Ugrás a kommentre

Milyen osztályzatot adnál a hetedik epizódnak?  

43 felhasználó szavazott

  1. 1. Milyen osztályzatot adnál a hetedik epizódnak?



Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Akartam is kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy ez hogy volt anno..

Az RT anno összegyűjtötte a régi kritikákat. Van egy korabeli idézet ami máig megmaradt bennem: "a Birodalom visszavág úgy fog eltűnni az ismeretlenségben ahogy Luke X-wingje a dagobah-i mocsárban"

Hozzászólás ideje:

Jók a felvetéseid Fulcrum! Bomarr már pedzegette, hogy itt az a fő baj, hogy nem lehet jót csinálni. Túl eredeti? Nem jó. Több az ismerős elem? Az se jó. Az a nagy helyzet, hogy mindenbe bele lehet kötni és meg is teszik a rajongók. Legfőképp az a paradoxon figyelemre méltó, hogy most azt hiányolják a rajongók amit a prequelben utáltak. Én már nem is akarom ezt megfejteni. :)

Hozzászólás ideje:

Jók a felvetéseid Fulcrum! Bomarr már pedzegette, hogy itt az a fő baj, hogy nem lehet jót csinálni. Túl eredeti? Nem jó. Több az ismerős elem? Az se jó. Az a nagy helyzet, hogy mindenbe bele lehet kötni és meg is teszik a rajongók. Legfőképp az a paradoxon figyelemre méltó, hogy most azt hiányolják a rajongók amit a prequelben utáltak. Én már nem is akarom ezt megfejteni. :)

Persze ez így van. Már látom magam előtt ep 8. után "nem tetszik mert túl darkos" :D

Hozzászólás ideje:

Az RT anno összegyűjtötte a régi kritikákat. Van egy korabeli idézet ami máig megmaradt bennem: "a Birodalom visszavág úgy fog eltűnni az ismeretlenségben ahogy Luke X-wingje a dagobah-i mocsárban"

Érdekes, nekem akkoriban elsőre is baromira tetszett, és nem is emlékszem, hogy ilyen mértékű negatív kampány kísérte volna (vagy csak nem figyeltem oda :)). Még évekig nem tudtam aztán eldönteni, hogy melyik tetszik jobban, a Birodalom vagy a Csillagok háborúja, ezért felváltva néztem meg őket, amikor volt rá lehetőség.

 

De azt könnyen el tudom képzelni, hogy mint folytatást, keményen kritizálták azok, akik a folytatásokat kritizálni szokták, pont ahogy Ody írta, valamiért és annak akár az ellenkezőjéért is. Ilyen fanok minden korszakban vannak, úgy tűnik.

 

 

Persze ez így van. Már látom magam előtt ep 8. után "nem tetszik mert túl darkos" :D

:D
Hozzászólás ideje:

Szerintem is baromi nehéz kérdés ebben az ügyben igazságot tenni, pont amiatt amit már ti is írtatok. Viszont a Birodalom visszavág kritikái kapcsán ugrott be, hogy talán kell adni 5-6 vagy akár még több évet arra, hogy reális képet kapjunk. Hiszen most tíz év után az Ep7 volt az első SW film. Egy egész (idő közben született és rajongóvá lett) generáció számára az első SW film amit moziban láthatott. Hatalmas volt a felhajtás és mondjuk ki a film nem lett rossz. Sőt. Alapvetően jó lett, ebben szerintem kb mindenki egyetért. Más kérdés hogy mivel nagyon sok embernek ez most baromi különleges pillanat volt, így a film is talán kissé túl lett értékelve ezeknek az embereknek a fejében.

