Darth Cupsy Hozzászólás ideje: 2020. Május 10. Hozzászólás ideje: 2020. Május 10. 54 játék 1 áráért: https://store.steampowered.com/bundle/14956/Square_Enix_Eidos_Anthology/ 1 Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Május 13. Hozzászólás ideje: 2020. Május 13. Aki kíváncsi hogy fog kinézni a játékok grafikája Playstation 5-ön (legalábbis azok amik az új Unreal motort fogják használni), annak íme egy kis ízelítő. Hát mondjuk úgy, hogy nem lesz rossz 1:23-nál indul maga a játékbemutató. 1 1 Válasz
Ody Mandrell Hozzászólás ideje: 2020. Május 13. Hozzászólás ideje: 2020. Május 13. Te jó ég! Ez már majdnem olyan mint egy film. Durva. Válasz
Frenkie Hozzászólás ideje: 2020. Május 13. Hozzászólás ideje: 2020. Május 13. 2 órával ezelőtt, Bomarr írta: Aki kíváncsi hogy fog kinézni a játékok grafikája Playstation 5-ön (legalábbis azok amik az új Unreal motort fogják használni), annak íme egy kis ízelítő. Hát mondjuk úgy, hogy nem lesz rossz 1:23-nál indul maga a játékbemutató. A 8K-s textúrák az nagyon durva. Na meg az egymilliárd háromszög egy frame-ben. Gondolom ez egy 8K-s tv-n is fut. Ilyen grafikához olyan tv is kell. De tényleg nagyon szép és élethű. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. Mondjuk azt azért tegyük hozzá, hogy ilyen szép egy játék sem lesz, hiába dübörög alatt az UE5. Egyszerűen azért, mert nincs olyan megfizethető hardver, ami elvinné. Az ilyen demókkal ez a "baj", hogy a leg-leg-leget mutatja be, ami tényleg csodás, csak éppen a játékfejlesztésben elérhetetlen, legalábbis az adott generációkon (legfeljebb egy very high end PC-n mehetne valami ilyen szépen egy játék alatt). Persze ettől függetlenül valószínűleg a PS5 és Xbox Series X játékai k*rva gyönyörűek lesznek, és csak a szakavatott szemeknek fog feltűnni, hogy nem ilyen szépek. Illetve az in-game átvezető videók ezt fogják hozni. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. A hivatalos infó az hogy ez PS5-ön futott. Hazudtak? Még egy játékfejlesztőből kinézem hogy hazudik ilyenről -volt is rá példa-, de ez egy tech bemutató egy grafikai motor fejlesztőitől. A videó célja pedig részben az volt hogy megmutassa hogy mit tud majd a PS5. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. (szerkesztve) Nem hazudtak, de ez csak egy demó, nem teljes játék. Egy teljes játék jóóóóóóóóóóóóval több dologból épül fel. Ebben minden scriptelt, még valószínűleg az a kevés rész is, ami úgy tűnik, hogy irányítanak (de, ha az nem, az olyan rövid szakasz, hogy alig kellett animációt rögzíteni hozzá). A környezet korlátozott, a legjava egy szűk barlangban játszódik. A végén ugyan kitárul, de még az sem akkora, mint egy olyan nyílt világú játék, mint a Horizon: Zero Dawn vagy a The Witcher 3, nem kell megcsinálni úgy, hogy a karakter szabadon mozoghasson benne loading képernyők nélkül. Egy játékot ezek a dolgok korlátoznak, mivel egymillió dolog köti le a hardvereket és ezek javát még csak nem is látod. Mivel a játékos az in-game videók kivételével az elejétől a végééig beleavatkozik, rengeteg dolog nem lehet scriptelt, Mivel az egész játékban mozog a karakter a játékos óhajainak megfelelően, több száz animációt kell rögzíteni (ami manapság még jelentősebbé vált, hála a motion matchingnek, amikben már nem komplett mozdulatokat rögzítenek - pl.: a karakter balra fordul -, hanem részleteket - pl.: a balra fordulásnál több száz animációt kap a láb, a törzs, a fej, a kar és a program ezekből ollózza össze a mozdulatot a környezetet is figyelembe véve - ezért tűnik a The Last of Us Part 2 videóiban Ellie mozgása baromira élethűnek és már-már scriptelt-gyanúsan randomnak, mert ott már ezt a motion matchinget használja). Szóval a fejlesztőknek csalniuk kell, és ezt a grafikán teszik, mert az