Ugrás a kommentre

Milyen osztályzatot adnál a nyolcadik epizódnak?  

82 felhasználó szavazott

  1. 1. Milyen osztályzatot adnál a nyolcadik epizódnak?



Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:
14 órával ezelőtt, Yoda József írta:

Azt ugye te se gondolod komolyan, hogy mindig a néző hibája, ha nem ért egy filmet, vagy egy részletet belőle?

Dehogynem. Mert lusta ztánanézni. Tegnap átlagbélákkal néztem a 9. részt. Az egyik megkérdezte hogy az utolsó bolygót nem robbantották fel e korábban? Mondom a Tatooine-t nem.

Ennyi. Megkérdezte tőlem aki tudja. Nem ment ócsárolni a filmet a netre.

Az emberek lusták lettek bárminek utánanézni, mindent azonnal akarnak.

Hozzászólás ideje:

@Frenkie A példa amit írtál más. Ott egy olyan információról van szó, ami a korábbi filmek ismeretével tudnia kell a nézőnek.

 

Csakhogy én arról beszélek, hogy ha egy néző nem érti meg, hogy mit akart kifejezni a rendező egy adott jelenettel, az nem feltétlen a néző hibája. Lehet a rossz rendezés hibája is. Ezt általánosságban mondom, nem a TLJ-re.

Hozzászólás ideje:
23 órával ezelőtt, Yoda József írta:

Csakhogy én arról beszélek, hogy ha egy néző nem érti meg, hogy mit akart kifejezni a rendező egy adott jelenettel, az nem feltétlen a néző hibája. Lehet a rossz rendezés hibája is. Ezt általánosságban mondom, nem a TLJ-re.

Általánosságban igaz, de a Star Warsnál maradva már Frenkie-nek van igaza. Sokszor, nagyon sokszor, kellemetlenül sokszor futottam bele olyanba, hogy olyasmi miatt húzza le az adott filmet a szaki, amire a válasz benne van egy korábbi filmben. Még jobb, amikor olyan miatt, ami egy az egyben van benne egy korábbi filmben, például hallottam olyat, hogy valaki azért mondta, hogy a TLJ hülyeség, mert "nem volt semmivel sem védve a hangár" csak úgy "ott volt rányitva a nyílt űrre". Mintha az azt megelőző filmekben nem így nézne ki minden hangár.

A másik kedvencem, amikor a TLJ-t kritizálták azért, mert a Craiten lépegetőket vetettek be, és, amikor visszakérdeztem, hogy ugyanez a TESB-ben miért nem gond, az volt a válasz, hogy ott volt értelme. Arra már nem tudott magyarázattal szolgálni, hogy a hoth-i csatában cammogó lépegetőknek miért van több értelme, mint a craiti csatában cammogóknak (persze a kérdés költői volt, a TESB egy isteni csoda, a TLJ meg a sátán műve).

A harmadik kedvenc kifogásom az új trilógia ellen pedig az, hogy az űrhajók itt mindenhová odaérnek pár pillanat alatt, míg a CT-ben napokig kellett utazni. Persze a következő kérdésem ilyenkor az, hogy mégis melyik filmben volt ilyen. A válasz egyből az, hogy az ep4-ben, amikor a Tatooine-ról napokig utaztak az Alderaanra. Aha, mondom, és Chewie-k ezek szerint ugyanazt a sakkapratit bámulták napokig, Luke, Ben és Han pedig ugyanott ücsörögtek napokig, mert Han kijön a pilótafülkéből azzal, hogy "a birodalmiakat leráztam... ennyire nem kell hálálkodni", aztán a jelenet végén megérkeznek az Alderaanra, és senki el sem mozdult a helyéről. Erre megkaptam, hogy ez f*szság, mert a mittoménmilyen könyvben benne van, hogy a Tatooine-Alderaan táv a Falconnal is X nap. Ja, hogy a könyv lenne elb*szva? Az nem lehetséges.

Amúgy ez nem csak az SW-re igaz, Trekben is ugyanez megy az új művekkel kapcsolatban. Rendre kritizálnak olyat, ami vagy így nézett ki régen is, vagy olyan kérdések miatt nevezik sz*rnak, amire már korábban megkaptuk a választ.

Hozzászólás ideje:
2 perccel korábban, Dzséjt írta:

Általánosságban igaz, de a Star Warsnál maradva már Frenkie-nek van igaza. Sokszor, nagyon sokszor, kellemetlenül sokszor futottam bele olyanba, hogy olyasmi miatt húzza le az adott filmet a szaki, amire a válasz benne van egy korábbi filmben. Még jobb, amikor olyan miatt, ami egy az egyben van benne egy korábbi filmben, például hallottam olyat, hogy valaki azért mondta, hogy a TLJ hülyeség, mert "nem volt semmivel sem védve a hangár" csak úgy "ott volt rányitva a nyílt űrre". Mintha az azt megelőző filmekben nem így nézne ki minden hangár.

A másik kedvencem, amikor a TLJ-t kritizálták azért, mert a Craiten lépegetőket vetettek be, és, amikor visszakérdeztem, hogy ugyanez a TESB-ben miért nem gond, az volt a válasz, hogy ott volt értelme. Arra már nem tudott magyarázattal szolgálni, hogy a hoth-i csatában cammogó lépegetőknek miért van több értelme, mint a craiti csatában cammogóknak (persze a kérdés költői volt, a TESB egy isteni csoda, a TLJ meg a sátán műve).

A harmadik kedvenc kifogásom az új trilógia ellen pedig az, hogy az űrhajók itt mindenhová odaérnek pár pillanat alatt, míg a CT-ben napokig kellett utazni. Persze a következő kérdésem ilyenkor az, hogy mégis melyik filmben volt ilyen. A válasz egyből az, hogy az ep4-ben, amikor a Tatooine-ról napokig utaztak az Alderaanra. Aha, mondom, és Chewie-k ezek szerint ugyanazt a sakkapratit bámulták napokig, Luke, Ben és Han pedig ugyanott ücsörögtek napokig, mert Han kijön a pilótafülkéből azzal, hogy "a birodalmiakat leráztam... ennyire nem kell hálálkodni", aztán a jelenet végén megérkeznek az Alderaanra, és senki el sem mozdult a helyéről. Erre megkaptam, hogy ez f*szság, mert a mittoménmilyen könyvben benne van, hogy a Tatooine-Alderaan táv a Falconnal is X nap. Ja, hogy a könyv lenne elb*szva? Az nem lehetséges.

