Ugrás a kommentre

A Walt Disney megvette a Lucasfilmet!


Ajánlott hozzászólás

Hozzászólás ideje:

Rendben, bízzunk Kennedyben és a Disney fejesekben. Mondjuk ahhoz képest, hogy a filmért felelős fejesek általában (mindig )többet tudnak a pór népnél, azért szoktak olyan rendező választások összejönni, amik kiherélnek egy filmet.

Kérlek mondj olyan filmet akkor Disneytól az elmúlt évekből ami nem volt legalább közepesen tök szórakoztató. Az a durva hogy még a John Carter-t szoktuk felhozni negativ példaként, mert az viszonylag befuccsolt és még az is jó móka volt. Talán a Lone Rangert lehetne mondani de azt meg egyrészt egy befutott, alapvetően tehetséges blockbuster filmes csinálta másrészt a Disney hamar rájött hogy nem lesz az igazi és csak azért mutatták be mert a rendező még a saját pénzét is beletette. És még az is jó móka volt. Kennedy pedig szinte csak baromi jó filmekben működött közre. Úgyhogy igen ha az a helyzet hogy ők valamire rábolintanak miközben te vagy más rajongó pedig szekptikus, akkor hajlamos vagyok az ő véleményükre jobban adni.

 

Viszont örülök, hogy leirtad a rendezői dolgokat mert most már látom hol misztifikálod túl az egészet: ja persze összefogta a design, meg a makett készitést. Ne viccelj már. Ő az aki aztán szinte alig két mondatnyi támpontot ad, bevár egy rakás látványtervet aztán leokézza ami tetszik. És ezt nagyonis rendezői minőségében tette: többek közt ezt csinálják a rendezők és ez kb. a legkönnyebb része az egésznek. Ennyit én is tudok hogy kérek mondjuk egy ijesztő csápos lényt aztán rányomom az okét arra ami a látványtervek közül a legdögösebben néz ki.

Ami a nagy szinészvezetést illeti: mi sem állt távolabb Lucastól. Neki az egész forgatás nyüg. Leakarja tudni amilyen hamar csak lehet (ő az utómunkálatokat szereti). Az ep.4-nél konkrétan elmondták a szinészek, hogy volt pár nap amikor elment Lucas hangja és észre se vették - csak utólag tudták meg- mert eleve alapból sem nagyon szólt hozzájuk. Az utolsó két prequel filmnél kezdett igazán instrukciókat adni (szerintem az ep.3-on ez érződik is: messze ott a legjobbak az alakitások).

 

És ezek szerint elfelejtetted megnézni mi ez a Looper de akkor jelzem hogy Bruce Willis az egyik főszereplő. Szóval szerinted őt merte instruálni Johnon de majd pont a 70 éves Fordtól teszi tele a gatyát és nem meri elmondani hogy mit kér? És hiába hajtogatod hogy zöldfűlű meg egyfilmes ettől Johnon még nem lesz az. Már a Looper elött is volt dijnyertes filmje és több helyen is bizonyitott igy -akárcsak Abrams- a televiziók világában is: korunk egyik legfelkapottabb sorozatánál a Breaking Badnél is rendezett például pár részt: köztük az egész sorozat talán legjobbját is, ami az imdb-n 51 ezer szavazat alapján 10(!) ponton áll.

 

Ja és ha szerinted Jackon és Lucas példája nem jó akkor azt mondom, hogy Batman filmek és Nolan. Vagy a Russo testvérek és az Amerika Kapitány 2. Vagy Alfonsó Cuarón és a Harry Potter és az Azkabani fogoly. Vagy Abrams és a Mission Impossible 3. Mondjak még?

Hozzászólás ideje:

Egyet mondok: Jonathatn Frakes. Úgy kéttucat Star Trek epizód megrendezése volt a háta mögött, amikor rábízták a nyolcadik Star Trek film elkészítését. 1996-ban a Star Trek még jóval nagyobb franchise-nak számított, mint a Star Wars, hiszen akkor már négy sorozat és hét mozifilm állt a háta mögött. És Frakes, aki amúgy addig színészkedett (a Star Trek: The Next Generation egyik főszereplője volt), megrendezte az egyik legjobb Star Trek mozifilmet. Az állandóan legjobb Treknek béjegzett Star Trek 2-t pedig az a Nicholas Meyer rendezte meg, akinek addig egyetlen mozifilm volt a háta mögött. Igaz, akkor még a Star Trek is kisebb volt, de még akkor is a Paramount zászlóshajójának és a Star Wars egyetlen kihívójának számított. Szóval, kezdő rendezők is lazán össze tudnak fogni egy ilyen mozifilmet, mert nekik ez csak egy munka, amit ugyanúgy kell megcsinálniuk, mint minden más filmet.

Persze az ellenkezője is igaz, hiszen a kétfilmes Stuart Baird meg megrendezte az egyik legrosszabb Trek mozit, de ebből látszik, hogy mint az életben mindenhol, nincs egyetlen igazság. A kezdő rendezőt nem kell azért látatlanban és azonnal leírni, mert kezdő, mint ahogy a nagynevű rendezőt sem szabbad egyből keblünkre ölelni csak azért mert nagy nevű.

 

Nem írom le, csak aggódok. Egyébként az arány a lényeg. Ha pókerezek, a 27-essel is van 20%-om az A-A ellen, de attól, hogy nyerek, az még nem lesz egy jó "all-in", csak mert pont az a 20% jött be. Míg ha nálam vannak az ászok, már 80% az esélyem a győzelemre. Én az arányokat szoktam nézni, hogy mennyi az esélye, hogy az egészből egy jó film fog kisülni. Ha tapasztalt, tehetséges a rendező, akkor jóval nagyobb az esély (ami ugye nem jelent garanciát, ahogy alább te Abrams kapcsán is felvetetted, helyesen), mintha nem. Szerintem.

