Ugrás a kommentre

A Walt Disney megvette a Lucasfilmet!


Zééé

Ajánlott hozzászólás

Nem nagyon akartam hozzászólni, de néhány dolog csak nem hagy nyugudni...

 

 

Beszélgetünk itt rendezőkről, meg franchise-okról, de szerintem minden film alapja a forgatókönyv. Ha az el van b*szva, jöhet akárki, akkor sem lesz jó a mozi. Egy rendező tapasztalata, vizuális látásmódja ugyan sokat segíthet (vagy épp ronthat) az összképen, de alapban ha nincs egy jó történet, nincsenek jó karakterek, akkor mehet a levesbe az egész.

 

Személy szerint én egyik kiszemelt rendező személyének sem örülök, korábbi műveik nem igazán fogtak meg - de önmagukban szerintem nem tudják elrontani majd a filmet. Ha van bennük alázat a SW Univerzummal szemben, s egy jó szkriptet kapnak, akkor még jó is kisülhet belőle.

 

Másik topik témája ugyan, de én jobban aggódom a történet kiszivárgott??? váza miatt, nem akarok 30 évvel a Jedi után működő Birodalmat vagy Jedi vadászokat látni. Bízzunk benne, hogy Abrams, Edwards, Trank után Johnson is épképzláb sztorit kap majd, amit könnyű lesz vászonra vinnie.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Amit félig egy másik rendező készített el, miután a Paramount megnézte Anderson változatát, és úgy döntöttek, ha már pénzt öltek bele, talán valami nézhetőt kéne kihozni. ;) És ez az egy jó filmje, szóval azért na, én nem tenném le ezt ajánlólevélnek. :D

Ez hogy volt a Halálhajóval Dzséjt? Komolyan más fejezte be?

Szerkesztve: - Zééé
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Rian Johnson Spokesperson Confirms He Is Directing Episode VIII And Will Write For Episode IX

http://www.jedinews.co.uk/news/news.aspx?newsID=17343

Írja is és rendezi is......????

 

De hát mi Ő, valami rejtett Lucas inkarnáció? Vagy valami Star Wars guru....Yoda? Az effekteket és a zenét nem ő fogja elkészíteni? Valami durvát tehetett le a Disney asztalára, ha az írást is az ő kezébe adták. Szerencsére az OT-PT-TCW már a miénk. Az alulról építkezés híve vagyok...szóval ezt egyelőre nem minősítem jó hírnek.

Szerkesztve: - Zééé
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Jó lenne megérteni, hogy nem azt mondom, hogy ez a fickó nem fog jó SW-t rendezni, csak azt, hogy én nem adnám oda egy már-már "második filmes" ürgének az Episode VIII-at. JJ-nek adnám, vagy ha ő nem vállalja, akkor egy tehetséges ÉS tapasztalt rendezőnek, akinek a stílusa is illeszkedik az SW-hez (Nolan kilőve). Ennyi.

És én mennyire örülök, hogy te nem vagy döntéshozó a témában. :)

 

Beszélgetünk itt rendezőkről, meg franchise-okról, de szerintem minden film alapja a forgatókönyv. Ha az el van b*szva, jöhet akárki, akkor sem lesz jó a mozi. Egy rendező tapasztalata, vizuális látásmódja ugyan sokat segíthet (vagy épp ronthat) az összképen, de alapban ha nincs egy jó történet, nincsenek jó karakterek, akkor mehet a levesbe az egész.

Az a baj, hogy a forgatókönyv milliószor átírásra kerül, akár a rendező által is, a színészek is beleszólnak olykor (ott van Bill Murray, aki általában inkább rögtönzi a szövegeit a filmekben), stb. A forgatókönyvírókat nem véletlen veszik annyira semmibe Hollywoodban, amennyire. Még csak nem is kell rossz filmnek lennie, nézd meg, hány forgatókönyvváltozata volt a Star Warsnak, vagy az Aliennek. A forgatókönyv nem igazán számít, hogy milyen, mert attól a film még bármilyen lehet. Ez a tévésorozatoknál számít, ahol nem hónapok, hanem napok vannak egy epizód leforgatására, aztán pár hét múlva már megy a tévébe, változtatásra lehetőség nincsen. A filmeknél a forgatókönyv megváltozik a pre-produkciós időszakban, a produkciós időszakban és a post-produkciós időszakban is. Van film, ami majdnem húsz forgatókönyvvel rendelkezik (Alien3), van, ami eggyel sem igazán, mert a forgatás közben készült a forgatókönyv (Jurassic Par III).

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez az érvelésem elferdítése, kifordítása. Nem azt mondom, hogy aki nagy franchise-hoz adta a nevét, az nyugodtan rendezheti, de egy JÓ rendező aki emellett már el tudta viselni a nyomást is, az megnyugtató. JJ ilyen. 2 dolog kell, és ez nem vagy/vagy hanem és. Legyen tehetséges ÉS bírja a nyomást. Lehet hogy ez az ürge is fogja bírni, de mivel még eddig nem rendezett nagy nevű filmet, az SW lesz a kísérleti nyúl. És ez a gondom vele. Az, hogy Lucas milyen rendező volt anno, meg milyen filmjei voltak, tök mindegy, mivel akkor még a semmiből emelkedett az SW, nem volt teher, és ha volt is, később bebizonyította, hogy magasról le... Tehetséges rendező, bírta a nyomást (lásd: EpI utáni időszak), tökéletes mű kerekedett ki a kezei közül.