a legerőforrás-igényesebb. Mondjuk úgy, hogy a játékfejlesztés kicsit olyan, mint a bűvészkedés. Ha jó az illúzió, észre sem veszi az ember, hogy csalnak. Szóval egy videojáték nagyon nagy, nagyon sok minden fut benne, és ezek miatt a készítők kénytelenek csalni. Van, akik abban látják a kompromisszumot, hogy a nyílt világot is szétosztják részletekre, van, aki másban. A The Witcher 3 például szerintem gyönyörű játék, és bár ott is vannak töltőképernyők, Novigrád így is hatalmas. PC-n még szebb is, mint PS4-en és sokkal szebb, mint Xbox One-on, de ezer és egy helyen kell csalni még PC-n is (pl. low poly-k a fák), mert különben a hardverek kihalnának alóla. Ez a nagy különbség: a demó az egy töredéke egy teljes játéknak. Ott mind a processzort, mind a VGA-t, mind a memóriákat csak az és kizárólag az köti le, ami a demó nagyon szűk, nagyon limitált közegében történik, ráadásul az események nagy része scriptelt (amúgy ezért néztek ki anno sokkal jobban az E3-as demók, mert ott is, a teljes játék helyett minden erőforrást abba a részletbe invesztálhattak a teljes játék helyett). Nem véletlen, hogy az ilyen tech demók mindig zárt terekre fókuszálnak, és még az ilyenekben is a nagy, nyílt terek csak kis szerepet kapnak. Egyrészt, sokkal jobban átjönnek az effektet zárt térben, másrészt, ez a "szükséges csalás". Egy teljes játéknál ezzel szemben sokkal-sokkal több minden köti le az erőforrásokat. Példával is élve: a CPU-t ennél a demónál lekötik az effektek, a karakter mozgása és a scriptelt események elindítása. Egy teljes játéknál lekötik ezeken kívül az NPC-k, a szabadon mozgó karakter okozta környezeti hatások, az NPC-k által okozott környezeti hatások, ha változó az időjárás, akkor még annak hatásai is, és mivel ma már a fák levelei is mozognak, így például egy erdős játékban az erdő maga is. Ezek real time dolgok. Nem véletlenül egy kihalt barlang és nem egy nyüzsgő város vagy egy élettel teli erőd lett a demó helyszíne. Tehát nem hazudnak, ezt tudja az Unreal Engine 5 a PlayStation 5 alatt egy demóban. Ez a maximum, amit ezen a hardveren ezzel az Engine-nel ki lehet hozni belőle az optimális körülmények között (és van egy olyan gyanúm, hogy egy high end PC-n még ennél is szebbet látnánk, csak úgy tűnik, az Epic lepaktált a Sony-val, szóval ilyet a PS5 megjelenéséig nem fogunk látni). Viszont azt észben kell tartani, hogy a videojátékok jellegüknél fogva nem tudnak optimális körülményeket nyújtani, mert sokkal több dolog van bennük, mint egy demóban. Egy PS6 valószínűleg már ki tudná ezt hozni egy teljes játékból is, egy High End PC lehet már ma is ki tudná, csak az előbbi még nem létezik, az utóbbi meg az átlag embernek megfizethetetlen. Ennek ellenére nem kell félni, a teljes játékok is gyönyörűek lesznek, és, ha csak nem vagy olyan, aki assetről assetre jár, hogy elemezze a textúrákat és az effektetket, hanem az összképet nézed, akkor ugyanilyen szépnek fogod látni a játékokat is, mint ezt a demót. Mert a legjobb fejlesztők tudják, hogyan keltsék meg a tökéletes illúziót. Ezért gyönyörű a Horizon: Zero Dawn, a The Witcher 3: Wild Hunt, ezért lesz gyönyörű a The Last of Us Part 2 és így tovább. Szerkesztve: 2020. Május 14. - Dzséjt 1 3 Válasz
Wolffe Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. Hozzászólás ideje: 2020. Május 14. Most ingyenes pár napig a GTA V az Epic Storeban, ha valakinek nem lenne még meg. 1 Válasz
Nabopolasszar Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. 16 órával ezelőtt, Wolffe írta: Most ingyenes pár napig a GTA V az Epic Storeban, ha valakinek nem lenne még meg. 2 1 Válasz