Amúgy ez nem csak az SW-re igaz, Trekben is ugyanez megy az új művekkel kapcsolatban. Rendre kritizálnak olyat, ami vagy így nézett ki régen is, vagy olyan kérdések miatt nevezik sz*rnak, amire már korábban megkaptuk a választ.

Szerintem itt mi elbeszélünk egymás mellett :) én nem az információhiány okozta félreértésekről beszélek, hanem a művészi oldalról, a rendezésről. A Luke és a fénykard példájánál maradva: amikor eldobja a kardot, abból valakinek lejön, hogy ez nem vicces, hanem komoly, valaki meg elneveti magát. Ez nem olyan példa, amiről ti beszéltek, ahol valaki nincs kellő információ birtokában ahhoz, jól ítélje meg a helyzetet.

Itt, ha elsőként nézzük a filmet, akkor senki sincs információ birtokában Luke-ról. Senki sem tudja, hogy ő nem  egészen az a Luke, akit korábban megismertünk. Így csak a rendezési stílus és a színészi játék marad az egyetlen, ami kiváltja a néző reakcióját (nevetés vagy döbbenet)

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
2019. 12. 23. - 12:03, Yoda József írta:

Szerintem itt mi elbeszélünk egymás mellett :) én nem az információhiány okozta félreértésekről beszélek, hanem a művészi oldalról, a rendezésről. A Luke és a fénykard példájánál maradva: amikor eldobja a kardot, abból valakinek lejön, hogy ez nem vicces, hanem komoly, valaki meg elneveti magát. Ez nem olyan példa, amiről ti beszéltek, ahol valaki nincs kellő információ birtokában ahhoz, jól ítélje meg a helyzetet.

Itt, ha elsőként nézzük a filmet, akkor senki sincs információ birtokában Luke-ról. Senki sem tudja, hogy ő nem  egészen az a Luke, akit korábban megismertünk. Így csak a rendezési stílus és a színészi játék marad az egyetlen, ami kiváltja a néző reakcióját (nevetés vagy döbbenet)

Értem mire gondolsz, csak azt írom, hogy ez szerintem az SW-re kevéssé jellemző, illetve nem ezek azok a dolgok, amiken az emberek nagyrészt kiakadnak - ezeken valahogy túllépnek, és inkább a nagyobb, begyepesedettebb rajongók akadnak fenn, és ők sem a humoron - hogy ennél a kérdéses jelenetnél maradjunk -, hanem azon, hogy Luke Skywalker sz*rik mindenre.

Megjegyzem, szerintem ez a jelenet nincs rosszúl kivitelezve, mert szándékosan egyszerre humoros és komoly. A felszínen humoros, én is vidáman mosolyogtam. Luke "pont le van csokizva" arckifejezése, Rey értetlen "master Skywalker" megnyilvánulása és az a lágy zene utána (illetve a tény, hogy előtte elnémul a zene) mind humort csempésznek a jelenetbe. Csak mélyebbre nézve, utána végiggondolva jön rá az ember, hogy eme váratlan húzás mögött Luke jellemváltozásának legalább olyan elegáns bemutatását végezte el Johnson, ahogy Abrams egy filmmel azelőtt párbeszédek vagy egyáltalán szavak nélkül bemutatta Rey-t és Finn-t.

Az viszont, hogy valaki nem tud a felszín mögé tekinteni, tetszik vagy sem, a néző hibája. Mert Luke arcán bizony egy "pont le van csokizva" kifejezés ül, ellentétben a céltudatosággal a hatodik részben, és az a hanyag mozdulat, amit tesz, az is szöges ellentéte annak a mozdulatnak, amit az ep6-ban láttunk tőle. Ehhez persze már látni kell az összefüggéseket - Johnsont legfeljebb az a vád érheti, hogy egy olyan komplex jelenetet kreált, aminek megértéséhez már agymunka is kell, hajlandóság arra, hogy túllépj az első érzésen (ami valóban a humor) és részleteiben, mélységeiben is átlásd a dolgokat.

Aki nevetett, joggal nevetett, mert a jelenetben van humor - Luke egész karakterében sok, szarkasztikus humor lett beleépítve, amit én szeretek, mert korábban sótlan figura volt, talán a leghumortalanabb karakter az egész OT-ban. Ha megfeszülnék sem tudnék olyat felidézni, amikor Luke olyat mondott vagy tett volna, amin mosolyogtam, az ep8-ban ellenben a legjobb poénokat ő szállította. Szóval az, ha valaki mosolyog vagy nevet a jeleneten, az teljesen érthető, ahogy az is, ha a komolyságot fogja fel elsőre, vagy a döbbenet lesz úrrá rajta. Az meg pláne, ha mindez egyszerre fut át rajta. Nálam a vidámság és a döbbenet ütközött ki egyszerre, és számomra emiatt ez volt az egyik kulcspillanata annak, hogy megszerettem a filmet.

Szerkesztve: - Dzséjt
Hozzászólás ideje:

Mikor először eldobta a kardot nálam az is bejött a humor mellett hogy úristen milyen elképesztő tragédiák történhettek vele hogy ennyire belesz*rik a Galaxis sorsába. Abban az eldobásban nem csak humor van, hanem ahogy Dzséjt helyesn írja más is. Én egy nagy tragédiát láttam mögé és be is jött.

Mert valami nagyon negatív dolognak kellett történnie hogy az EP6-ban látott optimista fiatalemberből, egy vén csődtömeg leygen. Ezért tartom zseninek Johnsont mert egyetlen mozdulattal rengeteg mindent átadott.

Hozzászólás ideje:

Az a kardeldobós jelenet szerintem zseniális. Váratlan, sokkoló, merész, miközben minden benne van. És nem utolsó sorban, tökéletesen illik a képbe, amit aztán a film szépen fokozatosan ki is bont. Nagyon sajnálom, hogy sok faék egyszerűségével gondolkodó ember nem volt képes ennek megérteni a lényegét, illetve átlépni a saját prekoncepcióin. Ugyanaz történt, mint anno Vader esetében a PT Anakinjának megítélésében.

 

Mert egyébként itt az esetek elnyomó többségében nem is arról van szó, hogy az emberek ne értették volna a jelenet lényegét és igazi jelentését. Itt arról van szó, hogy a megtört, megkeseredett és mindentől elzárkózva remeteségbe vonuló Luke karakterét úgysem tudták megemészteni, hogy a film erre tökéletesen felépített és konzisztens alapot adott. Az elmondottak alapján tökéletesen hiteles az, ami Luke-kal történt, továbbá eredeti is.