 

Jó lenne megérteni, hogy nem azt mondom, hogy ez a fickó nem fog jó SW-t rendezni, csak azt, hogy én nem adnám oda egy már-már "második filmes" ürgének az Episode VIII-at. JJ-nek adnám, vagy ha ő nem vállalja, akkor egy tehetséges ÉS tapasztalt rendezőnek, akinek a stílusa is illeszkedik az SW-hez (Nolan kilőve). Ennyi.

Kiváncsi vagyok az ep.5 rendezőjének Irvin Kershnernek a nyomásbirása hol lett letesztelve. Talán a Shunkawakan visszatér című nagyrabecsült westernje lenne az? (nem én találom ki, tényleg van egy ilyen filmje)

Egyébként nagyon örülök, hogy nem a fentebb vázolt gondolatmenet mentén gondolkodnak a rendezőkben: az pont ahhoz az állapothoz vezetne, ami ellen Lucasék harcoltak a '70-es években. Egy olyan rendszerbe ahol csak az kap nagy filmet aki már csinált is egyet, ergo csak "nagy öregek" szagolhatnak a komoly produkciók felé a fiatal tehetségeknek meg kivül tágasabb.

 

Egyéni vélemény, de a Looper szerintem jobb mint bármi amit valaha Abrams csinált, úgyhogy én a magam részéről sokkal jobban várom az ep.8-at mint az ep.7-et. Abrams egész munkássága azt mutatja, hogy ő egy kiváló iparos aki remekül ért a szórakoztatáshoz, de a bevett hollywoodi kereteken kivülre már nem merészkedik. Mielött bejelentették volna a nevét öszintén hittem hogy ő a legjobb akit kaphatunk mert eszembe se jutott, hogy a stúdió hajlandó kinézni az elefántcsonttornyából és akár ifjú titánokat is fel mernek kérni. Az ep.7 biztos remekül össze lesz rakva (hogy a sztori milyen lesz az más kérdés - itt egyelőre továbbra is a remény munkál), az ep.8 viszont majd lehet hogy meg is mer lepni minket.

 

Egy franchise-nak pedig csak jót tesz a bevállalósság: az Amerika Kapitány 2 például nálam kisebb csodát tett a Marvel-mozifranchise-al. És kik a rendezők: két testvér akik korábban szinte csak TV-sorozatokat és TV-filmeket rendeztek. Hála istennek a stúdió nem követte a rendező választásnál a Donát által vázolt gondolatmenetet, mert akkor maradhattak volna a "jó teherbírású" Joe Johnstonnál az első rész rendezőjénél és jöhetett volna megint egy újabb dögunalmas és gyorsan felejthető produkció.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

 

Az a baj, hogy a forgatókönyv milliószor átírásra kerül, ... A filmeknél a forgatókönyv megváltozik a pre-produkciós időszakban, a produkciós időszakban és a post-produkciós időszakban is.

 

 

Ezért is tart ott Hollywood, ahol tart. Idióta dialógusok, erőltetett és átgondolatlan sztorik, önismétlés, lopás és kliséhegyek. Rizikó nulla, az igazán jó alapanyagot bevállalni nem lehet - csak és kizárólag a megszokott (már bevált) történetek, karakterek újrafelszasználása zajlik. Tiszelet a kivételeknek. :)

 

Egy picit pont ezért tartok a SW folytatásoktól is: ezért mondtam, hogy nálam totál másodlagos a rendező személye, az lényeg, milyen történet lesz.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Egyéni vélemény, de a Looper szerintem jobb mint bármi amit valaha Abrams csinált, úgyhogy én a magam részéről sokkal jobban várom az ep.8-at mint az ep.7-et. Abrams egész munkássága azt mutatja, hogy ő egy kiváló iparos aki remekül ért a szórakoztatáshoz, de a bevett hollywoodi kereteken kivülre már nem merészkedik. Mielött bejelentették volna a nevét öszintén hittem hogy ő a legjobb akit kaphatunk mert eszembe se jutott, hogy a stúdió hajlandó kinézni az elefántcsonttornyából és akár ifjú titánokat is fel mernek kérni. Az ep.7 biztos remekül össze lesz rakva (hogy a sztori milyen lesz az más kérdés - itt egyelőre továbbra is a remény munkál), az ep.8 viszont majd lehet hogy meg is mer lepni minket.

