Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. November 15. Hozzászólás ideje: 2020. November 15. 1 órával ezelőtt, NorbiLordi írta: Remélem 21-ben már Russel megy a helyére. Bottas egy évben egyszer nyer futamot, akkor mindenkit elküld a p*csába amiért leírják őt, aztán a következő futamon ugyanúgy balf*sz mint a többin Sajnos Bottas még jövőre is a Mercinél lesz. Korábban bejelentették már a hosszabbítást. 1 órával ezelőtt, NorbiLordi írta: Hamilton meg jól megérdemelten megszerezte a 7.-et, jövőre szerintem meglesz a 8., utána kíváncsi vagyok hol áll meg. Tök durva egyébként, hogy Fangio 5 VB címét 45 év alatt érték be, míg Schumacher 7 címét csak 16 év alatt. Jövőre semmi sem változik, max. annyi, hogy a Merci nem használja majd a DASt. De gondolom az utóbbi futamokon rendszerint anélkül mentek. Az eredmény még így is látszik. 2022 meg szerintem ugyancsak hasonló lesz, mint az eddigi: - motor nem változik, ergo a Merci megint csak legelöl lesz. - aero változik, de a Mercedes csapata tkp. vígan dolgozhat rajta már idén is, hiszen jövő év is simán meg van nekik. Az egyedüli kérdés az, hogy mi lesz 2022 -től. Néhány kiscsapat feltörhet a nagyok mögé - alfa, haas, williams, pl. - de ugye ott van még a Red Bull/Alpha Tauri kettős, akik még mindig motor nélkül vannak. Illetve kérdés, hogy Wolff és Hamilton 2022 -ben is ott maradnak -e még vagy új helyekre esetleg "nyugdíjba" vonulnak. 1 Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. November 15. Hozzászólás ideje: 2020. November 15. 1 perccel korábban, Bence1997 írta: Sajnos Bottas még jövőre is a Mercinél lesz. Korábban bejelentették már a hosszabbítást. Valóban, 22-őt akartam írni 1 perccel korábban, Bence1997 írta: Jövőre semmi sem változik, max. annyi, hogy a Merci nem használja majd a DASt. De gondolom az utóbbi futamokon rendszerint anélkül mentek. Az eredmény még így is látszik Pont ezek miatt gondolom azt, hogy már most borítékolható Hamilton 8. címe. 1 perccel korábban, Bence1997 írta: 2022 meg szerintem ugyancsak hasonló lesz, mint az eddigi: - motor nem változik, ergo a Merci megint csak legelöl lesz. - aero változik, de a Mercedes csapata tkp. vígan dolgozhat rajta már idén is, hiszen jövő év is simán meg van nekik. Az egyedüli kérdés az, hogy mi lesz 2022 -től. Néhány kiscsapat feltörhet a nagyok mögé - alfa, haas, williams, pl. - de ugye ott van még a Red Bull/Alpha Tauri kettős, akik még mindig motor nélkül vannak. Illetve kérdés, hogy Wolff és Hamilton 2022 -ben is ott maradnak -e még vagy új helyekre esetleg "nyugdíjba" vonulnak. Mivel eredetileg ugye már jövőre új autók lettek volna, a Mercinél szerintem már rég készen vannak a 22-es autóval. Most van idejük bőven finomhangolni, de még ha tényleg el is tolják akkor a motorerőből még mindig megoldják a dolgot. Szerintem 2022-23 ugyanúgy a Mercié lesz, utána viszont már fordulhat a kocka. Mondjuk amilyen szakemberek vannak a Mercedesnél, és amilyen jól ők össze tudnak dolgozni, én nem feltétlen félteném őket azután sem. Wolff meg szerintem nem fogja végleg otthagyni őket, ahogy Wéber is mondta, egy Lauda szintű tanácsadói pozícióban szerintem biztos marad. Hamilton is amíg érzi magában a kraftot nem gondolom, hogy visszavonul. Benne még azért van egy jó 4-5 év, ha nem több. Válasz