 

 

Még Abrams sem bizonyította egy fél másodpercnyi filmmel sem, hogy valóban tud jó Star Wars filmet csinálni, szóval kár azon sírni, hogy nem ő rendezi az ep8-9-et. Mert ugye lehet, hogy a végén még örülni is fogunk neki, hogy nem ő csinálja. ;)

Harrison Ford és a többi színész meg arra hallgat, aki a rendező, mert jó iparosok, nem beképzelt sztárok, és tudják, hogy a rendező a főnökül. Szépen is lennénk, ha csak akkor halllgatnánk egy főnökre, ha már letett pár nagy dolgot az asztalra és ismert név a szakmában, sőt, még együtt is dolgoztunk vele. :)

Ez így van, csakhogy az eddigi munkássága miatt jobb esélyt látok egy jó filmre tőle, mintha más rendezné, és nekem ez elég, mert az SW megengedheti magának a rizikó faktor csökkentését (anyagilag).

 

 

Kérlek mondj olyan filmet akkor Disneytól az elmúlt évekből ami nem volt legalább közepesen tök szórakoztató. Az a durva hogy még a John Carter-t szoktuk felhozni negativ példaként, mert az viszonylag befuccsolt és még az is jó móka volt. Talán a Lone Rangert lehetne mondani de azt meg egyrészt egy befutott, alapvetően tehetséges blockbuster filmes csinálta másrészt a Disney hamar rájött hogy nem lesz az igazi és csak azért mutatták be mert a rendező még a saját pénzét is beletette. És még az is jó móka volt. Kennedy pedig szinte csak baromi jó filmekben működött közre. Úgyhogy igen ha az a helyzet hogy ők valamire rábolintanak miközben te vagy más rajongó pedig szekptikus, akkor hajlamos vagyok az ő véleményükre jobban adni.

 

Nem tudok. :) Megértem, hogy nekik jobban hiszel. Valószínűleg megnézem a három magas pontszámú filmjét majd Johnsonnak a közeljövőben. De a tehetség szerintem továbbra is egy dolog.

 

Viszont örülök, hogy leirtad a rendezői dolgokat mert most már látom hol misztifikálod túl az egészet: ja persze összefogta a design, meg a makett készitést. Ne viccelj már. Ő az aki aztán szinte alig két mondatnyi támpontot ad, bevár egy rakás látványtervet aztán leokézza ami tetszik. És ezt nagyonis rendezői minőségében tette: többek közt ezt csinálják a rendezők és ez kb. a legkönnyebb része az egésznek. Ennyit én is tudok hogy kérek mondjuk egy ijesztő csápos lényt aztán rányomom az okét arra ami a látványtervek közül a legdögösebben néz ki.

Ami a nagy szinészvezetést illeti: mi sem állt távolabb Lucastól. Neki az egész forgatás nyüg. Leakarja tudni amilyen hamar csak lehet (ő az utómunkálatokat szereti). Az ep.4-nél konkrétan elmondták a szinészek, hogy volt pár nap amikor elment Lucas hangja és észre se vették - csak utólag tudták meg- mert eleve alapból sem szólt hozzájuk. Az utolsó két prequel filmnél kezdett igazán instrukciókat adni (szerintem az ep.3-on ez érződik is: messze ott a legjobbak az alakitások).

 

Aham. Tehát ezek szerint lényegében az SW-t el lehetne készíteni rendező nélkül is. Designra, makettra te is rá tudsz bólintani, tehát végül is bárki képes rá, a színészeket Lucas sem utasítgatta, vágásra majd hozunk egy jó vágót, az utómunkálatokat meg koordinálja valaki, aki erre szakosodott. Kicsit elbagatellizálod Lucas mint rendező szerepét az EpIV-ben, nem gondolod? Lehet, hogy nem sokat beszélt, de ő volt az a "guy", aki pontosan tudta, hogy miként áll össze a kép, hogy mit akar a filmtől (persze sokáig maga sem volt biztos abban, hogy az létrejön, egészen a végsőkig, mint tudjuk), de egy pontos iránnyal a fejében fogott össze mindent. Vajon Johnson + Kennedy párosa ezt tudja majd hozni? Mert JJ+Kennedy párosa szerintem igen.

 

És ezek szerint elfelejtetted megnézni mi ez a Looper de akkor jelzem hogy Bruce Willis az egyik főszereplő. Szóval szerinted őt merte instruálni Johnon de majd pont a 70 éves Fordtól teszi tele a gatyát és nem meri elmondani hogy mit kér? És hiába hajtogatod hogy zöldfűlű meg egyfilmes ettől Johnon még nem lesz az. Már a Looper elött is volt dijnyertes filmje és több helyen is bizonyitott igy -akárcsak Abrams- a televiziók világában is: korunk egyik legfelkapottabb sorozatánál a Breaking Badnél is rendezett például pár részt: köztük az egész sorozat talán legjobbját is, ami az imdb-n 51 ezer szavazat alapján 10(!) ponton áll.

 

Nem felejtettem el megnézni, csak még nem volt időm rá. Azt viszont tudom, hogy Willis a főszereplő. Azt pedig nem állítottam, hogy nem meri elmondani majd, hogy mit kér, csupán azt, hogy nem biztos, hogy Ford vagy bárki a színészek közül ugyanúgy fogja őt tisztelni, mint egy nagyobb nevű kollégáját. Ami pedig azért kell - és most visszautalnék Dzséjt írására is - mert hiába profi színészekről van szó, sokszor ki kell belőlük préselni a klasszis teljesítményt. Bár magyar példa, és színházi, de érdemes az Alföldiről szóló "5 nemzeti év" című könyvet elolvasni, ahol betekintést nyerhet az interjúk révén az ember abba, hogy mennyire kell egy jó rendező egy jó darabhoz (filmhez), aki ki tudja hozni a színészekből a legjobb teljesítményt. Ford nyilván tudja "hol a helye" (bár a domináns színészek néha hajlamosak elvinni a darabot/filmet egy olyan irányba, amire a rendező nem számít), de nem mindegy, hogy ő és a társai a maximumot fogják-e nyújtani, mert lesz valaki, aki ezt belőlük kihozza. Persze az SW-t sohasem a legnagyobb színészi játékok repítették előre, tudom, ezért ez csak egy része a félelmeimnek.