luke19 Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. (szerkesztve) Most fejeztem be az AC: Originst, rohadt jó volt. Utoljára a második résszel játszottam aztán sose fejlesztettem a gépemet, vagy nem voltam játékos hangulatban, de idővel a régebbieket is pótolom szerintem. Holnap kezdem el az Odyssey-t. Az lenne a kérdésem, hogy történet szempontjából van-e különbség, hogy a férfi vagy a női szereplőt választom? Szerkesztve: 2020. Május 15. - luke19 Válasz
RacerX Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. 5 perccel korábban, luke19 írta: Az lenne a kérdésem, hogy történet szempontjából van-e különbség, hogy a férfi vagy a női szereplőt választom? Amikor én játszottam, nem véltem felfedezni semmi különbséget. 1 Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. Hozzászólás ideje: 2020. Május 15. 2 órával ezelőtt, luke19 írta: Holnap kezdem el az Odyssey-t. Az lenne a kérdésem, hogy történet szempontjából van-e különbség, hogy a férfi vagy a női szereplőt választom? Nemtudom mennyire érdekel, de Kassandra a kánon verzió 1 Válasz
luke19 Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. 9 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta: Nemtudom mennyire érdekel, de Kassandra a kánon verzió Érdekel mert a könyveket is elkezdtem beszerezni a játékokkal párhuzamosan. A könyv Kassandra szemszögéből van megírva, így lehet hogy akkor Alexiost választom a változatosság kedvéért. 1 Válasz
Donát Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. Dzséjt írásához kapcsolódó cikk: https://www.ign.com/articles/unreal-engine-5-demo-fully-playable-not-real A demó, amit mutattak, játszható volt, sőt egy valódi játékos valódi játékát mutatták be elvileg. Ettől függetlenül Dzséjt szavai alapján a teljes játékok valóban nem fognak így kinézni, de talán közelebb lehetnek a felső határhoz, mint gondolnánk. 1 Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. Aki Kassandrával vitte végig az AC:Odysseyt tudna válaszolni néhány kérdésemre: Spoiler A DLC-ben összejöttem Darius lányával Neemaval és gyerekünk is született, arra lennék kíváncsi, hogy ha Kassandrával vagyunk akkor Dariusnak fia van, vagy hogyan alakul az egész a Tempest legyőzése után? Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. 3 órával ezelőtt, Donát írta: Dzséjt írásához kapcsolódó cikk: https://www.ign.com/articles/unreal-engine-5-demo-fully-playable-not-real A demó, amit mutattak, játszható volt, sőt egy valódi játékos valódi játékát mutatták be elvileg. Ettől függetlenül Dzséjt szavai alapján a teljes játékok valóban nem fognak így kinézni, de talán közelebb lehetnek a felső határhoz, mint gondolnánk. Ott van az is, ami az én mondanivalómban is ott volt: "they did build a working, playable demo running off a PlayStation 5 dev kit". Azt a részt, ahol úgy tűnt, irányítják a karaktert, én is megkérdőjeleztem az eddigi tapasztalatok miatt (főleg a tavalyi vagy tavaly előtti E3-on történtek után, amikor a "gyönyörű" PS4 és Xbox One játékokról kiderült, hogy valójából High End PC-kről futottak), de, ahogy írtam is, még így sem annyira erőforrás-igényes, mint egy komplett játék. De most már azért elkezdhetnék be is jelenteni azokat a next-gen játékokat. Oké, hogy nincs E3 és Gamescom, meg a többi, de, ha csak nem lesz halasztás, akkor alig valamivel több, mint fél év múlva jönnek az új konzolok, de jelenleg úgy néz ki, hogy csak PS4-es és Xbox One játékokkal játszhatunk rajtuk. Gyönyörű ez a demó, de jobban tudnék értékelni egy-két tényleges, valódi játékot. Na jó, megelégszem egy Horizon: Zero Dawn 2 bejelentéssel is. Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. Hozzászólás ideje: 2020. Május 16. 4 órával ezelőtt, Donát írta: A demó, amit mutattak, játszható volt, sőt egy valódi játékos valódi játékát mutatták be elvileg. Ettől függetlenül Dzséjt szavai alapján a teljes játékok valóban nem fognak így kinézni, de talán közelebb lehetnek a felső határhoz, mint gondolnánk. Igazából szerintem azok a játékok amik nagyon rámennek a grafika kimaxolására már most sincsenek olyan őrült messze attól amit itt láttunk. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Legalábbis addig, amíg egy szaki rá nem néz. Komolyan, én egészen addig azt hittem, hogy minden játék, ami bitang jól néz ki, az bitang jól is néz ki. Witcher 3, Horizon: Zero Dawn, Uncharted 4, stb. Aztán haverom, aki ebben a szakmában dolgozik, szépen rávilágított, hogy és miképpen csalnak a fejlesztők, hogy ezt az illúziót keltsék. Az érvágás a Witcher 3 erdőinél volt. Ugye én nekem az PC-n van meg, és full beállítások mellett fut. Az erdőben elcsöppentem a gyönyörtől, annyira szép. Aztán megmutatta, hogy a fák valójában low poly-ból vannak, és ismétlődnek is. Nyilván, ez a szakavatott szem. (Amúgy a Digic Pictures videóiról is olyan kulisszatitkokat mesél el, amiktől az ember elképed, de ezt nem hallja vissza semmilyen hivatalos anyagban.) Én azt mondom, addig jó, amíg nem vesszük észre a bűvészt, hogy csal. Mondjuk én ezért is sajnálom szaki barátomat, mert ő semmilyen animációs produktumot nem tud már maradéktalanul élvezni emiatt (animációs filmektől a filmekbeli CGI-on át a videojátékokig). És ezért győztem meg arról, hogy ha csak én nem kérdezem, akkor ne osszon meg ilyen részleteket játékokról. Szeretek elveszni a látvány gyönyörében. És szerintem ez a lényeg: amíg elhiszed, hogy az a játék gyönyörű, addig gyönyörű. Ha meg elkezded keresni, hol törik meg az illúzió, akkor b*szhatod. De ez mindenre igaz. Egy történetre ugyanúgy, mint egy filmre vagy videojátékra. (És van egy haverom, aki meg úgy játszik, hogy assetről assetre haladva vizsgálgatja a programot, aztán meg nagy dérrel-dúrral mondja, hogy ez sem jó, meg az sem jó... Az ilyen miért játszik? Mert nem a játék öröméréért, az fix!) Más, kérdés: Mafia trilógiával ti hogyan álltok? Ugye jön most a felújítás. Én imádom az első részt és szeretem a két folytatást is. De általában úgy kategorizálom az utolsó kettőt, hogy vagyok én és egy kolleginám, akik szeretjük a Mafia 2-3-at, és van mindenki más. 1 Válasz
Nute Gunray Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Az első rész gyerekkorom egyik meghatározó játéka volt. A látvány, a tragikus történet, a zenék... Sokkal jobban tetszett anno, mint a GTA. A második részt már korántsem szerettem annyira, a harmadikkal nem játszottam. 1 Válasz
Wilde Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. 53 perccel korábban, Dzséjt írta: Más, kérdés: Mafia trilógiával ti hogyan álltok? Ugye jön most a felújítás. Én imádom az első részt és szeretem a két folytatást is. De általában úgy kategorizálom az utolsó kettőt, hogy vagyok én és egy kolleginám, akik szeretjük a Mafia 2-3-at, és van mindenki más. Az első rész nagyon élénken él bennem, másolt cd-n járt kézről kézre az általános iskolás osztályomban. Régen nagyon nehéznek tűnt (főleg az autóversenyes rész), de néhány éve mikor valamikor újra a kezem ügyébe akadt, akkor tök könnyen végigvittem. Ami nagyon tetszett az első részben az a játéknak a hangulata, az a zene, ami Chinatownban szólt... azt még most is vissza tudnám idézni, meg a játék elején volt az a kis autó, ami alig bírt felmenni a híd emelkedőjén, az éttermi lövöldözés és az orgyilkosos küldetés is remek volt, összességébn jó kis játék volt, de nálam a GTA számított az etalonnak és ahhoz képest ez jóval szegényesebb lehetőségeket kínált. A második részt emlékszem nagyon vártam, amikor kb. 9 éve új gépem lett az egyik első játék, amit végigvittem rajta ez volt, de kissé csalódásként éltem meg. Talán pont a hangulat hiányzott, vagy csak nekem voltak nagyok az elvárásaim, de amúgy én elvoltam ezzel a játékkal is, a karakterek