Bence1997 Hozzászólás ideje: 2020. November 15. Hozzászólás ideje: 2020. November 15. 3 perccel korábban, NorbiLordi írta: Valóban, 22-őt akartam írni Ez szerintem amúgy nagyban függ Hamiltontól is. Ha Verstappen vagy Russell mellé kerül, szerintem szedheti is a sátorfáját. Amíg Bottas a csapattársa, vígan megszerzi a vb-címeket. 4 perccel korábban, NorbiLordi írta: Pont ezek miatt gondolom azt, hogy már most borítékolható Hamilton 8. címe. Na de ahhoz még Bottasnak is lesz egy pár szava. 4 perccel korábban, NorbiLordi írta: Mivel eredetileg ugye már jövőre új autók lettek volna, a Mercinél szerintem már rég készen vannak a 22-es autóval. Most van idejük bőven finomhangolni, de még ha tényleg el is tolják akkor a motorerőből még mindig megoldják a dolgot. Szerintem 2022-23 ugyanúgy a Mercié lesz, utána viszont már fordulhat a kocka. Mondjuk amilyen szakemberek vannak a Mercedesnél, és amilyen jól ők össze tudnak dolgozni, én nem feltétlen félteném őket azután sem. Én is így érzem. A 2022 -es szabályoknál igazából az a kérdés, hogy az erőviszony felborul -e egy kicsit. Mármint a Merci mögött. 5 perccel korábban, NorbiLordi írta: Wolff meg szerintem nem fogja végleg otthagyni őket, ahogy Wéber is mondta, egy Lauda szintű tanácsadói pozícióban szerintem biztos marad. Hamilton is amíg érzi magában a kraftot nem gondolom, hogy visszavonul. Benne még azért van egy jó 4-5 év, ha nem több. Én eltudom képzelni, hogy az Aston Martinhoz átigazol Wolff, hogy azt a csapatot is felvigye a csúcsra. Hamilton meg oké, hogy benne van még néhány év, de könnyű ellenfelek nélkül versenyeznie. Ha picit megszorongatják, akkor már hisztizik. 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. November 15. Hozzászólás ideje: 2020. November 15. Jövőre már életbe lép a sapka és a McLaren Mercire vált, úgyhogy azért lesznek változások. Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. November 15. Hozzászólás ideje: 2020. November 15. 30 perccel korábban, Bence1997 írta: Én eltudom képzelni, hogy az Aston Martinhoz átigazol Wolff, hogy azt a csapatot is felvigye a csúcsra. Hamilton meg oké, hogy benne van még néhány év, de könnyű ellenfelek nélkül versenyeznie. Ha picit megszorongatják, akkor már hisztizik. Hivatkozott már Wolff a családjára is, az Astonnál is max tanácsadói szerepben lenne szerintem. Hamilton meg állandóan hisztizik, ha süt a nap azért, ha meg nem akkor azért. A hisztizés amit nem kell nála véleményem szerint komolyan venni. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. November 15. Hozzászólás ideje: 2020. November 15. 2 órával ezelőtt, Donát írta: Igen ez pont egyike volt azon ritka alkalmaknak, amikor Hamilton tudása félreérthetetlenül kiderült. Sok sok ilyen futam kéne csak kevésbé balesetveszélyes körülmények között. 2 órával ezelőtt, Ody Mandrell írta: Vettel is szenzációs volt ma. Pont jókor. Igen, és ez szerintem nem véletlen. Ham persze amúgy is legtöbbször megcsapja Bottas-t, de most feltörölte vele a padlót, ill. érdekes módon Vetel is pont egy ilyen kivételes körülmények közt rendezett futamon tudta legyőzni Leclerc-t. Valahol megmutatták mindketten, hogy igenis még mindig toppilóták, nem véletlenül ennyi vb cím birtokosai. Nyilván nagyon más előjellel voltak mostanság megítélve, mégis amikor igazán a pilóta képességei számítottak, akkor ott voltak az élmezőny szűkében. 2 órával ezelőtt, NorbiLordi írta: Mit fog majd az a versenyző tudni aki Hamilton rekordját állítja majd be egyszer? Valószínűleg kiváló pilóta lesz, de leginkább azt fogja tudni, hogy a legjobbkor üljön be a legjobb autóba. Durva amúgy belegondolni abba, hogy Verstappen ugye milyen hamar felverekedte magát egy élcsapat elsőszámú pilótájává. Ha kicsit másképp alakulnak időbeli tényezők, és ez mondjuk egy Mercinél történik meg, vagy a Merci helyett a Renault talál így be a hibridmotorokkal, akkor a holland most úgy lenne 6-7-szeres világbajnok, hogy még 25 éves sincs. Ha pedig a dominancia kitart még pár évig, akkor lazán 10+ bajnoki címmel fejezhette volna be a pályafutását. 