 

Itt van pl az öcsém aki kilenc éves. Ő is SW rajongó, és persze látta ő a többi filmet is, meg szerette is őket, de ez volt ami igazán bevésődött neki. Hiszen most először moziban látta, látta a beöltözött rajongókat... szóval részese volt a varázsnak. És miután az öcsém azóta azt hajtogatja hogy "ez a legjobb SW" "hű de kolosszálisan király volt" stb.. a családom (akik átlag nézők) már kb egyet is ért vele. ÉS az öcsém nincs egyedül, mert kb az egész osztálya (már akit érdekel az SW) egyetért vele, feltételezem hogy hasonló okok miatt.

 

Lényeg a lényeg hogy szerintem idővel azért árnyalódni fog a kép. Még jön 5 film 4-5 éven belül, szóval könnyen lehet hogy pár év múlva majd csak legyintenek az emberek hogy "Ep7... ááá igen. Akkor tetszett, de így utólag semmi nagy szám..." VAGY épp fordítva. Az idő próbája majd eldönti. Végülis ki emlékszik ma már az Ep5 elleni negatív kritikákra. És tegyük hozzá hogy a PT megítélése is sokat javult. Legalábbis az én generációm szemében mindenképpen.

Hozzászólás ideje:

A Birodalom visszavágot csak most évtizedek távlatából imádja mindenki: a bemutatásakor meglepően sok lehúzást kapott.

Egyébként csak magamat tudom ismételni: az a tapasztalatom, hogy azok a franchise-ok amiknek nagy rajongói bázisa van rengeteg savazást kapnak a neten. A savazás különösen nagy egy olyan franchise-nál ahol több korszak vagy több domináns médium van. Doctor Who-nál a Moffatt vs. Russell ellentét tematizálja a vitákat. Trónok harcánál a regény vs. sorozat az ami tüzeli a kedélyeket az SW-nél a különböző korszakok, amik között kellően sok idő telt el, hogy kialakuljanak rajongói csoportok akiknek egy vagy több korszak a nonplus ultra és ami utána jön az már csak sz*r lehet. Az külön vicces, hogy ami most elvárásként van felhozva az hosszú évekig üldözendő volt (pl. politika az SW-ben).

 

Mindenesetre az imdb-n még mindig 8.2 ponton áll az ep.7. Több mint fél millió szavazat után. És oda már az megy akit legalább minimálisan érdekelnek a filmek. Az imdb-ről amikor az RT-ről ment a vita pedig pont te mondtad a múltkor hogy releváns ha egy film megitéléséről van szó.

 

A Rogue One meg szerintem egy nagyon fura példa, hisz egyelőre ez egy film, amit nem láttunk ezért mindenki azt lát bele amit akar. Pont mint az ep.7-nél a bemutatás előtt. Komolyan meglepne ha a neten az idézett felületeken nem válna megosztóvá a bemutató után függetlenül attól hogy a film milyen lesz.

+1 Ennyi. Ebben minden benne van.

Hozzászólás ideje:

Szerintem is baromi nehéz kérdés ebben az ügyben igazságot tenni, pont amiatt amit már ti is írtatok. Viszont a Birodalom visszavág kritikái kapcsán ugrott be, hogy talán kell adni 5-6 vagy akár még több évet arra, hogy reális képet kapjunk. Hiszen most tíz év után az Ep7 volt az első SW film. Egy egész (idő közben született és rajongóvá lett) generáció számára az első SW film amit moziban láthatott. Hatalmas volt a felhajtás és mondjuk ki a film nem lett rossz. Sőt. Alapvetően jó lett, ebben szerintem kb mindenki egyetért. Más kérdés hogy mivel nagyon sok embernek ez most baromi különleges pillanat volt, így a film is talán kissé túl lett értékelve ezeknek az embereknek a fejében.

 

Itt van pl az öcsém aki kilenc éves. Ő is SW rajongó, és persze látta ő a többi filmet is, meg szerette is őket, de ez volt ami igazán bevésődött neki. Hiszen most először moziban látta, látta a beöltözött rajongókat... szóval részese volt a varázsnak. És miután az öcsém azóta azt hajtogatja hogy "ez a legjobb SW" "hű de kolosszálisan király volt" stb.. a családom (akik átlag nézők) már kb egyet is ért vele. ÉS az öcsém nincs egyedül, mert kb az egész osztálya (már akit érdekel az SW) egyetért vele, feltételezem hogy hasonló okok miatt.