 

és ha szerinted Jackon és Lucas példája nem jó akkor azt mondom, hogy Batman filmek és Nolan. Vagy a Russo testvérek és az Amerika Kapitány 2. Vagy Alfonsó Cuarón és a Harry Potter és az Azkabani fogoly. Vagy Abrams és a Mission Impossible 3. Mondjak még?

Impozáns lista. Remélem, hogy Johnson ezekhez a nevekhez fog csatlakozni, nem pedig azokéhoz, akik kudarcot vallottak, mert olyanból is akad nem egy. ;)

Hozzászólás ideje:

Aham. Tehát ezek szerint lényegében az SW-t el lehetne készíteni rendező nélkül is. Designra, makettra te is rá tudsz bólintani, tehát végül is bárki képes rá, a színészeket Lucas sem utasítgatta, vágásra majd hozunk egy jó vágót, az utómunkálatokat meg koordinálja valaki, aki erre szakosodott. Kicsit elbagatellizálod Lucas mint rendező szerepét az EpIV-ben, nem gondolod?

Sose mondtam hogy el lehet késziteni egy SW-t rendező nélkül is viszont ha már ez előkerült akkor megjegyezném, hogy szerintem Lucas nincs benne a rendezők krémjében. Kiváló világalkotó, saját műfajában több szempontból is nehéz megközeliteni viszont rendezőként szerintem elég könnyű nála jobbakat mondani. De láthatod ő maga se tartotta olyan fontos poziciónak a rendezőséget a régi trilógia idején, különben minek adta volna át a folytatásoknál a székét, ráadásul két olyan figurának akik azért szintén nem a csúcsok csúcsai közé tartoztak (egyébként megjelent a Jedi visszatér alkotásának részleteit bemutató könyv és amiket hallottam belőle finoman szólva fura képet festenek le az akkori állapotokról de ez itt OFF)

 

Amiben Lucas nagyon egyedi volt az a sztoriszövés és szerintem ha valami miatt félnünk kéne akkor az az, hogy az új trilógia meg tud-e felelni a felállitott mércének és tudja-e méltóan tovább szőni a Saga eseményeit. Meg lesz-e az a szükséges vizió az egész mögött, ami miatt érdemes lesz újra és újra elővenni... Nem pedig amiatt aggódni hogy a rendező tudja-e dirigálni a szinészeket aminél az ellenkezőjének a feltételezése egész egyszerüen a vicc kategória szerintem.

Hozzászólás ideje:

Breaking Badnél is rendezett például pár részt: köztük az egész sorozat talán legjobbját is, ami az imdb-n 51 ezer szavazat alapján 10(!) ponton áll.

 

OFF

Nekem a BB-ből Rian Johnsonnal kapcsolatban inkább egyből a 'Fly', ugrik be, számomra az volt a legemlékezetesebb rész. :)

Hozzászólás ideje:

Nem írom le, csak aggódok. Egyébként az arány a lényeg.

Szerintem meg a végeredmény a lényeg, ami akárhogy csűrjük csavarjuk, a film elkészítéséig mindenképpen kétesélyes marad: vagy jó lesz, vagy nem. Jó all-in vagy csak all-in, ez tök mindegy, ha egyszer nyertél. Mintahogy tök mindegy, hogy jó lapjaid vannak, ha elveszted végül a játszmát.

 

Sose mondtam hogy el lehet késziteni egy SW-t rendező nélkül is viszont ha már ez előkerült akkor megjegyezném, hogy szerintem Lucas nincs benne a rendezők krémjében. Kiváló világalkotó, saját műfajában több szempontból is nehéz megközeliteni viszont rendezőként szerintem elég könnyű nála jobbakat mondani. De láthatod ő maga se tartotta olyan fontos poziciónak a rendezőséget a régi trilógia idején, különben minek adta volna át a folytatásoknál a székét, ráadásul két olyan figurának akik azért szintén nem a csúcsok csúcsai közé tartoztak.

Ezzel nagyon egyet tudok érteni. A tény az, hogy az eddigi hat Star Wars filmből még egyet sem rendezett kiváló rendező. És elleddig úgy tűnik, ezután sem fogja, mert bár Abrams populárisabb név, mint Lucas, Marquand vagy Kershner voltak a maguk idejében, ő is távol esik a kiváló rendezők tagságiától.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Szerintem meg a végeredmény a lényeg, ami akárhogy csűrjük csavarjuk, a film elkészítéséig mindenképpen kétesélyes marad: vagy jó lesz, vagy nem. Jó all-in vagy csak all-in, ez tök mindegy, ha egyszer nyertél. Mintahogy tök mindegy, hogy jó lapjaid vannak, ha elveszted végül a játszmát.

 

 

Ezzel nagyon egyet tudok érteni. A tény az, hogy az eddigi hat Star Wars filmből még egyet sem rendezett kiváló rendező. És elleddig úgy tűnik, ezután sem fogja, mert bár Abrams populárisabb név, mint Lucas, Marquand vagy Kershner voltak a maguk idejében, ő is távol esik a kiváló rendezők tagságiától.