4 órával ezelőtt, Bence1997 írta: Hamilton megszerezte a 7. vb címét! Grat neki. Gratula! 4 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: 2020. November 17. Hozzászólás ideje: 2020. November 17. Annyit tennék azért hozzá a Mercedeshez, hogy Bottas nyilván nincsen Hamilton szintjén de ezen a Török versenyen sokkal rosszabbul nézett ki, mint amilyen valójában az utóbbi két éves teljesítménye alapján szokott lenni. Az időmérő sem alakult jól, nem is a Mercedes volt a futamon az esélyes és rögtön az első kanyarban belekerült egy kavarodásba, ami után hátraesett és be is ragadt a mezőnybe. Az nagyon szerencsétlenül jött ki neki és szerintem fejben el is engedte innentől kezdve a vb-t, úgy is csak elodázni tudta volna a bajnokavatást. Hamiltonnak sok minden jól jött ki a versenyen, leginkább a kiállások környékén, de stabilan tudott menni az elején és kihasználta lehetőségeit, így mindenképpen stílusosabban nyerte meg a címet, mintha csak Bottas nullázása miatt sikerült volna. Szerintem 2022-ben Russell nagy valószínűséggel érkezni fog a Mercedeshez és új korszak kezdődhet a csapatnál. Addig Hamilton megdöntheti Schumacher vb rekordját, megszerezheti a 100. futamgyőzelmét, a csapat pedig zsinórban a 8. konstuktőri bajnoki címet. Amikor 2004-ben Schumacher beállította ezt a rekordot nem gondoltam volna, hogy valaki megdönti ezt... amikor az előző évtized elején Vettel egymást után négyszer nyert, ha valaki megkérdezte volna tőlem, hogy ki fogja megdönteni a rekordot, akkor azt mondtam volna, hogy ő... de Hamilton biztos nem. Ezek után csak annyi kell, hogy legyen még egy ilyen domináns korszak és akár Russellnek is lehet esélye, de persze ezekhez a rekordokhoz nem kell feltétlenül fiatalon nyerni, mind Hamilton, mind Schumacher igazán 30 körül lendültek bele a halmozásba és mind a ketten 35 évesek voltak mikor megszerezték a hetediket, de amúgy meglepődnék, ha két év múlva egyáltalán nem változnának az erőviszonyok. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. November 17. Hozzászólás ideje: 2020. November 17. 1 órával korábban, Wilde írta: Bottas nyilván nincsen Hamilton szintjén de ezen a Török versenyen sokkal rosszabbul nézett ki, mint amilyen valójában az utóbbi két éves teljesítménye alapján szokott lenni Vele az a baj, hogy összességében elég harmatosan teljesít, amikor meg igazán kéne, akkor pláne hajlamos hibázni. Ráadásul tipikus "2. számú pilóta" alkat, aki emberileg sem alkalmas arra, hogy egy topcsapatban akár csak egy pillanatig is azt az illúziót keltse, hogy nem egy hű fegyverhordozónak van ott vki mellett. 1 órával korábban, Wilde írta: Amikor 2004-ben Schumacher beállította ezt a rekordot nem gondoltam volna, hogy valaki megdönti ezt... amikor az előző évtized elején Vettel egymást után négyszer nyert, ha valaki megkérdezte volna tőlem, hogy ki fogja megdönteni a rekordot, akkor azt mondtam volna, hogy ő... de Hamilton biztos nem. Más éra volt az. Vettelnél érezhető volt, hogy nem fogják ezt hagyni. Már a 3. évében ment a hatalmas lázadás, hogy micsoda RB dominancia van, az akkori élpilóták is telesírták az illetékesek párnáit, hogy ez így nem sport, nem mehet tovább. Pedig ott összesen csak 4/2 év telt RB dominanciában, a másik 2 szezon kiélezett volt. 1 órával korábban, Wilde írta: Ezek után csak annyi kell, hogy legyen még egy ilyen domináns korszak és akár Russellnek is lehet esélye, de