Ugrás a kommentre

Sport


lokatelli

Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Bravó Nabo! Majd nem max pontos napot csináltál! :clap: 

 

Az állás:

 

1. Bence - 47

1. Nute - 47

1. Ody - 47

4. RacerX - 43

5. Frenkie - 42

6. Donát - 41

7. Nabo - 40

8. Tomcsi - 38

9. Wilde - 36

10. Miss - 35

11. M. Laci - 34

12. Yoda  - 32

12. Dei - 32

14. Jake - 27

14. Kenobi Tábornok - 27

16. Csoli - 4

16. Fulcrum - 4

 

Hozzászólás ideje:
2 órával ezelőtt, Donát írta:

Bravó Nabo! Majd nem max pontos napot csináltál! :clap: 

 

Az állás:

 

1. Bence - 47

1. Nute - 47

1. Ody - 47

4. RacerX - 43

5. Frenkie - 42

6. Donát - 41

7. Nabo - 40

8. Tomcsi - 38

9. Wilde - 36

10. Miss - 35

11. Yoda  - 32

11. Dei - 32

13. Jake - 27

13. Kenobi Tábornok - 27

15. Csoli - 4

15. Fulcrum - 4

 

Hol van Damon Hill? 

Vagyis hol vagyok? :D

Hozzászólás ideje:
30 perccel korábban, Nabopolasszar írta:

Azóta sajnálom, hogy Modric büntetője beszédült valahogy végül :D

:D legalább az oroszoktól megszabadultunk. ;)

 

14 perccel korábban, M.Laci írta:

Hol van Damon Hill? 

Vagyis hol vagyok? :D

Javítottam, bocsi!

Hozzászólás ideje:
9 órával ezelőtt, Donát írta:

Az állás:

 

1. Bence - 47

1. Nute - 47

1. Ody - 47

4. RacerX - 43

5. Frenkie - 42

6. Donát - 41

7. Nabo - 40

8. Tomcsi - 38

9. Wilde - 36

10. Miss - 35

11. M. Laci - 34

12. Yoda  - 32

12. Dei - 32

14. Jake - 27

14. Kenobi Tábornok - 27

16. Csoli - 4

16. Fulcrum - 4

:clap: (na nem magamnak tapsolok, mielőtt még valaki ezt hinné :hehe:)

 

F-1: micsoda futam volt ez!!! Már az időmérő is az egyik legjobb volt, de ez messze az év egyik legjobbja volt. :clap: :clap: :clap:

Az utolsó pár kör nagyon izgalmas volt. Igaz, ehhez kellett az egymás utáni 2 SC, dehát ha ez kell egy nagyon jó versenyhez, akkor jöhet ez is. Leclerc -et sajnáltam. :(

Viszont az elején lévő balesetet nem tudom hova tenni: a mercinek ennyire elmentek otthonról? Raikonnen be is vallotta, hogy elhibázta, ezért elnézést kért, erre fel a Merci Wolffal az élen bemondja, hogy ez biza szándékos volt Rai részéről??? És Allison mondta ezt, aki a Ferrari -tól jött??? :o Mi folyik itt kérem szépen? Rai hibázott, a 10 másodperc szerintem elég volt, szinte nem is sérült meg Lewis kocsija - mondjuk érdekes, addig nyavajgott, amíg Rai büntetést nem kapott, utána meg hopsz... semmi baj sincsen az autóval. :roll: A francia nagydíjon Vettel többet érdemelt volna 5 mp -nél, ezt elismerem, de itt mi volt a gond sokaknál, azt még most se értem. Szerintetek?

