Ugrás a kommentre

Filmek


Bomarr

Ajánlott hozzászólás

8 órával ezelőtt, Pildi írta:

Személy szerint engem már a trailerek elriasztanak, amikor elhangzik a "meg kell mentenünk a világot" mondat,

 

Szerintem ennek a küszöbértéke is ugyanúgy megugrott, hogy mekkora a tét és ez is változtatja mekkorát megy egy-egy film. Anno emlékszem a Solo-nak is negatívumként hozták fel, hogy hát csak egy heist muvi SW köntösben, az első Hangya és az első Thor is a gyengébbeket szóló MCU alkotások sorát gyarapítja, a Betyárbecsület szintén egy heist muvi és láttuk mi lett belőle.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

De vajon meddig lehet fokozni? Most, ha csak az MCU-t nézem: először csak az emberek megmentéséről szólt, még csak nem is egy komplett ország védelme volt a tét. Aztán az egész bolygó megvédése volt a tét. Aztán jött a Kilenc Birodalom megvédése (amibe beletartozott a Föld). Aztán az egész Tejútrendszer, végül az egész univerzum, ezt követte a téridő kontinuum... És most már ott járunk, hogy a végtelen multiverzum megóvása a tét. Mi jön ezután? :hmm:

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

20 órával ezelőtt, Darth Cupsy írta:

 

Szerintem ennek a küszöbértéke is ugyanúgy megugrott, hogy mekkora a tét és ez is változtatja mekkorát megy egy-egy film. Anno emlékszem a Solo-nak is negatívumként hozták fel, hogy hát csak egy heist muvi SW köntösben, az első Hangya és az első Thor is a gyengébbeket szóló MCU alkotások sorát gyarapítja, a Betyárbecsület szintén egy heist muvi és láttuk mi lett belőle.

A Hangyát nem láttam (sajna már nem érdekel az MCU), de nekem az első Thor még tetszett, mert az elsők között volt, de ugyanígy az első Vasember is és az első Galaxis őrzői is (a többi is bejön, de szerintem is az első a legjobb). Ezek még üdítően újszerűek voltak, meg jó karaktereket hoztak, akik érdekesek (kiemelve Tony Starkot és Lokit, de Thort magát is, plusz az őrzőket mind, akik egy eszement társaság valóban). Nem véletlenül lettek sikerfilmek. Az Avenger filmek még ennél is jobban mentek, de nekem már azok sem találtak be igazán, már sok volt a világ megmentése újra és újra, de akik szeretik ezeket a képregényeket, azoknál ezek szintén biztos telitalálatok, nem véletlen a milliárd dolláros bevétel, meg a kiegészítő sorozatok is jók voltak, ahogy hallottam. Aztán valószínűleg a nézők is telítődtek ezekkel az élményekkel - mint pl. én imádom a csokis jégkrémet, de ha állandóan csak olyat ennék, akkor egy idő után már nem imádnám. Mindent meg lehet unni.

 

A Solo-val meg nyilván elfogult vagyok, ami ezen a fórumon ez nem csoda, viszont ott nem a heist movie jelleggel volt a gond, hanem mással, a tömegek nézőpontjából legalábbis (nem Harrison Ford játssza Hant, és pocsék volt a marketing és az időzítés).

 

Valahogy lehetne színesebb a mozipaletta, minden szezonban jöjjenek inkább egyéb jó minőségű kalandfilmek, romantikus filmek, sci-fik, fantasy-k, vígjátékok - lehet, hogy jót tenne, ha a képregény adaptációkat kicsit félretennék.

 

6 órával ezelőtt, Dzséjt írta:

De vajon meddig lehet fokozni? Most, ha csak az MCU-t nézem: először csak az emberek megmentéséről szólt, még csak nem is egy komplett ország védelme volt a tét. Aztán az egész bolygó megvédése volt a tét. Aztán jött a Kilenc Birodalom megvédése (amibe beletartozott a Föld). Aztán az egész Tejútrendszer, végül az egész univerzum, ezt követte a téridő kontinuum... És most már ott járunk, hogy a végtelen multiverzum megóvása a tét. Mi jön ezután? :hmm:

Pontosan ez az, ami miatt az egész számomra teljesen súlytalanná vált. Túladagoltak minket világmegmentésekkel. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

3 órával ezelőtt, Pildi írta:

A Solo-val meg nyilván elfogult vagyok, ami ezen a fórumon ez nem csoda, viszont ott nem a heist movie jelleggel volt a gond, hanem mással, a tömegek nézőpontjából legalábbis (nem Harrison Ford játssza Hant, és pocsék volt a marketing és az időzítés).