Luke sötét oldal általi érintettségét és bukását nem megint azzal akarják előadni, hogy valami gonosz ellenséggel szemben harcolva át akarták állítani vagy fel akarták hergelni. Ezt már láttuk, felesleges újra eljátszani (ekkor még úgy is tűnt, hogy többet nem fogják), Luke saját magát hajszolja a végezetesnek tűnő hibájába. És benne az igazi kuriózum. Itt nem kellett senki, hogy magát Luke-ot manipulálni próbálja, nem kellett küzdenie senkivel, csak a saját démonaival. Azzal, hogy ez nem sikerült, azzal pedig új démonokat teremtett.

És ugye itt az igazán éles értelmezése annak, amit Yoda korábban többször is mond. Hogy a jövőt látni bizony nagyon veszélyes, és nagyon óvatosnak kell lenni. Anakin belebukott, Luke letojta, de jól jött ki belőle. Talán el is bízhatta magát, hogy a látomásokkal igenis törődni kell és lépni kell, Ben esetében viszont ezzel csúnyán megütötte a bokáját. Itt is bekövetkezett az, hogy amivel el akarta kerülni a látomásban érzett jövőt, pontosan azzal teremtette azt meg.

 

Az is szörnyű egyébként, hogy a PT után megint tökéletesen látszik, hogy bizonyos nézők és rajongók továbbra is mennyire éretlenek. Vader esetében sem értették meg, hogy senki nem születik patás ördögnek és ultimate gonosztevőnek. Ahhoz vezet egy út, amely elején lehet egy jószívű, de nagyravágyó kisgyerek, a közepén egy lázadó érzelmes és hatalomvágytól duzzadó tinédzser, a pokol kapujában pedig egy pánikoló, félelemmel és kiábrándultsággal teli hiú ifjú.

Ahogyan ezt, úgy azt sem értik meg, hogy Luke Skywalker sem lehet 50+ évesen ugyanolyan, mint ~30 évvel azelőtt. Hogy sokkal kevésbé lenne érdekes és izgalmas, ha azt a nyílegyenes utat járta volna be, amit sokan predesztináltak számára. Főképp úgy, hogy Luke-nak korábban nem kellett "álruhában" találkoznia a sötétséggel. Úgy, hogy az igazán elgondolkodtató vagy kecsegtető legyen számára, miközben bele se gondol, hogy merre halad.

A 6-ban Sidious nyíltan elmondja neki, hogy lépked a sötétség útján, ha lecsap rá, akkor még közelebb ér, ha kinyírja az apját, akkor szintén. Ez egy nyílt szerződés a sötét oldal részéről, feketén-fehéren szembesül is ezzel Luke, így hát egy pillanatnyi elborulástól eltekintve könnyedén utasítja el az ajánlatot. De az igazi nagy dilemma akkor jön, amikor látja, látni véli Ben jövőbeli sorsát, és tudja, hogy akár még most elejét is veheti mindennek. Na ez már egy pántlikázott ajánlat, még ha nyilvánvaló is, hogy megölni egy gyereket, pláne álmában, nem szép dolog, de mennyi mindentől óvhatná meg a világot.

 

Itt tényleg reálisan megérinti a sötét oldal, ezért is van akkora jelentősége az egésznek. Ezért törik meg, ezért vonul félre, ezért szakít mindennel és mindenkivel és tekinti magát bukottnak, a jedikkel együtt. Haragszik a világra, haragszik a régi jedikre, haragszik azokra, akik hősként kezelik és magasztalják, de leginkább saját magára haragszik.

Ezt az embert gyönyörűen felvázolja az Ep.8, ahogyan az idáig vezető utat is. Ennek a villámcsapásszerű felütése és előkészítése az a kardeldobós jelenet. De igazából ebben a filmben minden egyes jelenet, amiben Luke szerepel, egy drága kincs és mestermű. Na jó, a tejfejős az nem, az tényleg nem. :D Ez azzal a zsenialitással vetekszik, ahogyan anno Anakin sötétbe vezető útját mutatták be a 3-ban, vagy Sidious útját a hatalomba a PT-ban.

És mennyire jó amúgy, hogy ezért masszívan beemelték a flashback-et, mint filmes eszközt a SW világába. Már a 7-ben is használták ezt párszor, de itt nyeri el igazán az értelmét. 

  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Nagyon nem tetszik, hogy a 9 kapcsán folyamatosan előjön és egyre inkább újra előtérbe kerül a 8 fikázása. Igencsak gyakran felmerül a "kármentés" kifejezés, meg sokan már a 9 (vélt vagy valós) hibáinak egy részét is a 8-ra vezetik vissza. Szóval ez a film nagyon megosztotta a közönséget, sokakban soha be nem gyógyuló sebet ejtett, még az 1-hez vagy 2-höz képest is súlyosabb lehet a helyzet.

Nem tudom mi húzhatta ki ennyire a gyufát, szerintem ez összességében egy tök jó film, semmivel nincs több hiba benne, mint bármely más SW filmben. Aztán arra jöttem rá, hogy valószínűleg azzal lesz a gond, hogy a necces jeleneteket nagyon rossz ütemben adagolja a film. Főképp az elejére gondolok.

 

A 8 nyitójelenete igencsak megkérdőjelezhető minőségű. Nekem konkrétan Jar Jar magasságait idézi, kifejezetten méltatlannak érzem a SW-hoz. Poe színvonaltalan bohóckodása Hux-szal, BB8 belefejelése a kábelrengetegbe, amivel megoldja a problémát, Rose nővére, aki sablonosan az utolsó megmaradt hajóban az utolsó megmaradt emberként az utolsó pillanatban elkapja a távirányítót és pont a legjobb helyen ledobja a bombákat... Szóval az egész jelenetsor szánalmas lett.

Persze ez csak magánvélemény, de sokaknál úgy vettem észre, hogy hasonlóan gondolkodnak. Akármennyire is tetszik a 8, sajnos be kell látni, hogy egy filmet nem lehet így indítani. Ez az összes SW film közül messze a legrosszabb kezdés. Eleve olyan állapotba hozta a nézők nagy részét, amilyenbe nem kellett volna.

