet Alonso visszatérésével, az a döntése, hogy a Renaulthoz megy. Persze lehet engem fog cáfolni 2022 -ben a spanyol, de nem látom én ebben a Renaultban azt, hogy 1-2 év múlva a VB címért fog harcolni. Szerintem Alonso nem a VB miatt jön vissza. (Akkor vissza se jött volna) Itt szerintem arról van szó, hogy Alonso annyira szereti, az autósportot és az F1-et még inkább, hogy még egy Renault-t is elvállal, igaz harmadjára. (Ami szerintem rekord, de gondolom negyedik alkalmat nem akar) Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. Hozzászólás ideje: 2020. Július 9. 20 órával ezelőtt, Bence1997 írta: Újvári Máté kiírásával egyetértek: "...és akkor a Renault tanult a Ricciardo-féle esetből, és így 2021-re végre igazolt egy fiatal, motivált, tehetséges versenyzőt, aki hosszú évekre megoldhatja a pilótakérdést, aki biztosan csapatjátékos lesz, és aki sohasem bomlasztaná belülről azt a közeget, amiben nap mint nap dolgozik...és aki mindig jó véleménnyel volt a Forma-1-ről, és nem baj, ha éppen nincs futamgyőzelemre esélyes csapata...ez a versenyző pedig nem más, mint....Fernando Alonso " Ezzel én is 20 órával ezelőtt, Bence1997 írta: A Mercit pletykálták Vettelnél, de az utóbbi időben elhalkultak az ilyen infók, és még a Deiman - remélem jól írtam le - Daimler-re gondoltál, nem? Válasz
Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. Július 10. Hozzászólás ideje: 2020. Július 10. A Forma-1 bejelentette, hogy a 9. és a 10. futamot Mugelloban és Szochiban fogják megrendezni. A menetrend: - júl. 10-12 - Ausztrál 2. nagydíj - júl. 17-19 - Magyar nagydíj - júl 31-aug. 2 - Brit 1. nagydíj - aug. 7-9 - Brit 2. nagydíj - aug. 14-16 - Spanyol nagydíj - aug. 28-30 - Belga nagydíj - szept. 4-6 - Monza nagydíj - szept. 11-13 - Mugello nagydíj - szept. 25-27 - Sochi nagydíj 1 Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. Július 18. Hozzászólás ideje: 2020. Július 18. Kövezzenek meg, de szerintem irtó gusztustalan, ami évek óta a F1-ben zajlik. Anno a Ferrari vagy a RB dominanciája ellen elég sokat megtettek a zöld asztalnál, hogy hátráltassák őket, ehhez képest a Mercedes minden támogatást megkap egy amúgy is kiemelkedő autó mellé. Az új erőforrásokkal anno betaláltak, azóta is azok a szabályok vannak érvényben, minimális változtatásokkal. Most jött a korona, nyilván ki kellett tolni a módosításokat egy évvel, de azért az idei szezont is megtartják. Persze amióta a Merci ennyire domináns, azóta kb, fejleszteni és tesztelni is alig lehet. Nyilván nekik elnézték anno az illegális tesztelést is, nem számít. Ha másik csapat kitalál vmit, akkor el is kezdik fúrni őket, de a Merci innovációi természetesen mindig szabályosak. A Ferrarit totál lenullázták idénre, a RB esélytelen a motorral, a többiek meg fasorban nincsenek. Ennek ellenére engedni kell a Mercinek minden eszközt, mintha annyira rászorulnának. Ennyire domináns nem volt se a RB, se a Ferrari annak idején, még a legdurvább időszakaikban se nagyon. Most arról már ne is beszéljünk, hogy a versenybírák még Hamiltont is külön segítik, amikor csak lehet. Teljesen értelmezhetetlen ez az egész. Annyira látványos, hogy nem nyugszanak addig, amíg Schumi rekordjait meg nem döntetik az angollal. Pechükre Rosberg egyszer kibabrált a nagy zsenivel, de nem baj, akkor elnyújtják még a Merci hegemóniáját, biztosra kell menni. A töketlen Bottas már csak nem veri meg. Más kérdés, hogy most már mki másnak is ad a finn vagy egy másodpercet, mert annyival jobb az autó az összes többinél. Az meg aztán pláne mindennek a legjava, hogy egy másik csapatnak engedik, hogy gyakorlatilag egy az egyben a Merci egy korábbi technikájával induljon egy szezonban. De ami a legviccesebb, hogy mekkorát lépett vele előre a Force India. Ez is mutatja, hogy mennyire lehetetlen változtatni az erőviszonyokon. Gyakorlatilag szorosabb lenne a verseny, ha a Mercedes elmúlt 5-6 évének kocsijait szétosztanák a többiek között és azzal indulnának. 1 1 2 Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. Július 19. Hozzászólás ideje: 2020. Július 19. Valamennyire egyetértek, de nem gondolom, hogy felülről kivan adva egy ukáz, hogy a Mercedest másképpen kezeljék mint a többi csapatot. Közben volt egy tulajváltás is azért, mégsem változott nagyon semmi, pedig a Libertynek a show a minden, tehát a Mercedes dominancia nekik nem annyira feltétlen érdekük. A Ferrari tavalyi motorja egy érdekes téma. Azért abba is bele lehet kötni, hogy nekik miért volt szabad egy külön egyezséget kötniük az FIA-val totál titokban, ami valószínűleg csak évek múlva derült volna ki, ha az FIA maga nem kotyogja ki. Az viszont tény, hogy eddig a Ferrari motoros autók nem teljesítenek valami jól, de szerintem ennek bőven van más oka is. A Force India viszont lényegében egy az egyben a tavalyi Mercedes, és én ezt azóta sem értem, hogy a bánatban minősíthette ezt szabályosnak az FIA. Valahol nekik szerencsésen jött a korona dolog, mert így borítékolható, hogy jövőre is nagyobb erőt fognak képviselni. 1 Válasz