 

 

Persze a Solonál sokminden összejött, de emlékszem az is gond volt sokaknál, mármint nem konkrétan az, hogy heist film, hanem, hogy emellett nem volt nagy a tét, ami nem kellett volna gondnak lennie elvégre egy spin-off, csak az emberek ingerküszöbe ott is magasabban volt, mondjuk ez a Rogue Oneból is fakadhat, mert hiába az is egy spin-off és arra is rá lehet sütni a heist jelzőt szegről végről, tulajdonképp mégis csak egy EP 3,9 :D 

 

3 órával ezelőtt, Pildi írta:

Valahogy lehetne színesebb a mozipaletta, minden szezonban jöjjenek inkább egyéb jó minőségű kalandfilmek, romantikus filmek, sci-fik, fantasy-k, vígjátékok - lehet, hogy jót tenne, ha a képregény adaptációkat kicsit félretennék.

 

Az a baj, hogy nem lesz szerintem egy darabig még, mert Hollywoodot (meg nemcsak azt:para:) manapság sokkal inkább a pénzemberek irányítják, akiknek a profit az első, ők meg azt látták/látják, hogy ezek a filmek hozzák a legtöbbet a konyhára.

Meg olyan az egész, mintha nem vennék észre, hogy a tartalom fogyasztás jócskán átalakult és erőltetik a régi módszert és ugyanazt várják tőle, mint anno. A streamingnek hála sok ember kiesett az aktív moziba járók közül. Az új generáció meg... ahogy én látom nem is annyira néz filmeket már, mint a korábbiak, el tik-tokozik, youtube videót néz, twitchet néz stb-stb.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

14 órával ezelőtt, NorbiLordi írta:

Creator-t tudom ajánlani, szeptember 29.-én érkezik. Nem mondom, hogy nem láttunk már ezer ember vs. AI filmet, de nagyon babán néz ki az egész. Ja, és a Rouge One rendezőjének filmje

 

Nagyon ígéretes!

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Szerintem inkább az látszik hogy a mozi ipar jó nagy gödörbe került és teljesen kiszámithatatlanná vált. Ott tartunk hogy a top 10 legsikeresebb produkció között vannak amik alig hoztak profitot (Elemental, Kis hableány). Ugyanakkor olyan filmek aratnak sikert, amikről előzetesen senki meg nem mondta volna, hogy ekkorát durrannak majd. Az év egyik legsikeresebb mozija egy három órás történelmi dráma (Oppenheimer). 

 

A két legelső meg a Mario és a Barbie. Mindkettő átlépte már az egy milliárdos forgalmat. Egyik se azaz óriási tétekkel játszó gigafilm.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

2023. 08. 16. - 11:47, Bomarr írta:

Az év egyik legsikeresebb mozija egy három órás történelmi dráma (Oppenheimer). 

Ha már szóba került... nemrég néztem meg harmadjára és egészen sokkoló, hogy még Nolan egyik-másik korábbi filmjei is úgy összetöpörödnek mellette, mint egy elégetett chipses zacskó. Konkrétan a Batman trilógiát néztem meg azóta, és bár alapból nagy rajongója vagyok a TDK trilógiának, egyszerűen össze sem lehetett hasonlítani minőségét tekintve az Oppenheimerrel.

 

Láttam most már feliratosan és szinkronosan is, és meg kell hagyni, rendkívül minőségi szinkron készült hozzá, ami mindenképp üdítő a mostani helyzetben. A legapróbb mellékszerepekre is rutinos, egyedi orgánumú hangot találtak (klasszikus példa talán Fekete Zoltán egysorosa), és úgy érződik, hogy bőven rendelkezésre állt az idő is a felvételhez. Ehhez kapcsolódóan, kicsit tartottam amúgy a feliratos nézéstől mert itt aztán tényleg rengeteg a párbeszéd, de egyáltalán nem volt gáz.