 

Lényeg a lényeg hogy szerintem idővel azért árnyalódni fog a kép. Még jön 5 film 4-5 éven belül, szóval könnyen lehet hogy pár év múlva majd csak legyintenek az emberek hogy "Ep7... ááá igen. Akkor tetszett, de így utólag semmi nagy szám..." VAGY épp fordítva. Az idő próbája majd eldönti. Végülis ki emlékszik ma már az Ep5 elleni negatív kritikákra. És tegyük hozzá hogy a PT megítélése is sokat javult. Legalábbis az én generációm szemében mindenképpen.

Maxi igazat adok nekednek. :D Az SW -be mindig az volt a jó, hogy az éppen aktuális fiatal korosztályt tökéletesen szólította meg.

  • 2 hónappal később...
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Semmi baja a Disney-vel, csak Pécsiből megint előbújt az alaptalan "fújadisney" életérzés.

 

Nincs itt semmi gyűlölködés vagy ilyesmi, a Disney ilyen volt régen is (mig Disney élt, akkor is, lásd Mr. Banks megmentése című filmet), és valójában ettől sikeres.

 

Szóval, biztos lelkileg nem viselte meg, hogy egy olyan fajta filmet, amit 3 év alatt szokás leforgatni neki kettő alatt kellet volna megcsinálnia. Az egyik fószereplője fél évre kiesik a forgatásról, ezért a stáb lógatja a lábát, a forgatási rendet fenekestül fel kell forgatni, a költségvetés meg csak elszáll. Nincs rendes forgatókönyv, újat kell írni, de már forgatni kellene, mert a határidő köt. Ja és Kennedy és Iger napi 24 órában azt súgja a füledbe, hogy ez egy 4 millárd dolláros film, tehát nem lehet el..aszni. Persze, biztos nyugodt lélekkel aludta át azt a napi 4-6 órát, távol a családjától, a gyerekeitől. És ez vonatkozik John Williams-re is. Ö sem szokott hozzá gondolom, hogy musterekből kel komponálni, hogy a rendezőt elég ritkán látta, hogy egyáltalán konzultálni tudjon vele, a felvételek jelentéséről, érzelmi világáról. Azért az elég beszédes, hogy a Edwards kezéből is kivette a Disney a filmjét, hogy a Desplat,nak annyi időt sem hagytak, hogy egy rendes zenét írjon a filmhez, mert addig húzták az időt az utómunkálatokkal, hogy már nem tudta jószívvel felvállalni a projektet. Szerencsétlen Giacchino-nak meg maradt 2-4 hete hogy zenét írjon? Hát miféle tempó ez? Egy olyan, tényleg kreatív, maga ura embernek, mint JJ. úgy hiányzik még egy SW film mint púp a hátára, még jó hogy sikeres lett, mert még Hollywoodból is kiírhatta volna magát, ha bukta lett volna. Nem kis tét forgott szerintem kockán, csupán csak a szakmai élete. Persze mostanára beállt egy rend, egy nyugodtabb,de még mindíg feszes tempó.

Máskor a Karib tenger..... forgatása alatt beleugattak, hogy Johnny Depp hogy képzeli azt, hogy egy bedrogozotthoz hasonló Jack Sparrow-ot mert eljátszani, Tony Stark sem masszív alkoholista többé stb.