egyébként jobban is tetszettek itt és az is remek volt, ahogy összefűzték a játék egy pontját az első rész végével. Ebből a leginkább az utolsó pálya maradt meg, amit nagyon szerettem, a börtönös részeket annyira nem, meg az is kissé fárasztó volt, hogy sokat kellett autózni két pont között (ez lehet így volt az első részben is csak már nem emlékszem annyira arra) és ez önmagában nem volt annyira élvezetes, mint a GTA-ban, ahol sokkal életteltelibbnek érződik az egész város. A harmadikkal játszottam egy kicsit aztán félbehagytam, mert annyira nem ragadott meg, utána meg valami mással kezdtem el játszani és ezt azóta sem fejeztem be, nagyon nem akarom lehúzni, mert nem is vittem végig, így nem is tudnék érdemi véleményt megfogalmazni róla, de az alapján, amennyit toltam az volt az érzésem, hogy a környezet hasonlóan szürkének tűnik, a sztori meg elvált ettől a klasszikus olasz maffia - nagyváros stílustól, amit annyira szerettem, amúgy a néhány évvel korábbi GTA V szerintem köröket ver rá minden szinten, de lehet, hogy egyszer ha nem lesz más, akkor végigjátszom a harmadik részt és még tetszeni is fog, mert amúgy a második résszel is egész jól elvoltam, ahhoz képest, hogy nem lett életem játéka. 1 Válasz
Bomarr Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Dzséjt: nekem bőven elég lesz ha az új PS5-ös játékoknál "csak" úgy fog tűnni, mintha ugyanazon a szinten mozognának mint a bemutató videó. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. 2 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Komolyan, én egészen addig azt hittem, hogy minden játék, ami bitang jól néz ki, az bitang jól is néz ki. 2 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Aztán haverom, aki ebben a szakmában dolgozik, szépen rávilágított, hogy és miképpen csalnak a fejlesztők, hogy ezt az illúziót keltsék. Nekem azért furcsa ez a megközelítés, mert egy eleve szubjektív dologról beszélünk, illetve esztétikai dologról. Mit jelent az, hogy "szép"? Ha egy entitás esetében a szemünk által ebből befogadott infók alapján egy olyan érzet alakul aki, ami tetszést eredményez, jó érzéssel tölt el minket, akkor azt mondjuk, hogy az a dolog szép. Mivel ez teljesen egyénfüggő, így általánosítani objektív módszerrel nem lehet. Itt kénytelenek vagyunk a tömegigény és -ítélet felé meghajlani, és azt mondani, hogy ha vmit az emberek többsége szépnek talál, akkor arra rámondjuk, hogy szép. Ha egy játéknál szépnek látok vmit, akkor ezen az nem változtat, hogy ezt milyen eszközökkel érték el. Ez nekem kicsit olyannak tűnik, mint azok az okoskodások, amik túlelemeznek egy jelenséget. Ez a fotó a naplementéről valójában nem is olyan szép, mert direkt úgy volt beállítva a kamera, utómunka is van rajta, ráadásul egy monitoron nézed, a gyenge szemeddel, ami torzít. Bezzeg, ha megnéznéd egy sokkal nagyobb felbontású kijelzőn, sőt laboratóriumi körülmények között elemeznéd, akkor látnád, hogy nem is szép az, csak annak tűnik. Vagy amikor egy lánynál/fiúnál kezdik el elemezni, hogy a szemei túl közel vannak egymáshoz, ráadásul nem is pont ugyanakkorák, a szemöldöke is csak azért olyan, mert szedi, amikor láttad, akkor picit csücsörített és behúzta a hasát stb.. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. 20 perccel korábban, pb69 írta: Ez nekem kicsit olyannak tűnik, mint azok az okoskodások, amik túlelemeznek egy jelenséget. Mint amit te csinálsz most? 45 perccel korábban, Bomarr írta: Dzséjt: nekem bőven elég lesz ha az új PS5-ös játékoknál "csak" úgy fog tűnni, mintha ugyanazon a szinten mozognának mint a bemutató videó. Nekem is, én vevő vagyok az illúziókra. Válasz
