JakeSully Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 5. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 5. Csatlakozom Dzséjthez, a Fallen Order szuper játék, az Uncharted és Tomb Raider játékok legjobb tulajdonságait gyúrták össze egy egésszé, emellé hihetetlen jól köti össze az érákat A misztikus nyomozós szál benne valami fenomenális. Még egy kis Prometheus érzést is kiváltott belőlem. Frenkie, utána lassan majd a Days Gone játék következik? Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 5. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 5. 14 órával ezelőtt, JakeSully írta: Frenkie, utána lassan majd a Days Gone játék következik? Egy ilyen játék után bármely posztapokalitikus világ szerintem gyenge lesz. Először a Fallen Order utána a Days Gone. Válasz
JakeSully Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 10. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 10. Nem rossz árak, kíváncsi leszek a PS5 mennyibe fog kerülni. 1 Válasz
JakeSully Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. (szerkesztve) 30 ezer forintba fog kerülni átlagosan egy PS5 játék itthon majd Tehát ha valaki beruház egy lemezes PS5-be (185 ezer forint körül lesz itthon az ára), és mondjuk jövőre bevásárol 4-5 exklúzív játékra (God of War 2, Horizon 2 stb) kb 120 ezer forintot penget majd ki... Persze ha azonnal szeretne a legújabb címekkel szórakozni... Szerkesztve: 2020. Szeptember 17. - JakeSully 1 1 Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. A konzolvilag.hu-n az új Call of Duty PS5-re 23 900-ba kerül előrendelésben. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. 3 órával ezelőtt, JakeSully írta: 30 ezer forintba fog kerülni átlagosan egy PS5 játék itthon majd Azért pontosítsuk ezt a kijelentést, mert így eléggé valótlan, még pontosabban, masszív sületlenség, undorító klickbait és irritáló riogatás. Ez csak a PS5-exkluzív, azaz a Sony égisze alatt kiadott játékokra vonatkozik, nem minden játékra! A harmadik fél, ami kiad PS5-re is, maga döntheti el, mennyiért kínálja a portékáját azon a konzolon (bár azok is drágábbak lesznek, mert sok kiadó ebben látja a fejlesztés megtérülését). És még az is túlzás, hogy minden Sony játék 30 ezer lesz, mert például a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales standard kiadása csak 21 990 forintba fog kerülni. Szóval a klickbait riogatás helyett inkább maradjunk a tényeknél. Amúgy az áremelésre már nagyon-nagyon lehetett számítani. Erről írtam is augusztusban egy cikket: https://novekedes.hu/elemzesek/a-videojatekok-elkeszitese-ma-mar-egy-mozifilm-koltsegeit-is-elerik 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 17. (szerkesztve) 10 órával ezelőtt, Bomarr írta: A konzolvilag.hu-n az új Call of Duty PS5-re 23 900-ba kerül előrendelésben. Azért ez sem épp olcsó. Nyilván 30 000 ft-nál kedvezőbb. 7 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Ez csak a PS5-exkluzív, azaz a Sony égisze alatt kiadott játékokra vonatkozik, nem minden játékra! De szerintem pont az exluzív-címekért veszik az emberek a ps-t. Gyakorlatilag mi is a ps4-et a Last of Us és az Uncharted-sorozat miatt vettük. Ha jól emlékszem te is, de én biztosan. Nem hinném hogy valaki mondjuk a COD vagy az Assassin's Creed miatt vesz konzolt. Azaz a multiplatform játékokért. Pont a lényeg a drága, az exluzív-címek amiért a készüléket megveszik. Mondtad hogy te is a HZD 2-vel veszed meg. Félreértés ne essék engem nem zavar, hisz nem lehet egy kapitalista gazdaságban sokáig mindig ugyanaz az ár, pl emelkednek a költségek is. Valahol ma olvastam hogy a ps3 idején egy új játék kb 10-12000 ft volt, a ps4-nél kb 20 000 ft, a ps5-nél meg kb 30 000 ft. Nincs ezzel gond, csak az nem jó érv hogy csak az exluziv-címek ennyiek. A többséget aki az exluzív-címekért fogja megvenni, baromira nem fogja érdekelni hogy a Cod-ot vagy az Assassin's Creed-et olcsóbban megkapja. Na de nézzük a bejelentést. Ami számomra meglepő ,hogy maga a ps5 nem is drága ahhoz képest amit tud, illetve a ps4 hasonló idejü áránál. Pl van benne UHD BD lejátszó azaz lejátsza a 4K lemezeket. A Media Markt-ban a legolcsóbb 4K lejátszó egy Panasonic-készülék 50 000 ft. Ezt mindjárt megúszod ha van ps5-öd. 185 000 ft induló ár a lemezes verzióért abszolút korrekt. Akinek meg nem kell lemezes, annak ott a Digital Edition 150 000 ft-ért, ami gyakorlatilag ugyanaz lemezlejátszás nélkül. Itt szerintem a Microsoft öngólt lőtt mert ott az olcsóbb Xbox verzió hardverszinten is butább készüléket jelent. Lehet olcsóbb ,de gyengébb is. Viszont a Ps5-nél nem így van. Ez nagyon szimpatikus. Ki mikor és hogyan tervezi megvásárolni? Mivel meg szeretném vásárolni 4K-ban az összes sw-filmet mint Bomarr, nekem a lemezes verzió kell. Lejátszót nem kell vennem hozzájuk mert lesz a Ps5-ben. Viszont egy Ps5-höz már kell egy 4K tv hogy minden tudását élvezzük a konzolnak. Amit szeretnék 4K-s tv-t az még nagyon drága(a Sony idei modellje). A tervem az hogy jövő év decemberében megvenném a tv-t, és a konzolt is, remélhetőleg a HZD 2-vel. Akkora mind a tv, mind a Ps5 olcsóbb lesz. Ha minden jól alakul össze fog jönni. @Dzséjt: Sehol nem találok róla infot, ezért tőled kérdezem. A Ps5-ön tudom futtatni a Ps4-es játékaimat? Mondjuk a 2 Last of Us-t? Ha igen akkor eladom majd a ps4-et ha nem akkor megtartom. Szerkesztve: 2020. Szeptember 17. - Frenkie Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 18. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 18. (szerkesztve) 14 órával ezelőtt, Frenkie írta: De szerintem pont az exluzív-címekért veszik az emberek a ps-t. Gyakorlatilag mi is a ps4-et a Last of Us és az Uncharted-sorozat miatt vettük. Ha jól emlékszem te is, de én biztosan. Azt azért nem jelenteném ki, hogy mindenki, inkább a nagy többség. Jól emlékszel, én is azok miatt vettem. De te is, én is és mindenki más is vesz már rá akkor olyan játékot is, ami multiplatform. Tomb Raider, Mad Max, stb. Szóval ezek ára is fontos, ráadásul ezekből van több, mivel nagy PS-exkluzív cím évente 1-2 jelenik meg, míg multiplatform játékból egy valagnyi. 14 órával ezelőtt, Frenkie írta: Valahol ma olvastam hogy a ps3 idején egy új játék kb 10-12000 ft volt, a ps4-nél kb 20 000 ft, a ps5-nél meg kb 30 000 ft. A PS3 (2006) és az Xbox 360 (2005) megjelenésekor jöttek be a 59.99 dolláros árak, addig 49.99 dollárba kerültek a játékok. Hogy Magyarországon ki mennyiért adja, az nem mérvadó, mivel nálunk ugye ott a forint ereje a dollárhoz képest, ami változó, másrészt a terjesztők ráteszik a maguk tisztes kis hasznukat. Ugyanakkor a PS Store-on a PS3-nál és a PS4-nél is maximum 59.99 dollár volt egy standard PS-exkluzív ára. És ez a kiadók (nem csak a Sony-é) jogos problémája, mert 2005 óta az a fránya infláció csúnyán megváltoztatta 2020-ra annak az 59.99 dollárnak az értékét. 14 órával ezelőtt, Frenkie írta: Nincs ezzel gond, csak az nem jó érv hogy csak az exluziv-címek ennyiek. Ez nem érv volt valami mellett vagy ellen, hanem egy szilárd tény, amit azért írtam be, mert Jake szokás szerint bulvár szinten, azaz rettenetesen pontatlanul és manipulatívan közölt le egy fontos hírt, amit nem igazán csípek, pláne, hogy ez a munkám is. 14 órával ezelőtt, Frenkie írta: Ki mikor és hogyan tervezi megvásárolni? Eddig úgy terveztem, hogy akkor, ha megjelenik a Horizon: Forbidden West, de tegnap bejelentették, hogy PS4-re is kiadják, így viszont annyira már nem sürgős lecserélnem a még csak két éves PS4-esemet. Szóval akkor veszem meg, ha A) meglesz rá a pénz, B) kijön egy exkluzív cím rá, ami nagyon érdekel. 14 órával ezelőtt, Frenkie írta: Sehol nem találok róla infot, ezért tőled kérdezem. A Ps5-ön tudom futtatni a Ps4-es játékaimat? Mondjuk a 2 Last of Us-t? Ha igen akkor eladom majd a ps4-et ha nem akkor megtartom. A Sony szerint lesz visszafelé kompatibilitás, de nem minden játék esetében. A PS4 előtti címek szinte biztos nem lesznek játszhatóak, mert még más architektúrára készültek, viszont a PS4-es játékok többsége elvileg azok lesznek. A The Last of Us Rematered vagy az Uncharted-tetralógia majdnem biztos (mivel mindkét széria zászlóshajó, és a Sony képes volt a régi Unchartedeket is átkonvertálni PS4-re, innen meg már könnyen átvihetőek PS5-re, a TLoU pedig eleve két változatban készült el), a nagyobb PS4-exkluzív címek meg 99,999 százalékosak, sőt ezek esélyesen PS5 update-et is kapnak (legalábbis a Horizon: Zero Dawn, a God of War, a The Last of Us Part 2 és a Ghost of Thushima esetében ebben biztos vagyok, hiszen ezek nem csak újak, de háromnak jön a folytatása is). Viszont a Sony pontos részleteket még ezzel kapcsolatban nem árult el, de mindenkit erősen meglepne, ha a fontosabb címek és franchise-ok only pre-PS5 címek maradnának. Szerkesztve: 2020. Szeptember 18. - Dzséjt 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 19. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 19. A Sony tisztázott pár dolgot a visszafelé kompatibilitással és azzal kapcsolatban, hogy miért nem lesz az Xbox Series S-hez hasonlóan egy gyengébb PS5: - A PS4-es játékok 99 százaléka futni fog PS5-ön. - A PS1-es, PS2-es és PS3-as játékok egyáltalán nem fognak futni PS5-ön. - A Sony is elgondolkodott egy gyengébb PS5-ös elkészítésén, de szerintük ez a megközelítés még sosem vált be. 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 22. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 22. @Dzséjt, ez azt jelenti hogy az eljövendő Doom és Wolfeistein-játékok csak Xbox-ra és Pc-re fognak megjelenni, Ps-re nem? https://sg.hu/cikkek/jatek/142648/a-microsoft-megvette-a-bethesdat Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 23. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 23. 