 

Aztán jött az ominózus Luke-os jelenet. Ebbe már nem mennék bele, mert rengeteget beszélünk róla. Nézői szemmel mindenki ezt várta már a 7 óta. A SW filmekre nem volt jellemző a cliffhanger befejezés, a 7 bejátszotta ezt. Mindenki epekedve várta mi lesz Rey és Luke között, a 8 nyitánya után pedig pláne a felüdülést szomjazták. És akkor Luke flegmán eldobja a kardot.

Ugye addig eleve eljutott a többség oda, hogy elég feszült volt, ezzel a jelenettel pedig a rajongók egy jelentős részét teljesen elvesztette a film. Onnantól kezdve már esélyt sem adtak neki, meg sem akarták érteni mi történik. Nem volt már meg a befogadási hajlam, a nyitottság. El lett könyvelve, hogy ez a film egy fos, minden egyes jelenetét ennek tükrében nézték és értelmezték.

Márpedig egyetlen filmnek sem tesz jót, ha az ember átáll egy olyan kritikus megközelítésre, hogy jelenetenként akarja ízekre szedni az egészet, de a SW-nak meg aztán pláne nem. Nyilván ezek után már azzal is gond volt, hogy Holdo haja lila, Finn hogyan pislogott, Yodának meg színkódhelyes-e a kék aurája.

 

Rose körül volt 1-1 neccesebb és émelygősebb jelenet a Canto Bighton, illetve a Craiten. Sokan tíz körömmel bele is kapaszkodtak és zászaljukra tűzték, mint ideológiai fegyvert. De ez már leginkább azért lehetett, mert a film már a legelején elvesztette ezeket az embereket. Sőt, nemhogy elvesztette, az ellenségévé tette őket.

Vannak koncepcionális ellentmondások a 8 és a többi ST film között, de én akkora viaskodást nem érzek ezek között, mint ahogyan ezt sokan kommunikálják. Inkább a saját 8 elleni utálatukat vetítik ki arra, hogy most akkor Riant hogy helyretette JJ, korábban pedig Rian hogyan pisálta szembe JJ-t. Szerintem szó nincs ilyenről. Az viszont biztos, hogy a sequel jelenleg szét van esve, nincs integritása.

Ez a megítélés és a visszhang miatt éleződik így ki, de azért a 9-ben ettől függetlenül is érezhető. Értelmezhető egyben a trilógia, működik is valahogy, de érezhetően úgy épül fel, hogy a 7 elkezd valamit, amit a 8 elvisz más irányba, majd a 9-ben visszatér az eredeti koncepció. Több olyan fordulat is van a történet- és karaktervezetésben, amelynél a 8 egyfajta vargabetűként jelenik meg. Nyilván nem mindenre igaz ez, de több ilyen motívum is van.

 

Lényeg a lényeg, szerintem egy sokkal komolyabb és igényesebb nyitójelenettel ki lehetett volna húzni a film méregfogát. Kicsit olyan volt ez, mint az első randin a bemutatkozás ellen rögtön szellenteni egy jó hangosat a vacsoraasztalnál. Onnan már nehéz visszajönni a buliba. :D 

Ezt pedig nagyon sajnálom, mert egyébként semmi szükség nem volt erre a kezdésre, nem értettem mögötte soha a koncepciót. Sokkal epikusabb lett volna az egész, ha komolyan veszik, illetve Hux karakterének se ártott volna, ha nem csinálnak belőle ekkora hülyét. 

Hozzászólás ideje:

Nekem úgy tűnik hogy a nézők egy jelentős része nem tudta megbocsátani azt hogy Luke nem rohan rögtön a barátai segítségére és utána meg amikor végül csinál valamit rögtön meghal. Én legalábbis a negativ véleményekben sokkal többször találkozok Luke karakterének a kritikájával mint a film eleji poénok firtatásával.

Hozzászólás ideje:
8 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

A Marvel pl. tele van Hux szintű poénnal. Itt ez az egy belefért. 

Nem is ez a baj, hanem hogy nagyon rossz helyen van a filmben.

9 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Szerintem sok helyen nem ment át a nézőnek RJ mit is akart bemutatni.

Nem ment át, mert abszolút hiányzott a nyitottság, egyszerűen nem is akarták megérteni, csak gyűlölködni. Ennek viszont szerintem ez a nyitány és az ezt követő Luke-jelenet az oka.

6 perccel korábban, Bomarr írta:

Én legalábbis a negativ véleményekben sokkal többször találkozok Luke karakterének a kritikájával mint a film eleji poénok firtatásával.

Persze, mert ez egy sokkal könnyebben megfogható probléma. Illetve jobban ki is akasztotta őket, de szerintem kellett hozzá a rossz felütés. Ami már eleve egy kellemetlen hangulatba hozta az embereket. Ez már nem az első "csapás" volt, ami érte a nézőket, ráadásul elég kevés dolog is enyhítette ezeket, mert addig nem történt igazán érdekes vagy kiemelkedő dolog a filmben. Rögtön félig töltötték a poharat, ami aztán Luke kardeldobásával be is telt, ott vége lett mindennek. Legalábbis sokak számára.

De szerintem ez menthető lett volna még. Luke milyenségét is sokkal többen értették volna meg és érezték volna át, ha akarják és nyitottak rá. De Rian üzenetére ott már kevesen voltak kíváncsiak. Jó példa erre az Ep.6. Amit ott a Sarlacc-veremben leművelnek, az is mindennek a legalja, pláne Boba Fett halála. Azt sem értem miért lett kult.karakter, de lényeg, hogy az volt és ilyen szánalmasan írták ki. Mégse akadtak ki rajta annyira, nem pocskondiázták a filmet, mert még túltették magukat rajta. Nekem mondjuk az egész tatooine-i vonal nem tetszik abban a filmben, de sokan kedvelik Han megszöktetését, így Bobán se kattantak el.

Hozzászólás ideje:
2 perccel korábban, pb69 írta:

Nem ment át, mert abszolút hiányzott a nyitottság, egyszerűen nem is akarták megérteni, csak gyűlölködni. Ennek viszont szerintem ez a nyitány és az ezt követő Luke-jelenet az oka.

Ezzel meg is fogtad a lényeget. :)

 

Aki kicsit is nyitott és jobban belemerül ebbe a világba, annak szerintem semmi olyan nem volt ebben a filmben, amitől összeségében ne lehetne szeretni. 