Szerkesztve: - A pécsi
Hozzászólás ideje:

Biztos lelkileg nem viselte meg, hogy egy olyan fajta filmet, amit 3 év alatt szokás leforgatni neki kettő alatt kellet volna megcsinálnia. Az egyik fószereplője fél évre kiesik a forgatásról, ezért a stáb lógatja a lábát, a forgatási rendet fenekestül fel kell forgatni, a költségvetés meg csak elszál. Nincs rendes forgatókönyv, újat kell írni, de már forgatni kellene, mert a határidő köt. Ja és Kennedy és Iger napi 24 órában azt súgja a füledbe, hogy ez egy 4 millárd dolláros film, tehát nem lehet el..aszni. Persze, biztos nyugodt lélekkel aludta át azt a napi 4-6 órát, távol a családjától, a gyerekeitől. És ez vonatkozik John Williams-re is. Ö sem szokott hozzá gondolom, hogy musterekből kel komponálni, hogy a rendezőt elég ritkán látta, hogy egyáltalán konzultálni tudjon vele, a felvételek jelentéséről, érzelmi világáról. Azért az elég beszédes, hogy a Edwards kezéből is kivette a Disney a filmjét, hogy a Desplat,nak annyi időt sem hagytak, hogy egy rendes zenét írjon a filmhez, mert addig húzták az időt az utómunkálatokkal, hogy már nem tudta jószívvel felvállalni a projektet. Szerencsétlen Giacchino-nak meg maradt 2-4 hete hogy zenét írjon? Hát miféle Disney tempó ez? Egy olyan, tényleg kreatív embernek, mint JJ. úgy hiányzik még egy SW film mint púp a hátára, még jó hogy sikeres lett, mert még Hollywoodból is kiírhatta volna magát, ha bukta lett volna. Nem kis tét forgott szerintem kockán, csupán csak a szakmai élete.

Máskor a Karib tenger..... forgatása alatt beleugattak, hogy Johnny Depp hogy képzeli azt, hogy egy bedrogozotthoz hasonló Jack Sparrow-ot mert eljátszani, Tony Stark sem masszív alkoholista többé stb.

Valaki írja már le helyettem, hogy ez masszív f*szság, baromság, alaptalan gyűlölködő fantazmagória, és hogy miért masszív f*szság, baromság, alaptalan gyűlölködő fantazmagória, mert ha én teszem, már megint én leszek a csúnya gonosz tetű, aki nem fogadja el más hülye, ostoba véleményét... :facepalm:

Hozzászólás ideje:

Nincs itt semmi gyűlölködés vagy ilyesmi, a Disney ilyen volt régen is (mig Disney élt, akkor is, lásd Mr. Banks megmentése című filmet), és valójában ettől sikeres.

 

Szóval, biztos lelkileg nem viselte meg, hogy egy olyan fajta filmet, amit 3 év alatt szokás leforgatni neki kettő alatt kellet volna megcsinálnia. Az egyik fószereplője fél évre kiesik a forgatásról, ezért a stáb lógatja a lábát, a forgatási rendet fenekestül fel kell forgatni, a költségvetés meg csak elszáll. Nincs rendes forgatókönyv, újat kell írni, de már forgatni kellene, mert a határidő köt. Ja és Kennedy és Iger napi 24 órában azt súgja a füledbe, hogy ez egy 4 millárd dolláros film, tehát nem lehet el..aszni. Persze, biztos nyugodt lélekkel aludta át azt a napi 4-6 órát, távol a családjától, a gyerekeitől. És ez vonatkozik John Williams-re is. Ö sem szokott hozzá gondolom, hogy musterekből kel komponálni, hogy a rendezőt elég ritkán látta, hogy egyáltalán konzultálni tudjon vele, a felvételek jelentéséről, érzelmi világáról. Azért az elég beszédes, hogy a Edwards kezéből is kivette a Disney a filmjét, hogy a Desplat,nak annyi időt sem hagytak, hogy egy rendes zenét írjon a filmhez, mert addig húzták az időt az utómunkálatokkal, hogy már nem tudta jószívvel felvállalni a projektet. Szerencsétlen Giacchino-nak meg maradt 2-4 hete hogy zenét írjon? Hát miféle tempó ez? Egy olyan, tényleg kreatív, maga ura embernek, mint JJ. úgy hiányzik még egy SW film mint púp a hátára, még jó hogy sikeres lett, mert még Hollywoodból is kiírhatta volna magát, ha bukta lett volna. Nem kis tét forgott szerintem kockán, csupán csak a szakmai élete. Persze mostanára beállt egy rend, egy nyugodtabb,de még mindíg feszes tempó.