 

Ezt most nem értem. Mitől kiváló egy rendező? Én mind a két Star Trek filmet a bemutatásuk évének a filmterméséből legnagyobb élményemnek tartom. A sci-fi műfajban pedig etalonnak. Minden percét élveztem, nem volt benne sem sok, sem kevés semmiből. PONT JÓ VOLT. Erre pedig nem sok rendező képes szerintem. Az az ember egy zseni, a legjobb ami a SW-as történhetett.

Szerkesztve: - A pécsi
Hozzászólás ideje:

Nem tudom....én mindig húzom kicsit a számat amikor Lucas -t éri kritika, hogy még az átlagot se éri el. Meglehet, hogy néha kicsit suták a dialógusai, de a képi világa és ezáltal a képei szerintem zseniálisak, nagyon kevés rendezőt tudnék akár csak hozzá is mérni e téren. Ráadásul a kisujjában van a filmkészítés minden csínja-bínja, szóval nála profibbat keresve se találhatnánk. Hozzá képest még Abrams is csak egy feltörekvő iparos. Nekem pl. nagyon tetszett a THX is, bár elvont film, de ott szó szerint sz*rból épített várat Lucas. Az újak ha fele olyan tehetségesek mint volt anno George (kétlem) akkor már nyert ügyünk van.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

A mai kretén rendezőkhöz képest Lucas a mozgókép császára. Csak, hogy néhány XXI. századi mainstream nevet említsek, aki rendszeresen okádják magukból a szemetet: Len Wiseman, Stephen Sommers, Brett Ratner és társai. Ezek az igazán belterjes Hollywood szülöttei, nem tehetség, hanem születési előjog alapján lettek rendezők. (A leghitvány rendezők közé tartozik még nem születési előjog alapján: MCG, Paul W.S. Anderson, Michael Bay (van jó filmje is!), Jonathan Mostow, az Alkonyat és az Éhezők Viadala filmek névtelen senkijei, Uwe Boll és még sokan mások.) Nyilván egy Brian DePalma, Martin Scorsese, John Milius, Francis Ford Coppola, Oliver Stone, Ridley Scott, David Lynch, Quentin Tarantino, Pedro Almodovar, David Fincher, Paul Verhoeven, John Landis (kedvencem!!!) stb. azok a nagy nevek, akik mellett Lucas nyilván nehezen rúgna labdába rendezés terén. Ettől függetlenül Lucas Hollywood Tolkienje és ezt a címet soha senki nem veheti el tőle. Mind közül a német filmtörvény szülötte, a filmes adócsalás kultikus figurája és császára Uwe Boll a leghitványabb rendező, ehhez kétség sem férhet. (Mondjuk még Ed Wood.) Európai rendezők közül Wolfgang Petersen (Das Boot, Végtelen Történet, Enemy Mine, Célkeresztben (mekkora film!), Vírus (!) Trója stb.) a kedvencem. Magyar rendezők közül pedig: Fábry Zoltán (Körhinta, Isten hozta őrnagy úr), Zsurzs Éva (Abigél), Várkonyi Zoltán és persze Bacsó Péter. Velük ugye meg is halt a magyar filmgyártás, a mai senkiket ne is nevesítsük. (Szabó Istvánt is jó rendezőnek tartom még mielőtt valaki rákérdezne, hogy Ő miért maradt ki.) És had említsem meg a külön kedvencemet, Foky Ottót!

 

Szerk.: Most látom, hogy kihagytam Kubricot, Cameront, John Mctiernan, Peter Jacksont és Richard Donnert.

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje:

Most kövezzetek meg, de én szívesen megnéztem volna pl. hogy Cameron mit hoz ki az SW-ből. Az Avatarral bizonyította szerintem, hogy milyen jól tud mesélni, ami talán az egyik legfontosabb kritérium egy Sw-nél. Emellett tapasztalata is van. :P

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Most kövezzetek meg, de én szívesen megnéztem volna pl. hogy Cameron mit hoz ki az SW-ből. Az Avatarral bizonyította szerintem, hogy milyen jól tud mesélni, ami talán az egyik legfontosabb kritérium egy Sw-nél. Emellett tapasztalata is van. :P

 

Cameron technokrata rendező....sci-fiben utazik, a Star Warshoz olyan ember kell, aki érti a mese misztériumát. De azért megkövezni nem fogunk Donát! :D Én is megnéznék egy ilyen filmet.

Sajnos el kell ismernem, hogy a mai mainstream felhozatalból JJA volt a legésszerűbb választás. Úgy érzem, hogy közel áll a stílusa Lucas mesélésről/rendezésről alkotott elképzeléséhez.

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje:

Nem tudom....én mindig húzom kicsit a számat amikor Lucas -t éri kritika, hogy még az átlagot se éri el. Meglehet, hogy néha kicsit suták a dialógusai, de a képi világa és ezáltal a képei szerintem zseniálisak, nagyon kevés rendezőt tudnék akár csak hozzá is mérni e téren. Ráadásul a kisujjában van a filmkészítés minden csínja-bínja, szóval nála profibbat keresve se találhatnánk. Hozzá képest még Abrams is csak egy feltörekvő iparos. Nekem pl. nagyon tetszett a THX is, bár elvont film, de ott szó szerint sz*rból épített várat Lucas. Az újak ha fele olyan tehetségesek mint volt anno George (kétlem) akkor már nyert ügyünk van.