 

Én is ebben bízom. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ezért is tart ott Hollywood, ahol tart. Idióta dialógusok, erőltetett és átgondolatlan sztorik, önismétlés, lopás és kliséhegyek. Rizikó nulla, az igazán jó alapanyagot bevállalni nem lehet - csak és kizárólag a megszokott (már bevált) történetek, karakterek újrafelszasználása zajlik. Tiszelet a kivételeknek. :)

Ez nettó hülyeség, már bocsi, mivel a forgatókönyvek átírása nagyjából a filmkészítéssel egyidős. Legjobb tudomásom szerint Lucas nem 2013-ban írta meg a Star Wars első vázlatát, ami köszönő viszonyban sincs a kész filmekkel, és az Alien is mintha 1979-ben készült volna el, nem tegnap, mégis három különböző forgatókönyve van, ebből az első annyiban egyezik a kész filmmel, hogy van benne egy űrhajó, amin van egy szörny egy idegen bolygóról - csakhogy a korábban említett példáimnál maradjak. Szóval ezt a (szerintem mondvacsinált, többségében befásult emberek által kántált) állapotot azért ne olyasmire fogjuk rá, ami negyven évvel ezelőtt is bevett szokás volt, és az egész világ filmkészítésére igaz, nem csak Hollywoodra. Mert ugye, a filmvilág nem csak és kizárólag Hollywoodból áll. ;)

Az meg, hogy nem érdekel a rendező, csak a történet, hát kérem, az ep7-nél mintha a rendező és a történetíró neve egyezne. És jelenleg úgy néz ki, hogy az ep8-9 esetében sem lesz másképpen. Akkor ez hogy van most?

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez nettó hülyeség .... Szóval ezt a (szerintem mondvacsinált, többségében befásult emberek által kántált) ... Az meg, hogy nem érdekel a rendező, csak a történet, hát kérem, az ep7-nél mintha a rendező és a történetíró neve egyezne. És jelenleg úgy néz ki, hogy az ep8-9 esetében sem lesz másképpen. Akkor ez hogy van most?

 

Elbeszélünk egymás mellett, de mindegy.

 

Számomra fontosabb, hogy mit fogok látni a vásznon, milyen kalandot, milyen karakterekkel, mint az, hogy ki koordinálta az egészet. Bizonyos stíluselemeket bizonyos rendezőktől kimondottan rühellek - de a SW esetében a megnevezett rendezők korábbi alkotásainak általam vélt hibáját én egyértelműen a gyenge forgatókönyvnek tudom be, mint a rendező bénázásának.

 

Aztán tőlem annyiszor írják át a szkriptet, ahányszor akarják. Csak jó legyen.

Szerkesztve: - R2-D2
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Kiváncsi vagyok az ep.5 rendezőjének Irvin Kershnernek a nyomásbirása hol lett letesztelve.

Na de azért Kershner nem volt akárki hisz egyetemen tanította a filmeseket! Biztos nem véletlen, és nyilván voltak jó filmjei.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Na de azért Kershner nem volt akárki hisz egyetemen tanította a filmeseket! Biztos nem véletlen, és nyilván voltak jó filmjei.

Aki nem tudja, az tanítja. :evil: Persze Kershner jó rendező, de ez megint olyan dolog, hogy azért mert valaki tanít, még nem garancia arra, hogy gyakorlatban is tudja. Sok tanár tényleg azért tanár, mert csak elméletben tudja, amit, a gyakorlatban jobb, ha messzire kerüli a szakmáját.

 

Számomra fontosabb, hogy mit fogok látni a vásznon, milyen kalandot, milyen karakterekkel, mint az, hogy ki koordinálta az egészet.

Amit a rendező határoz meg. ;) Értelemszerűen kell a jó forgatókönyv, de filmeknél a rendező személye számít igazán, mert az álmodja vászonra a mozit, az fogja össze, önti formába mindazt, ami neked annyira fontos. Egy jó rendező által inspirált színész a legsz*rabbul megírt dialógusokat is úgy mondja fel, hogy összepisiled magad tőle, egy jó vizuális meglátásokkal és drámaérzékkel bíró rendező a legegyszerűbb sztorikat is úgy viszi vászonra, hogy minden jelenetétől elcsöppensz (minderre tökéletes példa a Star Wars Saga). A rendező személye a legfontosabb egy filmnél, mert az készíti el a filmet, jó esetben a maga látásmódja szerint. Rossz esetben a producerek látásmódja szerint - de még ez sem feltétlen tragédia, mert egy jó iparos ebből is ki tud hozni valami élvezhetőt. A rossz rendezőt meg se az önállóság, se a kézenfogás nem segíti. A történet, a karakterek, a kaland a rendező víziója, nem a forgatókönyvírójé. A forgatókönyv egy lélektelen, száraz vázlata a filmeknek.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

És én mennyire örülök, hogy te nem vagy döntéshozó a témában. :)

Én kevésbé örülök. :)

 

Egyébként nagyon örülök, hogy nem a fentebb vázolt gondolatmenet mentén gondolkodnak a rendezőkben: az pont ahhoz az állapothoz vezetne, ami ellen Lucasék harcoltak a '70-es években. Egy olyan rendszerbe ahol csak az kap nagy filmet aki már csinált is egyet, ergo csak "nagy öregek" szagolhatnak a komoly produkciók felé a fiatal tehetségeknek meg kivül tágasabb.

 

Két dolgot felejtetek el.