 

Ami magát a filmet illeti... mindenegyes megnézéssel egyre jobb és jobb lesz. Az egész alkotást belengi egyfajta cselekvési kényszer és baljósság kettőssége - nyilván tudjuk miért - mint amikor az ember egy sötét barlangból keresi a kiutat egyetlen öngyújtóval a kezében, amit fél meggyújtani, mert az egész barlang bűzlik a benzin szagtól. A film tökéletesen visszaadja a puskaporos hordó hangulatot, ami az egész világot jellemezte ekkortájt, és tökéletesen rávilágít, hogy míg béke időkben megadatik a luxus, hogy valaki semleges maradjon, addig háborús időkben ez akár hazaárulással érhet fel.

 

Spoiler

A film nagy erőssége, hogy a feszes tempó közben jó néhány erkölcsi dilemmát is alaposan körbejár. Vajon igazolható-e egy több százezer ember halálát okozó fegyver bevetése lehetséges jövőképek felvázolásával? Vajon mennyien haltak volna meg még a bomba ledobása nélkül? Mennyi ezekből a japán és mennyi az amerikai? Számít ez vajon? Vajon megmosolyogtató vagy épp szívbemarkoló, ha a lehetséges célpontok közül azért kerül le egy város, mert a döntéshozó érzelmileg kötődik a helyszínhez? Vajon hol ér véget a tudomány felelőssége és hol kezdődik a döntéshozóké? 

 

Oppenheimer karakterének több idősíkon keresztüli árnyalása egészen frappáns és elgondolkodtató, de nemcsak az övé, hanem a környezetéé is! Kezdve a feleségével, aki a 16 évvel azelőtti... bocsánat, 17 évvel azelőtti... nem is, 18 év... 18 évvel azelőtti kommunista párttagsága miatt bűnhődik, ahogy sokan mások is hozzá hasonlóan. Vajon mit túrnak elő rólunk majd 20 év múlva, ami hasonló mód felhasználható lesz? Vajon hol érnek véget az utópisztikus ideák és hol kezdődik a naivitás? Vajon az, aki ma lándzsát tör az LMBTQ+ mellett / ellen, vajon ugyanúgy meghurcolásra kerülhet-e 15 év múlva, amikor teszem azt, az egész mondjuk kifordul önmagából?

 

De visszatérve Oppira, vajon mikor merült fel ténylegesen az a bizonyos erkölcsi dilemma? Los Alamosban a film szerint a náci kapituláció után is határozottan hirdette, hogy a bombát le kell dobni Japánra. Ám Trumannál már láthatóan lelkiismeretfurdalás gyötörte a több százezer japán halott miatt. Valószínűleg az így megkezdődött fegyverkezési verseny és az utólag már kissé naivnak tűnő pacifista elképzeléseinek a megdőlése a világkormányról és a verseny leállításáról mind-mind közelebb sodorták ahhoz, hogy a hidrogén bomba kifejlesztésére már nem akarta az áldását adni. Aminek tudjuk, hogy mi lett az eredménye. Ám vajon hamarabb észbe kellett volna-e kapnia? Vajon elítélendő-e, hogy Szilárdék petícióját nem volt hajlandó aláírni, később mégis "mártírként" viselte a tetteinek a következményét? Vajon "játszhatja-e" valaki a mártírt a borzalmak után, ha talán lehetősége lett volna megelőzni azt?

 