Hozzászólás ideje:
10 órával ezelőtt, Bence1997 írta:

:clap: (na nem magamnak tapsolok, mielőtt még valaki ezt hinné :hehe:)

 

F-1: micsoda futam volt ez!!! Már az időmérő is az egyik legjobb volt, de ez messze az év egyik legjobbja volt. :clap: :clap: :clap:

Az utolsó pár kör nagyon izgalmas volt. Igaz, ehhez kellett az egymás utáni 2 SC, dehát ha ez kell egy nagyon jó versenyhez, akkor jöhet ez is. Leclerc -et sajnáltam. :(

Viszont az elején lévő balesetet nem tudom hova tenni: a mercinek ennyire elmentek otthonról? Raikonnen be is vallotta, hogy elhibázta, ezért elnézést kért, erre fel a Merci Wolffal az élen bemondja, hogy ez biza szándékos volt Rai részéről??? És Allison mondta ezt, aki a Ferrari -tól jött??? :o Mi folyik itt kérem szépen? Rai hibázott, a 10 másodperc szerintem elég volt, szinte nem is sérült meg Lewis kocsija - mondjuk érdekes, addig nyavajgott, amíg Rai büntetést nem kapott, utána meg hopsz... semmi baj sincsen az autóval. :roll: A francia nagydíjon Vettel többet érdemelt volna 5 mp -nél, ezt elismerem, de itt mi volt a gond sokaknál, azt még most se értem. Szerintetek?

Teljesen egyetértek. 

Hozzászólás ideje:
18 órával ezelőtt, Bence1997 írta:

Az utolsó pár kör nagyon izgalmas volt. Igaz, ehhez kellett az egymás utáni 2 SC, dehát ha ez kell egy nagyon jó versenyhez, akkor jöhet ez is.

Az a baj, hogy nagyon kellett az a SC... A futam eleji balesetre még azt mondom, hogy benne van a pakliban, ilyenek régebben is történtek, nyilván fokozza az izgalmat az ilyen, de természetes. Viszont a SC az elmúlt időben bemegy, ha kell, ha nem. Egyértelműen annak az eszköze lett, hogy izgalmasabbá tegyék a futamot, ami számomra nagyon antipatikus lépés.

És sajnos sok ilyen van. A legfeltűnőbb a DRS, ami miatt ugyan több előzés van, de ezek értéke rendkívüli mértékben redukálódott. Arról nem is beszélve, hogy a védekezést (ami amúgy ugyanúgy része lenne ennek a sportnak és ugyanúgy tudott nagyon szép lenni) gyakorlatilag ellehetetlenítették a sok szabállyal, ami alapján lassan már félre kell állni, ha utolérnek, mint lekörözésnél.

Szóval ahhoz, hogy a futam végén összejöjjön a nagy 4-es. plusz a RB-ok, az kellett, hogy elég megkérdőjelezhető helyzetben beküldjék a SC-t. Ami aztán egy újabb baleset miatt megint bejött, ezzel értékes köröket elvéve a lágyabb gumikon lévőktől. És sajnos az ilyen mesterkélt húzások nékül nemigen lenne akkora izgalom. De az sem volt épp semmi, ahogy Bottas elengedte Hamiltont, főleg a múltheti mercis nyilatkozat után.

 

A balesetről meg annyit, hogy totálisan következetlenek a bírák. Anno Verstappen kilökte Vettelt, kapott egy sima 5 másodperces büntit, amit röhögve kiautózott a német előtt, így gond nélkül előtte maradt a végeredmény tekintetében is. De a derék hollandus amúgy is imád ámokfutást rendezni a pályán, amit sokszor nem honorálnak semmivel a felügyelők.

Korábban Bottas játszott előszeretettel kamikazet Kimivel szemben, de senkit nem érdekelt. Most hirtelen elkezdtek 5-10 másodperceket szórni, amikor a ferrarisok hibáztak. Az a másik baj, hogy ha egy ilyen rajtbaleset beesik valahol a középmezőnyben, akkor kb. senkit nem érdekelt volna, esetleg kiosztanak egy enyhébb büntit. Így meg most megy a picsogás, hogy szegény Hamiltont hogy bántották, ős is játssza a sértődöttet, meg biztos direkt csinálták az olaszok stb..