 

1.) Persze, ha nem mainstream a rendező, akkor nagyobb az esély arra, hogy valami egyedi születik, de milyen áron? Hogy egy példával érzékeltessem: persze, megtehetem én is, hogy az Olaszország - Costa Rica meccsre a 200 forintomat Costa Ricára teszem, mert ott 10-es odds van, és ha bejön 2000-et kaszálok... nade a kockázat is sokkal nagyobb! Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én a kedvenc sagámmal kapcsolatban igencsak kockázatkerülő vagyok. Inkább legyen tíze skálán egy várhatóan 7-7,5 közeli mint hogy egy 50-50%-kal 9-es vagy 5-ös. Mert ha 5-ös lesz, akkor mi lesz? Majd mutogatunk, hogy bezzeg a Looper milyen jó film volt? Én bevallom, kockázatkerülő vagyok. Inkább a járt út, mint a járatlan, még ha "csak" Abrams szintű alkotás is lesz belőle, és tízes skálán mondjuk egy 7-es film születik.

 

2.) Rendben, az EpV és EpVI rendezőit is idevehetjük, de könyörgöm, állt mögöttük egy Lucas. Most egy sokkal erősebb kezű rendezőre lenne szükség, mert Lucas bizony nem lesz, és ki lesz, aki összefogja a stábot? Kennedy? Talán... de mi van, ha nem? Sokkal jobb esélyekkel indul a film egy erőskezű rendezővel. Nem mondom, hogy Kershner bábu volt, mert alább olvashattuk, hogy nagyon is volt saját akarata... de hatalmas támasz volt az egész SAGA során George. Ez most nem lesz. Ezért mondom azt, hogy valaki olyan kell, aki nem csupán tehetséges, de van tapasztalata és tekintélye is. Ellenkező esetben még a végén úgy jár a stábbal, mint Damian Cockburn a Trópusi viharban (:D).

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Amit a rendező határoz meg. ;) Értelemszerűen kell a jó forgatókönyv, de filmeknél a rendező személye számít igazán, mert az álmodja vászonra a mozit, az fogja össze, önti formába mindazt, ami neked annyira fontos. Egy jó rendező által inspirált színész a legsz*rabbul megírt dialógusokat is úgy mondja fel, hogy összepisiled magad tőle, egy jó vizuális meglátásokkal és drámaérzékkel bíró rendező a legegyszerűbb sztorikat is úgy viszi vászonra, hogy minden jelenetétől elcsöppensz (minderre tökéletes példa a Star Wars Saga). A rendező személye a legfontosabb egy filmnél, mert az készíti el a filmet, jó esetben a maga látásmódja szerint. Rossz esetben a producerek látásmódja szerint - de még ez sem feltétlen tragédia, mert egy jó iparos ebből is ki tud hozni valami élvezhetőt. A rossz rendezőt meg se az önállóság, se a kézenfogás nem segíti. A történet, a karakterek, a kaland a rendező víziója, nem a forgatókönyvírójé. A forgatókönyv egy lélektelen, száraz vázlata a filmeknek.

 

Nem a seggnyalás miatt, de ez bizony így igaz és hogy erre mennyi példát tudnék hozni.....sokat....nagyon sokat.....de lehet, hogy még annál is többet!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1.) Persze, ha nem mainstream a rendező, akkor nagyobb az esély arra, hogy valami egyedi születik, de milyen áron? Hogy egy példával érzékeltessem: persze, megtehetem én is, hogy az Olaszország - Costa Rica meccsre a 200 forintomat Costa Ricára teszem, mert ott 10-es odds van, és ha bejön 2000-et kaszálok... nade a kockázat is sokkal nagyobb! Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én a kedvenc sagámmal kapcsolatban igencsak kockázatkerülő vagyok. Inkább legyen tíze skálán egy várhatóan 7-7,5 közeli mint hogy egy 50-50%-kal 9-es vagy 5-ös. Mert ha 5-ös lesz, akkor mi lesz? Majd mutogatunk, hogy bezzeg a Looper milyen jó film volt? Én bevallom, kockázatkerülő vagyok. Inkább a járt út, mint a járatlan, még ha "csak" Abrams szintű alkotás is lesz belőle, és tízes skálán mondjuk egy 7-es film születik.

És most már annál is jobban örülök, hogy nem vagy döntéshozó az ügyben. A Star Wars azért (is) lehetett az, ami, mert az alkotói mertek kockáztatni. Eleve ez a sava-borsa, Lucas élettörténete. Egyetlen lapra feltett mindent, és bankot robbantott. Soha egy pillanatra sem maradt a járt úton, ha így tett volna, ma már a Star Wars is ott járna, ahol a Star Trek, egy tetszhalott állapotból lassan visszamászó, de alaposan megújult franchise lenne. Lucas kockáztatott az ep4-gyel, rátette az egész gázsiját (ha az ep4 bukik, anyagilag Lucas valószínűleg taccsra kerül). Aztán még nagyobbat kockáztatott az ep1-gyel, amikor egy olyan filmet csinált, amire senki sem számított. Ha az ep1 bukik, a Star Wars bukik, onnantól az ep2-3-nak kasza, bármilyenek lettek volna. Még így is kicsit megsínylették a kasszáknál. De kockáztatott az ep2-vel a szerelmi szál beszövésével, és az ep3-mal is, már csak azzal is, hogy nem túl jó rendezőként bevállalt egy ilyen érzelmekben, drámákban és összetettségben magasan az összes többi SW-film fölé emelkedő mozit. A Star Wars a kockáztatásról szól, és nem csak ott, hogy harminc vadászgéppel rohamozzák meg a Halálcsillagot, hanem az elkészítésében is. A járt út a Star Warsnál a kockázatvállalás.