Kargarosz Hozzászólás ideje: 2020. Július 21. Hozzászólás ideje: 2020. Július 21. (szerkesztve) 2020. 07. 18. - 17:52, pb69 írta: Kövezzenek meg, de szerintem irtó gusztustalan, ami évek óta a F1-ben zajlik. Anno a Ferrari vagy a RB dominanciája ellen elég sokat megtettek a zöld asztalnál, hogy hátráltassák őket, ehhez képest a Mercedes minden támogatást megkap egy amúgy is kiemelkedő autó mellé. Az új erőforrásokkal anno betaláltak, azóta is azok a szabályok vannak érvényben, minimális változtatásokkal. Most jött a korona, nyilván ki kellett tolni a módosításokat egy évvel, de azért az idei szezont is megtartják. Persze amióta a Merci ennyire domináns, azóta kb, fejleszteni és tesztelni is alig lehet. Nyilván nekik elnézték anno az illegális tesztelést is, nem számít. Ha másik csapat kitalál vmit, akkor el is kezdik fúrni őket, de a Merci innovációi természetesen mindig szabályosak. A Ferrarit totál lenullázták idénre, a RB esélytelen a motorral, a többiek meg fasorban nincsenek. Ennek ellenére engedni kell a Mercinek minden eszközt, mintha annyira rászorulnának. Ennyire domináns nem volt se a RB, se a Ferrari annak idején, még a legdurvább időszakaikban se nagyon. Most arról már ne is beszéljünk, hogy a versenybírák még Hamiltont is külön segítik, amikor csak lehet. Teljesen értelmezhetetlen ez az egész. Annyira látványos, hogy nem nyugszanak addig, amíg Schumi rekordjait meg nem döntetik az angollal. Pechükre Rosberg egyszer kibabrált a nagy zsenivel, de nem baj, akkor elnyújtják még a Merci hegemóniáját, biztosra kell menni. A töketlen Bottas már csak nem veri meg. Más kérdés, hogy most már mki másnak is ad a finn vagy egy másodpercet, mert annyival jobb az autó az összes többinél. Az meg aztán pláne mindennek a legjava, hogy egy másik csapatnak engedik, hogy gyakorlatilag egy az egyben a Merci egy korábbi technikájával induljon egy szezonban. De ami a legviccesebb, hogy mekkorát lépett vele előre a Force India. Ez is mutatja, hogy mennyire lehetetlen változtatni az erőviszonyokon. Gyakorlatilag szorosabb lenne a verseny, ha a Mercedes elmúlt 5-6 évének kocsijait szétosztanák a többiek között és azzal indulnának. Én már elengedtem több éve az egészet. Elképesztően szánalmas amit művelnek az meg hogy a FIA=Maffia hogy támogatja a Mercit az egyszerűen egy laikus nézőnek is simán lejön. Most hadd ne kezdjem el sorolni a dolgokat. Szánalom amit csináltak ezzel a sporttal műmájer Hamiltonnal az élen..... Szerkesztve: 2020. Július 21. - Kargarosz 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. Július 21. Hozzászólás ideje: 2020. Július 21. 2020. 07. 19. - 10:33, NorbiLordi írta: Valamennyire egyetértek, de nem gondolom, hogy felülről kivan adva egy ukáz, hogy a Mercedest másképpen kezeljék mint a többi csapatot. Közben volt egy tulajváltás is azért, mégsem változott nagyon semmi, pedig a Libertynek a show a minden, tehát a Mercedes dominancia nekik nem annyira feltétlen érdekük. Pontosan. Minden showrunner jól felfogott érdeke, hogy minél nagyobb verseny legyen az élen. Ez a fentebb tálalt összeesküvés elmélet fárasztó nagyon. Főleg, mivel elég sok szabály változott 2014 és 2020 között, csak épp valahogy a többi csapat képtelen volt megugrani a lécet. Én sem örülök, hogy állandóan a Merci nyer, de ez nem hinném, hogy a FIA sara. Azt meg kizártnak tartom, hogy örülnének a Merci hegemóniának, talán csak rájöttek, hogy nem az Ecclestone féle évről évre hozunk egy szabályt az aktuális bajnok ellen elvet kell követni a "rezsimváltáshoz", hanem költségcsökkentést és az alap finanszírozási formátum megváltoztatását kell tető alá hozni. Hamilton meg emberileg eléggé antipatikus számomra, viszont kib*szott jó pilóta. Aki meg évek óta nem nézi az F1-et, annak a véleménye meg totálisan érdektelen. Vicces, amikor valaki úgy like-olgatja mások véleményét, hogy évek óta nem is követi a sorozatot. Mit tud a jelenlegi helyzetről? Semmit. Látta pl. Hamilton milyen kört rakott össze az esős időmérőn a Stájer nagydíjon? Oké, hogy Hamilton emberileg olyan, amilyen, de azt nem lehet tőle elvenni, hogy milyen rohadt jó pilóta. 1 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. Július 21. Hozzászólás ideje: 2020. Július 21. Nem azt likeolom, hogy Hamilton rossz pilóta hanem azt, hogy a forma 1 nézhetetlen f*s lett. 1 Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.