18 órával ezelőtt, Frenkie írta: @Dzséjt, ez azt jelenti hogy az eljövendő Doom és Wolfeistein-játékok csak Xbox-ra és Pc-re fognak megjelenni, Ps-re nem? https://sg.hu/cikkek/jatek/142648/a-microsoft-megvette-a-bethesdat Az Xbox feje, Phil Spencer azt mondta, hogy a PS5-re már bejelentett exkluzívok megjelennek (a Deathloop és a Ghostwire: Tokyo) PS5-re - bár arról nem szólt a fáma, hogy exkluzívok is lesznek, vagy ezek is jönnek már Xboxra és PC-re. Ami a jövőbeli játékokat, így a Doomokat, Wolfensteineket vagy éppen a Falloutokat illeti, az elsődleges célplatform az Xbox és a PC lesz, de játéktól függően kijöhetnek "más platformokra" is, ami nyilván a PlayStationt és a Switch-et jelöli. Vagyis a Microsoft nem tart meg minden játékot magának, de arra szerintem lehet készülni, hogy a nagyobb Bethesda címek PS-re később fognak ezentúl befutni. Valahogy úgy, mint anno a rebootolt Tomb Raider, ami PS-re kábé egy évvel az xboxos megjelenés után jött ki. 1 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 23. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 23. @Dzséjt Nem tudsz valami iparági értesülést/pletykát arról, hogy a Mass Effect trilógia tényleg októberben érkezhet, vagy a napokban történt szivárgásokat nem érdemes komolyan venni és reménykedni? Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 23. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 23. (szerkesztve) 19 perccel korábban, Wilde írta: @Dzséjt Nem tudsz valami iparági értesülést/pletykát arról, hogy a Mass Effect trilógia tényleg októberben érkezhet, vagy a napokban történt szivárgásokat nem érdemes komolyan venni és reménykedni? Elég komoly, megbízható belsős sutyorgások vannak arról, hogy októberben lesz Mass Effect Trilogy Remastered. Sőt már több, egymástól független online bolt listájára is felkerült, ami nagyjából nem hivatalos megerősítésnek számít. A borítókat itt lehet mustrálni: Az EA még mindig nem jelentette be, de ez már lényegében nyílt titok. De persze a hivatalos bejelentésig semmi sem 100%, inkább csak 90-95%. Szerintem jövő héten amúgy jön a bejelentés is, a Star Wars Squadrons megjelenése után. Szerkesztve: 2020. Szeptember 23. - Dzséjt 1 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 24. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 24. Mivel tudom, hogy vannak páran itt, akik szeretik a 2002-es Mafiát, kicsit önreklámból is betszem ezt ide. A szöveget, amit felmond a narrátor, azt én írtam, illetve a videóanyag, amiből összelett vágva a teszt, szintén az én játékomból van (avagy így játszik Dzséjt :D). Itten meg az írott változat (vannak átfedések, de ez terjedelmesebb és van benne pár dolog, amit a videós változatból kihagytam): https://www.pcguru.hu/teszt/mafia-definitive-edition-teszt-pc-ps4-xone/3368 1 5 Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 25. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 25. Jó kis ajánló volt. Meg is vettem a játékot. 1 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. Az így játszik Dzséjt kapcsán megnéztem volna az autóversenyes küldetést, az nagyon emlékezetes volt az eredetiből. Nagyon erős nosztalgiahullám kapott el, még 5. osztályos voltam és az egyik osztálytársamtól kaptam a játékot egy másolt CD-n mikor először találkoztam vele. Ahogy így néztem a jeleneteket a játékból, visszajönnek az emlékek komplett területekről (ha jól emlékszem az eredetiben voltak ilyen különleges autók a pálya egyes részein), aztán volt az a küldetés amikor el kellett vinni egy étterembe a Don-t (na ami ott jött az nehezebb volt nekem anno, mint a verseny). Annyi jó régi felújított játék jön/fog jönni a közeljövőben (Mafia, ME trilógia, Demon's Souls), hogy már azon gondolkodtam éppen, hogy fogok e mostanság igazán új játékokkal is játszani, de a ME kapcsán tényleg úgy érzem, hogy idén előrehozták a karácsonyt! 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. 2020. 09. 24. - 17:12, Dzséjt írta: Mivel tudom, hogy vannak páran itt, akik szeretik a 2002-es Mafiát, kicsit önreklámból is betszem ezt ide. A szöveget, amit felmond a narrátor, azt én írtam, illetve a videóanyag, amiből összelett vágva a teszt, szintén az én játékomból van (avagy így játszik Dzséjt :D). Itten meg az írott változat (vannak átfedések, de ez terjedelmesebb és van benne pár dolog, amit a videós változatból kihagytam): https://www.pcguru.hu/teszt/mafia-definitive-edition-teszt-pc-ps4-xone/3368 Soha nem játszottam egyetlen maffiás játékkal sem, de ez a videó meghozta a kedvem hozzá. Be fogom szerezni. 1 Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. 1 órával korábban, Wilde írta: Az így játszik Dzséjt kapcsán megnéztem volna az autóversenyes küldetést, az nagyon emlékezetes volt az eredetiből. Pont most értem ehhez a részhez. Hát nem volt egy egyszerü menet megnyerni Én egyébként most játszok először a Mafiával. Annak idején nálam kimaradt. De nagyon jó kis játék. Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 26. 4 órával ezelőtt, Bomarr írta: Pont most értem ehhez a részhez. Hát nem volt egy egyszerü menet megnyerni Én egyébként most játszok először a Mafiával. Annak idején nálam kimaradt. De nagyon jó kis játék. Mindig azt hallom/olvasom, hogy az autóversenyzős rész az egyik legnehezebb küldetés evőr. Nekem lazán sikerült elsőre valami 1 perces előnnyel, és úgy hogy nem vágtam le semmit. De majd kipróbálom a felújított verzióban is. Most amúgy az Among Us-t játszom, egész szórakoztató játék. Ha itt meglenne minimum egy 5-6 embernek akkor lehetne akár közösen is csapatni 1-2 partit Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 27. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 27. 23 órával ezelőtt, Wilde írta: Az így játszik Dzséjt kapcsán megnéztem volna az autóversenyes küldetést, az nagyon emlékezetes volt az eredetiből. Akartam belőle jelenetet, de őszintén szólva, annyit balf*szkodtam, hogy büszkeségből kihagytam. Plusz a múlt hónapban írt "próbakör" cikkben már írtam róla (azt hiszem, az akkor készült videómban is szerepelt), és nem akartam kétszer ugyanarról írni. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 27. Hozzászólás ideje: 2020. Szeptember 27. Végig is vittem a Mafiát. Remek játék volt. Kifejezetten tetszett hogy nem volt teleszórva mellékküldetésekkel. Végig lekötött, a sztori is nagyon jó, és a fejezetek is kifejezetten változatosak. Bár a GTA sokkal mélyebb, részletesebb és grandiózusabb azokat általában hamar elunom. Ezt jobban élveztem. Még egyszer köszi az ajánlót Dzséjt! 1 Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2020. Október 1. Hozzászólás ideje: 2020. Október 1. Úgy érzem nagyon jó lesz ez a játék. Válasz
RacerX Hozzászólás ideje: 2020. Október 7. Hozzászólás ideje: 2020. Október 7. Akik már játszották a Horizon Zero Dawn-t: A mellékküldetéseket ráérek a főszál után is végigvinni, vagy némelyiket befolyásolja? Válasz
LordGravon Hozzászólás ideje: 2020. Október 7. Hozzászólás ideje: 2020. Október 7. Már régóta szemeztem a Mass Effect szériával és asszem tavaly végig is vittem az első játékot, a másodikba pedig csak belekezdtem és azóta se fejeztem be. (Egyenlőre.) Kövezzetek meg, de nekem az ME1-ben inkább maga a világ és a karakterek tetszettek leginkább, magától a fő sztoriszáltól viszont nem dobtam hátast. Mindazon által a Reaperes szál, amit ott még csak sejtetnek, nagyon érdekesnek tűnik és úgy tudom, a folytatásokban már sokkal inkább előtérbe kerül. A világ és annak a lore-ja nagyon jól ki lettek találva. Én egyébként nem tudtam nem észrevenni a ME és a KotOR játékok közti hasonlóságokat: Azt, hogy itt is az az alapfelállás, hogy egy űrhajóval járjuk be a galaxist, amint egy közelgő nagyobb titokzatos fenyegetést próbálunk megérteni és megállítani, mielőtt túl késő, közben pedig útitársakat szedünk, akikkel személyes (esetleg romantikus) kapcsolatot alakítunk ki. Ez persze nyilván azért van, mert mindkét széria szerepjáték és a Bioware készítette őket, de érdekesnek találom, hogy mekkora hatással volt a KotOR a cégnek az az után kiadott játékaira. A játék soundtrack-je is nagyon tetszik. Többször is visszahallgattam az ME1 stáblistája alatt szóló számot, például. Amúgy románc terén eléggé szerencsétlenül jártam, mert a Shepardommal nem tudtam eldönteni, hogy most Ashley-t vagy Liarát válasszam és végül annyit tököltem, hogy az előbbi száműzött a "barátzónába", az utóbbi pedig fel akarta kínálni magát, de ő meg nekem nem kellet, szóval "szűzként" haltam meg. Érdekes, mert úgy tudtam, hogyha mindkettő irányába mutatok érdeklődést, előbb-utóbb közösen kérdőre fogják vonni Shepardot, hogy most akkor kivel akar lenni, de ez az én esetemben nem történt meg. Na mindegy. Talán majd az ME2-ben nagyobb szerencsém lesz. Apropó ME2! Sokan mondják, hogy ez a legjobb játék a szériában. Én jelenleg még csak ott tartok, hogy a "feltámasztott" Sheparddel épphogy csak elkezdtem gyűjteni az új és régi útitársakat a hajómra, de már most látom, hogy sokkal magasabb a színvonal az ME1-hez képest, pedig az is nagyon jó volt. Kíváncsian várom a további fejleményeket. Terveim szerint majd idén továbbviszem a játékot és valamikor a széria befejezése előtt vagy után megnézem a Paragon Lost című animét is. Utólag még annyit, hogy bekaphatja a Citadel Council! Az első játék végén megmentettem az életüket, de amennyire hálátlanok, lehet, hogy a folytatásban már hagyom veszni őket, ha bajba kerülnek. Ez megint csak egy KotOR-os párhuzam, hogy itt is van egy szemét Tanács, ami folyton kétszínűen és arrogánsan viselkedik. 2 Válasz
Rog Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. (szerkesztve) 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: A játék soundtrack-je is nagyon tetszik. Többször is visszahallgattam az ME1 stáblistája alatt szóló számot, például. Én az első részből a főtémát bírom a legjobban. Kábé nyolc éve abból csináltam magamnak csengőhangot a telómra. Azóta is azt használom. Van még jó néhány egyéb Mass Effect trilógiás kedvenc zeném de úgy voltam vele hogy ha már az szól a sztori indulásakor akkor legyen az. Sajna a telómról nem úgy szól ahogy eredetileg hangzik de azért megteszi. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: úgy tudtam, hogyha mindkettő irányába mutatok érdeklődést, előbb-utóbb közösen kérdőre fogják vonni Shepardot, hogy most akkor kivel akar lenni, de ez az én esetemben nem történt meg. Kerül elő olyan rész ha megfelelően alakítja a játékos a dolgokat. Én még nem hoztam össze mert a pasassal jobbára Ashie-t szedetem fel ha csajoztatni akarom. Liarával csak egyszer hoztam össze. A kékike inkább a parancsnoknőcim célpontja ha románcoltatni akarok az első részben. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: Kíváncsian várom a további fejleményeket. Akkor bőven van mire kíváncsian várnod. Pláne úgy ha importáltad a második részbe az első rész utolsó mentését és importálni fogod a harmadik részbe a második rész utolsó mentését. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: valamikor a széria befejezése előtt vagy után megnézem a Paragon Lost című animét is. Szerintem a harmadik rész megkezdése előtt kéne megnézni mert Jimmy Vega az abban történt dolgokról fog a parancsnoknak olykor ezt-azt regélni. Szóval valamennyire képbe lehet kerülni azzal az animációs muvival. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: Utólag még annyit, hogy bekaphatja a Citadel Council! Az első játék végén megmentettem az életüket Bezony elég keményfejű és idegesítő tud lenni az a trió. Amúgy szerintem célszerűbb megmentetni őket. Szerkesztve: 2020. Október 8. - Rog 1 Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: magától a fő sztoriszáltól viszont nem dobtam hátast Szerintem kifejezetten erős és jó sztorija van pedig annak is. Főképp, hogy a későbbi történések miatt különösen bizarr színezetet kap majd szinte minden, mai az 1-ben történik. Csomó későbbi esemény vagy motívum azért tud akkorát ütni, mert az 1-ben tökéletesen ágyaztak meg neki. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: Mindazon által a Reaperes szál, amit ott még csak sejtetnek, nagyon érdekesnek tűnik és úgy tudom, a folytatásokban már sokkal inkább előtérbe kerül. Fokozatosan egyre inkább központi téma lesz, de azért azt nem mondanám, hogy csak sejtetnék. Ha végigtoltad az 1-et, akkor azért a végére egész konkrétan kiderülnek dolgok, már ott fókuszelem lesz ez. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: A világ és annak a lore-ja nagyon jól ki lettek találva. Igen, és az a durva, hogy ezt egyetlen játék alatt milyen mélységben át is tudták adni. Nagyon ügyesen, több szinten valósították meg a világ kibontását. Ha vki nem akart ebben elmélyülni, akkor csak nyomta a főküldetéseket, minimális beszéddel. Ha jobban, akkor ptt voltak a mellékküldetések, mikből sok minden kiderült. Ha ennél is jobban, akkor ki lehetett faggatni az NPC-ket, sokat beszélgetni mkivel, akik megosztottak rengeteg hasznos infót a fajokról, kultúrákról, történelemről stb.. Aki pedig minden akart tudni, annak ott volt még a kódex is, a játékba integrálva. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: A játék soundtrack-je is nagyon tetszik. Többször is visszahallgattam az ME1 stáblistája alatt szóló számot, például. Mindhárom rész parádés zeneileg. A mai napig bmikor órákig tudok hallgatni számokat a játékszériából. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: Érdekes, mert úgy tudtam, hogyha mindkettő irányába mutatok érdeklődést, előbb-utóbb közösen kérdőre fogják vonni Shepardot, hogy most akkor kivel akar lenni, de ez az én esetemben nem történt meg Az 1-ben legtöbbször én is Ash-re mozdultam rá, ott még nagyon tetszett a karakter, de azért Liarával se akartam bunkó lenni, még ha az 1-ben még elég bizarr is tud lenni a kiscsaj. Ebből nekem mindig az jött ki, hogy beadta a játék azt a választós jelenetet. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: Apropó ME2! Sokan mondják, hogy ez a legjobb játék a szériában. 13 órával ezelőtt, LordGravon írta: Én jelenleg még csak ott tartok, hogy a "feltámasztott" Sheparddel épphogy csak elkezdtem gyűjteni az új és régi útitársakat a hajómra, de már most látom, hogy sokkal magasabb a színvonal az ME1-hez képest, pedig az is nagyon jó volt. Kíváncsian várom a további fejleményeket. Vannak komoly előrelépések a 2-ben, de visszalépések is. Nekem összességében az 1 jobban tetszett. A 2-ben én messze nem éreztem soha azt a nagy extrát, ami miatt érdemes lenne kiemelni a trilógiából. Játékmenet terén persze óriási az előrelépés, sokkal jobbak a harcok, pláne a tech és bio képességekkel. Sokkal élőbb a hajó, jók a bejátszott jelenetek a küldetések után. De ezek sokkal inkább a játékvilág természetes fejlődésének tudhatók be. Ahol még sokat léptek előre, azok a minijátékok voltak, azokat nagyon szerettem. A végére már az is unalmas tudott lenni, de az 1-hez képest felüdülés volt. Viszont az RPG opciókat (kereskedelem, karakterfejlesztés stb.) rendesen lebutították benne, visszahozták a töltőképernyőket, de nekem ez a "lőszergyűjtős" megoldás se tetszett. A mellékküldetések lineárisabbak voltak, így ugyan egyedibb helyszíneket kaptunk, viszont a felfedezés öröméből rengeteget vesztett a játék. Spoiler A fősztori nagy része pedig nekem szörnyen sablonos volt. A legtöbb főküldetés ugyanarról szólt: dossziék. Menj el és toborozd be XY-t, aztán csináld meg a lojalitásküldetését. Hiába voltak maguk a küldetések mások, mindegyiknek ugyanez volt a kerete. Ráadásul mindezt vagy 20 csapattaggal eljátszva. A végén pedig nagyon tetszett az alapötlet, hogy szinte az egész csapatnak volt feladata, tudtuk őket ide-oda tenni, viszont a sorsuk alakulása kicsit fura lett. Az 1-ben pl. logikus volt az, hogy a Wrex-szel való kapcsolatunk meghatározza mennyire tudjuk meggyőzni és magunk mellett tartani. De a 2-ben nem éreztem ezt a logikát a rendszerben. Most vki egy élet-halál szituban ügyesebben fog tudni meghekkelni egy ajtót, ha előtte mondjuk segítettünk neki kibékülni a családjával? Vagy tovább bír biotikus pajzsot emelni a társai köré, ha adtunk neki pénzt körmösre? Ezenfelül az volt még számomra picit illúzióromboló, hogy ugyan egy öngyilkos küldetésre megyünk, de kis odafigyeléssel mindenki megmenthető, 0 veszteséggel le lehet hozni a végjátékot. 