Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

1 órával korábban, Donát írta:

A marketingje is. És úgy hallottam, a film is jó. De az Oppenheimer konkrétan mestermű. Az igazságérzetem azt szeretné látni, hogy feltörli a padlót a Barbie-val pénzügyileg. :P 

 

Ha nem is teljesen mestermű, kiváló film, jobb, mint a Barbie, ez is tény. Sőt szerintem nincs szégyenkeznivalója pénzügyi téren sem. De nekem az igazságérzetembe meg az fér bele, hogy a sok szuperhős/f*szagyerek film mellett végre van egy csajos film, ami jó is, népszerű is, és anyagilag is elég sikeresnek tűnik :evil:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2 órával ezelőtt, Donát írta:

Az igazságérzetem azt szeretné látni, hogy feltörli a padlót a Barbie-val pénzügyileg. :P 

Hosszabb távon ez még össze is jöhet. Legjobb tudomásom szerint ez még nem lefutott meccs. A Barbie már csak témáját tekintve is szerintem figyelemfelkeltőbb. A magam és mások véleménye alapján a Barbie-nál a kíváncsiság erősebb, mert mégis mi a frászt lehet elmesélni egy játékbabáról filmen? Az Oppenheimernél is felmerült ez több ízben, de az mégis egy történelmi figura és esemény köré épül, ráadásul azt is tudni, mire számítsunk a rendezőjétől, így azért az embernek vannak elképzelései, ami mérsékeli a kíváncsiságot. Viszont attól, hogy valaki beül a Barbie-ra, az később még beülhet az Oppenhemerre is. Én úgy gondolom, hogy sokan, akiket mindkét film érdekelt, inkább megnézték a premier hetében az előbbit, mert hajtotta őket a kíváncsiság (és idővel talán a pozitív kritika is), aztán a következő hetekben megnézik az utóbbit. És ez hosszú távon átbillentheti a mérleget az Oppenheimer javára.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

25 perccel korábban, Dzséjt írta:

Hosszabb távon ez még össze is jöhet. Legjobb tudomásom szerint ez még nem lefutott meccs. A Barbie már csak témáját tekintve is szerintem figyelemfelkeltőbb. A magam és mások véleménye alapján a Barbie-nál a kíváncsiság erősebb, mert mégis mi a frászt lehet elmesélni egy játékbabáról filmen? Az Oppenheimernél is felmerült ez több ízben, de az mégis egy történelmi figura és esemény köré épül, ráadásul azt is tudni, mire számítsunk a rendezőjétől, így azért az embernek vannak elképzelései, ami mérsékeli a kíváncsiságot. Viszont attól, hogy valaki beül a Barbie-ra, az később még beülhet az Oppenhemerre is. Én úgy gondolom, hogy sokan, akiket mindkét film érdekelt, inkább megnézték a premier hetében az előbbit, mert hajtotta őket a kíváncsiság (és idővel talán a pozitív kritika is), aztán a következő hetekben megnézik az utóbbit. És ez hosszú távon átbillentheti a mérleget az Oppenheimer javára.

Meglátjuk. Én a nyitóhétvégén összejött drasztikus különbség miatt nagyon meglepődnék, ha ez megfordulna.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

20 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Jó volt tegnap még egyszer megnézni a Caravaggio árnyékát. Aztán ki tudja mikor látom újra? Tv-ben is ritkán vetítenek ilyet,, DVD-n se tudom, hogy megjelenik-e.

Ma néztem az előzetesét és érdekel, bár moziban nem hiszem, hogy sor kerül rá. Remélem egyéb nem hivatalos "streaming" szolgáltatók révén összejöhet. :oops: Oppenheimert sem láttam még, nem sikerült megfelelő időpontot találni. A fiammal szeretném nézni, aki nagyon szereti a 20. századi történelmet és rögtön vágta kiről szól, ezt sok felnőtt sem tudja azonnal.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Az Oppenheimerrel kapcsolatosan lenne egy kérdésem azokhoz akik már látták: mennyire látványos a film? Azt olvastam róla, hogy leginkább egy politikai thriller lett és a párbeszédekben a legerősebb, kevésbé a látvány visz magával az élményt tekintve. Szívem szerint a Puskin Moziban nézném, de ha nagyon bitang a látványvilág, akkor az IMAX miatt "ráfanyalodnék" az Aréna Plázára...

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Éppen most , Wilde írta:

Az Oppenheimerrel kapcsolatosan lenne egy kérdésem azokhoz akik már látták: mennyire látványos a film? Azt olvastam róla, hogy leginkább egy politikai thriller lett és a párbeszédekben a legerősebb, kevésbé a látvány visz magával az élményt tekintve. Szívem szerint a Puskin Moziban nézném, de ha nagyon bitang a látványvilág, akkor az IMAX miatt "ráfanyalodnék" az Aréna Plázára...