Máskor a Karib tenger..... forgatása alatt beleugattak, hogy Johnny Depp hogy képzeli azt, hogy egy bedrogozotthoz hasonló Jack Sparrow-ot mert eljátszani, Tony Stark sem masszív alkoholista többé stb.

 

 

Szerintem a TFA nem tökéletes film, és az SW-sorozatban az egyik leggyengébb. De ha ez valaki miatt van, akkor az JJ Abrams, és nem a Disney. Ne próbáljuk már a producereket meg a stúdiókat úgy beállítani, mint akiknek nem érdekük, hogy egy film jó legyen... Alapvetően szerintem a Kathleen Kennedy egy iszonyújó producer.

 

Nagyon veszélyes az ilyen vélemény írása, mert még valaki képes elhinni az ilyesmit, miközben már bocsánat, de teljes dilettantizmus, amit írsz: mi az, hogy a Disney mindig is attól volt sikeres, hogy aszkétamelót végeztetett az emberekkel? Ettől csak szararc lesz egy stúdió, nem sikeres. Ld. Warner a DC filmek kapcsán. Az, ha beleszólnak a Marvel fejesei a rendezők munkájába, azért értem meg, mert fontos a történetek közti kohézió is, amit egy egyedi rendezői "vízió" teljesen tönkre tud tenni. De a Pixar az egyik legszebb filmművészeti társulás manapság. És a Disney saját animációs filmjei is kezdik beérni a Pixart. Miről beszélünk?

 

Valamiért mindenki abból indul ki, hogy a stúdió az a szemétláda, aki megvágja a rendező zseniális filmjét, és jól elcseszi. Nos csak néhány olyan rendezői változatról tudunk, amik valóban mesterművek lettek a mozis változat ellenére: Apokalipszis most, Volt egyszer egy Amerika, Szárnyas fejvadász. Ezeknek a filmeknek a rendezői úgy készítették a filmjüket, mintha Magyarországon lennének, folyamatos csúszásokban voltak, tojtak a tervezett játékidőre, a büdzsére és a tervezett forgatási napokra. Primadonnák voltak. Annyi persze mellettük szólt, hogy ezekben az esetekben három rendezőzseni készítette a filmeket: Coppola, Leone, Ridley Scott.

 

A TFA esetében biztos vagyok benne, hogy Abrams rendesen be volt tojva, erről szépen árulkodik az Ébredő Erő világa könyv (Art of The Force Awakens), ahol látszik, mennyire sok fantasztikus ötlete volt a látványtervezőknek, és mindet Abrams söpörte le az asztalról, jó formán csak azokat tartotta meg, amik vagy az OT-t idézik, vagy amik a későbbi fázisokban születtek, pedig azoknál jobbak, eredetibbek voltak a korábban, a tervezés elején született concept artok, csak már egészen egyszerűen nem lapoztak vissza. Szerintem épp annak az ellentéte az igaz, amit leírtál: "Egy olyan, tényleg kreatív, maga ura embernek, mint JJ." Szerintem ő egy tisztességes iparos, nem gondolom, hogy annyira kreatív lenne, a legtöbb filmje alapvetően hommage-film, még az is, ami nem folytatás. Mellesleg pedig maradt a sorozatban producerként, és alapvetően az általa elképzelt történeti ívek fognak végighaladni az új trilógián. De ez utóbbi csak feltételezés. Tudod, ki a kreatív, maga ura ember? George Lucas.