14 órával ezelőtt, LordGravon írta: Az első játék végén megmentettem az életüket, de amennyire hálátlanok, lehet, hogy a folytatásban már hagyom veszni őket, ha bajba kerülnek. Hát nem a legszimpatikusabbak, ez tény és való. Mentségükre szóljon, hogy a galaxisban nagyon törékeny a viszonylagos béke, így igencsak szűk mezsgyén tudnak mozogni. A kaszások kapcsán pedig tényleg elég logikátlan és valószerűtlen elméletekkel állunk elébük, nekik pedig nincsenek meg azok a "bizonyítékaik", amikhez mi hozzájutunk a játék során. A főhősnek könnyű dolga van "hinni" az igazságban, miután több ízben is személyesen él át dolgokat és bizonyosodhat meg arról mi is az igazság, de a Tanács szemében joggal tűnünk paranoiás idiótának. 1 Válasz
Rog Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. 1 órával ezelőtt, pb69 írta: Mindhárom rész parádés zeneileg. A mai napig bmikor órákig tudok hallgatni számokat a játékszériából. Sokkal rövidebb ideig ugyan de én is gyakran hallgatgatok zenéket a trilógiából. Régebben csináltam egy válogatás mappát amibe kronológiai sorrendben másolgattam bele a kedvenc számaimat. Úgy legalább nem kell mappák között matatnom ha valamelyiket meg akarom hallgatni. A második rész sztorijával meg én se vagyok igazán elégedett. A kitűzött cél nagyon okés de az oda vezető út a tizenkettő spanci beszervezése és lojalizálása miatt valamelyest nyögvenyelős lett. Mondjuk komoly bajom nincs azokkal a küldetésekkel. Igaz én csak tizenegy havert szervezek be mert Samarával már régóta nem foglalkozok. Mínusz idő és mínusz egy számomra kevésbé jelentős figura. Így még mindig jobban jár mint Miranda és "Dzsekk" akiket a játék vége felé minden kijátszáskor direkt veszni hagyok. Egy ideig Samarával is azt csináltam csak időközben átálltam arra a módszerre hogy be se veszem a buliba. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. 21 órával ezelőtt, RacerX írta: Akik már játszották a Horizon Zero Dawn-t: A mellékküldetéseket ráérek a főszál után is végigvinni, vagy némelyiket befolyásolja? Van némi ráhatása, bár azt őszintén szólva nem tudom, hogy mennyiben. Néhány mellékküldetésben megjelenik olyan karakter, aki aztán a fináléban csatlakozhat Aloy-hoz a végső csatában. A jelenlétük talán könnyebbé teszi a végső összecsapást, de ezt tényleg nem tudom, mert eddig mindkét végigjátszásnál ott volt mellettem majdnem mindenki (a Frozen Wilds-ban van egy fószer, akit eleddig nem sikerült befűznöm). 16 órával ezelőtt, LordGravon írta: Érdekes, mert úgy tudtam, hogyha mindkettő irányába mutatok érdeklődést, előbb-utóbb közösen kérdőre fogják vonni Shepardot, hogy most akkor kivel akar lenni, de ez az én esetemben nem történt meg. Ezt jól tudod, van ilyen. De ezek szerint Ash-sel már azelőtt összerúgtad a port, hogy ez bekövetkezett volna. 2 órával ezelőtt, pb69 írta: Igen, és az a durva, hogy ezt egyetlen játék alatt milyen mélységben át is tudták adni. Nagyon ügyesen, több szinten valósították meg a világ kibontását. Ha vki nem akart ebben elmélyülni, akkor csak nyomta a főküldetéseket, minimális beszéddel. Ha jobban, akkor ptt voltak a mellékküldetések, mikből sok minden kiderült. Ha ennél is jobban, akkor ki lehetett faggatni az NPC-ket, sokat beszélgetni mkivel, akik megosztottak rengeteg hasznos infót a fajokról, kultúrákról, történelemről stb.. Aki pedig minden akart tudni, annak ott volt még a kódex is, a játékba integrálva. Ezt nagyon jól csinálták. A világépítésben engem egyedül az zavar, hogy az ME1-ben még arról beszélnek, hogy a Fellegvárban több ezer különböző faj él, de az egész trilógiában még akkor is jó, ha egy tucatot látunk, ha a másik galaxisban játszódó Andromedát is belevesszük. Azért szerintem a készítők ezt a nagyotmondást simán kihagyhatták volna, hiszen józan paraszti ésszel fel lehet mérni, hogy nincs olyan kiadói és fejlesztő kapacitás a világon, ami több ezer fajt tud felvonultatni. Még szerintem a Star Warsban sincs több ezer faj, pedig annál gazdagabb franchise-t aligha találunk széles-e világon. 