A képi beállításai zseniálisak, az ep1-2-3-ban, az ep4-ről ezt már nehéz lenne elmondani. És a mesélési tehetsége is elsőosztályú. Viszont a dialógusai suták, a színészeit baromira nem inspirálja, a vágásai pedig sok esetben hagynak kívánnivalót maguk után, bár utóbbit az ep3-nál érzem igazán, de az ep2 párbajjelenet újra-újravágása (és fokozatos elcseszése) is elég randa példa. És azért szép számmal akadnak olyan rendezők, akik tudnak hozzá hasonló képi szimbólizmust hozni, azért ebben nem Lucas az egyeduralkodó. Máris ott van Kershner, aki az ep5-ben Lucast megelőzve behozta ezt a Star Warsba (Marquandnak ez már nem sikerült, ilyen téren az ep6 az egyik leggyatrább). Ettől függetlenül persze Lucas egy zseni, én a mesélőkéje miatt csodálom azt az embert, de azért nem utánozhatatlan vagy felülmúlhatatlan zseni.

 

A mai kretén rendezőkhöz képest Lucas a mozgókép császára. Csak, hogy néhány XXI. századi mainstream nevet említsek, aki rendszeresen okádják magukból a szemetet: Len Wiseman, Stephen Sommers, Brett Ratner és társai. Ezek az igazán belterjes Hollywood szülöttei, nem tehetség, hanem születési előjog alapján lettek rendezők. (A leghitvány rendezők közé tartozik még nem születési előjog alapján: MCG, Paul W.S. Anderson, Michael Bay (van jó filmje is!), Jonathan Mostow, az Alkonyat és az Éhezők Viadala filmek névtelen senkijei, Uwe Boll és még sokan mások.) Nyilván egy Brian DePalma, Martin Scorsese, John Milius, Francis Ford Coppola, Oliver Stone, Ridley Scott, David Lynch, Quentin Tarantino, Pedro Almodovar, David Fincher, Paul Verhoeven, John Landis (kedvencem!!!) stb. azok a nagy nevek, akik mellett Lucas nyilván nehezen rúgna labdába rendezés terén. Ettől függetlenül Lucas Hollywood Tolkienje és ezt a címet soha senki nem veheti el tőle. Mind közül a német filmtörvény szülötte, a filmes adócsalás kultikus figurája és császára Uwe Boll a leghitványabb rendező, ehhez kétség sem férhet. (Mondjuk még Ed Wood.) Európai rendezők közül Wolfgang Petersen (Das Boot, Végtelen Történet, Enemy Mine, Célkeresztben (mekkora film!), Vírus (!) Trója stb.) a kedvencem. Magyar rendezők közül pedig: Fábry Zoltán (Körhinta, Isten hozta őrnagy úr), Zsurzs Éva (Abigél), Várkonyi Zoltán és persze Bacsó Péter. Velük ugye meg is halt a magyar filmgyártás, a mai senkiket ne is nevesítsük. (Szabó Istvánt is jó rendezőnek tartom még mielőtt valaki rákérdezne, hogy Ő miért maradt ki.) És had említsem meg a külön kedvencemet, Foky Ottót!

 

Szerk.: Most látom, hogy kihagytam Kubricot, Cameront, John Mctiernan, Peter Jacksont és Richard Donnert.

Ez megint egy tipikusan remek felsorolás, szedjük össze a kor átlagos vagy átlag alatti rendezőit és mérjük össze a múlt kor legnagyobbjaival, mert ugye akárcsak a filmek, a rendezők is mind aranyat értek rége, sz*r rendező egy sem volt. Ráadásul mindezt gyomorból, ha egy film nem tetszik, annak a rendezője tuti pocsék, ha tetszik, az isten. Igaz, Paul Vehoeven húsz éve nem alkotott semmi maradandót, tipikus egyfilmes zseni (na jó, háromfilmes), de persze Gary Ross és Francis Lawrence kretén rendező, mert Éhezők viadalát mert rendezni, ami mellesleg remek film- és könyvszéria. Igaz, hogy előbbi aprópénzből készített olyan filmet, ami hangulatilag, történetileg és minden más téren az év egyik legjobb alkotását jelentette, a másik pedig remek képi világgal toldotta meg ezt, de odase neki (persze egyik sem egy Stanley Kubrick, de mindkettőtől szívesen vennék még pár filmet ilyen minőségben). Ma divat szidni ezt, szóval szidjuk nyugodtan. De mondjuk azért ez a kor is szült ám néhány szép nagy rendezőt, akik felérnek a régiekhez, csak hát ugye az ő megemlítésik megint azt a kellemetlen jelenséget szülné, hogy nem lenne igaz az eredeti állítás: ma kretén rendezők vannak, régen meg csak és kizárólag nagyágyúk. És most ennek igazolása végett felejtsük el szépen Chritopher Nolant, Darren Aronofsky-t, Joel Coent, Danny Boyle-t, Baz Luhrmann-t, Ron Howardot, Guillermo del Torót (aki szintén baromi jó képi világgal megáldott rendező), vagy éppen Edgar Wrightot. És őket ugye véletlen se Stephen Herekhez, Joe Dantéhoz, George P. Cosmatoshozm, Mark L. Lesterhez, Roland Emmerich-hez, Daniel Petrie Jr.-hoz vagy éppen Jeannot Szwarchoz hasonlítsuk, mert a végén még megdől az elmélet, és kiderül, hogy régen is voltak átlagos vagy átlag alatti rendezők.

 

Most kövezzetek meg, de én szívesen megnéztem volna pl. hogy Cameron mit hoz ki az SW-ből. Az Avatarral bizonyította szerintem, hogy milyen jól tud mesélni, ami talán az egyik legfontosabb kritérium egy Sw-nél. Emellett tapasztalata is van. :P

Camron kiváló rendező, profi akció-sci-fiket hoz, jól ért az érdekes figurákhoz, a látványhoz, a humorhoz és a könnyedséghez, tud hangulatot teremteni, szóval sok minden megvan benne, ami képessé tenné egy Star Wars film elkészítéséhez. Egyetlen dolgot kivéve, ami miatt viszont teljesen alkalmatlan erre a feladatra: a fantázia szabad szárnyalása. Egy Star Warshoz nagyon földhözragadt. Hiányzik belőle a misztikum. Még az Avatarban is tudományos magyarázatot adott a misztikus elemnek, Eywának. Cameron nagyon aprólékosan, logikusan és valóságosan építi fel a filmjeit, ez viszont egy Star Wars filmet megölne. Abban pont az olykor a logikát is felrugó fantázia szárnyalása a lényeg. Én legfeljebb olyan Star Warsot bíznék rá, amiben egyáltalán nem kap szerepet az Erő, mondjuk egy Boba Fett mozit.