 

A Disney egyetlen dologban hibázhatott, de abban sem, mert az ő szemszögükből iszonyú nagy bevételt termelt a film, új karaktereket vezetett be, akikre lehet építeni, alapvetően a kritika és a nézők is éltették. Biztos, hogy JJ-t támogatták abban az ötletében, hogy ennek a filmnek az OT-re kell hasonlítania (mi több, ezt valószínűleg a Disney találta ki, teljesen érthetően), nem a PT-re, vissza kell nyúlniuk a gyökerekhez. Ami meg is történt, csak kicsit túltolva, idegesítően szolgalelkűen másolva az OT-t.

 

(A Banks úr megmentése idején Disney már rég halott volt, vagy rég be volt fagyasztva)

Hozzászólás ideje:

Valaki írja már le helyettem, hogy ez masszív f*szság, baromság, alaptalan gyűlölködő fantazmagória, és hogy miért masszív f*szság, baromság, alaptalan gyűlölködő fantazmagória, mert ha én teszem, már megint én leszek a csúnya gonosz tetű, aki nem fogadja el más hülye, ostoba véleményét... :facepalm:

Én már szimplán csak ignorálom Pécsi írásait. Ennyi hülyeséget nem visel már el sajnos az idegrendszerem.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Amikor a túlzott tisztelgésről sugdos a fülembe a kisördög, mindig eszembe jut, hogy ez egy első rész egy trilógiához.

És több kérdést nyitott meg, mint amennyit megválaszolt.

És amennyire ep4 copy ez, annyira ep4 copy a Baljós' is. (a hős felfedezése, aki egy kietlen bolygón él, aki affinitást mutat az erő felé, majd a mentor elvesztése, végül fel kell robbantani egy csúf nagy gonosz dolgot.

És ezeket a párhuzamokat jól eltűntetheti egy tök más irányt felvevő következő rész. Lsd: ep2.

Szóval mi van, ha a végén elmondhatjuk, hogy mindhárom trilógia hasonló alapkövekkel indított és tessék megnézni hová futottak ki! Mi van ha ilyen a star wars? Nekem jó lesz így!

Szerkesztve: - csoli1138
Hozzászólás ideje:

Én is így gondolom. Legyen már egy kis türelme annak, aki Star Wars rajongónak mondja magát ahhoz, hogy kivárja az új történet kiteljesedését. Én töretlenül bízom abban, hogy a végén egy szép komplex, izgalmas és tartalmas új trilógiát kapunk, mert ennek semmiben nem mond ellent az, amilyen az Ep7 lett.

Hozzászólás ideje:

Dettó!

 

És így belegondolva, az ep1 és ep4 között is masszív párhuzamok vannak, jóllehet, ott azért a látvány elmossa ezt. De azért, ahogy csoli is írta:

- Anakin Skywalker egy ifjú a sivatagos Tatooine bolygón, akit gazdája korlátoz, de jön az öreg Jedi mester, aki megmenti a rabszolgaságból és elviszi egy tágabb világba, ám ezalatt elhagyja szerettét. A kalandokban két droid, C-3PO és R2-D2 is segít, valamint megismerkedik egy ifjú, harcias királynővel is és egy szarkasztikus Jedivel, Obi-Wannal (aki később az új generáció mentora lesz). Útja során eljut egy technológiai szörnyszülöttnek beillő bolygóra, majd egy mindent eldöntő csatában egy hatalmas, részint gömb alakú űrhajóba belerepülve két torpedóval elpusztítja azt, megmentve barátait a végső pusztulástól. Ám egy Sith Nagyúr közben megöli mesterét, így kénytelen lesz mástól tanulni.