Az egész anyagot IMAX kamerával forgatta Nolan - a párbeszédeket is. Tesóm IMAXben nézte, én nem, azt mondta, hogy nagyon ütős volt. Bár valóban politikai thrillerről van szó, ha teheted, én mindenképpen az IMAXet javasolnám.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

12 órával ezelőtt, Wilde írta:

Az Oppenheimerrel kapcsolatosan lenne egy kérdésem azokhoz akik már látták: mennyire látványos a film? Azt olvastam róla, hogy leginkább egy politikai thriller lett és a párbeszédekben a legerősebb, kevésbé a látvány visz magával az élményt tekintve. Szívem szerint a Puskin Moziban nézném, de ha nagyon bitang a látványvilág, akkor az IMAX miatt "ráfanyalodnék" az Aréna Plázára...

 

Donáthoz csatlakozva én is az IMAX-et javasolnám, én ott láttam. Nem tipikus látványfilm, de nem csak a "látványfilmek" tudnak veszett jól mutatni az IMAX vásznán. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Oppenheimer

 

Tegnap sikerült megnézni a filmet, az itteni ajánlások hatására akartam jegyet váltani az IMAX-es vetítések valamelyikére, de sajnos mind a szinkronos, mind a feliratos verzióra a legalsó sor kivételével nem volt szabad hely, így a Corvinban tekintettem meg végül. Így is nagy élmény volt, de most már utólag el tudom képzelni, hogy IMAX-ben miért tudna még nagyobbat ütni a film. Cillian Murphy tökéletes volt a szerepben, azt inkább a forgatókönyv számlájára írnám, hogy ahhoz képest, hogy Oppenheimerről azt olvastam, hogy egy nehéz ember volt, aki nagyon elragadtatta magát saját zsenialitásától és hajlamos volt lenézni a nála kevésbé pallérozott elméket... ez a filmből egyáltalán nem jött le, egy abszolút szerethető, kedvelhető figuraként került bemutatásra. Eredeti nyelven láttam a filmet, azt sajnáltam, hogy Teller Edét nem egy magyar színész szólaltatta meg, de mikor feltűnt Szilárd Leóként Haumann Maté ott tisztán lehetett érezni, hogy magyar akcentussal beszéli az angolt, ami számomra egy kellemes kis plusz volt.

 

A többit spoilerbe teszem, bár igazán nagy fordulatokat nem lehet lelőni ebben a filmben:

Spoiler

A filmről annyit még, hogy szerintem egyáltalán nem volt unalmas, még ha a hosszát lehetett is érezni, de lekötött végig. Azután, hogy felrobbantják a bombát a tesztelésnél utána éreztem azt, hogy egy kicsit veszített a lendületéből a film, addig tökéletesen építkezett ezzel az időben ide-oda ugrálós szerkezettel, a feszültség adagolásával és ez a kettős szint amin mozgott a cselekmény ez számomra azon volt erősebb, ami magával a bombával és az azzal kapcsolatos felelősséggel kapcsolódott össze. Oppenheimer személyes drámája, az ő meghurcoltatása egyrészt a karakter miatt egy kicsit távol maradt tőlem a film végéig, másrészt ez a politikai kavárás a Robert Downey Jr.-al messze eltörpült amellett, hogy itt egy szellem kiszabadult a palackból, az emeriség "istenné" válásában átlépett egy határt. Nekem Oppenheimer egy szimpatikus ember volt, de nem igazán értettem meg, ehhez hiányzott volna több személyesebb jellegű jelenet, adott esetben a fiatalabb korából is (ide beszúrva Cillian Murphy korához képest szerintem nagyon fiatalosan néz ki, de amikor az egyetemista Oppenheimert játszotta a film elején, az kicsit megmosolyogtató volt) inkább a tudóst, a sztárt és a politikával hidat építőt láttam meg ebben a megformálásban nem az embert, aki belül volt, még ha próbálkoztak is ezzel a Florence Pugh-al való kapcsolatával, a bűntudatával és a bomba egész utóéletével. 

 

A kedvenc jelenetem nekem egyértelműen az volt, amikor felrobbant a bomba és utána a moziban szinte mindenki egy hatalmas robbanást várt, elképesztő robajjal, ezzel szemben a villanás után síri csend lett, mind a vásznon, mind a nézőtéren, szinte tapintani lehetett a feszültséget, abban a néhány pillanatban - kitartva a csendet - át lehtett érezni ennek az eseménynek a súlyát, hogy mekkora mérföldkő ez, hogy milyen erők szabadultak el ezzel... és csak utána jött egy fülsiketítő robaj, de ez már így teljesen máshogy hatott egyfajta félelemmel teli elragadtatással. Egyébként nagyon jó volt itt a közönség is, nem beszéltek, röhögtek bele a filmbe és az ilyen közösségi pillanatokért éri meg moziba járni, amikor így egyként lélegzik a nézőtér, amit akármilyen otthoni setuppal sem lehet visszaadni. 