Hozzászólás ideje:

Nem tudom....én mindig húzom kicsit a számat amikor Lucas -t éri kritika, hogy még az átlagot se éri el. Meglehet, hogy néha kicsit suták a dialógusai, de a képi világa és ezáltal a képei szerintem zseniálisak, nagyon kevés rendezőt tudnék akár csak hozzá is mérni e téren. Ráadásul a kisujjában van a filmkészítés minden csínja-bínja, szóval nála profibbat keresve se találhatnánk. Hozzá képest még Abrams is csak egy feltörekvő iparos. Nekem pl. nagyon tetszett a THX is, bár elvont film, de ott szó szerint sz*rból épített várat Lucas. Az újak ha fele olyan tehetségesek mint volt anno George (kétlem) akkor már nyert ügyünk van.

Szerintem nem mondtunk itt olyat hogy nem éri el az átlagot csak hogy nincs benne a legjobbakban. Csak hogy érthető legyen mire gondolok: a legjobbak közé én azt veszem aki nem csak az ismert panelekből épitkezik amikor rendezni kell egy filmet hanem újit, nagyon erős rendezői névjegye van.

Mondok példákat: a másik topikban felmerült például a Ryan közlegény megmentése és a partraszállás. Ma már elcsépelt, hogy valaki levegye a frame per secondumot hogy realista hatást érjen el, de ekkor ez még szinte forradalmi ötlet volt, ahogy az is, hogy ne a szokásos nagy plánokat mutassák ami megszokott a háborús filmeknél hanem bekerüljünk a sűrűjébe (a kamera például maga is bebucskázik a vizbe amikor kiszállnak a katonák). De mindezek önmagukban legfeljebb csak jó ötletek, ahhoz egy olyan mester rendező kell mint Spielberg hogy mindez végül olyan intenziv eleggyé álljon össze amit végül kaptunk.

 

Másik példa: Tarantino számos erénye között ott van az, hogy a közepes szinészekből is egészen remek alakításokat tud kihozni és feszültséget teremt egy sima beszélgetésből is. Ugyanakkor játékosan kezeli a bevett rendezői paneleket és meg tudja bolonditani őket. Ha suttyomban csinálna egy új filmet és kiadnák a neve nélkül akkor is hamar rájönne mindenki, hogy ő van mögötte: annyira egyedi amit ő csinál.

Vagy Brian DePalma, aki sajnos öregkorára eléggé meghülyült és egy rakás baromi rossz filmet csinált, de amikor a fénykorát járta bámulatos dolgokat csinált: gondolok itt például a Nővérek cimű filmjére ahol elképesztően nyomasztó hangulatot tud teremteni pusztán a képek erejével.

 

És nálam ez a döntő egy rendezőnél: aki pusztán a képeivel tud mesélni nálam ott kezdődik az igazi tehetség. Az SW ilyen szempontból rendkivül hagyományos: ha épp nem akció van akkor mindent a párbeszédek görgetnek előre. És persze szép mert az ILM szép CGI-ket rak össze és Lucas természetesen tud rendezni és ezeket össze tudja rakni, de két jelenet van az egész prequelben ahol igazán azt érzem hogy különleges rendezői momentumot látunk: ebből az egyik amikor Lucas egy drámai pillanatot képekben mesél el. Anakin vivódása a Jedi templomban. Ahogy látjuk őt és Padmét, háttérben a zene és érezzük hogy most hozza meg AZT a döntést. Lucas itt kilép a szokásos szinpadias keretekből és monologizáltatás/párbeszédek nélkül von be minket a szereplői lelki világába, ami nagyon kellemes meglepetés.

A másik: az ep.2-es bárjelenet, ahol miközben Anakin keresgél látjuk ahogy Zam a pisztolyával közeledik Obi-Wan felé. Egy sima statisztákkal zsufolt diszletben járunk, nincsenek milliós effektek belerakva, de a vágásokkal/zenével igy is felpumpálja az adrenalint.

És természetesen nem azt mondom hogy ez az egyetlen két jó jelenet van, mert azokat nyilván hosszan lehetne sorolni, hanem hogy csak ezeknél érzem igazán, hogy rendezőként Lucas megtáltosodik.

 

Én nagyon szivesen néznék egy olyat SW filmet amiben az eddigieknél több rendezői játékosság van. Ezért is várom nagyon hogy mit hoznak az ifjú titánok: nagyon remélem hogy meg mernek minket lepni (ahogy azt is remélem, hogy a történet nem lesz röhejesen béna...)

 

az ep2 párbajjelenet újra-újravágása (és fokozatos elcseszése) is elég randa példa

Ha rendezői hibákat kéne keresni akkor szerintem ez a legnagyobb. Egész egyszerüen nem értem Lucas mit akart elérni, mi volt az újravágás célja.