- Luke Skywalker egy ifjú a sivatagos Tatooine bolygón, akit nagybátyja korlátoz, de jön az öreg Jedi mester, aki megmenti a buckalakóktól és elviszi egy tágabb világba, ám ezalatt elveszti szeretteit. A kalandokban két droid, C-3PO és R2-D2 is segít, valamint megismerkedik egy ifjú, harcias hercegnővel is és egy szarkasztikus csempésszel, Han Solóval (aki később az új generáció mentora lesz). Útja során eljut egy technológiai szörnyszülöttnek beillő űrállomásra, majd egy mindent eldöntő csatában ebbe a hatalmas, gömb alakú állomásba belerepülve két torpedóval elpusztítja azt, megmentve barátait a végső pusztulástól. Ám egy Sith Nagyúr közben megöli mesterét, így kénytelen lesz mástól tanulni.

- Rey egy fiatal lány a sivatagos Jakku bolygón, akit tulajdonképpen senki nem korlátoz, maga nem akar sehová sem menni. De jön egy ifjú rohamosztagos, aki semmitől nem menti meg, de legalább jó nagy bajba keveri, és elráncigálja egy tágabb világba. Viszont senkit nem veszt el ezalatt, mert ő már jóval a történet előtt elvesztett mindenkit. A kalandokban egy droid, BB-8 segít, valamint megismerkedik egy öreg csempésszel, Han Solóval. Útja során eljut egy technológiai szörnyszülöttnek beillő bolygóra, aminek megsemmisítésében ő csak egy nagyon kis részt vállal azzal, hogy kiszed egy alkatrészt, ami máshol kinyit egy ajtót. Nem repül be sehová, sőt, egyáltalán nem repül, nem menti meg egy barátját sem a végső pusztulástól, pont, hogy őt kellett kimenteni végül. Ám egy Ren lovag közben megöli mentorát, így kénytelen lesz mástól tanulni. Mondjuk amúgy is kénytelen lett volna, mert Han sosem taníthatta volna meg a jediségre.

 

Hm... Most így jobban megnézve, azért Rey életútja jóval kevésbé hasonlít Luke és Anakin kezdeti lépéseire, viszont az övék szinte teljesen copy paste.

Az ep7 csak felszínesen, látványra hasonlít az ep4-re, de cselekményvezetése igencsak más, ezáltal a története is más ívet fog befutni. Finnt például senkivel sem lehet azonosítani, Rey kezdőlépései is láthatóan mások, és igazából az ep7 alapján Poe sem illik bele a korábbi karakterek bőrébe. C-3PO-t és R2-D2-t leváltották, Han lett a mentor, ami újdonság, hiszen eddig mindig egy Jedi volt az elvesztésre kijelölt útra indító. Stb... Részleteiben az ep7 sokkal kevésbé hasonlít az ep4-re, mint amennyire az ep1 hasonlít az ep4-re. Az pont látványában tér el markánsan, viszont részleteiben, karaktereiben meglehetősen sok a párhuzam.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Obi-want és Hant nem csérlted fel az első két bekezdésben?

Vagy várjál csak nem is tudoom.. bonyolultabb a bibi. De Hannal nem ismerkedik meg Anakin ez tuti..

Amúgy szép bővített csokor.

Szerkesztve: - csoli1138
  • 2 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Szerintem a TFA nem tökéletes film, és az SW-sorozatban az egyik leggyengébb. De ha ez valaki miatt van, akkor az JJ Abrams, és nem a Disney. Ne próbáljuk már a producereket meg a stúdiókat úgy beállítani, mint akiknek nem érdekük, hogy egy film jó legyen... Alapvetően szerintem a Kathleen Kennedy egy iszonyújó producer.