Hozzászólás ideje:

Szerintem Luke kapcsán az is probléma sokaknál, hogy az emberek java a régi EU -nak köszönhetően kialakítottak Lukeról egy képet, ahol ő a hős, aki mindenkit megment, szinte legyőzhetetlen. Mivel nem ezt kapták a film elejétől már, ezért sokan inkább hátraarcot nyomtak a film ezen aspektusának. A humor része a filmnek kétoldalú: itt inkább az helyzet, hogy valakinek bejön Rian e fajta, kicsit "Marveles" humora, valakit meg totál kiakaszt. Nekem 50-50% a humor, valami nagyon bejött, valamit nem odavalónak éreztem.

Hozzászólás ideje:
5 perccel korábban, Ody Mandrell írta:

Aki kicsit is nyitott és jobban belemerül ebbe a világba, annak szerintem semmi olyan nem volt ebben a filmben, amitől összeségében ne lehetne szeretni.

Egyetértek.

4 perccel korábban, Bence1997 írta:

Szerintem Luke kapcsán az is probléma sokaknál, hogy az emberek java a régi EU -nak köszönhetően kialakítottak Lukeról egy képet, ahol ő a hős, aki mindenkit megment, szinte legyőzhetetlen. Mivel nem ezt kapták a film elejétől már, ezért sokan inkább hátraarcot nyomtak a film ezen aspektusának.

Nem is kellett ehhez az EU. Az Ep.6 alapján már szinte mindenki így képzelte el Luke jövőjét. Ez pontosan ugyanaz, mint Vader előélete. Az OT-ból kiindulva az ott látott jellemfejlődést vetítették vissza, illetve előre. Csak azzal nem kalkuláltak, hogy 3 év az nem 30. Tehát a 30 évvel korábbi Anakin vagy későbbi Luke azért nem nyílegyenesen kellett azon a vonalon haladjon, amit az OT megmutatott.

Meg ugye az emberek általában nem egyenletesen fejlődnek és változnak, hanem ezt a linearitást kritikus események drasztikusan megtörik. Már csak ezért sem lehet általánosítani, pláne, hogy 30 év alatt sokkal-sokkal több ilyen fordulópont következhet be egy életben, mint mondjuk 2-3 alatt.

7 perccel korábban, Bence1997 írta:

itt inkább az helyzet, hogy valakinek bejön Rian e fajta, kicsit "Marveles" humora, valakit meg totál kiakaszt.

Hát azért itt fullba nyomták a kretént, ráadásul ezzel kezdték az egészet. Márpedig a SW-ban a nyitójeleneteknek mindig kiemelt jelentősége volt, mindig nagyon várta mindenki mit fog rögtön az arcába kapni.

Nekem Rian humora a film további részét tekintve abszolút bejött. Imádom, ahogy Luke flegmán eldobja a kardot, imádom ahogyan a kövön ücsörgő Rey-t szívatja a fűszállal, ahogyan a rész végén Kylot teszi inasba a lövöldözés után. De az is tetszik, ahogyan Rey "majrézik" a sziget gondnokaival. De még a Rose-Finn dezertálós jelenet is bejön. BB8 néha sok kicsit, de az is elmegy. Hux és Kylo civakodása zseniális. Szóval nekem a film humorvilága összességében kifejezetten tetszik.

Ennek ellenére a film elején lévő jelenetsort utálom. De annyira, mint Jar Jar szereplését a naboo-i csatában. Egyszerűen szörnyen sok az egész, ráadásul céltalan, gyerekes és bugyuta. És mintha kb. sosem lenne vége, jönnek folyamatosan a kínosabbnál kínosabb jelenetek. Olyan, mint egy bohózat. Egyedül Canady karaktere tetszik, de azért ő, illetve a körítés ez esetben is elég túlzó, groteszkbe hajló. És az az igazság, hogy kőkemény jelenetek veszik körbe ezt az akciót. Durva súlya van a dolgoknak, nagyon sok forog kockán, ezt előtte és utána is kifejezik, ehhez képest ez a börleszk-betét nagyon nem odavaló. Legalábbis én így látom.

Hozzászólás ideje:
29 perccel korábban, pb69 írta:

Nem is kellett ehhez az EU. Az Ep.6 alapján már szinte mindenki így képzelte el Luke jövőjét. Ez pontosan ugyanaz, mint Vader előélete. Az OT-ból kiindulva az ott látott jellemfejlődést vetítették vissza, illetve előre. Csak azzal nem kalkuláltak, hogy 3 év az nem 30. Tehát a 30 évvel korábbi Anakin vagy későbbi Luke azért nem nyílegyenesen kellett azon a vonalon haladjon, amit az OT megmutatott.

Meg ugye az emberek általában nem egyenletesen fejlődnek és változnak, hanem ezt a linearitást kritikus események drasztikusan megtörik. Már csak ezért sem lehet általánosítani, pláne, hogy 30 év alatt sokkal-sokkal több ilyen fordulópont következhet be egy életben, mint mondjuk 2-3 alatt.

Szerintem van egy kis lényegi különbség Luke és Vader/Anakin későbbi megítélésében. Előbbit az OT lefektette, a régi EU pedig mint korábban említettem, rátett erre a galaxismegmentő, világmegváltó, szent jedi mesterrel. Vadernél nem volt ilyen kapaszkodója az embereknek, ott az OT Vaderét vették alapul. És egyiknél se azt kapták, amit reméltek.

33 perccel korábban, pb69 írta:

Hát azért itt fullba nyomták a kretént, ráadásul ezzel kezdték az egészet. Márpedig a SW-ban a nyitójeleneteknek mindig kiemelt jelentősége volt, mindig nagyon várta mindenki mit fog rögtön az arcába kapni.

Nemcsak a nyitójelenetnek, hanem a nyitószövegnek is. ;) Ott fektetik le a történet vázát, hogy miről is fog szólni a fim. Mindannyian tudjuk, hogy az első rész nyitószövege már rátett nagyon sok lapáttal sokak SW előzménynézetére a politika behozásával.

35 perccel korábban, pb69 írta:

Nekem Rian humora a film további részét tekintve abszolút bejött. Imádom, ahogy Luke flegmán eldobja a kardot, imádom ahogyan a kövön ücsörgő Rey-t szívatja a fűszállal, ahogyan a rész végén Kylot teszi inasba a lövöldözés után. De az is tetszik, ahogyan Rey "majrézik" a sziget gondnokaival. De még a Rose-Finn dezertálós jelenet is bejön. BB8 néha sok kicsit, de az is elmegy. Hux és Kylo civakodása zseniális. Szóval nekem a film humorvilága összességében kifejezetten tetszik.