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Ez megint egy tipikusan remek felsorolás, szedjük össze a kor átlagos vagy átlag alatti rendezőit és mérjük össze a múlt kor legnagyobbjaival, mert ugye akárcsak a filmek, a rendezők is mind aranyat értek rége, sz*r rendező egy sem volt. Ráadásul mindezt gyomorból, ha egy film nem tetszik, annak a rendezője tuti pocsék, ha tetszik, az isten. Igaz, Paul Vehoeven húsz éve nem alkotott semmi maradandót, tipikus egyfilmes zseni (na jó, háromfilmes), de persze Gary Ross és Francis Lawrence kretén rendező, mert Éhezők viadalát mert rendezni, ami mellesleg remek film- és könyvszéria. Igaz, hogy előbbi aprópénzből készített olyan filmet, ami hangulatilag, történetileg és minden más téren az év egyik legjobb alkotását jelentette, a másik pedig remek képi világgal toldotta meg ezt, de odase neki (persze egyik sem egy Stanley Kubrick, de mindkettőtől szívesen vennék még pár filmet ilyen minőségben). Ma divat szidni ezt, szóval szidjuk nyugodtan. De mondjuk azért ez a kor is szült ám néhány szép nagy rendezőt, akik felérnek a régiekhez, csak hát ugye az ő megemlítésik megint azt a kellemetlen jelenséget szülné, hogy nem lenne igaz az eredeti állítás: ma kretén rendezők vannak, régen meg csak és kizárólag nagyágyúk. És most ennek igazolása végett felejtsük el szépen Chritopher Nolant, Darren Aronofsky-t, Joel Coent, Danny Boyle-t, Baz Luhrmann-t, Ron Howardot, Guillermo del Torót (aki szintén baromi jó képi világgal megáldott rendező), vagy éppen Edgar Wrightot. És őket ugye véletlen se Stephen Herekhez, Joe Dantéhoz, George P. Cosmatoshozm, Mark L. Lesterhez, Roland Emmerich-hez, Daniel Petrie Jr.-hoz vagy éppen Jeannot Szwarchoz hasonlítsuk, mert a végén még megdől az elmélet, és kiderül, hogy régen is voltak átlagos vagy átlag alatti rendezők.

 

Akiket leírtál, azokat én is említettem volna....de hogy az Éhenkórászok Viadala jó film lenne, vagy lenne benne bármi különös, azt a filmrajongók nevében kérem ki, még ha nincs is hozzá jogom!

George P. Cosmatos a városi legenda szerint kreált rendező, akit akkor dobtak be, amikor a filmet valójában a főszereplő színész rendezte. Rambo 2 vagy Cobra esetében többen esküdöztek már, hogy Stallone volt a rendező, ahogy Tombstone esetében Kurt Russel. Baz Luhrmann inkább színházi rendező, a képi megoldásai szinpadiasak, Roland Emmerich pocsék rendező, Joe Dante nagyszerű rendező, Stephen Herek nem rossz.

Az elméletem nem dőlt meg, te is régi nagyágyúkat soroltál fel. Darren Aronofsky és Nolan felkapott rendezők, túl van nem kicsit hanem nagyon pörgetve az imázsuk, többet látnak bele az emberek a műveikbe, mint amik. Az új Batman filmek maximum közepes alkotások és ezt egyre többen ismerik fel. Aronofsky-t pedig a művészvilág ajnározza agyon, de a mezei mozibajáró még a nevét sem ismeri, magyar megfelelője Fliegauf Benedek. Mind a kettő közönségfilmnek álcázott művészfilmeket gyárt, akárcsak Lars Von Trier. Guillermo del Toro jó képi világgal megáldott rossz rendező. Az a verdiktem, hogy a régi nagyágyúk megalapoztak valamit, de több Platon vagy Shakespeare már nem születik. Cameronnál leírtad ugyanazt, amit én is! :peace:

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

És nálam ez a döntő egy rendezőnél: aki pusztán a képeivel tud mesélni nálam ott kezdődik az igazi tehetség. Az SW ilyen szempontból rendkivül hagyományos: ha épp nem akció van akkor mindent a párbeszédek görgetnek előre. És persze szép mert az ILM szép CGI-ket rak össze és Lucas természetesen tud rendezni és ezeket össze tudja rakni, de két jelenet van az egész prequelben ahol igazán azt érzem hogy különleges rendezői momentumot látunk: ebből az egyik amikor Lucas egy drámai pillanatot képekben mesél el. Anakin vivódása a Jedi templomban. Ahogy látjuk őt és Padmét, háttérben a zene és érezzük hogy most hozza meg AZT a döntést. Lucas itt kilép a szokásos szinpadias keretekből és monologizáltatás/párbeszédek nélkül von be minket a szereplői lelki világába, ami nagyon kellemes meglepetés.

A másik: az ep.2-es bárjelenet, ahol miközben Anakin keresgél látjuk ahogy Zam a pisztolyával közeledik Obi-Wan felé. Egy sima statisztákkal zsufolt diszletben járunk, nincsenek milliós effektek belerakva, de a vágásokkal/zenével igy is felpumpálja az adrenalint.

És természetesen nem azt mondom hogy ez az egyetlen két jó jelenet van, mert azokat nyilván hosszan lehetne sorolni, hanem hogy csak ezeknél érzem igazán, hogy rendezőként Lucas megtáltosodik.

 

Ez nagyon jó!