Ami pedig a film végét illeti, zseniális a csavar, hogy épp annyira közel tartjuk az orrunkat az Oppenheimer - Einstein párbeszédhez Nolan trükkje által, hogy abszolút fel sem merül bennünk, hogy sokkal grandiózusabb témáról beszélgetnek, mint egy harmadik fél. Illetve végső soron dehogyis: valóban egy harmadik fél sorsáról beszélgetnek, épp csak az a harmadik fél maga a világ. És az utolsó jelenetbe belezsúfolt rémálom szerű vízió az elindított bombákról és a önpusztító pályára állított világról, a lángba boruló atmoszféráról épp úgy övön alul ér bennünket, mint ahogy Oppenheimert érte, amikor rájött, hogy milyen következményekkel is járt a találmánya. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Huhhh ennek hatalmas bukta szaga van már most. :D Komolyan azt gondolják, hogy ha minden létező sci-fiből kivesznek egy darabot és azt összegyúrják ilyen katyvasszá az eladja magát? Engem ez az előzetes inkább elriasztott, mint bevonzott volna. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Nekem elsőre a Dűne jutott eszembe róla, némi Star Wars-al és mindezt Wish-es verzióban. Azért megnézem majd mert kíváncsi vagyok rá, de már mikor csak képek jöttek róla is az volt a véleményem, hogy vagy oltári nagyot fog szólni, vagy oltári nagyot bukni. Egyelőre az utóbbinak tűnik

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Oppenheimer telitalálat nekem.

Természetesen eredeti nyelven néztem, Cillian Murphy, RDJr., Emily Blunt, Matt Damon, Florance Pugh kaliberű színészeket nem vagyok hajlandó szinkronnal nézni már, egyszerűen teljesen elvesz az élményből nálam.

IMAX-re mentem, bár tudvalévő, hogy a magyar IMAX az arénában nem egy komoly IMAX, más technológia mint egyébként az igazi IMAX.

De mindegy, brutális élmény volt, hiába nem klasszik látványfilm, de maga a nagytotálok, hangzás miatt abszolút megérte a magyarIMAX felárat.

 

(egyébként néha beégett a kép, vagy nem is tudom hogy mondjam, hibás a vászon talán, mert vékony vörös csíkok voltak 2 fix helyen világos jeleneteknél. Zavaró volt, nem tudtam már jelezni a moziban a személyzetnek, mert késő volt, siettünk haza)

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

19 perccel korábban, Galen Malek89 írta:

Természetesen eredeti nyelven néztem, Cillian Murphy, RDJr., Emily Blunt, Matt Damon, Florance Pugh kaliberű színészeket nem vagyok hajlandó szinkronnal nézni már, egyszerűen teljesen elvesz az élményből nálam.

 

Én láttam így is úgy is, meglepődnél mennyire pazar szinkron készült hozzá.

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

30 perccel korábban, Donát írta:

Én láttam így is úgy is, meglepődnél mennyire pazar szinkron készült hozzá.

Itthon majd megnézem valószínűleg úgy is.

De az első élményt eredeti nyelven akartam.

 

Sajnálom, én a szinkront már legalább 10 éve nem tudom elviselni, és arról nem is tud meggyőzni senki, hogy úgy érdemes nézni.

De nem akarom ezt a vitát kinyitni, most az Ahsoka is magyarul indult el, majdnem lekapartam az arcom.:D

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

13 perccel korábban, Galen Malek89 írta:

Itthon majd megnézem valószínűleg úgy is.

De az első élményt eredeti nyelven akartam.

 

Sajnálom, én a szinkront már legalább 10 éve nem tudom elviselni, és arról nem is tud meggyőzni senki, hogy úgy érdemes nézni.

De nem akarom ezt a vitát kinyitni, most az Ahsoka is magyarul indult el, majdnem lekapartam az arcom.:D

Én is kevés dolgot nézek szinkronnal. Engem őszintén meglepett, itt mennyire jól sikerült. A Trópusi vihar óta nem készült ilyen jó szerintem. 

A hozzászólás linkje
Oszd meg ezeken az oldalakon:

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Írj hozzászólást most, és regisztrálj később. Amennyiben már regisztráltál, lépj be a fórumra és szólj hozzá a témához.

Vendég
Új hozzászólás

×   Beillesztett szöveg.   Illessze be egyszerű szövegként

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linked automatikusan beágyazódott.   Linkként jelenjen meg

×   Az előző tartalom visszaállítása.   Korábbi szöveg törlése

×   Nem illeszthetsz be képet közvetlenül. Töltsd fel vagy illeszd be URL-ből.

  • Jelenlévő felhasználók:   0 felhasználó

    • Egy regisztrált felhasználó sincs ebben a topikban.
×
×
  • Új tartalom hozzáadása az alábbi témákban...

Fontos információ
A webhely használatával elfogadod és egyetértesz a fórumszabályzattal.