Egyetértek, nekem is tetszik Rian humora, vannak néhány olyan pontjai a filmnek, ahol nem érzem helyénvalónak a humor tartalmát/odavalóságát, de összességében én se csalódtam ebből a szempontból.

36 perccel korábban, pb69 írta:

Ennek ellenére a film elején lévő jelenetsort utálom. De annyira, mint Jar Jar szereplését a naboo-i csatában. Egyszerűen szörnyen sok az egész, ráadásul céltalan, gyerekes és bugyuta. És mintha kb. sosem lenne vége, jönnek folyamatosan a kínosabbnál kínosabb jelenetek. Olyan, mint egy bohózat. Egyedül Canady karaktere tetszik, de azért ő, illetve a körítés ez esetben is elég túlzó, groteszkbe hajló. És az az igazság, hogy kőkemény jelenetek veszik körbe ezt az akciót. Durva súlya van a dolgoknak, nagyon sok forog kockán, ezt előtte és utána is kifejezik, ehhez képest ez a börleszk-betét nagyon nem odavaló. Legalábbis én így látom.

Én másféle véleményen vagyok a film elején lévő jelenetsorokkal. Egyes egyedül a Hugs humorral vagyok hadilábon. Minden más nekem tetszik. Nem érzem klisésnek a bombázók akciójánál Paige szerepét, nem érzem bugyutának BB-8 "fejes" megoldását, stb. :)

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
2 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Aki kicsit is nyitott és jobban belemerül ebbe a világba, annak szerintem semmi olyan nem volt ebben a filmben, amitől összeségében ne lehetne szeretni. 

Már miért ne lenne? Ha valaki nem szereti a bugyutaságot, a komplett ollózott jeleneteket, a métóságteljes helyett nevetséges jeleneteket, totális illúziórombolást, gyenge motivációkat és Disney plüssállat-faktort meg polkorrektséget, és emiatt nem szereti a filmet, az már nem is szeretheti az SW-t? Engem nem zavar, hogy Luke eldobja a fénykardot, ki akarja vonni magát a harcból, vagy Rey meg Kylo közt kapcsolat szövődik, csak az, ahogy ezt filmre vitték. De az nagyon.

 

PS: egy Marvel filmet sem láttam. Talán régen láttam pár részletet valamelyik  Batman filmből, de abban sem találtam semmi maradandó élményt.

Szerkesztve: - gafz
Hozzászólás ideje:
2 perccel korábban, gafz írta:

a komplett ollózott jeleneteket

Itt mire gondolsz? :hmm:

3 perccel korábban, gafz írta:

totális illúziórombolást, gyenge motivációkat

Illetve ezeknél.

7 perccel korábban, gafz írta:

polkorrektséget

Ezt annyira sokszor felhozzák, nem értem. Oké, a Canto Bighton nyálas és indokolatlan, amikor megjegyzik a fogvatartott állatok szabadon engedésekor, hogy "így érte meg". Aláírom, hogy egy rossz jelenet, de miért kell ebbe mindenképp az ideológiát belekeverni és emiatt bántani? Jar Jar némelyik jelenete is azért olyan szörnyű az 1-ben, mert pc? Vagy Padmé és Anakin? A 3-ban se emiatt van úgy elcseszve a "tróntermi" jelenet eleje. Egyszerűen ezeket elszúrták, rosszul valósították meg, ennyi, kész, nem kell ebbe többet belegondolni.

Szerintem semmi gond nincs ezzel a motívummal, megmutatták hogyan bánnak ott azokkal a lényekkel és hogy ez nem frankó. A PT-ban és a TCW-ban meg a rabszolgaságon "kattognak". Meg sok más egyéb ideológiai dolgon. A feminizmusra vonatkozó felvetések meg egyenesen röhejesek, kezdve azzal, hogy Holdo biztos azért festi lilára a haját, mert femináci... :D 

4 perccel korábban, gafz írta:

az már nem is szeretheti az SW-t?

Szerintem Ody nem arra gondolt, hogy ne lehetne SW rajongó. Itt nem arról van szó, hogy ezeket a jeleneteket és motívumokat szeretni kéne, hanem hogy ezek miatt furcsa, ha valakinek összességében nem tetszik a film. Ugyanis ilyen és ehhez hasonló "hibákkal" és hiányosságokkal a többi SW film is rendelkezik, az OT többel, mint a PT. Tehát, ha valaki azokban a filmekben túlteszi magát ezeken és szereti azokat, akkor furcsa, hogy a 8-at meg nem kedveli, sőt néhányan egyenesen el se tudják fogadni kánonnak.

6 perccel korábban, gafz írta:

Engem nem zavar, hogy Luke eldobja a fénykardot, ki akarja vonni magát a harcból, vagy Rey meg Kylo közt kapcsolat szövődik, csak az, ahogy ezt filmre vitték. De az nagyon.

Melyik része nem tetszik annak, ahogyan filmre vitték ezeket? Akár Luke, akár a Rey-Kylo duó esetében.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
25 perccel korábban, pb69 írta:

Itt mire gondolsz? :hmm:

Illetve ezeknél.

Ezt annyira sokszor felhozzák, nem értem. Oké, a Canto Bighton nyálas és indokolatlan, amikor megjegyzik a fogvatartott állatok szabadon engedésekor, hogy "így érte meg". Aláírom, hogy egy rossz jelenet, de miért kell ebbe mindenképp az ideológiát belekeverni és emiatt bántani? Jar Jar némelyik jelenete is azért olyan szörnyű az 1-ben, mert pc? Vagy Padmé és Anakin? A 3-ban se emiatt van úgy elcseszve a "tróntermi" jelenet eleje. Egyszerűen ezeket elszúrták, rosszul valósították meg, ennyi, kész, nem kell ebbe többet belegondolni.