2 órával ezelőtt, pb69 írta: Hát nem a legszimpatikusabbak, ez tény és való. Mentségükre szóljon, hogy a galaxisban nagyon törékeny a viszonylagos béke, így igencsak szűk mezsgyén tudnak mozogni. A kaszások kapcsán pedig tényleg elég logikátlan és valószerűtlen elméletekkel állunk elébük, nekik pedig nincsenek meg azok a "bizonyítékaik", amikhez mi hozzájutunk a játék során. A főhősnek könnyű dolga van "hinni" az igazságban, miután több ízben is személyesen él át dolgokat és bizonyosodhat meg arról mi is az igazság, de a Tanács szemében joggal tűnünk paranoiás idiótának. Én csak azt nem értem, hogy miért nem jutott soha eszébe senkinek felvenni ezeket az eseményeket? Már manapság is hordanak videokamerát a katonák, hogy az akció rögzítve legyen későbbi kielemzésre. Az omnitoolokkal is lehet hangot rögzíteni, ezt az ME1-ben Tali remekül prezentálta. Sőt talán még videofelvétel készítését is láthattuk. A Normandy-n is vannak kamerák. Amikor Sovereign-gel, Sarennel vagy Vigillel beszélgetnek, miért nem jut senkinek eszébe legalább az omnitool hangrögzítőjét bekapcsolni? A 22. században híján vannak a 21. század technológiájának, hogy csak egy (amúgy példál előmenetelű, többszörösen kitűntetett) katonatiszt szavára kell hagyatkozniuk? Ráadásul oké, a Tanács nem hisz Shepardnak elsőre, másodikra, sokadjára, mert nincs bizonyítéka (otthon hagyta szegény a kameráját), de, miután Sovereign szétcseszte a Fellegvárat, és az ME1 végén már mindhárom zsebmatyi, Udinával az élen arról pofázik, hogy "jujj, most már hiszünk a közeledő kaszásokban, harcra fel", akkor hogyan sikerült az ME2-re totális tagadásba süllyedniük? Innentől kezdve ezek kretének. De, azért az ME3-ban szépítenek, már, ha túlélték az ME1-et. Spoiler Mondjuk azért az nem semmi, hogy az utódaik még nagyobb kretének. Nekem amúgy az ME3 a kedvencem, szerintem ott jól sikerült összehozni az ME1 és ME2 erősségeit. Az ME1 nekem is csak a világa miatt tetszett, mert szerintem a sztorija nem valami nagy szám, ráadásul több karakter is még irritál (élen Liarával). A felfedezés öröme meg nálam a felfedezés rettentő unalma az egyenkolóniákkal, a sehová sem vezető, semmit sem érő gyűjtögethető sz*rokkal és a Makóval, ami ma már a rossz autóvezetés programozásának a szinonimája, és az MEA idején külön marketingvonal volt annak bizonygatása, hogy a Nomadot nem lesz olyan rémálom vezetni, mint a Makót. Emellett sajnos a harcrendszer is eléggé elavult mára. Kíváncsi is vagyok, hogyan fogják felturbózni a játékot, mert a pletykák szerint alaposan átalakítják azért, hogy jobban passzoljon az ME2-3-hoz. Az ME2-t én is sokkal jobban szeretem, de főleg azért, mert remekül kibontotta a világot (végre nem az elit, hanem a kisemberek szemszögéből nézhetjük meg a világot), élettel telibbé vált. A karaktereket is sokkal jobban szeretem, erre a részre Liarát is egész megkedveltem, Garrus is itt kezdte kiforrni magát, és még Wrex is túljutott a "bazi nagy, vicces beszólásokkal operáló gyík" mivoltán annak ellenére, amilyen szerepe van a játékban. Ami viszont nálam rontja az összképet, hogy lényegében az egész játék egy bazi nagy mellékküldetés, magával a kaszásokkal effektíve nem foglalkoznak. Az Arrival DLC, ami valamit hozzátesz a fősztorihoz. Az ME2-t akár olyan spin-offként is kezelhetnénk, mint a Rogue One-t. Kapcsolódik a fő sztorihoz, de a kihagyásával is minden érthető benne. Az ME3 számomra viszont nagyon nagy élmény volt. Eleve van egy háborús/világvége hangulata, de olyan nagyszerű karaktermomentumok vannak benne, hogy ihaj. És a végét is sikerült gatyába rázni, ami nekem elsőre nem tetszett, de a Director's Cut DLC-vel, na meg a Leviathannal remekül kikupálták. Az Andromeda meg szerintem bár technikai oldalról rémes, de amúgy egy kellemes mellékága ennek az egésznek. Ráadásul remekül megidézi az ME1 felfedezős vonalát, annak idegesítő attitűdje nélkül. Én csíptem a karaktereket is, és szerintem túlságosan mostohán bántak azzal a játékkal. Bár én reménykedem, hogy lesz folytatása, de egyben tartok attól, hogy már nem kap esélyt a kiteljesedésre. 1 Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. Hozzászólás ideje: 2020. Október 8. 9 perccel korábban, Dzséjt írta: Azért szerintem a készítők ezt a nagyotmondást simán kihagyhatták volna, hiszen józan paraszti ésszel fel lehet mérni, hogy nincs olyan kiadói és fejlesztő kapacitás a világon, ami több ezer fajt tud felvonultatni. Igen, ez abszolút jogos. Bár most nem rémlik pontosan, azt mondták, hogy több ezer faj él ott? Nem annyi élt ott az idők során? 10 perccel korábban, Dzséjt írta: Amikor Sovereign-gel, Sarennel vagy Vigillel beszélgetnek, miért nem jut senkinek eszébe legalább az omnitool hangrögzítőjét bekapcsolni? Na igen, ez nekem is eszembe jutott már párszor. Főképp, hogy Tali pontosan ugyanilyen indíttatásból használja az omnitoolt, hogy bizonyítékot mutasson fel. Ami egy abszolút kulcspontja az első résznek, utána meg totál elfeledkeztek erről. 