persze ezekhez a rekordokhoz nem kell feltétlenül fiatalon nyerni, mind Hamilton, mind Schumacher igazán 30 körül lendültek bele a halmozásba és mind a ketten 35 évesek voltak mikor megszerezték a hetediket Hát igen, ezért is vetettem fel, hogy durva belegondolni, hogy egy Verstappen, Leclerc, Russel, Norris stb. akár 13-szoros bajnokok is simán lehetnek, ha ilyen szinten engedi elnyúlni a domináns csapatokat a FIA. Bár ahogy sejtem, most majd egy ideig nem fogják ezt hagyni. Ezzel is csak az a gond, hogy lehet ugyan szidni a F1 régi gyakorlatát, elvégre nem volt sportszerű, hogy legtöbbször a domináns csapatot faragták leginkább, hogy megtörjék a fölényüket. Ugyanakkor a modernebb érákban ez volt az egyetlen, ami kicsit is lehetővé tette, hogy a pilóták kvalitásai is komolyabb szerephez jussanak. Ill., hogy minden csapatnak (beleértve a legjobbat) folyamatosan innoválni kelljen, küzdeni a címekért. A Mercinél ez már nem volt jellemző, egyszer durván beletrafáltak a közepébe, amiért hatalmas kalapemelés, mert megdolgoztak érte, de azóta vígan eléldegélnek abból a húzásukból. Akkora fölényre tettek szert, hogy lazán évekre előre tervezgethetik az autókat, nekik nem az aktuálisan esedékes kocsikon kell aggódniuk és azt fejleszteni, hanem tudnak előrébb gondolkodni. Ami ahhoz elég is, hogy mire a többi csapat megütné az adott szintjüket, addig ők már megint előrébb járnak. És ehhez nem kell már extra zsenialitás vagy energiabefektetés, elég, ha nagyjából hozzák az átlagos szintet, mert az utcahossznyi előny nem fogy el. Amikor apad, akkor kicsit belehúznak. És persze ez az oka annak is, hogy Hamiltont se lehet még picit se reálisan megítélni. 7 címéből 6-ot ezzel az autóval nyert, amivel nem volt nagy kunszt. Nem akarom kisebbíteni az érdemeit, de itt Verstappennek adok igazat, ezzel a technikával a mezőny többsége mindig bajnok lett volna. Rosberg se volt egy kiemelkedő pilóta, még a maga érájából sem, mégis behúzott egy címet, ráadásul úgy, hogy volt egy brutál erős csapattársa. Nincs kétségem afelől, hogyha beültetnek mellé egy vízhordót, akkor most ő 7-szeres bajnok, d legalább 5-6-szoros. Nyilván Schuminak vagy Vettelnek is voltak ilyen éveik, de a címek többségéért ők jóval inkább megdolgoztak. Hamiltonnak egy melósabb diadala volt, 2008-ban, jó nagy mákkal. Amire amúgy azt mondom, hogy nagyon is megérdemelte, a 2007-es és '08-as szezonért együtt járt neki egy VB cím. A szememben az az 1 címe többet ér, mint a másik 6 együttvéve. Ez persze nem azt jelenti, hogy Ham ne lehetne ott minden idők legjobbjai között, csak azt, hogy nincs érdemi referenciánk, ami alapján ezt eldönthetnénk. Ha a teljes McLarenben töltött időszakát nézem, abból azért több másik pilóta is kihozott volna 1 címet, a mercis időszakában meg aztán pláne hülyére nyerték volna magukat sokan, ha elsőszámú pilóták lehetnek. 1 órával ezelőtt, Wilde írta: meglepődnék, ha két év múlva egyáltalán nem változnának az erőviszonyok. Nagyon kíváncsi leszek. Csak az is még 2 év... 1 Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: 2020. November 18. Hozzászólás ideje: 2020. November 18. Nem tudom, mikor volt ilyen jó szériában utoljára a magyar válogatott. 3 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. November 19. Hozzászólás ideje: 2020. November 19. Le a kalappal a srácok előtt. Szurkoljatok, hátha vmi csoda folytán nov 26-án bekerülnénk a FIFA világranglista top20 európai csapata közé. Kb. 10 helyet kéne előrelépni, ami valószínűtlen, de ha egy két európai csapat mögénk kerülne (Oroszo. Szerbia, Írország), akkor lehet rá némi sansz. Ebben az esetben a második kalapból húznának minket a vb selejtezőre, ami nem lenne rossz... 1 Válasz