Szerintem semmi gond nincs ezzel a motívummal, megmutatták hogyan bánnak ott azokkal a lényekkel és hogy ez nem frankó. A PT-ban és a TCW-ban meg a rabszolgaságon "kattognak". Meg sok más egyéb ideológiai dolgon. A feminizmusra vonatkozó felvetések meg egyenesen röhejesek, kezdve azzal, hogy Holdo biztos azért festi lilára a haját, mert femináci... :D 

Szerintem Ody nem arra gondolt, hogy ne lehetne SW rajongó. Itt nem arról van szó, hogy ezeket a jeleneteket és motívumokat szeretni kéne, hanem hogy ezek miatt furcsa, ha valakinek összességében nem tetszik a film. Ugyanis ilyen és ehhez hasonló "hibákkal" és hiányosságokkal a többi SW film is rendelkezik, az OT többel, mint a PT. Tehát, ha valaki azokban a filmekben túlteszi magát ezeken és szereti azokat, akkor furcsa, hogy a 8-at meg nem kedveli, sőt néhányan egyenesen el se tudják fogadni kánonnak.

Melyik része nem tetszik annak, ahogyan filmre vitték ezeket? Akár Luke, akár a Rey-Kylo duó esetében.

A Canto Bight-os "Lovas menekülés" teljesen Neverending Story meg True Lies kobináció. Ez a legzavaróbb, de most csak ez jut eszembe. Mentség: 2 éjszakai műszak után épp nem tudok aludni...

Valamiért ha a szeretett mesterem mellett arra ébredek, hogy gyilkos indulattal áll felettem, majd próbál érte bocsánatot kérni, attól még nem kéne a világot lerombolni és kétségbeesetten kapaszkodni a sötét oldalba, inkább csak meghallgatni a bölcs magyarázatát. Ugyenez a bajom az EPIII Anakin átállással is, totál elmebetegnek van beállítva az egyensúlyhozó szerintem.

Igen, a polkorrektséget anyira totálba nyomja a Disney, hogy az már nekem fáj. Akkor nem érdekel, ha fekekete-kínai félvér a féllábú asthmás leszbikus (lila hajú, nagyorrú) felszabadító, állatkínzás ellenes aktivista a női főszereplő, ha látom, mi enek az értelme a film szempontjából. Egyébként erőltetett.

Csak egy példa: a haldokló Luke leesik a szikláról, próbál erőlködni és bele kapaszkodni a sziklába, hogy láthassa még a napot, majd meghal. Valahogy ez kissé méltóságteljesebb formában jobban tetszett volna. Pl. ül a sziklán, felnyitja a szemét, arcá erőlködés helyett megbékélés, látja utoljára a lenyugvó napot majd eltűnik. Nálam ez lenne inkább SW megoldás. 

 

Szerkesztve: - gafz
Hozzászólás ideje:
4 perccel korábban, gafz írta:

Ez a legzavaróbb, de most csak ez jut eszembe.

Ja, hát ha ez vele a legnagyobb gondod, akkor szerintem ez bőven rendben van. :) 

4 perccel korábban, gafz írta:

Valamiért ha a szeretett mesterem mellett arra ébredek, hogy gyilkos indulattal áll felettem, majd próbál érte bocsánatot kérni, attól még nem kéne a világot lerombolni és kétségbeesetten kapaszkodni a sötét oldalba, inkább csak meghallgatni a bölcs magyarázatát

Hát azért ez kicsit túlzónak hangzik. Nem elcsattant egy pofon, hanem ki akarták nyírni, miközben alszik. De azt se felejtsük el, hogy Bent már eleve megérintette a sötét oldal, "megfertőzte" tudjukki, szóval nem volt egy jó gyerek, nem véletlenül leskelődött vele kapcsolatban annyit Luke az Erőben. Egy ilyen labilis figuránál szerintem pont elég a megtöréshez és átálláshoz, ha a mestere és a nagybátyja le akarja vágni álmában. Erre azért nem tudom milyen "bölcs magyarázatot" lehetne előadni. Mert amit Luke később elmondott, hát nem volt épp kielégítő magyarázat. Szerintem erre nem is igen van ilyen.

8 perccel korábban, gafz írta:

Ugyenez a bajom az EPIII Anakin átállással is, totál elmebetegnek van beállítva az egyensúlyhozó szerintem.

Hát mivel Anakin részben egy elmebeteg is volt. :) Erre azért sokszor kaptunk utalást, illetve bizonyította ezt. Mondjuk az OT Vadere is olyan, hogy azért elég feltűnően nem stimmel valami mentálisan és erkölcsileg. :) 

9 perccel korábban, gafz írta:

Akkor nem érdekel, ha fekekete-kínai félvér a féllábú asthmás leszbikus (lila hajú, nagyorrú) felszabadító, állatkínzás ellenes aktivista a női főszereplő, ha látom, mi enek az értelme a film szempontjából. Egyébként erőltetett.

Na de ennek mégis hogyan lehetne értelme? Annak hogyan van értelme, ha fehér a főszereplő? Vagy ha férfi? Vagy ha egy aszott vénember sárga szemekkel? Ugyebár eredetileg Sidious-ról se tudtuk miért úgy néz ki, ahogy. Vagy ha valaki szőke hajú, esetleg barna szemű, annak mi értelme van? Vagy akkor ez is erőltetett. Ennyi erővel bármilyen külsejű vagy világnézetű szereplőt csak akkor lehet betenni egy filmbe, ha ennek külön értelme van? :D R2 miért kék és 3PO miért arany színű? 

12 perccel korábban, gafz írta:

Csak egy példa: a haldokló Luke leesik a szikláról, próbál erőlködni és bele kapaszkodni a sziklába, hogy láthassa még a napot, majd meghal. Valahogy ez kissé méltóságteljesebb formában jobban tetszett volna. Pl. ül a sziklán, felnyitja a szemét, arcá erőlködés helyett megbékélés, látja utoljára a lenyugvó napot majd eltűnik. Nálam ez lenne inkébb SW megoldás. 

Oké, ez igazából ízlés kérdése. ;) 

Hozzászólás ideje:
7 perccel korábban, pb69 írta:

Ja, hát ha ez vele a legnagyobb gondod, akkor szerintem ez bőven rendben van. :) 

Hát azért ez kicsit túlzónak hangzik. Nem elcsattant egy pofon, hanem ki akarták nyírni, miközben alszik. De azt se felejtsük el, hogy Bent már eleve megérintette a sötét oldal, "megfertőzte" tudjukki, szóval nem volt egy jó gyerek, nem véletlenül leskelődött vele kapcsolatban annyit Luke az Erőben. Egy ilyen labilis figuránál szerintem pont elég a megtöréshez és átálláshoz, ha a mestere és a nagybátyja le akarja vágni álmában. Erre azért nem tudom milyen "bölcs magyarázatot" lehetne előadni. Mert amit Luke később elmondott, hát nem volt épp kielégítő magyarázat. Szerintem erre nem is igen van ilyen.