 

A TFA esetében biztos vagyok benne, hogy Abrams rendesen be volt tojva, erről szépen árulkodik az Ébredő Erő világa könyv (Art of The Force Awakens), ahol látszik, mennyire sok fantasztikus ötlete volt a látványtervezőknek, és mindet Abrams söpörte le az asztalról, jó formán csak azokat tartotta meg, amik vagy az OT-t idézik, vagy amik a későbbi fázisokban születtek, pedig azoknál jobbak, eredetibbek voltak a korábban, a tervezés elején született concept artok, csak már egészen egyszerűen nem lapoztak vissza. Szerintem épp annak az ellentéte az igaz, amit leírtál: "Egy olyan, tényleg kreatív, maga ura embernek, mint JJ." Szerintem ő egy tisztességes iparos, nem gondolom, hogy annyira kreatív lenne, a legtöbb filmje alapvetően hommage-film, még az is, ami nem folytatás. Mellesleg pedig maradt a sorozatban producerként, és alapvetően az általa elképzelt történeti ívek fognak végighaladni az új trilógián. De ez utóbbi csak feltételezés. Tudod, ki a kreatív, maga ura ember? George Lucas.

 

Alapvetően egyetértek, de egy kicsit azért finomítanék. JJA kiváló marketinges és azért összességében szerintem elég kreatív ember. Az elmúlt 10 évben nem egy figyelemreméltó filmet / sorozatot alkotott. Nehéz megítélni most az Ep7-et, mert egyrészről vannak vitathatatlan érdemei. Elindította az új trilógiát, és megteremtette az alapokat ahhoz, hogy a folytatások majd igazán jók legyenek. Csakhogy számomra (trilógia ide vagy oda) az SW filmeknek önmagukban is meg kell állniuk a helyüket. Ebből a szempontból pedig az TFA baromira alul teljesített.

 

Egyébként nem hinném hogy JJ annyira beleszólna majd az Ep8 történetébe. Rian Johnson írja és rendezi, ami szerintem arra utal hogy szabad kezet kapott. Sőt még az Ep9 történetét is ő írja ha minden igaz, tehát bőven megvan a lehetősége arra, hogy a saját képére formálja a történetet.

  • 4 héttel később...
Hozzászólás ideje:

Mert az egy felvezető rész, annak viszont tökéletes. :) Erre céloztam korábban. Ez egy önálló film, itt mindent be lehetett vetni.

Pedig a TFA-nak attól függetlenül sincs túl jó története, hogy csak egy felvezetés. Elég belegondolni Hanék "belesuvaszkolásába", vagy a Starkiller Base elleni támadásra (főleg a pajzs lekapcsolására), de nekem Rey szökése is böki a csőröm.

A karakterek megírása sem top minőség: Lor San Tekka és Maz lógnak a levegőben (és Lor San Tekkán már valószínűleg a folytatások sem segítenek majd); Rey (akármennyire is imádom) túl jó mindenben, Phasma meg egyszerűen nevetséges

Hozzászólás ideje:

Nekem bejön, hogy sok kérdés maradt, érdekes lesz a folytatás. Persze megint elmehetünk az álmok világába, meg mi lett volna ha dolgok felé de van értelme?

 

Rey-t egyértelműen meg kell magyarázni, Tekka is kaphat még utalást, na nem mintha nem tudnánk róla épp annyit amennyi szükséges. Maz? Visszatér. Ezt a szerencsétlen Starkillert meg annyiszor átbeszéltük már....

Hozzászólás ideje:

Tekka is kaphat még utalást, na nem mintha nem tudnánk róla épp annyit amennyi szükséges.

Olyan dolgokra gondolok, hogy miért volt nála a térkép? Miért csak most akarta eljuttatni az ellenállásnak? Mi köze van Rey-hez és Benhez? Szerintem maradt még itt bőven levegőben lógó kérdés, amire szükséges lenne a válasz ;)

Maz? Visszatér.

Azért nem bántam volna, ha feltűnik az Ellenállás bázisán, mert a mostani infók alapján akár bele is halhatott a kastélya összeomlásába. De még ott a kérdés, hogy honnan tud ennyit az Erőről, és hogyan került hozzá a fénykard?

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.