luke19 Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. AC: Odyssey-vel lenne két nem tudom mennyire spoileres kérdésem: Spoiler A Kultista tagokat mindet szükséges lesz kinyiffantanom? Most mentem el Athénba. Ott találkoztam Alexios-al, mikor kijöttem a barlangból, ahova Leonidas lándzsájával tudtam bejutni. Csak kíváncsiságból érdekelne, ha a beszélgetés során összeakaszkodtam volna vele, akkor sz@rrá vert volna? 35ös szinten van ő elvileg, én meg 14-en voltam jelenleg. Érdekelne ilyenkor hogy ment volna tovább a sztori. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. 11 perccel korábban, Dzséjt írta: Mint amit te csinálsz most? Há, micsoda felvetés. Nem, szerintem nem igazán. Én egy jelenséget elemzek, hogy próbáljam megérteni, illetve érthetővé tenni az álláspontom azzal, hogy kifejtem a véleményem. De nem az a célom, hogy vmit ezáltal megfosszak egy adott jellemzőjétől. Az ismerősöd is tehette volna azt, hogy megadja ugyanazt a levezetést (ami egyébként nagyon érdekes, a játékfejlesztéssel is foglalkozó munkatársaimtól imádok ilyen sztorikat hallgatni, sokat lehet belőle tanulni és izgalmas fejtegetések), de azzal a felhanggal, hogy emiatt látjuk olyan szépnek az adott játékot, mert ezt ilyen és olyan eszközökkel érték el. A lényegi tartalom ugyanaz, minden infót átad, mégse "illúziórombolás", nem akar hamis következtetést közvetíteni. Válasz
Darth Cupsy Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. 6 órával ezelőtt, Dzséjt írta: És szerintem ez a lényeg: amíg elhiszed, hogy az a játék gyönyörű, addig gyönyörű. Ha meg elkezded keresni, hol törik meg az illúzió, akkor b*szhatod. De ez mindenre igaz. Egy történetre ugyanúgy, mint egy filmre vagy videojátékra. Jah nekem erről az jut eszembe, amikor egy filmet elkezdik ekézni, hogy hát a CGI nem simult be makulátlanul a környezetbe. 6 órával ezelőtt, Dzséjt írta: Más, kérdés: Mafia trilógiával ti hogyan álltok? Ugye jön most a felújítás. Én imádom az első részt és szeretem a két folytatást is. De általában úgy kategorizálom az utolsó kettőt, hogy vagyok én és egy kolleginám, akik szeretjük a Mafia 2-3-at, és van mindenki más. Én elkezdtem anno a Mafia 1-t, de engem az autó irányítása nagyon megviselt úgyhogy abbahagytam és mivel szeretek egy franchise-t az elejétől tolni, így a maradék 2-t már meg se próbáltam. De a felújítás után szerintem megpróbálkozom vele ismét. 1 Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Május 17. 4 órával ezelőtt, pb69 írta: Az ismerősöd is tehette volna azt, hogy megadja ugyanazt a levezetést (ami egyébként nagyon érdekes, a játékfejlesztéssel is foglalkozó munkatársaimtól imádok ilyen sztorikat hallgatni, sokat lehet belőle tanulni és izgalmas fejtegetések), de azzal a felhanggal, hogy emiatt látjuk olyan szépnek az adott játékot, mert ezt ilyen és olyan eszközökkel érték el. A lényegi tartalom ugyanaz, minden infót átad, mégse "illúziórombolás", nem akar hamis következtetést közvetíteni. A haverom sem illúziórombolás vagy hamis következtetésre vezetés miatt mondta el vagy mutatta meg ezeket, egyszerűen csak lelkesedik az ilyen dolgokért (elvégre ez a szakmája) és szeret ilyenekről velem beszélgetni. Néha ugyan túlságosan is lelkes, és akaratlanul illúziót rombol, de hát van ilyen. Ettől még a játékok, amiknél rámutat az ilyenekre, szerintem k*rva szépek maradnak. Most játszom az Uncharted 4-gyel, és az is valami iszonyú gyönyörű még most is, pedig négy éves játék. Viszont ez már a PS4 határait feszegeti, ez a topok közé tartozik, amit ebből a konzolból ki lehetett préselni. Remélem, júniusban tényleg leleplezik a PS5 exkluzívokat, és akkor lehet újra ámulni és bámulni. 