Hát mivel Anakin részben egy elmebeteg is volt. :) Erre azért sokszor kaptunk utalást, illetve bizonyította ezt. Mondjuk az OT Vadere is olyan, hogy azért elég feltűnően nem stimmel valami mentálisan és erkölcsileg. :) 

Na de ennek mégis hogyan lehetne értelme? Annak hogyan van értelme, ha fehér a főszereplő? Vagy ha férfi? Vagy ha egy aszott vénember sárga szemekkel? Ugyebár eredetileg Sidious-ról se tudtuk miért úgy néz ki, ahogy. Vagy ha valaki szőke hajú, esetleg barna szemű, annak mi értelme van? Vagy akkor ez is erőltetett. Ennyi erővel bármilyen külsejű vagy világnézetű szereplőt csak akkor lehet betenni egy filmbe, ha ennek külön értelme van? :D R2 miért kék és 3PO miért arany színű? 

Oké, ez igazából ízlés kérdése. ;) 

A jelenet- és és design lopás szerintem nincs rendben. 

Lehet, nekem még nem volt olyan élményem, hogy gyilkolni kezdjek, pedig aggódtam már néhány ember életéért.

A polkorrektségnél nem fogtad fel a mondandóm lényegét. R2 aranyosan csipog és talpraesett, hasznos. Tök mindegy, milyen a színe. De ha fehér-rózsazsín-lila csíkos, masnikkal díszített ls a szabadság himnuszát dudorássza állandóan és macskákat ment lépten-nyomon a fákról na az már túlzás lenne.

Igem, ízlés. Emiatt nem tetszik a TLJ.

Hozzászólás ideje:
18 perccel korábban, gafz írta:

Lehet, nekem még nem volt olyan élményem, hogy gyilkolni kezdjek, pedig aggódtam már néhány ember életéért.

Hát nem mindenki egyforma, Anakin és Ben olyanok voltak. ;) 

18 perccel korábban, gafz írta:

A polkorrektségnél nem fogtad fel a mondandóm lényegét. R2 aranyosan csipog és talpraesett, hasznos.

A 8-ban ki nem hasznos? Phasmán kívül. :D De őt meg pont nem szokták ekézni. Rose határeset, de ő sem haszontalanabb, mint pl. egy Jar Jar vagy 3PO. 

Hozzászólás ideje:
2020. 01. 02. - 15:03, gafz írta:

A Canto Bight-os "Lovas menekülés" teljesen Neverending Story meg True Lies kobináció. Ez a legzavaróbb, de most csak ez jut eszembe.

Az OT tele van utalásokkal régi filmekre. Azért nem tudod mert nem éltél akkor amikor adták őket a moziban/tv-ben. Tudtad, hogy a bevezető szöveg stílusa egy az egyben Flash Gordon nyúlás?

 

Itt nem a nem tetszéssel van baj, hanem az ostobasággal és a kettős mércével. Ezekből valamiért az OT rajongók rohadtul az élen járnak.

 

2020. 01. 02. - 15:03, gafz írta:

Akkor nem érdekel, ha fekekete-kínai félvér a féllábú asthmás leszbikus (lila hajú, nagyorrú) felszabadító, állatkínzás ellenes aktivista a női főszereplő, ha látom, mi enek az értelme a film szempontjából.

Elárulom van értelme mind Rose mind pedig Holdo karakterének. Az, hogy Te ezeket nem látod a te bajod. Eleve szerintem leragadtál az előítéletes vonalnál, egyszerűen utálni akarod. Egy ideje már itt vagy a fórumon de én tőled full pozitív megnyilvánulást csak a szent tehén Birodalom Visszavágról láttam. Kicsit fura ez a hozzáállás.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)
11 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta:

Az OT tele van utalásokkal régi filmekre. Azért nem tudod mert nem éltél akkor amikor adták őket a moziban/tv-ben. Tudtad, hogy a bevezető szöveg stílusa egy az egyben Flash Gordon nyúlás?

 

Itt nem a nem tetszéssel van baj, hanem az ostobasággal és a kettős mércével. Ezekből valamiért az OT rajongók rohadtul az élen járnak.

 

Elárulom van értelme mind Rose mind pedig Holdo karakterének. Az, hogy Te ezeket nem látod a te bajod. Eleve szerintem leragadtál az előítéletes vonalnál, egyszerűen utálni akarod. Egy ideje már itt vagy a fórumon de én tőled full pozitív megnyilvánulást csak a szent tehén Birodalom Visszavágról láttam. Kicsit fura ez a hozzáállás.

Az OT idején nem ismertem olyan sok régi filmet, így nálam az OT-ben látottak lettek az elsők. Ez azóta változott kissé, már nehezebb újat mutatni. A "kettős mérce" ebből fakad, ez ellen meg nem tudok mit tenni. 

 

Egyébként miért lene furcsa a hozzáállás? Te a TLJ-t szereted és a TESB-et kevéssé. Ízlések és pofonok. 

A Disney-nek meg azt nem tudom elnézni, hogy egy normális ST történet helyett csinált helyette egy OT remak-et.

Szerkesztve: - gafz
Hozzászólás ideje:
2020. 01. 02. - 12:31, pb69 írta:

 

Hát azért itt fullba nyomták a kretént, ráadásul ezzel kezdték az egészet. Márpedig a SW-ban a nyitójeleneteknek mindig kiemelt jelentősége volt, mindig nagyon várta mindenki mit fog rögtön az arcába kapni.

 

Egyetértek, én itt kínosan feszengtem a moziban, amikor a zene is eltűnt, valamiért a Family Guy jutott eszembe. Humor terén a film többi része viszont nagyon is rendben volt. Luke karakterével meg a lehető legjobbat valósította meg Rian, ha már csak ennyi pozitív hozadéka lenne a filmnek, már pusztán csak ezért is megérte volna leforgatni. 

  • 4 hónappal később...
  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Még mindig az a véleményem, hogy ez a film egy mestermű. Nem lehetek elég hálás Rian Johnsonnak ezért. Egy trilógiánál mindig a középső rész a kulcs. Itt se történt másképp. A karakterek nagy mélységet kaptak, amik megágyaztak egy kiváló záró epizód lehetőségének. 

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.