Hozzászólás ideje:
1 órával ezelőtt, pb69 írta:

Az a baj, hogy nagyon kellett az a SC... A futam eleji balesetre még azt mondom, hogy benne van a pakliban, ilyenek régebben is történtek, nyilván fokozza az izgalmat az ilyen, de természetes. Viszont a SC az elmúlt időben bemegy, ha kell, ha nem. Egyértelműen annak az eszköze lett, hogy izgalmasabbá tegyék a futamot, ami számomra nagyon antipatikus lépés.

És sajnos sok ilyen van. A legfeltűnőbb a DRS, ami miatt ugyan több előzés van, de ezek értéke rendkívüli mértékben redukálódott. Arról nem is beszélve, hogy a védekezést (ami amúgy ugyanúgy része lenne ennek a sportnak és ugyanúgy tudott nagyon szép lenni) gyakorlatilag ellehetetlenítették a sok szabállyal, ami alapján lassan már félre kell állni, ha utolérnek, mint lekörözésnél.

Ezzel nagyon egyetértek, főleg a DRS-re vonatkozó résszel. Nem akarok nagy szavakat használni, meg előállni azzal a közhellyel, hogy régen minden jobb volt, de ezzel kvázi kiherélték a Forma-1-et. Az sokkal jobban felerősödik, hogy ez egyben egy showműsor és ezért mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy szórakozatóbb legyen, még ha ez a dolog sport részének a leegyszerűsödésével is jár. Most már nem előzések vannak, hanem leginkább kikerülések, persze régen is előfordulhatott egy két ilyen, de nekem hiányoznak azok a pozíciócsaták, ami a védekezéssel volt elérhető (pl. Schumacher - Alonso 2005 Imola).

 

Donát, beírom már most előre a tippjeimet:

Franciaország 2 - 1 Belgium

Horvátország 1 - 2 Anglia

Hozzászólás ideje:

Hát srácok, ebben most nem tudok egyetérteni. A drs a turbulens levegő miatt lett bevezetve. Szerintem csak az alapból gyorsabb kocsi tud ezzel nyerni, hiszen aki csak a DRS miatt lenne gyorsabb, az vissza is vesztené a poziját a kövi körben, amikor már a DRS a másik felet segíti. 

 

A DRS nagyon kellett, mert a turbulens légáramlatok miatt előtte az herélte ki az F1et, hogy egymás mögött vonatoztao, iszonyú nehéz volt előzni. A DRS előzések nem a legszebbek, de szükséges kompenzációk az aero dinamika fejlődése miatt. És elég komoly lóerőhátrány és vagy / gumi hátrány kell az elöl menőnek, hogy simán előzzék hátulról. Az szerintem rendben van, hogy a sokkal jobb kocsival menő Hamilton simán végigmegy az utolsó helyről a 6-ig. Ez a DRS időszak előtt is így volt a legtöbb pályán. Ami viszont nagy különbség, hogy a közel azonos erejű csapatok a DRS segítségével közel tudnak maradni egymáshoz (nem előzésről beszélek!) és ezáltal csoda szép előzéseket lehet látni DRS nélkül. Ha az aero turbulancia negatív hatást Ross Brownék le tudják építeni, akkor elhagyható a DRS is, de előtte semmiképp. Egyébként az idei az egyik legjobb szezon, mióta a F1-et nézek, aki szerint régen minden jobb volt, az próbálja nézni 2001, 2002, 2004-et ha ugyan be nem alszik a Schumi hegemónián...