tomcsi80 Hozzászólás ideje: 2020. November 24. Hozzászólás ideje: 2020. November 24. 1-0-ra vezet a fradi a juventus ellen! 1 1 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Ezt a peches vereséget... Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Nagyon nagyon kevésen múlt... Pedig akkor jó lehetett volna az X is Kijevben... Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Látszik, hogy Rebrov tanult az eddigi meccsekből. Képesnek tartom a csapatot, hogy győzzön Kijevben. Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. 1 perccel korábban, Ody Mandrell írta: Látszik, hogy Rebrov tanult az eddigi meccsekből. Képesnek tartom a csapatot, hogy győzzön Kijevben. Kemény lesz, de mindenképpen van reális esély. Válasz
Yoda József Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Kár volt azért a gólért a végén Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. A Barcelona ellen kellenne valahogy egy iksz. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Elhunyt Maradona. 2 Válasz
Kenobi tábornok Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Sajnálom Maradonát, mert mint futballista egészen fantasztikus volt. Sajnos nem éppen az egészséges életmód jellemezte az életét de a pályán maradandót alkotott, ahhoz semmi kétség nem férhet. Minden idők egyik legjobbja volt. Isten nyugosztalja. Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. No igen, csoda, hogy eddig élt... Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: 2020. November 25. Hozzászólás ideje: 2020. November 25. A neve a futball egyik szinonimája lett. Isten nyugosztalja Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Grosjean-nak mekkora mákja volt te atyaúristen... Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Mi történt? Válasz
Adrián Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. 3 perccel korábban, NorbiLordi írta: mákja Ez nem mák volt, ez akkora SZERENCSE meg CSODA volt, gyakorlatilag túl élte a halált. 1 1 Válasz
Adrián Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. 3 perccel korábban, Ody Mandrell írta: Mi történt? Nulla lassulással a szalagkorlátba, ketté szakadt és lángoló autó. 1 Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. 12 perccel korábban, Ody Mandrell írta: Mi történt? 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. 28 perccel korábban, NorbiLordi írta: Grosjean-nak mekkora mákja volt te atyaúristen... És mennyit fejlődött az F1 biztonság terén! A glória mentette meg. Még mindig remegek... 1 Válasz
NorbiLordi Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. (szerkesztve) Mint kés a vajon ment át az autó eleje a szalagkorláton, ennyi maradt belőle. Még jó hogy ki tudott szállni, vagy nem vesztette el az eszméletét, tényleg a lehetetlent élte túl. Éppen most , Donát írta: És mennyit fejlődött az F1 biztonság terén! A glória mentette meg. Még mindig remegek... Hát igen, Jochen Rindt pl. pont így vesztette életét, neki a szalagkorlát vitte le a.. Szerkesztve: 2020. November 29. - NorbiLordi Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Szerencsére a tűzálló ruha 90 másodpercig védi, de igen, ha nem száll ki, akkor neccesebb lett volna a szitu... Válasz
Adrián Hozzászólás ideje: 2020. November 29. Hozzászólás ideje: 2020. November 29. 2 perccel korábban, Donát írta: Szerencsére a tűzálló ruha 90 másodpercig védi Laudán volt tűzálló ruha? Ennek a futamnak két győztese van! Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.