 

Egyébként több nagyszerűen megrendezett jelenet is van a prequelben, amit érdemes lenne kiemelni, de sajnos van néhány nagyon rosszul összerakott rész is. Ilyen például az EPIII elején Padme fésülködős jelenete és hozzá Anakin értelmetlen monológja. Az a baj, hogy utána megkapjuk azt a tökéletesen felépített ágyból felkelős vívódos, hosszú párbeszédes jelenetet, ami ezt az iszonyatosan rossz belépőt szükségtelenné is teszi. Gyakorlatilag 2x rágja Lucas a szánkba, hogy Anakin mennyire szereti Padmét, csak az első valllomás egy képtelen és bárgyú baromság...."én szeretlek! Nem, én szeretlek. NEM, mert én szeretlek." :facepalm: míg az utána következő jelenetet szépen megalapozza egy lázálommal és belevezet minket egy vívódásba, egy hazugságokkal terhes monológba, egy önvallomásba. Nem rossz rendező Lucas, csak az a sajnálatos, hogy a prequel idején senki nem mert szólni neki, hogy mit kéne nagyon máshogy. Az OT idején még nem volt akkora mogul, nem volt akkora név, így gondolom bátran mertek neki tanácsot adni és elküldeni a pcsába. Irvin Kershner voltak durva szóváltásai és az öreg nagyon tökös ember hírében állt. Biztos odamondta párszor; Gyurikám, ekkora faszságot régen hallottam, szóval ezt én szépen kiszedtem a forgatókönyvedből....nyugodjál meg, igyál egy kávét és bízd ezt rám, a baromságaiddal meg ne nyagassál, mert amit te ide leírtál, olyat ember nem mond.

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje:

Pedig annak a jelenetnek is megvan a maga értelme, persze ehhez mögé kell nézni. Nem az a lényeg ott min fennakadtál.

Pontosan, az a jelenet két értelemmel is bír, egyrészt először és utoljára láthatjuk Anakin és Padmét házastársakként működni, másrészt, nagyon erőteljesen bemutatja, hogy Anakinban mennyi hatalomvágy van, mennyire uralkodóként és nem partnerként van benne ebben a kapcsolatban. Még a szeretet kérdésében is neki kell a dominánsnak lennie.

 

Akiket leírtál, azokat én is említettem volna....de hogy az Éhenkórászok Viadala jó film lenne, vagy lenne benne bármi különös, azt a filmrajongók nevében kérem ki, még ha nincs is hozzá jogom!

Filmrajongó vagyok, és az én nevembe te semmit ne merészelj kikérni a témában, mert elveszem a szeneslapátod és azzal váglak hátba. :P

Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Pontosan, az a jelenet két értelemmel is bír, egyrészt először és utoljára láthatjuk Anakin és Padmét házastársakként működni, másrészt, nagyon erőteljesen bemutatja, hogy Anakinban mennyi hatalomvágy van, mennyire uralkodóként és nem partnerként van benne ebben a kapcsolatban. Még a szeretet kérdésében is neki kell a dominánsnak lennie.

 

Okés, csak az a szöveg rettenetesen béna és életszerűtlen. Egyszerűen szánalmasan rossz az a szöveg.

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje: (szerkesztve)

Az SW mint egész életszerűtlen. Mese. Ne várjunk el tőle többet, vizsgáljuk önmagában. :)

 

Az a szöveg önmagában gáz! :D

 

Off

Kihagytam a legjobb rendezők közül Frank Darabontot (Remény rabjai) aki és most tessék megkapaszkodni....magyar! Született Darabont Árpád 1959-ben egy franciaországi menekülttáborban 56-os magyar szülők gyermekeként. És most olvastam, hogy az Indiana Johnes 4 forgatókönyvébe még bele is írt egy magyar régészt. Azt a scriptet Lucas kidobta az ablakon és helyette kaptuk amit kaptunk.

On

Szerkesztve: - Zééé
Hozzászólás ideje:

Ma kaptam egy levelet a Disney-től, amiben azt írták, hogy indítottak egy teljesen új StarWars.com-ot. Lecsekkoltam és szerencsére a legtöbb TCW-s tartalom megmaradt. Elég jó az adatbázisuk, ami már tartalmaz információt az új Rebels-es karakterekről is. Mondjuk magának a weboldalnak néhány részlege kicsit kaotikusnak tűnik, de gondolom azokat majd frissíteni fogják a közeljövőben.

  • 2 hónappal később...
Hozzászólás ideje:

Ő az akiről korábban szóltak a hírek, hogy a 8. és 9. részt fogja rendezni? Tartok tőle, hogy ez így a trilógia egységének rovására mehet, hogy más rendezők lesznek, persze az OT esetében is láttunk már ilyet de ott azért Lucas alaposan benne volt mégha nem is ő rendezte a TESB és a ROTJ filmeket. Attól félek JJ. azért nem vállalja a folytatásokat mert nagyon beleakarnak szólni a munkájába, nem egy hír volt már erről, hogy vitái vannak Kathleen Kennedyvel és a Disney kreatívjai is beleakartak eröltetni pár újítást a filmbe amit nem ő talált ki. Persze nem tudhatjuk milyen szintűek voltak ezek. Rian Johnsonról egyébként mi a véleményetek? Számomra nem mond sokat a neve annyit tudok róla, hogy a Loopert ő rendezte de azt a filmet nem láttam még.

Hozzászólás ideje:

Korábban volt erről itt egy terjengősebb beszélgetés. Elég vegyes volt a fogadtatás: én például baromira örülök Jonhsonnak mivel Abrams-el ellentétben nem csak egy jó iparos. Szerintem az ő keze alól egy sokkal egyedibb (és érdekesebb) filmet kaphatunk. A többségnek viszont hasonló aggályai voltak mint neked.

 

Ilyenről pedig sose volt szó, hogy a Disney kreativok beleszólnának bármibe is. Egyáltalán kikről van szó? A Disney a terjesztésbe szólt bele. Kikötötte, hogy a bemutatás dátuma mikor legyen. Kennedy annyira nem örült ennek. Abrams azt mondta oké. Sose volt róla szó, hogy több filmet csinál: ha nem tetszene neki az ügymenet akkor az ep.7-ből kéne kiszálljon, ő viszont inkább beszállt a saját cégével embereivel együtt.

 

Egyelőre minden létező forrás megerősített hogy az új filmeket éppúgy a Lucasfilm csinálja, ahogy a Marvel filmeket meg a Marvel Studios.

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.