Hozzászólás ideje:

Azzal a kijelentéssel, hogy az idei az egyik legjobb szezon, egyetértek. :)

Én a 2000 -es évek legelejéből kimaradtam fiatalságom miatt, ha jól emlékszem, 2003-2004 volt az az év, amikor megcsapott az F1, és az utána való 2-3 év volt az, amely engemet a sport szerelmesévé tett. Öröm volt néznem például a 2006 -os, 2007 -es évet. Utóbbi különösképp a szívem mélyén van, az az év nagyon jó lett. Amit a Mclaren csinált egész évben, az még ma is itt van a szemem előtt. Rai meg világbajnok lett, aminek akkor nagyon megörültem. Az utána való év is hozott izgalmakat, és bár a végén lévő Hamis eset nekem a mai napig sántít - utolsó kanyarban előzi meg Hamilton a csúszkáló Glock -ot - attól még baromi jó év volt az is. De ami szerintem az idei és a tavalyi év szintjére lehet hozni, az a 2010 -es szezon. Rémlik mindenkinek? Amikor Abu-dhabi -ba úgy jöttek meg, hogy 3-4 versenyzőnek volt esélye a vb címre, Hamnek meg pont annyi, hogy ha mind kiesik, és nyer, akkor 2-szeres bajnok. Na ha az idei vb legalább azt a szintet eltudná hozni az elkövetkezendő időszakban, akkor emelem kalapom. :peace:

 

A DRS -re rátérve: nekem annyi bajom van ezzel a dologgal, hogy kvázi elleheletlenít egy normális küzdelmet két pilóta között. Most nem az ilyen Hamilton-Stroll, meg Raikonnen-Gasly esetekre gondolok, hanem úgy összességében. Tudom, hogy miért van bent a sportban, viszont az, hogy a küzdelem a legtöbb helyen annyiból áll, hogy megjön a versenyző az előtte lévőre, DRS bekapcs, aztán az egyenes végén elmegy mellette, és ennyi, vagy Vvannak olyan helyzetek, ahol szimpla kikerülés történik, na ez engemet a mai F1 -ben bosszant. Heves küzdelmeket akarok látni, ahol a versenyző megszenved azért, hogy megELŐZZE az előtte lévőt, ne csak az legyen, hogy 1 mp -en belülre kerül, és akkor majd a technika megoldja.

Hozzászólás ideje:
24 perccel korábban, Bence1997 írta:

A DRS -re rátérve: nekem annyi bajom van ezzel a dologgal, hogy kvázi elleheletlenít egy normális küzdelmet két pilóta között. Most nem az ilyen Hamilton-Stroll, meg Raikonnen-Gasly esetekre gondolok, hanem úgy összességében. Tudom, hogy miért van bent a sportban, viszont az, hogy a küzdelem a legtöbb helyen annyiból áll, hogy megjön a versenyző az előtte lévőre, DRS bekapcs, aztán az egyenes végén elmegy mellette, és ennyi, vagy Vvannak olyan helyzetek, ahol szimpla kikerülés történik, na ez engemet a mai F1 -ben bosszant. Heves küzdelmeket akarok látni, ahol a versenyző megszenved azért, hogy megELŐZZE az előtte lévőt, ne csak az legyen, hogy 1 mp -en belülre kerül, és akkor majd a technika megoldja.

Dehát heves küzdelmek most vasárnap és előtte való futamokon is voltak! Elég csak Vettel zseniális manővereire gondolni. A Ferrari és a Merci között nem a DRS dönt, hanem hogy 

a) Milyen gumi stratégián vannak

b) Milyen leleményes a pilóta

 

Ahogy Vettel előzött 1 hete, vagy most az egészen mesteri volt, és szinte minden futamról tudnék hasonlót mondani idén. A DRS csak azért kell, hogy ne egy látványosan lassabb autó mögött kelljen dekkolniuk végig. És hogy a közel hasonló tempóban haladó kicsit gyorsabb kocsinak legyen esélye kigyorsítási szakaszon az elöl autózó mögött maradni, és utána csiki-csukival próbálkozni. Ez az, ami a DRS előtt éveken keresztül esélytelen volt, mert a turbulencia miatt egyszerűen a szélárnyék többet vitt el, mint amit hozott.

Hozzászólás ideje:
20 órával ezelőtt, Donát írta:

Egyébként az idei az egyik legjobb szezon, mióta a F1-et nézek, aki szerint régen minden jobb volt, az próbálja nézni 2001, 2002, 2004-et ha ugyan be nem alszik a Schumi hegemónián...