 

A színészek a főbb szerepektől eltekintve is fatnasztikusak voltak, nekem Matt Damon is nagyon emlékezetes volt, de Rami Malek rövidke szerepe ellenére is képes volt ellopni a showt, hogy arról a Jack Quaidről ne is beszéljek aki most debütált a Star Trekben élőszereplős formában a Lower Decskből átlépve a Strange New Worldsbe. A fényképezés, a zene, a hanghatások is kiválóak voltak, Nolan alkotásai még mindig az eseményfilm kategóriájába esenek, amit egyszerűen látni kell. A legnagyobb elismerés pedig tényleg az, hogy még azóta is a hatása alatt vagyok a filmnek, hogy láttam, még mindig eszembe jut egy-két jelenete, maradandó élményt tud nyújtani, ami nem könnyen ereszti el az embert. A jelenleg is zajló szomszédos háború adta aktualitás pedig még húsbavágóbbá teszi, hogy tényleg új időszámítás kezdődött 1945. július 16-án. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

10 perccel korábban, Wilde írta:

 

Abszolút, ő is a 'keveset szerepelt, de remek volt' csapatot erősítette a filmben, hasonlóan Casey Affleckhez, vagy Gary Oldmanhez. 

Úristen, most rákerestem kit játszott Gary Oldman. Észre sem vettem. :o 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Tegnap megnéztem feliratosan is az IMAX-ben a filmet, és nagyon jól követhető volt felirattal is. "Teller" kissé túltolta az akcentust, ez az egy dolog eléggé kizökkentő volt. Cillian Murphy-t remek volt a saját hangján hallani :) Fullon volt a délutáni 17 órás előadás az IMAX-ben, talán az első sorban maradtak üres helyek. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Haumann Máté Szilárd Leója hogy szól? Úgy tudom hogy kevés játékidő jutott neki. Azt már nem tudom hogy mennyit szövegel.

 

 

1 órával ezelőtt, MissKarrde írta:

"Teller" kissé túltolta az akcentust, ez az egy dolog eléggé kizökkentő volt.

 

Pedig "Nari" még Edés interjúkat is kapott Kristóftól hogy azokkal is készülhessen a szerepre.

 

 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

1 órával korábban, Rog írta:

Haumann Máté Szilárd Leója hogy szól? Úgy tudom hogy kevés játékidő jutott neki. Azt már nem tudom hogy mennyit szövegel.

 

Két, vagy három olyan jelenet volt, ha jól emlékszem, ahol feltűnt. Nekem leginkább a film végén volt szembetűnő, ahol hallani lehetett a hangján, hogy magyar akcentussal beszéli az angolt, ott tényleg olyan érzés volt, hogy egy magyar embert hallasz. Tellernél csak az akcentus érződött, de ott ez alapján nem mondtam volna meg, hogy milyen származású, ha alapvetően nem tudtam volna.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

19 órával ezelőtt, Rog írta:

Haumann Máté Szilárd Leója hogy szól? Úgy tudom hogy kevés játékidő jutott neki. Azt már nem tudom hogy mennyit szövegel.

 

Pedig "Nari" még Edés interjúkat is kapott Kristóftól hogy azokkal is készülhessen a szerepre.

 

 

Szerintem Szilárd hangja teljesen korrekt, a színésznek nem sokat kellett rá gyakorolni. Többet emlegetik Szilárdot, mint ahányszor valójában megjelenik, azt hiszem, két jelenete van a filmben. Ő Chicagoban dolgozott, és az ottani csapat főleg említés szintjén kerül szóba többször is. 

Akcentusokat nehéz jól elkapni, szerintem a színész ez esetben egy picit túlzásba esett azért, hogy biztosan tudja hozni az akcentust. Igazából nekünk magyaroknak nincs jellegzetes akcentusunk, arról lehet jól felismerni a nyelvünket, hogy viszonylag "egysíkúan" intonálunk. A magyar nyelv ritmustalanságát nehéz utánozni egy olyan nyelv mellett, ami még a szavakon belül is intonál, a többiről nem is beszélve. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

 

 

12 órával ezelőtt, Darth Revan9 írta:

Most megy a Rövidzárlat 2 a tv-ben. De Mikó István szólaltatja meg Johnny-t Nem is tudtam, hogy készült egy régi szinkron vele is.