7 órával ezelőtt, Wilde írta: Az első rész nagyon élénken él bennem, másolt cd-n járt kézről kézre az általános iskolás osztályomban. Régen nagyon nehéznek tűnt (főleg az autóversenyes rész), de néhány éve mikor valamikor újra a kezem ügyébe akadt, akkor tök könnyen végigvittem. Az autóversenyzős részt egy későbbi patch könnyebbé tette. Azt amúgy én is utáltam. Az eredeti verzióban viszont volt egy programhiba ott, amit kihasználva pik-pak meg lehetett nyerni. Anno én is ezt kihasználva vittem végig. 7 órával ezelőtt, Wilde írta: meg az is kissé fárasztó volt, hogy sokat kellett autózni két pont között (ez lehet így volt az első részben is csak már nem emlékszem annyira arra) és ez önmagában nem volt annyira élvezetes, mint a GTA-ban, ahol sokkal életteltelibbnek érződik az egész város. Egen, szerintem is inkább azért nem annyira élvezetes az autókázás, mert a város maga nem túl élettel teli. Bár vannak érdekes öltetek benne, nem sikerült kiaknázni az egészet. Amúgy ugyanez igaz a Mafia 3-ra. Ami viszont minden nyűgjével nekem kedvencem lett (nem a trilógiában, csak úgy általánosan, bár az első Mafia után azt szeretem a legjobban). Az olasz maffia vonaltól ugyan annyiból tényleg elvált, hogy egy fekete bőrű amerikai maffiózót alakítunk benne, ugyanakkor a főellenség még mindig az olaszok, és a mi brancsunkban is van egy olasz, Spoiler Nevezetesen Vito Scaletta, a Mafia 2 főszereplője. Engem a Mafia 3 hangulata, szereplői és sztorija ragadott meg, bár tény, technikai oldalról borzasztó (bár viszonylag sikerült kikupálni), és a város itt sem olyan élénk, viszont a mondat elejei hármas velem ezt feledtette. Válasz
pb69 Hozzászólás ideje: 2020. Május 18. Hozzászólás ideje: 2020. Május 18. 8 órával ezelőtt, Dzséjt írta: A haverom sem illúziórombolás vagy hamis következtetésre vezetés miatt mondta el vagy mutatta meg ezeket, egyszerűen csak lelkesedik az ilyen dolgokért (elvégre ez a szakmája) és szeret ilyenekről velem beszélgetni. Néha ugyan túlságosan is lelkes, és akaratlanul illúziót rombol, de hát van ilyen. Nyilván nem amiatt mondja, hiszen nem szokott úgy nekiállni az ember egy okfejtésnek, hogy direkt hamis következtetésre akar jutni. De az illúziórombolás is ritkán cél, bár ez már elő szokott fordulni. Ettől függetlenül még önkéntelenül is bele lehet csúszni ebbe a dologba, ha nem figyel az ember. Csak azért bátorkodom erről annyit írni egyébként, mert ez egy rokonjelensége annak, amiről már sokat elmélkedtünk a kritikákkal kapcsolatos topikban. Ott is pontosan arról van szó, hogy vki elindít egy levezetést mondjuk egy film kapcsán, aminek a célja az, hogy bizonyítsa annak silány minőségét. Jellemzően az történik, hogy az adott ember levezeti (most hogy mennyire értelmes érvekkel, az már más kérdés) neki miért nem tetszik vmi, ami eddig tök jó, mert ha ért a dologhoz, akkor ebből rengeteget lehet tanulni, érdekes okfejtés tud lenni. A végső következtetésnél romlik el a dolog, amikor is azt hozza ki belőle, hogy "tehát ez a film rossz, értéktelen", miközben a levezetésben használt érvek többsége szubjektív. Válasz
Dzséjt Hozzászólás ideje: 2020. Május 18. Szerző Hozzászólás ideje: 2020. Május 18. Ez szép és jó, csak most tényleg te csinálod azt, amiről írsz. Levezetsz a fentiekből egy okfejtést, és kilyukadsz egy olyan pontra, amit senki sem állított. Senki sem mondja, még a haverom sem, hogy a játékok rondák lennének, vagy a grafika és motor rossz lenne, csak mert a fejlesztőknek muszáj csalniuk a technológiai korlátok miatt, ha olyan és akkora játékot akarnak összerakni, amekkorákat és amilyeneket szoktak. Senki sem állít ilyet, csak annyit, hogy nem lesznek olyan szépek a játékot, mint a fenti demó, mert az egy tech demó, direkt arra megalkotva, hogy bemutassa, mit tud egy motor egy adott platformon, míg a videojáték egy teljesen más műfaj. Ez viszont tény, nem szubjektív vélemény. Válasz
Ajánlott hozzászólás
Csatlakozz a beszélgetéshez!
Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.