12 perccel korábban, Dzséjt írta: Nekem amúgy az ME3 a kedvencem, szerintem ott jól sikerült összehozni az ME1 és ME2 erősségeit. Sok szempontból igen. Engem az nyűgözött le igazán, amilyen szintre emelték a hajó életét, a legénység "élőségét". A különböző "random" események, amiket el lehetett kapni, hogy mki hol itt, hol ott volt, az akkor nagy szám volt. Ráadásul megannyi emlékezetes és vicces jelenet is ezekhez fűződik. Emellett a harcrendszer nagyon szépen kinőtte magát, itt már minden klappolt. A 2 is a mai napig szerintem parádés ilyen téren, a 3 pedig hozott még pár olyan újítást, ami egésszé tette a dolgot. A karakterfejlesztési rendszert és a fegyverek testreszabását is sikerült újra visszaokosítani. Ami nekem nem tetszett, hogy lényegében már nem voltak mellékküldetések. A hajóval való bóklászás a Kaszások elől, mint minijáték elment egynek, bár egy idő után majdnem annyira idegesítő volt, mint a 2-ben a szondázás vagy az 1-ben a makozás. Viszont az, hogy minden mellékküldetés lényegében arról szólt, hogy rohangálj a Fellegvárban, aztán a térképen kattints arra a csillagrendszerre, amelyikre kell, majd menj vissza a Fellegvárba, az nekem azét erős visszalépés. De a minijátékokat is kifejezetten hiányoltam, a 2 után elég gagyi volt, ahogyan csak pár mp kellett és magától kinyílt minden ajtó. Szóval szerintem lehetett volna még csiszolni ahhoz, hogy tényleg sikerüljön összegyúrni az 1 és 2 tökéletes elegyét. 19 perccel korábban, Dzséjt írta: Az ME1 nekem is csak a világa miatt tetszett, mert szerintem a sztorija nem valami nagy szám, ráadásul több karakter is még irritál (élen Liarával). Nekem kifejezetten tetszett a sztori. Visszagondolva, nem érzem úgy, hogy bármivel gyengébb lett volna, mint a 2 vagy a 3. Az mondjuk tagadhatatlan, hogy az 1-hez csupán 2 DLC jött, azok se sokat tesznek hozzá a dologhoz, egyedül a BttS, ami fontos kiegészítés, de messze nem mérhető a 2-3 erősebb letölthető tartalmaihoz. Ha a DLC-ket is ideveszem, akkor már azért erősebb a 2 vagy 3 történetben is. A karakterek nem voltak még túlságosan kidolgozottak, elég kevés interakciónk lehetett velük a későbbiekhez képest. Én már itt megimádtam mindenkit, Liarán kívül, de vele se volt különösebb bajom. Nyilván később rengeteget mélyítettek összességében a szereplőkön, az 1 inkább csak az alapokat fektette le. De pl. Ash kapcsán pont azt érzem, hogy messze az 1-ben volt a leginkább karaktere, később alaposan elcseszték az egész szálát. 26 perccel korábban, Dzséjt írta: A felfedezés öröme meg nálam a felfedezés rettentő unalma az egyenkolóniákkal, a sehová sem vezető, semmit sem érő gyűjtögethető sz*rokkal és a Makóval, ami ma már a rossz autóvezetés programozásának a szinonimája, és az MEA idején külön marketingvonal volt annak bizonygatása, hogy a Nomadot nem lesz olyan rémálom vezetni, mint a Makót. Emellett sajnos a harcrendszer is eléggé elavult mára. Egysíkúak voltak a bolygók és a kolóniák, de én még mindig sokkal jobban élveztem ezt a felfedezősdit, mint a 2 szkennelését vagy a 3 hajóval menekülős megoldásait, amik legalább annyira sablonosak voltak, csak még akció se volt bennük kb. semmi. A makot a mai napig nem értem miért akadtak ki rajta annyira. Elég bizarr fizikája volt, de nekem soha nem volt vele komolyabb problémám. Párszor kellett vele kerülni, mert bizonyos terepeken nem ment fel, na bumm. Nekem a mélypont egyértelműen a Hammerhead volt a szériában, az szerintem szörnyű. De pl. ha vesszük az idei Death Strandinget, hát ott se jobb a járművezetés. Ez persze nem menti fel a ME-et, de szerintem ezeken az elemeken sokkal inkább javítani kellett volna, nem kiherélni a játékból. Ha ezen a téren is annyit tudtak volna előrelépni, mint a harcrendszerben (minél egyetértek, hogy most már avitt) vagy a környezetünk élettel telisége kapcsán, akkor már bőven jó lett volna az egész. De a 2-ben jöttek a totál lineáris mellékküldetések, a 3-ban meg már azok se voltak, illetve egyetlen visszatérő helyszín maradt, ahová vissza is lehetett menni. 32 perccel korábban, Dzséjt írta: Kíváncsi is vagyok, hogyan fogják felturbózni a játékot, mert a pletykák szerint alaposan átalakítják azért, hogy jobban passzoljon az ME2-3-hoz. Na arra én is, bár nem kell túlgondolniuk. Lényegében, ha a harcrendszer terén beteszik a 3-ban (vagy akár a 2-ben) látott megoldást, illetve változatosabbá teszik a bolygók felfedezését, akkor már hatalmas lesz az előrelépés. Azt a gagyi hekkelős minijátékot is cserélhetik a 2-ben látottakra és kész is, már csak a 3 szintjére kell felhúzni a grafikát. 35 perccel korábban, Dzséjt írta: Az ME3 számomra viszont nagyon nagy élmény volt. Eleve van egy háborús/világvége hangulata, de olyan nagyszerű karaktermomentumok vannak benne, hogy ihaj. És a végét is sikerült gatyába rázni, ami nekem elsőre nem tetszett, de a Director's Cut DLC-vel, na meg a Leviathannal remekül kikupálták. Az biztos, hogy masszív érzelmi hullámvasút volt a rész, remek fordulatokkal, érzelemdús pillanatokkal, fantasztikus sorsokkal egyes karaktereknél. A végével nekem sem volt gondom, csak a végső csatával, ott nagyon sok kihagyott ziccert érzek sajnos, amit a mai napig nemigen tudok megmagyarázni miért maradtak ki. Ezen kívül az zavart még, hogy a sztori teljesen lineárissá vált, szinte minden szabadság kiveszett belőle. Ami megmenti a dolgot és könnyebben elfogadhatóvá teszi ezt, hogy így a sokkal kötöttebb történetvezetéssel több állejtős pillanatot tudtak beleszőni, illetve logikusabban voltak végigvezetve a szálak. 1 Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.