Ez divatos megközelítés, de a szabályokhoz semmi köze. Anno a Ferrari magasan kiemelkedett a mezőnyből, emiatt unalmasnak mondható volt a F1. Ennek örömére úgy csűrték-csavarták a szabályokat, hogy a Ferrari-hegemónia véget érjen. Ez meg is történt, úgy is tűnt megérte. Bár két Renault-s év után a Ferrari leginkább azért nyerhetett, mert Hamilton és Alonso egymást szívatták, a világ meg a kémbotránytól volt hangos, mégis megvolt a szoros VB-csata, ahogyan az azt követő évben is.

Utána viszont a Brawn, majd a RB elég komoly fölényt tudott kiépíteni. A RB nem mindig volt annyira jó, mint ahogy utólag szeretik felvázolni, viszont 2 évben megvolt a masszív dominancia. Itt tenném hozzá, hogy a mára már sokak (és ez alól Donát pont kivétel volt) által összemosott 2000-2004-es intervallum se volt homogén, egyáltalán nem volt minden évben akkora előnye a vörösöknek. Viszont a 4 RB cím után olyan Mercedes-fölény vette kezdetét, amihez tényleg csak Schumi legsimább évei érhetők. És itt tényleg ez ment 4 évig.

A szabályokat össze-vissza variálták közben, mégis látszódik, hogy nem tudták elérni azt, hogy éveken keresztül szoros csaták legyenek a csapatok között. Anno a Ferka, később a RB dominanciája sokaknak szúrta a szemét, így mindent megtettek azért, hogy véget vessenek ezeknek a szakaszoknak. Valahogy a Merci egyeduralma már sokkal kevesebbeket zavar(t). A lényeg az, hogy egy-egy szezon nem az aktuális szabályoktól lesz izgalmas vagy sem. Főleg, hogy sok esetben a döntnökök igyekeznek minél inkább kilépni a szabályok adta keretekből, ha ezzel izgalmasabbá tehetik a témát.

 

A DRS-sel az az alapvető problémám, hogy túlzottan leegyszerűsíti azt előzést, túl kevés esélyt hagy a védekezőnek. Bár az igaz, hogy a védekezést nemcsak ez, hanem a szabályok módosítása közösen nyírták ki. Régen, ha egy autó kicsivel volt csak gyorsabb az előtte haladónál, akkor hibára kellett kényszerítenie, illetve nem csupán a támadó fél, de a védekező képességei is nagyobb teret kaptak. A DRS-sel pedig az eleve gyorsabb autó kap extra segítséget. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy soha nem lehetnek baromi jó csaták vagy lehetetlen lenne védekezni, csak jóval nehezebb lett.

Az idei szezon valóban nagyon jó, de ennek oka elsősorban abban keresendő, hogy a Ferrari és a Merci most nagyon közel van egymáshoz. Az autók is nagyjából ugyanolyan erősek, illetve a pilótapárosok is. Vettel és Hamilton egyértelműen elsőszámú pilóták, a mezőny legjobbjai közül, viszont sok hibával vezetnek, ahogyan a taktikai bakik se ritkák egyik oldalon se. Egy-egy konkrét futamon viszont legtöbbször az okozza a nagy izgalmakat, hogy következetlenek a bírák, valamint indokolatlanul beküldözgetik a SC-t.

Ezek mesterségesen gerjesztett izgalmak. Ez viszont mindig megoldható, ha épp így akarják, szabályoktól függetlenül. Ha van egy pilóta, akinek szinte mindent megengednek (lásd Verstappen vagy anno Hamilton) és elkanászodik, akkor azzal ki lehet domborítani az izgalmakat. Ha szándékosan rossz gumikat csinálnak és nem lehet tudni mikor melyik durran el (lásd a RB-éra bizonyos szakaszaiban), az is hozni fogja az izgalmat.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.