Ha a Star Warst elviszik a "menjünk biztosra" felfogás irányába, akkor nem kell várni az ep9-ig, hogy a saga sz*rt se érjen. És őszintén szólva, nekem pont ez a hosszútávú félelmem, hogy valamikor eljut ide a Star Wars. Minden nagy franchise-nak ez a halála, amikor már ebben a szellemben készülnek az epizódok. Egyelőre szerencsére a Disney nem tűnik ilyennek, mármint a Marvel-filmek tükrében, ahol azért bátran mernek új rendezőket bedobni, akár névteleneket is, és még a műfajváltást sem restek megkockáztatni, akár egy sorozaton belül is (lásd: Captain America 1-2). A biztos út a biztos vesztesek sportja, ha tényleg félted a kedvenc sagádat, nem kívánsz neki biztos utat. ;)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1.) Persze, ha nem mainstream a rendező, akkor nagyobb az esély arra, hogy valami egyedi születik, de milyen áron? Hogy egy példával érzékeltessem: persze, megtehetem én is, hogy az Olaszország - Costa Rica meccsre a 200 forintomat Costa Ricára teszem, mert ott 10-es odds van, és ha bejön 2000-et kaszálok... nade a kockázat is sokkal nagyobb! Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én a kedvenc sagámmal kapcsolatban igencsak kockázatkerülő vagyok. Inkább legyen tíze skálán egy várhatóan 7-7,5 közeli mint hogy egy 50-50%-kal 9-es vagy 5-ös. Mert ha 5-ös lesz, akkor mi lesz? Majd mutogatunk, hogy bezzeg a Looper milyen jó film volt? Én bevallom, kockázatkerülő vagyok. Inkább a járt út, mint a járatlan, még ha "csak" Abrams szintű alkotás is lesz belőle, és tízes skálán mondjuk egy 7-es film születik.

Továbbra is úgy érzem hogy kitaláltál valamit ami nem érintkezik a valósággal: ha egy rendező tehetséges és jól pörgő akciójelenetekkel le tud rendezni egy filmet két befutott sztárral, úgy hogy láthatóan ért a jó történetvezetéshez és az emberi pillanatokhoz akkor miért ne tudna leforgatni egy ennél nagyobb filmet? Nem hinném hogy bárki tudna Star Wars filmet rutinból csinálni, de ha már oda kell valakit ültetni akkor én nyugodtabb vagyok ha tudom hogy ért a karakter-drámákhoz mint a robbanásokhoz. Másrészt van egy olyan érzésem, hogy Disney/Lucasfilm fejesek nem azért jelentették be a rendezőt, mert aznap látták a korábbi filmjét, hanem mert leültek a rendezővel és úgy tűnt hogy ami a fejében van az ep.8-ról és ahogy megcsinálná abban van ráció.

 

Az mindenesetre szerintem katasztrófa lenne, ha bárki is az általad leírt gondolatmenetet követné egy nagy stúdiónál: akkor Abrams és Spielberg örökre a TV-sorozatoknál maradt volna, Lucas a pályája végén maximum az American Graffiti sokadik klónját készitheti, Nolan maradhatott volna a Memento-féle kis büdzséjű filmeknél, Peter Jacksont a Hullajó rendezőjét pedig sose engedik közel a Gyűrűk Ura megfilmesitéséhez. Amit leirsz az nem kockázatkerülés hanem a kreativitás totális száműzése és egy begyöpösödött, életképtelen rendszer erőltetése (lásd: az SW DVD-ken lévő dokufilmet és Lucas leírását a régi önnön sirját ásó Hollywoodról).

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Értem. Szerintem ez túlzott kockázatvállalás, amit én meghagynék a spin-off filmekre. De akkor legyen nektek igazatok. Mármint kívánom, hogy sikerüljön jól ez a felfogás. Nálam egy kicsit többet kéne letenni az asztalhoz egy SW rendezéshez, de akkor ezek szerint csak én gondolom így... :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Értem. Szerintem ez túlzott kockázatvállalás, amit én meghagynék a spin-off filmekre. De akkor legyen nektek igazatok. Mármint kívánom, hogy sikerüljön jól ez a felfogás. Nálam egy kicsit többet kéne letenni az asztalhoz egy SW rendezéshez, de akkor ezek szerint csak én gondolom így... :)

 

 

Nem csak te. Én is. Nagyjából ez olyan hogy egy tehetséges a Forma 3-ban lévő pilótát, mondjuk Vettel mellé rakni minden átmenet nélkül. Ugyanakkor elfogadom Bomarr és Dzséjt érvelését is, csak én nem vagyok ennyire kockázatvállaló.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