 

Valamikor a kilencvenes évek alatt megnéztem kábé ötször azzal a szinkronnal azt a muvit. Az első nézés akkor volt amikor felvettem videóra  a tevéből. A többit pedig az akkor felvett cuccossal intéztem. Valahány évvel később elcsíptem az egyik keres adón a második szinkronos verziót és eléggé húztam a számat miatta. Azóta nem találkoztam egyik verzióval se. Újra le kéne tudnom már az elsővel.

Még mindig emlékszem néhány mondatra belőle.

"Johnny 5 kutat. Fúrja a lukat. Keresi az utat." - Ez a kedvencem. :D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Mi a véleményetek arról, hogy lehet manapság, azért is buknak/ nem hozzák a várt számokat a különböző blockbusterek, mert az emberek ingerküszöbe túlságosan megnőtt? Manapság egy streaminges sori is korrekt látványvilággal operálhat, ezáltal a mozifilmek halványabbnak tűnnek, ami régen jó volt ma már átlagos, az átlagos pedig gyenge. Régen ha gyengébb volt a történet a látvány el tudta vinni a hátán a filmet, ma már nem feltétlen, viszont egy jó storyval rendelkező, nem látvány filmre meg alapból kevesebben kíváncsiak. Tehát mindennek egyszerre passzolni kell.

Szerkesztve: - Darth Cupsy
A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Van benne valami, erre még rájön a zsáner iránt megmutatkozó unalom. Nem biztos, hogy sokan kíváncsika 28.-ik Marvel filmre vagy egy teljesen koncepciótlan DC mozira. Az SW viszont most jó helyzetben van, mert normális sci-fi évek óta nem volt a mozikban, így ha kijön az új film ideális esetben tarolni fog. Aztán majd meglátjuk. :) 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Biztos ez is közrejátszik. Valóban régen szignifikáns különbség volt a TV és a mozifilm látványvilága között, ami néha azért még most is tetten érhető, ám mostanában már inkább néhány epizód pár jeleneténél, nem komplett évadokon át. Egyik kedvencem ilyen téren a sárkányok.

Draco az 1996-os Dragonheart című filmben:

9c2fHsD.jpg

 

Sárkány a Stargate SG-1: Quest Part 1 című 2006-os epizódból.

0fCIthY.jpg

 

Laza tíz év van a két kép között, mégis, a tévében lévő sárkány sokkal-sokkal gagyibb volt, mint Draco - ez főleg akkor jön át, ha mozognak, akkor az utóbbi sárkány szembántűan gáz.

És 2017-ben a Game of Thrones-ban már így néztek ki a sárkányok.

zwimB9J.jpg

 

És akkor hol vannak még az olyan dolgok, hogy az Andorban és a The Mandalorianben Coruscant ugyanolyan jól, sőt néha még jobban is néz ki, mint az ep1-3-ban, pedig koruk ellenére azok a filmek a mai napig jól néznek ki. Vagy az, hogy a The Book of Boba Fett-ben a visszafiatalított Luke ugyanolyan jól néz ki, mint a mozifilmekben a hasonló módon visszafiatalalított színészek (Ant-ManCaptain America: Civil War). Mindehhez még jönnek az egyre szebb képet adó, mégis azért megfizethető, nem éppen aprócska tévék. Meg az a tény, hogy lényegében pár hónapot kell csak várni, és egyből nézheti az ember az otthon kényelmében a blockbustert, már a helyi műszaki boltba sem kell elugrani egy lemezért, nem kell a futárra várni.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Személy szerint engem már a trailerek elriasztanak, amikor elhangzik a "meg kell mentenünk a világot" mondat, és utána jön a többi szokásos csihi-puhi. Ezek a filmek valahogy annyira egy kaptafára készülnek, hogy ha egyet láttál, a többi már nem sok újat mond. Látványos, de ahogy már többen többször írták itt is, csak látvánnyal ma már nem lehet eladni egy filmet.

 

Nálam azok a blockbusterek jönnek be, amelyek ezen belül valami egyediséget hoznak. Ezért szeretem a Galaxis őrzőit, mert az nem veszi teljesen komolyan magát, és nekem a humora nagyon bejön. :) De még az Avatar 2 is OK, mert annyira különleges helyszínen játszódik.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

A ma divatos blockbusterek többsége már hidegen hagy. Hiába tolják a képembe a legújabb James Bond, vagy a Mission Impossible előzetesét, nem érdekel. A szuperhősfilmek számomra elkezdtek lecsengeni. Amit látni akartam, azt nagyrészt megvalósították. Már csak pár téma van, ami érdekelne.

A Caravaggio árnyékéhoz, vagy a Betyárbecsülethez hasonló történelmi és fantasy filmek érdekelnének, de ezekből kevés készül,, sajnos nem menők.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.