És most már annál is jobban örülök, hogy nem vagy döntéshozó az ügyben. A Star Wars azért (is) lehetett az, ami, mert az alkotói mertek kockáztatni. Eleve ez a sava-borsa, Lucas élettörténete. Egyetlen lapra feltett mindent, és bankot robbantott. Soha egy pillanatra sem maradt a járt úton, ha így tett volna, ma már a Star Wars is ott járna, ahol a Star Trek, egy tetszhalott állapotból lassan visszamászó, de alaposan megújult franchise lenne. Lucas kockáztatott az ep4-gyel, rátette az egész gázsiját (ha az ep4 bukik, anyagilag Lucas valószínűleg taccsra kerül). Aztán még nagyobbat kockáztatott az ep1-gyel, amikor egy olyan filmet csinált, amire senki sem számított. Ha az ep1 bukik, a Star Wars bukik, onnantól az ep2-3-nak kasza, bármilyenek lettek volna. Még így is kicsit megsínylették a kasszáknál. De kockáztatott az ep2-vel a szerelmi szál beszövésével, és az ep3-mal is, már csak azzal is, hogy nem túl jó rendezőként bevállalt egy ilyen érzelmekben, drámákban és összetettségben magasan az összes többi SW-film fölé emelkedő mozit. A Star Wars a kockáztatásról szól, és nem csak ott, hogy harminc vadászgéppel rohamozzák meg a Halálcsillagot, hanem az elkészítésében is. A járt út a Star Warsnál a kockázatvállalás.

Ha a Star Warst elviszik a "menjünk biztosra" felfogás irányába, akkor nem kell várni az ep9-ig, hogy a saga sz*rt se érjen. És őszintén szólva, nekem pont ez a hosszútávú félelmem, hogy valamikor eljut ide a Star Wars. Minden nagy franchise-nak ez a halála, amikor már ebben a szellemben készülnek az epizódok. Egyelőre szerencsére a Disney nem tűnik ilyennek, mármint a Marvel-filmek tükrében, ahol azért bátran mernek új rendezőket bedobni, akár névteleneket is, és még a műfajváltást sem restek megkockáztatni, akár egy sorozaton belül is (lásd: Captain America 1-2). A biztos út a biztos vesztesek sportja, ha tényleg félted a kedvenc sagádat, nem kívánsz neki biztos utat. ;)

 

 

Pedig a járt úton maradt. Az EP1 pont olyan lett ahogy én anno elképzeltem. A Jedik nem okoztak meglepit se a Tanács se Yoda. Amikor beültem az EP1-re a régi trilógia miatt szinte semmi meglepő nem volt benne. Amiket láttunk simán ki lehetett következtetni a régi részekből. Obi-Wan pár mondatban mindent elmondott Luke-nak. Volt a Köztársaság. Voltak Jedik. Yoda volt a góré. Anakin Skywalker bejutott a jedik közé. Ezt mind le lehetett szűrni a régi trilógiából. Aki mást várt az nem értette a 4-5-6 -ot. Számomra semmi meglepi nem volt az EP1-ben. Világosan meg lett mondva hogy az új trilógia arról szól hogy Anakin Skywalker hogyan lett Darth Vader. Aki ezt nem fogta fel az egyszer Helyes Ügyes Jellemes, Ember másrészt már a régi trilógiát sem értette.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Akkor te jóstehetség vagy, Frenkie. :) Én bevallom, egyáltalán nem számítottam se Jedi Tanácsra, se Jedi Templomra, se fogatversenyre, se droidseregre, se Qui-Gon Jinnre, se Darth Maulra, se Amidalára, se kereskedelmi utak megadóztaására, se Jar Jarra, se Naboora, de lőjenek le, még arra sem, hogy Palpatine-nak van egy másik neve is.

Az, hogy vázlatosan elmondott pár dolgot Ben Luke-nak, nem azt jelentette, hogy elmesélte az ep1-2-3 történetét. Átáll Anakin a Sötét Oldalra, ezt millió és egyféleképpen lehetett volna még elmesélni, akár úgy is, hogy Anakin már az ep1-ben Obi-Wan tanítványa, és húsz éves, a Jedik nem politizálnak, szabadon házasodna, Luke és Leia anyja Owen Lars húga, Palpatine nem titokban machinál, hanem egy klón sereg élén támad a Köztársaságra, és nem csak két Sith, hanem ezer van belőlük, és a Jedik nílt háborút vívnaj a Sith-ekkel, vagyis Sötét Oldalra állt Jedikkel, mert ugye az ep4-5-6-ban még a Sith szó sem hangzik el. Én speciel valami ilyesmire számítottam, és amennyit elmondott Ben ezekről az időkről (aminek fele még hazugság is, ugye), az ennek sem mondana ellent. És tuti, hogy sokan ilyesmire számítottak, nem egy olyan ep1-re, ami semmiben sem emlékeztet az ep4-5-6-ra.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Ez is sokféleképpen mesélhető el, hiszen azt nem tudtuk, hogy törvényesen, törvénytellenül, erőszakkal vagy békésen lett-e a Köztársaság elnöke. A könyvben is csak annyi van írva, ha jól emlékszem, hogy a kereskedelmi szervezetek segítségével emelkedett fel - ez, bár igaz, azért kicsit máshogyabban fest az ep1-2-3-ban.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nálam egy kicsit többet kéne letenni az asztalhoz egy SW rendezéshez, de akkor ezek szerint csak én gondolom így... :)

Biztos nem te gondolod csak igy, de én továbbra se értem mi ez a több amit említesz. Látom -lehet hogy rosszul- hogy inkább megelégednél egy rosszabb rendezővel csak mert már csinált blockbustert, mintha az valami óriási dolog lenne. Szerintem épp hogy túl alacsonyra teszed a lécet. Pedig ep.8-ból nem fog ám több készülni. Kár lenne elpazarolni ezt a lehetőséget.

 

Frenkie: én a régi trilógiához hasonló hangulatra, desing-okra, már az első részben javában zajló Klón-háborúra, vagány csempész-kalóz karakterekre stb. számítottam a prequelnél. Ezért se érdekelt igazán (az első elözetesig). Aztán kiderült hogy ez tényleg valami új lesz. Meglep amit irsz hisz itt a fórumon rendszerint azt szoktuk megállapítani, hogy a prequel pont azért érdekes mert messzire kerüli a járt utat.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Biztos nem te gondolod csak igy, de én továbbra se értem mi ez a több amit említesz. Látom -lehet hogy rosszul- hogy inkább megelégednél egy rosszabb rendezővel csak mert már csinált blockbustert, mintha az valami óriási dolog lenne. Szerintem épp hogy túl alacsonyra teszed a lécet. Pedig ep.8-ból nem fog ám több készülni. Kár lenne elpazarolni ezt a lehetőséget.

De hisz nem ezt írtam. Tehetséges rendezőt kértem, akinek van tapasztalata. Szerintem ha valaki állandóra tud hozni egy 7-es szintet, az többet ér, mint akinek egyszer összejött egy 8-as. Sok egyfilmes rendező van, kár lenne egy ilyennel elrontani azt a valóban csak egyszer elkészülő EpVIII-at. De JJ-nek szerintem anno ti is örültetek, hiszen tapasztalt és jó rendező. Ezek fontos tényezők, és egy ilyet szerettem volna a későbbi részekre is. A kevés filmes de ígéretesnek tűnő rendezők meg megkaphatnák a lehetőséget a spin-off filmekben. De ezt már írtam.

 

Továbbra is tartok tőle, hogy egy zöldfülű egyszerűen nem tudja összefogni a projektet, még ha amúgy remek filmet is tudna összehozni (mert megvan hozzá a tehetsége). Vegyük észre, hogy már nincs Lucas, ezért gondolom, hogy egy erős kezű rendezőre lenne szükség, akinek már van kellő rutinja. Ettől függetlenül az, hogy tehetséges, sok jól sikerült film legyen mögötte még ugyanúgy elvárás. Szerintem egy SW-nek megvan az a presztízse, hogy válogathat a legjobb rendezők közül.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csak hát egyrészt Johnson nem egy filmes másrészt akik felvették: Kennedy meg a Disney fejesek azt hiszem picit többet tudnak nálunk arról hogy mi kell ahhoz hogy valaki egy nagy filmet csináljon és ha megbizták akkor gondolom azért mert úgy gondolták hogy benne megvan ami kell. Nyilván voltak megbeszélések hogy hogy meg mint épülne fel az egész sztori és a forgatás pont ahogy Abrams-el is voltak mielött felvették.

 

Amit továbbra se értek hogy mi ez a misztikus projekt összefogás amit nem bir majd szerinted megcsinálni. Nagyon túlmisztifikálod szerintem ezt az Sw film rendezést. Ahogy általában a nagy film készitést: ja persze nyilván hiba volt Lucast meg Peter Jacksont is nagy filmekhez közel engedni. Én azt látom hogy ha rajtad múlna az SW film folytatások egyszer nézős, felejthető nyári mozik lennének. És akkor annak kéne örülnünk, hogy hál istennek nem tehetségek lettek felvéve mert még lehet hogy rosszak is lettek volna... hogy mitől azt nem tudjuk de hála istennek hogy nem úgy lett.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csak hát egyrészt Johnson nem egy filmes másrészt akik felvették: Kennedy meg a Disney fejesek azt hiszem picit többet tudnak nálunk arról hogy mi kell ahhoz hogy valaki egy nagy filmet csináljon és ha megbizták akkor gondolom azért mert úgy gondolták hogy benne megvan ami kell. Nyilván voltak megbeszélések hogy hogy meg mint épülne fel az egész sztori és a forgatás pont ahogy Abrams-el is voltak mielött felvették.

 

Amit továbbra se értek hogy mi ez a misztikus projekt összefogás amit nem bir majd szerinted megcsinálni. Nagyon túlmisztifikálod szerintem ezt az Sw film rendezést. Ahogy általában a nagy film készitést: ja persze nyilván hiba volt Lucast meg Peter Jacksont is nagy filmekhez közel engedni. Én azt látom hogy ha rajtad múlna az SW film folytatások egyszer nézős, felejthető nyári mozik lennének. És akkor annak kéne örülnünk, hogy hál istennek nem tehetségek lettek felvéve mert még lehet hogy rosszak is lettek volna... hogy mitől azt nem tudjuk de hála istennek hogy nem úgy lett.

Rendben, bízzunk Kennedyben és a Disney fejesekben. Mondjuk ahhoz képest, hogy a filmért felelős fejesek általában (mindig )többet tudnak a pór népnél, azért szoktak olyan rendező választások összejönni, amik kiherélnek egy filmet. Mert hogy ők is emberek, tehát tudnak hibázni. Ebből fakadóan az embernek meg joga van aggódni, ha olyas valakit választanak, aki még meglehetősen rutintalan, így jelentős a rizikó.

 

Az alább Dzséjt szerintem jól összefoglalta, mennyire fontos a rendező szerepe, hiszen szemléletmódja alapvetően alakítja a filmet, és stílusával akár a legsz/rabb dialógusokat is remek jelenetté tudja kovácsolni. Én úgy képzelem el, hogy a rendező a film lelke. Mint ilyen, rengeteg koordinációs feladata van és számtalan konfliktusba kell beleállnia. Szerinted ki veszi rá majd nagyobb eséllyel mondjuk Fordot, hogy ezredjére is mondja el a neki csak süketelésnek tűnő dialógusokat, csak azért, mert egy árnyalattal (a rendező szerint) mellé lőtt? Az, akinek van tekintélye, mert sok munkát letett már az asztalra és Ford mondjuk ismeri/dolgozott vele, vagy az, akiről Ford kis túlzással azt se tudja, hogy kicsoda? Szerintem sanszos, hogy az előbbi. Ha pedig a werk-filmekre gondolok, akkor ott világosan látszott, hogy az EpI-II-III-ban (de nyilván a régi részek során is) Lucas mennyire összefogta a designtól a maketteken keresztül mindent. Persze ezt nem feltétlenül rendezői minőségében tette, de most, hogy ő nem lesz, a rendezőre még komolyabb felelősség hárul. Ha azt akarja, hogy működjön az a képi világ és hangulat, amit ő a vászonra álmodik, kő keményen bele kell állnia konfliktusokba a művészeti részleggel, a színészekkel, mindenkivel. Megint csak azt gondolom, hogy egy nagy nevű franchise-nál, ahol mindenki azt szeretné, hogy egy kiugróteljesítménnyel reflektorfénybe kerüljön, az egyéni érdekeket sokkal nehezebb összefogni.

 

Lucas és Jackson meg abszolút irreleváns példa. Lucas saját maga hozta fel az SW-t oda, amivé lett, még szép, hogy ő kezdte el rendezni. Külső nyomás a nézők részéről pl. nyilván nem volt rajta az EpIV előtt. Ez a jelenlegihez képest egy teljesen más helyzet volt. A Gyűrűk urában nem mozgok otthonosan, de szerintem a LoTR franchise Jackson előtti és utáni ereje jelentősen különbözött egymástól, így rajta sem volt akkora nyomás az első film rendezése előtt. De ebben nem vagyok biztos, mivel nem ismerem a hátteret.

 

Túlmisztifikálom? Lehet. De egy konzervatív rendező szerintem akkor is jobb választás lenne, és ugyanúgy kijöhetne belőle egy remek film, csak kisebb kockázattal. Meggyőzni nem fogtok tudni, remélem, hogy nektek lesz igazatok, és nem úgy kell majd összeülnünk 2017-ben, hogy bár ne Rian Johnsont választották volna rendezőnek, mert nem tudott felnőni a feladathoz...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Egyet mondok: Jonathatn Frakes. Úgy kéttucat Star Trek epizód megrendezése volt a háta mögött, amikor rábízták a nyolcadik Star Trek film elkészítését. 1996-ban a Star Trek még jóval nagyobb franchise-nak számított, mint a Star Wars, hiszen akkor már négy sorozat és hét mozifilm állt a háta mögött. És Frakes, aki amúgy addig színészkedett (a Star Trek: The Next Generation egyik főszereplője volt), megrendezte az egyik legjobb Star Trek mozifilmet. Az állandóan legjobb Treknek béjegzett Star Trek 2-t pedig az a Nicholas Meyer rendezte meg, akinek addig egyetlen mozifilm volt a háta mögött. Igaz, akkor még a Star Trek is kisebb volt, de még akkor is a Paramount zászlóshajójának és a Star Wars egyetlen kihívójának számított. Szóval, kezdő rendezők is lazán össze tudnak fogni egy ilyen mozifilmet, mert nekik ez csak egy munka, amit ugyanúgy kell megcsinálniuk, mint minden más filmet.

Persze az ellenkezője is igaz, hiszen a kétfilmes Stuart Baird meg megrendezte az egyik legrosszabb Trek mozit, de ebből látszik, hogy mint az életben mindenhol, nincs egyetlen igazság. A kezdő rendezőt nem kell azért látatlanban és azonnal leírni, mert kezdő, mint ahogy a nagynevű rendezőt sem szabbad egyből keblünkre ölelni csak azért mert nagy nevű. Még Abrams sem bizonyította egy fél másodpercnyi filmmel sem, hogy valóban tud jó Star Wars filmet csinálni, szóval kár azon sírni, hogy nem ő rendezi az ep8-9-et. Mert ugye lehet, hogy a végén még örülni is fogunk neki, hogy nem ő csinálja. ;)

Harrison Ford és a többi színész meg arra hallgat, aki a rendező, mert jó iparosok, nem beképzelt sztárok, és tudják, hogy a rendező a főnökül. Szépen is lennénk, ha csak akkor halllgatnánk egy főnökre, ha már letett pár nagy dolgot az asztalra és ismert név a szakmában, sőt, még együtt is dolgoztunk vele. :)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.